Nieuwe Engelsche films. gï RADIO MOORS n.v. ZATERDAG 7 DECEMBER 1935 HAARLEM'S DAGBLAD 9 „De Uitgeworpene" in Luxor. Constance Bennett speelde de vrouwelijke hoofdrol in „De uitgeworpene". „De uitgeworpene" (Outcast Lady) is een bitter brok tragedie. Het verhaalt ons den rampzaligen levensgang van een jonge vrouw, op wier bestaan het Fatum zijn onuitwisch- baar stempel heeft gezet, een moedige vrouw die, ondanks al haar escapades, een nobele inborst bezit en tenslotte haar eigen leven prijs geeft om het geluk van den man, dien zij liefheeft, niet in den weg te staan. De regisseur Robert Z. Leonard van de Metro Goldwyn heeft dit gegeven ontleend aan een boek van Michael Arlen schrijver o.a. van The Green Hat en er een film met vele goede hoedanigheden van gemaakt. Het on heilspellende karakter, dat de geheele film beheerscht, en de stijgende spanning in de opeenvolging der gebeurtenissen komt wel zeer sterk tot uitdrukking, daartoe draagt vooral ook bij het imponeerende spel van Constance Bennett. Deze actrice beschikt over een groot dramatisch talent en de wijze waarop zij de ongelukkige, steeds door het noodlot belaagde Iris March vertolkt, is een woord van lof ten volle waard. Tegenover, of liever naast haar, staat Herbert Marshall, de rustige Amerikaansche actesur met het aristo cratische uiterlijk, die welliaast voor het spelen van sympathieke lallen voorbestemd is. Tezamen met Constance Bennet geeft hij een sublieme uitbeelding van een liefde, welke ondanks haar hartstochtelijk karakter, tot een tragisch einde gedoemd is. Om dit ongelukkige love-team groepeeren zich nog verscheidene andere figuren in hoofd zaak acteurs die aan de spannende han deling het hunne bijdragen. Men kan willicht bezwaar maken tegen het te grif ..werken" met dooden; de aard van het stuk is nu eenmaal zoo, dat deze dingen vrij aanvaardbaar gemaakt zijn. Als geheel is ..Outcast Lady" een geslaagde film. die ongetwijfeld ieder bioscoopbezoeker zal boeien. Het programma vóór de hoofdfilm bevat het nieuws uit binnen- en buitenland, een teekenfilmpje en een klucht met Thelma Todd. Nog eens „Episode" in Rembrandt. faula Wessely en Attila Hörbiger. die kort geleden te Weenen zijn getrouwd. Het buitengewone spel van Paula Wessely is ongetwijfeld de oorzaak dat „Episode" ge prolongeerd is. „Episode" is waarlijk een film aie geprolongeerd mag worden, want een ac trice als Paula Wessely is. ziet men niet elke week. Moge het slot van „Episode" niet Li overeenstemming zijn met den ernst van het voorafgaande. Paula Wessely is een speelster die in alle Omstandigheden boeit, coor haar wijze van uitbeelding en haar een voudig en natuurlijk karakter. Zij is geen schoonheid en willicht is dat 't juist wat haar onderscheidt van de tientallen anderen, die in een film vaak niet anders kunnen toonen dan haar uiterlijk. „Episode" is een film die door Paula Wes sely wordt gespeeld, daarin op zeer goede wijze bijgestaan door de andere acteurs. Het bijprogramma omvat behalve het we reldnieuws een gekleurde teekenfilm over Don Quichotte, een onderwerp dat zich wel goed voor een teekenfilm leent en het tooneel .,01d Maids", in zang- en dansnummers, laat zich ook van zijn goede zijde zien. Pamiren „Wind en Water Zondagochtend zullen in het Rembrandt Hieater twee fiims worden gedraaid, die Waarschijnlijk velen zullen kennen, maar die steeds even verrasend van eenvoud en schoonheid van .beeld blijven. Het zijn de films „Pamir" en „Wind en Water". De eerste film gaat over een tocht van 110 dagen die Heinrich Hauser met het laatste zeilschip „Pamir" maakte door stor men en met kalme zee. Het aardige van deze film is, dat hij door een amateur is opgeno men met een zeer klein soort camera, ter wijl de film algemeen erkend wordt als een van bijzondere technische en artistieke waarde. De tweede film, die verleden jaar hier reeds werd vertoond, is „Wind en Water", opgenomen door dr. Manfred Curry, evenals Hauser een particulier. Manfred Curry, die als zeiler al bijna duizend prijzen schijnt te hebben gewonnen, geeft in „Wind und Wasser" behalve een groot aantal prachtige natuuropnamen, een uitlegging van zijn zeilentheorie, die hij zoowel met cinemato grafische opnamen als met geteekenae sche ma's toelicht. Ook wordt in de film de wed strijdtactiek en de zeiltechniek behandelu terwijl een groot gedeelte gewijd is aan op namen uit groote zeilwedstrijden, zooals de beroemde races van Cowes. Het zijn dus vooral voor zeilsportliefheb- bers twee aantrekkelijke films. Cinema ontvangt „Hartedief" weer. Shirley Temple, zooals zij in „Hartedief" ....niet is. In het Cinema Palace is Shirley Temple teruggekeerd. De reeds eerder in Haarlem ver toonde film „Hartedief", waarin Shirley Tem ple de hoofdrol vervult, is het verhaal van een lief meisje en een slecht meisje. Het lieve is natuurlijk Shirley Temple, dat vader heeft verloren, moeder verliest en vliegtochten maakt. Zooals wij destijds reeds schreven: men gaat Hartedief zien om Shirley Temple te zien. Zij heeft den naam, met haar wordt ge dweept (misschien wel wat al te erg). Dit is de reden waarom elke film met Shirley Temple een zeker succes wordt. Van tijd tot tijd is er een filmkind, dat tot. grooten roem komt. Het publiek wil nu een maal ook kinderen tot sterren promoveeren. Jackie Coogan is er 'n klassiek voorbeeld van. Nu spreekt men over Shirley Temple en zij die haar nog eens willen zien lachen en ang stig kijken, weten dat „Hartedief" er weer is. Het voorprogramam heeft een teekenfilm met drie beeren, het laatste nieuws van over al, en een film waarin vooral de suggestieve muziek de aandacht verdient, een film over „De eeuw der snelheid". Een dame die verschillende muziekinstru menten bespeelt treedt als artiste in het variéténummer op. FILMNIEUWS Een Britsche bewerking van Moskousche Nachten „De Tunnel", symbolisme en epiek. (Van onzen Londenschen correspondent) De zoon van wijlen Lord Oxford, Anthony Asquith, die een tiental jaren geleden zijn loopbaan ging zoeken in het filmbedrijf, heeft al dien tijd weinig van zich laten hooren. Thans is hij onverwacht met Moscow Nights gekomen en het is werk van een gerijpt en verbeeldingrijk vakman. Een Fransche lezing van het verhaal is. indien wij ons niet vergis sen. indertijd door den in Parijs werkenden Russischen filmman Granofsky gemaakt. De behandeling door Asquith zal wel heel anders zijn, want zijn film draagt de onmiskenbare teekenen van een oorspronkelijk werk. Het drama, een spionnage-drama. gebeurt in en om Moskou midden in den tijd van den groo ten oorlog. Korenvelden, balaleika's, laarzen en blouses verschaffen locale kleur in over vloed. Een invalide Russische officier wordt ver liefd op zijn verpleegster, die echter zoo niet haar hart dan toch half en half haar hand reeds had verpand aan een door legerleveran- ties rijk geworden groven man. die dol is op champagne. Een spionne, speelschuld en ach terdocht werken samen om den jongen offi cier, beschuldigd van spionnage, voor den krijgsraad te brengen. Drama wordt melodra ma in de climax van de zitting van dezen krijgsraad, waarin het lot van held en heldin afhangt van een enkel woord van den jaloer- schen OW'er. De held heeft zekere trekken in zijn karakter, welke hem onze sympathie zou den doen verbeuren ,ware het niet. dat de Engelsche a<'teur Laurence Olivier van wien men tot heden weinig had gehoord hem een zekere ferme en eerlijke heldhaftigheid verleent. De rijke koelak wordt vertolkt door den Franschman Harry Baur. (Hij speelde „Suikerfreule" voor de derde week in Frans Hals. Annie van Duyn en Aaf Bouber. de tioee vrouwelijke hoofdrollen in Suikerfreule. De Nederiandsche amusementsfilm, die ..Suikerfreule" heet is voor den derden keer in Haarlem geprolongeerd en zal dus nog een week in het Frans Halstheater draaien. Dit is wel een bewijs, dat men een Neder iandsche film apprecieert en het houdt goede beloften in voor de Nederiandsche filmin dustrie. Wij schreven reeds dat speciaal het Nederiandsche karakter deze film tot iets bijzonders heeft gemaakt. Ware dit een bui tenlandse h product, zeker zou het niet drie weken achtereen vertoond kunnen worden. De hoofdrol vertolkers zijn bekend: Louis Borel, Louis de Bree, Johan Elsensohn, Annie van Duyn, Aaf Bouber, Hans van Meerten. De beide vrouwelijke hoofdrollen, de „vrouw des huizes" en de aangenomen' dochter, beel den wij hierbij nog eens af. Annie van Duyn die charmant spel te zien geeft en Aaf Bou ber, de echte Amsterdamsche, tot de groote schoonmaak in Indië toe Het voorprogramma bevat uiteraard nieuw nieuws, vervolgens een teekenfilm van Betty Boop, dit keer met Harry en een jazz-film. Een nieuwe film in filmstad. „Een ideale liefde" onder regie van Jaap Speijer. De N.V. Studiomaatschappij tot Exploitatie van Bioscooptheaters zal op 6 Januari in ae Loet C. Barnstijn's Filmstad in Den Haag met de vervaardiging van haar eerste film begin nen. De voorloopige titel luidt: „Een Ideale Liefde". Jaap Speijer voert de regie. De zeven wonderen van Zuid-Afrika. Op 12 December zal de bekende explorateur, Mr. A. Kustinx zijn imposant filmwerk „De Zeven Wonderen van Zuid-Afrika", te Haar lem komen vertoonen. Deze film. die geheel door Mr. Hustinx zelf werd vervaardigd, draaide reeds in verscheidene groote steden in Nederland en werd daar overal zeer gunstig beoordeeld. De zeven wonderen van Zuid-Afrika zijn: de majestueuze Tafelberg met Kaapstad aan zijn breeden voet: de diamantvelden van Kimberley, Pretoria en Zuid-West Afrika; Jo hannesburg, centrum der wereldberoemde ..Rand"-goudmijnen: het enorme Kruger wild reservaat in de bosschen der Sabi- en Olifants rivier: de geheimzinnige tempelruïnes van Zimbabwe: ae geweldige jachtgebieden in de teakhout-bosschen van Noord-Rhodesië en de Victoria-watervallen van de Zambesi bij Li vingstone. deze rol ook in de Fransche bewerking. Red die van zijn eerste verschijning af aan zijn man den indruk geeft, dat hij minder kwaad aardig is, dan hij lijkt. Dat komt uit aan het einde. Penelope Dudley Ward speelt de heldin in speciaal Engelschen stijl, welken het Engelsch publiek bij traditie bewondert, maar die zeker niet viriel genoeg is voor een Russin, zelfs niet voor een verplegende Russin. Miss Ward is een Londensch „Society Girl"; zij heeft onlangs gedebuteerd als filmactrice in „Escape Me Never". Het is een spannende film van huiveringwekkende intrige op een achtergrond van imperiale Russische pracht en schittering. Asquith's fantasie komt er met goed effect in tot uiting: dit geldt niet min der voor zijn Engelschen goeden smaak, die ingetogenheid verlangde. De film had licht bedorven kunnen worden in overdrijving. „First a Girl" is een musical comedy. De film wil niet meer zijn dan dat en vertegen woordigt allerminst een poging om in dit gen re tot iets beters te geraken. Maar het meisje, dat „first a girl" is. is Jessie Matthews en dat rechtvaardigt een korte aanteekening. De gebruikelijke verwikkelingen spelen zich af. Een midinette wil carrière maken op het too neel. Haar vriend is daar min of meer gearri veerd als vertolker van kluchtige vrouwenrol len. Zij vervangt hem op een hachelijken avond, wanneer hij zijn stem kwijt is en blijkt voor het werk als geboren te zijn Internatio nale roem volgt en de nieuwe ster aan het music hall firmament kan zich veroorloven verliefd te worden op een schatrijken Adonis. Wanneer de oud-midinette moet voorgeven in het dagelijksch leven een man te zijn en wanneer dit haar galant niet bevalt en wan neer bovendien de oorspronkelijke vrouwen vertolker zich met de verhouding bemoeit, krijgt men het melee, dat 's toeschouwers jo lijt naar de verlangde hoogten doet rijzen. Wij vinden het overigens natuurlijk, dat de midinette het er op het tooneel zoo schitterend afbrengt, omdat wij Jessie Matthews voor ons zien. Het is haar precies zoo gegaan. Zij is een merkwaardig type, een nederig cockney kind, opgegroeid in de achterbuurten om Drury Lane, dat van haar jongste jaren af geur en atmosfeer van de theaters om haal been heeft opgesnoven en ingeademd, zich bij haar eerste verschijning voor het voetlicht in haar element voelde en daar terstond ge tuigenis aflegde van haar zeldzaam talent voor Vliegen in de stratosfeer. De moeilijkheden zullen geleidelijk worden overwonnen. Onze Londensche correspondent schrijft: In een lezing voor de Royal Society of Arts heeft professor G. T. R. Hill, die hoogleeraar is aan University College van de Londensche Universiteit, het onderwerp: Vliegen in de stratosfeer behandeld. Hij geloofde dat de moeilijkheden, welke thans nog de vlucht in die hooge luchtlagen beletten, binnen 30 of 40 jaren zouden zijn opgelost. Hij stelde vast dat de moeilijkheden ernstig waren. Hij herinnerde er aan dat de vlieger Uwins (die sinds'vele jaren proefpiloot is voor de Bristol-fabriek) met de beschikbare toestel len in 1932 een hoogte had bereikt van bijna 44000 voet en dat de Italiaan Donati verleden jaar op dezelfde wijze, d.w.z. in een normaal vliegtuig met gewone cabine maar voorzien van zuurstof apparaat, nog bijna 35000 voet hooger was gegaan. Donati bleek echter bij de landing lichamelijk ineengestort zoodat zelfs al had zijn motor hem hooger kunnen bren gen. zijn lichaamsfunctie tekort zou zijn geschoten daar klaarblijkelijk de zuurstof- toevoer op die ijle hoogten niet langer toe reikend was. Om hooger te gaan moest de mensen zich hermetisch in een doos of bal opsluiten. Dat had professor Piccard gedaan met zijn ballonopstijging en stratosfeerreizi- gers in Rusland en de Vereenigde Staten hadden dat voorbeeld gevolgd. Professor Hill wees er op dat de wand van „het schuitje", de bal of de cabine, van duralumin vervaardigd niet dikker behoefde te zijn dan een vijfde deel van een millimeter, zoodat het gewicht geen bezwaar was. Maar met zulke ballons kon men de richting van de vlucht door de stratosfeer niet vaststellen. Men was overge leverd aan de krachten der natuur. De her metisch gesloten cabine van een stratosfeer vliegtuig was geen probleem. De problemen kwamen zoodra men begon te denken aan de functie van den motor, die van compressors die in stadia druk verhoogden, zou moeten worden voorzien. De verhooging van den lucht- of gasdruk in de cylinders veroorzaak te echter verhitting. Zelfs de compressors die in normale lucht worden gebruikt voor ver hooging van motorvermogen en die niet meer doen dan den druk verdubbelen verhoogen de temperatuur van het mengsel met 100 graden Celsius. Bij verviervoudiging en verachtvou diging van den druk. welke in de stratosfeer noodig zou zijn, zou de hitte dus zeer hoog worden. Het mengsel en de motor zouden dus in de ijle luchtlagen afgekoeld moeten wor den en men zou waarschijnlijk gebruik moe ien maken van speciale brandstof die niet bevriest. De smeerolie zou ook zoodanig moe ten worden samengesteld dat ze bestand zou zijn tegen de voor haar vernietiging samen spannende machten van lagen druk en hoo ge temperaturen. De professor geloofde dat vliegtuigen zeer geleidelijk hooger zouden gaan vliegen totdat ze in constructie, machi nerie en brand- en smeerstof zouden zijn aangepast aan de omstandigheden van de stratosfeer. Proces tegen den Staat. Heemsteedsche professor contra minister. Op grond van de Ministerieele beschikking van 13 Februari 1930 vordert professor Ste ger. wonende te Heemstede, een hooger sala ris dan hem is uitgekeerd van 1 Mei 1928 af. De Haagsche Rechtbank wees den eisch toe. doch in hooger beroep heeft het Haagsche gerechtshof dit vonnis vernietigd met afwij zing van de vordering. Thans diende de zaak voor den Hooger. raad. Mr. Besier. de procureur-generaal, acht te de opvatting van den minister en het hof onjuist en concludeerde tot vernietiging van het vonnis van het hof en bevestiging van het vonnis van de rechtbank met veroordeeling van den staat in de kosten van de procedure in hooger beroep en cassatie. De Hooge raad zal uitspraak doen op 24 Januari. de lichte tooneelkunsi. Talent gaat in haar samen met vakkundigheid verkregen in studie en werklust die geen vermoeionis schijnen te kennen. Het een en het ander hebben haai de grootste revue-artiste van haar land ge maakt. Voor de filmmakers is zij haar gewicht in goud waard. Gaumont-British heeft enkele weken gele den een indrukwekkend en ambitieus film epos voltooid, „The Tunnel" geheeten. Het is juist voor het publiek gereed gekomen. Men heeft te doen met een drama van de toekomst, een niet zoo verre toekomst, dat al thans is de optimistische gedachtengang van de „producers". Het geval speelt over 50 jaren, wanneer men aan het werk is onder den At- lantischen Oceaan. De tunnel zal historie ma ken van het gezegde „hands across the sea", dat zoo vaak is gebruikt in verband met de verstandhouding tusschen de twee groote Engelsch sprekende naties, welke de Atlanti sche Oceaan scheidt. Geen handen behoeven elkaar meer aan te vatten over de breede zee, wanneer de tunnel zulk een zekere en perma nente verbinding tot stand heeft gebracht tot heil van de twee volken, de wereld en na tuurlijk den wereldvrede. De tunnel is mid del en monument der onsterfelijke verbroede ring. De vervaardigers van de film hebben de internationaal-politieke beteekenis van hun werk min of meer onderstreept. Hier is fihn- svmboliek tezamen met epiek. En de Ameri kaansche filmacteur Richard Dix, die de voor naamste rol vervult, is onmisbaar, misschien niet om zijn speciale talenten, maar wel om zijn nationaliteit. Ontwerpers van décors heb ben zich futuristisch laten gaan. Men ont waart veel „fitness for purpose", dat blijkbaar heeft gezegevierd ondanks sommige heden- daagsche voorspellingen van het tegendeel. Men stelt echter met voldoening vast dat de man trouw is gebleven aan den stijl van zijn avondkleeding. De vrouw is teruggekeerd naai de mode van vandaag. De tunnelbouw doet bouwers soms hun vrou wen en geliefden vergeten. Dat geeft veel hartzeer. Het werk zelf eischt bovenmensche- lijke inspanning en vraagt ook bovenmensc'ne- lijke zenuwkracht. De gevaren en hachelijk heden zijn groot en een geheimzinnige tunnel ziekte decimeert de noeste delvers. Maar ten slotte komt de triomf en kunnen de Britsche en Amerikaansche ingenieurs elkaar de hand reiken „under the sea", a. K. VAN R. Een halve eeuw geleden Uit Haarlem's Dagblad van 1885. 7 December: De brand- en lichtstoffen voor de ver schillende kazernewachten. die tot nu toe uit de menage moesten worden betaald, zullen voortaan, evenals die voor de garnizoenswachten, door het Rijk worden bekostigd. HILVERSUM 1875 M. 8.30 NCRV. 9.30 KRO. 5.—NCRV. 7.45—11.00 KRO. 8.30 Morgenwijding. 9.30 Gram.pl. 10.00 Hoogmis. 11.20 Kamermuziek. 12.00 Gram.pl. en lezing. 2.00 Cursus. 2.30 Orkes.concert en Grampl. 4.15 Ziekenlof. 5.00 Gewijde muziek. 5.20 Geref. Kerkdienst. 7.00 Chr. Zangvereen. „Zingt den Heer". 7.45 Berichten, causerie. 8.15 KRO-orkest mmv. solisten. 9.00 Gram.pl. 9 20 Koorconcert. 9.30 Gram.pl. 9.40 Kamerorkest. 10.00 Voordracht. 10.10 Koorconcert. 10.30 Be richten, gram.pl. 10.40—11.00 Epiloog. HILVERSUM 11 301 M. 8.55 VARA. 10.00 VPRO. 12.00 AVRO. 5.00 VARA. 8.00 AVRO. 8.55 Orgelspel. 9.00 Voetbalnieuws. 9.05 Tuin- bouwpraatje. 9.30 Vervolg orgelspel. 9.45 Lezing. 10.00 Zondagsschool. 10.30 Vrijz. Kerk dienst. 12.00 Filmpraatje. 12.30 Kovacs Lajos' orkest, en Gram.pl. 1.45 Boekbespreking. 2.15 Gram.pl. 2.35 Versiag voetbalwedstrijd Ier landHolland 4.30 AVRO-Decibels. 4.55 Sport nieuws. 5.00 Gram.pl. 5.30 Voetbalpraatje, Gram.pl. 6.00 Radiotooneel. 7.00 De Fliereflui ters. 8.00 Berichten. 8.15 Omroeporkest, mmv. solist. 8.45 Causerie. 8.55 Gram.pl. 9.15 Radio- Journaal. 9.30 Zang en orgei. 9.50 Radiotooneel. 10.10 AVRO's Aeolian-orkest. 11.00 Berichten. 11.10-—12.00 Dansmuziek. DROITWICn, 1500 M. 9.50—10.35 Kerkdienst. 11.20—1235 Kerk dienst. 12.50 BBC-Northern-Ireland-orkest. 1.50 Populair concert. 2.35 Harp-kwintet. 3.20 Gram.pl. E. Pini en zijn orkest. 4.50 Voor de kinderen. 5.20 Lezing. 5.40 Radiotooneel. 7.40 Pianoduetten. 8.15 Kerkdienst. 9.05 Liefdadig- heldsoproep. 9.10 3erichten. 9.20 Callender Senior Band. 10.05 Populair concert. 11.05 Epiloog. RAPIO PARIS, 1648 M. 7.20. 8 20 en 11.20 Gram.pl. 12.20 Orgelcon cert. 1.10 Kamermuziek. 3.35 Literair-muzikaal programma. 5 20 Orkestconcert. 7.20 Zang en declamatie. 8.20 Zang. 9.05 Radiotooneel. 11.05 Dansmuziek. 11.35—12.35 Populair concert. KEULEN. 456 M. 5.20 Havenconcert. 7.50 Keulsch Strijkkwar tet. 11.20 Uit Berlijn, Militair orkest, Omroep- kleinorkest en solisten. 3.20 Omroeporkest en solisten. 6.20 Spel met muziek, mmv. solisten en het Weragkamerorkest. 8.20 Omroeporkest. 9.50 Vroolijk programma. 10.20—11.20 Dans muziek. BRUSSEL, 322 en 484 M. 322 M.: 10.20 Gram.pl. 11.20 Russische mu ziek. 12.20 Salonorkest. 1.30—2.20 Gram.pl, 5.20 Omroeporkest. 6.20 Gram.pl. 6.35 Vocaal con cert. 7.20 dito, 8.20 Operetteconcert. In de pauze: Hoorspel en Gram.pl. 11.30—12.20 Gram.pl. 484 M.: 10.20 Symphonieconcert. 11.50 en 12.20 Gram.pl. 1 302.20 Salonorkest. 5,20 Ka mermuziek. 6.20 Salonorkest. 7.35 Gram.pl. 8.20 Variété-progr. 9.20 Radiotooneel. 9.45 Omroep orkest. 10.30 Dansmuziek, 11.20—12.20 Gram pl. DEUTSCHLANDSENDER, 1571 M. 7.20 Populair concert. 9.20 Berichten. 9.50 Concert. 10.05 Weerbericht. 10.2012.15 Dans muziek. I KONINGSTRAAT 27. TELEF. 14609 OFFICIEEL PHILIPS REPARATEUR (Adv. Ingez. Med.) MAANDAG 9 DECEMBER 1935. HILVERSUM I 1875 M. NCRV-Uitzending. 8.00 Schriftlezing; 8.15 Gram.platen: 10.30 Morgendienst: 11.00 Chr. Lectuur; 11.30 en 12.15 Gram platen: 12.30 Orgelconcert; 2.00 Voor de scholen; 2.35 Causerie: 3.30 Knip cursus; 4.00 Bijbellezing: 5.00 Gramplat-en; 5 30 Viool en plano: 6.30 Vragenuur; 7.00 Be richten. Reportage; 7.30 Vragenuur: 8.00 Be richten; 8.05 NCRV-orkest; 9.00 Causerie; 9.30 Vervolg concert (Om 10.00 berichten); 10.30 Gram.platen. HILVERSUM II 31)1 M. VARA-uitzencling. 8.00 Gram.platen; 10.00 Morgenwijding VPRO.: 10.15 Declamatie; 10.40 Trio Favo riet; 11.05 Declamatie: 11.20 Trio-concert: 12.00 Gram.platen: 12.30 VARA-orkest; 1.30 Gram.platen; 2.00 Orgelspel; 2 45 Voor de vrouw; 3.15 Viool en piano; 3 45 Gram.pla ten; 4.30 Kinderuur; 5.00 De Notenkrakers; 6.00 Orgelspel: 6.30 Muzikale causerie: 7 10 Lezing; 7.30 Zang- en Viool-recital: 8 00 Be richten. Causerie. Gram.platen: 9.00 Piano recital: 9 25 Hoorspel: 10.00 Berichten: 10.05 E. Waiis' orkest m.m.v. soliste; 11.00 Gram. platen er. piano-recital. DROITWICH, 1)00 M. 11.20 Gram.platen; 12.05 Sehotsche Studio- orkest; 105 Gram.platen: 1.50 Orgelconcert: 3.20 Gram.p.aten; 4.20 Cello en piano; 4.50 Orkestconcert m.mv. solist: 5.35 Kwintet concert: 6.20 Berichten: 6.50 Schütz-concert; 7.10 Lezingen: 8.20 Guitaarsoil; 8.50 BBC- Theater-orkest en solist: 9.50 Berichten; 10.20 Kamermuziek: 11.35 Dansmuziek. RADIO PARIS. 1648 M. 7.20 Gram.platen; 12.35 Kamer-orkest: 5 50 Orkestconcert: 8.20 Zang: 9.05 Kwartet en solisten: 11.35 Populair concert. KEULEN. 456 M. 5.50 Concert; 11.20 Neders. symphonie-or- kest: 1.35 Schrammelmuziek: 3.30 Piano-re cital: 4.20 Orkestconcert; 6.05 Populaire mu ziek: 8.05 Omroep-kleinorkest; 9 50 Concert. BRUSSEL. 322 M. 12.20 Gram.platen; 12,50 Omroeporkest; 1.50 en 5.20 Gram.platen; 6.35 Salon-orkest; 7.35 Gram.platen; 8.20 Symphonieconcert; 10.30 Gram.platen. BRUSSEL. 484 M. 12.20 Salon-orkest; 1.30 dito: 5.20 Populair concert: 6.20 Gram.platen: 6.50 Kamermu ziek: 8.20 Omroeporkest: 10.30 Dansmuziek. OFUTSCHLANDSENDER. 1571 M. 7.30 Populair cor.cërt; 9.20 Berichten: 9.50 Zang en piano; 10.05 Weerbericht; 10.20 Dansmuziek.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Haarlem's Dagblad | 1935 | | pagina 15