IllfllfllllllllOII IIIllllllll'1' ZATERDAG 12 SEPTEMBER 1936 HAARLE M'S DAGBLAD PI IF OLMLENS T®@MT n::;'1!.'; i: LAirniiri;..!i.I LL;iM.n Cinema Palace: „De achterneef van King Kong". June Clyde zou men kunnen her kennen, maar wie zou zeggen dat achter het harige, bijgeplakte apengelaat Richard Hearne schuil ging? Het monster King Kong, dat ons allen nog ln het geheugen ligt, bracht eenmaal schrik en vernietiging onder de menschheid, zoo dat men wellicht van zijn achterneef een soortgelijk terroristisch optreden zou ver wachten. Gelukkig heeft deze King Kong H een heel wat goedaardiger karakter, al brengt hij dan ook met zijn dwaze streken veel sensatie teweeg. Wat de oudoom eens aan huiveri^ ren onder het publiek verspreid de, dat distribueert de achterneef aan hila riteit. De avonturen van King Kon's oolijken na zaat zijn een aaneenschakeling van zotte si tuaties, de eene nog onwaarschijnlijker dan de andere. Wij zien, hoe hij de menschen met zijn schranderheid in stomme verbazing brengt, hoe hij een menschelijken vijand steeds te slim af is en hoe hij tenslotte zelfs de wetenschappelijke wereld in rep en roer weet te brengen. Dat alles lijkt raadselach tig, maar het is 't allerminst en zeker niet voor den toeschouwer in de zaal, want hem wordt de oplossing van het King-Kong mys terie al spoedig onthuld. En met reden, want die onthulling verhoogt de vroolijkheid over de verschillende gebeurtenissen in hooge mate. Het spreekt vanzelf, dat bij al die clownerie ook Amor tenslotte zijn rol heeft te spelen, hetgeen geschiedt in een paar lief desaffaires. die, na allerlei incidenten, ten lange leste vier gelukkige menschen ople veren. De hoofdrollen van deze vermakelijke ge schiedenis worden vervuld door Gene Ger- rard en June Clyde. In het bijprogramma vraagt in de eerste plaats het Nederlandsche journaal met de verloving van Prinses Juliana de aandacht. Profilti heeft de ..blijde incomste" van Prins en prinses in Den Haag met eenige treffen de beelden vastgelegd, evenals het enthou siasme voor het koninklijk paleis en andere episoden uit de vorstelijke verloving. Het buitenlandsche journaal toont o.m. opnemingen uit Spanje, de recordreis van de Queen Mary en Lloyd George's verblijf in Zuid-Duitschland. Een geestig teekenfilmpje in kleuren schetst ons de avonturen van Don Quichote en verder bevat het voorprogramma beelden van Poolsche boerenfeesten en een kluchti- gen één-acter. In Luxor wordt „Het Masker Valt" vertoond. Dus dan toch eindelijk weer „film"! Misschien dan niet een volkomen onberis pelijke, in alle opzichten aanvaardbare schep ping, maar dan toch in ieder geval hier en daar wel buitengewoon goed en onberispelijk. „Der Mann ffiit der Pranke", die in ons land der absurden naam ,,Het masker valt" heeft gekregen, als ging het hier om boeven en op lichters, is een opmerkelijke film. die veel, héél veel aandacht verdient. Misschien is de regisseur Rudolf van der Noss. vooral in het begin, tegen de kennelijke gebreken van het scenario niet opgewassen geweest. Wiegant (Paul Wegener) is bij de eerste ontmoeting met Lena Kroning (Rose Stradner) wat al te „imposant". Het is dan als altijd: qui dit trop, ne dit rien en de in druk is dan ook verre van overtuigend. Maar bij het verdere verloop van de film neemt Van der Noss de teugels met opmerkelijk ta lent in de hand. Dan ontstaan nu en dan hee- le scènes, nu en dan fragmenten, die vol span ning, vol overtuiging zijn en die ons de glorie rijke dagen van de Duitsche filmkunst weer in gedachten roepen. Dan klimt het peil van de film meter na me ter zoodat tenslotte de tweede helft eigenlijk wel volkomen geslaagd kan heeten. Er valt wel wat tegen te zeggen ook. De ge breken van deze film. en het is beter die bij een film van deze zeer goede kwaliteit niet te verzwijgen, zijn het scenario en een klein beetje Paul Wegener zelf. Niet. dat deze ac teur van waarlijk zeer groot formaat te kort zou schieten. Maar hij is te „expressief", er ligt té veel in dezen kop. Destijds, voor Duitschland zijn groote filmtalenten de deur wees, was er, in de handen van de allervoor treffelijkste regisseurs, was met dergelijk ma teriaal, in de filmkunst is de speler heusch alleen maar materiaal. iets onnavolgbaars te bereiken. Nu men de leiding aan m'nder uitgesproken genieën moet opdragen, is We gener tè groot, te onhandelbaar voor zijn mi lieu. Het scenario bevat enkele dingen, die men toch niet kan accepteeren. Zoo kan bijv. geen vrouw van Lena's kaliber een dèrgelijke dwaas tot echtgenoot nemen. Doch deze be zwaren zijn van een hoogere orde, dan die welke men gewoonlijk tegen een film heeft. En juist daarom, èn om het vele goede, dat deze film heeft, durven wij hier spreken van iets zéér belangrijks. Over het bijprogramma kunnen wij kort zijn. Een klucht, een jonrnaal. waarin Spanje niet ontbreekt en nog eens het stereofilmpje van de vorige week. „De Geheime Agent" in Rembrand). In een dorpskerkje in Zwitserland wordt een organist vermoord achted zijn registers ge vonden, in zijn hand houdt hij een leeren knoop. De Duitsche spion is zijn twee Engel sche tegenstanders voor geweest. Hier begint in de Gaumont Britisch-film „De Geheime Agent", die in het Rembrandt Theater draait de spanning. Een mysterieuze introductie is eraan voorafgegaan. De schrij ver Brodie is als Ashaden (John Gielgud) door den anti-spionnagedienst uitgestuurd om in Zwitserland te beletten, dat een Duitsch spion geheime orders naar Constantinopel over brengt. In zijn Zwitsersch hotel ontmoet hij zijn, hem tot nu toe onbekende vrouw Elsa. even eens hoorende tot den geheimen dienst en tevens den „generaal" (Peter Lorre)). Na verschillende opwindende speurtochten, waar bij een 'totaal onschuldige het slachtoffer wordt van den generaals koelbloedige opvol ging van zijn orders, wordt als gezochte ont dekt Marvin (Robert Young), de vermeende Amerikaan waarmee Elsa heeft kennis ge maakt. Wanneer zij op het punt staan Marvin te arresteeren. blijkt deze te zijn vertrokken in gezelschap van Elsa. die walging heeft van het beroep, dat haar samen heeft gebracht met Ashaden, van wien zij is gaan houden. Bij de Turksche grens wordt het tweetal achterhaald. Marvin wordt ontmaskerd. Elsa wil beletten, dat men hem neerschiet. Op dit oogenblik ontspoort de treinMarvin sterft, de generaal eveneens. De andere twee komen als mr. and mrs. Ashaden terug naar Engeland, waar zij een ander leven willen be ginnen. De bedoeling van de uitwerking van de film is goed, de handeling is echter af en toe wat traag geworden. Sommige oplossingen zijn wat goedkoop gevonden, zooals bijv. het trein ongeluk. De eerste helft van „De Geheime Agent" wekt verwachtingen die door de twee de helft niet heelemaal worden bevredigd ofschoon er toch wel spanning in zit. Het voorprogramma bevat in de eerste plaats beelden van het verloofde vorstelijk paar. Alleraardigste opnemingen zijn in het Polygoon-journaal opgenomen van de aan komst van Prinses Juliana en Prins Bernhard aan het paleis Noordeinde, van de toejuichin gen van de wachtende menigte en de wande ling van het paar naar de Haagsche Cineac. Verder zijn er momenten uit het leven van de Prinses. Behalve het overige wereldnieuws en een Cocktail-filmpje is er een kleurenfilm „Herfst- stemming" waaruit de voortgang van de kleurentechniek blijkt. Frans Hals prolongeert „Allofria" Adolf Wohlbrueck en Renate Mueller in „Allotria". Na een kort voorprogramma, dat slechts Paramount en Popeye the Sailorman bevat, draait voor de tweede week de ongemeen amusante film Allotria, de film waarvan schrijver noch regisseur weet waar een en ander zoo ongeveer plaats heeft. Maar nie mand, die daar eenige hinder van heeft en er minder om geniet van de verrassende en moeilijke situaties waarin de regisseur Willy Forst zijn sujetten telkens plaatst. Met spe lers als Renate Müller. Jenny Jugo, Hilde Hildebrand, Adolf Wohlbrück en Heinz Rühmann en een scenario als van Allotria is het succes met een regisseur als Willy Forst verzekerd. Het publiek genoot weer merkbaar van het heele geval, en had vooral plezier in de pogingen die Renate Müller. Jenny Jenny Jugo en Heinz Rühmann deden om in hun eigen slaapkamer te geraken, hoewel die pogingen mi. wel wat vlugger met succes bekroond hadden mogen worden. Het blijde vroolijke einde brengt drie paar tjes gelukkig bij elkaar waarmee wij het publiek, net zoo verheugd zijn als de drie paartjes. NIEUWE UITGAVEN. x Aart van der Leeuw: Ik en mijn speelman. Een van de mooiste boeken, misschien zou men kunnen zeggen het mooiste boek, van den auteur Aart van der Leeuw is thans in een achtsten druk verschenen bij 5Nijgh en van Ditmar. Wij citeeren hier enkele regels uit een recensie, die destijds van dit boek verscheen in de Nieuwe Rotterdamsche Courant: „Voortaan zal de naam van Aart van der Leeuw gezegend zijn, omdat hij een boek ge schreven heeft, dat gelukkig maakt. Ik méén het. Aart van der Leeuw was altijd een dich ter, wiens stem klonk als een fluit in den morgen." Een liefde in Kennemerland, 2de druk. Van den roman van Marie C. van Zegge len „Een liefde in Kennemerland" is bij de firma Meulenhoff te Amsterdam een tweede druk verschenen. Het feit, dat reeds binnen vier maanden een herdruk noodig is. bewijst wel. dat deze roman uit het familieleven in de 18de eeuw bij het groote publiek in den smaak is gevallen. Jan Romein: Grondstoffen en politiek. Bij de Wereldbibliotheek is de tweede druk verschenen van het werkje van dr. Jan Ro mein: „Grondstoffen en politiek". In verschillende hoofdstukken gaat de schrijver de beteekenis na van de grondstof fen katoen, petroleum, rubbe r staal voor de politiek. In den trein naar Constantinopel komt het tot een treffen tusschen de spionnen. Peter Lorre, John Gielgud, Robert Young en Madeleine Carrol in de „Gaumont-Britïsh"-film „De Geheime Agent". Tenslotte is er geen bitterheid in Eva Gernsheim- (Hilde Weissner) als Wiegant (Paul Wegener) haar als medewerkster niet graag wil missen.... maar ook alleen als medewerkster. De Engelsche Schilderkunst in Amsterdam. Nog een drietal weken en de groote ver zameling Engelsche kunstwerken uit de laatste twee eeuwen verhuist weer uit het Stedelijk Museum te Amsterdam naar haar geboorteland. In een vroeger stukje hebben wij inzonderheid op de achttiende-eeuwsche portretkunst gewezen: een typisch staal daar van ziet de lezer op bijgaande reproductie waar hij den derden hertog van Buccleuch afgebeeld ziet. naar de schilderij door Tho mas Gainsborough. Thans door den tegen- woordigen hertog voor de Amsterdamsche expositie afgestaan. De schilder, die van 1727 tot 1788 leefde, is met een veertiental werken in Amsterdam vertegenwoordigd, die zeer 'ongelijk van aantrekkelijkheid zijn: zoo is de groote portretgroep van de familie An drews in een landschap al zeer weinig be koorlijk van kleur.In dit portret van Buccleuch is een invloed van Antoon van Dijck merk baar, doch persoonlijk verwerkt en met die koele statieusheid, waarop wij in ons eerste verslag doelden, behandeld. Hij moet dit portret in zijn rijpen tijd, omstreeks 1770 ge schilderd hebben en de catalogus vermeldt de aardige bijzonderheid dat het voor de Royal Society in Edinburgh in dat jaar ge weigerd werd, omdat men „den hond mis plaatst vond". Typisch Engelsch van be handeling is weer de boompartij links en tegelijk komen wij daarmee op het terrein van het Engelsche landschap-schilderij, waar van hier belangwekkende stalen te zien zijn. Turner en Constable zijn dan wel de voor naamste figuren, waarmee men te maken heeft. En daar de eerste in 1851. de tweede in 1887 sterft, komen wij met ihen uit de achttiende eeuw en ligt hun beteekenis in de ontwikkeling der peinture der negentiende. Turner zal "den Nederlandschen beschouwer aanvankelijk vreemd schijnen. Die coloris- tische uitbarstingen zijn ons niet direct ver- j trouwd. Maar een rustige beschouwing doet ons spoedig de weelderigheid van zijn salet waardeeren, al lijkt ons zijn fantasie voor onzen tijid te uitbundig. Men moet iedere kunst in den eigen tijd kunnen vatten en dan zal men Turner belangrijk blijven vin den, die van Claude Lorrain meer leerde dan men op het eerste gezicht gelooft en die voor den jongeren tijdgenoot Delacroix coloristisch een openbaring moet zijn geweest. Veel en veel nader staat den Hollander het werk van Constable. Ja, bij een enke' landschap krijgt men den indruk, dat hij tusschen onzen Albert Cuyp en onzen Jacob Maris in kon staan. Hij begon eerst laat te schilderen en werkte direct naar de natuur Een frissche, levendige toets, een realistische kijk op de natuur, maar door op fijnheid ingestelde oogen, deden hem een der vóór- loopers van het Fransche landschap der Bar- bizonners worden. En van Turner zouden weer wat later de lumïnisten als Claude Monet tot de ontdekking komen, dat hij eigenlijk al tot stand gebracht had, wat zij mochten te volbrengen. In de geschiedenis der schilderkunst zie' men vorotdurend inzichten, stroomingen ontroeringsmogelijkheden zwieren van het ééne land naar het andere, terugkomen hier, doodloopen ginds, schijndood soms lang blij vend om dan plots weer elders te verrijzen. Als men wil, kan men in Constable en zijn verwanten kring den schakel zien in den keten, die Ruysdael en Wijnants enz. ver bindt met Barbizon (Dupré, Daubigny enz.) En van dien söhakel is dan, naast Con stable nog een ander n.l. Boni'ngbon een be langrijk bestanddeel. Wij kunnen den be zoeker niet genoeg aanraden die prachtige dingen van Bonington (o.a. de twee door het Louvre tijdelijk afgestaan) rustig te be wonderen. En daarbij te bedanken, "dat die twee doeken zoo modern van aspect, dat ge aan Jongkind denkt, nog vóór 1828, Boning- ton's sterfjaar geschilderd zijn! Een wonder van begaafdheid, die op z'n 26e jaar reeds overleed en een zeldzaam mooi werk achter liet waar alweer Delacroix een groote bewondering voor toonde te bezitten. Constable, Bonington, Crome waren in die twintiger jaren met hun werk het Kanaal overgestoken en hadden in Parijs furore ge maakt. Er zijn hier vijf doeken van John Crome te zien en als men de ..Molen aan de baai te Yarmouth" en de „Household Heath bij Norwich" (nrs. 30 en 31 v. d. Gat.) heeft opgemerkt, dan weet men dat later zoowel Boud'n als Miehei in deze werken hun voor ganger konden eei'en. Die op zijn beurt er weer rond voor uitkwam, dat hij aan Ruys dael en Hobbema te danken had, wat zijn Norwich-School als reactie op zijn tijd pre senteerde. Ouder dan deze Norwich-school-schilders is de landschapschilder Richard Wilson, die nog in de 18e eeuw thuisbehoort, maar hoe wel geen nieuwlichter, toch een opmerke lijk artist was. van wien hier vijf doeken zijn bijeengebracht. Een rustige akademische geest, maar ook fijne distinctie, wiens ge aardheid wij merkwaardiger wijs weer in het midden der 19e eeuw bij ons terugvinden in iemand als den ouden Bilders. Bij ons moest ook eerst na dien tijd van Bilders Sr. de verfrisschende wind weer komen waaien, de opleving, die nog onderweg was en nog in Frankrijk toefde. •Over en weer zwieren' de inzichten. Enge land heeft in den breede gezien in schilderkunst meer ontvangen dan gegeven. Wat echt-eigen bleef was het verstandelijk geconstrueerde, z.g. Prae-Rafaëlitisme .dat in Engeland zelf dood liep er. daarbuiten geen weerklank van beteekenis vond, die duur zaam was. Daarover mischien nog in een slotarti kel. J. H. DE BOIS. MU "liMt PEUEPAMMA ZONDAG 13 SEPTEMBER. HILVERSUM I, 1875 M. 8.55 VARA. 10.00 VPRO. 12.00 AVRO 5 00 VARA. 8.00 AVRO. 8.55 Gram.pl. 9.00 Postduïvenber. 9.05 Turn- bouwpraatje. 9.30 Gram.pl. 9.45 „Van staat en maatschappij". 10.00 Gram.pl. 10.05 „Als straks de kachels weer gaan branden", cau serie. 10.20 Gram.pi. 10.30 Ned. Herv. Kerkd. 12.00 Filmpraatje. 12.30 Omroeporkest 1.10 Schilderijbespreking. 1.30 Omroeporkest. 200 Literaire causerie. 2.30 Omroeporkest. 3.00 Re sidentie-orkest en solist. I. d. pauze: Orgel spel. 4.30 Gram.pl. (Om 4.45 Sportnieuws ANP). 5.05 Arb. Zangvereen. „Palvu" en gram.pl. 5.30 Sportpraatje. 5.50 Sportnieuws ANP. 6.00 Viool en orgel. 6.30 Gram.pl. 7.00 „De Flierefluiters", en solisten. 8.00 Berichten ANP. 815 Reisidentieorkest en solist. 9.00 Gram.pl. 9.15 Pianoduetten. 9.30 Radio-jour naal. 9.45 Kovacs Lajos' orkest, en solisten. 11.00 Berichten ANP. 11.10—12.00 Dansmuziek. HILVERSUM II. 301 M. 8.30 NCRV. 9.30 KRO. 5.00 NCRV.. 7.45—11.00 KRO. 8.30 Morgenwijding, mmv. alt en orgel. 9.30 Gram.pl. 10.00 Hoogmis. 11.45 Gram.pl. 12.15 KRO-orkest. (Om 1.00 Middenstandspraatje). 2.00 Godsd. Onderricht voor ouderen. 2.30 KRO-orkest. 3.15 ..De band tusschen koloniën en moederland" 3.35 KRO-Melodisten en zang. 4.15 Ziekenlof. 5.00 Gewijde muziek. 5.50 Geref. Kerk. Hierna gewijde muziek. 7 45 Gram.pl. 7.50 Causerie over de R.K. Univer siteit. 8.10 Berichten ANP. 8.20 Bonte Avond. 10.30 Berichten ANP. 10.35 Gram.pl. 10.40— 11.00 Epiloog. DROITWICH, 1500 M. 12.50 Pianorecital. 1.20 Ch. Ernesco's kwin tet. 2.05 BBC-Northern-orkest. 3.05 Troise's mandoline-orkest. 3.35 Gram.pl. 4.20 liet Al fredo Campoli Trio. 4.50 Kinderkerkdienst. 5.20 Missiepraatje. 5 40 Alt en het Paul piano kwartet. 7.05 „If the French had landed in Ban try Bay in 1796", causerie. 7.20 BBC- orkest. 8.15 Kerkdienst. 9.05 Liefdadigheids- oproep. 9.10 Berichten. 9.20 Populair concert, 10.10 Radio-tooneel. 10.50 Epiloog. RADIO PARIS, 1648 M. 7.20 en 8.20 Gram.pi. 11.20 Orkestconcert. 12.20 Orgelconcert. 1.20 Vervolg orkestconcert. 3.05 Nat. orkest. 5.20 Gevar. concert. 7.50 Zang. 8 20 Radiotooneel. 9.05 Radiotooneel met mu ziek. 11.0512.35 Dansmuziek en populair con cert. KEULEN 456 M. 6.20 Havenconcert. 8.10 Reportage en con cert. 1.25 Hans Bund's orkest, en mandoline concert. 3.20 Reportage. 4.20 Saarbriicker Or- kestvereen. 6-50 „Sommersegen", literair-mu- zikaal programma. 7.10 Voordracht. 7.25 Om- roepkwintet. 8.20 Gevar. programma mmv. solisten, het Omroepkoor, -orkest, en -klein- orkest. 10.50—12.20 Dansmuziek. BRUSSEL 322 M. 9.25 Gram-pl. 10.20 6de Kath. Congres van Mechelen. ca. 11.55 Gram.pl. 12.25 Salonorkest. 1.05 Carillonconcert. 1.30 Kleinorkest. 2.20 Vervolg van 10.20 435 Omroeporkest. 5.35 Gram.pl. 6.50 dito. 8.20 Kleinorkest. 10.35 Gram.pl. 11.2012.20 Dansmuziek. BRUSSEL 484 M. 920 Gram-pl. 10.20 6de Kath. Congres van Mechelen. 1.55 Gram.pl. 12.25 Klein-orkest. 1.30 Salonorkest. 1.40 Gram.pl 2.20 Vervolg van 10.20. 4.20 Koorconcert. 4 50 Gram.pl. 5.20 Salonorkest. 6.10 Gram.pl. 6.20 Kamermuziek. 7.35 Zang. 8.20 Symphonieconcert. 10.30 Dansmuziek. 11.2012.20 Gram.pl. DEUTSCHLANDSENDER 1571 M. .20 Gevar. programma uit Keulen. 10.20 Berichten. 10.40 Het Mewes-strijkkwartet. 11.05 Weerbericht. 11.20—1.15 Hja Livschakoff's or kest. RADIO MOORS N.V. KONINGSTRAAT 27, TELEF. 14609 OFFICIEEL PHILIPS REPARATEUR (Adv. Inqez. Med.) Thomas Gainsbo rough. portret van den Hertog van Buccleuch. MAANDAG 14 SEPTEMBER 1936. HILVERSUM I. 1875 M. Algemeen programma, verzorgd door de VARA. 8.00 Gram platen: 10 00 Morgenwijding VPRO. 10.15 Voordracht: 10.35 Gram.platen; 11.00 Vervolg voordracht; 11.20 Orgelspel; 12.00 Gram.platen; 12.30 De Flierefluiters en solist; 2.00 Gram.platen; 2.45 Piano-duetten; 3.00 Voordracht; 3.30 De „Flowers Harmony Five": 4.30 Voor de kinderen; 5.05 Gram.pl.; 5.30 Ensemble ..Melody Circle" en soliste; 6.30 Muzikale causerie: 7.10 Causerie over Paddestoelen; 7.30 Orgelspel; 7.50 Gram.pl.; 8.00 SOS-berichten. Berichten A.N.P.; 8.10 Gram.platen; 9.00 De Bohemians; 9.40 Voor dracht; 10.00 Berichten A.N.P.; 10.05 VARA- orkest; 11.00 Gram.platen. HILVERSUM II, 301 M. NCRV.-uitzending. 8.00 Schriftlezing; 8.15 Gram.platen; 10.30 Morgendienst; 11.00 Chr. Lectuur; 11.30 en 12.15 Gram.platen: 12.30 Orgelconcert: 2.00 Voor de scholen: 2.35 Causerie over kamer planten; 3.15 Gram platen; 4.00 Bijbellezing, 5.00 Gram.pl,; 5.30 Fluit- en harp-recital; 6.30 Vragenuur: 7.00 Berichten; 7.15 Vragen uur: 7.45 Reportage; 8.00 Berichten A.NP. 8.15 Chr. Zangvereen. ..Immanuel"; 9.00 Het Parlement van uit de hoogte; 9.30 Gram.- olaten; 9 55 Berichten A.N.P. 10.00 Neder- landsch Sextet; 11.00 Gram.platen. Schrift lezing. OROITWICH, 1500 M. 11.20 Gram.platen; 12.05 Het Sharpe-sex- tet; 12.50 Sted. orkest Whitby en soliste; 1.35 Orgelconcert: 2.20 Gram.platen; 2,50 Piano recital: 3.20 Roland Powell's kwintet; 4.05 Causerie over de Dalai Lama van Tibet; 4.20 Het Penketh Tannery-orkest; 5.05 Cello en piano: 5.35 Het Colombo-octet: 6 20 Berich ten: 6.40 Landbouwcauserie: 7.00 BBC-Har- monie-orkest en solist; 7.50 Dansmuziek; 8.35 Causerie „After School"; 8.50 BBC-sym- phonie-orkest en solisten; 9.45 Piano-recital; 10.00 Berichten; 10.30 Buitenlandsch over zicht; 10.45 Sopraan en viola; 11.35 Dans muziek. RADIO-PARIS 1648 M. 7.20 en 8.20 Gram.platen; 1.20 Orkestcon cert; 2.50 Gram.platen; 4 20 Symphoniecon cert; 5.50 Orkestconcert: 8.20 Vocaal con cert; 9.05 Concert; 11.35 Populair concert. KEULEN, 456 M. 6.50 Orkestconcert: n.oo Gram.platen; 11.20 Concert en reportage: 12.20 Nedersak- sisch symphonie-orkest; 2 20 Concert en re portage; 7.50 Reportage: 10.50 Concert; 11.20 Concert: 12.20 Taptoe. BRUSSEL 322 en 484 M. 322 M 12.20 Gram.platen: 12.50 Klein-or kest: 1.30 Omroeporkest: 1.50 Gram.platen; 5.20 Dansmuziek; 6.50—8.20 Gram.platen; 9.20 Klein-orkest: 10.30 Dansmuziek. 484 M.: 12,20 Gram.platen; 12,50 Omroep orkest: 1.30 Klein-orkest: 150 Gram.platen; 5.20 Dansmuziek: 6.35 Gram.platen: 8.20 Om roeporkest: 9.20 Hoorspel: 945 Omroeporkest 10.30 Gram.platen. DEUTSCHLANDSENDER 1571 M. 7.50 Sluiting v. h. Partijcongres te Nürn- berg: 10.20 Berichten: 10.40 Piano-recital: 1.00 Weerbericht; 11.20 Concert en Taptoe,

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Haarlem's Dagblad | 1936 | | pagina 11