Platewneuws uit Amerika
MUZIKAAL STANDBEELD
voor Bruno W alter
Op z'n pootjes
terecht
ontana
Paul Robeson:
Malialia Jackson -
vol overgave
Erroll Gainer
kan toveren
KLASSIEKE KLANKJUWELEN
IDEALE KERSTGESCHENKEN
Jaar tevoren
uitverkocht
SATCHMO THE GREAT!
PORGY and BESS
Bewaar deze pagina zij is uw beste gids in platenland!
Waarom slechts
24 uur per dag
de mooiste spirituals
Gershwin's
opera verfilmd
PHILIPS
teruggetrokken
QP 15 september 1956 werd een groot dirigent 80 jaar:
Bruno Walter. Ter gelegenheid van deze mijlpaal
bracht Philips een historisch document uit, in de
vorm van Walters volledige orkestrepetitie van de Linzer
Symfonie, gevolgd door de integrale uitvoering van dit
geniale werk van Mozart.
J^OUIS ARMSTRONG is niet alleen een groot jazz*
musicus hij is jazz zélf! Niemand zal betwisten dat
„Satchmo" de meest wijdverbreide populariteit, zowel
onder zijn toehoorders als bij de genadeloze critici, uit
de hele geschiedenis van de jazz geniet. Zijn trompetspel
is ongeëvenaard zijn stijl van zingen uniek.
NORMAN LUBOFF
koor als een orgel
I PHILIPS
s-m <>fonnplnlrn
LESTER LANIIY
VOORTAAN ELKE MAAND
GRATIS PLATENNIEGWS
Advertentie)
Davld Warren Brubecb zat
al aan de plano toen h(j vier jaar
oud was. Met veertien leidde h\j een
seml-professionele band, waardoor hy
dusdanig in de muziek thulsraakte dat
toen al zyn carrière definitief scheen
vast te staan. Als een van de leer
lingen van Darlus Milhaud, de grote
Franse componist, bewoog hy zich
weliswaar enige jaren in de wereld van
Bach en Schönberg, maar spoedig kroop
ook bjj hem het bloed waar het niet
gaan kon; na enkele experimen-
DAVE BRUBECK EN MILES
DAVIS, RUDOLF SERKIN EN
ISAAC STERN,
beroemde musici op
grammofoonplaten
ten waarmee hy zijn tyd vèr vooruit
was, ontstond „het" kwartet: Bru-
beek (piano) Desmond (altsax)
Bates (bas) en Morello
(drums).
Unieke gebeurtenis
ALS Dave op z'n best is. gebeurt er iets
unieks. Eerst roept drummer Joe de
ritmische sfeer op. Paul begint breeduit
te improviseren, terwijl Dave nog maar
„speelt" met de toetsen een enkel akkoord
rechts, een simpele bas links. Morello gaat
•sterker accentueren. Bates neigt intens ge
concentreerd het hoofd over zijn sonore bas.
en Desmond neemt het basisthema weer op.
Dan grypt Dave opeens twee wisten
vol toetsen en trekt zich nergens meer
Iets van aan. In een wervelwind van
Improvisaties, van vondst op vondst,
soms dwars tegen leder ritme In, laat
hy de stortvloed van zyn fantasie los op
het publiek, een publiek dat zich wel
eens beklemd afvraagt, hoe dit ooit nog
op z'n pootjes terecht moet komen.
Maar dan, plotseling, als op een teken, gaat
het ritme over in een andere versnelling.
Flarden van vertrouwde muziek keren terug.
Brubeck permitteert zich nog wat poly
fone grapjes met zijn herademende vleugel,
keert terug tot het oorspronkelijke thema,
en het is uit. Met een zucht ontspant zich
het publiek de ontlading van het applaus
is nauwelijks meer nodig, want die ont
lading heeft Brubeck3 spel zélf teweeg
gebracht.
JAZZ GOES TO JUNIOR COLLEGE
Bru's blues These foolish things I'm
afraid the masquerade is over One mo
ment worth years St. Louis blues
Fontana 682 007 TL (33 - f 16.95)
DAVE DIGS DISNEY
Alice in Wonderland Give a little
whistle Heigh-ho When you wish
upon a star Some day my prince will
come One song
Fontana 682 018 TL (33 - 16.95)
THE DAVE BRUBECK QUARTET
IN EUROPE
Wonderful Copenhagen My one bad
habit is falling in love Tangerine The
wright groove Like someone in love
Watusi drums
Fontana 682 031 TL (33 - f 16.95)
NEWPORT 1958
Things ain't what they used fo be Jump
for joy Perdido Uit de „Liberian
suite": Dance no. 3 The Duke
Flamingo C jam blues
Fontana 682 046 TL (33 - 16.95)
F J kwam het podium op. De zaal wachtte al vyf minuten op hem. De
opname-technicus óók. Zou het goed gaan? Het was Errolls eerste
„live recording", en Erroll was nerveus. Hy ging aan de vleugel zitten,
glimlachte op zyn speciale, wat onzekere manier, en begon. En toen
opeens gebeurde het. Er ontstond tussen hem en zyn publiek die onzicht
bare wisselwerking waar elke solist van droomt. De technicus leunde
tevreden achterover en liet de band rustig lopen Het resultaat?
Erroll Garners „Concert by the Sea"
Errol Garner kan toveren. Niet alleen door zijn beroemde, vruchteloos ge-
imiteerde linkerhandtechniek, maar vooral door de ..swing", waarvan hij
bezeten is, en die hij meedeelt aan ieder die met hem samenspeelt, aan
ieder die naar hem luistert. Een grammofoonplaat van deze magiër ver
veelt nóóit uw leven lang niet!
CONCERT BY THE SEA
I'll remember April Teach me to
night Mambo Carmel Autumn
'eaves It's allright with me Red
top April in Paris They can't take
that away from me How could you
do a thing like that io me Where
or when Errolls theme
Philips B 07170 L (33 - f 16.50)
Caravan No greater love Avalon
Lullaby of Blrdland Memories of
you Will you still be mine?
Philips B 07015 L (33 - f 16 50)
GARNER ENCORES
How high the moon Sophisticated
Lady Moonglow Crcme de
Menthe Humoresque Robbin's
nest All God's chillun got rhythm
Groovy day The man I love
Philips B 07514 L (33 - f 16.50)
CALIFORNIA CONCERT
Red top They can't take that away
from me Erroll's theme April in
Paris
Philips 429 461 BE (45 - f 6.25)
ERROLL GARNER CLASSICS
Lullaby of Birdland Laura Pent
house Serenade Sophisticated Lady
Philips 429 626 BE (45 - f 6 25)
Toen hij pas 17 jaar was. in maart 1894.
stond Bruno Walter voor de eerste maal
voor een groot orkest. Enige tijd later werd
hij verbonden aan het Hamburger Stadt-
theater. waar zijn lang gekoesterde wens.
Gustav Mahler te leren kennen, in vervulling
zou gaan. Deze componist met zijn sterke,
meeslepende persoonlijkheid werd voor de
jonge hulpdirigent een ideaal voorbeeld,
bovendien een vaderlijke vriend.
Groot is de invloed van Mahler geweest op
Walters muzikale vorming.
Maar als Interpreet van zijn leermeester, van
Bruckner. Beethoven. Mozart. Brahms en
Schubert staat hij op eenzame hoogte. Be
roemd waren de ..Bruno Walter Konzerte"
in Berlijn: onder zijn leiding kwamen later
de Salzburger Festspiele tot grote bloei, tot
dat de opmars der Duitse horden in Oosten
rijk hieraan in 1938 een eind maakte.
Toen bood Amerika hem een uitgebreid
arbeidsgebied: als vast gastdirigent van het
New York Philharmonic Orchestra, van de
Metropolitan Opera en van het Philadelphia
Orchestra.
In 1957 heeft Bruno Walter zich uit het
openbare muziekleven teruggetrokken, maar
hij is nog steeds de grote dirigent van
weleer bij talloze eminente grammofoon
opnamen. waarvan wij hieronder een aantal
laten volgen.
DE NEGEN SYMFONIEËN
VAN BEETHOVEN
no. 1 en no. 6 L 09400 L
no. 2 en no. 4 L 09401 L
no. 3 „Eroica" L 09402 L
no. 5 en no. 9 (finale) L 09405 L
no. 7 en 8 L 09403 L
no. 9 (deel 1. 2 en 3) L 09404 L
New York Philharmonic
(Verpakt in fraaie geschenkalbums
f 24.50)
„THE BIRTH OF A PERFORMANCE"
MOZART: LINZER SYMFONIE
Columbia Symphony Orchestra
(Met de repetities, die aan de opname
voorafgingen)
Philips A 01254/55L (33 - f 44.-)
BRAHMS: HONGAARSE DANSEN
nos. 1, 3, 10 en 17
Philharmonic Symph. Orch. of New York
Philips 409 513 NE (45 EP - f 6,50)
STRAUSS: AN DER SCHONEN BLAUEN
DONAU - WIENER BLUT
Columbia Symphony Orchestra
Philips 409 060 AE (45 EP - f 8,-)
MOZART: VIOOLCONCERT
KV 216 en KV 218
Zino Francescatti
Columbia Symphony Orcheslra
Philips A 01426 L (33 - f 22.-)
BRAHMS: DUBBELCONCERT - AKA-
DEMISCHE FESTOUVERTURE - TRAGI
SCHE OUVERTURE
Isaac Stern - Leonard Rose
Philharmonic Symph'. Orch. of New York
Philips A 01244 L (33 - f 22.-)
DVORAK: SYMFONIE no. 5 (UIT DE
NIEUWE WERELD)
Columbia Symphony Orchestra
Philips A 01417 L (33 - f 22.-)
MITCH MILLER heeft vele sterren
„gemaakt": maar ondanks dit
succes klaagt hy nog over één ding:
„Waarom heeft een dag slechts 24
uur?"
Mitch de onvermoeibare, Mltch de
enthousiasteling soms twee etmalen
achtereen in de studio ln touw,
maar de Ideale uitvoering zél er komen,
die ene noot ról „zitten"! Toch klinkt
het resultaat volkomen ongedwongen
als u byvoorbeeld het koor op z\jn
nieuwste ..Slng along"-LP's hoort, voélt
ii het plezier waarmee hier gezongen
wordt
MITCH MILLER AND THE GANG -
„SING ALONG WITH MITCH"
O a. That old gang of mine Down by
the old mill stream By the light of the
silvery moon You are my sunshine
Sweet violets She wore a yellow ribbon
Don't (ence me in There is a tavern
in the town Show me the way to go
home.
Philips B 07345 L (33 - 16 50)
MITCH MILLER AND THE GANG -
„SING ALONG WITH MITCH"
Ma shanty in old shanty town Shine
on harvest moon For me and my gal
Beer barrel polka Moonlight and roses
You are my sunshine Don't fence
me in There is a tavern in the town
Show me the way to go home Good
night sweetheart.
Philips B 07916 R (33 -f 12.50)
MITCH MILLER EN ZIJN KOOR EN
ORKEST
The River Kwai March (Colonel Bogey)
(uit de film „The bridge on the river Kwai")
The Bowery Grenadiers
Philips 322 219 BF (45 - f 3.60)
Er is geen kerstgeschenk dat zózeer de juiste sfeer treft, zózeer van
goede smaak getuigt als een langspeelplaat uit de beroemde serie
„Klassieke Klankjuwelen". Eminente solisten, vlekkeloze uitvoering
en technische perfectie kenschetsen al deze opna-
men; desondanks is de prijs van deze LP laag, slechts5C/
HANDEL: Uit de „Messiah": And the
glory of the Lord; But who may abide;
O thou that tellest good tidings to Zion;
Hallelujah: I know that my Redeemer
llveth; The trumpet shall sound; Worthy
is the Lamb-Blessing and honour-Amen
Adelc Addison - RussellOberlin - Wil
liam Warfield - Westminster Choir -
New York Philharmonic/Leonard Bern
stein G 05625 R
J. S. BACH: Koraalprelude „O Mensch,
bewein' dein' Sünde gross"; Toccata en
fuga in d. kl. t.; Koraalprelude „Nun
komm' der Heiden Heiland"; Prelude
en fuga in f kl. t.
Albert Schweitzer op het orgel van de
Pfarrkirche te Günsbach G 05626 R
BRAHMS: DUBBELCONCERT
Isaac Stern en Leonard Rose - New
York Philharmonic/Bruno Walter
G 05628 R-
MOZART: PIANOCONCERT KV 491
Robert Casadesus - Columbia Sym-
ohony Orchestra/George Szell
G 05630 R
BARTOK: CONCERT VOOR ORKEST
Philadelphia Orchestra/Eugene Or-
mandy G 05631 R
BEETHOVEN: SYMFONIE no. 6
(„PASTORALE")
Philadelphia Orchestra/Bruno Walter
G 05642 R
"I17IE In Londen een voorstelling van
•4 ,,My Fair Lady" wil bywonen. zal
aan de kassa nul op 't rekest krijgen.
Mlssehien kan een minder officieel
personage u wel aan een plaatsje
voor een middagvoorstelling helpen,
maar dan betaalt u nog een fikse
prys.
En het is zeker niet ln de laatste plaats
de muziek, die dit overweldigende
succes heeft teweeggebracht spran
kelende, geestige songs, die u alle
bijeenvlndt op de Philips-langspeel-
plaat, in de originele Broadway-bezet-
ting.
„My Fair Lady"
met Julie Andrews en Rex Harrison.
Philips BL 07245 (33 16.50)
Hoogtepunten hieruit op
Philips 429 418 BE (45 EP 6.25)
ER zal wel niemand zijn, die nog
nooit gehoord heeft van deze
grote negerzanger met zijn bronzen
stem.
Hy is de spiritual-vertolker by uit
stek, waarvan deze vier platen een
overduidelyk bewijs leveren:
Ol' man river It still suits me Ma
curlyheaded baby The house I live
in It ain't Necessarily so
Go down Moses Sometimes I feel
like a motherless child Water boy
Nobody knows the trouble I've seen
Joshua fit the battle of Jericho
Philips B 07802 R (33 - f 12.50)
SPIRITUALS
Nobody knows the trouble I've seen
Sometimes I feel like a motherless
child Go down Moses Joshua fit
the battle of Jericho
Philips 429 395 BE (45 EP - 6.25)
PAUL ROBESON FAVORITES
OI' man river It ain't necessarily so
Ma curlyheaded baby It still
suits me
Philips 429 475 BE (45 EP - f 6.25)
Ol' man river Ma curlyheaded baby
Philips 322 318 BF (45 - f 3.60)
IN een van haar TV-programma's zong Mahalia Jackson eens
de prachtige gospel-song ,,A city called Heaven" zó vol over
gave en overtuiging, dat de tranen haar ln de ogen sprongen.
En, vóór zy besefte wat zy deed, onderbrak xy zichzelf met
de uitroep: „Oh glory!". Pas op dat moment realiseerde zy
zich dat zy niet In de kerk stond, maar voor de camera. Zacht
en verontschuldigend zei zy: „Neem me niet kwaiyk, Ik vergat
een moment waar Ik was". Half Amerika belde de studio op.
Deze kleine episode is typerend voor 's werelds grootste gospel
zangeres, die nog nooit anders heeft gezongen dan met hart
en ziel, spontaan en zonder enige concessie aan uiterlijk
vertoon.
Uit het repertoire van Mahalia Jackson willen wy u vooral
deze grammofoonplaten noemen:
MAHALIA JACKSON, THE WORLD'S
GREATEST GOSPEL SINGER
I'm going fo live the life I sing about in
my song When I wake up in glory
Jesus met the woman at the well Oh
Lord is it I? I will move on up a little
higher When the Saints go marching in
Jesus Out of the depths Walk
over God's heaven Keep your hand on
the plow Didn't it rain
Philips B 07077 L (33 - f 16.50)
JOY TO THE WORLD
Silent night No room at the inn O
little town of Bethlehem The Holy Babe
Joy to the world O come, all ye faith
ful Go tell it on the mountain White
Christmas-I wonder as I wander Sweet
little Jesus boy
Philips B 07135 L (33 - f 16.50)
THE NEWPORT JAZZ FESTIVAL 1958
SUNDAY AT NEWPORT
An evening prayer I'm on my way
A city called Heaven It don't cost very
much Walk over God's Heaven The
Lord's prayer Didn't it rain My God
is real He's got the whole world in His
hands I'm going to live the life I sing
about in my song Joshua fit the battle of
Jericho His eye is on the sparrow
Philips B 07379 L (33 - f 16.50)
For my good fortune When the Saints
go marching in
Philips 322 341 BF (45 - f 3.60)
Trouble of the world (uit de film „Imitation
of life") Tell the world about this
Philips 322 447 BF (45 - 3.60)
SONGS FOR CHRISTMAS
White Christmas No room at the inn
Joy to the world Go tell it on the moun
tain
Philips 429 428 BE (45 EP - f 6.25)
Come-back van GUY MITCHELLI
2 op de Amerikaanse Hitparade:
HEARTACHES BY THE NUMBER
Philips 322 496 BF (45 - 3.60)
De muziek uit de veelbesproken musi
cal FREE AND EASY nu reeds op de
plaatl
ANDRE KOSTELANETZ en zijn orkest
B 07938 R (33 - f 12.50)
„Satohmo" werd geboren ln New
Orleans, waar hy de muziek van Basin
Street met de paplepel kreeg ingegoten.
Om hem van de straat te houden werd
hy ln een weeshuis ondergebracht, waar
hy zyn bijnaam een verkorting van
„Satchelmouth" (centenbak), vanwege
z(jn kin en lippen opdeed.
Reeds vroeg werd hij gefascineerd door de
cornet, die hij ln later jaren met de forsere
trompet zou verwisselen. In 1917 kwam hij
In contact met King Oliver, onder
wiens leiding hij zijn hoogst persoonlijke stijl
ontwikkelde. Hij nam diens plaats in bij de
band van Kld O r y. toen Oliver lauweren
ging zoeken in Chicago.
Wat hierna gebeurde is geschiedenis: na
met enkele grote bands te zyn opgetreden,
nam hU in begin "30 de complete band van
Luis Russel over... en was op slag beroemd
in twee werelddelen.
Daar zyn inmiddels vier werelddelen bijge-
komen. In de film ..Satchmo the Great" zien
wy hem met zyn ,,A11 Stars" tn Londen, in
Milaan, tot zelfs in Afrika. De soundtrack
uit die film is een uniek document van zijn
solistische styi. een styt die ook ln zyn be
roemde LP „Louis Armstrong plays W. C.
Handy" fascineert. Ontroerd heeft de oude
WAAROM heeft de verfilming van
„Porgy and Bess" zo lang op zich
laten wachten? Welnu, daar zijn vele
redenen voor: de zeer kostbare pro-
duktie, de grote muzikale en drama
tische eisen die aan de acteurs gesteld
moesten worden kortom, niemand
durfde het aan.
Maar nu is het dan eindelijk zo ver, en
Philips wist dadelijk beslag te leggen
op exclusieve opnamen uit de kleuren
film, opnamen die u in een prachtig
kleurenalbum vindt ter illustratie van
de tekst énvan de onverganke
lijke muziek op de bijbehorende lang
speelplaat.
Philips R 07522 L (S3 f 18.50).
Hoogtepunten hieruit op EP'a (f 6.25
en Jf5 t. singles (f 3.95)
unieke stijl
Handy deze opname nog mogen meemaken.
Satchmo is nu 59 jaar; een kleine, joviale
man. die nog steeds opgewassen biykt te
zijn tegen de vermoeienissen van weken
lange tournees een kleine man, maar een
reus van de jazz.
LOUIS ARMSTRONG AND HIS ALL-
STARS Satchmo the Great
(Uittreksel v. d. geluidsband v. d. film)
When it's sleepy time down South
Mack the knife Black and blue In
diana Flee as a bird Oh, didn't he
ramble Mahogany Hall Stomp St.
Louis blues (met The New York Philhar
monic o.l.v. Leonard Bernstein) All for
you, Louis (In album met beschrijvingen.)
Philips B 07289 L (33 f 16.50)
„TAKE IT, SATCHI"
The faithful hussar Back o'town blues
Mack the knife Tiger rag.
Philips 429 127 BE (45 EP - f 6.25)
LOUIS ARMSTRONG PLAYS
W. C. HANDY
St. Louis blues Yellow dog blues
Loveless love Aunt Hagar's blues
Long gone Memphis blues Beale
Street blues Ole miss Chantez-les
bas Hesitating blues Atlanta blues.
Philips B 07038 L (33 - 16.50)
ER is geen zanggroep ter wereld die
de benaming „een koor als een
orgel" zozeer verdient als het koor dat
al sinds jaren de naam draagt van zyn
dirigent en stuwende kracht: Nor
man Luboff.
Uit het grote Philips-repertotre noemen
wy u drie bijzonder mooie opnamen:
MY OLD KENTUCKY HOME
My old Kentucky home Sweet Lorena
Deep river Carry me back to old
Virginny Down in the valley Swing
low, sweet chariot Red river valley
Home on the range
Philips B 07829 R (33 - f 12.50)
DOWN SOUTH
0 a. My old Kentucky home Nobody
knows the trouble I've seen Deep river
Carry me back to old Virginny Down
in the valley Swing low, sweet chariot
The ballad of the boll weevil Black
is the color of my true love's hair
Philips B 07139 L (33 - f 16.50)
SPIRITUALS
Nobody knows the trouble I've seen
Deep river Swing low, sweet chariot
1 must walk that lonesome valley.
Philips 429 463 BE (45 EP - f 6.25)
SARASATE: ZIGEUNERWEISEN
SAINT-SAËNS: HAVANAISE
Columbia Symphony Orchestra/Wil
liam Smith
SAINT-SAËNS: INTRODUCTION ET
RONDO CAPRICCIOSO
Zino Francescatti Philadelphia Or
chestra/Eugene Ormandy G 05633 R
BEETHOVEN: SYMFONIE no. 7
Rochester Philharmonic Orchestra/
Erich Leinsdorf G 05600 R
MOZART: VIOOLCONCERT KV 218
David Oistrakh Philadelphia Or
chestra/Eugene Ormandy G05601 R
MENDELSSOHN: VIOOLCONCERT
David Oistrakh - Philadelphia Or
chestra/Eugene Ormandy G 05602 R
VIVALDI: DE VIER JAARGETIJDEN
New York Philharmonic/Guido Can-
telli G 05605 R
DVORAK: SLAVISCHE DANSEN,
op. Cleveland Orchestra/George Szell
G 05607 R
MOZART: JUPITER-SYMFONIE
Royal Philharmonic Orchestra/Sir Tho
mas Beecham G 05608 R
BEETHOVEN:' SYMFONIE no. 5
Philadelphia Orchestra/Eugene Or
mandy G 05609 R
MOZART: HAFFNER EN PARISER
SYMFONIEËN
Royal Philharmonic Orchestra/Sir Tho
mas Beecham G 05610 R
BEETHOVEN: SONATES
APPASSIONATA en LES ADIEUX
Robert Casadesus G 05611 R
BRAHMS: VIOOLCONCERT
Isaac Stern - Royal Philharmonic Or
chestra/Sir Thomas Beecham
G 05612 R
J.STRAUSS: An der schónen blauen
Donau; Kaiser Walzer; G'schichten aus
dem Wienerwald; Wiener Blut
Columbia Symphony Orchestra/Bruno
Walter G 05613 R
LISZT: PIANOCONCERT no. 1; FAN
TASIE OP HONGAARSE VOLKS-
LIEDJES
Claudio Arrau - Philadelphia Orchestra
/Eugene Ormandy G 05614 R
TCHAIKOVSKY: VIOOLCONCERT
Zino Francescatti New York Philhar-
monic/Dimitri Mitropoulos G 05615 R
MOZART: EINE KLEINE NACHT»
MUSIK
SCHUBERT: ROSAMUNDE-MUZIEK
Columbia Symphony Orchestra/Bruno
Walter G 05617 R
SCHUMANN: CELLOCONCERT
Pablo Casals Prades Festival Or
chestra/Eugene Ormandy G05621 R
RAVEL: BOLÉRO; LA VALSE»
POÈME CHORÉOGRAPHIQUS
Philadelphia Orchestra/Eugene Or«
mandy G 05Ó22 R
CHOPIN: LES SYLPHIDES
Philadelphia Orchestra/Eugene Or»
mandy G 05623 R
Heerlijk dansen met
Hoe vaak wordt een dansavondje niet tol
een saaie boel omdat er- maar twee, drie
platen zijn waarop echt fijn gedanst kan
worden.
Dat weet niemand beter dan Lester Lanin,
leider van Amerika's dansorkest nummer
éénl Waar zijn platen gedraaid worden
zijn geen muurbloemen daar wordt ge
danst en hoel
DANCE TO THE HAPPY SOUND
no. 1 en 2 Fontana 462 116 TE en 462 136
TE (45 EP - 6.25) op LP 662 112 TR
(33 - f 12.95)
LESTER LANIN GOES TO COLLEGE
Fontana 462 161 TE (45 EP - f 6.25)
LET'S DANCE WITH LESTER LANIN
Fontana 662 115 TR (33 12.95)
DANCE TO THE MUSIC OF
LESTER LANIN
Fontana 662 108 TR (33 - 12.95)
DELIGHTFUL DANCING WITH
LESTER LANIN
Fontana 662 118 TR (33 12.95)
kerstnummer cadeau!)
Laat u nü inschrijven voor de komende jaargang van „Disco Discussies"
alle 12 nummers zijn gratis, en ook het zojuist verschenen prachtige, kleurrijke
kerstnummer krijgt u cadeaul
De bijdrage in de porto- en administratiekosten bedraagt slechts f 1.— per
jaar. Dan blijft u doorlopend op de hoogte van het beste wat er in de gram-
mofoonplatenwereld te krijgen isl v
Naam
Adres
Woonplaats - - -
Vul de bon In en plak hem op een briefkaart. Plak aan de adreszijde 1.-
extra postzegels en zend hem aan D.D., postbus 25, Amsterdam. U kunt ook
ƒ1.- gireren op nr. 487626 t.n.v. N.V. Phonogram, Afd. K.A., te Amsterdam
onder vermelding van „Disco Discussies". Doe het vandaag nogl