BIOSCOPEN. Radiomaziek der week RADIO MOORS nv. ZATERDAG 20 JUL'I 1933 HAARDE.M'S DSGIiC'AD 3 REMBRANDT THEATER Leise flehen meine Lieder Martha Eggerth en Hans Jaray (als Schubert) in „Leise flehen meine Lieder", de reprise in het Rembrandt Theater. Bij de reprise van de debuutfilm van Willy Forst als geluidsfilmregisseur is ons opgeval len, dat zijn product nog onverzwakt is geble ven. Wij hebben evenzeer als bij de eerste vertooning in Rembrandt van deze film geno ten, van de prachtig kloppende combinatie van beeld en geluid, van het logische gebruik der wondermooie melodieën van Schubert, van de krachtige en artistiek-leidende hand van Forst. Nu eens is het geluid de onder streeping van het beeld, dan weer is het omgekeerd, maar steeds is het met kunste naarszin en liefde voor het onderwerp ge schied. Ontroerend zijn soms de scènes zoo bijv. het ontstaan van Knabe sah ein Röslein steh'n, de aanbieding van de zij het dan ook „tijdelijk"-voltooide Unvollendete, het Ave Maria ook soms dank zij voortreffelijke montage. Wat is deze film toch van veel hoo- gere kwaliteiten dan de Tauberfilm van Schu bert: Blossom Time! Ten eerste kan een der gelijke film onmogelijk in een andere taal dan de Duitsche (of liever Weensche) het juiste effect sorteeren (zooals de film Kleine Dora weer beter in het Engelsch voldaan zou heb ben) en ten tweede is Leise flehen meine Lie der een behoorlijke film, terwijl Blossom Time een verhaaltje was, geschreven om een zanger (geen filmacteur) gelegenheid te geven tot- het ten gehoore brengen van liederen. Het 'is een reprise, deze week in Rembrandt, die waard is weer door velen gezien te worden. Op het tooneel verschijnen de Resua Sisters, een gezelschap van zes personen,, die inder daad een sensatie zijn op rolschaatsen. In flatteuse costuums verrichten ze gedurfde toe ren op de rollende ijzers in grootere bezetting dan andere artisten op dit gebied. Binnen- en buitenlandsche journaals gaan vooraf benevens een Krazy Kat-teekenfilm, die verscheidene bekende filmsterren in een res taurant toont. luxor theater. Groote Verwachtingen. Jane Wyatfc en Phillips Holmes in Great Expectations, de film van het Luxor Theater. Wederom een film over een werk van Char les Dickens, en wel van Universal onder regie van Stuart Walker, die ons kort geleden de zoo bizonder goede verfilming van Het Ge heim van Edwin Drood (ook van Dickens) schonken. Het is weer een van die romanti sche geschiedenissen van Dickens met eigen aardige karakters en schurken eerste klas be nevens onschuldige en onrechtvaardig-behan- delde personen, liefst kinderen en meisjes. Maar na het Geheim van Edwin Drood, welke film ondanks het verhaal toch niet aan het drakerige toekwam, voldoet Groote Ver wachtingen niet aan de groote verwachtingen, die men aan Universal en Walker mocht stel len. Want hier en daar zijn de grenzen van het drakerige wel overschreden. In het kort is de intrige als volgt. Een jongen (Pip) wordt opgevoed door zijn onge makkelijke zuster. Hij redt een ontsnapten galeiboef van den hongersdood. Als hij later door een onbekend weldoener in de gelegen heid gesteld wordt een uitmuntende opvoe ding te krijgen, denkt hij dat een oude jonge juffrouw dat gedaan heeft, die hij jarenlang tijdens haar ziekte bijstond, en daarom heeft hij dat geaccepteerd .Latei" blijkt echter, dat de galeiboef in Australië rijk is geworden en zijn opvoeding bekostigde. De oude jongejuf frouw is door haar bruidegom op den dag van haar huwelijk verlaten, waardoor zij zóó ver bitterd is geworden, dat zij een meisje heeft geadoot-eerc'die zij in event met mannenhar ten spelen. Het meisje blijkt de dochter te zijn. van den galeiboef. Deze opvoeding, waar bij ware liefde uitgebannen is, draagt vruch ten, doch op het laatste oogenblik krijgt de jongejuffrouw berouw en het meisje ook en zij neemt Pip tot echtgenoot. De galeiboef sterft en neemt onaangename herinneringen weg. Henry Hull speelt den galeiboef met verve, zij het ook wel wat nadrukkelijk. Phillips Hol mes en Jane Wyatt vormen een rustig team, en Florence Reed is de jongejuffrouw, die goede oogenblikken heeft, doch niet over tuigend is in haar ommekeer ten goede. De Engelsche sfeer in deze film is niet zoo goed getroffen als in het Geheim van Edwin Drood. Opmerking verdient de soms uitstekende fo tografie, die sfeer geeft aan bosch en rivier. Het bijprogram geeft een gekleurd teeken filmpje van Walter Lantz over een armen schoenmaker en vele kabouters, en binnen- en buitenlandsche journaals. Van de Actuali teiten Revue van Holland willen we speciaal noemen de treffende opnemingen van de ramp van de Kwikstaart. Toevallig was de geluidswagen ter plaatse, zoodat het vlieg tuig nauwelijks met den grond in aanraking was gekomen of het opnameapparaat draaide reeds. Een film. die door het weglaten van begeleidende geluiden nog ontroerender aan doet. FRANS HALS THEATER Fraulein Hoffmann's Erzahlungen met Annie Ondra. Deze film heeft niets te maken met Offen bach's Hoffman's Erzahlungen, maar heeft z'n naam te danken aan een ondeugenden inval van Annie Ondra (in deze film Anita Liman), wanneer ze plotseling voor zich zelve een valschen naam moet bedenken. Deze char- Anny Ondra en Mathias Wiemann in „Frau lein Hoffmann's Erzahlungen", de film in het Frans Hals Theater. mante film is een aaneenschakeling van de vroolijkste tafereeltjes en grappigste verwik kelingen. Annie Ondra zorgt met haar koste- lijken humor en haar levendigen geest, dat de toeschouwers in een voortdurenden lach zijn. Het gegeven voor deze film is al op vele ma nieren gebruikt en ook wel misbruikt, maai de regisseur heeft het op zoo'n geestige wijze uitgewerkt en heeft zulke gelukkige vondsten gedaan, dat het een van de kostelijkste Ondra- films is geworden, die ik ken. Nietwaar, we hebben het allen méér ge hoord, een enorm rijk meisje, dat bij de vleet huwelijksaanzoeken krijgt, maar geen enkel accepteert, omdat ze denkt, dat het de heeren aanbidders in de eerste plaats om haar mil- lioenen te doen is. Ze gelooft niet meer in de Liefde (met een groote L)Door een samen loop van omstandigheden komt ze in contact met een rijken jongen man, die haar in scha mele kleeding aantreft en denkt dat zij een zwervelingetje is. Hij neemt haar mee naar huis en raakt onder de bekoring van haar lieftalligheid en haar originaliteit en na kor ten tijd is hij op haar verliefd. En voila. nu heeft ze dan den man gevonden, die van haar om haarzèlf houdt en niet om haar millioenen. Annie Ondra is werkelijk onbetaalbaar in deze film, met haar guitige maniertjes en haar oolijke snuitje raakt ieder onder haar bekoring. Matthias Wiemann is haar partner, hij geeft haar uitstekend tegenspel, al mist hij m.i. wel de charme van een filmheld. Ida Wüst is tante Hanna en dat doet ze op de haar eigen gezellige wijze vol begrip en vroo- lijkheid. Een paar van de grappigste tooneel- tjes, die mij zoo juist weer te binnen schieten, zijn o.a. het telefoongesprek midden in den nacht tusschen Annie en Ida Wüst en verder het verhaal van de „treurige levensgeschie denis van het zwervelingetje", dat ze haar „weldoener" opdischt. We kunnen precies vol gen, hoe ze haar verhaal opbouwt. Ook bijzon der goed is het hulpelooze gedoe van Matthias Wiewann als Benno Karding, als hij maar niet weet, wat hij aan moet vangen met dat hoopje mensch, dat daar schijnbaar in wanhoop te gen den stoel op den grond leunt. Maar ik vertel er u niet meer van, gaat u Fraulein Hoffmann's Erzahlungen zelf zien, als u eens een echt vroolijken avond wilt hebben. Het voorprogramma geeft het uitgebreide Éclair-Nieuws, een Paramount Sportfilmpje dat heel interessant is, dan een Fleischer „The Woman in the Shoe" en de Band van Red Nichols. Een uitstekend programma! cinema palace. Vrouwenoogen (On a volé un homme) Een bewijs, dat de amusementsfilm ook wel degelijk beschaafd, zelfs voornaam van smaak en volmaakt van technische en artistieke uit voering kan zijn. levert de alleraardigste film „On a volé un homme", die onder den titel „Vrouwenoogen" in Cinema Palace vertoond wordt. Welk een charme gaat er uit van dit werkje, dat toch geen enkele andere pretentie heeft dan den toeschouwer een uurtje on schuldig vermaak te verschaffen. De geest van een Réné Clair waait ons tegen uit dit Fran- sche spel, dat., door een Duitschen regisseur, Max Ophüls, en onder den Duitschen produc tieleider Erich Pommer vervaardigd is. De tekst die door Fransche acteurs wordt gespro ken, is Fransch en vanwege de tallooze gees tigheden en woordspelingen onvertaalbaar. Het gegeven staat, gelijk trouwens ook de uitwerking, volmaakt buiten de werkelijkheid. Het is spel en als zoodanig doorloopend geac centueerd, een guitig bedenksel, dat in een onbestaanbare wereld door onbestaanbare menschen belichaamd wordt. Een jonge bankier, welk een aantrekke lijk voorkomen heeft deze Henri Garat! gaat ter verstrooiing op reis naar de Rivièra. Een boef-achtig gezelschap, dat al een tijd op hem heeft geloerd, neemt deze gelegenheid waar om hem te ontvoeren. Na vijf dagen zal hij weer worden vrijgelaten, want het schijnt de roovers niet zoozeer om diefstal of oplich ting te doen te zijn als wel om een wraak oefening, omdat zij door zijn beurstransacties zijn gedupeerd. De luxe-trein leent zich tot een spannende inleiding, waarvan de ontmoeting tusschen den jongen bankier en de schoone vrouw, die de boeven als lokvink gebruiken, het hoogte punt is. Lily Damita, die de rol van deze jonge dame speelt, intrigeert door haar vreemd ge laat, dat aanvankelijk onder het onflattante hoedje als leelijk aandoet, maar later niet al leen bekoorlijke, maar ook interessante trek ken onthult. Kostelijk is het samenspel van dit tweetal acteurs; vooral Garat is onverbeterlijk om zijn heerlijke ironie, die geëvenaard wordt door den voor den bediende Victor spelende Charles Fallot. De chicque jonge dame voert haar reisge noot mee als gast naar haar. woning, een Lily Damita en Henry Oarat in „On a volé un homme", de film van Cinema Palace. schitterende persiflage op de geheimzinnige landhuizen uit de detectieve-films. In dit met electrische contacten, afgesneden telefoon draden, oneindige gangen, van zelf zich openende en sluitende hekken en dergelijke griezel-attributen ruimschoots voorziene ver blijf spelen zich de zotste tafereelen af tus schen de met zakpistolen even griezelig ma- noeuvreerende personages, die met een strak gezicht en droog-humoristische dialogen het onzinnige drama opvoeren als ware het wer kelijk een Lord Lister-geschiedenis. Maar het fijnste van alles is nog de compo sitie, waarin muziek en beeld zoo'n welsluitend geheel vormen en alles samenwerkt tot een vloeiend en zuiver ingedeeld verhaal, dat in een wel aangenaam rhythme voorbijglijdt en uit is voordat men het vermoedt. „On a volé un homme" behoort tot de film juweeltjes, welker naam men onthoudt. In het bijprogramma een blik op Singapore, een muziekfilm „Op de korte golf", een vlot teekenfilmpje en een filmcourant met liefst twee begrafenissen, die van Cort van der Lin den en die van de slachtoffers van de Kwik staart. Leent de droefheid rondom een graf zich eigenlijk wel tot de publieke ver- tooningen? In de pauze voordrachten van Alex de Haas. H. G. CANNEGIETER. een nieuwe ontdekking aan den filmhemel. Wiesje van Tuinen, een jonge Nederland - sche actrice uit Parijs zal de rol van Enrica vei vullen in het Mysterie van de Mondsehein- sonate van Willy Corsari, de film, waarvan on der regie van Cees Laseur binnenkort de op nemingen zullen beginnen in den Haag. muziek in den hout. Programma van het concert door ae Haar- lemsche Orkest Vereeniging op Zondag 21 Juli 1935 ten 2.30 uur n.m. te geven in Den Hout onder leiding van Marinus Adam. 1. Hongaarsche Marsch, Berlioz. 2. Ouverture La Princesse Jaune, Saint- Saëns. 3. Wein, Weib uns Gesang (Wals). Joh. Strauss. 4. Ballet uit de Opera „Faust", Gounod. 5. Ouverture ..Oberon". Weber. 6. Karelia Suite, Sibelius. 7. Suite Alsacienne. Massenet. ^Iliilllllllll''||lll|'l''ll!llllllllllllillll''|||ll|||''llllllllllllllllllll''|,|!l||''''llllllllllllllllll""""if" zondag 21 juli 1935. hilversum, 1875 m. 8.55 vara 10— vpro. 12— avro 5— vara. 8— avro. 8.55 Orgelspel J. Jong. 9.Postduiven- nieuws. 9.05 Tuinbouwpraatje S. S. Lantinga S.30 Gramofoonplaten. orgel- en pianospel J Jong. 10.Kerkdienst uit de Ned. Herv. Kerk te Drachten. Spr. Ds. D. Bakker. 11.20 Gram platen. 12.— Reportage uit het Laboratorium van Prof. Dr. P. Zeeman te Amsterdam. 12.30 Gron. Orkestvereen. o.l.v. K. Kuiler. 2. Boekbespreking Dr. P. H. Ritter Jr. 2.30 Mannenkoor ..De Vereenigde Zangers" o.l.v J. Maassen. 3.Uit het Kurhaus te Scheve- ningen: Residentie-orkest o. 1. v. I. Neumark m.m.v. G. Visser (tenor). 4.30 Avro-Decibels o.l.v. Eddy Meenk. 5.Vara-orkest o.l.v. H de Groot. 5.30 Sportnieuws. 6.Vervolg or kestconcert. 6.40 A. de Rosa: Dreyfus. 7— E. Walis viool en I. Rossican piano. 7.30 Gram.pl. 8.Nieuwsberichten. 8.10 Gram.pl. 8.15 Uit het Kurhaus Scheveningen; Resi dentie-orkest o.l.v. C. Schuricht. 8.45 Gram.pl. 8.55 Causerie W. Vogt. 9.Radio-journaal. 9.15 Avro-Decibels o.l.v. E. Meenk m.m.v. Greta Keller zang, 9.45 Avro-Aeolian-orkest. 10.35 Gram.pl. 11.Nieuwsberichten. 11.10 Kovacs Lajos en zijn orkest. huizen, 301 m. 8.30 ncrv. 9.30 kro. 5— ncrv. 7.45—11.00 k.r.o. 8.30 Morgenwijding olv. Ds. J. A. Schep m.m.v. Mevr. F. ae WolfWuite alt en F. Kloek orgel. 9.30 Gram.pl. 10.30 Hoogmis 12.1- Orkestconcert. 1.Lezing. 1.20 Schlager- muziek, reportage en gram.pl. 3.Zieken halfuur. 3.30 Gram.pl. en reportage. 4.30 Concert. 5.Kerkdienst uit de Ned. Herv Kerk te Hillegom. Sor. Ds. J. P. E. C. Ërhard Organist S. P. Visser. Hierna Orgelspel S P. Visser. 7— en 7.45 Gram.pl. 7.50 Causerie 8.10 Berichten. Orkestconcert.. 8.30 Concert en reportage. 9.30 Orkestconcert. 10.15 Gram.pl 10.30 Berichten. Gram.pl. 10.4011 Epiloog. droitwich, 1500 m. 12.50 Orkestconcert o.l.v. J. A. Greenwood m m.v. H. Howson tenor. 1.50 Het Crook EEN VOORBESPREKING DOOR KAREL DE JONC De Ouverture „Rienzi" (Hilversum, Zo.) be hoort tot de werken uit Wagner's eerste scheppingsperiode, als we tenminste zijn eigenlijke jeugdwerken niet meerekenen. In 1842 had de eerste opvoering van de opera „Rienzi" plaats: Wagner was toen dus 29 jaal oud. De muziek der Ouverture toont de ge niale begaafdheid van den componist, maar hij heeft hier zijn eigen richting nog niet ge vonden. De vorm is de traditioneele hoofd vorm, dien men ook in de klassieke ouver tures vindt; ae melodische en harmonische structuur is effectrijk, maar niet overal fijn en soms op de grens van het banale, vermoe delijk eenigszins door den stijl van Meyerbeer beinvloed. De lang aangehouden trompettoon. waarmee de Ouverture begint, stelt het signaal tot Rome's bevrijding voor, de melodie met de voor Wagner karakteristieke dubbelslag figuur is aan het gebed van Rienzi ontleend. In het verdere verloop treden o.a. de krijgs- hymne(!) „Santo spirito cavaliere" en twee in de finales der opera voorkomende the ma's op. De Zondagavond in het Kurhaus uit te voe ren concertouverture „Sakuntala" van Carl Goldmark (18301915) is in 1865 geschreven. Goldmark was Hongaar van geboorte, maar in Weenen gevestigd. Met enkele opera's (w.o „Die Kóningin von Saba", „Merlin" en „Das Heimchen am Herd") zijn symphonic „La-nd- liche Hoch'zeit" en zijn vioolconcert heeft hij veel succes geboekt. Toch is de artistieke fi guur van Goldmark niet van den eersten rang. Zijn orkestcoloriet is rijk, maar opdrin gerig, zijn stijl veranderlijk, min of meer Ka meleontisch. Niet geheel ten onrechte wordt hem verweten, dat hij telkens met de richtinv die in zwang kwam of succes had. meedraaide. Zoo schijnt zijn eerste genoemde opera door Verdi's „Aida" geinspireerd, zijn „Merlin" door Wagner's ..Parsifal", zijn „H. am Herd" door Humperdinck's „Hansel und Gretel". Zulke navolgingen bewijzen wel een groote handig heid, maar geen groot karakter. De ouv. „Sa kuntala" heeft betrekking op een gelijknamig tooneelstuk van den oud-Indischen dichter Kalidasa. Zij begint met een kort Andante, dat in donkere kleuren de sombere plaats schildert, waar de titelheldin, de dochter eener nimf, opgevoed wordt. Een cantilene in cello en fagot stelt de schoons jonge vrouw zelve voor. Jachtfanfares kondigen de nade ring van den koning aan. Deze wordt natuur lijk op Sakuntala verliefd (een breede. weel- deringe, door harp begeleide exotische melo die). Het middengedeelte van het stuk is meer dramatisch bewogen: men verklaart dit als schildering van een verstoring in het ge heugen des konings, waardoor deze zijn gade niet herkent en haar verstoot. Dan wordt het lot van Sakuntala beschreven, haar eenzaam heid en wanhoop. Eindelijk vinden beiden el kaar weer: de thema's van liefde en verlangen klinken gelijktijdig: de coda vertelt ons van jubelende gelukzaligheid. Fr. Smatana (182484) wiens symphonisch gedicht „Vltava" (de Moldau") na Goldmark's ouverture uitgevoerd zal worden, wordt ne vens Anton Dvorak als de voornaamste na tionale componist van Bohemen beschouwd. Zijn geestige Ouverture van zijn opera „Die verkaufte Braut" wordt vaak in de concert zalen uitgevoerd. Het bovengenoemde sym- ohonische gedicht behoort tot een cyclus var- drie. die in zijn geheel den titel „Mein Va- terland" draagt. Het wordt in 't kort door de volgende omschrijving verklaard: „Uit twee bronnen ontspringt zij de Moldau klatert opgewekt tegen de rotsen en glinstert in het zonlicht; ze wordt breeder; haar oevers weer klinken van jachtfanfares en dorpsdansen maneschijn, dans der nimfen. Zij vliedt voort tot aan de stroomversnellingen van St. Johan nes, waar haar golven tegen de rotsen uit eenspatten tot schuim. Vandaar stroomt zij breed verder in de richting van Praag, alwaar de oudeerwaardige burcht Vyschrad haar be groet." Het opschrift ..De onbekende" ?irt (Hil versum. Maandagavond) is. w* «'^nocon- cert in Bes. K V. 595 betref zeker r ge heel op zijn plaats. Dit werk, dat vooral in de laatste jaren weer tamelijk veel gespeeld wordt en ook reeds meermalen door de radio uitgezonden is, verdient zulk een Lord-Lister- achtige aankondiging niet. Het toont de ken merken van Mozart's laatste periode: verin nerlijking, groote thematische geslotenheid». Nog iets later geschreven zijn het Adagio en Rondo. K. V. 617 voor de merkwaardige in strumentencombinatie, die men in het radio programma vermeld kan zien. Dit werkje kan men zeker tot de zelden uitgevoerde tellen Hier is alles berekend voor de eigenaardige klankkleur, die door de medewerking van de harmonica ontstaat en die verloren gaat. als men dit instrument door een klavier vervangt. De harmonica is een echt sentimenteel speel tuig en daarmee is in de ..versluierde mane sc'nijndweperij" van het Adagio rekening ge houden. Het Rondo heeft een bevallig en vioolïjk karakter. De harmonica en daartegen over het ensemble der overige instrumenten vormen twee tegengestelde complexen, die dan ook als zoodanig aangewend worden. De „Cas sation" K. V. 99 is door Mozart op ongeveer 13 a 14 jarigen leeftijd geschreven Dergelijk; Cassationen of Serenades of Suites waren destijds zeer in zwang. De verbijsterende vormbeheersching, die alle werken van Mo zart doen zien. is ook in die jeugdwerken reeds aanwezig. Het aantal onderdeelen ervan is niet standvastig. Dat een pianist eens den moed heeft het tweede pianoconcert van Tchaikowsky te kie zen en niet. het door en door afgespeelde eerste, verdient op zichzelf al waardeering. Het tweede wordt haast nooit in 't openbaar gespeeld, hoewel het door sommigen wat zijr muzikale waarde betreft boven het eerste ge steld wordt, Tchaikowsky's biograaf, Dr. Stein zegt. dat het zoo weinig gespeeld wordt, wi.i" de pianisten het niet kennen. Men zou even- voed het omgekeerde kunnen beweren, n.l. dat de pianisten het niet kennen, omdat het zoo weinig gespeeld wordt. De vorm van h°t ee» hoofddeel is vrij behandeld en daardoor eenigszins afwijkend van den gebruikelijken In het Andante komt een zeer mooie dialoog van soloviool en solovioloncel voor. Dit werk wordt Donderdagavond door H'lversum uit gezonden en verdient zeker de belangstellin' van de velen die Tchaikowsky's eerste piano concert kennen en bewonderen. Kwintet. 2.35 Gram.pl. 3.05 B-B.C.-Northem- Ireland-orkest o.l.v. E. G. Brown. 4.05 Medve- deff's Balalaika-orkest m.m.v. A. Aiexeeva en M. Turganoff zang. 4.50 Voor de kinderen 5.10 en 5.30 Lezing. 5.50 Griller Strijkkwartet m. m. v. Maria Basilides zang. 7.05 Lezing. 7.35 Concert door E. Marshall bariton en I Kohier piano. 8.20 Korte Kerkdienst. 8.55 Religieuze causerie. 9.05 Liefdadigheidsoproep. 9.10 Be richten, 9.20 BBC-Theater-orkest olv.' St. Robinson m.m.v. de B.B.C.-zangers. 10.20 Gershom Parkington Kwintet 10.50 Epiloog. radio pa111s, 1648 m. 7.20, 8.20 en 11.20 Gram.pl. 11,35 Orgel concert Marthe Bracquemond. 12.25 Gram.pl. 12.35 Orkestconcert o.l.v. Guillou. 2.35 Zang 5.20 Goldy-Orkest 7.55 Gram.pl. 8.20 Decla matie en zang. 9.05 Denise, spel van Dumas fils. 11.10 Dansmuziek. kalundborg, 1261 m. 12.202.20 Omroeporkest o.l.v. Gröndaiil. 3.50 Harmonikaduetten 4.20 Harmonie-orkest o.l.v. J. Hye-Knudsen. 7.50 L. Preil's Omroep- öansorkest. 10.30 Omroeporkest o.l.v. Mahler 11.2012.50 Dansmuziek. keulen. 456 m. 6.20 Havenconcert. 10.50 Trioconcert. 11.40 Mannenkoorconcert. 12.20 Ge var. concert. 4.20 Weragkamerorkest o.l.v. Hagestedt er. trio. 6.40 Omroepkwintet 7.50 Orkestconcert. 8.20 Omrcepklelnorkest. Mandoline-orkest en so listen 10.5012.20 Dansmuziek. rome, 412 m. 9.— Svmphonieconcert m.m.v. V. Bobbi Belcredi piano. 10.20—11.20 Radiotoonecl. brussel. 322 m. 10.20 Gram.pl. 11.20 Salonorkest o.l.v. Wal pot en zang. 12.20 Gram.pl. 1.30—2.20 Om roeporkest. 5.20 Orkestconcert. 6.20 Salon orkest. 7.05—7.20 Zang. 7.35 Gram.pl. 8.20 Syniphonieconcert. Declamatie. 10.30 Orkest concert.. 11.20—12.20 Gramofoonmuziek. brussel. 484 m. 10.20 Salon-Orkest en zang. 11.20 Gram.pl. 12.20 Omroeporkest 1.30—2.20 en 5.20 Gram. pl. 5.50 Kamermuziek. 6.20 ..'Omroeporkest o.l.v. Douiiez, 7.35 Gram.pl. S.20 Salonorkest 8.50 „1830", hoorspel van M. Tnmerelle.10.05 Gram .pl. 10.30 Dansnu-'-'- 11.20—12.20 Gra mofoonplaten. deutschlandsender, 1571 m. 8.20 „Feuerwerk in Runxendorf", gevar. programma. 10.20 Berichten. 10.50 Concert cello-piano. 11.05 Weerbericht. 11.20—1.15 R. Gaden en zijn orkest. koningstraat 27, telef. 14609 officieel philips reparateur (Adv. Inqez. Med.) MAANDAG 22 JULI 1935. HILVERSUM 1875 M. Algemeen programma verzorgd door de VARA. 8.00 Gramofoonpl. en pianospel van I. Ros sican; 8.30 Gramofoonmuziek: 10.00 Morgen wijding VPRO.: 10.15 Declamatie C. Rijken; 10.35 Gramofoonpl.; 11.00 Vervolg declama tie; 11.15 „Orvitropia" o.l.v. J. v. cl. Horst; 12.00 „De Zonnekloppers" o.l.v. C. Steyn; 12.45 Gramofoonpl.; 1.15 De Flierefluiters o.l.v. E. Walis; 2.00 Gramofoonpl.; 3.30 Voor de vrouw 4.00 H. Wiggelaar (viool) en J. Jong (piano); 4.30 Voor de kinderen; 5.00 De Notenkrakers o.l.v. D. Wins; 5.30 J. Huy (saxofoon) en W. Ciere (piano); 5,45 E. Walis en zijn orkest; 6.15 G. Smit (viola) en R. Schoute (plano); 6.30 Muzikale causerie P. Tiggers; 7.10 M. de Koning: Boschbouw in Nederland; 7.30 Zang door Matascha Steachoff (alt) a. d. vleu gel: J. Vogel: 8.00 Herh. SOS-ber. .Nieuws berichten. 8,10 De Bohemians o.l.v. J. v. cl. Horst; 8.50 Fantasia o.l.v. E. Walis; 9.30 Hu mor in de literatuur, bijeengebracht door J. Cohen, m.m.v. Hetty Beck (voordracht) en J. Jong (orgel); 10.000 Gramofoonpl.; 10.15 VARA-orkest o.l.v. P. Tiggers, m.m.v. F. de Nobel (piano): 11.10 Gramofoonpl, HUIZEN 301 M NCRV.-Uitzenöing. 8.00 Schriftlezing en meditatie: 8.15 Gra mofoonplaten: 10.30 Morgendienst o.l.v. Dr. G. P. Marang: 11.00 Chr. lectuur: 11.30 Gra mofoonplaten: 12.30 Orgelconcert J. Zwart; 2.C0 Gramofoonpl.: 2.35 Causerie A J. Her wig:: 3.15 Gramofoonpl.; 4.00 Bijbellezing Dr. G N. Impeta, m.m.v. sopraan en orgel; 5.00 HO.V.-kleinorkest o.l.v. M. Adam; 6.30 Vra- genhaifuur; 7.00 Politieberichten; Ned. Chr. Persbureau: 7.15 Gramofoonpl.: 7.30 Vragen- halfuur; 8.00 Berichten; 8.05 Dameskoor VeendamWildervank. m.m.v. alt en bariton 9.00 N. v Zalinge: Indische Scheepspraat: 9.30 Gramofoonpl.; 9.55 Berichten; 10.00 Trio „Van Renesse-Helmann-van Wezel (piano, viool, cello); 11.00 Gramofoonmuziek. DROITWICH. 1500 M. 10.35 Morgenwijding; 11.20 Gramofoonpl.; 11.50 Orgelconcert J. Pullein; 12.20 Het Schbt- sche Studio-orkest: 1.05 Gramofoonpl 1.35 Het BBC-Midlar.d orkest o.l.v. R Burston; 2,35 Gramofoonpl., 3.20 Orkestconcert o.l.v. R. Tindall; 4.05 Concert door A. Piggott, cello en D. Aspinall (tenor); 4.35 E. Colombo's or kest: 5.35 Het Squire Celeste Octet m.m.v. L. Gowings (tenor); 6 20 Berichten; 6.50 BBC-Dansorkest o.l.v. H. Hall; 7.35 German- concert o.l.v. Brait-hwaite. m.m.v. E. Cruicks- hank (alt); 8.20 Het Celebrity Trio; 8.50 „Our first Broadcast", gevar. progr.: 9.20 Anona Winn en haar ensemble: 9.49 Navarra in zijn repertoire m.m v. orkest.: 9,50 Berich ten: 10.10 Lezing; 10.25 Concert door A. Saia (cello) en K. Goodson (piano): 11.20 Voor dracht: 11.35 Grosvenor House Danceband o.l.v. Lipton. RADTO-PARIS 1618 M. 7.20 Gramofoonpl." 12.35 Orkestconcert o.l. v. Touche: 4.35 Concert: 6.05 Gramofoonpl.; 8.20 Orgel, zang en fluit: 9.05 Orkestconcerfc o.l.v. Cooper: 11.10 Dansmuziek. KALUNDBORG 1261 M 12.20 Strijkorkest o.l.v. Andersen: 3.50 Om roeporkest o.l.v. Gröndahl en pianosoli: 6.35 Gramofoonpl 8.20 Omroeporkest o.l.v. Mahler; 10.05 Vioolrecital; 10 40 Gramofoon platen: 10.50 Kwartetconcert. KEULEN, 456 M. 6.50 Concert: 12.20 Nedersaksisch Symolio- nie-orkest o.l.v. O. E. von Sosen en militair orkest: 235 Gramofoonpl.; 4.20 Zang en pia no: 5.20 Orkestconcert o.l.v. Schroder: 7.20 Omroepkleinorkest o.l.v. Evsoldt: 8.30 Orkest concert o.l.v. Brück: 9.45 Radiotoonecl: 11.10 Orkestconcert o.l.v. Weisshairot. ROME 421 M 8.50 „La Duchessa di Holllwood", operette van Ranzate. Leiding: Lombardo. BRUSSEL 322 en 484 M. 322 M.: 12.20 Max Alexys' orkest tot 2.20 Gramofoonpl.; 6.35 Zang: 6.50 Kamermuziek; 8 20 Salonorkest o.l.v. Walpot: 10.30 Dans muziek. 484 M.. 12.20 Gramofoonplaten; 12.50 Om roeporkest o.l.v. Gason; 1.50 Gramofoonpl.; 6.50 Cello-recital; 7.35 Gramofoonpl.: 8.20 Omroeporkest o.l.v, Gason: 10.30 Gramofoon muziek. DEUTSCHLANDSENDER 1571 M. 8.30 Radio-Kamerorkest o.l.v. G. Vack m. m.v. solisten: 9.20 .Die Jahreszeiten des Lc- bens" spel o.l.v. Schitzke; 10.20 Berichten; 10 50 Zang; 11.05 Weerbericht: 11.20 O. Hen driks en zijn orkest.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Haarlem's Dagblad | 1935 | | pagina 15