45 ct. 1 A. PRINS KUNSTMATINEE ZEER BELANGRIJKE MEDEDEELINC. STOOMEN 1.95 ENGELSCH H. O. V. "E APOTHEEK Lampekapzijde H. SWAAP 169 Gr- Houtstraat 169 24HeerenCostuums Kunsttanden [3USÉ DE LAA" WOLLEN SOKKEN MAANDAG 28 OCTOBER 1933 H A' A R E E M'S DA'GBC'AD 13 LETTEREN EN KUNST voor HET NIEUW SCHOUWTOONEEL Ter gelegenheid van de tentoonstelling der schilderijen, welke ten behoeve van Het Nieuw Schouwtooneel zullen worden verloot, is Za terdagmiddag in de expositie-zaal van het Frans Hals Museum een kunstmatinee gege ven. waaraan niet alleen mevrouw Jacque line RoyaardsSandberg en de heer Lau Ezerman, maar ook het H. O. V.-Trio de heeren Byvanck. Leidner en Van Maaren medewerking hebben verleend. Er is wel iets heel moois in deze gezamenlijke actie van schilders en musici om het tooneel in deaen zwaren tijd te helpen en Dr. Tjebbo Franken bracht dit in zijn openingswoord dan ook terecht naar voren. De musici openden het programma met een trio van Beethoven, waarvan vooral de uit voering van het prachtige tweede deel mij een groot genot schonk. Aan kritiek waag ik mij natuurlijk niet. en ik wil hier enkel mij aansluiten bij het woord van dank van Dr. Franken voor de zeer sympathieke geste van deze drie artisten om hun kunst in dit milieu en voor dit doel te geven. Mevrouw Royaards droeg De Vliegende Koffer, een sprookje van Andersen voor. Wij weten, hoe mevrouw Royaards dit doet, heel sober en eenvoudig, zooals een moeder het aan haar kinderen zou vertellen, zonder eeni- ge nadrukkelijkheid of mooidoenerij, volkomen ervan overtuigd, dat de sprookjes van An dersen reeds alle waarde in zich zelf hebben en dus niet door een bijzondere voordracht, behoeven te worden opgesierd. Lau Ezerman bracht een vroolijke noot in het programma door een fragment van Von- del's Josef in Dothan te laten voordragen en spelen door Nap de la Mar en Jan C. de Vos en vervolgens Eduard Verkade in de put te stoppen om van daar uit Josef's klacht te doen hooren. Heiligschennis, zullen misschien sommigen zeggen? Och. ik geloof, dat Nap en Jan C. er zelf het meeste plezier om zou den hebben gehad, als zij dit nog eens hadden kunnen bijwonen. Het geestige van de voor dracht zat hem niet zoo zeer in de imitatie der stemmen wij hebben dit bijv. van Cor Ruys, zelfs wel eens treffender gehoord maar in de wijze van voordragen. Nap de la Mar in het afroffelen der verzen met aan het slot van sommige regels een zeer komische herhaling of toevoeging, Jan C. in zijn naturalisme, dat zoo absoluut niet past bij de verzen van Von del. En oer-komisch deden de stem en de voor dracht van Verkade aan, met die hem typee- rende uithalen en het Zaansch accent vooral in de klinkers. Het vrij talrijk opgekomen publiek, dat voor namelijk uit dames bestond, amuseerde zich kostelijk met deze wel zeer ongewone Vondel- voordracht. In de pauze is thee geserveerd en daarna heeft Ezerman op Amerikaansche wijze een teekening van Louis Raemakers ver kocht. Het is eigenlijk tragisch, dat het too neel op deze wijze gesteund moet worden, maar als de overheid niets doet, dan moet de hulp wel van kunstenaars en particulieren komen. Mag ik mijn lezers nog eens op deze verloting van 100 schilderijen ten bate van Het Nieuw Schouwtooneel attent maken. De tentoonstel ling is nog tot 31 October geopend. Ik ben er van overtuigd, dat ieder, die deze expositie bezoekt ook een lot zal nemen, is het niet om het ideëele doel dan in het verlangen om voor een enkelen rijksdaalder een der zeer vele mooie schilderijen te winnen. J. B. SCHUIL MUZIEK. CONCERT DER H. O. V. Onze stadgenoote, de celliste Hendrica Hessels was soliste op het Zondagnamiddag concert van 27 October. We hadden in den zomer van het vorige jaar haar debuut op een kerkconcert in de Vredenhofkapel gehoord en toen de prachtige toonkwaliteiten van haar spel bewonderd. Jammer genoeg bespeelde zij Zondagmiddag niet hetzelfde instrument, maar een cello, die veel minder toonvolume kon ontwikkelen, zoodat de solopartij zich tegenover de veelal te sterke begeleiding van het orkest niet altijd voldoende kon doen gelden. Het discreet begeleiden, ook in soloconcer ten van symphonischen bouw is iets dat aan de bijzondere opmerkzaamheid en zorg van den dirigent Frits Schuurman mag worden aanbevolen. Want de solopartij is en blijft toch altijd nummer één en moet als zoodanig verstaanbaar zijn. Er kwam nu nog bij, dat de orkestbegeleiding soms remmend werkt op de levendige tempi en de voortvarendheid der soliste. Zoo werd het geheel dus geen perfecte auditie van Saint-Saëns terecht beroemd cello-concert, maar toch hadden we gelegenheid vele uitmuntende eigenschappen in het spel der door Max Orobio de Castro en Gérard Hekking gevormde celliste op te merken. De wel niet zeer krachtige, maar edele toon in de cantilenes, het zuivere spel in passages en flagcolettonen. de gave stok- techniek waren zonder voorbehoud te prijzen. Het vrij talrijk opgekomen auditorium heeft dan ook de jonge soliste hartelijk en langdu rig toegejuicht. Het programma begon met de ..Huldigings- marsch uit Sigurd Jorsalfar", gevolgd door twee korte stukken voor strijkorkest van Grieg. De huldiging hadden we gaarne zui verder gehoord; enkele solistisch optredende orkestinstrumenten verstoorden de reinheid der samenklank bijwijlen. Het strijkorkest klonk echter als gewoonlijk voortreffelijk, zoodait de vele pikante harmonische wendin gen in de „Nordische Weisen" goed tot haar vecht kwamen. De „Petite Suite" van Debussy werd ook op het concert van Vrijdagavond j.l. gespeeld; de vertolking klonk niet overal even helder en evenwichtig. Na het celloconcert roffelde de trom en werd een marsch ingezet, zóó krijgshaftig, alsof niet een ekster, maar een heel volk op roof uittrok. Toch was het slechts de inlei ding van Rossini's Ouverture voor „De dief achtige Ekster" („La Gazza ladra") Bij het op ae inleiding volgende Allegro vermeed Schuurman de tempi-overdrijving. waaraan sommige dirigenten zich schuldig maken en waardoor de "figuraties onverstaanbaar wor den. Dat was dus een goed ding, maar toch kan ik zoomin voor de instrumentatie als voor bouw en thematiek van een werk al deze ouverture veel bewondering gevoelen. Zooals reeds gezegd werd was de opkomst van het publiek zeer bevredigend. Moge dat zoo blijven! K. DE JONG. RADIO DISTRIBUTIE IN DE GEMEENTE HAARLEM. Het eerste tastbare bewijs dat de Radiod- distributie ter plaatse in een meer gevorderd stadium komt, is er. Van de benoodigde kabels, in totaal ongeveer 300.000 meter, is namelijk de eerste zending uit de Hollandsche fabrieken gearriveerd. Thans zal in een zeer vlot tempo door een groot aantal vaklieden, met den aanleg hier van worden begonnen. Aangezien de voorbereidingen van het groote Radio-Distributieplan tot in de kleinste bij zonderheden gereed zijn, zullen de verdere werkzaamheden een zeer vlot verloop hebben en kunnen wij verzekeren spoedig in staat te zijn onze abonné's de storingvrije radio klanken in de huiskamer te geleiden. Radio Distributie in de gemeente Haarlem wil zeggen Radio Distributie in de meeste perfectie. Ook U moet abonné worden CENTRAAL RADIO BEHEER HAARLEM. LANGE VEERSTRAAT 1 - Telef. 15184. (Adv. Ingez. Med.) DENIS GONET. Een handjevol menschen, verstrooid in de haast kosmische leegte der groote concert zaal, verbeidde Zaterdagavond gespannen de komende dingen. Wat 't eerste kwam was een teleurstelling: een weinig correct Polo naise van Chopin, welker tonen door de ruimte tot onherkenbaarwordens toe werden teruggeworpen en verward. Maar toen de klankenchaos verstild was ging het deurtje der solistenkamer ten twee den male open en óe held van den avond ver scheen: een tengere knaap in witte blouse en korte broekWas dat een tenor, wiens roem al door de grammofoonplaat verbreid was? Het was zoo. Denis Gonet plaatste zich vóór den Bechsteinvleugel en begon te zin gen. en alle twijfel verdween en maakte plaats voor verbazing over een dusdanige vocale vroegrijpheid. En de verbazing werd tot bewondering, want men hoorde een man nenstem van groote schoonheid, een vol maakte ademtechniek, een heerlijk zuivere intonatie, kortom: een zanger van formaat. Denis Gonet is een vocaal wonderkind. Naar ik hoorde is zijn stemmutatie reeds op 9-jarigen leeftijd ingetreden. Dat sluit na tuurlijk nog niet in zich dat de ge-muteerde stèm mooi zal zijn Maar die is nu bij dezen jongen Britsch-Indiër wel mooi en daarbij komt dat hij het karakter van veel van hetgeen hij voordraagt al zuiver aanvoelt of altihans zuiver weergeeft. Niet alles: de toon- opdrijvingen in Schubert's Ave Maria leken daar niet gemotiveerd. Daarentegen vorm den Mascagni en Verdi een blijde verrassing en een niet minder blijde belofte. Toch waren zijn songs het meest suggestief Men hoorde daarin iets soortgelijks als dat wat in de spirituals boeit: iets droomerigs, klagends. smeekends, onstoffelijks Of zijn opvatting en voordracht uit hem zei- ven voortkomen kan men nog betwijfelen. De invloed van den leermeester kan hier nog overwegend zijn. Denis Gonet, die vroeger eenige maanden in Engeland les had gehad, staat sinds enkele weken te Amsterdam on der leiding van den zangpaedagoog Lichten- stein en hij moet onder diens leiding reeds groote vorderingen hebben gemaakt, in 't bijzonder wat het gebruik van het mezza voce betreft. In de hoogte gaat zijn stem nog niet ver; in 't middenregister klinkt ze soms als een Stradivarius-cello. En de muzikale rijpheid zal wel met de jaren komen. De pianist Arend Koole wisselde de zang nummers door pianovoordrachten af. Zijn Chopin was zooals we reeds schreven onbe vredigend, zijn Mozart eveneens. Bij Schar- wenka deed hij, naast te groote metrische ongebondenheid, goede technische vaardig heid hooren, bij Schubert en Liszt ook bril- lant spel. Over 't algemeen was zijn spel na de pauze veel beter dan daarvóór. Maar toch zou men een inkrimping van het aantal pia nonummers niet als een .gemis hebben ge voeld. Het programma was onnoodig lang en trouwens ook de zangnummers bleven veelal in dezelfde sfeer. De begeleidingen van Arend Koole waren goed. De jonge zanger werd met bloemen en met een groote doos chocolade gehuldigd en moest één zijner nummers, het prachtig gezongen „Santa Lucia", herhalen. De verwachtingen van het auditorium waren dus niet teleurgesteld. Men was te recht in extase. K. DE JONG. FRITZ HIRSCH. Of het aan Paul Harden's jubileum lag. dat men 't gezelschap Fritz Hirsch meer dan ge wone belangstelling wijdde? Ik zou t met kunnen uitmaken. Immers: toen Hirsch nen jubilaris als tegenspeler had in II, en een on bedaarlijke bijval hun deel werd. vroeg Hirsch aan de aanwezigen, wien toch wel die oyvai gold. En men antwoordde zeer terecht: beiden: 't Was een alleraardigst gegeven, waarmee men ditmaal voor het voetlicht kwam. Een vondst niet bepaald, want in de operette-litte ratuur is het schering en inslag. Maar de ver werking is zóó natuurlijk en zóó vol van ver makelijke incidenten, dat men letterlijk van den eenen lach in den anderen valt. De geschiedenis speelt in Italië. Paul Har den als de straatmuzikant Nicolo Tromboni spreekt dus ook Italiaansch. En als hij later, ten huize van cavaliere di Torelli zich in ge leend avondtoilet beweegt en zijn best doet, zich over 't gemis eener klassieke opvoeding heen te zetten, spelen Italiaansch en mytholo gie hem leelijke parten en vooral Fritz Hirsch als de marquese trancini neemt zijn doen en laten met ongekende verbazing op. Om dien Torelli en zijn vrienden, paarden liefhebbers, draait dit stuk. „Alles für mein Madchen". In de renbaan heeft de prinses van Lavarna 't plan in haar kostschoolmeisjesbrein opgevat, Torelli dat snoeven eens af te leeren. Verbeeld je: „iedere Italiaansch vrouw is als een hindernis bij het rennen. Een beetje moed, wat zelfvertrouwen - en de overwinning is ze ker". Ze besluit om, vergezeld van den ouden markies die haar als haar schaduw vergezelt, Torelli te bezoeken in zijn club, maar verkleed als vruchtenverkoopster. Maar de piccolo ('t zegt genoeg dat we Claire Clairy treffen in deze roll is waakzaam en komt achter dit geheim, dat hij in grootste „Diskretion"' toevertrouwt aan de leden dei- club. Torelli nu behoeft maar even 't geroep eener sinaasappelventster te vernemen, of hij ziet in 't aanvallig kind de prinses, die haar spel geraffineerd speelt; 't is hier Hilde Har- ma th, die door kostelijken zang en buitenge woon spel de harten steelt. Die man bij haar is natuurlijk de markies. Trek uit, vriend, dat pak van muzikant en kleed je naar je rang en stand. Zoo vinden we dan den Paul Har den van daareven ten paleize van Torelli. Maar daar opeens komt de werkelijke prinses, vergezeld door den echten markies, beiden ook verkleed. De markies (Hirsch) vindt slechts steun in zijn telkens terugkeerend: „das ist doch keine Rolle für mich". Zij worden de deur uitgezet, keeren later terug als de vorst en vorstin van zoo en zoo en geven aanleiding tot de grootste verwarring. Maar de mandoli neman van daareven valt door de mand, als de prinses hem in 't nauw drijft en nu wil hij zijn Marietta meenemen om weer de negotie op te vatten. Hier ligt de note sensible van het stuk, waar bij wij Hilde Harmath in haar volle kracht konden bewonderen. Deze groote stap. de te rugkeer tot het zorgenleven, speelt zij mees terlijk. Al wat de vrouw siert, in haar diepste wezen kenmerkt, draagt zij in zich. Dit speel moment, zoo weinig verwacht bij het gezel schap, zal men niet licht vergiten. Maar revenons a nos moutons. De bluffen de Torelli is schaakmat gezet. Dan maar weer paardenrennen. Heel het derde bedrijf is er vol van. Daar krijgt Torelli's vriend Zambisi (Ar- pad Latabar) in een kostelijk duet les van den piccolo, hoe hij de vrouw moet veroveren. „Kommen sie morgen wieder", zoo luidt het aan 't eind van iedere strofe. In een ommezien is dit refrein populair, en aan 't slot van III komt heel 't tableau de la troupe ten tooneele. Nog eenmaal, dan nog eens, en nog eens, klinkt het in koor, ditmaal in geheel andere or kestreering, en terwijl 't auditorium staande de accenten aandikt door handgeklap, een hartelijk „Kommen Sie morgen wieder". Men zag immers nog eenmaal graag terug dien Eman Silten (Torelli) zoo goed als Walter Triebei (graaf del Fosco) en Leo Reicher in zijn onbetaalbare rol van gérant van 't Casi no, naast de anderen die we noemden. Ook Martha Wagner (als prinses) voldeed zeer. Maar wie dit slot tooneel niet van nabij heeft meegemaakt, heeft er toch niet de rechte voorstelling van. Want wat moest Hirsch toch beginnen met dien grooten wagen van Ma rietta, waar de sinaasappels hóóg opgestapeld lagen? Floep, floep! vlogen zij suik voor stuk de zaal in. naar 't parterre, de stalles en loges, de „hoogere" rangen tot in den nok van 't huis, sneller, verder, hooger, floep, twee drie tege lijk, als een gouden vuurwerk. En grijpend, vangend, zong men, terwijl Hans Lichtenstein zijn orkest de volle honderd liet geven, en terwijl voor den jubilaris Paul Harden een schat van bloemen werd aangedragen: „Kom men Sie morgen wieder". Ook hier had Fritz Hirsch vrijelijk mogen zeggen zooals hij nog gelegenheid kreeg, zijn „Das ist doch keine Rolie fur mich" te veran deren) „Das ist eine Rolle für mich". G. J. KALT Koop en verkoop op afbetalingen. Overleg over het wetsontwerp. Enkele wijzigingen aangebracht. De reeds geruimen tijd geleden door de re geering ingediende wetsontwerpen tot regeling van de overeenkomst van koop en verkoop op afbetaling en van het afbetaliiïcJÉbedrijf, zijn onderwerp geweest van schriftelijke en mon delinge gedachtenwisseling tusschen de com missie van voorbereiding uit de Tweede Ka mer en de regeering. Als gevolg van dit over leg zijn in de oorspronkelijke ontwerpen en kele wijzigingen aangebracht. Ten einde allen twijfel weg te nemen, of ook de huurkoopfinanciering onder de wet valt, heeft de regeering een aanvulling in het ontwerp gebracht, waarbij ook de crediet- o vereen komst met een derde onder de huur kooprégels valt. mits deze voldoet aan de vol gende vereischten: le. dat deze ter zake van een koop en ver koop is gesloten. 2e. dat de derde (de financieringsmaat schappij) zich den eigendom der betrokken zaak bedongen heeft. 3e. dat door de credietovereenkomst het geheel van handelingen de strekking krijgt van huurkoop. De regeering heeft in het ontwerp de bepa ling opgenomen, dat de kooper steeds bevoegd is tot vervroegde betaling van een of meer eerstvolgende termijnen van den koopprijs, Echter blijft de toegestane aftrek van 5% we gens vervroegde betaling beperkt tot het ge val van volledige betaling ineens van het nog verschuldigde bedrag. De regeering meent dat door het verbod van looncessie het veel grootere bezwaar ontstaan zou. dat voor den verkooper als eenig rechts middel, waarvan de schuldeischer zich bij wan betaling kan bedienen, het loonbeslag over blijft. TOONEELUITVOERING „DOOR EENDRACHT STERK". Zondagavond gaf de R.K. Heemsteedsche tooneelvereeniging „D. E. S." haar eerste too- neeluit.voering. De groote zaal van het R.K. Vereeniglngsgebouw was vrijwel geheel ge vuld met belangstellenden. Voor dezen eersten avond was gekozen „Het was een droom", spel van fantasie of werke lijkheid in 3 bedrijven van A. Boere. Over het algemeen werd er goed en vlot spel vertoond en de aanwezigen hebben met groote aandacht het spel gevolgd; vooral op het eind was het publiek zeer gul met applaus. De avond werd besloten met een gezellig samenzijn, waarbij gedanst werd op muziek van de Heemsteedsche Jazzband. BLOEMENDAAL JEUGDIGE VANDALEN. Zaterdag 26 October werd aan het Bu reau van politie medegedeeld, dat in een on bewoond staand perceel aan de Bosch en Duinlaan alhier 15 ruiten waren vernield. De dader bleek te zijn de 9-jarige A. G., wonende te Bloemendaal. Deze jongen bleek voorts nog een ruitje van het N.Z.H.-halte- bord aan de Zomerzorgerlaan en twee lam pen van de straatlantaarns in het Bloemen- daalsche bosch te hebben vernield. Een an dere bengel, de 10-jarige J. M., had twee ruitjes van een villa aan den Hoogen Duinen- daalscheweg ingegooid. Een schadepost voor de ouders, die deze vernielzucht zullen moeten betalen. VENTEN ZONDER VERGUNNING. Door de politie alhier is aangehouden de 19-jarige A. T. wonende te Haarlemmermeer, die zonder vergunning in de gemeente ventte. T. bleek nog vier vonnissen van het kanton gerecht te goed te hebben. Hij is in het Huis van Bewaring te Haarlem ingesloten. De Heer en Mevrouw J. SI PICKSBR A AT geven met blijdsohap kennis van de geboorte van hun dochter MARIJKE Emmas tad, October 1935 Curasao Heden overleed plotseling, tot onze droefheid, onze geliefde Vrouw en Moeder Mevr. Sophia Delfos geb. Boerlage in den ouderdom van 48 jaar. N. DELFOS S. H. DELFOS G. X. DELFOS Haarlem, 26 Oct, 1935 Nieuwe Kruisstraat 12 De teraardebestelling zal plaats hebben Woe ns lag 30 October a^s. te 2 uur op de Algemeene Begraaf plaats ingang ICleverlaan Heden overleed, tot onze diepe droefheid, onze lie ve Man, Vader, Behuwd- en Grootvader D. G. Muntinga in den ouderdom van 73 jaar. Haarlem. 26 October 1935 Delftlaan 91 Uit aller naam: D. MUNTING A- VISSER De teraardebestelling zal plaats hebben Woensdag 30 October a.s. te 12 uur op de Algemeene Be graafplaats te Haarlem. TL WINTERJASSEN ~'1 DEM I-SA1SON S R EGENJASSEN '•terproofmaken 50 c. extra Deze speciale aanbieding geldt alléén voor goederen, die wij DEZE WEEK ontvangen. Dr. T. HALBERTSMA Kinderarts Hnzepatcrslaan 7. hoek Dreef Heeft zijn SPREEKUUR HERVAT CENTRALE TANDHEELKUNDIGE KLINIEK KENAUPARK 26 A Haarlem, Tel. 12644 SPREEKUREN lederen werkdag 9-11 en 1-2; Dinsdagsavonds 6.30-8.30 uur. Zaterdagsmiddags geen spreekuur PIANOLEERAAR Diploma Conservatorium A'dam TEMPELIERSSTR. 20 Conversatielessen volgens eigen gemakkelijke en vlugge methode en opleiding voor alle practijkexamens. Privaatles f 7.50. Clubles 4.p. maand, inclusief boeken Vraagt gratis prospectus. Moore's School ol Commerce het grootste, best Ingerichte en meest succesvolle Instituut voor Handelsonderwijs te Haarlem. FRANS HALSSTRAAT 1 Telefoon 14624 iHi Op Vrijdag S November om kwart over drie uur zal in café Brink man Gr. Markt, Haarlem, door Ondergeteekende worden aanbe steed: HET BOUWEN VAN VIJFTIEN WONINGEN VOOR OUDEN VAN DAGEN aan de van Wassenaerstr. Haarlem voor de Wonlngbouwver. „Sint Josef" en „De Voorzorg". Bestek en teek. a 5.te be komen bij lichtdr.inr. Terhorst, Korte Zijlstr. JACQUES VAN VELSEN Architect Zonnelaan 11 Net dagmeisje gevraagd. Jullanalaan twee nette meisjet Kenn. Stoomwasscherij, Bl'daal. Aanm. na 6 uur Verblndlngsw. 23 Gevr. op 4 Nov. fl. DAG DIEN STBOD E zelfst. k. werken en koken, niet ben. 20 jr. Klapheklaan 16, Aer- denhout. Gem. Concertgebouw Dirigent FRITS SCHUURMAN Dinsdag 20 October 8.15 Avondconcert (Frausehe avond) Soliste: REXéE OHEMET, viool Toegangspr. 1.25 AÜ55CH0UU6URG Donderdag 31 Oct. 8.15 Ylaamsch Volkstoonccl o. I. v. Staf Bruggen THIJL UILENSPIEGEL Een overweldigend succes Een spel van Vlaamsche geestdrift Pr. 1, 0.75 0.50 0.30 pl. r. Vrijdag 1 Nov. 8.15 GALA-AVOND Maurice Rostand LA GLOIRE Pr. 0.75 1.- 1.50 2.- 2.50 pl.r. Pl.bespr. en kaartverk. vanaf 30 Oct. GEVRAAGD flinke hulp in de huishouding, kunnende koken en eenlgszlns bekend met verpleging. Br. no. 3541 bur. van dit blad BESCH. KINDERJUFFROUW (diploma zuigeling-, kinderverpl. en verpleging) g. k. naaien en huLsh. bezigh. verr., zoekt betrek king. Uitst. referenties. Br. no. 3538 bur. van dit blad Gevr. Fl. Meisje v. half 95 uur, v. g. g. v. Aanm. na half 8 Crayenesterlaan 6 (BI. brug) Haarlem NET DAGMEISJE ?evr. in klein gez.. zelfst. kunn. werken en koken, van goede get. roorz. Bronstee weg 68. Heemstd. Opleiding gevraagd. Br. m. inl. en studiekosten no. 8539 bur. van dit blad Ter overname aangeboden officiers uniform (2de 'uit, infan terie). Normale maat. Bloemen- daalsche straatweg 147 a, Sant poort station. TE KOOP weg. verh., mooie gashaard en een gasradiator. Breierolaan 1 Heem- stede/Aerdenhout. Kattenbrood met vlees of vis, verwen Uw poes. 16 cent per pond (Beter voer be staat er niet). Prima Hondenbrood met stukjes vlees, pond 15 ct„ 5 pond 70 ct. en 10 pond 1.30, Fa. A. C. van Nikkelen Kuijper, Doel- straat 18. Tel. 12316. verkrijgbaar tegen 65 cent p. Mtr. Fa. LEEFL.IXG Lange Veerstraat 2325 WAARSCHUWING Gelieve geen geld of goederen aan mijn weggeloopen vrouw Th. J. BOON-HOGENES af te geven, daar door mij niets wordt betaald. TH. J. BOON PORTEMONNAIE met Inhoud verloren op weg van Houtplein naar Station. Tegen bel. terug te bez. Zrs. Sareptha, Haarlem VULHAARD f 37.50 te koop, als nieuw, met vl. en m.- plaat 37,50, gashaard 10. Bad en geyser 47.50. Kampersingel 4 2 t. o. Proveniershuis KUNSTTANDEN EN GEBITTEN Prijzen billijk. Inform, kuste TELEFOON 16454. OPROEP. Verzekerden bij de Amsterdam» sche Ziekteverzekering voor den Burgerstand (afdcellug Haarlem en omstreken) waarvan het hoofdkantoor Is Heemskerckstraat li, Don Haag en het bijkantoor Weteringschans 67 Amsterdam, die geschil hebben met deze Mij., worden verzocht ten einde e®n ge meenschappelijke actie te beramen zich te wenden tot steller dezes. Br, no. 3537 bur. v. d. blad Verkoop naar Inkoop! De Yarkenscrisisheffing is ver laagd. dus is het Varkensvlecsch 10 ct. per Kilo afgeslagen. Heeft U al onze prima rolpens geprobeerd? 50 ct. per pond. Aanbevelend. L. QUIST Mr. Vleescl» houwer Anthoniestraat 81 Haarlem, Tel. 15705 Wij HEBBEN ZEER VOORDEELIG AANGEKOCHT waaronder voor Corpulente figuren van Kleermakers Atelier welke wij kunnen verkoopen VOOr SPOTPRIJZEN Kleverparkweg 58 Het Monsterhuis K. FRED. MEIJER Groote Houtstraat 173 Gevestigd sedert 1921 LAGE TARIEVEN Telefoon 13126 Nieuwe dessins BARRE-VQETESTR. 9-11. piano s vleugels radio. service station philips telefunken vr ij bl ij vend demonstratie. inruilen tegen taxatie - prijs, ged. oude gr. 108 haarlem. tel. 11338 £ELDERSCHB ROOKWORST UIT DOETINCHEM RlllllllllllllllllllllllllllllKIlUIIIIIIIIIIIIIIUNWI.'iSIIIII Coöperatie VOORUITGANG U.A. BLIKGROENTEN: DUBBELE SPERCIEBOONEN, per heel Literblik 17 cent. SNIJBOONEN, PRONK, per heel Literblik17 cent SPINAZIE, per heel Literblik 17 cent ANDIJVIE, per heel Literblik 17 cent WORTELTJES, heerlijk, per heel Literblik 20 cent DOPERWTEN, per heel Literblik 21 cent SPERCIEBOONEN, groot blik 1L. blik) 23 cent Wie BLIKGROENTEN noodig heeft, koopt bij VOORUITGANG. Kwaliteit superieur, prijzen laag. NEEMT PROEF Extra aanbieding GELDERSCHE WORST, per pond 41 cent Hotel Van Ouds het Raadhuis - Overveen. biedt aan KAMERS, waaronder mooie suite, speciaal geschikt voor langdurig verblijf, op zeer gunstige voorwaarden. - Centrale verwarming. - Warm en koud stroomend water.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Haarlem's Dagblad | 1935 | | pagina 3