SERENADE.
CELLO-RECITAL
DONDERDAG 3 MAART 1938
HAARLE M'S DAGBLAD
9
Een filmwerk, waaruit voorname rust spreekt.
Persoonlijkheid, hef kenmerk
van Willi Forst's regie.
Dat een jonge vrouw de liefde vaar een
ouderen kunstenaar .prefereert boven de liefde
van een jongeren man, die niet door de Muzen
begiftigd werd, is vaafc een feit geworden,
doch de benadering van het „Waarom" hier
van is een zoo teer ding dat het vooralsnog
niet tot de capaciteit van de film behoort.
Willi Forst heeft dit zeer goed begrepen, want
in zijn nieuwe film Serenade neemt hij de liefde
van de jongere vrouw voor den kunstenaar als
axioma aan; hij beschouwt die liefde als het
uitgangspunt en poogt haar niet te verklaren.
In zijn filmwerk onderwerpt Forst deze
liefde aan een vuurproef, niet aan de min of
meer alledaagsche vuurproef van den „opda-
genden derde in het spel" maar aan de proef
van eenherinnering. De violist professor
Ferdinand Lohner is reeds getrouwd geweest,
doch zijn vrouw werd hem, na beim een peri
ode van volmaakt huwelijksgeluk te hebben
geschonken, door den dood ontnomen. En de
herinnering aan deze vrouw leeft voort in het
huis waarin hij zijn tweede vrouw binnen
leidt. Die herinnering leeft voort in de plaats,
waar zij aan tafel zat,, in de graunofoonplateia,
die haar stem vereeuwigden, in de muiltjes
voor haar rustplaats, in de kasten van de
kamer, in het schilderij boven den schoor
steen en vooral in het lied „Serenade" dat
Lohner voor haar componeerde. Overal fluis
tert de stem van eén gelukkig verleden na
En de jonige vrouw ziet dat haar figuur in de
zonneschijn van dit verleden een schaduw
werpt op de omgeving. De schoonmoeder van
haar man verzet zich tegen haar omdat zij
niet wil hebben dat haar schoonzoon de liefde
fan zijn eerste vrouw vei-geet. Zij belet de
toenadering tusschen Lohner's jonige zoon,
hem door zij eerste vrouw geschonken, tot
zijn 'n ieuwe' vrouw
De jonge Irene Vecht 'tegen deze schaduw,
doch zij kan hem niet verdrijven, want men
belet haar de zou van haar eigen liefde om zich
te laten schijnen. En zij geraakt in vertwijfe
ling. Van één ding blijft zij zich echter onder
alle omstandigheden bewust; dat zij haar
man lief heeft. En wanneer Ferdinand de ge
negenheid van zijn vrouw voor een jonge
sportieve neef van haar, die bij de marine is,
verkeerd interpreteert en zij plotseling gevoelt,
dat het eenige, dat haar aan het leven bindt,
de liefde voor hem, verguist dreigt te worden,
trekt zij met die enorme intuïtie, de vrouw
eigen, met één slag de uiterste consequentie
uit haar levensloop; het einde. En in de be
reidheid tot dit einde wordt het zedelijk recht,
dat Irene op de plaats van de tweede vrouw in
Ferdinand's leven heeft in filmlogische verheu-
dingen verantwoord. En de vuurproef, die
Irene moet doorstaan, geraakt plotseling tot
een climax en een filmische verbeelding wan
neer Lohner's huis, de stoffelijke herinnering
aan het leven van zijn eerste vrouw, in vlaan-
nien opgaat en Ferdinand en Irene gelouterd
door het vuur der berpoeving uit de vlammen
tevoorschijn ti-eden. Op dit symbolische ver
loop komt 't neer, hoewel 't zich uiterlijk an
ders voltrekt. En Irene's liefde zal Ferdinand
weer iai staat stellen zijn kunstenaar's licht
over de wereld te laten schijnen. Het verleden
heeft de fakkel overgegeven aan het heden.
Willi Forst is een merkwaardige figuur in
de filmwereld. Hij heeft in zijn filmwerk steeds
de snelheid, de vaart van de ontwikkeling van
de intrige volgens Hollywoodsche filmwet
geving een essentieele voorwaarde voor elk
filmproduct! genegeerd. Hij is steeds zijn
eigen gang gegaan, in „Leise flehen .meine
Lieder", in „Maskei-ade", in „Episode", in „Ma
zurka" en thans in .Serenade"
Mogen Willi Forst's opvattingen inzake het
creëeren van films al niet stroken met de
eischen die Hollywood c.s. aan haar producten
stellen, in ieder geval staat vast dat elk van
Forst's films doordrongen is van de persoon
lijkheid van den vervaardiger, en dat kan nu
niet bepaald van vele andere films gezegd
worden.
Er zijn in alle takken van kunst plotseling
menschen komen opdagen, die de geschre
ven wetten voor de verschillende wijzen van
vormgeving met de voeten tradeai en hun
eigen manier volgden. En nog altijd is m.i. de
waarde van de persoonlijkheid sterker dan de 1
waarde van het systeem, ook in de kunst, zelfs
in de filmkunst.
Helaas is bij de menschen in deze geeste
lijk zoozeer verruwde tijden de ontvanger, die
„ziel" heet nog slechts bereikbaar voor een
beperkt aantal stations. Zoo zullen er onge
twijfeld menschen zijn, die het station, dat
„Willi Forst" heet niet kunnen hooren. Zij
zullen precies als de radio wanneer die het
station niet kan vinden fluiten en deze film
„Serenade" traag en vervelend vinden. Het
bewijs slechts voor hun eigen beperktheid, welke
zij zelf echter nooit kunnen toegeven. Doch zij,
die wél toegankelijk zijn voor den geest, welke
uit Forst's werk spreekt, zullen een keer te-
aaieer de voorname rust, waarmede deze kun
stenaar zijn filmmaterie vormt, deelachtig
kunnen worden uit de film „Serenade".
Forst's film heeft niets van de gejaagdheid
van het visioen der wenschdroomen, niets van
de snelheid van de amusementsmanifestaties,
snelheid om de angst één oogenblik te kunnen
verslappen, niets van de krampachtige ge
beurtenissen opeenvolging van de films-met
strekking, krampachtig om geen moment ge
legenheid tot denken te latenUit Forst's
films spreekt een enorme rust. De geloovigen
hebben geen haast. Ook zij, die in de film ge-
looven, niet. En Forst gelooft in de film. niet
als een vlucht uit het leven, maar als een
parallel van het leven.
Igo Sym maakt na zijn jeune premier rollen
van jaren her een wonderlijk filmretour in de
rol van Ferdinand Lohner. Zijn vertolking
overtuigt. De andere ledeai van het Lohner-
kwartet zijn Walter Janssen, Fritz Odemar en
Junkermann. Albert Matterstock, die zijn
filmdebuut maakte in Reinhold Schünzel's
„Land der Liebe" zien we hier als den jongen
zeeofficier.
Claus D. Sierck is goed op zijn plaats als zoon
van Lohner's eerste vrouw.
Hilde Krahl, wier gevoelvol spel in Willi
Forst's „Serenade" tot een volle ont
plooiing komt.
Hilde Krahl is Irene. En hoewel wij deze
jonge goede actrice gaarne ervoor willen be
hoeden haar carrière als een tweede Paula
Wessely te moeten slijten, gaan onze gedach
ten inzake Forst's keuze van vi-ouwlijke
hoofdpersonen toch onwillekeurig terug naar
„Maskerade", waarin „die Wessely" op den
voorgrond trad.
Hilde Krahl is een kunstenaresse. Wie toe
gankelijk is voor ietwat hooger geordende
emoties zal het moment, waarop zij in „Sere
nade" haar neef omhelst hem vluchtig kust
en zegt „Liebeist nicht nur so" en vooral
het moment daarna niet meer vergeten. Want
men voelt dat deze vrouw in die oogenblikken
geeft al hetgeeai in haar is in het geloof het
te anoeten geven als kunstenai-es. Moge het
niet „umsonst gewesen sein".
De muziek van Peter Kreuder speelt een
zeer schoone,. verantwoorde rol.
Al de elementén, het geluid, het spel en het
decor worden door Willi Forst's persoonlijk
heid gevormd tot één geheel. De film heet
„Serenade". Maar ze is ook een serenade. Een
serenade aan de muze van de filmkunst.
v. H.
Zondagochtend/voorstelling
Rembrandt Theater.
Filmcauserie De Josselin tie Jong.
De cultuurfilm „Door het Land der Dollars
en Wolkenkrabbers", met een toelichting van
den bekenden causeur de heer de Josselin de
Jong, geeft een eerlijke, onopgesmukte repor
tage van het Amerikaansche leven van alle
dag, dat wij door de zgn. speelfilms zeker niet
leereri kennen. Immers langs de bedrijvigste
streken van de Vereenigde Staten trekt deze
cinematografische reis en wel door Boston,
Buffalo, Akron, waar de Zeppelins vervaardigd
worden, Detroit, het automobielcentrum, de
Niagara Falls, verder langs het roezige New
York met zijn Lunaparken, waar millioenen
tegelijk geamuseerd worden, enz. Verder geeft
deze rolprent een duidelijk beeld van het ge
scheiden strandleven het blanke en het
zwarte „stille strand" van de gemechani
seerde landbouwbedrijven, terwijl wij in De
troit de befaamde „tot brekens toe proeven"
met de nieuwste wagentypes meemaken.
MUZIEK
VEREENIG ING ..GELOOF EN WETEN
SCHAP".
De veertiende bijeenkomst van de Vereeni-
ging „Geloof en Wetenschap" in dit seizoen
zal plaats hebben op Donderdagavond 10
Maart a.s. in den Stadsschouwburg'. Op deze
bijeenkomst zal dr. W. P. Theunissen uit
's-Hertogenbosch een voordracht met licht
beelden en gramofocnplaten houden over
„In de monniken-republiek van den berg
Athos".
Rafael Lanes met
Theo van der Pas.
Het voortreffelijke spel van Rafael Lanes,
den eersten solo-violoncellist van het Concert
gebouworkest hebben we hier in Haarlem
reeds vroeger meer dan eens kunnen bewon
deren, wanneer hij als solist hetzij met het
Amsterdamsche orkest, hetzij met onze H, O.
V. optrad. Een recital van hem hoorden we
hier Woensdagavond voor het eerst. Theo van
der Pas was zijn partner. Van de samenwer
king van twee zulke fijnzinnige en met tech
nisch meesterschap uitgeruste instrumenta
listen waren niet anders dan schoone resulta
ten te verwachten en in deze verwachtingen
zijn we dan ook niet teleurgesteld.
Nevens werken, waarin de violoncelpartij de
belangrijkste was, bevatte het programma
Beethoven's Variaties over een Thema uit „Die
Zauberflöte" en twee deelen uit Chopin's So
nate op. 65, werken dus, waarin het klavier
als gelijkwaardige optreedt. Lanes legde den
nadruk op de idee „cellorecital" door ook in
deze composities zijn partij uit het hoofd te
spelen, wat wel niet gebruikelijk is, indien de
pianist het ook niet doet, maar wat toch de
vertrouwbaarheid van zijn geheugen in een
duidelijk licht stelde.
De feilloosheid van Lanes' techniek bleek
reeds uit zijn voordracht van Boccherini's
Adagio en Allegro, dat vol van subtiele tech
nische moeilijkheden is. Het heeft nauwelijks
zin om bijzondei'heden der technische presta
ties naar voren te brengen: alles slaagde vol
komen, zoowel in dit nummer als in alle vol
gende. Dat desondanks zijn spel in Reger's
Suite voor cello-solo aaiet tot het einde toe
boeien koaa lag aaai den aard dezer muziek,
die vooral in het Largo vrij langdradig is; het
Praeludium en de Gavotte zijn daarvan wel
de beste deelen, hoewel in deze laatste de me
triek vreemd aandoet.
De tweede helft van den avond begon met
het Largo en daarna het Scherzo uit Chopin's
Sonate voor piano en cello, muziek van groote
schoonheid, die onberispelijk vertolkt werd.
In muzikaal opzicht moest daarna Voormolen's
Romance wel zeer afvallen. Een zeer karakte
ristiek „Cortège" van Bosnians en een gees
tig Capriccio van Hindemith, waarin ook Van
der Pas als steeds superieur spel te genieten
gaf, voltooiden het programma, doch niet de
rij der vertolkingen, want de bijval noopte de
spelers tot twee toegiften: „Le vol du bourdon"
van Rimsky Korsakow en een Spaansche Dans
van Granados.
De heer Nico Hoogerwerf bood den uitvoe
renden twee rijk vergulde lauwerkransen aan.
Hoewel dit concert tegen zeer gereduceerden
prijs toegankelijk was voor de leden van K,
a. h. V., was er geen talrijk publiek aaerwezig.
Het spel der beide kunstenaars had veel groo-
ter belangstelling verdiend. Deze avond stond
op één lijn met het beste wat we in Haarlem
op dit gebied te hoor-en krijgen en het zou
zeker jammer zijn indien we Theo van der Pas,
van wien de couranten onlangs meedeelden
dat hij binnenkort ons land metterwoon zal
verlaten, in volgende jaren niet meer geregeld
op ons podium zouden zien. We hopen dat hij
hiervoor tijd en gelegenheid zal behouden.
K. DE JONG.
Vereeniging „De Hyacinth".
Rapport Commissie van 24 wordt aan dc
regeering' gezonden.
Woensdagmiddag kwam de vereeniging
„De Hyacint" in café-restaurant „De Nachte
gaal'''- te Lisse in vergadering bijeen onder
leiding van den heer M. Veldhuyzen van Zan
ten van Lisse.
In zijn openingswoord verwelkomde de
voorzitter de aanwezigen, in het bijzonder
dr. A. Verhage, voorzitter der Alg. Ver. voor
Bloembollencultuur, prof. dr. E. van Sloeh-
teren en ir. K. Volkersz, directeur der E.T.
W.S. te Lisse.
Vervolgens kwam in behandeling het rap
port der commissie van 24, (zie ons vorig
nummer)
Voor dat dit punt in behandeling kwam,
sprak de heer P. L. van der Hulst uit Voor
hout welke verschillende aangelegenheden
naar voren bracht.
De heer 't Mannetje van Hillegom, wilde
eerst, alvorens het rapport in behandeling
kwam, vragen of de geheele commissie van
24 aanwezig was en zag gaarne dat het be
stuur een uiteenzetting gaf.
De heer G. Th. Freriks had eenige bezwa
ren. o.a. dat de uitschotbollen zullen worden
ingenomen tegen 50 pet. van de waarde van
de kleinste maat leverbaar (1314 c.M.) en
zag dit gaarne op 25 pet. gesteld, waarop de
voorzitter antwoordde, dat dit niet ge-
wenscht is daar dit van de kleinste maat der
13 c.M. bollen is.
Vervolgens stelde de heer Freriks voor, de
Commissie van 24 niet herkiesbaar te stellen,
daar dan na eénigen tijd ook weer anderen in
het bestuur kunnen komen.
De heer Segers van Lisse besprak het mis
bruik der scheurbodems, waarvan nog al veel
misbruik gemaakt wordt, hetgeen eveneens
door den heer Van Reisen onderstreept werd.
Met de volmacht, die de heer Van Reisen te
vens ter sprake bracht zal door de Commissie
terdege rekening moeten worden gehou
den.
De heer D. W. Lefeber van Lisse hield een
groote beschouwing over het rapport der
Commissie van 24 in het algemeen. Elk be
drijf, aldus spreker, zal afzonderlijk bezien
moeten worden. We zullen zeker rekening
moeten houden met allerlei natuurrampen,
water en hagelscnade e.d„ welke het gewas
der bloembollen kunnen beïnvloeden.
Vervolgens besprak de heer Lefeber het
prijzenstelsel en de bevoegdheid op wettelij-
ken grondslag.
De heer 't Mannetje van Hillegom behan-
derde hierna verschillende punten van 't rap
port en verzocht tenslotte niet tot stemming
over te gaan doch deze uit te stellen tot de
volgende vergadering. Hij diende een getee-
kende lijst van verschillende hyacintenkwee
kers in.
De verschillende discussies brachten eenige
beroering in de vergadering.
Na eenige overweging zeide de voorzitter,
dat 't rapport gaat over de welvaart van de
hyacintencultuur. Voor uitstel van de stem
ming voelde spr. niets, daar dit de goede ver
standhouding niet ten goede zal komen. De
roe-heffing zal nader onder het oog worden
gezien.
De heer Van Reisen besprak hierna de
aanleiding tot het rapport. Hij zeide, dat veel
ten goede van de kweekers komt, de lasten
echter komen voor rekening van de expor
teurs.
Op verzoek van den voorzitter werd bij zit
ten en opstaan stemming gehouden nf mer
over het rapport zal stemmen, ja dan neen.
Hetgeen tot resultaat had dat 26 kweekers
opstonden en de stemming doorging. De uit-
Het portret van Mgr.
Huibers, bisschop van
Haarlem, geschilderd
door den Haarlem-
schcn schilder H. J.
Wesseling.
slag was dat het bestuursvoorstel, het rap
port ter kennis der Regeering te brengen,
met 137 tegen 31 stemmen werd aangeno
men (4 blanco).
Aan het slot der vergadering bracht de
voorzitter dank aan de vereeniging „De
Hyacint" en in het .bijzonder aan de Com
missie van 24 voor het samenstellen van het
rapport, dat zooveel arbeid gevraagd heeft.
NED. VEREEN. VAN HUISVROUWEN.
Het bestuur van de afd. Haarlem en om
streken vaai de Ned. Vereen, van Huisvrou
wen heeft voor Maart het volgend program
ma opgemaakt.
Dinsdagmiddag 8 Maart: groote zaal Con
certgebouw: demonstratie van de N.V. Kraft
Kaasfabrieken.
Vrijdagmiddag 11 Maart: zaal „Zang en
Vriendschap", lezing van den heer A. de
Braconier uit Deventer over het onderwerp;
„Het leven en de taak van den Europeaan
in het huidige Indië",
1626 Maart: in de Expositiezaal van het
Frans Halsmuseum: Tentoonstelling „Hoe
teekent het kind in Indië?"
Maandagmiddag 21 Maart: Tuinzaal Con
certgebouw: vertooning van de cultuurfilm
„Lente over Europa" met toelichting van
den heer H. C. Vërkruysen, uit Haarlem.
Donderdag 31 MaartDonderdag 7 April:
Voorjaarsbeurs.
„WELDADIGHEID NAAR VERMOGEN"
Sophiastraat 2d.
Lieve Vrienden kijkt eens rond,
Of ge nog een restje vondt.
Alles hartelijk welkom hoor!
Bel maar op. ge krijgt terstond gehoor.
Postgiro 212793. Telefoon 12255.
DE VROEGERE POOLSCHE PREMIER
GRABSKI OVERLEDEN.
Professor Wladyslaw Grabski, die van 1920
tot 1923 minister-president en vijfmaal mi
nister van Financiën is geweest, is Dinsdag
te Warschau overleden.
Grabski, die 65 jaar oud is geworden, heeft
in 1923 de valuta gestabiliseerd door de Pool-
sche marken om te zetten in zlotys.
HENGELEN.
„ONDER ONS".
Dit college hield Zondag een onderlingen
wedstrijd in de Kruisvaart. De prijzen werden
gewonnen als volgt: Broekhuizen, de meeste;
Leuven, de grootste; v. d. Werf, het kleinste;
Haasbeek het laatste vischje. Een extra prijsje,
beschikbaar gesteld 'door den heer Brand,
werd gewonnen door Haasbeek. Na afloop wer
den de prijzen in het clubhuis door den voor
zitter uitgereikt aan de Brouwersvaart.
GYMNASTIEK.
Christ. Gymnastiek vereeniging
„Kracht en Vriendschap".
Woensdagavoaad had in de groote zaal van
het Concertgebouw de jaarlijksche uitvoering
plaats van bovengenoemde vereeniging onder
leiding van den heer D. C. van Alewijk, Te 8
uur stonden de deelnemenden opgesteld; toen
werd aan de vele aanwezigen de „Vaandel-
groet" gebi-acht.
De heer J. van Egmond, voorzitter, heette
alle aanwezigen welkom, in het bijzonder den
voorzitter van het Ned. Christelijk Gymnas-
tiekverbond en de afgevaardigden' van 'de zus-
tervereenigingen. Daarna werd met de vlot
verloopende uitvoering begonnen. Vatten we
het oordeel samen van het gedeelte vóór de
pauze, dan dragen de dames met haar bal
oefeningen den eêrepalm weg; dit was een
mooi nummer, gracieus uitgevoerd. Ook de
heeren gaven aan de hooge brug mooie, goed
afgewerkte oefeningen te zien. Het toesteltur-
nen door dames aan twee bruggen en aan het
paard was over het algemeen goed; enkelen
grepen wat te hoog in de oefenstof.
De kinderdansen waren: „Vroolijk en Vlot".
Het toestelturnen jongens kon beter; aan de
afwerking der oefeningen moet meer zorg be
steed worden. Het slotnummer vóór de pauze
door meisjes I werd aardig uitgevoerd.
Na de pauze waren de lieer en met rektur-
nen weer aan de beurt; mooie oefenstof werd
verwerkt. Het springen jongens kon minder
bekoren; aan de afwerking der sprongen werd
geen aandacht besteed. De serie vrije oefenin
gen heeren mocht gezien worden; fraaie
oefenstof en veel werk werd verricht.
De knotsoefeningen meisjes I werden keu
rig afgewerkt: de oefeningen meisjes II waren
niet alleen aardig van samenstelling, maar
werden ook goed uitgevoerd
Het slotnummer vrije oefeningen dames zet
te de kroon op het werk in het tweede deel. De
toestelcommissie verdient een pluim voor het
snelle en vele werk, door haar verricht, waar
door een vlotte afwerking der nummers werd
bevorderd.
De voorzitter wekte ln zijn slotwoord op
en vneranenafReeling te stichten, waarna de
uitvoering op de gebruikelijke wijze werd ge
sloten. Directeur, bestuur en leden mogen op
een geslaagden avond terugzien.
„TURNLUST".
Hedenavond zal een begin worden gemaakt
met de lessen voor eda mes-senioressen in het
gebouw gelegen Kleine Houtweg, hoek Bad
huisstraat. Vrijdagavond zal begonnen worden
met het geven van voorturnlessen, welke tien
opvolgende weken gehouden zullen worden.
Deze lessen staan onder leiding van den heer
W. H. Verkes Sr.
DAMMEN.
DAMCLUB FLORA,
De uitslagen der onderlinge wedstrijden van
de Damclub „Flora" van Dinsdag waren als
volgt:
L. Mullei-—J. Burghout 02
A. ReedijkH. J, II, Nessen 11
A. KolB. Troost 02
J. H. Reedijk—C. Pot 2—0
A. ReedijkII. J. H. Nessen 02
G. KolM. v. Leeuwen 02
VOETBAL.
Kennemers—D. W. V. uitgesteld.
Naar wij vernemen hebben de pogingen van
het bestuur van De Kennemers om den be
langrijken competitiewedstrijd Kennemers
D. W. V. a.s. Zondag doorgaaig te doen vinden,
geen resultaat opgeleverd. De wedstrijd is
definitief uitgesteld, vermoedelijk tot Zondag
13 Maart a.s.
De Kennemers zullen nu Zondag in het
Gem. Sportpark een vriendschappelijken wed
strijd spelen tegen Z. F. C.
BELGIë—LONDENSCHE COMBINATIE (2—0).
De Tel. verneemt uit Brussel, dat een op
zes plaatsen gewijzigd Belgisch elftal Dinsdag
te Brussel een voetbalwedstrijd heeft gespeeld,
die door de Belgen met 2—0 gewonnen werd.
VOETBAL IN ENGELAND.
Woensdag is in de eerste afdeeling van de
Engelsche League de voetbalwedstrijd tus
schen Charlton Athletic en Stoke City ge
speeld. die door Charlton met 30 werd ge
wonnen. In de tweede afdeeling won New
castle United haar uitwedstrijd met 31 van.
Stockport County.
BILJARTEN.
Wereld kaïn pioen sclia p vrij spel.
Albert wint den titel.
Woensdag zijn te Marseille de wedstrijden
om het wereldkampioenschap vrij spel geëin
digd. De Franschman Albert wist ongeslagen
den wereldtitel te veroveren. Onze landgenoot
Sweering eindigde op de vijfde plaats "in dit
sterk bezette tournool.
De laatste uitslagen waren:
pnt.
brt.
l.S,
gem.
Joachim
446
17
212
26.23
Cote
500
17
199
29.41
Albert
500
16
194
31.25
Ferraz
465
16
247
27.18
Sweering
500
12
220
41.66
Galmiche
444
12
195
37.00
Thielens
500
30
93
16.66
Inaebnit
391
30
137
13.03
Cote
159
2
147
79.50
Ferraz
500
2
500
250.—
Albert
500
21
170
23.80
Joachim
291
21
140
13.85
De eindstu d luidde:
pnt. cai
algem.
h.s
gem.
Wereldkampioen
Albert
14 3500
371
33.98
Ferraz
10 3292
500
32.59
Cote
10 3015
239
27.91
Joachim
10 3237
212
19.98
Sweering
5 2793
220
16.72
Galmiche
4 2597
210
19.09
Thielens
2 1961
93
13.52
Inaebhit
1 2062
210
13.21
Dekner en Romy beiden afgevallen.
WANDELSPORT.
C OMEN IU S - HERDENIN G SM AR S CII
De Bussumsche Wandelclub „De Kievit"
organiseert weer bovengenoemden marsch
op Zaterdag 28 en Zondag 29 Mei.
De afstand bedraagt 35 K.M. Het parcours
voert door het schoonste gedeelte van het
Gooi en langs de meest in aanmerking komen
de bezienswaardigheden. Het moet afgelegd
worden binnen zeven uur, wil men in aan
merking komen voor het herinneringsbordje.
Men kan inschrijven als individueel wandelaar
of in groepsverband (minimum 10 personen
plus leider).
De groepen kampen om de fraaie wisselbo
kaal, aangeboden dor de regeering van Tsjecho
Slowakije.
Nadare bijzonderheden kunnen aangevraagd
worden bij J. Groeneweg, Keizer Ottostraat
121, Bussum.