VERKOOPSTER gevr. AUTOMOBIEL-MONTEURS Ie en 2e MONTEURS WERKSPOOR „Camerata" met een „sterk verhaal" -Het Medium - van Menotti iimó va e De Gruyter Schildersbedrijf JONKER AANKOMENDE TYPISTE bekwame autogeen-branders en machine-bankwerkers Ass. Accountant-boekhouder acquisiteur „De Toverlantaarn" met Annie Schmidt-avond enige flinke verkoopsters een keurige jongeman een werkmeester GROENTJE WASSER Jongeman VOLLEDIG PENSION KAMPEERWAGENS VROUWELIJKE KRACHTEN MACHIHESTIKSTERS LEERLINGEN Leerling-V erlcoopster ETALEUR-VERKOPER PRIMA KRACHT NETTE MEISJES Hulpverkoopsters jongste bediende mnl. le en een aankomende MONTEUR Bekwame DRAAIER gevr. 2 aank. draaiers ZATERDAG 9 MEI 1953 HAARLEMS DAGBLAD - OPRECHTE HAARLEMSCHE COURANT 11 Haarlemse Kunstgemeenschap mmmmmwmwwm Verdediging Midden-Oosten HOOGOVENS Zoekt IETS plooi s een Velleman koopt GEZOCHT SCHILDER WERKEN 's BERVOETS-VRIEZELAAR EEN VERKOOPSTER J EEN VROUWELIJKE ADMINISTRATIEVE KRACHT HOLLAND NAUTIC NETTE BETROUWBARE MAN GEVRAAGD PIJPFITTERS MEUBELMAKERS CONSTRUCTIE-BANKWERKERS PLAATWERKERS Gelukkig dat er in ons kunstwereldje nog idealisten zijn, die het aandurven bui ten de paden der conventies te lopen en daar het risico van te aanvaarden. Deze zin neerschrijvend, denk ik aan Camerata, het kameropera-gezelschap van Max van Doorn, dat zonder subsidie een uiterst verdienstelijke culturele taak ver vult in ons muziekleven. Maar tevens denk ik aan de Haarlemse Kunstgemeenschap, die aan Camerata gelegenheid schonk gis teravond in de Stadsschouwburg op te treden met „Het Medium", het veelbespro ken werk van de Italiaanse Amerikaan Gian-Carlo Menotti, alsmede met de sma kelijke opera buffa „De Apotheker" van Josef Haydn, twee werken die doorgaans buiten het gezichtsveld vallen van hen, die zich in de regel operaliefhebbers noemen. Zij Menotti en Haydn vertegen woordigen dan ook uitersten van het genre. De componist Menotti, die zelf ook zijn li bretti schrijft, toont zich in „Het Medium" (evenals in „De Consul", waarover ik on langs schreef naar aanleiding van de crea tie te Antwerpen) een meester in het wek ken van griezelige suggesties. Het is alsof hij Poe, Hoffmann en Maeterlinck wil overtroeven. „Het Medium" is een opeen stapeling van waanideeën, van angstpsy chosen en hallucinaties, die zo beklemmend werken, dat men geneigd is het abnormale van het geval als normaal te beschouwen. Men raakt verstrikt in al die suggesties, die zowel door het spel als door de muziek gewekt worden. Maar intussen proeft men in de muziek de geest van het Italiaanse verisme, die zangerig kan zijn zonder de actie te schaden. Het staat vast dat Me notti een verlengstuk van Puccini bete kent. En hoe vreemd van conceptie en uit voering „Het Medium" dan ook moge wezen, het is „theater" van de bovenste plank. Het stuk speelt ten huize van een „hel derziende", die mét behulp van haar doch ter en van een stom zigeunerjongetje haar bedriegelijke séances organiseert. Alle medespelers in deze tragedie raken ten slotte in de ban van de verbeeldingssfeer. De gedupeerde klanten van de „helderzien de" willen zelfs de verklaring, dat alles be drog was, niet aanvaarden. Angst regeert over allen en wordt tenslotte oorzaak van een revolverschot in het wilde weg, dat het onschuldige zigeunerjongetje treft. Na af loop heeft men het gevoel alsof men nit een nare droom ontwaakt; maar het hele stuk door heeft Menotti het publiek in spanning gehouden met zijn „sterk ver haal". Het werk werd uitgevoerd in een dui delijke Nederlandse vertaling van Max van Doorn, die als dirigent met de vrij inge wikkelde partituur een goede beurt maak- „Freule Julie" (C i n e m a - P a 1 a c e). De melodramatische geschiedenis van een naar liefde hunkerende freule en haar huisknecht overeenkomstig Strindberg's oeuvre. Eén ongelukkige nacht zoekt zij het geluk waar het niet is.. De afloop is zo triest als men gezien haar leven kon ver wachten. Dat laten zien van haar leven is een voortreffelijk staaltje camerawerk. De film munt trouwens toch uit door een be heersing van expressie, die zowaar de melodramatiek verzacht, al vermijdt ze die niet helemaal. Men kan er vooral in het middendeel veel filmische verbeelding in bewonderen. Fr. „Carnaval in Texas". (Rembrandt). Met Carnaval is hier eigenlijk meer ker mis bedoeld en op deze kermis exploiteert de pias Red Skelton een bescheiden inrich ting, waarin het publiek door het gooien met bailen ce als altijd even charmante Esther Williams in een ton met water kan laten duikelen. De kennismaking met een dronken millionnair leidt er toe, dat Esther en Red in een super-de-luxe hotel belanden, waar zij voor de rijkaard en diens zuster doorgaan en zich uit allerlei benarde situaties moeten zien te redden, onder meer door het winnen van een sen sationele race met huifkarren. Amor zorgt voor een gelukkig slot. Het verhaaltje heeft niet veel om het lijf en Esther Williams soms ook niet, maar men kan zich zeer wel vermaken met de grappen van Red Skelton. Er is in deze film ook nog een aardig technisch trucje te zien: Esther Williams die als een sluiervis rondzwemt ineen hotelkamer voor de verbaasde en terecht bewonderen de blikken van haar geliefde. S.K. „Les belles de nuit" (Lux or). Vol gens de verwachtingen is René Clair's fan tasie op een dromer geprolongeerd. „Affair In Trinidad" (L i d o). Na haar geruchtmakende affaire met Ali Khan trad Rita Hayworth wederom op voor de film. „Affair in Trinidad" heet de eerste film met Rita Hayworth sinds haar scheiding. Het werd een spionnage-verhaaltje met Rita als weduwe, op zoek naar de moor denaar van haar echtgenoot. Die moorde naar is gauw gevonden en alle verwikke lingen, waarin men de schone vrouw stort, kunnen het happy-end alleen maar een tijdje ophouden. De film wijkt niet af van de gebruikelijke cliché-geschiedenissen, die ons regelmatig uit Hollywood bereiken. Fr. „Storm over Montana" ('t S p a a r n e). In Montana, een der Noordelijkste sta ten van Noord-Amerika, speelt zich een cowboy-film af van het zuiverste water. William Elliott en Walter Brennann spe len er de hoofdrollen in en vooral de eer ste weet, zoals meestal het geval is, bij zonder goed met revolvers en paarden om te gaan. Dat het allemaal niet even feil loos verloopt, verwacht de bezoeker, die regelmatig dergelijke films gaat bekijken, natuurlijk al. De moeilijkheden stapelen zich op, maar met veel schieten, paard rijden en vechten weet de held van het verhaal toch weer aan het'langste eind te trekken. H. d. G. „Something money can 't buy" (Miner va), de Rank-film die Minerva geeft tot en met Maandag, kunnen wij zonder meer aanbevelen, in de eerste plaats om de heerlijke Engelse humor. Het is een verhaal van twee jonge mensen, het echt paar Wilding (Patricia Rock en Anthony te. De alt-mezzo Jeanne van de Rosière vervulde de veeleisende titel-partij sce nisch en vocaal op doorlopend boeiende wijze. De sopraan Elisabeth Glastra van Loon maakte van de dochter een creatie, die in alle opzichten superieur mocht heten: de rol was voor haar als geknipt en de sterkste indrukken van de opvoering dankten wij aan haar. Wat de regisseur Joris Diels met de actie van het stomme jongetje vertolkt door Nina Bergsma bereikte, wees er op dat hier een fijnzin nig kunstenaar aan het werk was geweest, die weet wat psychische reacties beteke nen. Het trio „klanten" (Nelly Smit, Watty Krap en Peter de Vos) was zeker vol doende. „De Apotheker" De gemoedelijke opera buffa „De Apothe ker" van Haydn, eveneens in een goede Nederlandse versie van Max van Doorn, werkte na de beklemming van Menotti, als een bevrijding. Men zat er zo mee in de sfeer van de oppermacht der cantabiliteit en het klassieke zingen, maar tevens in die van de radde actie. En het dient gezegd te worden, dat Hans Lichtenstein als regis seur het samengaan van woord en toon prachtig tot zijn recht heeft laten komen. Een sterk voorbeeld daarvan was de eerste aria van de tenor Henk Meyer, trouwens een buitengewoon intelligente zanger, die ook op de planken alles mee heeft, vooral zijn mimiek. Mooie zang en vlot spel gaven ook de sopranen Nelly Becker, de tenor Wiebe Drayer en de bas Peter de Vos ten beste. De scène van het huwelijkscontract was kostelijk; die papa Haydn was toch maar een duivelskunstenaar, van alle markten thuis! Welk een spiritualiteit en vriendelijke charme in deze muziek! En het klonk ook allemaal zo geestig en be schaafd althans op kleine oneffenheden na. De actie en de zang der bijrollen liet ook niets te wensen en het décor van Roelof Frankot was alleraardigst. Hulde voor het idealistisch streven, waar we deze mooie avond aan te danken had den! JOS. DE KLERK. Voor het Haagse gerechtshof is gisteren bevestiging van het vonnis van de recht bank, 6 maanden gevangenisstraf met aftrek, geëist tegen de 26-jarige koopman A. V. uit Leiden. Deze werd verdacht van verduiste ring van ruim 400 pakjes sigaretten en van loonzakjes, die samen ruim f350 inhielden. Voorts werd hem tenlaste gelegd, dat hij bij zijn arrestatie een agent tegen de buik had geschopt en een ander had gestompt. De man ontkende de diefstallen en beriep zich wat de mishandeling betrof op noodweer. Steel) die gedurende de oorlogsjaren .het geluk van hun huwelijksleven niet hebben kunnen genieten, maar na 1945, dank zij de hoge positie van de echtgenoot in het Engelse bezettingsleger in Duitsland, in iedere zin een rijk leven leiden. Doch na enkele jaren trekt de maat schappij het tweetal weer terug naar En geland. Dan volgt het proces, dat reeds vele filmmakers hebben weergegeven: weer wennen aan de maatschappij, onnieuw in het gareel leren lopen, moeilijkheden, tegenslagen en uiteindelijk de overwinning, een gelukkig gezinsleven, dat zich met geld niet laat kopen. Hoe zich dit proces voltrekt zullen wii niet onthullen, maar Arthur Rank heeft dit min of meer versleten stramien nieuwe kleur en een nieuw karakter gegeven, met tragiek, maar vooral met humor, die ieder zal kunnen waarderen. J. V. „Operatie Venus" (City). Dit is een film over een koe. Maar het is een te bij zondere film over een te bijzondere koe om met deze mededeling te volstaan. Dit pronkjuweel vain de Engeise veeteelt zucht met de bewoners van een der Brit se Kanaaleilaoden onder een Duitse bezet ting, terwijl het moederland in vrijheid leeft. En het Britse ministerie van Oorlog vaardigt een speciale opdracht uit om deze prijskoe van het eilandje af te halen. Een intelligence-officier (David Niven) wordt er mee belast en kiest met zorg zijn se condanten: een lieftallige kokkin bij de vrouwelijke hulptroepen (Glvnis Johns) die van het bewuste eilandje afkomstig is en een marineman, die er zoveel langs heeft gevaren dat hij elke klip op zijn duimpje kent. Zij worden met een duik boot naar het afgelegen stukje Albion ge bracht en daar ontspint zich een uiter mate spannende en vermakelijke strijd om het rund, waar inmiddels ook de Duitsers een begerig oog op hebben laten vallen. We zullen niet alle verwikkelingen, die zich hierbij voordoen, verklappen; het is beter dat men er zelf kennis van gaat ne men hoe hier de tegenstander bij de neus wordt genomen en de koe. die tussen al die bedrijven door óók nog gaat kalven, ten slotte veilig in Engeland arriveert. Het is een kostelijke film geworden met rake typeringen en voortreffelijk camera werk. Van Maandag af geeft „City" een reprise van „Brief Encounter", een film, die kort na de bevrijding zoveel opgang maakte. In het voorprogramma een filmpje, een mysterieus avontuur in Schotland met Orson Welles en Sean Merriman. H.B. „Wrekers te paard" (Frans Hals). Randolph Scott, Ellen Drew en Alexander Knox spelen de hoofdrollen in deze Wild- West-film, die nu niet bepaald boven het gemiddelde uitsteekt. Het verhaal is vrij ingewikkeld: een eigenaar van een farm ziet zijn geliefde met een ander trouwen en wanneer zijn concurrent daarbij nog zijn grondgebied wil uitbreiden en zijn toe vlucht zoekt tot allerlei geniepigheidjes, is voor de eerlijke cowboy de maat vol. Deze trekt met de zijnen naar de bergen, maar de machtswellusteling achtervolgt hem. Tenslotte zijn vrijwel al zijn medestrijders neergeschoten en het is aan de flinkheid van een lieftallig meisje en aan de slim heid van een Indiaanse bediende te dan ken, dat deze technicolorfilm tenslotte toch nog een goed einde krijgt. Van Maandag af draait in dit theater: „Pandora en de vliegende Hollander" met Ava Gardner en James Mason in de hoofd rollen. H. d. G. Schijn bedriegt, zegt het spreekwoord en dit geldt wel zeer sterk voor de cabaret teksten van mevrouw Annie M. G. Schmidt. Zij lijken zo gemakkelijk in het gehoor te liggen en voor iedereen begrij pelijk en aanvaardbaar. Maar bij de ver tolking komt het dan des te meer op de „fijne nuance" aan, om Kobus Rarekiek te citeren. Zo kon het gisteravond in „De Leeuwe rik", waar het cabaret „De Toverlantaarn" van de oud-leerlingenvereniging van H.B. S. A 'n programma opvoerde, dat geheel aan Annie Schmidt was gewijd, gebeuren dat enkele liedjes ondanks een goede voor drachtstechniek der medewerkenden toch een beetje hun kleur en sfeer verloren, omdat zij net iets teveel nadruk kregen, juist een tikje teveel geponeerd werden. Met name was dat het geval met Jan Goosens in „Kermislied", een nummer dat naar ons gevoeL wat meer zwier en leven digheid eist, met Ben Vallenduuk in het zo tere en bekoorlijke „Marjoleine", waar in de zanger een groter volume in stelling bracht dan voor deze tekst gewenst en noodzakelijk is, en tenslotte met Willy Snoek in „Aan een klein meisje". Maar met die opsomming zijn onze be zwaren en de zwakke kanten van het pro gramma dan ook uitgeput. Want de schet sen waren in het algemeen uitmuntend, zowel van regie als spel. Het best geslaagd leek ons „De trilogie" een verdienstelijk staaltje van enscenering en „Haar va ders koetsier", een wel heel dankbaar kolderverhaal. Na de pauze veroorzaakte „The weekend party" (oorspronkelijk voor een Boeken week geschreven, reden waarom in de pointe Simon Vestdijk door ex-Koning Faroek werd vervangen) stormen van geestdrift. Goede individuele prestaties leverden Lida Dirksen („En nu de natuur in"), Leo van Kuijk („Monsieur Maurice"), en Willy Snoek („De Hoeksema's"). Jeanne Seijffer bewees andermaal dat zij over een zeer persoonlijk talent be schikt. In de schetsen valt zij nimmer bij zonder op, omdat haar kracht op het ter rein van de monoloog ligt. In „Verlang lijstje", dat zij samen met Ben Vallenduuk speelde, kwam die eigenschap uitstekend van pas, omdat daarin juist het „langs elkaar heen praten" wordt gesuggereerd. Haar interpretatie van het zo langzamer hand populair geworden „Mijn eigen krant" werd een groot succes door het juiste begrip en het temperament waarvan haar voordracht getuigde. Ook deze uitvoering van „De Tover lantaarn" viel weer op door een voortref felijke zorg voor de détails. Regisseur Leo van Kuijk beperkte met reden de confé rence tot een noodzakelijk minimum; zijn getrouwe vleugeladjudant Bob de Buisonjé nam niet alleen de begeleiding voor zijn rekening, maar had ook de muziek voor een aantal nummers geschreven, waarin hij ziin parodistische gaven de volle maat gaf. Tenslotte past een woord van grote waardering voor de décors van de heer Goosens Sr., die zeker niet weinig hebben bijgedragen tot het succes van de avond. J. H. B. In diplomatieke kringen te Cairo ver luidt dat de ministers van Buitenlandse Zaken der acht Arabische staten, die thans in de Egyptische hoofdstad beraadslagen, Vrijdag overeen zijn gekomen, hun drie jaar geleden gesloten verdrag ter waar borging* van de wederzijdse veiligheid hunner landen, tot de kern te maken van een Arabisch plan voor de verdediging van het Midden-Oosten. Volgens deze kringen zullen zij dit denk beeld aan Foster Dulles voorleggen, wan neer deze volgende week de Arabische staten bezoekt. De Arabische regeringen zouden Wes terse hulp bij de opbouw der verdediging van het Midden-Oosten verwelkomen, doch aan de andere kant zijn zij er ten zeerste op gesteld hun souvereiniteit ten volle te behouden. Voorts willen zij zelf verantwoordelijk zijn voor de verdediging van hun strategisch belangrijke gebied, dat rijk aan olie is. P. DE GRUYTER ZN. N.V. vraagt voor Haarlem, Heemstede, Zandvoort en Bloemendaal tevens kan geplaatst worden, voor magazijnwerk Aanmelden dagelijks, tussen 4.30 en 5.30 uur op ons kantoor Barteljorisstraat 40 Haarlem (ingang winkel). Ill llllll lllll llllll llllll llllll IJ M U I D E N De Koninklijke Nederlandsche Hoogovens en Staalfabrieken N.V. te IJmuiden vraagt voor haar Centrale Werktuigbouwkundige Werkplaats Gegadigden moeten Ambachtsschool en V.V.A..opleiding hebben geno ten en beschikken over ruime ervaring op het gebied van de machinale metaalbewerking, constructie-bankwerk, machine-bank werk, lassen en al gemeen reparatiewerk. Zij moeten gewend zijn om leiding te geven. Leeftijd tot 45 jaar. Eigenhandig geschreven sollicitaties, met beschrijving van opleiding en levensloop, worden, vergezeld van een recente pasfoto en onder vermelding van ons nummer HD 195, ingewacht bi| de Sociale Afdeling Beambien. Uw gebruikte meubelen voor hoge prijzen ZIJLSTR. 62, HAARLEM Tel. 14637 Overal te ontbieden Wasserij en Stomerij K. Har- tog en Zonen vraagt voor spoedige indiensttreding be kwaam Persoonlijke aanmelding ge wenst. Bleekerstraat 51, Wor- merveer. oud-Marechaussee, i. b. v. Politie Diploma zoekt een hem passende betrekking. Brieven Nieuwe Groenmarkt 2 rd., Haarlem. voor echtpaar met kind van 9 jaar in Heemstede of Bloe mendaal. van eind Augustus tot eind December. Antwoord met prijsopgave aan A. Bakker, Margrietlaan no. 5, Rusten burg, Curacao, Ned. Antillen VERHUUR LUXE 4-PERS. WAGENS Bloemendaalsestraatweg 196 - Santpoort - Tel. K 2560-8288 Voor alle voorkomende OOK VOOR BEDRIJFSRECLAME Tel- 22988 - Tesselschadestraat 77 - Haarlem WIJ VRAGEN.... voor spoedige indiensttreding van ca. 20 jaar voor diverse werkzaamheden, waarbij accu ratesse en vaardigheid in het rekenen van belang zijn. Minimum-eis MULO-diploma. Brieven met opgave van referenties aan de afdeling Personeelszaken van cacao- en chocoladefabrieken N.V., Haarlem CONFECTIEBEDRIJF F. VAN ITEM vraagt Aanm.: Schagchclstraat 19, na 6 uur: Delftlaan 219. Kantoor te Haarlem vraagt een Goede kennis van Ned. Taal vereist. Sollicitaties onder no. 2482 aan het bureau van dit blad. JAN FEIJEN, v.h. HARTOG, Schoenhandel, Kruisweg 50, Telefoon 13687. GEVRAAGD beschaafde Persoonlijk aanmelden of schriftelijk: I. KAN - Barteljorisstraat 2. N.V. SCHOENENUNIE vraagt voor haar filiaal HAARLEM GROTE HOUTSTRAAT 46 Persoonlijke aanmelding of schriftelijke solli citatie aan bovenstaand adres. Noord-Zuid-Hollandsche Vervoer Mij. N.V. Voor lichte administratieve werkzaamheden, waarbij om de week op Zondag dienst moet worden gedaan, kan worden geplaatst: van 1518 jaar. Schriftelijke of persoonlijke sollicitatie: N.Z.H.V.M., afd Personeelzaken, Leidsevaart 396, Haarlem. WIJ VRAGEN TEXTIELBEDRIJF te Haarlem kan plaatsen Vereist wordt verkoopervaring in het gehele textiel- vak. Het maken van moderne zowel als coulante manu facturen- en damesconfectie-etalages. Bekend met decoratiewerk. Eventueel leiding kunnen geven aan personeel. Br. met uitvoerige inl. en opgave van laatst genoten salaris. Geheimhouding verzekerd. Br. no. 2501 PEEK CLOPPENBURG GROTE HOUTSTRAAT I HAARLEM vraagt voor de afdeling Heren-mode een Alléén schriftelijke sollicitaties met uit voerige inlichtingen te richten aan de afdeling personeelszaken. ongeacht welke leeftijd. WASSERIJ HOEK EN VAART Bloemendaalsestraatweg 17. Santpoort-Station. Voor direct vragen wij hulpverkoopsters, bekend met heren en/of Kindermode. Persoonlijke aanmeldingen: NEDERLAND-KATTENBURG, Grote Houtstraat 36 Haarlem. NV MAATSCHAPPIJ TOT EXPLOITATIE VAN Dl SCHEEPSWERF EN MACHINEFABRIEK SPAARNDAMSEWEG 120 - HAARLEM vraagt: ERVAREN MACHINEBANKWERKERS en CONSTRUCTIE BANKWERKERS ENKELE JONGSTE BEDIENDEN pl.m. 15 jaar. Schriftelijke sollicitaties te richten aan de Chef Per soneelszaken. Wij vragen voor spoedige indiensttreding enige eerste, tweede en aankomende automonteurs. Hoogste loon, pret tige werkkring. Brieven onder no. 2507 bur. van dit blad. vraagt JONGENS van 1416 jr, voor. eenvoudige werkzaamheden. Aanmeldingen dagelijks op de Personeelsafdeling, Zijlweg 138a, Haarlem. GEVRAAGD door groot bedrijf te Haarlem leeftijd pl.m, 1618 jaar. Brieven onder no. 2502. 2 FLINKE JONGENS GEVRAAGD voor opleiding tot perser. Aanmelden: Confectiebedrijf F. VAN ITEM, Schagchel- straat 19, na 6 uur Delftlaan 219. N.V. Hollandsche Constructiewerkplaatsen vraagt Schriftelijk of mondeling melden bij de portier. Zoeter- woudseweg 1. Leiden, tussen 8 en 4 uur. - wenst van betrekking te veranderen. Prima referenties. Belast zich ook met het inrichten en bijhouden van admi nistratie. verzorgen van loon- en omzétbel. Brieven no. 2491. voor lichte bezigheden van 27 uur. Br. met opgaaf van leeftijd en getuigschriften onder no. 2499 aan bur. v. d. blad Bij ons kan geplaatst worden een Automobielbedrijf JAN VAN DER VOSSEN, Botermarkt 5, Haarlem, Peugeot-agent, telefoon 10399. Verzekeringsinstelling vraagt tevens belast met incasso. Sollicitatie, onder no. 2487 bureau van dit blad. met vermel ding van referenties, genoten onderwijs en leeftijd. Voor spoedige indiensttreding gevraagd Zij, die in het bezit van een Bovag-diploma zijn, genieten de voorkeur. Schrift, of persoonl. sollicitaties worden Inge wacht door: J. CAMMENGA en Co. N.V., Off. Ford Dealer, Lisse, Telefoon 3848. bekend met aulomobielmotoren en Zich te melden: Zijlweg 292, na 6 uur. WAGON- EN BRUGGENFABRIEK TE UTRECHT vraagt voor haar montagewerk te PERNIS (ervaring in het werken vanaf teke ningen). Voor de Wagon- en Bruggenfabrick te Utrecht Aanmelden bij het Gewestelijk Arbeids bureau. Afd. Metaal, te Haarlem op Maandag 11 Mei tussen 19 30 en 20.30 uur. Eventuele reiskosten bij sollici tatie zullen worden vergoed.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Haarlem's Dagblad | 1953 | | pagina 9