Beeldhouwwerk bij Felison Pijn Een film over Picasso VAN NIEL voedingswaarde" voor Uw haar Uw haar gezond.. Agenda voor Haarlem Filmfestival te Cannes "AKKERTJES" omdat Brylcreem waardevolle, versterkende stoffen en zuivere, natuurlijke oliën bevat. omdat de oliën in Brylcreem geëmulgeerd zijn voor smetteloze omdat massage met Brylcreem een dubbel voordeel geeft: mooi haar en gezond haar! brylcreem Prof. Oud heeft critiek op de loonpolitiek Weekstaat Nederlandsche Bank Half jaar voor chantage THE P De Ned. Handel-Mij is tevreden over 1955 Onbegrijpelijke manoeuvre leidde tot aanvaring Diana Dors blijkt goede actrice PARFUMS BDOUX Evert Vermeer contra mr. A. Dirkzwager uit Rotterdam •rtiSP Employé Ambonezen woon oord tot negen maanden veroordeeld Zes maanden geëist tegen chauffeur, die dronken was Ambtenarencentrum over salarisverhoging Oostenrijkse communist wil ijzeren gordijn optrekken (J 9 MEI 1966 De voorzitter van de Tweede Kamer fractie van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie, prof. mr. P. J. Oud, heeft in een verkiezingsbijeenkomst te Enschedé onder meer gezegd, dat vóór de oorlog de SDAP met de liberalen op het standpunt stond van de geestelijke vrijheid. Na de oorlog heeft de P.v.d.A. het con fessionele front willen doorbreken. Om haar aanhang in de rijen der katholieken en protestants-christelijken te vergroten heeft zij het op een accoordje gegooid met het beginsel van de geestelijke vrijheid, zo meende prof. Oud. Naar zijn mening was dit onder meer gebleken bij de aanneming van de Zondagswet en door de concessies, die zijn gedaan bij de behandeling van het onderwerp der lijkverbranding. Prof. Oud keerde zich voorts tegen de zogenaamde koude socialisatie, waardoor de overheid een zeer sterke economische macht krijgt, hetgeen betekent dat in feite het ambtenarenapparaat die macht be heerst. Prof. Oud zei, dat zijn partij ern stige grieven heeft tegen het beleid van minister Zijlstra. „Ons standpunt is een rechtvaardige verdeling van de nationale welvaart voor alle groepen in de maat schappij, ook voor de zogenaamde vergeten of verwaarloosde groepen. Voor deze laat ste betekent iedere prijsstijging een ramp. Als met de loonsverhoging de prijzen stij gen, dan wordt daarvan de arbeider niet beter, maar de vergeten groepen worden er beslist slechter van", zo zei prof. Oud. Zijn bezwaar tegen de loonpolitiek van de regering was, dat dit een beleid is op korte termijn. Met de huurpolitiek is men naar de mening van prof. Oud volkomen vast gelopen. De laatste loonronde noemde hij in strijd met het streven naar prijsstabili- satie. ,,De laatste loonronde is voor het publiek en voor de kiezers wel aardig maar deze „ogenblikspolitiek" is voor een serieuze partij uit den boze", zo besloot prof. Oud. „Felison" exposeert tot 14 mei in Velsen enig werk van de ons om zijn aandeel in het verzet ontnomen beeldhouwer F. J. van Hall. Het werk van Frits van Hall, voor zover het hier vertoond wordt, biedt de beschou wer geen moeilijkheden. Men verkreeg voor deze expositie maar enkele kleine plastieken en een reeks tekeningen: beeld- houwersschetsen, eenvoudige omschrij vingen van het naakt in verschillende standen. Naast twee aardige krabbels van landschappen ontmoet men dan nog even wat uitvoeriger, fraai gedane tekeningen. Wat had Van Hall een gevoel voor cul tuur! Hij kende de geschiedenis van het beeldhouwen. Hij kende ook het werk zijner tijdgenoten. Het blijkt uit het hier geëxposeerde, dat overigens toch maar weinig beïnvloed is. Het kan een lichte nei ging naar het barokke vertonen in staande naakten met draperieën. Het „cubische" in een ontwerp voor een beeld aan het ge bouw van de Hoge Raad, voorstellénde Ulricus Huber, toont ons de beeldhouwer van deze tijd. Men lette eens op de rich tingen van armen en benen, die elkaar zo mooi opvangen, waardoor iets bewegelijks en monumentaals tegelijk wordt ver kregen. Hoe gevoelig en toch sterk is zo'n maskertje, dat in de behandeling van de klei dezelfde gezonde zinnelijkheid ver toont als het rustend naakt. Van iets an dere aard, meer op schoonheid alléén ge richt, zijn de verfijnde plaquettes en me daillons. Tot zelfs in het concentratiekamp heeft Van Hall nog gewerkt en bewijs van zijn geloof in schoonheid geleverd. BOB BUYS door welke oorzaak ook Bank bil jetten circulatie met f 80 miljoen gedaald De mutaties op de verkorte balans van de Nederlandsche Bank per 7 mei zijn van minder grote omvang dan de vorige week. In de eerste plaats springt het in het oog dat de chartale geld'hoeveel'heid, die de vo rige week met 4.106 miljoen een na-oor- logs hoogtepunt had bereikt, met 80 mil joen is verminderd tot 4.026 miljoen. Dit geld is ten goede gekomen aan de schatkist en de banken. Het saldo van het rijk ver meerderde met 75 miljoen tot ƒ251 mil joen. Het tegoed van de handelsbanken kwam van 426 miljoen op 465 miljoen. Tevens zijn de banken er in geslaagd deze week een gedeelte van de door de Centrale Bank verstrekte voorschotten af te lossen. De desbetreffende post daalde hierdoor met ruim 20 miljoen tot 63 miljoen. Op de geldmarkt is de situatie intussen ruimer geworden. Daggeld is sinds kort zelfs over vloedig beschikbaar. De rente bedraagt nog steeds 1 percent, doch in geldkringen houdt men rekening met een verlaging in de naaste toekomst. De deviezenvoorraad is wederom een kleinigheid verminderd, namelijk met ruim 9 miljoen tot 1.282 miljoen. Dit is voor namelijk het gevolg van een vergroting van Nederlands schatkistpapier, waarin guldenssaldo's voortvloeiende uit betaling- akkoorden zijn belegd, dat van 126,5 mil joen steeg tot 160,7 miljoen. Naar bekend is dit, geen verplichting van de bank. De overige pesten die onze netto deviezen reserve bepalen geven over het algemeen een stijging te zien. De goudvoorraad bleef deze week gehandhaafd op 3.322 miljoen. Goud en deviezen tezamen belopen dus f 4.604 miljoen tegen ƒ4.613 miljoen de vorige week. Van de overige mutaties valt nog op een vermindering van andere sal do's credit met ƒ31 miljoen tot 81,7 mil joen. Waarschijnlijk is dit bedrag overge boekt ten gunste van het rijk of de handels banken. CANNES Toen de Franse regisseur Henri-Georges Clouzot, schepper van Le Salaire de la Peur en van Les Diaboliques, ertoe overging, Picasso tijdens diens werk te filmen, lag het in de bedoeling, een filmpje van enige honderden meters te ma ken. Tijdens de opnamen echter werd hij zo geboeid door zijn onderwerp, dat hij, met instemming uitteraard van de produ cent en van de schilder, besloot er een ge wone iange film van te maken. Die is nu op het internationaal filmfestival te Cannes vertoond. Behalve een film van Luciano Emmer over Picasso, bestaat er een korte film, die de Belg Paul Haesaerts een zestal jaren geleden aan d'e werkmethode van Picasso wijdde. Daarbij schilderde Pica-so op glas, dat voor de camera geplaatst was; nu doet rt.ii ken aus als het ware aan de aqhtej'kafit ontstaanv De^ methode van het scniTueren op aoorScnijnend papier is technisch een verbetering van de eer -te methode, maar na Haesaerts werk kan men door de wijze van werken van Clouzot niet meer worden getroffen. Ook in andere op zichten is de film van Clouzot niet geheel geslaagd: zij werkt herhaaldelijk als een serie lichtbeelden, zij geeft een ontwikke ling in schokjes weer. Bovendien toont Pi casso een serie staaltjes van „snelschilde- ren", die enigszins doet denken aan ker misvermaak, mede doordat Clouzot beel den inlaste, waarin hij de schilder aan maant tot spoed: „Ik heb nog achttien meter film in de camera, opschieten!" of: „Je hebt nog twaalf sekonden!" Intussen kan een film beter enige allure hebben en niet helemaal geslaagd zijn dan dat zij zelfs geen serieuze poging dtoet, de toeschouwers met iets belangrijks te con fronteren. De film van Clouzot hééft allure. Wie haar aandachtig volgt zal geboeid wor den door menig detail. Bovendien rekent zij grondig af met de legende, die men veelal hoort van leken: „zo kan m'n zoon tje van tien ook schilderen"; Picasso schil dert wel „simpel" maar hij beheerst na tuurlijk zijn vak volkomen en dat toont de film duidelijk. Italiaans succes Een andere film van allure, die vrijwel geheel geslaagd mag worden genoemd, was II Ferroviere (De spoorman) van de Ita liaanse regisseur Pietro Cermi en met hem zelf in de titelrol, gemaakt in de stijl van het zogenaamde neo-realisme dat poëzie geenszins uitsluit, een fiim over gewone mensen in het gewone leven, gespeeld met niet-beroepsacteurs. Met dit werk over het leven van een machinist die de wijn iets te hoog schat weet Germi zijn publiek te boeien en te ontroeren: hij bespeelt het in gewikkelde klavier van cie menselijke ziel met een schijnbaar gemak dat een zeer groot vakmanschap verraadt. Vakmanschap was er natuurlijk ook in het nieuwste werk van Hitchcock, die weer rterkë spanningen oproept in deze in Noordafrika en Londen spelende en daar opgenomen film, The Man who knew too much (De man die teveel wist). De Ame rikanen brengen graag Hitchcocks uit in festivals en dat is begrijpelijk, want ze zijn altijd commercieel belangrijk en artistiek zoal geen meesterwerken dan toch aan trekkelijk. Deze nieuwe film maakt geen uitzondering op ctëe regel. Oskar Werner als Mozart Nu Duitsland zijn enige speelfilm, Him- mel ohnc Sterne (Hemel zonder sterren) geweigerd zag, waarover heel wat te doen is geweest, en nu Zwitserland in het ge heel niet deelneemt, moert een Oostenrijkse speelfilm de eer van de Duitssspekende landen te Cannes hooghouden. Mozart, van regisseur Karl Hartl, een werk met een sterk documentair^ inslag, kan men als geheel geenszins een meesterwerk noemen, maar d'e kleuren zijn zeer fraai toegepast en de titelrol wordt heel knap vertolkt door de jonge acteur Oskar Werner, een der sterren van het befaamde Weende Burg theater. Oskar Werner vertelde mij, dat hij tegen het midden van mei korte tijd in Nederland zal vertoeven om er de bloembollen en een aantal musea te gaan zien, speciaal die in de drie grote steden, voorts te Leiden, Utrecht en De Hoge Veluwe. Werken komt hij niet in Nederland; hij maakt er dan echt een uitstapje van. Het tekent deze zeer serieus werkende kunstenaar, die een I hoge opvatting van zijn taak heeft, dat hij zijn korte vakantie op die wijze wil beste den! Cannes is in heftige beroering geweest door de komst van Engelands „pin-up- girt" nummer één, Diana Dors. Dat men acteurs niet altijd naar het (in dit geval nietszeggende, popperige) uiterlijk mag oordelen, bewees Diana zonneklaar in de eerste film, die Groot-Brittannië in het festival uitbracht: Yield to the Night (Overgegeven aan de nacht). Zij speelt daarin een ter dood veroordeelde vrouw en zij doet het beklemmend: op haar gezicht, aat ineens helemaal niet gladjes en poppe rig meer is, leest men de emoties waaraan de ongelukkige ten prooi is met een kracht die d'iep ontroert. Onder regie van J. Lee Thompson werd Yield to the Night, prach tig van camerawerk en uitstekend van beeldcompositie en montage, tot een over tuigend pleidooi tegen de doodstraf, die immers tegenwoordig in Engeland zozeer punt van discussie uitmaakt. In de voor stelling Waarin ik deze 'film zag, 'Was het' publiek te zeer ontroerd om na afloop d'oor langdurig applaus van zijn bijval te getui gen. Het feit, dat Diana zich ontpopt heeft ais een actrice van formaat, was het ge sprek van de dag te Cannes. Engeland heeft zich met deze film in een goede positie geplaatst voor de strijd om de festivalprijzen, die in de nacht van don derdag op vrijdag beslist zal worden! JAN KOOMEN De rechtbank te Almelo heeft de 33- jarige oud-politieman J. J. B. uit Enschedé wegens een poging tot chantage veroor deeld tot zes maanden gevangenisstraf. Tegen hem was acht maanden geëist, om dat hij een employé van een Enschedese fabriek een brief had geschreven, waarin hij deze vroeg een bedrag van 25.000, te overhandigen, als deze niet wilde, dat hem deelneming aan een brandstichting in die fabriek „in de schoenen zou worden geschoven." De geadresseerde wendde zich echter tot de officier van Justitie te Almelo, waardoor het bij een poging tot chantage bleef. 'n Geschenk voor Moeder bij: Op een propaganda-avond te Oss van de Partij van de Arbeid heeft de partijvoor zitter, de heer E. Vermeer, de actie van de Rotterdamse rechter mr. A. Dirkzwager, die de bisschop van Rotterdam zijn kies recht ontnomen wil zien, afgekeurd. De heer Vermeer noemde de actie van mr. Dirkzwager funest voor de samenwerking van het Nederlandse volk. Zij drijft de tegenstellingen te zeer op de spits, zo zei hij. haarverzorging. geeft wat Uw baar nodig heelt MRRI Ook in 1955 zijn de uitkomsten van de Ne derlandsche Handel-Maatschappij in al haar geledingen tevredenstellend geweest. Dit geldt vooral voor Nederland en voor het agentschap te New York. Het bankbe drijf in Indonesië kon zich op bevredigen de wijze handhaven. Van de exploitatiere sultaten der cultuurondernemingen werden ook ditmaal de nodige afschrijvingen en reserveringen in aftrek gebracht. Het ver heugt de directie dat zij in verband met ontvangen transfers thans een bescheiden bedrag als cultuurwinst in de verlies- en winstrekening kan verantwoorden. De fi nanciële positie van de eigen suikerbelan gen maakte het mogelijk een wat grotere aanplant in de grond te brengen. De stijging van de onkosten is nog niet tot staan gekomen, maar door de vermeer dering van de inkomsten kon zij ruim schoots worden opgevangen. De directie merkt in haar jaarverlsag op dat er aanleiding is de economische en po litieke siutatie met een iets grotere reser ve te bekijken dan in mei 1955. Blijkens de winst- en verliesrekening zijn de inkomsten uit provisie gestegen van f 32.206.434 tot f 37.364.955 en de inkoms ten uit interest, wissels en effecten van f 44.362.578 tot f 49.797.264, de baten uit cultuurondernemingen beliepen f 483.547 (vorig jaar nihil). De kanlooronkosten zijn gestegen van f 38.311.675 tot f 42.175.113. Het batig bedrijfsresultaat is f 22.704.347 (vorig jaar f 19.771.921). Na afschrijvingen enz. resteert een winstsaldo van f 7.360.278 (vorig jaar f 7.223.766). Voorgesteld wordt een dividend van vier percent (onveran derd) op de preferente en tien percent (onveranderd) op de gewone aandelen. Het verslag bevat voorts mededelingen over de gebieden overzee, waar de maat schappij vestigingen of belangen heeft, te weten Indonesië, Suriname, de Nederlandse Antillen, de Maleise Federatie en Singapo re, India, Pakistan, Birma, Hongkong, Ja pan, Saoedi-Arabië, Kenya, Tanganyika, Uganda, Libanon en Nieuw-Guinea. Over Indonesië wordt onder meer gezegd dat de economische positie, die in de eer ste helft van het verslagjaar aanleiding heeft gegeven tot grote bezorgdheid. De beperking van de invoer kon niet verhin deren, dat de deviezenpositie van het land na een aanvankelijke verbetering weer een sterke daling te zien gaf. In de perio de van half april tot half juli verminderde de deviezenvoorraad met ruim rp. 250 mil joen. De inkomsten van de staat waren niet bij machte de uitgaven te dekken en de regering was genoodzaakt een voortdurend en sterk beroep te doen op de Bank Indo nesia. In de eerste zes maanden van 1955 nam het door de bank aan de regering ver strekte voorschot met ruim rp. 1,5 miljard toe tot bijna rp. 10 miljard. De hiermee ge paard gaande uitbreiding van de geldcircu latie, mede in aanmerking genomen de be perking van de invoer, riep sterke infla toire krachten in het leven. De rechtbank te 's-Herlogenbosch heeft de 30-jarige arbeidscontractant J. A. V. V. uit Vught wegens verduistering van een bedrag van vier- tot zevenduizend gulden ten nadele van de administratie van het Ambonezen-woonoord „Lunetten" te Vught veroordeeld tot een gevangenisstraf van negen maanden met aftrek van het voorarrest. De officier van Justitie had een jaar geëist. In deze zaak had zowel de officier als de raadsman mr. P. B. M. de Sevaux uit 's-PIertogenbosch het departement van Sociale Zaken in gebreke gesteld. Men zou de man een te grote financiële verant woordelijkheid hebben opgelegd, geen of onvoldoende controle ter administratie uit oefenen, de verdachte hebben onderbe taald en daardoor naar het oordeel van de officier, mr. M. J. Bruigom en van de raadsman mede schuldig zijn aan het de lict van verdachte. Vergaan van de Johanna voor Raad voor de Scheepvaart De Raad voor de Scheepvaart te Am sterdam heeft de aanvaring behandeld, die zich op 8 februari op de Schelde bij Doel heeft voorgedaan tussen het motorschip „Van Linschoten'' en het binnenschip „Johanna'"'. Bij deze aanvaring zonk de Johanna".onmiddellijk. De vier opvaren den, de schipper N. B. uit Terneuzen en diens zoon met vrouw en kind, konden worden gered. Op 8 februari had de „Van Linschoten" Antwerpen verlaten. Op de Schelde haal de het motorschip een Britse tanker in. Tijdens het passeren haalde de Engelsman enigszins naar stuurboord uit, waardoor de „Van Linschoten" werd gedwongen ook uit te wijken. Toen het motorschip de tanker geheel was gepasseerd liet de ka pitein weer bakboord sturen om zijn oude koers te hervatten. Op dat ogenblik haal de een binnenschip, de ..Johanna", dat in de richting van Antwerpen voer, maar aan bakboord de rivier opstoomde. plotse ling uit naar stuurboordzijde. Het motor schip kon toen een aanvaring niet meer voorkomen. De schipper van de „Johanna", als betrokkene op de zitting van de raad aanwezig, voerde aan dat hij door de stuur boord manoeuvre van de „Van Linscho ten" de indruk had gekregen dat het schip niet meer naar zijn roer luisterde. Hij had niet het risico willen lopen tussen het motorschip en de wal bekneld te raken, en daarom stuurboord gestuurd. Op een vraag wat hij aan de bakboordzijde van de rivier deed, terwijl toch stuurboord zijde voor hem voorgeschreven vaarwater was, antwoordde de schipper dat de bin nenscheepvaart al jaren op deze speciale plaats aan bakboord vaart. De hoofdin specteur voor de Scheepvaart, de heer J. Metz, vond de manoeuvre van de schipper onbegrijpelijk en gevaarlijk. De kapitein van de „Van Linschoten", de heer W. A. E. D. uit Baarn had zijns inziens geheel overeenkomstig de voorschriften gehan deld. De raad voor de scheepvaart zal op een nader te bepalen datum uitspraak doen. De officier van Justitie bij de rechtbank te Zwolle heeft zes maanden gevangenis straf en drie jaar ontzegging van de rij bevoegdheid geëist tegen de loodgieter A. T. uit Putten, die op 10 augustus 1955 in Putten een verkeersongeluk veroorzaakte toen hij onder de invloed van sterke drank was. Hij reed in een auto en had een zoon tje op schoot, dat zat mee te sturen. Toen de verdachte omkeek naar bekenden en zijn aandacht van de weg liet afleiden, maakte de auto plotseling een zwenking, wellicht doordat het zoontje een ruk aan het stuur gaf. De auto reed in op een groep voetgangers. De heer E. F. A. Dieterich werd geraakt en brak beide onderbenen. Tengevolge van een complicatie moest later een der benen worden geamputeerd. De rechtbank zal over veertien dagen vonnis wijzen. Het bestuur van het Ambtenarencentrum meent, dat de algemene salarisverhoging die dit jaar zal worden ingevoerd op basis van de voor het vrije bedrijf toegestane loonmaatregelen, terugwerkende kracht moet krijgen tot 1 januari 1956. Dit zou moeten worden betaald onafhankelijk van de dartum, waarop overeenstemming over de salarisverhoging wordt bereikt. Het be stuur van het Ambtenarencentrum heeft dit standpunt ter kennis gebracht van de voorzitter der Centrale Commissie voor Ceorganieerd Overleg in Ambtenaren zaken. WENEN (United Press) Ernst Fischer, een communistische afgevaardigde in het Oostenrijkse parlement heeft een dringend beroep op communistisch Hongarije ge daan om het ijzeren gordijn op te lichten. In een artikel op de voorpagina van het communistische partij-orgaan „Volksstim- me" noemde Fischer de prikkeldraadver sperringen en mijnenvelden langs de Hon gaarse grenzen een „overblijfsel van de koude oorlog", dat als een „schaduw op de Oostenrijks-Hongaarse betrekkingen rust". „Deze versperringen moeten verdwijnen", aldus Fischer. Nog nooit heeft de kleine communistische partij van Oostenrijk cri tiek geoefend op het bestaan van een nie mandsland waar meer dan 500 vluchtelin gen de dood hebben gevonden. Volgens Fischer „is het niet waar, dat Oostenrijks oostelijke buren vijanden zijn". „Het verschil in politiek stelsel mag geen obstakel zijn voor goede nabuurbetrekkin gen. Het bestaan van het ijzeren gordijn heeft het Westen altijd reden gegeven om te spreken van „Oostenrijk, dat wordt be dreigd door de Hongaarse volksdemocra tie". „Wij communisten menen, dat onze nauwe vriendschappelijke betrekkingen met onze buren niet gehinderd mogen worden", zei Fischer die tenslotte als zijn overtuiging uitsprak, dat Hongarije „de wens van de vreedzame Oostenrijkse be volking om afschaffing van de met prikkel draad omringde grenszone zal begrijpen". WOENSDAG 9 MEI Minerva: „Canaris, de man die alles wist" 14 jaar. 8.15 uur. Palace: „Never too young", 7 en 9.15 uur. Luxor: „De hel van Parijs", 14 jaar, 7 en 9.15 uur. Studio: „Phffft", 18 jaar, 7 en 9.15 uur. Lido: ..My sister Eileen", alle leeft., 7 en 9.15 uur. Roxy: „Captain Horatio Hornblower", 14 jaar, 7 en 9.15 uur. Rem brandt: „Die drei von der Tankstelle", 7 en 9.15 uur. Frans Hals: „Jungle Jim en de zwarte duivel", 18 jaar, 7 en 9.15 uur. Frans Halsmuseum: avondopenstelling, 8.30 tot 10.30 uur, met oude muziek. Vishal: Mario nettentheater van Feike Boschma, 8.30 uur. Kindervoorstelling om 14.30 uur. Openlucht theater, Bloemendaal: Tentoonstelling wer ken van in Bloemendaal wonende beeldende kunstenaars. DONDERDAG 10 MEI Minerva: „Modem Times", alle leeft., 2, 4.15, 7 en 9.15 uur. Palace: „Never too young", 2, 4.15, 7 en 9.15 uur. Luxor: „De hel van Parijs", 14 jaar, 2, 4.15, 7 en 9.15 uur. Studio: „Phffft", 18 jaar. 2, 4.15, 7 en 9.15 uur. Lido: „My sister Eileen", alle leeft., 2. 4.15, 7 en 9.15 uur. Roxy: „Captain Horatio Horn blower", 14 jaar, 2, 4.15, 7 en 9.15 uur. Rem brandt: „Die drei von der Tankstelle", 2, 4.15, 7 en 9.15 uur. Frans Hals: „Jungle Jim en de zwarte duivel". 18 jaar,, 2, 4.15, 7 en 9.15 uur. Frans Halsmuseum: avondopenstelling, 8.30 tot 10.30 uur, met oude muziek. Vishal: Ma rionettentheater van F eikBoschma, 8.30 uur. Openluchttheater, Bloemendaal: Ten toonstelling werken van in Bloemendaal wonende beeldende kunstenaars. Stads schouwburg: 8 uur. Het Rotterdams Toneel met „Het eeuwig misverstand". Concertge bouw: 8 uur. De Schouwspelers met „De witte non". VRIJDAG 11 MEI Palace: 1013.30 uur, Doorlopende voor stelling van „Het sprookje van Monaco". „Nacht der verschrikking", 14 jaar, 2, 4.15, 7 en 9.15 uur. Luxor: „Don Camillo contre Peppone", alle leeft., 2, 7 en 9.15 uur. Studio: „Het huwelijksfeest van prins Rainier en Grace Kelly", 4.15 en 5.15 uur. „Lady Chat- terley's minnaar", 18 jaar, 2.15, 7 en 9.15 uur. Lido „Het huwelijksfeest van prins Ranier en Grace Kelly", 10.30, 11.30 en 12.30 uur. „Nachtdienst Vrouwenpolitie", 18 j., 2, 4.15, 7 en 9.15 u. Roxy: „Strange lady in town", 14 jaar, 2.30, 7 en 9.15 uur. Rembrandt: „Dam- busters", 14 jaar, 2, 4.15, 7 en 9.15 uur. Frans Hals: „Ontspoorde wouwen", 18 jaar, 2.30, 7 en 9.15 uur. Frans Halsmuseum: avondopen stelling, 8.30 tot 10.30 uur, met oude muziek. Vishal: Marionettentheater van Feike Bosch ma, 8.30 uur. Openluchttheater, Bloemendaal: Tentoonstelling werken van in Bloemendaal wonende beeldende kunstenaars. Minerva: 8.15 uur: Een vrolijk mei-programma met Snip en Snap. Een boomgaard vol bloesem in de buurt van het Utrechtse plaatsje Odijk. ADVERTENTIE ADVERTENTIE flitsen Uw klachten weg! ADVERTENTIE Grote Houtstraat 92 Telefoon 12160 BR.YLCR.EEM - v Beecham NederlandN.V. Voor Engros: JacqMot N.V.. Amsterdam 99

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Haarlem's Dagblad | 1956 | | pagina 5