Honderd jaar geleden componeerde Johan Strauss de beroemde wals „An der schonen blauen Donau" DANSSCHOOL T. GRIEK Nederlandse beatdanseressen demonstreren vrijdag tegen Britse concurrentie Griep? Chefarine „4" doet wonderen! De première was een debacle TRIUMPH DEALER VANAVOND Rumoer om Kennedy- Johnson- toneelstuk Televizier doet beroep op alle Kamerleden „Oranje in beeld" familie-album uit de vorige eeuw Wij zijn niet dunner en niet dikker NEGEN MUZEN De vier middelen, verenigd in Chefarine „4" - elk afzonderlijk al beroemd - wer ken tezamen nog beter en helpen vaak ook dan wanneer andere middelen falen. De combinatie is ideaal om pijn of griep doeltreffend te bestrijden. WOENSDAG 11 JANUARI 1967 HAARLEMS DAGBLAD OPRECHTE HAARLEMSCHE COURANT 13 HARRY OOMEN Eerste beatdanseres Tegen Engelse ziekte V/er middelen in één tablet helpen elkaar en... doen wonderen! Orgelconcerten in de Mozes en Aaronkerk De radio geeft donderdag T elevisie programma' s (Van onze correspondent) WENEN. Voor de zoveelste maal hebben meer dan vijftig miljoen tele visiekijkers weer het nieuwjaarscon cert van de Wienet Philharmoniker onder leiding van Willy Boskowsky gezien en gehoord. Dat in dit pro gramma de meest bekende wals „An der schonen blauen Donau" een cen trale plaats innam is niet alleen toe te schrijven aan de traditie, maar ook aan het feit dat deze wals nu honderd jaar bestaat. Op 15 februari 1867 werd deze compositie voor het eerst in de Dianazaal van Wenen onder leiding van Strauss zelf ten gehore gebracht. Het was een zogenaamde „koorwals", gespeeld door een groot orkest en tevens gezongen door een koor van tenminste honderd zangers. Deze pre mière werd een mislukking, want de tekst was zo infantiel en ridicuul, dat heel Wenen er om lachte. De eerste regel luidde: „Wiener, seid froh oho wieso". Maar dit had ook tot gevolg dat men geen aandacht meer besteed de aan de meeslepende muziek en het zwierige ritme. Toch beleefde de wals een onverwachte wedergeboorte tijdens de wereldtentoon stelling in Parijs. De Franse tekst was veel beter en in een oogwenk werd de melodie eerst in Parijs en daarna in heel Frankrijk een tophit. Dit werkte aanste kelijk op Wenen, waar een nieuwe tekst werd ontworpen, beginnend met de be kende woorden: „Donau, so blau". Toen iets later in 1872 het feit werd herdacht dat de Verenigde Staten zich honderd jaar geleden van Groot-Brit- tannië losmaakten, werd Strauss uitge nodigd tijdens een feestconcert in Bos ton deze wals te dirigeren, die door 20.000 zangers zou worden gezongen. Strauss stond als hoofddirigent op een hoog podium en gaf de leiding aan honderd „onderdirigenten". Sindsdien had de blauwe Donau ook de nieuwe wereld veroverd. Oostenrijk maakt van dit jubileum nu een nationale herdenking. Vooral in de loop van het komende carnaval zal nien deze wals herhaaldelijk ten gehore bren gen, maar dan niet meer als koorwals, maar alleen als begeleiding van de dans. Vrijdag 13 januari wordt in de grote feestzaal van de hofbrug een „redoute" gehouden onder het motto: „Honderd jaar An der schonen blauen Donau", welke compositie niet ten onrechte het onoffi ciële volkslied van Oostenrijk wordt ge noemd. JOHANN STRAUSS is algemeen bekend geworden als componist en dirigent van zijn walsconcerten, want hij dirigeerde, zijn concerten niet alleen, maar speel de tevens achter de lessenaar op zijn viool mee, zoals Boskowsky het nog doet. Ontelbare prenten en wit-zwarte silhouet ten uit die tijd bewijzen hoe populair hij was. Er bestaat een slihouet waarop hij als dirigent staat afgebeeld, terwijl alle grote componisten op het ritme van de driekwartsmaat rondom hem dansen. Men ziet er Mozart, Bach, Wagner, Schu bert, Brahms, Bruckner enzovoort. Misschien zou men nu de vraag stellen of deze muziek niet wordt overschat. Want goed beschouwd lijkt ze toch niet meer te zijn dan vlotte amusementsmu ziek. Als dit laatste waar zou zijn dan betekent dit nog niet dat de composities van Strauss waardeloos en van voorbij- ADVERTENTIE y.-- ADVERTENTIE voor Haarlem en omstreken AUTOBEDRIJF LANGE MOLENSTRAAT 12 - TEL. 19000 New York (Reuter) „Macbird", een toneelstuk van de Amerikaanse Barbara Garson waarin te kennen wordt gegeven dat president Johnson de moord op presi dent Kennedy zou hebben beraamd, is nog voor zijn première op moeilijkheden gestuit. Het stuk moet op 8 februari in een theater in de Newyorkse wijk Green wich Village zijn eerste opvoering bele ven, maar uitgever Jay Rosenblatt heeft geweigerd het programma te drukken. Op een persconferentie verklaarde hij: „Als deze mensen denken dat zij een fortuin kunnen slaan uit een nationale tragedie, zijn zij gek". „Macbird" volgt het patroon van Sha kespeare's „Macbeth" en ontleent zijn naam aan een combinatie van Mack the Knife (de schurkachtige held uit Bertold Brechts „driestuiversopera") en de mid delste naam van president Johnsons vrouw en twee dochters. Naar de pijpen van Johann Stranss dansen. De grote componist in het midden, rechts de kleine Schubert, daarnaast Brahms (met baard), daaronder links Wagner, links van Strauss Bach en daarnaast Bruckner. Aan de vooravond van de behandeling in de Tweede Kamer van het ontwerp- omroepwet (maandag 16 en dinsdag 17 januari) heeft het weekblad „Televizier", dat zijn voortbestaan in gevaar ziet ko men als deze wet haar het afdrukken van de radio- en tv-programma's gaat verbie den, zich in een uitvoerige brochure tot de Kamerleden gewend. Het blad keert zich daarin tegen de voorgestelde artikelen, waarin is neergelegd, dat op de program magegevens auteursrecht rust en dat al leen de omroeporganisaties het recht heb ben programmabladen uit te geven. „Televizier, dat een oplage van bijna 600.000 heeft bereikt, is een gevaar ge worden voor de omroepen en hun pro grammabladen en moet daarom blijkbaar verdwijnen", aldus de brochure. Er wordt aan herinnerd dat enkele hoogleraren in de rechtswetenschappen het voorstel hebben gekwalificeerd als „pseudo-auteursrechterlijke programma bescherming. Nederland I. In het kinderprogramma „10 4-", voor kinderen rond de tien jaar, wordt aandacht besteed aan de winter. Na het eerste journaal presenteert diri gent-componist Leonard Bernstein zijn „Young people's concert" met onder an dere de ouverture van „De bruiloft van Figaro" van Mozart en fantasie op een thema uit de opera „Mozes in Egypte" van Rossini. Na het tweede journaal en een uitzending van de PSP een „speciale Volgende maand geven de Oosten rijkse posterijen deze postzegel uit ter ere van de honderdjarige wals „An der schonen blaueii Donau". De waarde is 3 Schilling. gaande waarde zijn. Hij wordt door de bekende componisten van zijn tijd als groot kunstenaar gewaardeerd en zelfs bewonderd. Het meest bekend is de historische anekdote van de nogal venijnige en bar se Brahms, die tijdens een bal op de waaier van Adèle Strauss, de vrouw van de componist, de eerste maten van de Donauwals schreef met daaronder de woorden: „Tot mijn spijt niet van mij, Brahms". Tot zijn bewonderaars behoor den Wagner, Bülow en vooral Richard Strauss, die echter niet verwant was met de dynastie Strauss. In zijn opera „Ro- senkavalier" heeft Richard Strauss niet alleen een geheel aparte plaats gegeven aan de Weense wals, maar hij schreef ook over Johann Strauss het volgende: vooral vereer ik in Johan Strauss de oor spronkelijkheid en de oer-begaafdheid. In een tijd waarin alles zich in zijn omge ving op het gecompliceerde en ratio nale concentreerde, verscheen dit natuur talent met het vermogen om uit volle overvloed te putten. Voor mij is hij een van de laatsten die primaire invallen had Bij de Europese Bibliotheek in Zalt- bommel is verschenen „Oranje in beeld", een familiealbum uit de 19e eeuw, samen gesteld door L. J. van der Klooster met tekstbijdragen van J. J. Bouman. In het boek wordt aandacht besteed aan vier generaties van het geslacht Oranje-Nas- sau, het Nederlandse koninklijk huis bin nen het tijdvak van één eeuw. De vele foto's dateren van 30 november 1813 (Oranje terug in het vaderland met de landing in Scheveningen) tot en met 8 oktober 1892 (het galadiner op het slot Weimar ter gelegenheid van het gouden huwelijksfeest van het groothertogelijk paar Sophie en Carl August). Levensbeschrijving zijn er in opgeno men van Willem I soeverein vorst, koning en graaf, Willem II kroonprins en koning, de eerste prins Alexander, prins Frederik nestor der Oranjes, prinses Marie, vorstin van Wied, prinses Marianne, koning Wil lem III en koningin Sophie, kroonprins Willem, kroonprins Alexander, de laatste prins van Oranje, prins Hendrik, „De zeevaarder", prinses Sophie, grootherto gin van Saksen We'mar, koning Willem III en konigin Emma. Belangstellenden in de historie van het koninklijk huis zullen ongetwijfeld met grote aandacht het platenalbum bestude- ADVERTENTIE Zijlweg 49 - Haarlem - Telefoon 14441 NU inschrijven VOORJAARSCURSUS Beginners 18—21 jaar, donderdagavond. 1518 jaar, zaterdag. Inlichtingen en inschrijving dagelijks aan onze school, Zijlweg 49. Er z(jn nog kaarten verkrijgbaar voor ons bal op 14 januari. (Van onze correspondent) AMSTERDAM. Vrijdagmiddag zullen de Nederlandse showdanseres sen demonstreren tegen de voorkeur die in televisiekringen schijnt te be staan om telkens weer dansmeisjes uit Groot-Brittannië te charteren. Het wordt een vrolijke demonstratie, zij het dat de gedachte die er aan ten grondslag ligt door de betrokkenen zeer serieus wordt genomen. Met spandoeken als: „Wij zijn niet dikker of dunner dan Engelse meisjes" en ,Meer werk met Helen le Clercq" zul len enkele tientallen meisjes op een door twee paarden getrokken bier wagen door de Leidsestraat te Am sterdam trekken en daarna in het De la Martheater een dansdemonstratie geven. De protestrit wordt begeleid door muzikanten van de Bredase carnavalsvereniging „De Bokken". Impresario's, televisieproducers en -re gisseurs en alle andere figuren van wie de danseressen afhankelijk zijn hebben een uitnodiging ontvangen om in het De la Mar-theater te komen kijken. „Wij zullen ze later zien dat wij beter dansen dan de tweederangs danseressen die voor veel geld in Engeland worden gehuurd om de televisieprogramma's hier op te sieren", aldus Helen le Clerq die met haar dansgroep van twaalf beatdanseres- sen de Britse concurrentie te lijf wil gaan. Zij voelt zich hierin gesteund door haar collega's van onder andere Het Na tionaal Ballet. „Het zou allemaal nog zo erg niet zijn als Engeland zijn grenzen openzette voor danseressen uit andere landen, maar wij krijgen er geen werk vergunning. Bovendien vind ik het on rechtvaardig dat die Engelsen van onze televisie een honorarium krijgen waar van een Nederlands meisje, dat even goed danst of zelfs beter niet durft te dromen. Helen le Clerq is gewend te vechten voor haar bestaan. Als Nederlandse meis je leerde zij flamengodansen in Madrid en reisde daarna met een eigen trio door Europa. Zij werd opgemerkt door Kathe rine Dunham en kreeg een engagement in deze vermaarde dansgroep. Maar Ka tharine Dunham ging failliet. Helen ves tigde zich in Parijs, danste in Olympia en bij de Parij se Opera en trok met een Spaans ballet mee. Ook deze groep ging failliet. Haar volgende dienstbetrekking was bij het Amerikaanse gezelschap dat met West-Sidestory door Europa reisde. Het ging failliet in Duitsland. En dan was er nog het Senegalese ballet dat de inmiddels in de negerdans zo opvallende blanke Helen als attractie engageerde. De groep ging, ja natuurlijk, ook failliet. Tussen alle avonturen met bankroete dansgroepen door werkte Helen op tal van plaatsen. Onder andere als paarden- en olifantenmeisje bij het Zwitserse circus Knie en begon tot tweemaal toe een dansopleiding in Amsterdam. Twee jaar geleden zocht producer Nico Knapper voor de televisie-uitzendingen vanuit de Firato-tentoonstelling, die hij „To beat or not to beat" noemde meisjes die konden dansen als de meisjes in het Amerikaanse t.v.-programma „Shindag Helen le Clerq kreeg opdracht een groep je klaar te stomen. Zij was in feite Nederlands eerste beatdanseres. Sinds enige tijd heeft Helen een eigen balletstudio in Amsterdam en geeft zij lessen in Utrecht. Uit haar tientallen leerlingen heeft zij een beroepsklasse ge vormd, een groep van twaalf meisjes op wie zij haar eigen danservaring tracht over te brengen. Die ervaring werd het afgelopen jaar nog uitgebreid met een stu die in New York waartoe een studiebeurs haar in staat stelde. Zij is niet onte vreden over het aantal engagementen dat haar groep tot dusver in Nederland heeft gekregen. Helen le Clercq is minder veront waardigd als soms uit kranteberichten blijkt. „Ik heb eens tegen een journalist gezegd dat ik het zo jammer vond dat in het beatprogramma van Bob Rooyens de Engelse beatgirls van Dave Cockrell dansen en dat had een enorme publici teit tot gevolg. Maar ik heb niets tegen Bob Rooyens, hij zei er wel een goede reden voor te hebben dat hij de choreo graaf Cockrell heeft uitgenodigd. Ik heb echter wel wat tegen het systeem om voor alles en nog wat danseressen uit Enge land te halen. De Britse danseressen hebben altijd een goede naam gehad in Nederland. De revue van Sleeswijk heeft er jarenlang mee gewerkt. Het moest wel, want Neder land had toen geen showdansopleiding. In middels is dat wel zo. Ik ben echt niet de enige die zich met de showdans bezig houdt. Goed, Sleeswijk heeft nu allemaal Nederlandse meisjes en zij doen het voor treffelijk. Maar in Bussum schijnt men nog steeds de Engelse ziekte te hebben." Helen le Clercq betreurt het dat goede dansereressen genoodzaakt zijn om hun toevlucht tot het buitenland te zoeken. „Je hoort wel eens klagen dat Nederland geen showdanseressen heeft maar ik heb Ne derlandse meisjes ontmoet bij de Blue Bells in Parijs en in shows op Broadway in New York. Zij zouden nooit uit Hol land zijn weggegaan als ze hier werk hadden gekregen t°gen een behoorlijk sa laris. De beatgirls van Dave Cockrell krij gen voor een optreden voor de Nederland se televisie 6000. Dat heeft men nooit over gehad voor een Nederlandse dans groep. Nu mogen die meisjes niet meer komen van hun Britse vakbond omdat zelfs die zes mille een te laag honorari um zou zijn. Wat dat betreft is onze pro- testdansdemonstratie overbodig geworden. Die Engelsen komen toch niet meer. Maar het is toch wel eens goed te tonen wat we hier presteren. En het doet me goed dat op het ogenblik overal stemmen opgaan tegen de komst van buitenlandse groepen en er steeds meer opleidingen be ginnen voor de showdans. Er zal in ieder geval iets goeds van overblijven, name lijk een aantal meisjes dat op internati onaal peil kan dansen. Maar op een punt schiet Nederland tekort: er zijn te wei nig dansers. Als u nog een paar knapen weet die zich op de showdans willen toe leggen: stuur ze bij me, er ligt een we reld voor ze open." ADVERTENTIE Loudi Nijhoff en Lex Goudsmit spelen onder meer mee in twee eenakters van René de Obaldia, die vanavond via Nederland 1 worden uitgezonden. berichtgeving" van Dick Verkijk over Finland. In het programma „Ja, nee, geen mening" wordt nagegaan in hoever re de voor- en tegenstanders van een be paalde kwestie het publiek in korte tijd weten te overtuigen .Hierna ziet men een programma met de jonge Franse chan sonnier Jacques Debronckart. De opna men werden gemaakt in het Mickerythea- ter in Loenersloot, waar Ernst van Alte- na voor de presentatie zorgt. Tot slot twee eenakters van de Franse schrijver René de Obaldia getiteld: „De overlede ne" en „Eduard en Agrippien". De me despelenden zijn Loudi Nijhoff, Lex Goud smit, Elsje Scherjon en Bram van der Vlugt. Nederland 2: Na het Nieuws de eerste aflevering van de nieuwe Engelse serie „Coronation Street". In deze film worden de gebeurtenissen van alledag behandeld van de vaste bewoners van Coronation Street, een straat in een stadje niet ver van Manchester. Na Achter het Nieuws wordt een filmpje uitgezonden over vo gels. Het is een BBC-film, gemaakt rond de woning van de Britse vogelkenner Ed win Cohen. Laatste programma-onder deel is een optreden van Maria Stroo (piano) en Herman Salomon (viool). Zij spelen de sonate in G opus 96 van Lud- wig von Beethoven. In afwijking met de voorafgaande ja ren zullen er ook gedurende de winter maanden orgelconcerten worden gegeven op het orgel van de Mozes en Aaronkerk op het Waterlooplein te Amsterdam. Ten einde zoveel mogelijk muziekliefhebbers in de gelegenheid te stellen deze concer ten te bezoeken, zullen deze worden ge houden op zondagmiddagen van 3 tot 4 uur. De toegang is gratis. Er wordt wel een programma (niet verplicht) ten verkoop aangeboden terwijl aan de uitgang een collecte wordt gehouden voor de kosten. De kerk is verwarmd. Verzoeknummers zal de organist Feike Asma uitvoeren, welke kunnen worden opgegeven aan het Comité Kerkconcerten C. W. Stier, Prin ses Beatrixlaan 124 te Diemen. Telefoon 020-54855. De data zijn 15 januari, 5 februari, 19 februari en 5 maart. In verwachting. De actrice Sophia Loren is in een particuliere kliniek te Rome opgenomen om een miskraam te voor komen. Haar dokter besloot hiertoe om zekerheid te hebben dat de actrice, die in mei een baby verwacht, volkomen rust houdt. Naar verluidt zou de 31 jaar oude actrice vroeger reeds twee miskramen gehad hebben. In november heeft zij alle filmwerkzaamheden ge staakt. New Wave. Werk van de jonge Engelse beeldhouwer Tim Threlfall, een typi sche vertegenwoordiger van de nieuwe Britse beeldhouwkunst, de „New Wave" wordt tot en met 26 februari geëxpo seerd in het Haags Gemeentemuseum. Het werk van Threlfall verraadt de in vloed van zijn leermeester Henry Moore. Hij droeg onder meer aan de totstandkoming van de Large Locking Piece, het beid van Moore, dat de ge meente 's-Gravenhage heeft aangekocht. Threlfall werkt in eenvoudige, gladde vormen, met moderne materialen en felle kleuren. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Gramm.muziek. 7.55 Deze dag. 8.00 Nws. 8.10 Actualiteiten. 8.15 Gramm.muziek. 8.30- 8.35 De groenteman). 8.50 Morgenwijding. 9.00 Moderne orkestmuziek. 9.35 Waterstan den. 9.40 Gramm.muziek voor oudere luiste raars. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeids vitaminen. (11.00-11.02 Nws). 12.00 Lichte or kestmuziek. 12.27 Mededelingen land- en tuinbouw. 12.30 Lichte orkestmuziek. 12.50 Draaiorgelklanken. 13.00 Nws. 13.10 Jour naal. 13.30 Mannenkoor. 14.00 Beiaardcon cert. 14.15 Huishoudelijke zaken 14.30 Mo derne muziek. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.02 Voordracht. 16.15 Festival van Vlaanderen 1966. 17.00 Voor de jeugd. 18.00 Nws. 18.15 Actualiteiten. 18.20 Uitzending van het G.P.V. 18.30 Licht instrumentaal en semble. 18.55 Gesproken brief. 19.00 Voor de kinderen. 19.05 Sitar. 19.30 Mens en Bij bel. 19.55 Kerk veraf en dichtbij. 20.00 Nws. 20.05 Moderne muziek. (In de pauze: 20.50- 21.15 Kunstkroniek). 22.00 Zigeunerorkest. 22.30 Nws. 22.40 Actualiteiten. 22.55 Gramm. muziek. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Meditatie. 7.15 grammofoon- muziek. (7.30-7.32 TJws). 7.55 Overweging. 8.00 Nws. 8.10 Klassieke muziek. 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. 9.40 Schoolradio. 10.00 Semi-klassieke muziek. 10.40 Schoolra dio. 11.00 Voor de zieken. 11.30 Mensen ge loven. 11.45 Streeksgewijs. 12.27 Mededelin gen land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.40 Ac tualiteiten. 13.00 Pro memorie. 13.05 Klas sieke gramm.muziek. 13.45 Voor de vrouw. 14.15 Klassieke muziek. 14.45 Van 1685 tot vandaag. 15.15 Voor de vrouw. 15.45 Klassie ke kamermuziek. 16.00 Bijbeloverdenking. 16.30 Lichte gramm.muziek. 17.00 Voor de juegd. 17.15 Nederlandse liederen en liedjes. 17.30 Licht kwartet. 17.50 Meisjeskoor. 18.10 Sport. 18.30 Halte. 19.00 Nws. 19.10 Radio krant. 19.30 Moderne kamermuziek. 19.45 Op de man af. 19.50 Licht platenprogramma. 20.10 De familie Leenhouts (hoorspel). 20.35 Samen uit, samen thuis. 22.00 Licht trio. 22.15 Avondoverdenking. 22.30 Nws. 22.40 Boekbe spreking. 22.45 Klassieke en moderne mu ziek. 23.15 Weerwoord. 23.45 Gramm.muziek. 23.55 Nws. HILVERSUM III. NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Lichte muziek. 10.00 Nws. 10.02 Dixieland. 10.30 Nwe langspeel platen. 11.00 Nws. 11.02 Gramm.muziek. 12.00 Nws. 12.02 Variant. 13.00 Nws. 13.02 Top Twintig. 14.00 Nws. 14.02 Instrumentaal al lerlei. 15.00 Nws. 15.02 Actualiteiten. 15.05 Sportprogramma. 16.00 Nws. 16.02 Actuali teiten. 16.05 Tienermagazine. 17.00 Nws. 17.02 Actualiteiten. 17.05-18.00 Verzoekplaten. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.40 Weer bericht. 1248 Luchte muziek. 12.55 Buiten lands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafel- muziek. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. 15.00 Nws. 15.30 Eigen-aardig. 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Lichte muziek. 17.00 Nws. 17.15 Schlagers. 17.30 Etnische muziek. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paar- desport. 18.30 Taalwenken. 18.32 Klassieke muziek. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte muziek. 19.00 Nws. 19.40 Lichte mu ziek. 19.50 Vrije Politieke Tribune. 20.00 Klassieke muziek. 21.40 Boekbespreking. 21.55 Gitaarmuziek. 22.00-22.15 Nws. VOOR WOENSDAG NEDERLAND I 17.00 „10+", programma voor tiener*. 18.45 Pipo. 18.50 Journaal. 18.55 SOCUTERA. 19.50 Nationale Raad voor maatschappelijk Beeldverslag over Finland. 20.55 Ja, nee, geen mening. 21.45 De Franse chansonnier Jacques DeBronckart. 22.15 „De overledene", en „Eduard en Agrippien". (Rene de Obal dia). 22.45 Journaal. NEDERLAND II 20.00 Journaal 20.05 Coronation Street (film). 20.55 Achter het nws. 21.20 Door een tuinraam. 21.40 Kamermuziek. 22.15 Jour naal. VOOR DONDERDAG NEDERLAND I 18.45 Pipo. 18.50 Journaal. 19.00 De ver rekijker. 19.10 Van gewest tot gewest. 19.30 Mensen in de sport. 20.00 Journaal. 20.20 AVRO's Televizier. 20.50 De Girls van Ta- karazuka (Japanse revue). 22.25 Dichters dichterbij. 22.45-22.50 Journaal. 23.00-23.30 Geprogrammeerde instruktie. NEDERLAND II 20.00 Nws. in het kort 20.05 Bill Dana Show. 20.30 Gamma. 21.25 Europees pano rama. 22.15 Journaal. 22.30-23.00 Dichterbij. i

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Haarlem's Dagblad | 1967 | | pagina 13