De tweede uitvoering van „Nieuw Leven". Een „Kllmgeit", die niet klimmen wou. De Geheelonthouders-tooneelvereeniging „Nieuw Leven" had voor haar tweede uitvoe ring in dit seizoen ingestudeerd het blijspel ,De Klimgeit" van Joh. W. Broedelet. Aan dit blijspel van Nederlandschen bodem, dat zich echter over de grenzen afspeelt, beleefde jaren geleden het Schouwtooneel, waarvan destijds Adriaan van der Horst en Jan Musch de di rectie voerden, veel vreugde. Jan Musch speel de de hoofdrol en het was O. K. Of „Nieuw Leven" er ook zooveel vreugde aan beleefde meenen wij te mogen betwij felen. Deze Klimgeit en !n rare geit, die zoo licht geneigd is sprongen te maken, die men eerder van een bok zou verwachten. Wij wil len maar zeggen, dat het diertje moeilijk in het rechte spoor is te houden en ook „Nieuw Leven" had er kennelijk moeite mee, al zit het dan ook in den aard van het beestje, dat het nu eens sneller en dan weer trager gaat. En dat was nu juist wat de Klimgeit niet hebben kan. Het stuk vraagt veel van de exe cutanten. Het eischt typeering, Fransch Duitseh, Engelsch, maar het vraagt vóór alles tempo en nog eens tempo. En nu was het met die vreemde talen wel vrij goed in orde, maar het tempo wilde maar niet komen. Soms, zeker als het- bergafwaarts ging, scheen de vaart er in te komen, maar zoodra de Klimgeit werkelijk'klimmen moest, ging het niet meer. Dit is volkomen natuur lijk en daarom was dit blijspel dan ook een beetje tegen-de-natuur. De Klimgeit, dat was de heer L. Pesch en hij had er de meeste moeite mee om tegen de Luxemburgsche bergen op te stormen. Hij had nogal eens een pauze noodig om op adem te komen, maar daarmee verloren dan ook de genen, die met hem meeklommen. het tempo. En dit was dan ook het voornaamste bezwaar, dat wij konden aanvoeren, want natuurlijk was er ook veel goeds. Het publiek heeft bij voorbeeld veel plezier gehad in de zonderlinge belevenissen van het egrzaam kruideniertje- in-goeden-doen van den heer L. Pesch en van zijn brave Theresia, die met zooveel charme haar badpak-met-strikjes droeg. Mevr. Vlot- tesvan Diermen gaf van deze goedmoedige pseudo-gravin een zeer goede teekening. Mevr. Braas-van Helden was het type, zoo als wij ons dat voorstellen van een „dame" die van het Bezuidenhout tot den Loosduinschen weg geen onsje thee meer op „de pof" kan krijgen. Mej. W. Verseveld was haar dochter Adèle. Zij zag er alleraardigst uit en ze zal het wel leer en. Om te beginnen poge zij zoo'n fi guurtje wat losser, wat fleuriger te spelen. Mevr. Everink—v. d. Kolk was de „zangeres" Hertha en zij bezorgde ons koude rillingen met haar toonladders. Madame was een rol van mevr. Jansen— Koppenol, die zij zoo aardig weet uit te beel den. Het was geen kleinigheid met al dat Fransch, dat er zoo vlot uitkwam. Het „levende" meubilair van het hotel-pen sion vormden de heeren Vlottes. K. Jurriëris, Th. Berghuis, A. Groot en E. j. d. Werff en zij volgden nauwgezet de evoluties van de Klim geit. Wat een prachtkoppen had kapper Lij- desdorff hun gegeven. Het publiek heeft zich met de dwaze situa ties wel kunnen amuseeren. In het bijzonder was dit het geval bij de entree van de fa milie Landwijk met heel hun hebben en hou den en het slot van I en II. Toen werd het blijspel klucht en dat was ook de bedoeling van den heer Broedelet, die zijn stuk een „klucht-blijspel" noemde. Wij hebben zoo het idee, dat „Nieuw Leven vanavond, bij de tweede opvoering, geducht revanche zal nemen op de Klimgeit, die niet klimmen wilde. Tenslotte behoeft „Nieuw Le ven" zich niet tela ten ringelooren door een geit. KENNEMER THEATER prolongeert: „Sneeuwwitje", „De Parij- sche ondeugd" als tweede hoofdnummer. Zooals te verwachten viel heeft ook „Sneeuw witje" in Beverwijk volle zalen getrokken. Honderden moesten zelfs in de afgeloopen week teleurgesteld worden omdat bijna alle voorstellingen uitverkocht waren. De directie van het Kennemer Theater heeft dan ook be sloten om de schepping van Walt Disney nog een week te prolongeeren. Als tweede hoofdnummer draait „De Parij- sche Ondeugd" met Danielle Darrieux en Douglas Fairbanks Jr. in de hoofdrollen. Dit is de eerste Amerikaansche film van de char mante, talentvolle Fransche spring in 't veld Danielle Darrieux, die tezamen met den zelf verzekerden Douglas Fairbanks Jr. een bril- lant duo vormt in dit van levenslust tintelend verhaal. Wij zien Danielle het doek betreden als een knap, timide Frangaisetje, dat geen cent bezit en volkomen vreemd staat tegen over de harde efficiency van het New York- sche leven. Zij biedt zich aan als mannequin en belandt per ongeluk in het kantoor van mijnheer Trevor, een dier onverzettelijke kop stukken in de society, raak getypeerd door Fairbanks Jr. Deze gelooft geen zier van haar vergissing en hoont haar de deur uit. Gehol pen doof een wereldwijze vriendin (Helen Borderick), besluit Nicole nu, daadwerkelijk gesteund met de afgestane spaarduitjes van den ambitieuzen ober Mike (Mischa Auer) haar aanbiddelijk uiterlijk in exploitatie te brengen om een echtgenoot met een onuitput telijk banksaldo in te palmen en haar toe komst veilig te stellen. Met den ijver van een bever, de gratie van een pauw en het raffine ment van een diplomaat slaagt zij erin, een Canadeeschen multimillionnair in haar netten te verstrikken, maar deze blijkt bevriend te zijn met een kopstuk uit de society, waarmede zij reeds den degen heeft gekruist en er ont spint zich nu een strijd op leven en dood tusschen deze twee, met den niets vermoe denden Canadees als inzet. Zoo ontwikkelt zich de geschiedenis, welke culmineert in een ontvoeringsscène, waarvan Nicole het slachtoffer wordt. Tegen haar wil wordt zij vastgehouden in het landhuis van mijnheer Trevor en na een reeks van bijzon der vermakelijke incidenten, die tot het beste deel der film behooren, komt het uiteindelijk toch tot een verzoening tusschen de kleine Parisienne en haar forschen kwelgeest. Naast de reeds genoemde creaties vragen twee zeer aparte bijrollen, die van den kamer dienaar (gespeeld door Charles Coleman) en van den huisbewaarder (Harry Davenport) de aandacht. Merkwaardig is voorts, dat de pro ductieleider Buddy G. de Sylva vroeger be hoorde tot het vermaarde componistentrio De Sylva, Brown en Henderson. „De Parijsche Ondeugd", Danielle Darrieux's eerste Amerikaansche film is een waardig ver volg op de indrukwekkende reeks continentale prestaties van deze veelbelovende jonge vrouw. LVXOR THEATER draait: „Een miliionnair in lompen" en „De onzichtbare vijand". Het Luxor Theater vraagt deze week de aan dacht voor een komische rolprent „Een mil iionnair in lompen", waarin Warner Baxter, Marjorie Weaver en Peter Lorre de hoofdrol len vertolken. De Amerikaansche miliionnair Tony New- lander vaart met zijn jacht op de Middelland- sche Zee. Tony is zeer mistroostig en denkt een einde aan zijn leven te maken. Juist wil hij daartoe besluiten, als hulpgeroep zijn aan dacht trekt. Een drenkeling schreeuwt om hulp en Tony springt over boord, om den man te redden. Hij smaakt het genoegen, hem op het droge te krijgen, maar ondertusschen vaart zijn jacht verder, zonder te vermoeden, dat de eigenaar ontbreekt. De drenkeling blijkt een Fransch landlooper te zijn, die in een vlaag van dronkenschap in het water gesprongen is. Nu hij ontnuchterd is, is hij oprecht dankbaar, dat hij het leven niet heeft verloren en Tony brengt den nacht door in het primitieve verblijf, dat deze vage bond zijn buitenverblijf noemt. Daar krijgt de miliionnair een zeer wijsgeerige bui. Zijn geld heeft hem geen geluk gebracht. Hij krijgt plotseling een ingeving en trekt de lompen van den slapenden landlooper aan en verdwijnt. Als de vagebond ontwaakt, vindt hij alleen maar het rokcostuum van zijn redder en in een der broekzakken een groot geldbedrag. Wanneer hij zich aldus deftig aangedaan op straat waagt, trekt hij ieders aandacht en in het bijzonder van een journalist, die het ge beurde een prachtige geschiedenis vindt om in de krant te zetten. De uitwerking van het opgesmukte hoofdartikel is verrassend. De burgerij van La Peyrade begint te begrijpen, dat ergens een als landlooper verkleede mil iionnair moet ronddolen, die direct een mil- lioen uitbetaalt, wanneer je vriendelijk tegen hem bent. Dus beijvert iedereen zich, om ein- delooze vriendelijkheden te bewijzen aan eiken vagebond, dien men maar te pakken kan krij- ge en een reeks van humoristische avonturen zijn daarvan het gevolg, welke zoo verward en ingewikkeld zijn, dat wij de oplossing hier van maar overlaten aan de toeschouwers, die zeker zullen genieten van deze klucht. Het andere hoofdnummer is de spannende spinonnagefilm „De onzichtbare vijand". Langs de Lijn. Programma van de Radiocentrale. Vrijdag: Lijn I: 8.00 Hilversum I. Lijn II: 8.00 Hilversum II. Lijn III; 8.00 Keulen; 10.20 Parijs; 12.-20 Keu len; 12.55 Brussel Ned., 2.20 Nationaal, pro gramma; 4.45 Keulen; 5.2Ó Parijs; 6.35 Keu len; 7.20 Brussel Ned. 7.50 Diversen. 8.30 Keulen; 9.50 Brussel Fransch; 10.20 Brussel Ned., 10.45 Nationaal programma, 11.40 Keu len. Lijn IV: 8.00 Brussel Ned.; 10.35 Londen Reg. 5.20 Nationaal programma; 6.50 London Reg. 7.20 Nationaal programma; 10.05 Lon don Reg., 10.20 Nationaal programma, 10.45 London Reg. Lijn V: Diversen. NEDERLANDSCHE VEGETARIëRSBOND Het is de laatste jaren de gewoonte van den Ned. Vegetariërsbond de maand Januari tot een algemeene propaganda-maand te maken. Op Zaterdag 7 Januari a.s. zal voor de microfoon van de V.A.R.A., van 14 tot 14.15 uur, Dr. Kool uit Naarden spreken over „Vegetarisme en Economie". De „Vegetarische Bode" verschijnt deze maand in een grootere oplaag, welk nummer voor be langstellenden gratis is te bekomen. Hiervoor kan men zich opgeven aan het correspondent schap Dr. Schuitstraat 17, Beverwijk. In het Witte Kruisgebouw te Beverwijk zal op Dinsdag 10 Januari a.s. een propaganda-avond worden belegd, waar Dr. Kool een lezing houdt over „Het Vegetarisme en zijn motieven", ter wijl er na de lezing gelegenheid is om vragen te stellen. Allen, die meer van het Vegetarisme j willen weten kunnen op dezen avond worden ingelicht. De omzetten van de veilingen. Geen verbetering voor de tuinders. In ons blad van Maandag j.l. publicereden wij de omzetcijfers van de Beverwijksche groenten-, fruit- en bloemenveilingen en daaruit heeft men kunnen lezen, dat voor een bedrag van ruim f 220.000 meer is omgezet dan in 1937. Deze hoogere opbrengst is uitslui tend bereikt aan de groenten- en aardbeien- veilingen, want de omzet van de bloemen veiling „Centrum" daalde ongeveer met f 5500. De Vereeniffde Veilingen boekten een omzet van f 893.123 of f 137.488 méér dan in 1937 en de BB.T.-veiling f 676.442.64 of f 89.479 meer dan in het jaar 1937. Zoo op het eerste gezicht ziet dat er alle maal nog al gunstig uit en natuurlijk is het prettig te weten, dat aan de veilingen voor f 220.000 meer werd omgezet, dan in het voorafgaande jaar. Het is alleen maar jammer dat de tuinders er niet van profiteerden. Uit de hoogere omzetten mag dan ook allerminst worden afgeleid, dat de toestand in den tuin bouw verbeterd zou zijn. Integendeel, de moeilijkheden* zijn voor de tuinders eerder toegenomen. De hoogere inzetten zijn in de eerste plaats een gevolg gewest van het in grijpen der .regeering, die door het vast stellen van een minimumprijs een algeheele debacle van den aardbeienoogst wist te voor komen. Gelukkig was heel het beschot van den oogst ruimer dan in 1937, zoodat in den aardbeientijd de tuinders nog iets konden verdienen. Als groot nadeel stond daar tegen over, dat de boonenoogst door het koude en natte weer totaal mislukte. Dat beteekende voor verreweg de meeste tuinders een niet meer te herstellen schadepost. De hoogere veiling-omzetten moeten in de tweede plaats op rekening worden gesteld van de zeer groote aanvoeren van tuinbouw producten uit andere streken, producten, die naar Beverwijk werden overgebracht in de hoop, dat de markt er wellicht gunstiger zou zijn. Voor de tuinders in Kennemerland be teekende dit ook al weer geen voordeel. Tenslotte werden nog belangrijke hoeveel heden appelen, afkomstig van elders, te Be verwijk geveild. Dit ailes heeft bijgedragen aan de hoogere veilingomzetten, die derhalve geen juist beeld geven van den tuinbouw. Deze is, zooals reeds werd opgemerkt, verre van rooskleurig. In tal van tuindersgezinnen heerscht bittere armoede Talrijk zijn de nijvere tuinders, die zijn aangewezen op eenigen steun van de overheid, teneinde daar mede den winter door te komen. Ter vergelijking laten wij hier een opgave volgen van de totale omzetten van het jaar 1929 af, het laatste jaar, dat de opbrengst een bedrag van drie millioen gulden te boven ging: 1929: f 3.046.146. 1930: f 2.087.579. 1931: f 1.870.507. 1932: f 1.729.488. 1933: f 1.423.304. 1934: f 1.710.093. 1935: f 1:573.715. 1936: f 1.511.611. 1937: f 1.598.256. 1938: f 1.823.620. COMPETITIE WEENINK. De uitslagen van de voor de onderlinge competitie van de Schaakclub „Weenink" gespeelde wedstrijden luiden als volgt: Groep 1: V. Ph. v. d. KolkJ. Zoontjes 01 J. ZoontjesPh. Bakker 10 Groep 2: G. Wijsman—C. Visser afgebr. A. SlingsJ. Th. Rademakers afgebr. Groep 3: M. van Eek-F. Hendriks 10 P. Stet—H. Nijman 1—0 Groep 4: Th. van Zon—J. Arts 01 F. C. Hendriks—P. Schagen 01 A. Pekel—E. v. d. Brink Vz-Vi Groep 5: J. C. KantersN. Molenaar 01 J. SohilipJ. Muis Vz-Vz Bouwwerken in de sneeuw. Een beeld uit de film „Een miliionnair in lompen". (Luxor Theater, Beverwijk.) Modderbaden voor de voetgangers. De sneeuw, die gisteren bijkans den geheelen dag uit de grijze lucht dwarrelde en alles met een dikke laag bedekte, vormde een bron van groote vreugde voor de jeugd, omdat ditmaal de sneeuw uitstekend bleek te „pakken". Sneeuwpoppen, en allerlei andere maaksels uit kinderbreinen ontsproten verrezen in den loop van den middag dan ook al heel spoedig in de straten. Op het Meerensteynplein kwam een bouwwerk tot stand, dat ongetwijfeld vele uren zwaren ar beid zal hebben gekost. Langzamerhand werd daar een geweldig fort gebouwd, dat wel tot manshoogte reikte. Zelfs de schietgaten ontbra ken niet. in dit geweldige stuk werk, dat niet alleen door den dooi werd belaagd, maar dat bo vendien nog 'n geducht sneeuwbal-gevecht had te doorstaan. De dooi was echter sterker en bedierf de vreugde voor de jeugd. Tegen den avond begon het te regenen, zoodat in een minimum van tijd de straten onbegaan baar waren. Vooral wanneer auto's passeerden was het voor de voetgangers zaak een goed heenkomen te zoeken wilden zij zich voor een modderbad vrijwaren. De regen en de dooi waren gelukkig machtige bondgenooten voor het Be drijf voor Openbare Werken, dat nooit zulke ge duchte sneeuwruimers zal kunnen aanstellen. Luise Rainer en Spencer Tracy in „Wereldstad". (W. B. Theater, Beverwijk.) Ds. J. D. van Calcar met emeritaat. In het begin van den zomer. Dezer dagen deden geruchten de ronde, dat Ds. J. D. van Calcar, predikant van de Doops gezinde Gemeente alhier, met emeritaat zou gaan. Desgevraagd deelde de predikant ons mede, dat hij inderdaad voornemens is emeritaat aan te vragen. Hij kon ons evenwel nog niet mededeelen wanneer dit zal geschieden. Vermoedelijk zal Ds. van Calcar in het begin van den zomer afscheid nemen van zijn Gemeente, die hij van 1906 af diende. Ds. van Calcar deed in 1901 het proponents examen. HEROPENING VAN EEN SLAGERIJ De heer M. Admiraal deelde ons mede, dat hij heden de slagerij Baanstraat 33, voorheen H. Smit zal heropenen. Als goed vakman zal het den heer Admiraal niet moeilijk vallen spoedig een kring van vaste clienten te vormen. Het W. B. THEATER brengt: „Wereldstad" en „Stroopers van Alaska". Het W. B. Theater vertoont deze week als hoofdnummer „Wereldstad" met Spencer Tracy en Luise Rainer in de hoofdrollen. In deze rolprent komt de oude vraag weer naar voren of „realisme" in de film meer waar de heeft dan de gefantaseerde en getrucaueerde „stunt" of niet. Metro Goldwyn Mayer heeft echter die vraag in den eersten zin beantwoord in Frank Borzage's film Wereldstad". Daar is immers het scenario zoo gebouwd, dat aan het slot na een diner in Jack Dempsey's beroemd restaurant Madison Square Garden in New York een enorm gevecht plaats vindt tusschen onafhankelijke en georganiseerde taxi-chauf feurs ergens bij de dokken van New York. Voor deze geweldige finale is de hulp ingeroe pen van een dozijn van Amerika's beroemdste boksers onder aanvoering van Jack Dempsey persoonlijk. Het aldaar geleverde gevecht was dusdanig „realistisch", dat de voor alle zeker heid gerequireerde ambulance-auto's met een staf van doctoren voortdurend in touw waren. Verschillende van deze athleten treden ook verder in de film op. De volledige lijst zal den sportliefhebben zonder twijfel interesseeren. Het zijn. Jack Dempsey, James J. Jeffries, Jimmy Mcharnin, George Godfrey, Bull Mon tana, Maxie Rosenbloom, Jim Thorpe, Frank Wijhoff, Joe Rivers, Snowy Baker, Jackie Fields en nog vele anderen. Voor deze gelegenheid moest derhalve de gebruikelijke voortitel va nalle Metro-Gold- wyn-Mayer films verandei-d worden. Immers deze luidt dat alle personen, die in dit verhaal optreden gefingeerd zijn en elke uiterlijke of innerlijke gelijkenis met bestaande figuren ge heel als toevallig beschouwd moet worden. Deze voortitel vrijwaax-t de filmmaatschappij voor mogelijke processen van nog in leven zijnde personen, die meenen, dat zij door een film ge schaad zijn of wel dat de maatschappij uit het gebruik van hun gelijkenis voordeel wenscht te trekken. In het geval van „Wereldstad" luidt de voortitel echter, dat alle figuren, behalve zij, die met naam en toenaam persoonlijk worden aangeduid, gefingeerd zijn. MARKTBERICHTEN. Koolrapen per zak 100. Wortelen per KG 5J/2 ct. Bieten per KG 6. Aardappelen, klei, per KG 4y26. Spruitjes, per KG 17. Boerenkool per KG 571/o. Roodè kool per KG 4—5'/2. Sovoije kool per 100 5.75. Uien per KG 6y2. Prei per bos 68. Appelen per KG 2738. Peren per KG 27. Druiven per KG 52 ct. Brusselsch lof per KG 12—27 ct. WINKELIERSCOMBINATIE „PLAN WEST". Bij de Winkelierscombinatie „Plan West" werden in den loop der vorige week in totaal 104 volgeplakte zegelboekjes ingeleverd. De datum, waarvoor de extra-premie was uitge loofd was 28 December. Op dien dag waren 16 boekjes ingeleverd, zoodat deze gelukkigen in het bezit kwamen van de premie. De wekelijksche lijst. Een bouvier zoekt zijn eigenaar. Bij de politie wero aangifte gedaan van de navolgende gevonden en verloren voorwerpen: Gevonden: een beige regenjas, een handbe_ schermer, een grijs kinderwantje, een rijwiel- belastingmerk, een zwarte bouvier, nappa handschoen, een gebreide handschoen, nikkel armbandje, een groene portemonnaie, een paardendek; een roeiboot, een pakje tulpen bollen, een knot sajet, een wildlederen hand schoen. Verloren: een belastingmerk, een notitie boekje, een roozenkrans, een belastingmerk, een weekabonnement, een kosteloos belasting merk, een belastingmerk, een paar nappa handschoenen, een zwarte portemonnaie, twee oorbellen, een zilveren halsketting een gym nastiekschoen. CASTRICUM Heinz Rühmann in het CORSO THEATER: „De Geluksvogel". In de nieuwe bioscoopweek vertoont het Corso Theater als hoofdnummer de komische film „De Geluksvogel" met Heinz Rühmann en Hans Moser in de hoofdrollen. Bovendien kan men in deze film genieten van den mooien zang van de Wiener Sangerknaben. De financieele toestand van Felix Rabe laat heel veel te wenschen over. Op een goeden dag komt er echter bericht, dat zijn oude tante Bar bara, die als zeer spaarzaam en rijk bekend stond, overleden is en dat zij haar neef Felix tot universeel erfgenaam heeft benoemd. In ge dachten ziet hij zich reeds als een rijk man en beraamt samen met een meisje, dat hij in den trein leert kennen, plannen, om gemeenschappe lijk van het zoo plotseling verworven, kapitaal te profiteeren. Eindelijk in haar huis aangeland, is het eenige wat er nog te vinden is: dertien stoelen Die heeft zij aan haar neef geschonken. Hoop en illusie maken plaats voor wanhoop en desillusie. Tenslotte verkoopt hij de dertien stoelen aan een ouden antiquair. Nauwelijks zijn ze verkocht of Felix vindt achter een schilderij een tweeden brief, waarin staat, dat een groot vermogen in een der stoelen is verstopt. Onder welke omstandigheden de erfenis ten slotte gevonden wordt willen wij hier niet ver raden „De Telegraaf" schreef over deze film als volgt: Dit is weer Heinz Rühmann op zijn best. Maar welk een dankbare rol is dan ook deze Felix Rabe. En toch is de erfgenaam nu armer dan ooit en hoe dat komt kan Rühmann u beter zelf laten zien en dan tevens hoe hij het zonder stoel, zonder schat, zonder erfenis dus, toch plotseling een rijk man wordt, en met hem zijn helper aan dezen stoelendans, die voor hen niets dan teleur stellingen, maar voor den toeschouwer louter lachbuien heeft opgeleverd. „De Maasbode" schreef: Er komen in de film tal van bijzonder geestige situaties voor, welke zoowel Rühmann als Moser danig weten uit te buiten. Ook het slot is niet van humor ontbloot en getuigt tevens van een echte Weensche ge moedelijkheid. „De Geluksvogel" geeft overvloe dige gelegenheid om eens smakelijk te lachen. „De Avondpost": Laten we direct zeggen, dat dit werk zeker tot de beste en komische behoort, waaraan Heinz Rühmann zijn medewerking ver leende. Komisch en geestig zijn Heinz Rühmann en Hans Moser in deze film als we nog zelden zagen. De schoolvoeding vangt weer aan. Voor 128 kinderen. Met ingang van Maandag 9 Januari a.s. zal weer een aanvang worden gemaakt met de verstrekking van warme maaltijden aan schoolkinderen. Voor 128 kinderen zijn deze maaltijden aan gevraagd, te weten R.K. Jongensschool 51, R.K. meisjesschool 37; Fröbelschool 25; o.l. school 11 en Christelijke school 4. De maaltijden zullen op Maandag, Dinsdag, Woensdag en Donderdag worden verstrekt. venals vorig jaar zal het voedsel worden tqe- bereid iin de keukens van het Provinciaal Zie kenhuis „Duin en Bosch". De aanbesteding van de velcïwachterswoning. De volledige uitslag van de in de Rustende Jager gehouden aanbesteding van den bouw van een veldwachterswoning was: J. M. Tromp. Beverwijk 6490 J. Hopman, Castricum 5293 G. Borst, Castricum 5142 J. de, Nijs, Castricum 5088 J. van Bos, Limmen 5080 P. Hoedjes, Heiloo 4925 A. Borst, Castricum 4715 Th. Koks, Heiloo 4690 D. Langedijk, Heiloo 4650 P. van Vooter, Oudorp 4610 P. de Nijs, Castricum 4548 Voor het schilderwerk afzonderlijk werd in geschreven door: J. N. Nijkamp, Castricum 535 S. J. Schram, Castricum 440 P. Portegies, Castricum 390 S. Portegies, Castricum 390 J. Weeda, Castricum 378 Voor bouw- en schilderwerk samen schre ven in: Gebr. Pilker, Alkmaar 4780 Firma Opdam, Heiloo 5193 De gunning is aangehouden. HEEMSKERK A. D. O. Het programma voor Zondag luidt: TeylmgenA .D .O. D.O.S.S. 3—A.D.O. 2. A.D.O. 3—A.F.C. 3 I.E.V. 3—A.D.O. 4. A.D.O. aI.E.V. a. S.D.E. bA.D.O. b. G.V.O. c-WLD.O. C. Vitesse c—AD.O. d. DAMMEN. In IJmuiden speelde D.C.H. 2 een competi tie-wedstrijd tegen „Gezellig Samenzijn 1". De uitslag was: Gez. Samenzijn: D.C.H. 2: Th. de ReusJac. Beentjes 02 J. MorsJ. Stengs 20 L. HaverA. van Roon 20 J. Robben—J. Tuyn 11 N. ZonneveldJac. Bakkum 02 B. ZonneveldC. v. d. Kolk 20 J. GomesW. Meijer 11 N. NanneG. G. Willems 20 P. EskensP. Lensen 02 G. Heilig—P. Bakkum 20 12—8 Uitspraken van de Rechtbank. Zaansche inbrekers veroordeeld. Twee 34-jarige Zaandammers hadden op 22 November in een manufacturenzaak te Wormer ingebroken en daar een horloge met ketting buitgemaakt. Tegen den hoofddader eischite de Officier 3 jaar en tegen zijn helper twee jaar gevan genisstraf. Mej. mr. Dekiiatel en mej. mr. Gouda pleitten clementie. De hoofddader werd tot twee jaar en de helper tot iy2 jaar gevange nisstraf veroordeeld. AGENDA VOOR BEVERWIJK VRIJDAG 6 JANUARI Luxor Theater, Breestraat: „Een Miliionnair in lompen" en „De onzichtbare vijand", 8 uur. Kennemer Theater, Zeestraat: „Sneeuwwitje" en „De Parijsche Ondeugd" 8 uur. Wè B. Theater, Peperstraat: „Wereldstad" en „Stroopers van Alaska", 8 uur. AGENDA TE HAARLEM Heden: DONDERDAG 5 JANUARI Stadsschouwburg: Ver. „Voor de Kunst". Vioolavond Philippe Newman, 8.15 uur. Luxor Sound Theater: Robert Taylor in „Een branie in Oxford" 2.30, 7 en 9.15 uur. Rembrandt Theater: Heinz Rühmann in „De Geluksvogel". 2.30, 7 en 9.15 uur. Frans Hals Theater: Deanne Durbïn in „De Bakvisch" (geprolongeerd). 2.30, 7 en 9.15 uur. Palace Familie Cinema: In de matinée Shirley Temple in „Little Miss Broadway", 2 uur. In de avondvoorstelling „Ik geef een millioen" en „Het Mysterie van de blauwe vaas", 8.15 uur. Spaarne Theater: „Hoogspanning - levensge vaarlijk" en „Achter gevangenismuren". 8 uur. Moviac Theater: Des middags: Jeugdvoorstel ling van „Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen". 2 en 3.30 uur. Des avonds: „Het geheim van de Zermatt." Teyler Museum, Spaarne 16. 113 uur, be halve 's Maandags. Toegang vrij. Palestina Diorama's, Scholersingel 117a. Ge opend eiken werkdag (behalve Vrijdags) van '■-—5 en 7—9 uur. VRIJDAG 6 JANUARI Bioscopen nieuw programma.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1939 | | pagina 2