EJLMMMRl
|De jpeeuwkooipgiol
UITERLIJKE
BEKENTENISSEN
Nieuw handelsverdrag
met Duitschland.
RADIO
PROGRAMMA
SHHfl v 1BH9HB9SHBI
Kan ik paardrijden
Het is schoon lange ritten te paard te onder
nemen zonder toezicht-houdenden, af en toe
nog steeds lesgevenden mentor. Als men een
maal zoover is hebben de poorten van het rui-
ter-Walhalla zich geopend. Dan ontwikkelt
zich pas het zelfvertrouwen, al krijgt dat
zoo af en toe nog wel eens een deuk. En dan
begint gij u pas werkelijk ruiter te voelen. Uw
kennissen zullen u daarin staven met de aan
moedigende vraag: je kunt het nu immers?
Ja, wat is kunnen? Een kwestie van opti
misme, als ge pas op middelbaren leeftijd
begonnen zijt, u wel bewust bent dat ge het
nooit meer zoo leeren zult als diegenen die als
kind al reden en u bovendien van de meer
gewaagde ondernemingen moet onthouden. Er
is geen redelijke kans op, ooit nog eens deel
te nemen aan een Engelsche jachtpartij, in
roode jassen, met de honden achter den vos
aan. Nu betreur ik dat wel niet, want deze
dóód jager ij van een dier heeft mij nooit be
koord, maar dat verandert niets aan het
feit dat het ook niet bereikbaar is. Sprin
gen?nu ja, in bescheiden mate. Daar
komt nog wel eens een enkelen keer iets van.
Maar de miters op de springconcoursen blij
ven een met eerbied beschouwde groep ster
ren in de duizelingwekkende verten van het
hoogste hippische firmament. Voor rennen
ben ik altijd veel te groot van afmetingen en
veel te zwaar in kilo's geweest, hetgeen nu als
troost kan gelden. En wat de dressuur in de
hoogeschool betreft schiet ik niet in eerbied
tekort voor die zeldzame amateurs, die op
uitvoeringen werkelijk volmaakte staaltjes ten
beste geven. En dat dikwijls op een eigen
paard, dat zij zelf hebben afgericht! Ja, een
eigen paard te bezitten moet wel heel aanlok
kelijk zijn. Een nieuwen vriend in het dieren
rijk te maken, nevens mijn hond, dat zou mij
wel bekoren. En dan zoo'n vriend, met wien
ik in volmaakt wederzijdsch vertrouwen op
stap, in draf en in galop kan gaan! Schoon
maar duur. En tijdroovend, want hij moet
geregeld bereden worden. Ook eischt hij veel
zorg en toezicht, al kunnen anderen dat dan
grootend eels overnemen. Het geld en de tijd
om al die voorwaarden te vervullen ontbreken.
Maar ik dwaal af. De vraag was: wanneer
kan men het? En ik denk aan den ruiter, die
een verschrikkelijk hoogen maatstaf liet gel
den en zei, dat er geen half dozijn menschen
.In de wereld is dat het werkelijk kan. Op die
manier redeneerend zou een tennisser pas
mogen zeggen dat hij tennissen kon als hij er
in slaagde een set van Donald Budge of van
Vines te winnen. En een voetballer zou pas
kunnen voetballen als hij tien wedstrijden in
het Nederlandsch Elftal had meegespeeld, een
biljarter pas biljarten als hij Arie Bos, Swee-
ring en Dommering aan zijn zegekar had ge
bonden. Zulk een maatstaf is te hoog aange
legd.
Gelukkig bestaan er veel. graden-van-kunnen
in elke sport. Ook in de hippische. Als ik de
biljart-vergelijking vasthoud, dan zie ik daar
het verschil tusschen den man die een beha-
gelijk koffiehuis-partijtje van 100 punten
speelt, op een klein biljart en met een gemid
delde van éen en den matador die een kam
pioenschap groot biljart, cadre 45—2, negen
partijen van 400 elk, met een gemiddelde van
twintig wint. Hoeveel graden van kunnen-
biljarten liggen er tusschen die twee? Tal-
looze. Welnu, in de paardensport is het al
niet anders en als ik mij daarin gelijk stel
met den biljarter van het behagelijke koffie
huis-partijtje hoop ik niet te overdrijven. In
elk geval ligt opsnijden niet in mijn bedoe
ling.
Volledigheidshalve dient erkend, dat ook de
kwestie van „vorm" er nog bijkomt. Die doet
zich in elke sport en dus ook in den zadel voor:
net als bij den man van het koffiehuispar
tijtje, die gisteren zichzelf nog overtrof en
een gemiddelde van een-en-een-kwart maakte,
tot ontzetting van zijn tegenstander, maar
morgen een treurige inzinking zal beleven en
tot driekwart of zelfs vijf achtsten zakken.
Erger: er zijn heele periodes waarin men
veeleer achter- dan vooruit lijkt te gaan, zon
der dat de ijverige bestudeering van vakli
teratuur ook maar den geringsten baat ople
vert. En dan komt er plotseling een dag
waarop de hardnekkigst volgehouden fout
spoorloos verdwijnt, verzwindt gelijk sneeuw
voor de zon. Dat is een grootsehe en blijde
ervaring en het vooruitzicht dat zij herhaald
kan worden ten aanzien van een andere
tekortkoming geeft nieuwen moed en opent
verre verschieten.
Mijn gevoel dat ik, zeer bescheidenlijk, kan
rijden wordt door de paarden hopelijk ge
deeld. Er zijn er bij, van die zwaarbeproefden
die vaak beginnelingen op him rug hebben,
die mij en mijnsgelijken-in-de-rijkunst vrien
delijk zien naderen. Is mijn „vorm" goed,
dan beloont zoo'n ros mij na afloop van den
rit wel eens met een hartelijk neusgewrijf over
mijn mouw, hetgeen niet zoo goed voor het
rijcostuum is. Twee suikerklontjes in plaats
yan éen doen deze waardeering toenemen.
De Arabier, zijnde een aristocraat die met
zekere verfijning gereden wil worden, toont
zich minder verheugd als hij aan de beurt is.
Hij kent zijn Pappenheimers ongetwijfeld en
legt wel eens zijn ooren plat en mikt een ver
schrikten blik uit zijn éene oog op den mati
gen ruiter, die op hem toeschrijdt. Maar ten
slotte is hij gewillig en hoopt er het beste van.
Zelfkennis noopt tot het nimmer-opgeven
van de lessen, 's Winters is buiten de grond
trouwens dikwijls te hard, of de ruiterpaden
zijn in modderpoelen veranderd. Dan rijden
we maar weer veel binnenshuis, pogen wat op
te steken, beoefenen „zijgangen" met zulke
technische benamingen als traverseeren,
renverseeren en passade en hebben opnieuw
gewaarwordingen der jeugd. Want er worden
nogal wat standjes bij uitgedeeld, enkele
malen met lofspraak afgewisseld. Die laatste
komt meestal als een volkomen verrassing.
Natuurlijk is het aardig dat verreweg de
meeste medemenschen niet kunnen paardrij
den. Dit geeft er iets bijzonders aan. Ik heb
nu eenmaal gezegd dat ik bekentenissen zou
doen en geef dus ook dit eerlijk toe. Hoe is
de mensch, onder andere eigenschappen? Hij
wil alevel wat bizonders.
R. P.
Onderhandelingen
beginnen Maandag a.s.
's-GRAVENHAGE, 17 Februari.
Op 20 Februari a.s. zullen hier ter
stede de onderhandelingen over een
nieuw handelsverdrag tusschen Ne
derland en Duitschland worden be
gonnen, in verband met het afloopen
van het bestaande verdrag op 1 April
a.s.
De leider der Duitsche delegatie, ministe-
rialdirektor dr. Walter, is met eenige leden
dezer delegatie bereids hier te lande gearri
veerd en in hotel Paulez afgestapt.
Spoorweg-jubileumpostzegel
op komst.
(Van onzen G.P.D.-redacteur).
UTRECHT, 17 Februari.
Naar wij van welingelichte zijde vernemen
overweegt het Hoofdbestuur van P.T.T. momen
teel om ter gelegenheid van het 100-jarig be
staan der Nederlandsche Spoorwegen een jubi
leumpostzegel uit te geven. Hoewel een defini
tieve beslissing hieromtrent nog niet is genomen,
kan verwacht worden, dat P.T.T. binnen niet
al te langen tijd gereed zal zijn met de voor
bereidingen voor een dergelijke uitgave. Over
den vorm, de uitvoering en de waarde van dezen
zegel is nog niets met zekerheid te zeggen.
Wanneer P.T.T. inderdaad besluit om ter ge
legenheid van het eeuwfeest van Nederland's
grootste vervoersorganisatie een jubileumpost
zegel uit te geven, zal dit ongetwijfeld een bij
zonder accent aan de viering van het 100-jarig
bestaan der N.S. geven. En niet alleen in Spoor
wegkringen zal de verschijning van een derge-
lijken zegel met vreugde begroet worden, ook
anderen met name de philatelisten zullen
het op hoogen prijs stellen, dat het Hoofdbe
stuur van P.T.T. op deze wijze uiting wil geven
van zijn belangstelling voor een bedrijf, waar
mede het zelf in zoo nauw contact staat.
(Nadruk verboden).
Waar is do weduwe van Ericli
Miihsam
Nadat de Duitsche dichter en pacifist Erich
Mühsam door de autoriteiten van het derde
Rijk was gearresteerd en naar een concentra
tiekamp overgebracht, waar hij inmiddels is
overleden, verliet zijn weduwe Duitschland en
vestigde zich in de Sovjet Unie, waar zij eenigen
tijd later, volgens berichten die haar vrienden
en geestverwanten uit Rusland ontvingen, werd
gearresteerd. Sedert October 1937 hebben dezen
niets meer van haar gehoord, terwijl evenmin
inlichtingen omtrent haar verblijfplaats werden
verstrekt.
Thans hebben mevr. Henr. Roland Holst te
Bloemendaal en prof. G. Mannoury te Amster
dam zich telegrafisch tot het presidium der
Sovjet Regeering te Moskou gewend met de
vraag, of mevr. Mühsam nog in leven is en, zoo
ja, waar zij vertoeft.
In een tegelijkertijd eveneens aan het presi
dium verzonden aangeteekenden expresse-brief
schrijven de beide afzenders, dat het hun voor
komt dat een verdere weigering der Sovjet-
regeering om in dezen inlichtingen te verstrek
ken niet slechts in strijd is met de voor alle
vormen van samenleving onontbeerlijke begin
selen van menschelijkheid en gerechtigheid, doch
ook het gevaar meebrengt de Sovjet-Unie in de
oogen der geheele wereld te verlagen tot een
reusachtige en gruwelijke „verdwijnkelder".
EEN TWEEDE „LAWRENCE".
Op de Palestina-conferentie te Londen is een
mysterieuze figuur op het appèl verschenen,
die voortdurend door de Britsche afgevaardig
den wordt geraadpleegd. Het is een Schot,
genaamd Daniel Olivier, die al 50 jaar lang in
Syrië onder de Arabieren leeft en hun vol
komen vertrouwen geniet. Sedert 50 jaar
draagt hij Arabische kleeren en eet hij Ara
bische spijzen. Hij is alle Arabische dialecten
machtig en werd voor de Palestina-confe-
rentie naar Londen ontboden om ale raad
gever van de Britsche regeering op te treden.
ZONDAG 19 FEBRUARI.
HILVERSUM I 1875 en 301,5 M.
8.55 VARA, 1200 AVRO, 5.00 VPRO, 5.30
VARA, 6.30 VPRO, 8.00—12.00 AVRO
8.55 Gramofoonmuziek. 9.01 Sportnieuws
9.05 Tuinbouwpraatje. 9.30 Gramofoonmuziek.
9.45 „Van Staat en Maatschappij", causerie
9.59 Sportnieuws. 10.00 VARA-orkest en solist.
10.44 Declamatie en gramofoonmuziek. 11.00
Esmeralda en Community-Singing (opn.) 12.00
„Levenswaarden, die terzake doen", causerie.
12.20 Berichten, Gramofoonmuziek met toe
lichting. 1.00 AVRO-Musette-ensemble en solist.
1.30 „Indische Kunstnijverheid", causerie. 1.50
Gramofoonmuziek. 2.00 Boekenhalfuur. 2.30
Concertgebouw-orkest, leden van het Toon
kunstkoor en solist. 3.50 Gramofoonmuziek.
4.15 De AVRO-Dance Band. 4.45 Gramofoon
muziek en Sportnieuws ANP. 5.00 Gesprekken
met luisteraars. 5.30 Kinderhalfuur. 6.00 Sport-
praatje. 6.15 Sportnieuws ANP, gramofóonmu
ziek. 6.30 Cursus voor plattelandsmeisjes. 7.00
Nederlandsche Hervormde Kerkdienst. 8.00
Berichten ANP, Radiojournaal, mededeelingen.
8.20 AVRO-Amusementsorkest, jodelkoor „Wil
helm Teil" en solist. 9.25 Radiotooneel. 10.00
Omroeporkest en solisten. 11.00 Betichten
ANP, Gramofoonmuziek. 11.3012.00 Orgel
spel.
HILVERSUM II 415,5 M.
8.30 KRO, 9.30 NCRV, 12.15 KRO, 5.00
NCRV, 7.45—11.00 KRO.
8.30 Morgenwijding. 9.30 Gewijde muziek
gr.pl.). 9.50 Nederlandsch Hervormde Kerk
dienst. Hierna: Gewijde muziek (gr.pl). 11.20
Neerbosch' Zangkoor en gramofoonmuziek.
11.55 Gewijde muziek (gr.pl.). 12.15 Gramo
foonmuziek. 1.00 Boekbespreking. 1.20 De Ko
ninklijke Zangvereeniging „St. Pancratius" en
-;ramofoonmuziek. 2.00 Vragenbeantwoording.
.45 KRO-Kameroi'kest, solist en gramofoon
muziek. 4.30 Voor de zieken. 4.55 Berichten.
5.00 Gereformeerde Kerkdienst. Hierna: Christ.
Zangvereeniging „Looft den Heere" en gra
mofoonmuziek. 7.10 Gewijde muziek (gr.pl.).
7.45 Berichten. 7.50 Gramofoonmuziek. 800
Berichten ANP, mededeelingen. 8.15 Het Don
Kozakken-koor. 8.30 De KRO-Melodisten en
solist. 8.50 Vervolg koor. 9.05 Radiotooneel. 9.35
Vervolg KRO-Melodisten 9.55 Vervolg koor.
10.10 Causerie over een vliegreis naar Neder
landsch Oost-Indië. 10.30 Berichten ANP.
10.4011.00 Epiloog.
DROITWICH 1500 M.
12.40 Het Morris Motors-orkest. 1.20 Isidore
Schwiller en zijn strijksextet. 1.50 Gramofoon
muziek met toelichting. 2.20 Voor tuiniief-
hebbers. 2.40 Het BBC-orkest. 3.40 Eugene Pini
en zijn Tango-orkest. 4.20 Causerie over de
Conferentie van Madras. 4.40 Wynford Rey
nolds en zijn Octet. 5.20 Religieuze boekbespre
king. 5.40 Radio-film. 6.55 Orgelspel. 7.30
8.10 Alfredo Campoli en zijn Salonorkest. 8.15
Kerkdienst. 9.05 Liefdadigheidsoproep. 9.10
Berichten. 9.25 Radiotooneel met muziek. 9.55
„The Voice of Britain", discussie. 10.35 Piano
voordracht. 10.50 Epiloog.
RADIO-PARIS 1648 M.
9.00 Gramofoonmuziek. 10.00 LocateQili-
orkest. 10.25 Gramofoonmuziek. 10.50 Uit
Leipzig: Bach-cantate. 11.20 Uit Berlijn: Het
koor van de Berlijnsche Kathedraal. 12.30
Orgelconcert. 1.00 en 1.10 Gramofoonmuziek.
1.20 Zang. 1.35 Het Lucien Goldy-orkest. 3.20
Chansons. 3.40 Gramofoonmuziek. 3.50 Accor
deonduetten. 5,20 Zang. 5.35 Sid Merriman en
zijn ensemble en solisten. 6.05 Gramofoon
muziek. 6.35 Radiotooneel. 7.20 Het Victor
Pascal-orkest. 8.35 Zang. 8.50 Opera-uitzen
ding: I. „Le Maréchal Ferrant". II. „Ma
Tante Aurore". 10.50 Gramofoonmuziek. 11.20—
12.50 Jo Bouillon en zijn orkest.
KEULEN 456 M.
5.20 Havenconcert. 7.35 Solistenconcert. ,10.20
Hermann Hagestedt's orkest en solisten. 11.20
en 12.30 Omroeporkest. 1.20 Vroolijk concert.
3.20 Hermann Hagestedt's Amusementsorkest.
5.20 Carnavalsprogramma. 6.35 Dansmuziek
(gr. pl.). 7.30 Carnavalsprogramma. 9.35 Her
mann Hagestedt's orkest, pianoduo en solis
ten. 11.202.20 Gevarieerd concert.
BRUSSEL 322 M.
9.20 Gramofoonmuziek. 10.20 Jan Steurs met
zijn Musette-ensemble, soliste en gramofoon
muziek. 11.20 Orgelconcert. 11 50 Gramofoon
muziek. 12.20 Uit Leipzig: Bach-cantate
(opn.) 12.50, 1.302.05 en 2.35 Gramofoonmu
ziek. 3.20 Fanfare „De Broederband" en gra
mofoonmuziek. 4.20 Pianovoordracht. 5.50. 6.55
en 7.20 Gramofoonmuziek. 8 20 Bont program
ma. 10.30 Populair concert. 11.2012.20 Gra
mofoonmuziek.
DEUTSCHLANDSENDER 1571 M.
7.30 Carnavalsconcert. 9.20 Berichten, piano
voordracht. 10.05 Berichten. 10.2012.10 Car
navalsprogramma (opn.).
Copyright P. I. E
x 6 Copenhagen
En nu begint de zevende geschiedenis, handelend over het paleis
van de Sneeuwkoningin en wat daarin gebeurde.
Toen Karei het paleis was binnengekomen, zag en voelde hij,
dat de muren sneeuwjachten waren en dat ijskoude winden de
ramen en deuren vormden. Er waren wel honderd zalen, al naar
de sneeuwjacht stormde en de grootste zaal was vele duizenden
meters lang. Groot en leeg en ijskoudNooit was er eens
vreugde in de zalen, zelfs de beren mochten er geen bal hebben,
waar de storm trompet zou kunnen spelen en waarbij de ijsberen
eens hadden kunnen laten zien, hoe keurig zij opgevoed waren.
Leeg en stil was het in het paleis..
Het Noorderlicht scheen hier zoo precies, dat men op de seconde
af kon zeggen, wanneer het 't sterkst en 't zwakst was. Midden in
de onmetelijk groote sneeuwzaal was een bevroren meer, waarvan
het ijs in ontelbare stukken gebarsten was. Het eene stukje ijs
was precies gelijk aan het andere, zoodat het eigenlijk een waar
kunststuk was. Hier zat de Sneeuwkoningin altijd, als zij in het
paleis was en dan zei ze altijd, dat het ijs van het meer de spiegel
van het verstand was en dat dit het eenige ware en goede op de
Karei was heelemaal blauw van de koude, toen hij hier kwam,
maar hij merkte het niet, want de Sneeuwkoningin had de koude
huivering van hem weggekust en zijn hart was toen ook een ijs
klomp. Toen Karei de stukken ijs zag, probeerde hij direct er een
paar aan elkaar te passen, net zooals bij een legplaat. En zoo
maakte hij prachtige figuren, tenminste dat dacht hij. Maar dit
kwam door het glassplintertje dat in één zijner oogen was terecht
gekomen.
(Wordt vervolgd)
MAANDAG 20 FEBRUARI 1939.
HILVERSUM I. 1875 en 301.5 M.
Algemeen programma, verzorgd
door de AVRO.
8.00 Gramofoonmuziek. (Om 8.15 Berichten).
10.00 Morgenwijding. 10.15 Gewijde muziek.
10.30 Voor de vrouw. 10.35 Gramofoonmuziek.
11.10 Declamatie. 11.30 AVRO-Aeolian-orkest
(Opn.) (Om 12.15 Berichten). 12.30 AVRO-
Amusementsorkest. 1.15 Ensemble Jonny Kroon
en gramofoonmuziek. 2.30 Omroeporkest eri so
list. In de pauze: Voordracht over Michel An-
gelo. 4.30 Disco-causerie. 5.30 Orgel, harp en
zang. 6.15 Gramofoonmuziek. (Om 6.25 Berich
ten). 6.45 De Twilight Serenaders. 7.30 „Eind
examen gevraagd", interviews. 8.00 Berichten
A.N.P. 8.15 Concertgebouworkest en solist. 9.25
Radiotooneel, 10.30 Het AVRO-Dansorkest.
11.00 Berichten A.N.P. gramofoonmuziek. 11.30
Dansmuziek (gr.pl.)
HILVERSUM II 415.5 M.
NCRV. Uitzending.
8.00 Schriftlezing meditatie. 8.15 Berichten,
gramofoonmuziek. (9.30 Gelukwenschen). 10.30
Morgendienst. 11.00 Christelijke lectuur. 11.30
Gramofoonmuziek. 12.00 Berichten. 12.15 Gra
mofoonmuziek. 12.30 De Gooilanders en gramo
foonmuziek. 2.00 Voor de scholen. 2.35 Gramo
foonmuziek 3.00 Wenken voor de keuken. 3.30
Gramofoonmuziek. 3.45 Bijbellezing. 4.45 Gra
mofoonmuziek. 5.15 Kinderuurtje. 6.15 Gramo
foonmuziek. 6.30 Berichteg, vragenuurtje. (7.00
Berichten). 7.45 Gramofoonmuziek. 8.00 Berich
ten A.N.P., herhaling SOS-berichten. 8.15 Ge
mengde Zangvereeniging „Spangens Koor" en
solisten. 9.30 Causerie „Materie en licht". 10.00
Berichten A.N.P. hierna actueel halfuur. 10.30
Gramofoonmuziek. 10.45 Gymnastiekles. 11.00
Gramofoonmuziek. 11.50 Schriftlezing.
DROITWICH 1500 M.
11.20 Zang en cello. 12.10 Gramofoonmuziek.
12.20 Causerie over de Angelsaksische Kerk.
12.45 Orgelconcert. 1.20 Het Bristols Politie-
muziekkorps. 2.00 Declamatie. 3.20 Dansmuziek
(Gr.pl.) 4.15 Sportreportage. 4.30 Orgelspel. 4.50
Gramofoonmuziek met toelichting. 5.20 Piano
duo. 5.40 Het Aeolian-orkest, m.m.v, soliste. 6.20
Berichten. 6.40 Muzikale causerie. 7.00 Gramo
foonmuziek met toelichting. 7.20 Variété-pro
gramma. 8.20 Causerie „Children at school: boys
and girls together". 8.40 Het BBC-Variété-or
kest, m.m.v. solist. 9.20 Berichten 9.45 Buiten-
landsch overzicht. 10.00 Programma gewijd aan
New-York. 10.35 Het BBC-orkest m.m.v. soliste.
11.35 Billy Bissett and his Canadians en solis
ten. 11.50 Jazzmuziek (Gr.pl.)
RADIO PARIS 1648 M.
9.00 en 10.00 Gramofoonmuziek. 11.20 Het G.
Derveaux-orkest. 12.30 Zang. 1.05 Het Cassard-
orkest. 2.35 Pianovoordracht. 2.50 Zang. 3.05 en
3.30 Gramofoonmuziek. 3.35 Zang. 4.40 Gramo
foonmuziek. 5.05 Zang. 5.25 Pianovoordracht.
5.55 Gramofoonmuziek. 6.35 Vioolvoordracht.
6.50 Zang. 7.20 Het Bailly-orkest. 8.35 Cellovoor-
di-acht. 8.50 Opera-uitzending.
KEULEN 456 M.
5.50 Gramofoonmuziek. 6.30 Militair orkest.
7.50 Gouworkest Silezië. 11.20 Leo Eysoldt's or
kest, vroolijk instrumentaal kwintet en popu
lair orkest. 3.20 Het Omroeporkest. 5.30 Gra
mofoonmuziek. 5.50 Will Glahe en zijn orkest en
solisten. 8.10 Het Omroeporkest, -koor en solis
ten. 9.50 Bernhard Etté's orkest en solisten. 12.20
Amusementssextet, Gritz Weber's orkest en so
listen.
BRUSSEL 322 M.
12.20 Gramofoonmuziek. 12.50 en 1.30 Om
roeporkest. 1.50 en 5.20 Gramofoonmuziek, 5.35
Pianovoordracht 5.50 Zang. 6.20 en 7.20 Gra
mofoonmuziek. 8.20 en 9.20 Omroeporkest en
soliste. 10.30 Gramofoonmuziek.
BRUSSEL 484 M.
12.20 Gramofoonmuziek. 12.50 en 1.30 Radio
orkest. 1.50 Gramofoonmuziek. 5.20 Radio-or
kest en solist. 5.50 Radio-orkest. 6.35 Zang. 7.05
Pianovoordracht. 7.35 Gramofoonmuziek. 8.20
Herinneringen uit 1900. 9,05 Het Omroepsym-
phonie-orkest, het Omroepkoor en solisten. 10.30
Gramofoonmuziek met toelichting. 11.05 Dans
muziek. (Gr.pl.)
DEUTSCHLANDSENDER 1571 M.
7.30 Het Berlijnsch Philharmonisch orkest.
(3.25 Voordracht). 9.35 Berichten. 9.50 Piano
voordracht. 10.05 Berichten. 10.20 Bernhard
Etté's orkest en solisten.