De rede van Beek
DE NACHTEGAAL
ONS WEKELIJKSCH
KNIPPATROON.
Polen paraat aan de Oostzee
Aan het uitvoerige verslag van het Poolsche
Telegraafaangentschap van de rede van Beek
ontleenen we nog het volgende:
Polen heeft geen enkelen stelselmatigen druk
uit willen oefenen op de vrije nationale, ideolo
gische en cultureele ontwikkeling der Duitsche
meerderheid in de vrije stad Dantzig. Ik ver
neem, dat men de annexatie van Dantzig bij het
Duitsche rijk opeischt. Nu ons voorstel van 26
Maart om gemeenschappelijk het bestaan en de
rechten van de vrije stad te waarborgen zon
der antwoord is gebleven en ik in tegendeel
verneem, dat men in dit voorstel een weigering
ziet om te onderhandelen, ben ik wel verplicht
mij af te vragen, waarom het in werkelijkheid
gaat. Gaat het om de vrijheden van de Duitsche
bevolking van Dantzig, die niet bedreigd wor
den, om een prestige kwestie of gaat het om een
voornemen, Polen van de Oostzee terug te drin
gen?
Welnu, Polen zal zich niet van de
Oostzee laten terugdringen. Dezelfde
overwegingen zijn van toepassing op de
verbindingen door onze provincie Pom-
meren. Ik leg den nadruk op die woor
den „Provincie Pommeren". Want de
uitdrukking „Corridor" is een kunstma
tige uitvinding, omdat het hier immers
een provincie betreft, welke van alle
tijden Poolsch is geweest en slechts een
uiterst klein percentage aan Duitsche
kolonisten bezit.
Wij hebben aan het Duitsche rijk alle facili
teiten in de spoorwegvei'bxndmgen vei'leend, wij
hebben aan de bui-gers van dien staat toege
staan om uit het Duitsche rijk naar Oost-Prui
sen te reizen zonder zich te behoeven onderwer
pen aan douane- of pasfoi-maliteiten. Wij heb
ben voorgesteld analoge faciliteiten te onder
zoeken voor het automobielverkeer en hier ziet
men opnieuw de vraag verschijnen: waarom
gaat het in werkelijkheid? Wij hebben er geen
enkel belang bij de Duitsche bui-gers te hinde
ren in hun verbindingen met him oostelijke pro
vincies. Wij hebben echter geen enkele beweeg
reden, onze souvereiniteit op ons eigen grond
gebied te beperken. Wat de eerste en de tweede
kwestie betreft, t.w. die der toekomst van Dant
zig en der verbinding door Pommeren, gaat het
steeds om eenzijdige concessies welke de Duit
sche regeering van ons schijnt op te eischen.
Slowakije.
Een staat die zichzelf respecteert, doet
geen eenzijdige concessies. Waar blijft
dus die wedeiiceerigheid? In dat opzicht
ontbreekt den Duitschen voorstellen elke
duidelijkheid. In zijn jongste redevoering
sprak de Duitsche rijkskanselier van een
drievoudig toezicht in Slowakije. Ik ben
verplicht te verklaren, dat ik dat voor
stel voor het eerst vernomen heb uit
de rede van den rijkskanselier van 28
April.
Tijdens zekere voorafgegane besprekingen,
had men zich beperkt tot zinspelingen over de
mogelijkheid om de kwestie van Slowakije te
bespreken in geval een algemeen accoord tot
stand zou komen. Wij hebben niet getracht die
per in te gaan op dit sooi-t besprekingen, daar
het niet onze gewoonte is om van de belangen
van anderen een voorwerp van onderhandelin
gen te maken.
Eveneens is ons het voorstel om het
nonagx-essiepact met 25 jaar te verlen
gen in geen enkelen concreten vorm tij
dens de jongste besprekingen voorgelegd.
In dit opzicht werden eveneens niet-of-
ficieele zinspelingen gedaan, zij het ook,
dat deze afkomstig waren van vooraan
staande vertegenwoordigers der Duitsche
regeering. Maar in die besprekingen
kwamen ook andere zinspelingen te voor
schijn, welke veel verder gingen dan de
behandelde onderwerpen. Ik houd mij
het recht voor om zoonoodig op deze
kwestie terug te komen.
In zijn rede stelt de Duitsche rijkskanselier
als een concessie zijnerzijds voor de tusschen
Polen en Duitschland bestaande grens te erken
nen en definitief te aanvaarden. Ik moet vast-
len, dat het er hier om zou gaan ons onbetwist
baar eigendom de jure en de facto te erkennen.
Hieruit volgt dus, dat dit voor-stel evenmin mijn
standpunt kan wijzigen, dat de Duitsche eischen
in de kwestie Dantzig en de autostrade een
zijdig blijven.
In het licht van die overwegingen verwacht
gij van mij en terecht een antwoord op de laat
ste passage van het Duitsche memorandum: in
dien de Poolsche regeering er belang aan hecht,
dat de Poolsch-Duitsche betrekkingen opnieuw
bij verdrag geregeld worden, is de Duitsche re
geering daax-toe bex-eid."
Het komt mij voor, dat ik in beginsel onze hou
ding heb uiteengezet.
Thans duidelijkheidshalve nog een samenvat
ting van mijn uiteenzetting. De beweegreden
voor het sluiten van zulk een accoord zou zijn
„de vrede". Een woord, dat de Duitsche rijks
kanselier in zijn rede met nadruk heeft genoemd.
„De Lichthoeve" te Santpoort.
In „De Lichthoeve" van Mei, het orgaan van
het bekende Kindertehuis van dien naam aan
de Kweekerslaan te Santpoort, staat een
treffend gedicht van mevrouw T. Klay
Lancée, de dochter van den oud-directeur der
Rijkskweekschool voor Onderwijzers en On
derwijzeressen te Haarlem, waaruit haar
giroote liefde voor het kind blijkt en waardoor
vele moeders, die medelijden hebben met
kinderen, die moedwillig of noodgedwongen
door de ouders in den steek worden gelaten,
getroffen zullen worden. Mevrouw Klay jubelt
o.a.:
Ik moet het steeds weer zeggen,
hoe blij ik ben met jou.
Ik wil het steeds weer zingen,
hoeveel ik van je hou.
Ik vind vanzelf de woorden,
de liefste die ik ken:
Jij zult gelukkig wezen,
ik bij je ben!
Helaas is het aantal kinderen, dat de moe
derliefde moet missen, nog heel groot. Daar
kan Zuster J. Th. Kuyck, directrice van „De
Lichthoeve",- met haar 16-jarige ervaring over
meepraten. Zij schrijft zooals gewoonlijk weer
een pakkende schets op de voorpagina van
het orgaan, ditmaal getiteld: „Hein". Zuster
Kuyck heeft ook dringend behoefte aan hulp
bij de kinderen en in de keuken; daarom
vraagt zij of er jonge vrouwen zijn, die haar
willen helpen.
De administrateur, de heer A. Stoelenga,
geeft een uitgebreid verslag van de in het
afgeloopen winterseizoen gehouden propa-
paganda-avonden. Tenslotte wordt rekening
en verantwoording gedaan van de binnenge
komen giften, in geld en natura
De vrede is ongetwijfeld het doel der Poolsche
diplomatie. Twee voorwaax-den moeten vervuld
worden wil dit woord zijn werkelijke waarde
hebben: ten eerste: vreedzame bedoelingen, ten
tweede: vreedzame methoden van optreden.
Indien de Duitsche regeex-ing zich in haar be
trekkingen met ons land door deze twee begin
selen laat leiden, is iedere bespreking mogelijk
mits hierbij natuurlijk de beginselexi welke ik
zoojuist heb uiteengezet, in acht worden ge
nomen.
De vrede is een kostbaar en
x-enswaardig iets. Onze generatie welke
den oorlog heeft gekend, verdient stellig
een tijdperk van vrede. Doch de vrede,
zooals vrijwel alle dingen op deze we
reld, heeft een hoogen prijs welke even
wel begrensd is. Voor ons Polen, bestaat
het begrip van een vrede tot eiken prijs
Piet.
Er is in het leven der menschen, der
volleen en der staten slechts een ding
dat geen prijs kent: dat ding is de eer."
AANBESTEDING.
HAARLEM, Vrijdag.
Door den directeur van Openbare Werken
werd heden in het Raadhuis aanbesteed:
Het maken van een duiker in de
tochtsloot van gemaal Veerpolder met
bijkomende werken.
Ingeschreven werd door R. Beijker, Haar
lem f 3234. H. J. de Weers, Haarlem f 2300, G.
Hulsebosch, Bloemendaal f 3136, M. Ebbing
Haarlem f 2875, J. Rombout, Haarlem f 3200.
P. J. van Hoften, Haarlem f 3137, Haarlem's
Grond-, Hei- en Aannemingsbedrijf f 3160, A.
Steunenbrink, Bakkum f 2620, J. P. Boot,
Velsen f 2284.50.
ONEERLIJKE LOOPJONGEN
HAARLEM, Vrijdag.
Door de recherche te Bloemendaal is aange-
houdexi als vex'dacht van diefstal in dienstbe
trekking, ten nadeele van zijn patroon te Bloe
mendaal, een 17-jarige loopjongen uit IJmuiden.
Hij wordt ter beschikking van de justitie gesteld.
FAILLISSEMENTEN.
Op 4 Mei 1939 werd door de Arrondisse-
ments-Reehtbank te Haarlem in staat van
faillissement verklaard: -K. J. van Det, im
porteur van grafische artikelen, zaakdoende
onder den naam of de firma P. Regter en Co.,
wonende laatstelijk Van Egmondstraat 39 te
Ha ar lem
Rechter-CommissarisMr. E. J. W. Top.
Curator: mr. L, S. Römelingh, advocaat en
procureur te Haarlem.
Elegante deux-pièces.
Deze elegante deux-pièces kan men ver
vaardigen van 3.75 stof van 90 c.M. breedte.
De blouse wordt van voren gesloten met een
rij pic-pac knoopjes. Langs de mouwen en
onderkant van de blouse wordt een borduursel
aangebracht.
Het patroon is bestemd voor maat 46, bo
venwijdt 107 cm. taillew. 90 cm. heupwijdte
120 om. Door al of niet aanknippen van
naden kan men het patroon passend maken
voor het eigen figuur.
Prijs van het patroon 26 ets. Het is
van Maandag af gedurende een week verkrijg
baar: Kennemerlaan 42, IJmuiden en Bree-
straa-t 2-9, Beverwijk.
„Popoio d'Italia" vaart uit tegen
de Fransclie pers.
MILAAN 5 Me. (Stefaxii). De „Popoio
d' Italia" publiceert een in bijzonder felle be
woordingen gesteld artikel tegen door Fransche
bladen gepubliceei'de berichten over beweerde
betoogingen van oproerigen aard in Milaan en
over verstoordheid der Milaneezen tegen de
beweerde aanwezigheid van Duitsche troepen
in de stad.
Het blad noemt deze berichten het toppunt
van onbeschaamdheid en zegt, dat de geheele
wereld weet, dat dit leugens zijn.
Mox-gen zal de Milaneesche bevolking op de
stx'aten en pleinen het aan de wereld toex'oepen,
dat de as Rome-Bexiijn een onwankelbaar blok
vormt en dat de Duce door zijn geheele volk
gevolgd wordt als een muur waartegen de groote
democratieën, die vooral groot zijn in leugens,
te pletter zullen loopen.
PROERAMMA
ZONDAG 7 MEI.
HILVERSUM 1 1875 en 415,5 M.
8.30 KRO. 9.30 NCRV, 12.15 KRO, 5.00
NCRV, 7.45—11.30 KRO.
8.30 Morgenwijding. 9.30 Gereformeerd-
Evangelisch Zangkoor. 11.45 Gewijde muziek
(gr.pl.). 12.15 Causerie „Eén uit velen: Mill
Hill in Nederland". 12.35 Gramofoonmuziek.
1.00 Boekbespreking. 1.20 1.20 R.K. Gemengde
Zangvereeniging „St. Cecilia" en gramofoon
muziek. 2.00 Godsdienstonderricht voor oude
ren. 2.30 Gramofoonmuziek. 2.45 Cellovoor
dracht met pianobegeleiding. 3.00 Pianovoor
dracht. 3.15 Vervolg cellovoordracht. 3.30 Ver
volg pianovoordracht. 3.45 Gramofoonmuziek.
4.00 Ziekenlof. 4.55—5.00 Gramofoonmuziek.
5.05 Orgelspel. 5.45 Gewijde muziek (gr.pl.).
5.50 Nederlandsch Hervormde Kerkdienst.
Hierna; Gewijde muziek (gr.pl.). 7.45 Berich
ten. 7.50 Gramofoonmuziek. 8.00 Berichten
ANP, mededeelingen. 8.15 KRO-orkest en KRO-
Melodisten. 8.45 Radiotooneel. 9.00 vervolg
concert. 9.30 Zang en piano. 9.40 Het Rococo-
octet. 10.00 Vervolg van 9.30. 10.10 Gramo
foonmuziek. 10.30 Berichten ANP. 10.40 Epi
loog. 11.00—11.30 Esperantolezing.
HILVERSUM n 301.5 M.
8.55 VARA, 10.00 VPRO, 12.00 AVRO, 5.00
VARA, 8.00—12.00 AVRO.
8.55 Gramofoonmuziek. 9.00 Berichten. 9.05
Tuinbouwpraatje. 9.30 Gramofoonmuziek. 9.45
Causerie „Vaxi Staat en Maatschappij". 10.00
Zondagsschool. 10.30 Vrij zinnig Hervormde
Kerkdienst. 12.00 Cyclus „Weg met de staket-
selen". 12.20 Berichten, hiernaOrgelspel. 12.40
Gramofoonmuziek. 1.00 AVRO-Musette-en-
semble en solist. 1.30 Causerie „Wat er in
Indië gebeurt". 1.50 Gramofoonmuziek. 2.05
Reportage voetbalwedstrijd. 4.10 Gramofoon
muziek. 4.25 AVRO-Dance-Band. 4.55 Sport
nieuws ANP, Gramofoonmuziek. 5.00 De Ram
blers. 5.30 Voor de kinderen. 6.00 Gramofoon-
(Adv. ingez. Med.)
.Copyright P. I. B. Bok 6 Copenhagen
„Het klinkt alsof er een glazen klokje geluid wordt", zei de kamer heer, „en kjjk eens hoe hij zijn keel gebinxikt. Jammer, dat wg hem
vroeger nooit hoorden. Hij zal stellig succes aan het hof hebben."
„Zal ik nog eens voor den keizer zingen?" vroeg de nachtegaal,
die dacht, dat de keizer ook naar hem luisterde. „Voortreffelijke
kleine nachtegaal", zei de kamerheer nu, „ik heb de onuitspreke
lijke eer U voor dezen avond uit te noodigen voor een hoffeest,
waar ge Zijne Hooge Keizerlijke Majesteit met Uw bekoorlijken
zang zult verrukken."
Radiojournaal, mededeelinaen
gebouw-orkest, Toonkunstkoor i ""«BW
Oratonumvereeniging en 50ilsL Ko"'nk:i)k(
mofoonmuziek. 10.00 RaS,9j» fe"
AVRO-Amusementsorkest'eni lOJO
richten ANP, hierna tot Soffe fc
orkest. u Omroen
DROITWICH 1500 M.
11.20 BBC-Harmonie-orkest n
voordracht. 12.10 Harold SanaM®Uale
Weenseh octet. 12.35 Falkman ,ea
chen-orkest en soliste. 1.20 v20,a. Apa?
bers. 1.40 De Alphas. 2.20 EB0-avïï ?htb-
orkest en solist. (3.15—3.25 Dwl,»,ymp!1™lt-
Gramofoonmuziek. 4 20 CauseS
F.liot 4 40 Rar)intnr,noM „Ui,ene OVer C,Pn-
„Nu, als de keizer mij wil hooren zingen, zou het beter zjjn, als hij hierheen, kwam", meende de nachtegaal, „in 't bosch klinkt het 't
mooist. Maar goed, ik zal komen, omdat de keizer het weascht."
Wordt vervolgd).
that muziei^???
1.40 De Alphas.' 230 BBC si!5!:Iheb'
DecljSS*-
Eliot. 4.40 Radiotooneel
Causerie „This and that", S2Ö aSSSf- 5®
Buitenlandsch overzicht 5 5o rwShten- 5.30
Reg. King's orkest. 6.50-7 ioD°Spe:' 8«
Kerkdienst. 8.05 LiefdadigherSïS"e' '15
Berichten. 8.25 BBC-TheatereST611 !1»
9.25 Het Kamaren-Trio. 9.50 EniW 50li5lei>-
RADIO-PARIS 1848 M. r,pil°0S.
8.00 en 9.00 Gramofoonmuziek min
orkest 11.00 Gramofoonmuziek' i j
concert. 11.50 Zang. 12.35 Van de Wan. 0 8e;-
I.50 Gevarieerd programma4os
4.20 Vocaal trio. 5.35 Radiotooneel sRf'
ciano-orkest. 7.50 SymphonieconS' „,a Vit"
Noyon-koor. 9.50 GramofoonmStmiK';>t
II.50 Jo Bouillon en zijn orkest 10'2IP-
KEULEN 456 M. l'
5.20 Havenconcert. 7.25 Kastert-k®—
solisten. 8.30 Gramofoonmuziek 9<in7 11
koorconcert. 10.35 Voor soldatenli» fi.®1"
orkest. 12.30 Gramofoonmuziek 120
concert. 3.20 Leo Eysoldt's orkest,'l»®*2
het Keulsch pianoduo. 6.40 .PamH. 81
rette. 9.55 Herm. Hagestedt's oS °pe-
ten (opn.). 11.20-1.20 NachtcoSt
BRUSSEL 322 M. """-concert (gr.plj,
3.00 Gramofoonmuziek. 9.20 Jan stem-,. u
sette-ensemble en soliste. 10.20 Oreéi
10.50 Gramofoonmuziek. 11.20 Zang na"'-
12.30 Het Los Companeros-ortet. i2
en 1.35 Gramofoonmuziek. 2.20 en 3 25 M»
orkest. 5 05 Jazzmuziek (gr.plga W1
tooneel. 6.25 Gramofoonmuziek 7 20'Boni J°"
gramma. 9.30 Populair concert.' 10.20-S
Gramofoonmuziek: 11,20
BRUSSEL 484 M.
8.20 Gramofoonmuziek. 9.20 Gevarieerrt mn
eert en reportage. 10.20 GramofoonmiiÏÏt
10.35 Zang. 10.50 GramofoonSTffï
Accordeonsoh. 11.20 Gramofoonmuziek 11
12.30 Radio-orkest. 12.55-1.15 Gramofonn
muziek. 1.50 Orkest en koor van de fil
Roland de Lassus" en solisten. 4 20 ën 4
Radio-orkest. 6.15 en 6.35 Gramofoonmuziek
7.20 „La Traviata opera. (7.50-8,05, 8.35-,
8.55 en om 9.15 Gramofoonmuziek) in no
11.20 Gramofoonmuziek. w~"
DEUTSCHLANDSENDER 1571 M.
7.35 „Prince Igor", opera (opn.) 9.20 Be
richten. 9.40 Twee klarinetten en fagot. 1005
Belichten. 10.20 Omroepdansorkest, Töpfer-
duo en solisten (opn.). 11.05—11.20 Gramo
foonmuziek.
MAANDAG 8 MEI 1939.
HILVERSUM I 1875 en 415.5 M.
NCRV-Uitzending.
8.00 Schriftlezing en meditatie. 8.15 Ber. hier
na: Gramofoonmuziek. (9.30 Gelukwenschen).
10.30 Morgendienst. 11.00 Christelijke lectuur',
11.30 Gramofoonmuziek. 12.00 Bexichten. 12.15
Orgelspel. 1.15 Gramofoonmuziek. 1.30 Amster-
damsch salonói-kest en gramofooixmuziek, 3.00
Causerie over kamerplanten. 3.40 Gramofoon
muziek. 3.45 Bijbellezing. 4.45 Gramofoonmu
ziek. 5.15 Kinderuurtje. 6.15 Gramofoonmuziek.
(Om c.a. 6.25 Berichten). 6.25 Vragenuurtje. 7.00
"Berichten. 7.15 Vervolg vragenuurtje. 7.45 Gra
mofoonmuziek. 8.00 Berichten A.N.P. Herhaling
SOS-berichten. 8.15 Uitzending van de Centrale
voor Werkloozenzorg. 9.30 Christelijk Fanfare
corps „Hallelujah" en gramofoonmuziek, 10,15
Berichten ANP., actueel halfuur, 10.45 Gym
nastiek. 11.00 Cello en piano. 11.30 Gramofoon
muziek. c.a. 11.50 Schriftlezing.
HILVERSUM n 301.5 M.
Algemeen programma, verzorgd door
dé VARA. 10.00—10.20 v.m. VPRO.
8.00 Gramofoonmuziek (c.a. 8.16 berichten).
10.00 Morgenwijding. 10.20 Declamatie, 10,40
Gramofoonmuziek. 11.10 Declaxxxatie, 11.30 Cello
en piano. 12.00 Gramofoonmuziek (c.a. 12.15
berichten). 12.30 Orgelspel. 1.00 De Ramblers.
1.30 Gramofoonmuziek. 2.00 Utrechtsch Stedelijk
Orkest en Toonkunstkoor (opn.) 2.35 Utrechtsch
Stedelijk Orkest en declamatie (opn.) 3.00 De
clamatie. 3.25 Viool en piano. 4.00 Gramofoon
muziek. 4.30 Voor de kinderen. 5.00 Orgelspel
en gramofoonmuziek. 6.00 Esmeralda. 6.28 Be
richten. 6.30 Muzikale causerie (met gr.pl.) 7.05
VAR A-Kalen der. 7.10 Causerie over den lucht
beschermingsdienst. 7.30 Pianovoordracht. 8.00
Herhaling SOS-berichten. 8.03 Berichten A.N.P.
8.15 Het Utrechtsch Stedelijk Orkest „De Stem
des Volks", Rotterdam en solisten. 9.30 Gramo
foonmuziek. 10.00 Berichten ANP., 10.10 VARA-
orkest. 10.45 De Ramblers. 11.15 Gramofoonmu
ziek.
DROITWICH 1500 M. A
10.20 Pianovoordracht. 11.20 Kerkhistorische
causerie. 11.45 Gramofoonmuziek. 12.00 Decla
matie. 12.20 Sportreportage. 12.50 Orgelspel. 2.20
Sportreportage. 3.15 Cabaret. 3.50 Gramofoon
muziek met toelichting. 4.20 Gramofoonmuziek
4.50 Sportreportage. 5.20 Berichten. 5.40 W
Amerika: Causerie „Business outlook from
America". 5.45 Muzikale causerie. 6.05 De BBU
zangers. 6.20 Variété-programma. 7.20'Causerie
„A Cockney moves to Paris". 7.35 Het BBO-
Symphonie-orkest o.l.v. Arturo Toseanlm. (Um
8.20 berichten). 9.35 Alfredo Campolis salon
orkest en soliste. 10.20 Van Straten en zijn or-
kest en solisten. 10.50 Gramofoonmuziek. iu»
Berichten.
RADIO-PARIS 1648 M. nr
8.00 Gramofoonmuziek. 9.00 Het Locate)lb-
kest. 9.20 en 10.20 Gramofoonmuziek. 1UU zang.
12.25 Jane Evrard's damesorkest. 1.38vww-
voordracht. 1.50 Gramofoonmuziek.
2.50 Pianovoordracht. 3.40 Gramofoonmuz
4.05 Zang. 4.40 Fluit en piano. 4.55 GramoRKffl-
muziek. 5.35 Het Felix Raugel-koor (met toe
lichting). 6.20 Het Cantrell-orkest 7.35 m
Droitwich. 9.35 en 10.20 GramofoonmuzieK.
KEULEN 456 M.
5.50 Gramofoonmuziek. 6.30 Militair
7.50 De „Drei Musikanten". 11.20 Mijnwerkers
strijkorkest. 12.35 Het Dresdens orkest.
Populair concert. 3.20 Otto Dobrmdts
5.45 Viool en piano. 6.20 Verzoekconcert. l
Operetteconcert. (8.20 Westduitsch weesop
zicht). 10.10 Het Omroeporkest en solui
Leo Eysoldt's orkest (opn.)
BRUSSEL 322 M. ionPiano-
11.20 en 12.30 Gramofoonmuziek.JUU na
voordracht en gramofoonmuziek. 5'5Ü g
foonmuziek 7.20 Cabaret-programma, ö.su u
en harp. 9.30 Gramofoonmuziek.
BRUSSEL 484 M. ,ononi55
11.20 en 12.30 Gramofoonmuziek. en
Omroepdansorkest. 5.35 Zang. 6.05 Pian
dracht. 6.35 Gramofoonmuziek. 7.20 r
symphonie-orkest. 8.35 Radiotooneel.
roepkoor (met toelichting). 9.30 Omroep
kest, en solist.
DEUTSCHLANDSENDER 1571 M.
7.30 De Stedelijke Zangvereeniging van
het Omroepoi'kest en solisten. 8.50 Popid
eert. 9.20 Berichten. 9.40 Viola da gamM
cembalo. 10.05 Berichten. 10.20 Het Gmro p
orkest -