De nieuwe Tilburgse schouwburg, een zuivere vorm van het leven dat er zich in afspeelt De nieuwe schouwburg het hart van Brabant Horen en zien Freies Fernsehen ongrondwettig MAGISTRALE ARCHITECTUUR VAN IR. B. BIJVOET Luxe van grote allure door geïnspireerde behandeling van ruimte en volume Koopman verkocht valse „Permeke'1: 8 maanden De negen muzen Schouwburgplein stelt eisen waar Tilburg AANKONDIGINGEN EN NABESCHOUWINGEN WOENSDAG 1 MAART 1961 mm ^'hmSrmr radio televisie Luisterspelwedstrijd De radio geeft donderdag 7 elevisieprogramma WEEKABONNEMENTEN HEDENAVOND WORDT DE NIEUWE Tilburgse Schouwburg geopend met de wereldpremière door de Toneelgroep „Ensemble" van Christopher Fry's „Curtmantle". Met deze nieuwe schouw burg heeft de grootste Nederlandse architect na vele jaren weer een meesterproef afgelegd. Het is wonderlijk te bedenken dat ir. B. Bijvoet uit Haarlem, deze uitzonderlijk begaafde ont werper, tweeënzeventig jaar heeft moeten worden voor hij zijn eerste werken van deze omvang voltooid ziet. Hij vertelde mij eens, architect te zijn geworden onder meer om zijn grote be wondering voor Berlage's beurs aan het Damrak, die toentertijd in aanbouw was en waar hij als schooljongen dagelijks langs liep. Kort nadat hij zijn ingenieurstitel te Delft behaalde, werd het prijsvraag-ontwerp dat hij samen met zijn studiegenoot Duiker maakt voor een nieuw gebouw voor de Rijksacademie van Beeldende Kunsten te Amsterdam met de eerste prijs be kroond. Deze prijsvraag was in de architectenwereld van toen een gebeurtenis, vele jonge talenten hadden eraan meegedaan; de zeer begaafde, jong gestorven De Klerk won de tweede prijs, maar als gevolg van de crisis werd de uitvoering in de fundering stopgezet Berlage, die in de twintiger jaren de enige oudere gedelegeerde was op het eerste CIAM (Congrès International de 1'Architecture Moderne) in La Sarraz, had van dit jonge bureau terecht grote verwachtingen. Het is waarschijnlijk aan hem te danken dat zij belast werden met het ontwerp en de uitvoering van het grote Sanatorium „Zonnestraal" te Hilversum. Na de voltooiing van dit werk was hun naam tot ver over de grenzen bekend geworden. Later vestigde Bijvoet zich te Parijs waar hij tot na de oorlog heeft gewerkt. Daar maakte hij in samen werking met Pierre Chareau onder andere de beroemde dokters woning aan de Rue St. Guillaume, het „maison de verre" waar aan een geheel nummer van het omvangrijke en invloedrijke tijdschrift „Architecture d'Aujourd'hui" werd gewijd en waar voor onder andere ook Le Corbusier steeds groot respect heeft gehad. Briljant, maar niet zonder tragiek, was de definitieve afsluiting van de samenwerking BijvoetDuiker met de bouw van het Gooiland-Theater en het Hotel Gooiland te Hilversum Bijvoet woonde reeds jaren in Parijs toen Duiker, die het schets ontwerp voor dit complex nauwelijks klaar had. helaas veel te jong, overleed. Reeds tijdens zijn'ziekte vroeg hij Bijvoet het ontwerp verdei- te ontwikkelen en uit te voeren. Bijvoet bleek de juiste man om met veel gevoel en bekwaamheid de grote en bijzondere kwaliteiten van het gegeven schetsplan te realiseren VEEL VAN DE ECHT RUIMTELIJKE en echt poëtische atmosfeer die bij de latere grotere theaterontwerpen, inzonderheid bij de Tilburgse Schouwburg, tot grote rijp heid zou komen, is in Bijvoet's vroegere werk reeds duidelijk voelbaar. Niettemin was hij, toen hij zich na de oorlog weer in Nederland vestigde, voor de meesten een onbekende. Het is ongetwijfeld de grote verdienste van prof. Holt geweest, die het ongewoon talent in hem herkende, het zijne ertoe te hebben bijgedragen dat deze stille teruggetrokken aristocraat op de plaats onder de Nederlandse architecten kwam, die hij zozeer verdient. Ik heb het voorrecht gehad geruime tijd op hun bureau ge werkt te hebben en hem aan het werk te zien. Te zien hoe uiterst zorgvuldig zijn ontwerpen tot stand komen. Van alle plannen maakt hij met eigen handen niet alleen alle schetsen maar ook de modellen. Niet vaak en dan eigenlijk met tegenzm laat hij werk aan anderen over. Het liefste zou hij van elk ontwerp zelf alle tekeningen en alle details tot op de ware grootte maken. Va.n elk detail waarvoor hij dat ook maar even nodig oordeelt, maakt hij vaak zelf een model. Het kenteken van zijn meester schap lijkt zijn nederigheid ten opzichte van het object te zijn, zijn enorme ijver en offervaardigheid, ook voor elke kleinigheid, ervan, zonder ook maar ooit de grote lijn uit het oog te verliezen. Integendeel het detail is belangrijk omdat het de grote lijn versterkt, omdat het de grote lijn tot Grote Lijn maakt. Bijvoet is een architect, een aarts bouwer, een dichter die een enorme scheppingskracht paart aan een vol komen beheersing van het metier. Zijn werk is waarachtig poëtisch, het is toveren met de werkelijkheid in tegen- De openingsplechtigheid van de Tilburgse schouwburg is hedenmid dag om half drie begonnen met de voorlezing door de deken van Til burg van psalm 126 in de berijming van Gabriël Smit: „Wil God uw huis niet bouwen, vergeefs is alle werk, geen bouwer kan zo sterk, als hij de muren stouwen". Vervolgens geeft het Brabants Orkest de eerste uit voering van de door Louis Toebosch getoonzette psalm 126, welke ge zongen wordt door een uit alle Til burgse koren geselecteerd zangers korps. Na de overdracht van het be heer van Stadsschouwburg aan de „Stichting Exploitatie Tilburgse Schouwburg" door de burgemeester van Tilburg, speelt het Brabants Or kest onder leiding van Hein Jordans „El sombrero de tres picos" van Ma nuel de Falla. Met een feestrede door prof. dr. W. J. M. Asselbergs en de ouverture Vivat Brabantia" door het Brabants Orkest wordt de openings zitting besloten. Vanavond, om 8 uur begint de wereldpremière van „Curt mantle" van Christopher Fry door „Ensemble" onder regie van Carl Guttmann BESPELING EENENDERTIGTOONS ORGEL IN TE YLERSMUSEUM De organisten Klaas Bolt en Anton de Beer bespelen zondag 5 maart het éénen- dertigtoonsorgel in het Haarlems Teylers- museum. Bovendien wordt een toelichting gegeven bij de verschillende speeltafels. Wim Bary DE JONGE DIRECTEUR Wim Bary van de nieuwe Schouwburg in Tilburg staat voor een zware taak. Hij beschikt over de modernste schouwburg van het land in een gebied welks culturele traditie aan zulk een bezit nog niet toe is. Maar eerder dan hier sombere conclusies, uit te trekken mag men aannemen dat door het tot nu toe ontbreken van een schouwburg een culturele activiteit is geremd, die thans vol ledig aan de dag zal kunnen treden. De schouwburgplannen van Tilburg dateren al van 1920; de behoefte aan een cultuurcentrum is dus niet van recente datum. Boven dien is de schouwburg er niet voor Tilburg alleen, maar ook voor het gehele gebied dat het „Hart van Brabant" genoemd wordt. Het is niet te boud te verwachten dal door de nieuwe schouwburg de culturele, al zo lang bestaande, belangstelling zal uit bloeien tot een regionale daadwerkelijke activiteit, die ook van haar kant de schouw burg meer betekenis zal geven; dat er een vruchtbare wederzijdse beïnvloeding zal zijn. Bary heeft jeugdabonnementen ingesteld voor scholieren en studenten. Hij heeft zijn zaal voor zestig voorstellingen ver huurd aan de gemeentelijke commissie voor de cultuurbehartiging van de school jeugd. Er is vooral belangstelling voor het I couponsysteem, waarbij men vrij is de voorstellingen te kiezen, dit in tegenstel ling tot het abonnementssysteem, dat aan De rechtbank te Amsterdam heeft een 51-jarige koopman uit de hoofd stad wegens het opzettelijk te koop aar' ^den van een kunstwerk waarop de na. van de maker was vervalst veroor deeld tot acht maanden gevangenisstraf, waarvan vier voorwaardelijk met een proeftijd van drie jaar en aftrek van het voorarrest. Het bevel tot voorlopige in hechtenisneming werd opgeheven zodat de koopman vandaag in vrijheid wordt ge steld. De koopman had van een kunstschilder uit Soesterberg een met „Permeke" ge signeerd Fries molenlandschap ontvangen om de proberen dit zogenoemde doek. van de bekende Vlaamse expressionist Permeke te verkopen. Hij had dit doek voor driehonderd gulden aan de 72-jarige directeur van een Amsterdamse kunsthan del verkocht. Dit schilderij was echter in 1947 gemaakt door de 47-jarige Amsterdamse kunst schilder-restaurateur N. Huppes, restaura teur van keramiek bij het Rijksmuseum j te Amsterdam. Deze had het schilderij I met een bevriende kunsthandelaar uit de hoofdstad voor een kunstwerk uit diens zaak geruild, en deze had op zijn beurt het schilderij verkocht aan een, bij de jus titie minder gunstig bekend staande, kunst handelaar waarna het doek in het bezit was gekomen van een kunstschilder in Soesterberg. De officier van Justitie, die oplichting bewezen achtte, had tegen de koopman tien maanden gevangenisstraf waarvan drie voorwaardelijk en aftrek van het voorarrest geëist. Directeur Bary is er zich van bewust dat hij in die wisselwerking als brug- figuur een belangrijke taak te vervullen heeft en dat hij als een pionier te werk zal moeten gaan. Hij is 32 jaar. Na een middelbare schoolopleiding in Leeuwar den, waar hij ook geboren is, volgde hij de katholieke toneelschool van Anton Sweers in Bussum onder leiding van onder an deren Verkade, Jan Musch en Henk Schaer. Als televisieregisseur bij de K.R.O. heeft hij zijdelings een .flinke ervaring in zake toneelproduktie opgedaan. In Til burg is door hem al een groot aantal le zingen gehouden, waarin hij met enthou siasme heeft gepleit voor een sterke band tussen publiek en schouwburg en er zijn thans ruim 1300 leden van het Nederlands Theater Centrum, dat zich vooral richt op de bedrijven en de gemiddelde burger. Er is voor de leden van het N.T.C. een reper toire vastgesteld, een volwaardig repertoire omdat men het N.T.C. niet wil beschouwen als sluitpost voor niet uitverkochte zalen. bepaalde voorstellingen gebonden is. Bary I te Karlsruhe heeft de officiële uitspraak verwacht veel van de vrije zaterdag, die gedaan dat de door de regering-Adenauer invloed kan uitoefenen op het vrij dagbe- opgerichte maatschappij voor een tweede zoek en zeker op het weekeindebezoek. Westduits televisieprogramma, Deutsch- In ieder geval laat Bary niets na om de land Fernsehen G. M. B. H., ongrondwet- culturele behoeften te activeren en I tig is. Daarmee werd duidelijk gezegd, dat voorzover die er niet zijn te schep- radio- en televisie-uitzendingen voor het pen. Hij heeft bovendien één factor heel binnenland behoren tot het domein der sterk mee: de Tilburgse „society' en het westduitse deelstaten. in het spotliedje zo onaardig behandelde fabrikantendom is een bij uitstek ge schikt publiek om gaarne bijeen te zijn en zich thuis te voelen in de kalme luister van de foyers en wandelgangen, in de door donkere kleuren zo bij uitstek voor een feestelijk gekleed publiek geëigende schouwburgzaal. Het is natuurlijk een se cundaire factor, maar toch één die in het culturele uitgaansleven niet verwaarloosd mag worden. Men kan gerust aannemen dat de oude Centrumschouwburg in Til burg, het vroegere Metropole, een te ma- Van links naar rechts de beeldhouwer Couzijn, ir. B. Bijvoet en prof. G. H. M. Holt. Deze foto werd zaterdag ge maakt bij de proefopstelling op de schouwburgmaquette van het ontwerp van het grote beeld dat Couzijn maakt voor plaatsing op het ronde plateau naast de toneeltoren. stelling met het goochelen naast de werkelijkheid dat aan de orde van de dag is in onze huidige architectuur. Deze schouwburg is een bewoording, een betekening van het deelnemen aan wat zich op het podium aan dramatiek zal kunnen afspelen. Het is jammer dat het plein waaraan het gebouw thans ligt, niet af is. Later zal pas duidelijk kunnen worden waarom of de ontwer per deze ligging gekozen heeft. Als te zijner tijd het nieuwe raadhuis gebouwd zal zijn, zal de enorme toneeltoren pas haar ruimtelijk tegenwicht hebben ge vonden. Nochtans is nu te zien hoe voortreffelijk het complex gesitueerd is De ruimtegevende werking ervan heeft hier nu reeds een plein geconcipieerd van een allure die Tilburg vreemd is maar die deze stad toch broodnodig had. HET IS DAN OOK een scheppingsdaad van betekenis dat de ontwerper zich niet aan de omgeving heeft aangepast (wat onmogelijk was) maar de omgeving pas send maakte aan zijn ontwerp door de enorme ruimte vormende werking die er van uitgaat. Elk van de drie hoofdblokken van het complex staat op precies de juiste plaats en in de juiste verhouding, niet alleen van het plein afgezien maar even zeer van binnen uit. De feestelijke ingang bij het midden van de zuidkant van het plein vormt de sleutel tot de lange ma jesteitelijke trappen en gang, die onder een hangend gewelfd plafond langs de vestiaires naar de voorruimte van de grote zaal voert. Deze voorruimte is aan een kant geheel vrij van de daaronder lig gende vorstelijke „salie des pas perdus" die op haar beurt weer een open verbin ding vormt met de onder de grote zaal liggende kleine zaal. Deze beide boven el kaar liggende grote wandelruimten zijn verbonden door een vorstelijke gebogen trap, die verder naar boven naar beide amfitheaters van de grote zaal voert. Het hoogtepunt van deze ontwikkeling is de grote zaal die inderdaad het centrale punt van het gebouw is. Speciaal en geconcen treerd; voor een grote zaal (900 zitplaat sen) is ze immers betrekkelijk klein met als in het oog springend voordeel niet al leen een grote intimiteit, maar ook dat elke zitplaats dicht bij het toneel is, ieder een alles zien kan en horen wat zich daar s.\;. -4. m De „Salie des pas perdus", waarvan op de foto de parallellogramvormige ramen te zien zijn. tegenstelling tussen de tamelijk donkere intieme sfeer van de zaal en de zeer ruime en lichte wandelruimte een bijzonder aan gename werking. DE NIEUWE TILBURGSE schouwburg heeft alle kenmerken van een meester werk. Het meest welsprekend is wel de afspeelt. Bovendien heeft de ruimtelijke klaarblijkelijke authenticiteit, het duide- lijke stempel van oorspronkelijkheid en vanzelfsprekendheid. Op geen enkel punt dringt de „architectuur" zich als zodanig op, het is het feestelijk decor voor men sen die uit zijn. Het is de pure vorm van het leven dat er zich in afspeelt, van de bezoekers, van de werkers en van de ar tiesten. Het is architectuur op de enig juis te manier, het is een vorm van leven. De met groot élan opgezette hoofdvormen zijn overal in volledige harmonie met de fraaie details. Niet het kostbare materiaal, maar de liefdevolle behandeling van ruimte en volume verlenen het gebouw een luxe van grote allure. Nico Andriessen PIANORECITAL DOOR LUDWIG OLSHANSKY De Amerikaanse pianist Ludwig Ols hansky geeft woensdag 8 maart in de tuin- zaal van het concertgebouw in Haarlem een recital, waarop hij werken van Schu bert, Copland, Beethoven en Schumann zal uitvoeren. De hoofdingang (geheel op de achter grond) met de hal en garderobe. Deze vorstelijke entree bevindt zich in de vleugel, welke links op de grote over zichtsfoto te zien is. Deze vleugel bevat een kelder, begane grond en de ver dieping die toegang geeft tot de grote zaal. Op de begane grond is tevens een keuken en een restaurant. Boven de hal bevindt zich op de eerste verdie ping een eet- en ontvangzaal. (Van onze correspondent) BONN Het constitutionele gerechtshof Voor de meer dan 4,5 miljoen televisie toestel-bezitters is deze uitspraak van het hoogste Westduitse gerechtshof van niet zoveel betekenis, zij zullen hun tweede televisieprogramma binnenkort toch wel krijgen zij het niet verzorgd door Bon ner regeringsinstanties maar door de tra ditionele, door de deelstaten beheerste om roeporganisaties. Freies Fernsehen is vorig jaar begonnen met het inblikken van reeksen program ma's en is daar nog altijd mee bezig! De schulden lopen dan ook aardig naar gere entourage was voor elk publiek dat jqq miljoen mark toe, want inkomsten specifieke culturele en specifieke uitgaans- genoegens gaarne en zo is het toch over al verenigt. Die oude schouwburg gaat niet voor niets tegen de grond. Voor ons staat vast dat ieder die één maal in dit nieuwe gebouw heeft vertoefd en er de verruimende atmosfeer van heeft ondergaan, er zal willen terugkeren. Dit gebouw is een kunstwerk dat men als. zo danig kan genieten. En waar te verwachten valt dat de programma's er van uitsteken de kwaliteit zullen zijn is het haast on denkbaar dat deze schouwburg, eenmaal in functie, niet de zuigkracht zal hebben welke het „Hart van Brabant" een cultu rele bloei zal bezorgen die, samensmeltend met die van Breda, Den Bosch en Eind hoven, aan „het zuiden" een eigen gezicht zal geven. Die ontwikkeling is hoogst be langrijk omdat juist in dit gebied de voor België en Nederland zo belangrijke cultu rele infrastructuur het diepste fundament kan krijgen. Stedelijk chauvinisme zou wat dit betreft remmend kunnen werken. Maar „Het Brabantse", het regionale volkskarakter is voldoende vast om stede lijke tendenzen in zich te verenigen, zoals „Het Vlaamse" dat doet. Maar zelfs als Bary deze toekomstvi sioenen zou hebben, dan wil hij toch in Tilburg met de Tilburgers beginnen. Hij ziet het als een tienjarenplan, dat van de I 20.00 Nieuws. 20.05 Wijlen Edwina Black, hoorsp - I OO 7A NT 1 nl 1 Tim T»nvi \TfiTi? Vrtflr am uit reclame-uitzendingen zijn er niet. De Nederlandse Radio Unie en de Bel gische radio en televisie hebben een wed strijd georganiseerd in het schrijven van een luisterspel voor kinderen. De voorzit ter van de jury is de heer Bert van Kerk hoven. Leden van de jury zijn mevrouw Mies Bouhuys en de heren Jaap ter Haar, Ary van Nierop, Marcel Coole, Herman Niels en Frits van Tichelen. Het reglement voor de wedstrijd is op aanvraag verkrijg baar bij de Nederlandse Radio Unie. HILVERSUM I. 402 m. 7.00 AVRO. 7.50 VPRO. 8.00—24.00 AVRO. AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Gymnastiek. 7.20 Gram. VPRO: 7.50 Dagopening. AVRO: 8.00 Nieuws. 8.15 Gram. 9.00 Gymn. voor de vrouw. 9.10 De groen teman. 9.15 Gram. 9.35 Waterst. 9.40 Morgenwij ding. 10.00 Gram. 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Kookpraatje. 11.15 Radio-philharm.orkest. 12.00 Lichte muz. 12.30 Land- en tuinbouwmeded. 12.33 Dansmuz. 12.50 Uit het bedrijfsleven, lezing. 13.00 Nieuws, meded. en beursber. 13.30 Amus.muziek. 14.00 Pianorecital. 14.30 Voor de vrouw. 15.05 De vreemde eend in de bijt, hoorsp. 15.40 Gram. 16.00 Gevar. progr. 17.00 Voor de jeugd. 17.30 Zang en orgel. 18.00 Nieuws. 18.15 Voor de jeugd. 18.30 Zangrecital 18.45 Sportpraatje. 18.55 Gesproken brief. 19.00 Voor de kleuters. 19.05 Gevar. progr. bodem af moet uitgewerkt worden. Hij is er nu aan begonnen, zakelijk, idealistisch en onverzettelijk. En op de eerste bladzijde van de geschiedenis van de Tilburgse schouwburg staat: 1 maart 1961 wereld première van „Curtmantle" van Christo pher Fry. Tilburg is al een beetje ver anderd. Orgelrestauratie in Maastricht. Het ruim 300 jaar oude orgel van de basiliek van Onze Lieve Vrouw te Maastricht zal binnenkort een dringend noodzakelijke restauratie ondergaan. Dit orgel werd in 1652 gebouwd door de befaamde Maas trichtse orgelbouwer André Severin. Het instrument is opgenomen op de lijst van monumentale orgels in ons land. Het or gel heeft in de vorige eeuw enkele wijzi gingen ondergaan in de registercombina- ties, welke allerminst gelukkig zijn te noemen. De restauratie zal worden uitge voerd door de firma Flentrop uit Zaan dam. Het werk zal ongeveer tien maanden in beslag nemen. „JOHANNES PASSION" DOOR ASAF De christelijke oratoriumvereniging „Asaf" uit Hillegom geeft op dinsdag 7 maart in de concertzaal van café restau rant „Treslong'' te Hillegom een uitvoering van Bachs Johannes Passion. Medewer king verlenen de sopraan Corrie Robbers, de alt Sibylle Raaphorst, de tenor Bert van 't Hoff. de bas Kees Deenik en de bas Jan Hulsbos. De begeleiding wordt ver zorgd door de volgende leden van het Radio Orkest: de violist Piet Dekker, de cellist Wil Werner, de hoboïst Arnold Vente en de fluitist Peter van Munster. De organist Richard Heidema werkt even eens mee aan deze uitvoering die onder leiding staat van Cor Kool. 22.30 Nieuws, beursber. van New York en meded. 22.45 Journ. 23.00 Sportact. 23.10 Nieuwe gram. 23.40 Amus.muz. 23.5524.00 Nieuws. HILVERSUM II. 298 m. 7.00 KRO. 10.00 NCRV. 11.00 KRO. 14.00—24.00 NCRV. KRO: 7.00 Nieuws. 7.15 Gram. 7.30 Voor de jeugd. 7.40 Gram. 7.45 Morgengebed en overweging. 8.00 Nieuws. 8.18 Gram. 8.50 Voor de vrouw. 9.40 Schoolradio NCRV: 10.00 Gram. 10.15 Morgen dienst. 10.45 Gram. KRO: 11.00 Voor de zieken. 11.45 Gewijde muz. 12.00 Middagklok - noodklok. 12.04 Gram. 12.25 Wij van het land. 12.35 Land en tuinb.meded. 12.38 Gram. 12.50 Act. 13.00 Nws. 13.15 Zonnewijzer. 13.20 Lichte muz. 13.40 Lichte muziek. NCRV: 14.00 Gevar. progr. (herh.). 14.30 Omr.ork. 15.10 Gram. 15.30 Sopr. en piano. 16.00 Verkenningen in de bijbel. 16.20 Fluit en orgel. 16.40 Gram. 17.00 Voor de jeugd. 17.30 Gram. 17.40 Beursber. 17.45 Oude muziek. 18.15 Sportrubriek. 18.30 Lichte muz. 18.50 Sociaal perspectief, lezing. 19.00 Nieuws en weerber. 19.10 Op de man af, le zing 19.15 Gram. 19.30 Radiokrant. 19.50 Polit. lezing. 20.00 Gevarieerd progr. 21.30 Gram. 21.50 Periodiekenparade. 22.00 Orgelconc. 22.30 Nieuws, 22.40 Avondoverdenking. 22.55 Boekbespr. 23.00 Nieuwe gram. 23.30 Boekbespr. 23.55—24.00 Nws. BRUSSEL. 324 m. 12.00 Nieuws. 12.02 Amus.muz. 12.30 Weerber. 12.35 Gram. 12.50 Koersen. 13.00 Nieuws. 13.15 Kamermuziek. 14.00 Schoolradio. 16.00 Koersen. 16.06 Franse les. 16.21 Kamermuz. 17.00 Nieuws. 17.15 Voor de kinderen. 18.15 Gram. 18.20 Voor de soldaten. 18.50 Sportkroniek. 19.00 Nieuws. 19.40 Gram. 19.50 Lezing. 20.00 Operamuz. 21.00 Ork.- conc. 22.00 Nieuws. 22.15 Radio-universiteit. 22.55 23.00 Nieuws. VOOR WOENSDAG NTS: 17.00 Jeugdjournaal. AVRO: 17.10—17.40 I Voor de kinderen. NTS: 20.00 Journaal en weer- overz. KRO: 20.20 De ring, éénacter. 21.10 Intern, variétéprogramma. 21.50 Onze arme rijke taal. I 21.10 Epiloog. VOOR DONDERDAG NTS: 20.00 Journ. AVRO: 20.20 Televizier. 20,30 Film. 21.0022.30 Meneer Masure, blijspel. dienen uiterlijk op woensdag te worden betaald, daar de bezorgers op donder dag moeten afrekenen. DE ADMINISTRATIE

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1961 | | pagina 5