VAN NIEL
Schitterende uitvoering van Berlioz'
„DAMNATION DE FAUST"
Schehadé's toneelfantasie „DE ZEEREIS'
PRACHTIG
GOLVEND
Militaire oefeningen
op Nieuw-Guinea
De negen muzen
Enthousiaste vertoning door De Nieuwe Komedie
Openbaar kunstbezit
in 1963 ook in
televisieprogramma's
een mooi
Geen Nederlandse dirigent
voor R.Ph.O. te vinden
Kerkelijk nieuws
Nieuwe Amerikaanse wondervinding
geeft u
zónder permanent-vloeistoffen
KAM HET ERIN
niet tevreden
geld terug!
Onderwereld
Beeldschermer
De radio geeft zaterdag
T elevisieprogramma
VRIJDAG 10 NOVEMBER 1961
gecontroleerde kwaliteit
VOOR DE TWEEDE KEER dit jaar heeft het gezelschap De Nieuwe Ko
medie in de Haarlemse Stadsschouwburg een première voor Nederland gegeven.
In maart lanceerde deze enthousiaste groep jonge spelers (die toen nog „Arena"
heette) hier haar kostelijke vertoning van „De gecroonde Leersse"; gisteravond
hield zij in Haarlem haar opvoering van Georges Schehadé's toneelfantasie „De
zeereis" ten doop en ik zou mij al zeer vergissen als de voorstelling in de Spaame-
stad niet ook deze keer de eerste van een lange en succesvolle reeks zou zijn.
„DE ZEEREIS" („Le
voyage") is het
nieuwste stuk van
de Libanees-Franse
toneelschrijver Sche-
hadé; het werd in het
begin van dit jaar in
Parijs voor het eerst
vertoond door Jean-
Louis Barrault. Sche-
hadé is geboren in
hetzelfde jaar als
Jean Anouilh (1910),
maar terwijl de laat
ste al twee dozijn
toneelstukken op zijn
naam heeft staan is
Schehadé pas aan
zijn vierde toe; de
drie vorige waren
„Monsieur Bob'le",
„La soirée des pro-
verbes" en „Histoire
de Vasco", waarvan
het laatste hier en
kele jaren geleden
door het gezelschap
Theater is gespeeld.
Er is overigens nau
welijks groter inner
lijke tegenstelling
denkbaar dan tussen
het werk van deze
twee auteurs, want
terwijl de stukken
van Anouilh bijna
zonder uitzondering
worden gekenmerkt
door bitterheid en
wrede satire behoort
Schehadé tot de zeld
zame toneelschrijvers
van deze generatie in wier oeuvre die ele
menten geheel en al ontbreken en voor wie
begrippen als zuiverheid, waarheid en on
schuld nog betekenis schijnen te hebben.
Nog meer dan in zijn vorige stukken voelt
men in „De zeereis" die liefde voor het
pure, het reine en schuldeloze, een liefde
waarvan een onweerstaanbare vertedering
uitgaat, juist in een tijd waarin veel to
neellitteratuur druipt van hatelijk sar
casme en ijskoud, barbaars cynisme.
SCHEHADé is ook een van de weinige he
dendaagse „dichters" voor het toneel, al
schrijft hij niet in verzen; en hij schaamt
zich er niet voor, het dichterlijke element
in zijn stukken een ontwapenende en soms
zelfs kinderlijke lieflijkheid te geven. Ge
woonlijk begint hij zijn stukken in een
nuchter alledaags milieu, om zich vandaar
uit naar fantastische werelden te begeven.
De openingsscène van „De zeereis" speelt
nuchterder kan het haast niet in een
knopenwinkel (in Bristol, anno 1850) waar
de winkelbediende Christopher gelijk
Pagnol's „Marius" in het café van zijn
vader -r- droomt van schepen, van zeerei
zen en van verre romantische kusten. Als
die droom op het punt staat werkelijkheid
te worden, wil een zekere Wittiker, kwar
tiermeester van een schip dat onlangs uit
Brazilië is teruggekomen, hem wel even
zijn uniform lenen hetgeen voor Chris
topher een soort van voorschot op de rea
lisering van zijn droom betekent Maar voor
Wittiker, die een moord op zijn geweten
heeft, betekent het een uitweg om aan her
kenning en achtervolging te ontkomen. Als
Christopher kort daarna door de achtervol
gers voor de gezochte kwartiermeester ge
houden wordt en voor een volkomen irreë
le, in maskers en sprookjeskostuums uit
gedoste „jury van de zee" wordt gebracht
Iaat hij zich zo door zijn fantasie en zijn
adoratie voor de zeevaart meevoeren, dat
hij zijn rechters een weliswaar volslagen
Advertentie
f 16.25.
en
lotion
De wereldvermaar
de Elizabeth Arden
preparaten
hebben elk
jaar weer
een bijzon
dere beko
ring door hun
aparte ver
pakking.
SETS reeds vanaf 9.50
Zelfs élke crème, poeder
volgens Arden-stijl.
Bovendien weer de bekende
TRAVELETTE 22.50
En komt u eens kijken naar de aller-
charmantste Beauty-case k f 35.00
Arden en wij kunnen aan al uw Sint
Nicolaaswensen voldoen.
PARFUMS - BIJOUX
Grote Houtstraat 92 - Tel. 12160
Peter van der Linden in De Zeereis
van Schehadé.
ver-engelst en geïdealiseerd maar toch
overtuigend relaas geeft van hetgeen zich
in de Braziliaanse havenstad Santos heeft
afgespeeld. Zó overtuigend en zó geïdeali
seerd zelfs, dat hij door de onaardse jury
op slag wordt vrijgesproken, zij het op
voorwaarde dat hij met de spaarcentjes
die hij voor zijn grote zeereis opzij had
gelegd, een grafsteen voor de vermoorde
stuurman betaalt. Hem rest dan niets an
ders dan terug te gaan naar de knopen
winkel, waar de eerwaarde vader Lamb
hem rechtstreeks in de armen van de lie
ve, schuchtere winkeljuffrouw Georgia
voert
HET IS ALLEMAAL heel argeloos en
soms zelfs kinderlijk, maar zoals ge'
zegd daarbij zo ontwapenend en dik
wijls van een zo vederlichte, fantasierijke
dichterlijkheid dat men zich graag door
de speelse verbeelding van Schehadé laat
meevoeren. Het is bepaald geen hechtge-
bouwd stuk en de dialoog houdt de han
deling soms te veel op, maar de charme
en de blijmoedigheid van het geheel zijn
groot genoeg om die technische gebreken
te doen vergeten.
Bovendien heeft de artistieke leider van
het gezelschap, Erik Vos, van zijn regie
weer een meesterstukje gemaakt. Vos is
een van de heel weinige Nederlandse re
gisseurs die in hart en nieren regisseur
zijn en die niet, zoals in ons land helaas
meer en meer gebruikelijk is geworden,
naast hun acteursfunctie ook nog regie
voeren, hetzij als nevenberoep of in de
ergste gevallen voornamelijk als bron
van bijverdienste. Erik Vos heeft dit voor
jaar in „De gecroonde Leersse" en nu op
nieuw met „De Zeereis" getoond, dat hij
een regisseur en alléén maar regisseur
bij de gratie Gods is, en zo'n verschijn
sel moeten we in Nederland in ere houden.
Toegegeven dat hij af en toe uit louter
regievreugde zijn opvoeringen zo over
laadt met vondsten dat er wat te veel van
het goede ontstaat, maar laten we daar
in vredesnaam niet over vallen want enig
tegenwicht tegenover het ontbreken van
„persoonlijkheid" bij veel andere regis
seurs kunnen we op ons toneel best ge
bruiken.
Daar komt nog bij, dat Erik Vos niet
alleen zijn ensemble goed in de hand weet
te houden, maar dat hij er ook in slaagt
ongeroutineerde en vaak matig-getalenteer
de spelers tot alleszins acceptabele vertol
kingen te brengen. Vooral bij een jonge
groep als De Nieuwe Komedie is dat een
onontbeerlijke gave. De opvoering van „De
zeereis" was bijgevolg, ondanks de zwak
heden van een deel van het ensemble, zelfs
in dit opzicht zeer bevredigend.
DE GEESTDRIFT, waarmee door de
twee dozijn vertolkers, die er in dit stuk
aan te pas komen, werd gespeeld, werkte
danook aanstekelijk op het publiek. Bijzon
der onderscheidden zich Peter van der Lin
den als Christopher, Paul van Gorcum als
de tweede winkelbediende, Jan Peré als de
„knopenfilosoof" Strawberry, Truus Dek
ker (die de rol van de kuise Georgia had
overgenomen van de plotseling ziek gewor
den Nanni Vermeer), Cees Pijpers als de
eerwaarde vader en een sprookjes-admi
raai, Frans Vorstman als de kwartier
meester met het slechte geweten en Jan
Staal als een teveel-drinkende oude zee- I sChledenis~ zal "men in de bestaande ban
Naast de radiocursus van Openbaar
Kunstbezit zal met ingang van 1 januari
1963 ook een televisie-cursus worden ge
houden. Deze verheugende mededeling
heeft de secretaris van de Stichting Open
baar Kunstbezit, de heer Joh. G. Wert-
heim, donderdag gedaan. Dit is de kroon
op het werk van de heer Wertheim, die
van het eerste uur af Openbaar Kunstbe
zit heeft uitgebouwd tot een in ons radio
wezen niet meer weg te denken instituut.
Het bestuur van Openbaar Kunstbezit en
enige N.T.S.-functionarissen hebben gis
termorgen in Bussum de eerste proef-op-
namen bekeken, die als experiment waren
opgenomen. Het komende halfjaar zullen
deze experimenten worden voortgezet totdat
men de vorm zal hebben gevonden waar
in een t.v.-vursus het meest zal voldoen.
In het tweede halfjaar van 1962 zullen
vervolgens de definitieve opnamen op z.g.
Ampex worden vastgelegd. Moderne
schilderkunst zal via televisie moeilijk te
behandelen zijn omdat de kleur hierbij
zo'n voorname rol speelt. Een voordeel is
daarentegen dat televisie op het gebied
van de architectuur zeer veel zal kunnen
laten zien.
In afwijking van de radiocursus, die
eens per week wordt gegeven, zal de te
levisie hoogstens eenmaal per 14 dagen
aan bod kunnen komen, als gevolg van
de lange voorbereiding: een program
maatje van 20 minuten vraagt van de sa
mensteller zeker zes weken voorbereiding.
Het ligt in de bedoeling de televisie-kij
kers die de cursus willen volgen, evenals
thans bij de radiocursisten het geval is,
te voorzien van toelichtend materiaal. Het
staat reeds vast dat de radio- en de tele
visie-cursus niet op elkaar worden afge
stemd.
Openbaar Kunstbezit, dat nu vijf jaar
in de ether is, heeft het afgelopen jaar
met een aantal van 103.000 deelnemers
een record geboekt. De inschrijving voor
het jaar 1962 staat nog open en op grond
van de reeds binnen gekomen aanmeldin
gen verwacht men opnieuw circa 100.000
cursisten. Voor degenen, die hun lopende
abonnement voor 20 november verlengen,
is er wederom een verloting met als prij
zen enige honderden kunstwerken. Deze
kunstwerken zullen eind januari in het
Arnhemse Museum worden geëxposeerd.
Aan drie deskundigen is opdracht gegeven
een korte Nederlandse kunstgeschiedenis
samen te stellen, aan de hand van de tot
dusverre behandelde stof. Deze kunstge-
man. Maar ook door vele van de anderen
werden verdienstelijke prestaties geleverd.
Het première-publiek (waaronder talrij
ke leden van de Volks-Universiteit) stak
zijn enthousiasme noch tijdens, noch aan
het eind van de voorstelling, onder stoelen
of banken. Ook Erik Vos, de knappe ont
werpster van kostuums en maskers, Leon-
tien van Beurden, en de ontwerper van het
praktische en toch sfeervolle decor, Johan
Greter, kregen hun verdiend aandeel in het
applaus en in de royale bloemenhulde.
Simon Koster
B. en W. van Rotterdam
Het college van B. en W. van Rotterdam
is van mening dat er op dit ogenblik geen
Nederlandse dirigenten beschikbaar zijn
die voor een benoeming tot dirigent van
het Rotterdams Philharmonisch Orkest in
aanmerking zouden kunnen komen.
Het college antwoordt dit op een vraag
van het communistische gemeenteraadslid,
de heer L. van Halm, die wilde weten
waarom een buitenlander, de Duitser
Franz Paul Decker, werd benoemd tot di
rigent naast Eduard Flipse. B. en W.
merken in hun schriftelijk antwoord nog
op, dat deze benoeming is gescheid na
langdurig overleg met de huidige dirigent.
VOOR EEN STAMPVOLLE Gemeentelijke Concertzaal had donderdagavond de
met spanning verwachte uitvoering plaats van de dramatische legende. La Damna
tion de „Faust", de meesterlijke concertopera van Hector Berlioz, waarover onze
lezers in „Erbij" van jongstleden zaterdag een uitvoerige karakteristiek hebben
kunnen lezen. Deze inleiding, die het werk als zeer persoonlijk voor de componist
kenschetste (wat trouwens voor Berlioz helemaal geen uitzondering is!) ontslaat ons
nog eens in te gaan op dit machtig muzikale monument der Franse romantiek, dat
zich door zijn intense kracht en verrassende vondsten handhaaft als een rots te
midden van de muzikale stromingen van die tijd. Uiteraard kan alleen een bril
jante uitvoering daarvan het bewijs leveren. En daar is men deze avond niet
aan tekort gekomen.
MEN KAN DE dag prijzen waarop
„Koor Katholiek Haarlem" en de Konink
lijke Liedertafel „Zang en Vriendschap"
de handen in elkaar sloegen, om onder lei
ding van Albert de Klerk „La Damnation
de Faust" een bezetting te verzekeren die
het werk vergt. De eisen die elke compo
sitie van Berlioz stelt: machtig in het to
taal en geraffineerd in het detail, kon hier
mee met succes worden nagestreefd. Voor
het eerste kon het robuuste mannenkoor
instaan; voor het tweede gaf het licht en
lenig reagerende koor van de dirigent zel
ve alle waarborgen. De mannenbezetting
van „Koor Katholiek Haarlem" bleek mooi
in evenwicht met de warme, en waar no
dig prille damesstemmen, maar het vorm
de tevens een goed geheel op zich om m
verhouding tot het stevige „Zang en
Vriendschap" contrasterend partij te ge
ven als het „Studentenkoor" tegenover het
„Soldatenkoor". Vanzelfsprekend is het
aandeel van de solisten in het werk mede
doorslaggevend en vergt het van de ver
tolkers een speciale instelling, die nogal
ruim mag afwijken van de geijkte orato
riumzang.
CORRY VAN BECKUM voldeed in hoge
mate als vertolkster van de Margareta-
partij. Wat zij aan vocaliteit, dictie en
voordracht te genieten gaf, bereikte in de
grote aria „d'amour Tardente flamme"
een sublieme hoogte. De Faust van Rei-
nier Schweppe had mooie lyrische momen
ten, die in de stemkleur voortreffelijk pas
ten; doch waar de partij hachelijke eisen
in de hoogte stelt maakte de zanger er
zich wat gemakkelijk af met „pointeren
Overigens was er aan dramatische stuwing
geen tekort. Kapitaal was de interpretatie
van dc Mephisto-partij door Leo Ketelaars.
Mordant, sarcastisch, cynisch brutaal
maar ook in hoge mate strelend, waar het
te pas kwam (Voici les roses!): de vlees
geworden demon van Berlioz, die zijn
waar wist te verkopen. Jan van de Ree,
die het studentenlied van de rat zong, was
nog een beetje nuchter; hier zou nog wat
meer comedie bij gepast hebben.
Naast al de vocale elementen in La
Damnation troont ook de orkestpartij op
permachtig. Men ervaart in deze wonder
lijke partituur de Berlioz van de radikale
orkestvernieuwing ten voeten uit. En ik ge
loof gerust te mogen zeggen dat het Noord
hollands Philharmonisch Orkest zich deze
avond overtroffen heeft met de verklan
king van het zeer lastige werk. Uiteraard
slaat dit terug op de dirigent, die zowel
het orgest als zijn koren stevig aan het
lijntje had en de uitvoering een karakter
vermocht te geven dat de zaal in extase
bracht. Meer kan ik er hier niet van zeg
gen, dan dat de gewekte stemming een
levendig contact tussen uitvoerders en pu
bliek de hoogste verwachtingen over
trof.
Onder de aanwezigen merkten wij o.m.
op de Bisschop van Haarlem, mgr. Dode
waart en burgemeester mr. O. P. F. M.
Cremers.
Jos. de Klerk
Koor katholiek Haarlem en de Konink
lijke Liedertafel „Zang en Vriend
schap" verenigd op het podium van
het Concertgebouw in Haarlem, waar
zij onder leiding van Albert de Klerk
„La Damnation de Faust" van Berlioz
uitvoerden.
Studenten protesteren. De Nederland
se Studenten Raad, het vertegenwoordi
gend lichaam van de Nederlandse studen
ten, heeft in een aan de ambassade van
de Sovjet-Unie in Den Haag gezonden mo
tie geprotesteerd tegen de reeks nucleaire
proeven, die de laatste tijd door de Sovjet-
Unie zijn genomen.
den kunnen invoegen. De stichting hoopt
deze nieuwe uitgave in de loop van het
komende jaar tegen kostprijs beschik
baar te stellen.
Openbaar Kunstbezit krijgt steeds meer
buitenlandse belangstelling. Er komen
aanvragen voor jaargangen uit alle delen
van de wereld. De Oostenrijkse radio
begint volgend jaar met een gelijksoorti
ge radiocursus. De Beierse radio-omroep
nam het Nederlandse initiatief reeds twee
jaar geleden over. België heeft eveneens
dergelijke plannen. De heer Wertheim
hoopt dat hieruit in de toekomst een in
ternationale uitwisseling zal groeien, zo
dat Nederlandse cursisten ook reproduk-
ties van buitenlandse kunstwerken kunnen
krijgen. Er is een volledige jaargang van
de Nederlandse cursus naar het museum
L'Hermitage te Leningrad gestuurd
Een woordvoerder van het ministerie
van Defensie in Den Haag heeft meege
deeld, dat eenheden van marine, lucht- en
landmacht in Nieuw-Guinea thans oefenin
gen houden ten noord-oosten van Mano-
kwari en in het gebied van de Schouten
eilanden. De woordvoerder voegde eraan
toe, dat deze oefeningen deel uitmaakten
van het normale trainingsprogramma en
legde er de nadruk op, dat zij gehouden
worden op de noordkust van Nieuw-Guinea
en niet aan de naar Indonesië gekeerde
westkust, Nieuw-Guinea's gevoelige flank,
In militaire kringen is voorts vernomen,
dat van door het Indonesische persbureau
Antara bekend gemaakte Indonesische
oefeningen in Oostelijk-Indonesië, grenzend
aan Nieuw-Guinees gebied, tot dusver niets
te merken is geweest. Men heeft geen en
kei Indonesisch vliegtuig gezien, zo werd
gezegd. (UPI).
Geref. Kerken
Aangenomen naar Deventer (vac. C. W
de Vries) P. C. L. de Jager te Raamsdonks-
veer, die bedankte voor Zuidwolde (Dr.)
Bedankt voor Deventer (vac. T. J. Hagen)
R. J. Beukema te Ermelo.
Virtuosi di Rome. In verband met
de Amerikaanse tournee van het Neder
lands Kamerorkest zal het Italiaanse ka
merorkest „I Virtuosi di Roma" als gast
optreden in de serie abonnementsconcer
ten van het Nederlands Kamerorkest, sei
zoen 1961/1962. Zaterdagavond 11 novem
ber voert dit Italiaanse ensemble onder
leiding van Renato Fasano in het Amster
damse Concertgebouw werken uit van
Corelli, Albinoni en Vivaldi.
Advertentie
't Is gewoonweg een wonder! Eén
behandeling met Perform en zelfs
'onhandelbaar' haar krijgt rijke gol
ven en slagen - alsof u met golvend
haar bent geboren! En die golven
blijven. Op de achtste dag nog
even' mooi als op de eerste. Uw
haar glanst- gezond en voel eens,
wat heerlijk zacht, wat stevig die
krullen.
En zo eenvoudig te gebruiken: een
weinig Perform aanbrengen en goed
door uw haar kammen. Maak het
op zoals u dat gewoon bent, met
schuifspelden of krulspelden. U
wordt wakker met een droomkapsel
- rijk als natuurlijk golvend haar!
Verbluffend economisch, voldoende
voor 18 droomkapsels. Dat is min
der dan 32 cent per keer! Volmaakt
veilig voor ieder type haar - ook als
u een spoeling in hebt. Doe wat
aan 'saai' haar - haal vandaag nog
Perform5,90.
In een voortreffelijke enscenering en met
verrukkelijke decors van Cor Hermeier
bracht de AVRO-t.v. gisteravond Edouard
Bourdet's onderwereldklucht „Fric-Frac"
op de beeldbuis. Het werd een uurtje van
dolle pret, want deze moderne schelmen
roman, vaardig in vaderlands bargoens
vertaald door Alfred Pleiter en efficiënt ge
regisseerd door Walter van der Kamp,
bood ieder van de maar liefst 21 acteurs
en actrices ampele kansen om hem eens
lekker „van katoen" te geven. Vooral Jo
han Kaart als de goedhartig-sentimentele
„zware jongen" Jo-met-de-jatjes was in
zijn element, maar ook zijn confraters-in-
de-misdaad Linke Louis (Cor van Rijn),
Pomme Frite (Sacco van der Maden),
Loulou (Kitty Jansen) en vele anderen
chargeerden met een verve die duidelijk
aantoonde hoeveel plezier zij zelf in dit
dwaze lacheding hadden. Goed, er was
geen pointe en het ging allemaal een
beetje als een nachtkaars uit. Maar dat
verhinderde niet dat wij en met ons stel
lig het merendeel der kijkers volop ple
zier beleefd hebben aan de „linke" dialo
gen en aan de kostelijke mimiek van Kaart
c.s.
Vooraf ging een uitstekende NTS-docu-
mentaire „Platteland in beweging", die in
boeiende beelden de betekenis van de ruil
verkaveling schetste. Over AVRO's Tele-
vizier, met niets dan sprekertjes, zullen
wij maar zwijgen: het was een oerverve-
ien-de praatmarathon.
HILVERSUM I. 402 m. 7.00 VARA. 10.00 VPRO.
10.20 VARA 19.30 VPRO. 20.00—24.00 VARA.
VARA: 7.00 Nieuws. 7.10 Gymn, 7.20 Gram. 8.00
Nieuws. 8.18 Gram. 8.35 Van de voorpagina, praat
je. 8.40 Gram. 9.00 Gymn. voor de vrouw. 9.10
Gram. 9.35 Waterst. 9.40 Tokkelorkest. VPRO:
10.00 Iets voor niets, praatje. 10.05 Morgenwijding.
VARA: 10.20 Lichte muz. 10.50 Tentoonstellings
agenda. 10.55 Nieuwe gram. 11.20 Sportnieuws.
11.45 Lichte muz. 12.15 Het verkeer aan de orde,
rep. 12.30 Land- en tuinb.meded. 12.33 Dansmuz.
13.00 Nieuws. 13.15 VARA-varia. 13.20 Hammond
orgelspel. 13.55 Tussen mens en nevelvlek, lezing.
13 50 Gram. 14.10 Voor de jeugd. 14.45 Boeken
wijsheid 15.05 Lichte muz. 15.20 Olympia, blijspel.
16 50 Gram. 17.00 Jazzmuz. 17.30 Act. 18.00 Nws.
en comm. 18.20 Gram. 18.30 Zigeunerork. en so
liste. 19.00 Artistieke staalkaart. VPRO: 19.30 Bij
belse miniaturen, lezing. 19.45 Gram. 19.55 Deze
week praatje. VARA: 20.00 Nieuws. 20.05 Gevar.
progr. 21.15 De zwarte diamant, hoorspel. 21.45
Brabants orkest en solist. 22.45 Soc. comm. 23.00
Nieuws. 23.10 Cabaret. 23.35 Rep. opening eerste
Ned. persbal te Scheveningen. 23.5524.00 Nws.
HILVERSUM II. 298 m. 7.00—2 400 KRO.
KRO: 7.00 Nieuws. 7.15 Gewijde muz. 7 30 Voor
de jeugd. 7.45 Morgengebed en overweging. 8.00
Nieuws 8.18 Gram. 8.50 Voor de vrouw. 10 00
Voor de kleuters. 10.15 Gram. 11.00 Voor de zie
ken 11.45 Franse chansons. 12.00 Middagklok
noodklok. 12.04 Gram. 12.30 Land- en tuinmouw-
meded. 12.33 Gram. 12.50 Act. 12.58 Gebed uit
Siberië. 13.00 Nieuws. 13.15 Platennieuws. 13.25
Amateursprogr. 13.50 Huismuz. 14.10 Franse les.
14.30 Voor de jeugd. 15.30 Gram. 17.00 Sport-
periscoop. 17.10 Gram. 17.30 Boekbespr. 17.40
Amateursprogr. 18.00 Kunstkroniek. 18.30 Gram.
18 50 U bent toch ook van de partij?, lezing. 19 00
Nieuws. 19 10 Act. 19 25 Wie het weet mag het
zeggen, wedstrijd. 19 45 Lichtbaken, lezing. 19.55
Gram. 20.50 En nu mijn geval, vragenbeantw
21 00 Gevar. progr 22 00 Cabaretprogr. 22.20
22 25 Boekbespr 22 30 Nieuws. 22.40 Wij luiden
de zondag in 23 00 Religieuze muziek met comm.
23 55 24.00 Nieuws.
BRUSSEL. 324 m.
12.00 Nieuws. 12 02 Amus.progr. 12.30 Weerber.
12.35 Gram. 13.00 Nieuws. 13.15 Voor de soldaten.
14 00 Gram. 14.30 Academie der discofielen. 15.30
Lichte muz. 16.00 Theaterkron. 16.20 Gram. 17 00
Nieuws. 17.15 Dagklapper en lit. kal. 17.20 Ad te
Levavi. 17.30 Filmmuziek. 17.45 Engelse les. 18 00
Orgelrecital 18 30 Lichte muz. 19.00 Nieuws. 19.40
Amus.muz. 20.00 Cabaret. 21 00 Gram. 21 30 Ope
rettemuziek. 22 00 Nieuws. 22.15 Verz.progr. 23 00
Nieuws. 23.05 Amus.ork. 23.30 Gram. 23.45 Wals
muziek. 23.5524.00 Nieuws.
VOOR VRIJDAG
NTS' 20 00 Journ en weeroverz NCRV 20 15
Licht muzik progr 20 35 Film 2100 Act 2145
De Poolster, balletprogr 22.10 Dagsluiting.
VOOR ZATERDAG
VARA: 15.00 Het komt in de bus. 15 25 Het le
ven is vol verrassingen, filmfeuill. 15.50 Rond-,
fijn- en platvis, filmrep. 16.10 Fiesta Gitana. 16.34
Brandweertraining, film. 17.0017.30 Voor de kin
deren. VARA: 19.30 Opstand in Sao Paulo, film.
NTS: 20.00 Journ. en weeroverzicht. VARA: 20 20
Saint Germain des Prés, gevar. progr. 21.20 Vin
gerafdrukken, film. 21.45 Willens en wetens, quiz,
22.30 Achter het nieuws.
Advertentie