Frans Funke exposeert aquarellen uit Catalonië 1 oolly koek „BOEING-BOEING 5xkaL-twda De Twentsche Bank TWEE KORTE FILMS OVER SURINAME Mevrouw Holtrop-Van Gelder heden vijfennegentig jaar bij het Rotterdams Toneel Spel redt stuk van Mare Camoletti V. en D. in Heerlen door personeel bestolen procent rente Peter Creutzberg weer op pad m A A tlKONDIGIHGEH £fi BESCHOUW!tiGEti ZATERDAG 16 DECEMBER 1961 4 Bob Buys „Das Dreimaderlhaus" dit weekeinde in Haarlem HEIL KOOPJE KACHEL Mensen uit begrafenis- en bruiloftsstoet aan de dood ontsnapt Verboden vuurwerk Uw geld bewaren tot max. f. 25.000.-, op een depositoboekje bij De Twentsche Bank is gemakkelijk en rentegevend. U kunt de bedragen ook per giro storten. De radio geeft zondag P. W. Franse De radio geeft maandag 7 elevisie programma FRANS FUNKE exposeert weer thuis aan de Spaarnelaan 25. „Chez nous", liet hij op de uitnodiging voor zijn tot 28 december te houden expositie drukken. Funke zocht het voor zijn thans getoonde aquarellen voorbij Frankrijk in het Spaanse Catalonië. Het land daar heeft een zeer eigen kleur. Noordelijk, op de kalere plekken, is het honigkleurig te noemen. Even verder op komen daar groenen bij, zijn de rotsen vaak oranje van kleur. Bij zon is de zee van een hard blauw, gemengd met plekken emeraldgroen. De benadering van het onderwerp is door die kleuren geen gemakke lijke taak, moeilijker dan de benadering van de azuren kust rond Nice, en moeilijker soms ook dan de vermiljoenrode kust van Frans Catalonië. Het pleit voor Funke, dat hij een onderwerp zocht, dat hem tot iets anders dwong dan de in zijn werk steeds fraaie grijzen en blauwen. Hij wist het nieuwe onderwerp juist te realiseren en dat boven dien veelal mooi. Funke registreert betrekkelijk nauw keurig en dan loopt men gauw de kans te vervallen in het niet altijd even mooie plaatje. In enkele aquarellen is soms wel zichtbaar, dat zij gemaakt wer den bij een eerste ontmoeting met het land. Dat blijkt uit een niet geheel zekere hand. De grootste zekerheid van doen ont moet men danook bij de behandeling van schepen, die hem al zoveel eerder ver trouwd bleken. Als voorbeeld noem ik twee aquarellen van de haven van Pala- mos, waarin hij op gelukkige wijze een zeeschip trof. Maar ook de vissersboten boden hem het sterkste houvast. Als een goed voorbeeld van zijn vermogen ook met het land iets te doen geldt zeker de grootste hier aanwezige aquarel van de baai van Sa Riera, waar hij, ook blijkens enkele andere aquarellen, zich voldoende thuis is gaan voelen om tot een zekere uit voering te komen. Toch geloof ik dat een wat ruwere, mogelijk liever nog wat ka lere natuur van een meer uitgestrekt land schap het beste beantwoordt aan zijn per soonlijk voelen. Hij zelf verklaarde me trouwens ook graag het wat barsere Span je in te willen. Schrijver dezes heeft een voorkeur voor een kleine aquarel van Tor- roella de Fluvia, dat meer in het noorden en in de vlakte ligt. Dit werkstuk ver toont iets van een melancholie, die ook uti Funke's Parijse werk zo kon spreken. DE NAAR mijn smaak mooiste aquarel is een gezicht op de Medas Eilanden, een werkstuk, waarin Funke zich misschien het meest vrij bewoog. Wel zeer Spaans is „Playa la Gaviotta" een oranje strand met een eenzaam bootje. Betrouwbaar verteller als Funke in zijn werk is, weet hij ons te interesseren voor Advertentie „MET GRATIS CHOCOLADE" De oud-toneelspeelster mevrouw Betty Holtrop-Van Gelder viert vandaag ten huize van haar zoon in Aerdenhout, haar vijfennegentigste verjaardag. Mevrouw Holtrop-Van Gelder, indertijd een gevierde actrice, verkeert in uitste kende gezondheid, hoewel het lopen haar door een heupaandoening te zwaar valt. In 1920 hield zij op met toneelspelen, tij dens de beruchte toneelstaking. „Ik vind dat toneelspelen en staken eenvoudig niet samen kunnen gaan. En daarna lukte het eigenlijk niet goed meer op de planken. Het is net als een spel kaarten dat té goed geschud wordt. We vonden elkaar niet meer terug op het toneel." Mevrouw Hol- trop was toen al even in de vijftig. Zij is 27 jaar lerares aan de Toneelschool in Amsterdam geweest en van haar oud-leer lingen komt Rika Hopper nog wel eens op bezoek bij haar oude leermeesteres. Haar thans 72-jarige dochter Marie Hol- trop-Brokhorst, eveneens oud-actrice, woont thans in Zwitserland. Kunstbezit van Epstein. Een collectie antieke kunstwerken, 276 stuks, van de in 1959 overleden Engelse beeldhouwer Jacob Epstein, heeft vrijdag op een veiling bij de kunsthandel Christie in Londen 12.880 pond sterling 128.000) opgebracht. De verzameling van Epstein van werken uit West-Afrika, Azië, Noord- en Zuid-Ameri- ka en Australië werd als een der mooiste iri Engeland beschouwd. het wonderlijke landschap van een aan een rivier gelegen vissersdorp, dat iets „In disch" voor ons heeft. In het algemeen kan trouwens gezegd worden dat het ple zierig is met Funke aan de wandel te zijn in de vreemde. Gelijk indertijd aan de Cöte d'Azur was hij ook hier in het na jaar. Ik dacht dit te moeten vermelden voor wie zich bepaalde voorstellingen van deze streek maakt. Funke zou het hete Spanje ook wel eens willen meemaken. Het voor ons noorderlingen toch zo van hier verschillende najaar trof hij feilloos en hij leert ons dat een bezoek ook in die tijd de moeite waard kan zijn. Mij is zijn expositie dan ook een „Invitation au Voya ge". WIJZIGING TELEVISIEPROGRAMMA In het VAR A-programma van maandag 18 december is een wijziging gekomen. De bijzondere aard van het programma „An ders dan anderen" maakt het noodzakelijk, de directe uitzending van deze rubriek eerder te doen plaatsvinden dan aanvanke lijk was vastgesteld. De onderdelen van het avondprogramma blijven gehandhaafd, maar zij worden nu in een andere volg orde uitgezonden: 20.20 uur Achter het nieuws, 20.35 uur Anders dan anderen, 21.40 uur Filmvenster en 22.00 uur De Bensonbaby. Een nieuwe aflevering van de Amerikaanse t.v.-filmrubriek „Vrije Nieuwsgaring". WERK VAN J. PLOOS VAN AMSTEL In „Uitgaan in Haarlem" van vrijdag 15 december werd vermeld dat in de wan delgangen van de Haarlemse Stadsschouw burg werk geëxposeerd wordt van Hannes Postma. Deze, aan de agenda van de schouwburg ontleende mededeling, moet worden gecorrigeerd. Er wordt in de schouwburg thans werk geëxposeerd van de Haarlemse kunstenaar J. Ploos van Amstel. MEN KAN ER NOG een zekere bewon dering voor gevoelen wanneer een toneel schrijver uit een minimaal gegeven het maximum aan effect weet te persen, maar dat is danook de enige bewondering die ik voor het blijspel „Boeing-Boeing" van Mare Camoletti kan opbrengen. Het Rot terdams Toneel heeft er gisteravond in de Rotterdamse schouwburg de première van gegeven, die wel bewees dat hier aan be hendige acteurs ideale spelkansen werden geboden, waarvan ovèr het algemeen ook gretig gebruik werd gemaakt. Maar zelfs dit veelal briljante komediespelen kon het gemis aan originaliteit in het ge geven niet wegwerken. Er is in „Boeing- Boeing" sprake van een Parijse architect die niets anders om handen heeft dan ver loofd te zijn met drie stewardessen die vol gens hun dienstregelingen afwisselend bij hem binnenvliegen. Tenminste die afwis seling is een van de grondslagen voor het geolied verlopen van de enigszins lucht hartige voornemens die de o zo Franse Bernard met deze dames heeft. ONMIDDELLIJK in het eerste bedrijf voorvoelt men al dat door wijzigingen in de vlieguren, in het tweede bedrijf twee van de stewardessen tegelijkertijd zullen aantreden, waarna ze in het derde bedrijf waarschijnlijk alle drie uit de lucht zullen vallen. En dat gebeurt dan inderdaad! Dit schamele voorwendsel voor kluchtige situa ties waarbij de dames voortdurend achter deuren moeten worden weggewerkt, geeft dan toch, vooral tegen het eind van het stuk nog wel eens aanleiding tot een enke le dolzinnige verwarringsscène a la Fey- deau maar over het algemeen verloopt al les te traag en te doorzichtig om werke lijk vermakelijk te zijn. Bovendien had Camoletti zich nu niet bepaald toegelegd op het ontwerpen van oorspronkelijke ka rakters. We moeten genoegen nemen met de meest oppervlakkige typeringen van een aantal landsaarden die in een ca baretliedje al afgezaagd, maar misschien nog op hun plaats zouden zijn geweest: Eén stewardess is een Duitse en is dus uiterst „schwarmerisch" en eet zuurkool. De tweede is van de Panamerican Air- Advertentie N.V. MIJ. „HOLSTER" - OVERVEEN Tel. K 2500 - 60002, 57290 en 5783} Centrale verwarming Airconditioning Aut. oliestook De Hoofdstad Operette, voortzetting van de Fritz Hirseh Operette, zal vandaag, zaterdag 16 en morgen, zondag 17 decem ber in de Stadsschouwburg te Haarlem nog twee voorstellingen geven van de operette „Das Dreimaderlhaus", muziek van Franz Schubert, voor het toneel bewerkt door Heinrien Berté, naar een libretto van Dr. A. M. Willner en Heinz Reichert. Aan „Das Dreimaderlhaus" zal net ensemble van de Hoofdstad Operette medewerken met onder anderen Herm. Valsner, Lizzi Schöffmann, Jan Handerson, Rosy Parrish en Karl Frey; Marga Graf is als gast geëngageerd. In „Das Dreimaderl haus" zullen tevens optreden Cora van Doesburg (die voorheen optrad bij Forun) en Lous Rengelink. De Weense tenor Hans Taube zal de rol van Franz Schubert ver vullen. De artistieke leiding heeft de Weense regisseur Franz Riffel. De muzi kale leiding heeft dirigent Ger. Terwiel; Alfred Salten heeft speciale muzikale arrangementen gemaakt. De kostuums zijn vervaardigd door de firma Lamber Hofer te Wenen, naar ontwerpen van mevrouw ReissKromes. De decors zijn ontworpen door Karei Bruckman. ways, is dus in hoge mate geëmancipeerd, bazig en eet augurkjes met yoghurt, enz. enz. De actrices Ina van der Molen, Trins Snijders en Thera Verheugen, die zich met deze schematische personages opge scheept zagen, konden danook niet ver der komen dan ietwat gechargeerde ty petjes met de bijbehorende accenten, die op den duur voor hen en voor ons dood vermoeiend werden. Op het eind van de avond, toen we net wanhopig wilden wor den, werd het stuk nog voor een belang rijk deel gered doordat de sterk aange zette karaktertrekken der verschillende landsvrouwen toen toch nog enigszins func tioneel werden ingezet voor het afwikkelen van. de intrige. REGISSEUR Johan Walhain en vèrtaler Luc Lutz hadden trouwens alles op alles gezet om te redden wat er te redden viel hetgeen had geleid tot mooie vondsten in stil spel en menige aardige woordspeling in de mede daardoor toch wel amusante conversaties, waardoor men enkele erg zwakke grappen wel weer vergat. Er liep een aanstekelijk-humeurige dienstbode door al deze verwikkelingen heen, die van Petra Verbeek meer humor meekreeg dan van haar schepper Camoletti. Guido de Moor als de vrijbuiterige architect, maar vooral Luc Lutz als een nuchtere vriend uit de provincie haalden veel meer dan het maximum uit hun rollen en sierden hun afgesleten typen en magere teksten op met verrukkelijke vondsten tot een prachtig „getimed" en op elkaar afge stemd teamwork. Het geheel speelde zich af in fraai-ge- stileerde decors van Benno Premsela en oogstte bij het Maasstedelijk publiek een uitbundig succes. Hans van den Bergh „Het schijnt dat de belangrijkste tegenstanders zich 11 december aan de conferentie-tafel ontmoe ten" schrijft De Volkskrant, die over het algemeen zeker niet op vallend pro-Duits is. SEX Elseviers Weekblad schrijft dat „de Amsterdamse gemeentetram is overgegaan tot het opleiden van vrouwelijke conductrices". Echte mannetjesputsters, natuurlijk. WAABUIT Haarlems Dagblad had het over Sonny Liston „nummer één op de lijst van uit dragers van wereldkampioen Floyd Patterson". Uit de ring? In het Financiëel Dag blad wordt „te koop aangeboden in Delft zeer ruime kapitaalkrachtige villa". Iets voor mij, juist omdat ik het zelf niet ben. In het Nieuwe Stadsblad (Schiedam) wordt te koop aange boden (door ene Van Suylekom, Parkweg 10) een „hete luchtkachel" Kunt u die niet eerst even laten afkoelen? Talarius Chauffeur reed kerkhof op In Vroomshoop is een ongeval gebeurd, dat vele levens had kunnen kosten, maar dat wonderlijk goed is afgelopen.Voor de geslo ten overweg stond aan de Hammerzijde een begrafenisstoet te wachten. Aan de Vroomshoopse zijde stond een aantal auto's van een bruidsstoet. Juist toen de bomen omhoog waren gegaan naderde een zwaar geladen vrachtauto uit de richting Den Ham. Toen deze wagen voor de be grafenisstoet wilde afremmen, weigerden de remmen. Rechtdoor rijden betekende inrijden op de begrafenisstoet, linkshouden betekende een wisse dood van het bruids paar met familieleden. Door het stuur om te gooien en het kerkhof op te rijden, voorkwam de chauffeur een ramp. Wel raakte de bak van zijn wagen de bruids auto, die vrij ernstig werd beschadigd. De inzittenden kwamen echter met de schrik vrij. De Heerlense politie heeft drie chauf feurs en twee magazijnbedienden gearres teerd, die kans hebben gezien uit het magazijn van V. en D. te Heerlen, waar zij werkzaam waren, voor ongeveer f 9000.- aan goederen te stelen, waaron der enkele complete meubileringen. El ke dag namen de mannen iets mee naar huis. De diefstallen kwamen uit toen een der dieven via een nooit gebruikte uitgang het magazijn verliet. Mede naar aanleiding van een recent ongeval, waarbij een gevaarlijk soort vuurwerk (knalkurken), voortijdig tot ex plosie kwam, wordt van de zijde van het ministerie van Verkeer en Waterstaat medegedeeld, dat op zeer korte termijn een Koninklijk Besluit kan worden ver wacht, waarbij een algeheel verbod tot ip- slag en vervoer van deze knalkurken wordt uitgevaardigd. Advertentie 170 kantoren in Nederland m eh (m HILVERSUM I. 402 m. 8.00 VARA. 10.00 VPRO 10.30 IKOR. 11.45 VPRO. 12.00 AVRO. 17.00 VPRO. 17.30 VARA. 20.00—24.00 AVRO. VARA: 8.00 Nieuws. 8.18 Trombone-kwart. 8.25 Gevarieerd progr. 9.45 Geestelijk leven, toespr. VPRO 10.00 Geeft het door, praatje. Daarna: Voor de jeugo IKOR: 10.30 Kerkdienst 11.30 Vragenbeantw. VPRO: 11.45 Ber. uit de kerken. AVRO12.00 Lichte muz. (Om plm. 12.30 Sport bericht). 13.00 Nieuws. 13.07 De toestand in de wereld, lezing. 13.17 Meded. of gram. 13.20 Gevar. progr. voor de soldaten. 14.00 Vrouwenkoor en kamermuz. 14.30 Boekbespr. 14.40 Lichte muziek 15.10 Toneelbeschouwing. 15.20 Kamerork. en sol. 16.00 Gram. 16 30 Sportrevue. VPRO: 17.00 Be knotting en verruiming van zendtijd, lezing. 17.15 Kunstkroniek. VARA: 17.30 Voor de jeugd. 17.50 Nieuws, sportuitsl. en sportjourn. 18.25 Journa listenforum. 19.00 Amus.muz. 19.30 Zonder blind doek, veertiendaagse openbare zitting. AVRO: 20.00 Nieuws. 20.05 Amus.muz. 20.55 De vrouw in het wit, hoorspel. 21.40 Gram. 21.50 Voordr 22 00 Gram. 22.30 Nieuws. 22.40 Act. 22.55 Meded. en voetbaluitsl. 23 00 Gram. 23.25 Gram. 23,55—24.00 Nieuws. HILVERSUM II. 298 m. 8.00 NCRV. 8.30 IKOR. 9.30 KRO. 17.00 Convent van Kerken. 18.30 NCRV. 19.45—24.00 KRO. NCRV: 8.00 Nieuws en weerber. 8.15 Kerkorgel. IKOR: 8.30 Goede morgen, progr. voor een goede zondagmorgen. 9.00 Evang.-Lutherse kerkdienst KRO: 9.30 Nieuws. 9.45 Gram. 9,55 Inleid Hoog mis. 10.00 Hoogmis. 11.30 Gram. 11.40 Kamermuz 12.15 Buitenl. comm. 12.25 Lichte muz. 12.45 Gram 12.55 De hand aan de ploeg, lezing. 13 00 Nieuws 13.05 Licht progr. 13.30 Voor de jeugd 14.00 De MET ZIJN FILM „Gevleugelde verove ring" heeft Peter Creutzberg indertijd zijn naam gevestigd. Misschien herinnert de lezer zich nog de prijzende bewoordin gen, waarmee wij de reportage van de aanleg van vliegvelden in het Surinaamse oerwoud begroeten. Het was een fascine rend verslag van een ongewone, avontuur lijke onderneming. Pionierswerk, dat door de camera niet alleen op de voet werd ge volgd, maar ook in zijn diepere betekenis werd zichbaar gemaakt. Men beleefde de emoties van het gevecht met de jungle, de heroïek van wat louter mankracht ver mag. Die film vormde natuurlijk een prachtige introductie voor de beide films over Suriname, welke Creutzberg ons de zer dagen kwam presenteren. De eerste, „Rijst", was gemaakt in opdracht van de Stichting voor de ontwikkeling van machi nale landbouw in Suriname. De tweede, „Wij Surinamers", ip opdracht van de Sticusa in nauwe samenwerking met de Nederlandse Onderwijs Film. Achter bei de zat dus een educatieve, een didactische tendens. Aan het achttien minuten durende filmpje „Rijst" was dat het beste te mer ken. Het vakmanschap van de maker ma nifesteerde zich op de eerste plaats. Vee] gelegenheid het materiaal in een vrije vorm te verwerken was er niet. Wel tracht te Creutzberg de fantasie aan het werk te zetten door een Javaanse legende als uitgangspunt te nemen, maar de behande ling van de stof op deze wijze en in zo'n duidelijke overdracht deed geforceerd aan. Daaraan zou ik niet de conclusie willen verbinden dat de opdrachtgeefster met dit filmpje niet blij zou mogen zijn. Creutz berg is een intelligent man. Hij vertelt al les wat men van de rijstcultuur moet we ten zonder de indruk te wekken dat hij er zelf niet in geïnteresseerd is. Maar hij is in meer geïnteresseerd en dat nu speelt hem parten. Juist die gesteldheid legt na- melijk in „Wij Surinamers" de basis voorgoed: ondanks die belemmering bliift er een zeer onderhoudend filmverhaal. NATUURLIJK ONTKOMT de beoorde laar er niet aan bij de bespreking van die film „Faja Lobbi" ten tonele te voe ren. Tenslotte pretendeerde Herman van der Horst ook een beeld van Suriname te geven, al was dat dan niet in samenwer king met de N.O.F. en de Sticusa. Waar in Van der Horst tekort schoot, namelijk in een evenredige belangstelling voor alle aspecten van Suriname, daarin volgt Creutzberg hem niet, maar onontkoom baar is toch de indruk dat de bezieling, die Van der Horst op de toeschouwers overbracht, zijn geestdriftige bewondering voor de schoonheid van zo'n land, uit de verbeelding van Creutzberg niet spreekt. Natuurlijk niet, zal men zeggen, daarvoor was de opzet anders en vermeed Creutz berg enig epigonisme. Zijn veel beschei dener opzet is dan het struikelblok. Maar toch een heel genietbaar filmwerk over. Van der Horst is een dichter, een schilder misschien met hartstochtelijk poëtische aandrift. Creutzberg is verteller, die op zijn best „Gevleugelde verovering" even gefascineerd is door zijn onderwerp als de meester naast hem. Dat verteller schap, het talent om een prozaïst in beel den te zijn, is ook in „Wij Surinamers" de oorsprong van veel inventiviteit, hu mor en inzicht. „Wij Surinamers" is een heldere hartelijke vertelling geworden van een land, waarvan men met Van der Horst gepassioneerd kan raken. Een ter zake kundige, maar ook menselijke vertelling, die binnen de beperkingen, waaraan zij was gebonden, een overtuigend pleidooi is voor de aantrekkelijkheid van Suriname en de belangstelling, die wij ervoor moeten opbrengen. luister van Uw huis, klankbeeld. 14.30 Koorzang. 14.50 Viool en piano. 15.15 Gram. 16.00 Sport. 16.30 Het heilige boek in de kerk, godsd. programma. Convent van Kerken: 17.00 Geref. kerkd. NCRV: 18.30 Gewijde muz. 19.00 Nieuws uit de kerketï. 19.05 Kinderkoor. 19.30 Door een geopende deur in de hemel, lezing. KRO: 19.45 Nieuws 20.00 Testbemanning, hoorspel. 20.35 Lichte muz. 21.10 Kampvuren langs de Evenaar, lezing, 21.30 Strijk kwartet. 22.00 Licht progr. 22.20 22.25 Boek bespr. 22.30 Nieuws 22.40 In het land van de dichter, lezing. 23.00 Avondgebed. 23.15 Gram. 23.55—24.00 Nieuws. BLOEMENDAAL. 245,3 m. - 1223 kC/s. 9.30 ds. G. Toornvliet van Bloemendaal. 11.00 ds. G. Toornvliet - dienst voor belangstellenden. 14.45 Kinderdienst. 15.30 ds. P. N. Kruyswijk van Bloemendaal. BRUSSEL. 324 m. 12.00 Nws. 12.02 Vlaamse muz. 12.30 Weerber. 12.35 Amus.ork. 13.00 Nieuws 13.15 Voor de sol daten. 14.00 Gram. 15.00 Idem. 15.30 Report. 17.00 Nieuws. 17.10 Gram. 17.45 Sportuitsl. 17.50 Lichte muz. 18.00 Pianorecital. 18.30 Godsd. uitz. 19.00 Nieuws. 19.30 Gram. 20.00 Gevar. muziek. 22.00 Nieuws. 22.15 Lichte muziek. 23.00 Nieuws. 23.05 Dansmuziek. 23.5524.00 Nieuws. HILVERSUM I. 402 m. 7.00—24.00 AVRO. AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Gymn. 7.20 Gram. 8.00 Nieuws. 8.15 Gram. 9.00 Gymnastiek voor oudere luisteraars. 9.10 De groenteman. 9.15 Gram. 9.35 Waterst 9.40 Morgénwijding 10.00 Gram. 11.00 Kamerorkest en sol. 11.45 Voordr. 12.00 Zang en piano. 12.30 Land- en tuinbouwmeded. 12.33 Voor ons platteland, lezing. 12.43 Hammondorgelspel. 13.00 Nieuws. 13.15 Meded. en gram. 13.25 Beurs- ber. 13.30 Lichte muziek. 14.00 Zangrecital. 14.30 Gram 14.50 Voor de vrouw 15.05 Gram. 16 20 Metropole-orkest en solist. 17.00 Voor de padvin ders. 17.15 Gram 17.50 Milit. comm. 18.00 Nieuws 18.15 Polit. lezing. 18.25 Act. 18.30 Mannenkoor. 19.00 Gram. 20.00 Nieuws. 20.05 De radioscoop: gevar. progr. 22 30 Nieuws en meded 22 40 Act. 23.00 Jazzmuz. 23.30 Zangrecital. 23.55—24.00 Nws. HILVERSUM II. 298 m. 7.00—24.00 NCRV. NCRV: 7.00 Nieuws en S.O.S -ber. 7.13 Gram. 7.20 Sportuitsl. 7.30 Gewijde muz. 7.50 Het brood des levens, meditatie. 8 00 Nieuws 8.15 Radio krant. 8.35 Gram. 9.00 Voor de zieken. 9.35 Gram 9.40 Voor de vrouw. 10.10 Gram. 10.20 Theologi sche etherleergang. 11.05 Gram 12.00 Lichte muz. 12.25 Voor boer en tuinder. 12.30 Land- en tuinbouwmeded. 12.33 Lichte muz. 12.53 Gram. of act. 13.00 Nieuws. 13.15 Carillonspel. 13.25 Lich te muz. 13.50 Gram. 14.05 Schoolradio. 14 35 Ge varieerd progr. (herh.l. 15 30 Koor- en orgelmuz 16.00 Bijbeloverdenking 16.30 Kerstcantate. 17.00 K|euters. 17.15 Voor de jeugd 17.30 Gram 17.40 Beursber. 17.45 Regeringsuitz.Melanesië, a lcJ?mesl?, en Po'ynesi® - eilandengebieden in de Stille Oceaan, door mr. dr. H Roethof. 18.00 Orgelspel.18.30 Gram. 18.50 Openbaar kunstbezit, lezing. 19.00 Nieuws en weerbericht. 19 10 Op de ff, praatje. 19.15 Gram. 19.30 Radiokrant. 1 •X°,I£S,TU/- 20-20De nieuwe chauffeur, hoor- 99™ O Vocaal ens- e" orgel- 21 30 Strijkkwart. 22 00 Pari. comm. 22 15 Gram. 22 30 Nieuws 22 40 Avondoverdenking. 22.25 Boekbespr. 23 05 Het probleemAtonale muziek, muzik. lezing 23.55 Gram. 23.o524 00 Nieuws. BRUSSEL. 324 m. ,„120?,Nieuws 12.03 Lichte muz. 12.30 Weerber. 19 ün O°or U e 'andbouwers. 12 42 Lichte muziek, m'sn Peursber 13.00 Nieuws. 13.15 Kamermuziek 13.50 Gitaarspel 14.00 Gram 14.30 Koorzang. 15.15 Gram 16 00 Beursber. 16.06 Voor de zieken 17 00 Nieuws. 17 15 Lichte muz. 17.45 Franse les. 18^00 ?Pr. de so'daten. 18 50 Sportkron. 90 Sn Nieuws. 'p-40 Gram. 19.50 Muzikale lezing. 20.00 Operamuziek. 21.30 De zeven kunsten 21 45 Kamermuz22 00 Nieuws. 22.15 Amus.ork 22 35 Volksmuziek. 22.55-23.00 Nieuws. VOOR ZATERDAG NTS: 14.00 Eurovisie: Voetbalrep. van de be slissingswedstrijd in het kwalificatietoernooi voor -L ^/^kampioenschappen Frankrijk-Bulga- 17 onïlt^n33 v jf5 Anno' 1615 Instr ens. MT<?rinnn t de kmderen. 19 30 TV-film. 9, >S' 20 00 Jonrn. en weerber. KRO: 20.20 Act. 21.00 Gevar. progr. 22.00 Sport. 22.20 TV-film. VOOR ZONDAG '5„3<> Kampioensch. keurturnen. IKOR 17.00—18.00 Beschouwingen over de derde Assem- NT|Vm 9newer,e! aad v;an Kerken te New Delhi, 90 90 ri WeekJ°urnaal. 20.00 Sportact. AVRO: 20.30 De toestand in de wereld, lezing 20 45 Ge- varieerd programma. 22.00—22.30 Dicumentaire. VOOR MAANDAG NTS: 20.00 Journ. en weeroverz. VARA' 20 20 Achter het nieuws. 20.35 TV-film. 21.00 Filmkrón 21.20 Anders dan anderen, een televisieblografi*

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1961 | | pagina 4