DE NEDERLANDSE OPERA HET KOMENDE SEIZOEN IN Matthaus Passion in Haarlem uitgevoerd o.l.v. George Robert Koffie K R E M E R Thee Harry van Tussenbroek in Den Haag overleden DE PROGRAMMA'S Bekroonde Rossellini-film in Italië verboden Forse Russische actie tegen kunst-ontaarding „Gerrit Witse" van Hildebrand in bewerking van H. Bakker bij „Cremer" Nieuwe uitgaven ■«1 WOENSDAG 10 APRIL 1963 17 Jeugd en Muziek richt Haarlems Jeugdorkest op Pianist Moiseiwitsj te Londen overleden nabeschouwingen Gevarieerd 000 voor deelnemers aan beide toto's Hebt u beide totoformulieren al ingeleverd J. Damshuizer De radio geeft donderdag HILVERSUM I. 402. M. 7.00 AVRO. 7.50 VPRO. 8.00-24.00 AVRO. T elevisie programma De algemeen muzikaal leider van de Ne derlandse Opera, Franz Bauer-Theussl, zal een aanzienlijk deel van de werken leiden die op het repertoire van het sei zoen 1963-1964 staan, onder andere „Die Walküre" van Wagner, Prince Igor" van Alexander Borodin, en Die Schule der Frauen" van Rolf Liebermann, die in het winterseizoen aan het speelplan zullen wor den toegevoegd. Voorts zal hij dirigeren „Lohengrin", „Fidelio" (waarin Gré van Swol-Brouwenstijn de rol van Leonore zal vervullen), „Nabucco" en „Die Zauberflö- te". Naast Bauer-Theussl zullen als diri genten optreden Arrigo Guarnieri, Johan nes den Hertog en Leo Driehuijs. Als gast- dirigenten worden verwacht Alberto Ere- de, Bernard Haitink, Jaroslav Arombholc en Francesco Molinari-Pradelli. Met Ro berto Benzi heeft men contact over diens leiding van enkele voorstellingen van „Werther". Een en ander heeft de inten dant der opera, mr. Evert Cornelis, op een persconferentie meegedeeld. Verwacht wordt dat het repertoire der opera eind augustus 89 werken zal omvat ten. Peter Sjarov zal Prince Igor" (die in het Duits wordt gegeven) regisseren en Hans Hotter „Die Walküre", waarin hij tevens de Wodan-partij zal zingen. Er zal een aantal opvoeringen worden gegeven van de vier huistirannen van Ermanno Wolf-Ferrari, welk werk sedert 1958 niet meer op het programma is geweest. Het wordt gebracht in de bestaande Neder landse vertaling. De orkestrale medewer king wordt verleend door bet Kunstmaand- orkest dat voor alle voorstellingen is ge- engageerd. Alleen zo was het mogelijk dit werk te brengen, anders zou men dit niet kunnen doen door repetitiemoeilijkheden, zo werd op de persconferentie verteld. Van Wagners „Lohengrin" wordt, mede in verband met een herdenkingsjaar (150- ste geboortedag), een serie opvoeringen gegeven. Tevens wordt ait jaar de 150ste geboortedag van Verdi herdacht en van hem zal een zestal comoosities ten geho re worden gebracht gebundeld in een spe ciaal Verdi-abonnement: „Rigoletto", „Othello", „La Forza del Destino", „Don Carlos", „Nabucco" en „Un Ballo in Maschera". Verder zullen enkele herhalin gen worden gegeven .'an de deze zomer in het Holland Festival te geven voorstel lingen van „Rusalka" (in het Tsjechisch). Er zijn nog onderhandelingen gaande met een Italiaans gezelschap om ook in het komende seizoen een nog niet hier gespeel de Italiaanse opera naar ons land te bren - gen. Van reprises uit het oude repertoire werden op de persconferentie onder meer genoemd: „Der Bettelstudent", „Hoff manns Vertellingen", „l'Elisir d'Amore". „Tosca", „Faust", „Cavalleria Rustica- na", „I Pagliacci", „Don Giovanni" (Hai tink zal een aantal daarvan dirigeren). Voor het winterseizoen staan totaal 24 werken op het programma. In het komend seizoen zal Arnold van Mill aan een serie voorstellingen mede werking verlenen. Onderhandelingen zijn nog gaande met Guus Hoekman, Theo Bay- lé en Scipio Colombo. Het Nationale Bal- 'Advertentie De Stichting Jeugd en Muziek, af deling Haarlem, heeft het voornemen binnenkort een Haarlems Jeugd Orkest op te richten. Dit orkest zal onder lei ding komen te staan van André Kaart, die reeds een 18-jarige praktijk als orkestdirigent achter de rug heeft. De bezetting van het orkest zal bestaan uit strijkers, hout- en koperblazers en slag werkers. Jongeren tussen de 13 en 25 jaar uit Haarlem en omgeving die zich voor het orkest willen aanmelden worden op maan dag 22 april om half vier in het Jeugdhuis, Herenweg 111, Heemstede, ter auditie ver wacht. Een jury bestaande uit drie leden van het Concertgebouworkest, Jo Hekster, vio list, Karei Sekreve, cellist en Jan Visser, fluitist zal muzikaliteit en vaardigheid in het bepelen van het instrument beoor delen om over het al of niet toetreden van de kandidaat tot het orkest te kunnen be slissen. De uitvoeringen door het orkest zullen uitsluitend in de vakanties plaats hebben, de repetities eens in de drie weken tijdens de weekeinden. Het repertoire zal gekozen worden uit zowel de klassieke als recente muziekliteratuur. let zal met een groot aantal van zijn le den medewerken aan de uitvoering van „Prince Igor", waarvoor Sonia Gaskell de choreografie zal ontwerperi. Voor het Hol land Festival 1964 zal men uit vier in opdracht geschreven eenakter-opera's er twee kiezen. Vorig jaar gaf het Holland Festival zelf drie opdrachten, aan Ton de Leeuw, Jurriaan Andriessen en Guillaume Landré. De vierde wordt gecomponeerd door Bertus van Lier. Het directielid mr. J. den Daas zei dat er een toenemende belangstelling voor de opera is. Deze toe neming is echter in Amsterdam, waar meer voorstellingen worden gegeven dan in Rotterdam, Den Haag en Utrecht, min der dan in deze laatste drie steden. De rechtbank te Milaan heeft bepaald, dat de in 1959 op het festival van Vene tië bekroonde film „II Generale della Ro- vere" niet meer in het openbaar vertoond mag worden. De roman van dezelfde naam moet in de boekhandel en bibliotheken in beslag genomen worden. Deze roman is de grondslag geweest voor Rossellini's film. De rechtbank baseerde zich op een rechtsgeding, in 1960 gevoerd door de we duwe van Giovanni Bertoni, die in de oor log te Milaan door de nazis geëxecuteerd is. Bertoni is door de schrijver Indro Mon- tanelli onsterfelijk gemaakt in de fictieve roman. De inmiddels hertrouwde weduwe me vrouw Dolores Voltan, zegt, dat haar eerste man in de roman en de film uitge beeld wordt op een wijze, die vernietigend is voor zijn eer en reputatie. DE PROBLEMEN inzake de interpretatie van de „Matthaus-Passion" van Johann Sebastian Bach lijken veelal het gevolg te zijn van subjectieve relaties tot de passie, die in de eerste plaats afgestemd zijn op de dramatische realismen van het Lijdensverhaal en secundair op het muzikale element, dat Bach met dit verhaal zo geniaal verenigde. Maar hoe eenvoudig wordt het uitvoeringsbeginsel, wanneer juist de muziek als richtinggevend wordt erkend en hoe zuiver en diep- peilend wordt dan de werking van woord en muziek beide. De uitvoering van de „Matthaus-Passion", die dinsdagavond door de Haarlemse Christelijke Oratorium vereniging onder leiding van de dirigent George Robert in de gemeentelijke Concertzaal werd gegeven, was van deze artistieke consequentie een treffend voorbeeld. GEORGE ROBERT heeft zich bij deze uitvoering duidelijk laten leiden door de muzikale eisen van de passie en zo ook de woordbetekenis vaak aangrijpend be licht. Zij klonk door in de indrukwekkende grote koren, die met een voortreffelijke continuïteit werden gezongen, in de kora len, waarvoor de sobere expressiviteit van de licht-genuanceerde koorklank van be tekenis werd en ook in de volkskoren, waarvan de dramatiek m samenhang met de tot uitdrukking gebrachte wisselende bewogenheid, een eigen muzikaal accent verkreeg. Zo werd het aandeel van het koor een gedenkwaardige voortzetting van een veeljarige reeks van „Matthaus-Pas sion"-uitvoeringen van de Christelijke Ora toriumvereniging. DE SOLISTEN, die aan de uitvoering medewerkten, hebben zich in hun zang met begrip aangepast aan de vertolkings stijl van de dirigent. :')e sopraan Heieen Verkley heeft veel voldoening kunnen ge ven, evenals de alt Annie Hermes, al kwam het mij soms voor, dat de „klima tologische" omstandigheden van de zaal voor haar intonatie-techniek een wezenlij ke bedreiging vormden. De tenor Arjan Blanken, die de ziek ge vorden Tom Brand verving, was een voortreffelijke Evange list. De tenor Han le Fèvre, die op zijn beurt Arjan Blankens plaats innam, had moeite de hoge tonen vrij te laten klin ken, maar uitdrukkingsrijk was zijn zang ongetwijfeld. De bas Herman Schey was op deze avond de vaardige en kunstzinni ge vertolker van enige aria's. De bas-ba riton Otto Ottens heeft zijn taak de kleine partijen te zingen, uitstekend vervuld. Ik ben verder onder de indruk gekomen van de haast geabstraheerde, innig-gevoelige en nobele voordracht van de Christus-par tij door de bas Arie de Rijk. DE ORGANIST Piet Kee en het Noord hollands Philharmonisch orkest met zijn instrumentale solisten handhaafden met De Russische communistische partij heeft een bijeenkomst voor volgende maand uitgeschreven van het almachtige Centrale Comité om de ideologische ketterij onder de Russische schrijvers en beeldende 'kunstenaars, die naar het westen kijken, uit te roeien. De bijeenkomst zal 28 mei plaats heb ben en is het eerste plenum ter bespre king van ideologische vraagstukken se dert 1956. Er zal aan worden deelgeno men door regeringsautoriteiten, schrij vers, beeldende kunstenaars, geleerden, le raren en mensen van pers, radio en t.v. goede begeleidingen de karakter-eenheid van de uitvoering, hetgeen eveneens ge zegd kan worden van de gave, milde zang van het door Kees Bornewasser wat ge spannen geleide jongenskoor van de koor school van de kathedrale basiliek „St. Bavo". P. Zwaanswijk Gregory Peck met Sophia Loren, die hem gisteren in Santa Monica (V.S.) de Oscar overhandigde voor de beste film acteur van 1962. De schrijfster van „To kill a Mockingbird", Harper Lee, heeft Peck die in de gelijknamige film zijn thans bekroonde rol van Atti- cus Finch speelde het horloge van haar vader gegeven. De vader van Harper Lee, een plattelandsadvocaat die in het boek beschreven wordt, is vorig jaar overleden. LONDEN. De 73-jarige pianist Benno Moiseiwitsj, die drie weken geleden door een beroerte werd getroffen en wiens her stel goed leek te vorderen, is dinsdag avond in een Londens ziekenhuis over leden. Sinds 1908 woonde de in Rusland geboren en tot Brit genaturaliseerde musi cus in Londen. Hij was een vriend van Rachmaninoff. Moiseiwitsj begon op 6-jarige leeftijd piano te spelen en won, toen hij 9 jaar was, een prijs van de muziekacademie in Odessa. Moiseiwitsj, die tweemaal gehuwd is geweest, had twee dochters en een zoon. Zijn dochter Tanja is een befaamd deco- ratrice. Advertentie Fris van opzet was het tweede door Wim Neyman samengestelde liedjespro gramma van de VARA, dat opgedragen was aan de Lente, in deze pretentieloze voorjaarsshow viel naast de medewerking van de „Damrakkertjes" vooral het optre den van de blijmoedige Vlaamse zange res Jo Leemans en haar landgenoot Will Ferdy op. Het magazine „Uit" besteedde vrij veel aandacht aan de genoegens die Horeca bedrijven ons kunnen bieden. Voorts be vatte het een aardige reportage over de V.V.V. „Haarlems Bloei" en over de Bloe menmeisjes, die een bezoek brachten aan het hospitaalschip „Henri Dunant", dat met vele opgewekte zieken ligplaats in de Spaamestad had gekozen. „Uit", dat met zulke reportages weinig weg heeft van een „spiegel der lichte kunsten", moest in tweeën vertoond worden terwille van de Relay-uitzending uit Washington. Dit gaf de overigens gezellige presentator Berend Boudewijn, die kennelijk in een wat over moedige lentebui was, aanleiding zich eni- Te Amsterdam is op 83-jarige leeftijd overleden de marionetten-kunstenaar Harry van Tussenbroek. In de Amster damse Lomanstraat, waar deze buitenge woon erudiete en met feilloze smaak be giftigde kunstenaar sinds 35 jaar woonde, is in vele kasten en laden de artistieke oogst van zijn bestaan bewaard. Hfj he\ft al zijn poppen behouden, sinds hij in 1921 zjjn eerste expositie in Dordrecht hield, de plaats waar hjj als zoon van een notaris en een Engelse vrouw geboren was. On langs is een comité tot behoud van zijn oeuvre opgericht, dat in de Rijksacademie te Amsterdam een tentoonstelling van Van Tussenbroeks werk zal inrichten. Van Tussenbroek heeft altijd het uiter ste van zijn kunst gevergd. Aanvankeiiijk was hij tekenaar en beeldhouwer. Maar toen hij wist dat hij met de middelen van die kunsten nooit zou kunnen bereiken wat hij van zichzelf wilde waar maken, ging hij marionetten maken. Elk van zijn poppen is een meesterwerkje, met uiterst geraffineerde middelen zo suggestief ge maakt, dat hij zijn kunst een plaats heeft weten te geven tussen de belangrijkste kunstuitingen van zijn tijd. ONZE STADGENOOT Henk Bakker blijkt dermate door Nicolaas Beets' „Camera Obscura" te zijn gecharmeerd dat hij, na de families Kegge en Stastok als levende personages op het toneel te hebben geïntroduceerd, thans Hilde- hrands korte novelle Gerrit Witse" een dramatische vorm heeft gegeven. Van het resultaat dezer bewerking gaf de Haarlemse letterlievende vereniging J. Cremer" dinsdagavond in de Stads- schouwburg met groot succes een bijna feestelijke première. ALVORENS deze voorstelling te bezoe ken heb ik er de oorspronkelijke novelle nog even op nagelezen, welke lectuur de nodige twijfel opriep aan de mogelijkheid, dat dit summiere verhaaltje tot een avond vullend stuk zou kunnen worden bewerkt. En de opvoering heeft bewezen dat Nico laas Beets hiervoor inderdaad onvoldoen de motieven heeft nagelaten, maar Henk Bakker heeft in deze leemte weten te voor zien door, evenals in zijn bewerking van „De familie Stastok", Hildebrand geregeld als commentator te laten fungeren en hem daarbij in de gelegenheid te stellen tot het uitspreken van een verbindende tekst. Voorts nam hij de vrijheid de spreekwoor delijk geworden Robertus Nurks voor de familie Kegge te adopteren als een verre neef, welke gelukkige vondst niet alleen aanleiding vormde voor enige geestige ta fereeltjes, doch ook voor het schrijven van een knappe proloog, waarin Nurks en Hil- derbrand hun niet altijd even vleiend oordeel kenbaar maken over de nieuwe beeldhouwwerken in de Haarlemmer Hout. Ten slotte schreef Bakker een epiloog, waarin hij voor Gerrit en zijn Klaartje de finitief de gelukkige toekomst in het voor uitzicht stelde, welke destijds door Beets slechts werd gesuggereerd. OVER HET GEHEEL genomen is Henk Bakker er voor de derde maal in geslaagd voor Hildebrands figuren de juiste balans te vinden tussen tekst en karaktertekening, zodat de bekende figuren uit de „Camera Obscura" nergens worden misvormd en zij steeds beantwoorden aan de voorstelling, welke zij bij de lezers hebben opgewekt. In totaal dus opnieuw een even aantrek kelijke als interessante milieuschildering van diverse Oud-Hollandse binnenhuisjes, bewoond door gezapige burgermensjes in een tijd dat vermogende en lieftallige jon ge maagden haar zieke pachters met man den „eiers" kwamen verblijden. In „die goeie ouwe tijd" schijnt er weinig aanlei ding tot heftige conflicten te zijn geweest, zodat ook in „Gerrit Witse" nauwelijks van enige actie sprake is. Vandaar dat regisseur Henk Bakker bij de voorstelling terecht de nadruk op het kijkspel heeft gelegd, waarbij het stuk een kostbare mon tering werd meegegeven, welke het ge heel tot een lust voor het oog maakte. Herinneren wij slechts aan de ongekend fraaie aankleding van het diner bij de familie Witse, op welk fleurig tafereel het „open doekje" eenvoudig niet kon uitblij ven. Toch zouden wij Henk Bakker willen adviseren het manuscript nog eens kritisch na te lezen en - daarbij te overwegen, in welke scènes het blauwe potlood kan wor den gehanteerd. Wanneer dit met beleid ge schiedt zal het elimineren van sommige vertragende tafereeltjes de totaalindruk van de komende opvoeringen ongetwijfeld ten goede komen. NIET MINDER dan tweeëntwintig spre kende rollen telt dit stuk, hetgeen uiter aard een individuele vermelding vrijwel onmogelijk maakt. Wanneer dus enige spe lers worden genoemd betekent dit aller minst een discriminatie voor de overigen, want bij deze voorstelling was sprake van het voor amateurs hoogst zeldzame feit, dat in de ongebruikelijk grote bezetting bijna geen enkele zwakke plek kon worden ontdekt. Voor „Cremer" een prestatie om waarlijk trots op te zijn. Onder verwijzing naar het bovenstaande noemen wij dan toch even de voortreffelijke Hildebrand van Wim Rijke, in het bijzonder om zijn luchtig-badinerend gesproken tekst; de kostelijk getypeerde juffrouw Schreuders van Lucy Rinkel-Spijer en de allergrap pigste Wagestert van Jacques Timmer man. Opmerkelijk goed was ook de char mante en ingetogen Klaartje Donze, zoals deze door Yvonne Burdorf werd gespeeld En dan tenslotte nog even gewezen op de amusante Nurks van Dick Kluit, het sta tige echtpaar Witse van Eki Oostwald- Bouwer en Fons Cornet en de gezellige mevrouw Vernooy van Rie de Nooijer- Christiansen. Voor „Cremer" en Henk Bakker dus opnieuw een groot en volledig gerechtvaardigd succes. Jan van Dam ZAK-ENCYCLOPED1E voor bridgers, (P. Boender en J. K. Kroes, „In den To ren", Baarn). Een handige zak-encyclopedie voor serieuze bridgers, die geen grote stan daardwerken willen raadplegen maar toch nu en dan eens willen nazien of zij de kunst van het spel wel zodanig be oefenen, dat ze verder komen. En niet alleen nazien, maar ook leren een voor raad praktische kennis te vergaren uit hun ervaringen en theorie tezamen. Systemen, conventies en technieken zijn er zeer eenvoudig in na te slaan en te doorgronden en verder: het handige for maat is geschikt om mee te nemen naar de oefenavondjes, waar het boekje een bijdrage tot de verrijking van het spel kan vormen. Advertentie ge grapjes te permitteren, die nogal dis- soneerden bij de plechtige sfeer van het eerbetoon, dat Amerika aan Sir Winston Churchill bracht. Via de communicatie-sa telliet kwam de uitzending van de cere monie voor het Witte Huis „relay-tief" bijzonder fraai op het beeldscherm. Hoe moeilijk het is in een reeks van t.v.-amusementsprogramma's op een eens bereikt niveau te blijven, werd weer eens bewezen door het Haags Studentencaba ret, dat onder leiding van Rinus Ferdi- nandusse in woordspeelse wartaal en lied jes de resultaten van een kwartaal Ne derlands leven opmaakte. Hoewel hier en daar toch nog wel leuk en onderhoudend, was het geheel veel minder spits en bril jant dan de vorige „K-wartaal". Of voor jaarsmoeheid de tekstschrijver parten speelde, weten wij niet, maar met zijn grapjes op de Gaulle, Luns en De Quay werd hij nogal vervelend. Wat hij zei naar aanleiding van de redevoering van Mgr. Beckers over het geboortevraagstuk was bepaald ongepast. Wij kregen de in druk, dat Ferdinandusse c.s. wat te veel naar de gunst van hun publiek dongen. Vandaar wellicht de herhalingen en ons gevoel, dat de uitzending van gisteravond een minder geslaagde imitatie van de vo rige „K-wartalen" was. In de tweede af levering van „Ouderavond" onttrok Jaap Buys, voorzover nodig, duidelijke en ge lukkig niet quasi-preutse uiteenzettingen van de technieken der geboorte-regeling aan een viertal deskundigen. Opvallend waren daarbij de uitspraken van de R.K. arts Dr. Smulders, die stelde dat p.o. de enige door zijn Kerk geoorloofde metho de is, en van de vrouwenarts Dr. Swaab die, vooropgesteld dat zulks geschiedt on der medisch toezicht, geen noemenswaar dige bezwaren had tegen het gebruik van „de pil". Wij vroegen ons af, of een uitzending als deze nu werkelijk nog in een behoefte voorziet. De VARA werd kennelijk ge sterkt in haar overtuiging, dat die behoef te wèl bestaat, want Buys kondigde nog een derde uizending aan, die in tegen stelling met de nu gepasseerde „ouder avonden" meer het karakter van een fo rum zal hebben. Waarom tenslotte het N.T.S.-journaal haar late aflevering afsloot met een nogal onbenullig praatje bij een onduidelijk schoonmaakplaatje, is ons nog niet duidelijk. Wij vinden het gebruik van foto's een noodzakelijk kwaad, dat men zoveel mogelijk dient te beperken. AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtendgym nastiek. 7.20 Lichte grammofoonmuziek. VPRO: 7.50 Dagopening. AVRO: 8.00 Nws. 8.15 Programma-overzicht. Aansluitend: lichte grammofoonmuziek. 9.00 Gymnas tiek voor de vrouw. 9.10 De groenteman. 9.15 Klassieke grammofoonmuziek. 9.35 Waterstanden. 9.40 Morgenwijding. 10.00 Arbeidsvitaminen. 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Kookpraatje. 11.15 Pianoduo: moder ne muziek. 11.40 Klarinetkwartet: moder ne muziek. 12.00 Dansorkest en zangsolis ten. 12.30 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.33 Uit het bedrijfsleven, le zing. 12.43 Lichte grammofoonmuziek. 13.00 Nieuws. 13.15 Mededelingen, even tueel actueel of grammofoonmuziek. 13.25 Beursberichten. 13.30 Promenade-orkest en fluitsolist: Klassieke en moderne mu ziek. 14.00 Pianorecital: Moderne muziek van Nederlandse componisten. 14.30 Voor de vrouw. 15.05 Zing met ons mee. 15.30 Voordracht. 15.45 Licht instrumentaal en semble. 16.00 Van vier tot vijf, radiopro gramma in een Notedop. 17.00 Voor de jeugd. 18.00 Nieuws. 18.15 Eventueel ac tueel. 18.20 Grammofoonmuziek. 18.25 Ge sproken brief, 18.30 Die Matthaus-Passion, stereofonische uitzending van het Orato rium in de Grote Kerk in Naarden. (20.25- 20.20 Nieuws. 20.20-20.25 Grammofoon muziek). 22.30 Nieuws en mededelingen. 22.40 Actualiteiten. 23.00 Sportactualitei- ten. 23.15 Grammofoonmuziek. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II. 298 m. 7.00 KRO. 10.00 NCRV. 11.00 KRO. 14.00-24.00 NCRV. KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Morgengebed. 7.15 Muzikaal programma, eventueel ac tualiteiten. 7.55 Overweging. 8.00 Nieuws. 8.15 Franse orkestwerken (gr.). 9.00 Gods dienstige uitzending. 9.30 Moderne gram mofoonmuziek. NCRV: 10.00 NCRV-lied. 10.03 Klassieke grammofoonmuziek. 10.15 Morgendienst. 10.45 Geestelijke liederen (gr.). KRO: 11.00 Voor de zieken. 11.45 Geestelijke liederen. 12.00 Middagklok noodklok. 12.03 Lichte muziek. 12.25 Voor de boeren. 12.35 Mededelingen ten behoe ve van land- en tuinbouw. 12.38 Lichte grammofoonmuziek. 12.55 Wereldkam pioenschappen tafeltennis te Praag. 13.00 Nieuws. 13.15 Klassieke grammofoonmu ziek. 13.50 Godsdienstige uitzending. NCRV: 14.00 Klassieke grammofoonmu ziek. 14.30 Luitspel (gr.). 14.35 En Hij hief zijn hand op..., hoorspel, (herhaling van maandag 8 april jl.). 15.30 Vocaal ensem ble: geestelijke liederen. 16.00 Bijbelle zing. 16.20 Gewijde muziek. 16.50 Gram mofoonmuziek. 17.00 Voor de jeugd. 17.30 Schoolzang. 17.40 Beursberichten. 17.45 Licht instrumentaal trio. 18.15 Zendtijd po litieke partijen: C.H.U. 18.25 Grammo foonmuziek. 18.30 Matthaus-Passion. (I.d. pauze: 20.15 Voordracht). 22.30 Nieuws. 22.40 Radiokrant. 23.00 Platennieuws. 23.55- 24.00 Nieuws. VOOR WOENSDAG NCRV: 17.00 Voor de kinderen. 17.35- 17,45 Jeugdjournaal. NCRV: 19.30 Alles draait om moeder. NTS: 20.00 Journaal en weeroverzicht. 20.1521.00 Reportage eerste gedeelte voetbalwedstrijd. 21.00 21.10 Impressies over de eerste helft van de wedstrijd. 21.10—22.00 Reportage tweede gedeelte voetbalwedstrijd. 22.0022.10 Even napraten over de wedstrijd. NCRV: 22.1022.40 Zoek de zin op, intelligentie- spel. 22.4022.50 Ecce Homo, het Lijden des Heeren zoals dat tot ons spreekt uit schilderijen en liederen uit plm. 1500. 22.40 22.50 Journaal. VOOR DONDERDAG 14.30 Voor de vrouw. 15.15 Pauze. 15.30- 17.45 Voor de kinderen. KRO: 18.00-19.25 Plechtige viering van de liturgie van Witte Donderdag. VARA: 19.30 Tijdschetsen. NTS: 20.00 Journaal. VARA: 20.20 Achter het nieuws. 20.45 Thuis bij... 21.10 Planten zonder wortels, toneelstuk. NTS: 22.50- 22.55 Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1963 | | pagina 17