Arthur Rubinstein gaf een recital in Amsterdam AEG speciale PERSOONLIJKE M voor CENTRALE m\ O DE PROGRAMMA'S Legendarisch meesterschap Het sprookje van iedere dag... AEG NEGEN MUZEN Collectie-De Roos en werk van Kruyder in Haarlems Prentenkabinet Israëlische dansers in de Haarlemse concertzaal WITTE KRUIS DINSDAG 23 APRIL 1963 9 L Bob Buys W W nabeschouwingen Compositieprijs 1962 Nieuws vanachter het scherm WITTE KRUIS De radio geeft woensdag T elevisieprogramma „De Grootmeester der pianisten" zoals de affiche hem aankondigde Artuh Ru binstein gaf gisteravond een recital in de grote zaal van het Concertgebouw te Am sterdam. Die eretitel is hij inderdaad waard door de beheersing waarmee hij zich van het instrument bedient, de allure van zijn voordracht, gepaard aan zijn vierenzeven tig jaar die hij met opgewektheid schijnt te kunnen negeren en de ouderwetse, maar geenszins verouderde charme van zijn op treden. Zijn naam is eentoverspreuk, zijn spel een legende die men keer op keer weer wil beluisterén (hijkomt 15 oktober a.s. weer terug in Amsterdam), hij heeft het hoogste bereikt wat voor een uitvoe rend kunstenaar is weggelegd: critiekloze bewondering. Een aanzienlijk deel van het publiek dat de zaal tot de laatste plaats vulde, had er voor zover al niet ge abonneerd op de gehele reeks „Meesters aan het Klavier" waarvan deze avond de laatste was tien gulden voor over om alleen hèm, de meester der meesters, te horen. En het was, wat men snobistisch noemt, een „goed" publiek, niet van het soort dat zonder meer te vangen is met enig stuntwerk en de geijkte bonbons. HET IS NATUURLIJK gemakkelijk ge- Advertentie Thuis bij U de beste wasmachine uit cle grootste fabriek voor electrische huishoudelijke toestellen in Europa. si TURNA WASAUTOMAAT f 995.- Voorwassen, wassen en 5x spoelen geheel automatisch in roest vrij edelstaal. Heerlijk idee een trommel-was automaat te bezitten, waarbij zorg en ser vice, kwaliteit en be trouwbaarheid auto matisch samen gaan. AMSTERDAM met de producten AEG, Telefunken en Osram Wereldvermaard nds mensenheugenis SKIP voor beter wassen en spoelen. Het schuimt precies genoeg en is veilig voor machine en was. Vraag het voordelige Skip Service- pak. Elizabeth Taylor. De in Londen gebo ren filmster Elizabeth Taylor zal ongeveer een miljoen gulden ontvangen voor optre den in een kleurenfilm, die voor televisie vertoning bestemd is, over haar verblijf in Londen. Lastig gordijn. Na de drie traditio nele gongslagen ging zondag in de opera van Lyon het licht uit. Het publiek zette zich tot luisteren en kijken naar de opera „Manon". De orkestleider hief zijn diri geerstokje op. Er gebeurde echter niets. Directeur Gaston Benheim kwam op het toneel. „Dames en heren", zei hij, „het brandscherm wil niet omhoog. U kunt aan de kassa uw geld terughalen". Ook gij, architecten. Modernistische Sovjet-architecten worden aan dezelfde critiek onderworpen als waaraan andere kunstenaars in Rusland thans bloot staan. Volgens Tass hebben op de plenaire zitting van het Sovjet-Verbond van architecten verschillende sprekers critiek geleverd op de elementen van „formalisme" in het werk van sommige architecten. Met „for malisme" worden vooral westerse invloe den aangeduid. Mercouri en Schell. De Amerikaanse filmmaatschappij United Artists' heeft be kend gemaakt dat Maximiliaan Schell en Melina Mercouri hoofdrollen zullen ver vullen in de film „The light of day", naar een thriller van Eric Ambler. Regisseur is Jules Dassin. Dit is Schells eerste film contract sedert hij vorig jaar een Oscar heeft gekregen voor zijn rol in „Judgment at Nuremberg". noeg om nog een aantal superlatieven toe te voegen aan de duizenden die aan hem en zijn spel al gespendeerd zijn. En het zal een man als Rubinstein volmaakt on verschillig laten als er nog een ander ge luid klinkt in een provinciaal blad dat door zijn impressario niet eens, op vriendelijk verzoek, met een persplaats kon worden bedacht. Zo'n plaats is tenslotte 10 gulden duur, vergeet dat niet. Hij heeft een toon als van buigzaam, glanzend metaal en maakt daarmee van 'n grote zaal gemakkelijk een kleine, dat wil zeggen dat men met 2500 personen het gevoel heeft op het podium om de vleugel te zitten. Met die toon, met een brede, gespannen frasering, een efficiënte dose ring van de strektegraden in het stemmen- weefsel, en krachtige, maar nooit te drifti ge accenten, bereikt hij keer op keer een monumentele opbouw die haar werking niet mist. Is er meer te vprlangen? JA, TENZIJ men het type musicus waar toe Rubinstein, globaal gesproken, be hoort, als het nee plus ultra beschouwt. Want met dezelfde scherp gesmede wa pens waarmee hij door alle materiële weerstanden heenbreekt, breekt hij ge makkelijk en nu is het maar de vraag of men zegt: tè gemakkelijk door de harde, onsplijtbare kern heen die het vruchtbeginsel der muziek is. Hij zet als het ware de „figuurlijke" gestalte van een compositie in melodie, samenklank en rit me, zo plastisch neer dat er weinig ruimte Advertentie Voor de aanschaffings- en installatiekosten van een centrale verwarming kunt u bij de N.H.M. een Persoon lijke Lening aanvragen. Onze gratis folder "C.V.-P.L." licht u volledig in over de aantrekkelijke voorwaarden waarop deze speciale P.L/s worden verstrekt. NEDERLANDSCHE HANDEL-MAATSCHAPPIJ, N.V. Hoofdkantoor: Amsterdam, Vijzelstraat 32 overblijft voor het, soms zeer letterlijke, antwoord dat de toehoorder, vanuit zijn persoonlijke verhouding tot de muziek, zelf wil geven. Wat blijft is de collectieve in stemming, en die volgt dan ook ruim schoots. Het programma was in zekere zin een spiegel van deze benadering. Allereerst de Chaconne van Bach, oorspronkelijk voor viool-solo, in de bewerking van Busioni voor piano tweehandig (Brahms, die zich ook aan 't stuk vergrepen had, hield zich tenminste nog aan de linkerhand alleen). Het is voer voor pianoreuzen en als zo danig misschien sympathieker dan de So nate opus 5 in f van Brahms die een oer-Germaans paskwil is. Meer muzikale inhoud had het gedeelte na de pauze, met twaalf nummers uit de „Visions fugitives" van Prokojev, oude kant van Grieig en arsenicum van 1920, twee „Images" van Debussy, waar het mysterie verdween in de brede, directe speelstijl, en drie „trek kers" van Chopin, de Eerste Ballade (in g), de Nocturne in Des (opus 27, no 2) en „het" Scherzo (no. 2, in bes). Sas Bunge EEN PRENTENKABINET aan een museum was vroeger eigenlijk toch een betrekkelijk gesloten zaak. Weliswaar kon iedere belangstellende kennisnemen van het bezit, maar daar komt een groter publiek moeilijk aan toe. Aan te bellen en onder toezicht mappen met grafiek en tekeningen te gaan doornemen schrikt velen af. Men heeft er in deze dagen ook de tijd niet meer voor. Een van de zeer belangrijke veranderingen in ons museumwezen acht ik danook de toevoeging van expositiezalen aan onze prentenkabinetten, waarin nu regelmatig bepaalde kunstenaars of perioden uit onze kunstgeschiedenis belicht worden. Zo is het Rijksprentenkabinet in het Rijksmuseum al langer geleden uit een zekere duister nis in het licht getreden. Daar beschikt men over een groot bezit, dat nu de kans maakt meer gemeengoed te worden, wat het als openbaar kunstbezit in feite al wel was, maar dat als zodanig te weinig beleefd werd. DE KLEINE EXPOSITIERUIMTE van het prentenkabinet van het Frans Hals museum acht ik dan "Ok een belangrijk', vernieuwing. Deze zolder wordt nu beter gebruikt dan voorheen. Voorts wordt het nu ook de moeite waard voor Haarlem zich méér voor dat prentenkabinet aan te schaffen. Bezit is plezierig en belang rijk voor specialisten in tekeningen en grafiek. Als openbaar kunstbezit moet hel meer en regelmatig naar buiten toe ge bracht worden. Op verblijdende wijze ge schiedt dit thans met een expositie van tekeningen en aquarellen van Herman Kruyder en grafiek van anderen, die door mevrouw B. de Roos-de Groot aan het Frans Halsmuseum geschonken werd. Al eerder heb ik ten aanzien het vormen van een eigen collectie "an moderne kunst voor Haarlem erop gewezen dat men dien de te zoeken naar iets waarmee Haar lem zich kon onderscheiden van andere steden. Dat is nogal gemakkelijk gezegd, maar het realiseren van een zekere ei genheid is niet zo eenvoudig. Nu heeft Haarlem in het werk van Kruyder een specialiteit gevonden. Maar het was niet eenvoudig dat naar buiten toe op overtui gende wijze waar te maken. Kruyders schilderijen zijn nog moeilijk ergens on der te brengen. Zomaar een zaal met het hele bezit aan werk van Kruyder zal ook niet die uitwerking hebben, die men daar van zou wensen. Tekeningetjes zullen op het eerste gezicht wegvallen naast ue zich krachtiger opdringende schilderijen Veel van Kruyder moet men bovendien zien in zijn ontwikkeling. Een deel van wat Haarlem dan aan werk van Kruyder bezit zag ik dan nooit zo goed bijeen als thans in het prentenkabinet. Voor een volle waardering moet men dan wel Kruy ders oeuvre al kennen, maar wie behoefte voelt aan een hernieuwde bevestiging van zijn geloof in deze kunstenaar kan deze in ons prentenkabinet vinden. En dat acht ik heel wat! DE COLLECTIE-DE ROOS betekent de kennismaking met een nieuw en zeer wel kom bezit. Dit bezit is n combinatie met wat misschien al aanwezig is en met wat men zou kunnen verwerven, uitstekend te gebruiken. Ook voor meer educatieve ex posities. waaraan in Haarlem al gedacht wordt, is deze toevoeging niet onbelang rijk. Mij persoonlijk komt ieder bezit aan grafiek van Bonnard, Vuillard en Denis altijd als plezierig voor. De geest van hun werk leeft, mogelijk met minder kwalitei ten voort in grafiek van E. Claus en M. Ie Sidanier, maar hun prenten zijn goed te gebruiken. Van de zerdere niet onbe langrijke toevoegingen rioem ik dan gra fiek van de Toulouse Lautrec, Daumier, Gavarni, Fantin Latour, Whistier, Carriè re, Brangwyn, Orlik, Kollwitz, Cantre en Zorn. Toorop, Derkinderen, Lion Cachet omlijsten het eigen werk van S. H. de Roos. die ook waardering kon hebben voor Sluijters, Veth en de mij tot nu toe onbe kende Joh. Proost. Te 's Graveland zijn gistermiddag de zilveren Nipkov-schijven van de Stich ting Prijs van de Televisiecritiek uit gereikt aan Rudi Carrell (met echtge note, links) en H. A. Gomperts (met echtgenote, rechts). Sovjet componist by paus. Paus Jo annes XXIII heeft de beroemde Sovjet componist Aram Katsjatoerian en zijn echtgenote in speciale audiëntie ontvan gen. Zij werden samen met een groep Ita lianen ontvangen. Volgens Vaticaanse zegslieden heeft de paus zich enige minu ten met de componist en zijn vrouw onder houden. Litho van Henri de Toulouse Lautrec, vervaardigd voor „L 'Escarmouche" (een uit serie van tien). Een van de aanwinsten uit de Collectie S. H. de Roos. Donderdag 9 mei 15 uur zal in de aula van het Stedelijk Museum te Amsterdam de compositieprijs voor 1962 van de stich ting het Fontein Tuynhoutfonds, worden uitgereikt aan de componist Ton de Leeuw te Hilversum, voor diens orkestwerk „Mouvements retrogrades". Deze in 1962 opgerichte stichting stelt zich in navolging van de opdracht van de oorspronkelijke oprichter de heer F. R. Fontein Tuynhout ten doel prijzen uit te loven aan in leven zijnde componis ten van Nederlandse nationaliteit voor een symfonisch werk, kamermuziekwerk, koor werk of enig ander muziekwerk "van bij zondere kwaliteiten. De uitgeloofde prij zen variëren van f 3000 tot 5000. De jury voor de thans toegekende prijs bestond uit de heren C. van Baaren (Den Haag), F. de Nobel en A. Jurres (beiden Amsterdam). SWUM UL De vader van de medische wetenschap, de Griek Hippokrates, was van mening dat 's mensen karakter bepaald werd door het domineren van één van de vier lichaamsvochten Bloed, Slijm, Gal en Zwarte Gal. Dienovereenkomstig bracht hij elke mens onder in één van de volgende temperamentsoorten het sanguinische, het flegmatische, het cholerische en het melancholieke type. Op basis van deze in deling schiep de choreograaf George Ba- lanchine nu „De Vier Temperamenten", een spel van lijnen en muziek, een ballet zonder-verhaal, dat reeds lang een vast repertoirestuk is van het New York City Ballet. Vanavond wordt dit werk in het AVRO- t.v.-programma gedanst door Het Nationa le Ballet, en wel in de tweede film die een ploeg van de Westdeutsche Rundfunk onder regie van Günther Hassert aan dit gezelschap wijdde. Gezien de choreogra- fisphe en filmische schoonheid van de eer ste film,'de „Symphonie in C" van Bizet, zien wij reikhalzend,naar dit half-uur-pro- gramma uit. Ook deze film werd met 6 camera's en een 40 man tellend team van vakmensen onder regie van Günther Hassert opgeno men in de Cinetone-studio te Duivendrecht De opnamen vergden twee weken; de mon tage soms moest er voor een enkele danspas gekozen worden uit 4 tot 5 came ra-instellingen nam 4 maanden in be slag. Spijtig voegde de AVRO hieraan toe, dat hij zich een dergelijke inzet van vak manschap, zoveel personeel en zo'n rustig afwerkingstempo financieel niet kan per mitteren. In hoeverre deze opvatting, die ook door andere omroepen wordt gedeeld juist is, weten wij niet. Gelet op de grote inkomsten van onze omroepen én op de wereldvraag naar goede t.v.-produkties, zijn wij echter wel eens geneigd te ver onderstellen. dat het Nederlandse t.v. aan durf en zakelijk inzicht ontbreekt. Niette min juichen wij het toe, dat de AVRO ook deze Westduitse t.v.-film vanavond vertoont. De zojuist met de Zilveren Nipkov-schijf onderscheiden showman Rudi Carrell zal in zijn VARA-programma van 1 mei ook de winnaars van het laatste Eurovisie song-festival, de Deense Grethe Ingmann en haar man, laten optreden. Eerder op die avond presenteert Merel Laseur het Israëlische zangeresje Esther Ofarim, dat op hetzelfde festival naar veler mening slechts de tweede prijs in de wacht sleep te (voor Zwitserland). Zij zal, na een vraaggesprekje Israëlische, Franse en En gelse volkswijsjes ten gehore brengen, be geleid door haar man, Abraham Ofarim, en het orkest van Harry Bannink. In dit De vitaliteit, blijheid en elementaire levensvreugde die de bezoekers van de jonge staat Israel rapporteren als het meest verrassende en opmerkelijke aspect van Israels elan, beheersten ook de voorstelling van de Israëlische volksdansgroep van Jonathan Karmon, die wij gisteravond bijwoonden in het Haarlemse Concertgebouw. Men kan zich verbazen over deze hartstocht die iedere ondertoon van leed mist, die eerder idyllisch, is dan bezeten, eerder lief en zachtaardig dan gekweld, want het ontbreekt de jonge staat toch waarlijk niet aan worgende problematiek, om nog maar te zwijgen van de lijdensweg van de meeste van haar onderdanen in het recente ver leden. Maar aan de authenticiteit van die blijheid valt niet te twijfelen. Wat dat betreft toont zich hier het gezicht van Israel. VOOR WAT DE uitingsmiddelen betreft, kan er van Israëlische dansfolklore per definitie nog geen sprake zijn, omdat Is raël als natie nog geen geschiedenis en traditie heeft. De voorstelling van Kar- mons groep toont dan ook een staalkaart van stijlelementen en cultuurinvloeden van Slavisch en Arabisch tot klassiek-wes- ters die door leider Karmon, die zijn naam aan de groep gaf, op kunstige, smaakvolle en elegante wijze werden sa mengevoegd tot een lappendeken, die rondborstig wordt geëtaleerd als „actuele folklore". Aan deze in elementaire ritmiek vertaal de levensvreugde, die niet wordt gehin derd door een al te strakke choreografi sche discipline, geeft men zich spoedig ge wonnen. Het is een dansplezier waar geen dubbele bodem of diepere bedoeling achter te zoeken valt. Als de groep een enkele keer toch méér wil geven, als zij al te na drukkelijk cultuur wil scheppen, puttend uit Joodse historie, dan dreigt het gevaar van kitsch, van danskunstige constructies zonder zeggingskracht. Dat gevoel hadden wij bij „Exodus" (op muziek uit de film), maar over het algemeen was dit gevaar vermeden. HET HAARLEMSE PUBLIEK kwam al spoedig in vervoering, al werd het daar bij aanvankelijk wat gehinderd door de holle sfeer van de slechts matig bezette zaal. Ook de aanblik van het sjofele to neel van Haarlems muziektempel, met zijn povere lichtinstallatie en zijn voetlicnt dat de onderbenen van de dansers geheel aan het zicht onttrekt, droeg weinig bij aan het snel tot stand komen van de in teractie met het publiek, waarvan de Is raëliërs het voor een belangrijk deel moe ten hebben. De voorstelling werd gedanst in fraaie kostuums en door een klein orkest aange naam begeleid. In de ritmische liederen viel één van de danseressen op door haar mooie stem. De dansers, die enkele maanden geleden in een korte televisiefilm op de Nederland se beeldbuizen zijn te zien geweest, trek ken de komende dagen nog door ons land. Op 29 en 30 april komen zij in het Con certgebouw in Amsterdam. C. S. Advertentie PIJNSTILLKR Verkoudheid... weg ermee! Be scherm u ertegen, bevrijd u er van met WITTE KRUIS, (poeders, tabletten of cachets). Salicyl-vrlj en daardoor geen maagklachten. programma, dat zondag jl. opgenomen werd, treedt voorts Simon Carmiggelt op met een „KronkeF'-achtige 1 mei-overpein zing. Met het oog op de sterk groeiende be langstelling voor verre vakantiereizen is gisteren een filmteam van de AVRO onder leiding van regisseur Fred Hagenaar naar Egypte vertrokken om cinematografisch de toeristische mogelijkheden van het land der farao's vast te leggen. De film, die deze reis moet opleveren, wordt in de tweede helft van mei uitgezonden. Damshuizer HILVERSUM I. 402 m. 746 kc/s. 7.00 VARA. 10.00 VPRO. 10.20 VARA. 19.30 VPRO. 20.00-24.00 VARA. VARA: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtendgym nastiek. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23 Lichte ochtendklanken (gr.). (Om 7.35 Van de voorpagina, praatje). 8.00 Nieuws en socialistisch strijdlied. 8.18. Lichte grammofoonmuziek. 8.40 Orgelspel 8.00 Gymnastiek voor de vtouw. 9.10 Kook- praatje. 9.15 Oude kamermuziek (gr.). 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. VPRO 10.00 Inzicht en uitzicht, praatje. 10.05 Morgenwijding. VARA: 10.20 Voor de vrouw. 11.00 Specialiteiten-radioshow. 12.00 Voor het platteland. 12.05 Lichte grammo foonmuziek (12.30-12.33. Mededelingen t.b. v. land- en tuinbouw. 13.00 Nieuws. 13.15 Meisjeskoor en instrumentaal kwartet. 13.35 Grammofoonmuziek. 13.45 Gesproken portret. 14.00 Jeugdconcert: moderne lich te muziek. 14.45 Volksliedjes en -dansen. 15.00 Een politiek voor de vrede, toe spraak. 15.10 Voor de jeugd. 17.00 Pro menade-orkest: oude amusementsmuziek. 17.30 Tentoonstellingsagenda. 17.35 Licht ensemble. 17.50 Regeringsuitzending: Ge ven en nemen Tips voor en van weg gebruikers. 18.00 Nieuws en commentaar. 18.20 Actualiteiten. 18.30 Dansorkest en zangsolisten. 19.00 Paulus de boskabouter. 19.10 VARA-Varia en lichte grammofoon muziek. VPRO: 19.30 Voor de jeugd. VARA: 20.00 Nieuws. 20.05 Toernooi van het lichte lied. 21.00 Kaf en koren, weke lijkse notities. 21.10 Operafragmenten. 22.05 Licht instrumentaal kwartet en zang solisten. 22.30 Nieuws. 22.40 Jazzparade. 23,30 Weerklank, muziekrevue. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM n. 298 m. 1007 kc/s. 8.00- 24.00 NCRV. NCRV: 7.00 Nieuws en SOS-berichten 7.10 Dagopening. 7.20 Oude muziek (gr.). 7.45 Radiokrant. 8.00 Nieuws. 8.15 De 15e internationale Tulpenrally. 8-25 Lichte grammofoonmuziek. 9.40 Voor de vrouw. 10.10 Grammofoonmuziek. 10.15 Morgen dienst. 10.45 Samenzang: geestelijke liede ren. 11.15 De jeugd op eigen wieken, hoorspel, (herhaling van 18 april jl.). 11.45 Lichte grammofoonmuziek. 12.05 Gitaar spel (gr.). 12.10 Licht instrumentaal trio. 12.30 Mededelingen t.b.v. land- en tuin bouw. 12.33 Gewijde muziek. 12.37 Alle- Dag-Kerkdienst in de Engels Hervormde kerk te Amsterdam. 13.00 Nieuws. 13.15 Licht instrumentaal ensemble met zang solisten. 13.45 Moderne grammofoonmu ziek. 14.50 Wie luistert mee? lessen in het muziekbeluisteren. 15.20 Hobokwartet: klassieke en moderne muziek. 15.50 Bij belvertelling voor de jeugd. 16.00 Voor de jeugd. 17.15 Jazzrubriek. 17.40 Beursbe richten. 17.45 Roemeens orkest. 18.05 Gees telijke liederen. 18.30 Het spectrum, lezin gen. 18.45 Nieuwe grammofoonplaten. 19.00 Nieuws en weerpraatje. 19.10 Mededelin gen of grammofoonmuziek. 19.15 Leger des Heilskwartier. 19.30 Radiokrant. 19.50 Lich te muziek. 20.10 Op de man af, praatje. 20.15 Groot koor, concertgebouworkest en solisten: Gewijde muziek. 22.30 Nieuws. 22.40 Avondoverdenking. 22.55 Lichte grammofoonmuziek. 23.20 De 15e interna tionale Tulpenrally. 23.30 Nachtmuziek. 23.55-24.00 Nieuws. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nieuws. 12.03 Lichte muziek. 12.30 Weerbericht. 12.35 Lichte muziek. 12.50 Beursberichten. 13.00 Nieuws. 13.15 Ka mermuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Chansons. 15.00 Kinderkoorzang. 15.35 Klassieke mu ziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Engelse les. 16.24 Lichte muziek. 17.00 Nieuws. 17.15 Viool en pianorecital. 17,55 Slavische dansen. 18.00 Nieuws. 18.03 Lichte muziek. 18.10 Lekenmoraal en filosofie. 18.30 Voor de soldaten. 18.50 Radiokroniek. 19.00 Nieuws. 19.25 Voetbal reportage: België—Brazilië. 20.15 Lichte muziek. 20.25 Voetbalreportage (verv.). 21.20 Operettemuziek. 22.00 Nieuws. VOOR DINSDAG AVRO: 19.30 Mirakels, licht program ma. NTS: 20.00 Journaal. AVRO: 20.20 Televizier. 20.30 Muziek Mozaïek. 21.15 Nederlanders in Israël, filmreportage en interviews. 21.45 Israëlische liederen. 22.00 De vier Temperamenten, ballet. NTS: 22.30-22.35 Journaal. VOOR WOENSDAG NTS: 11.25-13.15 Eurovisie: Reportage van de huwelijksinzegening van Prinses Alexandra van Kent en de heer Angus Ogilvy in de Abdij van Westminster. VPRO: 17.00 Voor de kinderen. NTS: 17.35- 17.45 De Verrekijker, internationaal jeugd journaal. VPRO: 19.30 Nabeschouwing over het toneelstuk Het Woord van jl. don derdag NTS: 20.00 Journaal en weerover- zicht. VPRO: 20.20 Iets voor niets, praat je. NTS: 20.25 Filmreportage van het op treden van Johnny Hallyday op 31 maart j l. VPRO: 21.35 Voetbalwedstrijd Milaan Dundee. Daarna NTS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1963 | | pagina 9