QUütSi Mari Andriessen exposeert in Den Haag KNIPOOG NAAR HET KINO Wandtapijten en -kleden in „Goede Sier" „Het laatste bedrijf" door de Stichtenaren DE PROGRAMMA'S Alphenaar „Van 1 tot 100 gulden K.Z.O.D. exposeert NEGEN MUZEN Kamermuziek serie weer op hoog peil Li UN DERDAG 16 MEI 1963 Bob Buys Het gezellige boekje is het van de (t/m 18 mei) Het ligt voor u klaar bij uw foto handelaar! KOOP LIEVER <g ZE ZIJN E. J. Kalf A W nabeschouwingen O, die cijfertjes nationaal landjuweel ■u J. Damshuizer De radio geeft vrijdag T elevisieprogramma IN DE KUNSTZAAL Nouvelles Ima ges aan het Westeinde 22 in Den Haa\ is tot 2 juni werk te zien van de heel houwer Mari Andriessen. Het is maar een lucifersdoosje", waarschuwde An driessen mij, doelend op de kleine expo sitieruimten. Maar hij was het met me eens dat zijn kleine werk het juist in deze intieme kunstzaal, gelegen achter een alleraardigste kleine binnenhof, goed zou kunnen doen. Veel van Andriessens kleinplastieken moeten als het ware op de hand bekeken worden. Het is bij sommige of de beeldhouwer ze, gemak kelijk zittend, maakt als een divertisse ment, zijn vorderingen aan het werkstuk bekijkend en volgend, zoals men Japanse Netsukes of legpenningen geniet. Ik kwam op dit vermoeden door een plas- tiekje, gekerfd in een mooi brokje steen, gevonden aan een Spaans strand en achtergebleven in het huis waar Andries sen zijn vakantie doorbracht. Dat de lei ding van Nouvelles Images een en ander in vitrines heep geplaatst kan ik me voorstellen, maar graag had ik het in mijn handen gehad. DE RUIMTE HIER brengt de beschou wer in het noodzakelijke nabije contact met de kleine beeldjes en voor de wat grotere plastieken is er afstand genoeg. Men voelt zich in deze kunstzaal als het ware bij de beeldhouwer thuis. Enige Mo- zartfiguurtjes kregen hier een goed decor en daarnaast trof ik een verrukkelijke verrassing Andriessens klein^ Schubert- figuurtje, dat hij onlangs moet hebben vervaardigd. Voor het eerst worden hier Andriessens concepties getoond voor in Haarlem te plaatsen beelden: dat van H. F. Boot en een monument voor Frederik van Eeden. Beeltenissen van Boot zagen wij de laatste tijd vaak, bevredigende por tretten en ook wel niét zo gave werken, die dan toch de ontroering meekregen die wij aan deze figuur beleefden. Hoewel al te verwachten was dat Andriessens kwali teiten het hem zouden doen winnen van anderen, toch was ik nieuwsgierig naar het bijzondere dat hij zou kunnen toevoe gen aan de bestaande reeks beeltenissen van Boot, die met zijn naar voren gebo gen nek, wat onderuitkijkend daardoor, al tijd wel raak te typeren is. Onder die houding van Boot komt men bij het ma ken van een portret niet uit, zodat ver rassingen al vrijwel uitgesloten zijn. An driessen nu heeft geprobeerd, Boot te ver beelden zoals iedere Haarlemmer - Boot langs de straat heeft kunnen ontmoeten, zoals men hem heeft kunnen zien als stadstype maar ook gekend als kunste naar. Boots verschijning kreeg in Andries sens bronsje iets van een algemener zin dan wanneer men Boot van dichtbij zag, ontmoette op exposities of in zijn atelier. Met dit werk wordt Boot méér van ons allen en blijft hij niet alleen de voor in gewijden bekende figuur. Voor Haarlem mers is natuurlijk ieder raak portret van Een ontwerp voor het Frederik van Eedenmonument te Haarlem. SS In de tentoonstellingszaal van De Wyag", hoek Spaarne-Damstraat zijn van 1È mei tot en met 25 mei, dagelijks van 10 tot 17 uur, 's zondags van 1417 uur, schetsen, studies, aquarellen, gouaches en grafiek te bezichtigen van leden van de Haarlemse kunstenaarsvereniging ..Kunst ons doel". Deze expositie onder de titel Van 1 tot 100 gulden" zal op 17 mei wor- "n geopend door de voorzitter van Z.O.D., de heer Leen 'Spierenburg. Deze originele opzet is bedoeld om het 'bliek eens op een geheel andere dan de 'bruikelijke manier kennis te laten aken met de K.Z.O.D.-leden: namelijk or werk van bescheiden, intieme aard - tonen in een verkooptentoonstelling, •arvan de prijzen variëren van f 1,tot 100,—. „Schubert", een klein bronsje van Mari Andriessen. Boot al treffend genoeg, maar er diende iets te komen dat boven het anekdotische uitkomt, waardoor ook de met Boot be kenden even geïntrigeerd kunnen worden. De plastische kwaliteiten van Andriessens werk zullen ook de vreemdeling die Boot niet kende, boeien. DE VOORSTUDIE voor het monument voor Frederik van Eeden is een kleine, ook weer boeiende plastiek waarvoor De Kleine Johannes het onderwerp was. Als dit werk naar Andriessens zin voltooid is zullen wij van hem iets bezitten dat in het kader van zijn monumentale werk weer heel anders is. Hierop nader in te gaan is voorbarig zolang de kunstenaar nog bezig is met de verwezenlijking van zijn conceptie, waarvoor ik dan wel direct een warm gevoel had. Wanneer men Andriessens werk wil be zien in vergelijk met de beeldhouwkun- stige culturen, dan kan men denken aan Romaans, aan Gothisch neigend naar Re naissancistisch, om verder uit te komen op een toch altijd idealistisch te noemen realisme; dat alles steeds van dezelfde gevoelige hand van een man met grote eruditie. Voor zijn monument voor Van Eeden zocht Andriessen een verbeelding, die weinig realisme toelaat en waarmee hij enigszins zal herinneren aan zijn vormgeven van zijn meer religieuze on derwerpen, waarvan op deze expositie een voldoende ruime vertegenwoordiging is. Maar het verhaal van De Kleine Johan nes is toch inhoudelijk weer volstrekt an ders, zodat men in Andriessens oeuvre reeds in de voorstudie op deze tentoon stelling een boeiende variatie ontmoet van zijn mogelijkheden. DAT IK MET GROTE waardering weer reeds bekend werk terugzag behoeft bijna geen betoog. Toch wijs ik nog eens op een kinderkopje, door zijn vorm van een on vergankelijke plastiek, op de portretten van zijn vrouw en Mevrouw De Kat, por tretten die jong zijn en gelijkend blijven om dat persoonlijkheden zijn gezien en geraakt. Boeiend zijn ook twee verschil lende versies van Saul en David, variërend in de houding van het hoofd van Saul en beide te begrijpen als uitdrukking van een gedachte, waarbij die van de met zijn kop op David gerichte Saul meer eenheid heeft als groep, terwijl de afgewende kop van de luisterende Saul in de andere groep mij een sterkere ontroering gaf. Zonder partij te kiezen vind ik deze twee plas tieken weer voorbeelden van mogelijkhe den tot een meebeleven in het scheppen van deze beeldhouwer. Advertentie Internationale film studiedagen. In de studentenbioscoop Kriterion te Amsterdam zullen van 13 tot en met 20 september de „Internationale Film Studiedagen" worden gehouden. Aan enige honderden universi teiten en filmscholen zijn uitnodigingen gezonden om films en afgevaardigden te sturen. Bij de voorbereidingen voor deze manifestatie zijn behalve de algemene studentenvereniging Amsterdam (ASVA), en de stichting Cinetud ook het Nederlands filminstituut, de Nederlandse studenten raad en het internationale bureau voor culturele studentenactiviteiten betrokken. Advertentie EEN VERHEUGENDE kleine expo sitie bereidde de Culturele Raad Gelder land voor in het Arnhemse Gemeente Museum. Daar is de zesde reizende ten toonstelling geopend, ditmaal van wand kleden en sieraden en daarom „Goede Sjer" geheten. Niet alleen is het Gelderse streven ook beeldende kunst té betrek ken in de cultuurspreiding belangrijk, (wat dat betreft blijft Noord-tfolland toch schromelijk achter; men zie de nota van Gedeputeerde Staten over cultuur beleid, zoals die op 9 mei j.l. in Haar lems Dagblad werd weergegeven) maar bovendien is het getoonde aantrekkelijk door goede kwaliteit. Dat de meeste der 18 wandkleden en -tapijten van beschei den omvang zijn, is goed gezien in ver band met de beschikbare tentoonstel lingsruimte in kleinere plaatsen. Boven dien werd mede hierdoor een mooi har moniërend geheel verkregen met de vi trines met zilveren sieraden en kleine voorwerpen. t DEZE SIERADEN zijn alle vervaardigd door leerlingen en oud-leerlingen der Akademie van Beeldende Kunsten te Arn hem, leraar de edelsmid F. Ligtelijn. Een typisch Gelderse aangelegenheid, voortzet ting van een eeuwenoude traditie. En ook nu weer kan men van een Arnhemse school spreken. Met opmerkelijk eenvou dige middelen werd veel bereikt op het gebied van draagsieraden, lepels en dozen. De ketting met hanger nr 30 van mej. H. Soeters vond ik bijzonder stijlvol. Verheu gend onder de leerlingen ook weer een jongere generatie Zwollo aan te treffen. ONDER DE „wandkleden" bevinden zich collages, doeken met applicatie en borduur sel en wandtapijten, door enkele inzenders „gobelin", door andere „geweven kleed" genoemd. Zouden we ons niet liever hou den aan de afspraak van „wandtapijten" te spreken, wanneer het produkten van wandtapijttechniek (inslagrips dus) betreft en van wandkleden bij applicaties, bor duursels, andere weeftechnieken en der gelijke? En het aan de Manufacture des Gobelins overlaten om „gobelins" te maken? Al bestaan ze uit lapjes, de composities achter glas van Lies Guntenaar zijn nau welijks meer textiel. Zij noemt ze danook terecht collages. Die welke zij hier inzond zijn abstract; niet daarom was ik er niet gelukkig mee, maar omdat ze mij van dichtbij noch door materiaal, noch door techniek boeiden en op grotere afstand niet expressief zijn. Tegen een groot wand kleed „Rood abstract" van Annie Apol- Boelhouwer heb ik hetzelfde bezwaar wat het materiaal betreft, maar het is sterker op een afstand. De meest rechthoekige lapjes werden in de rafel op elkaar gestikt, soms werd hun patroon met de hand of met de naaimachine voortgezet op het naastliggende vlak. Zo werd wel een ge heel bereikt. Maar vooral moet vermeld van Jaap Nanninga het wandkleed, dat aan het Haags Gemeentemuseum behoort. Ik zag het al eens in het Stedelijk te Amsterdam en bewonder het zeer om de prachtige vlakverdeling, de mooie kleuren veel paars en blauw en omdat deze te jong gestorven schilder met zoveel gevoel voor de materie te werk ging. Welk een prach tige werking gaat hiervan uit. Jurjen de Haan's wandkleed, eveneens aan het Haags Gemeente Museum behorend, lijkt mij erdoor beïnvloed, maar is lang niet zo overtuigend. VAN DE WANDTAPIJTEN verheugde mij „Source bleue" en „Vogel in de mor gen" van Loes van der Horst-Wenckebach uit Amsterdam. Het lijkt me iemand, die iets mee te delen heeft zonder te willen schreeuwen. De handgesponnen wol verfde zij zelf in mooie kleuren, die goed tegen elkaar gezet worden. Toch zou ik raden niet te veel in secondaire tinten te denken met het oog op de inwerking van het licht op de lange duur, die, hoop ik, haar ta pijten megizijn beschoren. Op een beetje besterven van de kleuren moet men toch altijd renetten. Van rrfëtrrouw Betty Hubers-Scheuffler uit Bergen zag ik met plezier haar „Blok ken op blauw fond" terug. Zij heeft hier drie tapijtjes met geometrische patronen, daarin ligt wel haar fort. Mevrouw Van Oerle-van Gorp uit Leiden zond grotere tapijten in, haar kleurengamma is wel zeer fel, maar heeft tegelijkertijd iets kinder achtigs. Eén tapijt heet: „Speelgoedeta lage", daar is dat wel op zijn plaats, al is ook een andere visie mogelijk. Mij dunkt, dat zij in „Gondelvaart" zocht naar een krachtiger geheel, door toevoeging van zwarte omrandingqn als in gebrandschil derd glas. Maar daartegen staat dan bij voorbeeld haar heel bleke geel niet mooi. Ook de vormen zijn wel sterk verf -w •- digd, maar daarom nog niet sterk. In „Vissersvrouwen", haar kleinste tapv, werd nog het meeste bereikt. AL DE HIER exposerende kunstenaars weven en borduren naar eigen ontwerpen. Men herkent zulk weefwerk meestal aan de liefdevolle keuze en behandeling van het materiaal, maar helaas ook vaak aan een zwakkere vormgeving Het getuigt van wijsheid als men dan zijn ambachtelijk heid in dienst stelt van ontwerpers van monumentale kunst. Maar deze verdiepen zich zelden in de mogelijkheden van de techniek, waarvoor ze ontwerpen en zijn integendeel bang voor interpretaties van de uitvoerder. Dat werkelijke samenwer king tot goede resultaten kan leiden, tonen in Nederland vooral, de tapijten van de weverij „De Uil" te Amsterdam. Op dit „Vogel in de morgen" van mevrouw Loes van der Horst-Wenckebach. punt zal ik graag terugkomen, wanneer binnenkort wandtapijten van Mario Pras- sinos in Haarlem te zien zijn. Met een gevarieerd, maar toch degelijk programma heeft de N.T.S. het gevaar bezworen, dat een zoetjesaan traditio neel lauwe verkiezingsstrijd zou eindigen in een saaie t v.-avond. Ongetwijfeld heb ben een paar stembusuitslagen, die ver rassender werden naarmate de avond vor derde, hiertoe bijgedragen; maar toch is dit succes vooral te danken aan de goede programmering. De uitslagen, ons ver strekt vanuit studio Irene, werden goed op tijd afgewisseld met reportages vanuit de hoofdstad, met een enkel aardig film pje en met zeer toepasselijke onderwer pen van het N.T.S.-journaal,- waarvan wij gaarne de jeugdverkiezingen vermelden. Met uitzondering wellicht van Henk Bier steker, die wat teveel onder de invloed kwam van de partijbijeenkomst, die hij moest verslaan, kweten de reporters in Amsterdam zich zonder vervelend neu traal te worden goed van hun taak Extra genoemd moet zeker worden Philip pe la Chapelle Jr., die zowel de uitsla gen moest doorgeven als de onderdelen aan elkaar di°nde te praten. Spoedig had hij de camerakoorts, die zijn optreden aanvankelijk een beetje stijf en gemanie reerd maakten, overwonnen. Deze t.v.-avond,die eindigde met nabe schouwingen van enige partijleiders, onder wie de slimme boer Koekoek, werd echter onnodig vermoeiend door de kriebelig klei- Het Haarlems Comité voor Kamer muziek heeft voor het seizoen oktober 1963-maart 1964 de volgende ensembles geëngageerd; het Wiener Oktet (24 ok tober); het Nederlands Strijkkwartet (12 december); het Smetana Kwartet (Mozart-trio, kwartet en -kwintet), 20 januari; het Quartetto di Roma (3 fe bruari) en het Amadeus Kwartet (7 maart). Het concertbezoek was in het afgelopen seizoen verheugend; bijzondere belangstel ling genoot het ensemble I Musici, dat voor de tweede achtereenvolgende maal optrad in de Kamermuziekserie. De hieruit blij kende wens om naast kwartetten een en kele maal ook een groter ensemble te horen, wordt ditmaal gehonoreerd door de uitnodiging aan het Wiener Oktet, dat internationaal de reputatie van een vrijwel ideaal musiceren heeft. De toegangsprijzen zijn vrijwel gelijk aan die van het afgelopen seizoen, dat wil zeg gen abonnementsprijs 17.50 (a.r.i.), losse kaarten f 4 (voor Wiener Oktet 6). HET TONEELGEZELSCHAP „V.Z.O.D." uit Driebergen, verkeerde woensdag in de Haarlemse Stadsschouwburg in de enigzins nadelige positie direct te moeten optreden na de Haagse vereniging, welke hier de vorige avond zulk een ernstige kandidate voor het Nationaal Landjuweel was gebleken. Met de nog levendige her innering aan de sublieme toneelvoorstelling van de Haagse amateurs, traden de tekortkomingen van de vertegenwoordigers van Het Sticht immers nog duidelijker naar voren. Het was zelfs zo dat het moeilijk viel aan te nemen, dat deze vereniging over de mogelijkheden zou beschikken voor de provincie Utrecht het amateurtoneel te representeren. Op het hoe en waarom komen wij dan later nog even terug, wanneer de jury haar bevindingen heeft uitgebracht. VOOR HET OVERIGE IS onze behoefte aan plaatsruimte ditmaal slechts gering, omdat „V.Z.O.D." een opvoering gaf van Emlyn Williams toneelspel in drie bedrij ven „Het laatste bedrijf", welk stuk in Haarlem en omgeving reeds eerder door diverse plaatselijke verenigingen werd ge speeld. Uit de recensies hie?over herinnert, men zich misschien nog, dat de intrige betrekking heeft op de tragische onder gang van Maddoc Thomas, een eenmaal beroemd acteur, die echter door zijn on matige drankzucht geheel in de vergetel heid is geraakt. Zijn dochter Cattrin offert haar gehele jonge leven op om hem weer op het plan te brengen, waar hij volgens haar behoort. Met ijzeren volharding weet Cattrin hem uiteindelijk enige engagemen ten en de titelrol in „King Lear" toe te spelen, zodat het er. naar uitziet dat de oude glorie weer is teruggekeerd. Helaas is Maddoc op de avond van de première door het bericht van Cattrins aanstaand huwelijk zozeer uit zijn evenwicht, dat hij opnieuw in de whiskey zijn toevlucht zoekt waardoor hem het optreden in de reeds uitverkochte schouwburg onmogelijk wordt. Het enorme theaterschandaal dat hierdoor wordt veroorzaakt doet hem oe- sluiten van dit léven afscheid te nemen, ten einde het geluk van Cattrin niet langer in de weg te staan. Het publiek, dat deze avond voorname lijk bestond uit donateurs van de Haar lemse geheelonthouders toneelvereniging „Nieuw Leven", heeft deze voorstelling met grote aandacht gevolgd, hetgeen voor de spelers "uit Driebergen een voldoening gevende ervaring moet zijn geweest. Ho pelijk voor „V.Z.O.D." is dit straks mei het juryrapport eveneens het geval. Jan van Dam Applique van Jaap Nanninga ne uitslagen, die op het scherm kwamen. Wij waren verplicht (en dat hoorden wij ook van andere kijkers) op anderhalve meter van het toestel plaats te nemen, teneinde een en ander te kunnen lezen. Ook ons telefoontje was al in Bussum binnengekomen, toen men alsmaar tracht te het geheel wat leesbaarder te maken, door zoveel mogelijk van de betrokken papieren „af te snijden". Veel heeft dat niet geholpen. Dit toch wel zeer belang rijke element van deze uitzending had men dan ook tevoren moeten uitdokteren. Nu zijn waarschijnlijk ontelbaar veel kij kers met branderige ogen naar bed ge gaan. De directe reportage van de start van astronaut Cooper, die door de kunst maan Relay werd doorgegeven, maakte, hoewel hij weinig nieuws liet zien, deze lange t.v.-avond extra interessant. HILVERSUM I. 402 m. 7.00-24.00 NCRV. NCRV: 7.00 Nieuws. 7.10 Dagopening. 7.20 Klassieke grammofoonmuziek. 7.45 Radiokrant. 8.00 Nieuws. 8.15 Lichte gram mofoonmuziek. 9.00 Voor de zieken. 9.35 Waterstanden. 9.40 Voor de vrouw. 10.10 Pianorecital (gr.) 10.15 Morgendienst. 10.45 Moderne grammofoonmuziek. 10.55 Bulgaarse volksmuziek. 11.15 In 't zilver, programma voor oudere luisteraars. 12.00 Amusementsmuziek. 12.30 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.33 Licht instru mentaal kwartet. 12.53 Grammofoonmu ziek of actualiteiten. 13.00 Nieuws. 13.15 Licht instrumentaal ensemble en zangso listen. 13.40 Grammofoonmuziek. 13.50 Dansmuziek. 14.05 Schoolradio. 14.25 Gel ders orkest en solist: moderne muziek. 15.30 Militair orkest (gr.). 15.40 Koorzang (gr.). 15.55 Licht instrumentaal kwintet. 16.15 Duizendschoon-Keukenkruiden, le zing. 16.30 Oude kamermuziek. 16.45 Amu sementsmuziek (gr.) 17.00 Declamatie. 17.20 Grammofoonmuziek. .17.30 Country and Western Music (gr.). 17.40 Beursbe richten. 17.45 Orkestmuziek. 18.20 De Hang mat: licht programma. 18.50 Regeringsuit zending: Actueel onderwerp. 19.00 Nieuws en weerberichten. 19.10 Licht instrumen taal kwartet. 19.30 Radiokrant. 19.50 Op de man af, praatje. 19.55 Zigeunerklanken (gr.) 20.10 Prisma: gevarieerd program ma 21.15 Geestelijke liederen. 21.45 Com mentaar en discussie. 22.00 Muziek voor miljoenen (gr.). 22.30 Nieuws en S.O.S.- berichten. 22.40 Wijd als de wereld, lezin gen. 23.00 Fragmenten uit dé opera Mar tha (gr.). 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II. 298 m. 7.00 VARA. 10.00 VPRO. 10.20 VARA. 12.00 AVRO. 16.00 VARA. 19.30 VPRO. 21.00 VARA 22.40 VPRO. 23.00-24.00 VARA. VARA: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtendgym nastiek. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23 Klaarwakker: lichte grammofoonmuziek. reportages, mededelingen en commenta ren. (Om 7.35 Van de voorpagina). 8.00 Nieuws en socialistisch strijdlied. 8.18 Lichte grammofoonmuziek. 9.00 Ochtend gymnastiek voor de vrouw. 9.10 Moderne grammofoonmuziek. VPRO: 10.00 School radio. VARA: 10.20 Voor de vrouw. 11.00 Voor de kleuters. 11.15 Altviool en piano moderne muziek. 11.40 Electronisch orgel en zang. AVRO: 12.00 Licht ensemble met zangsolisten. 12.20 Regeringsuitzending: voor de landbouw. 12.30 mededelingen ten behoeve van land- en tuinbouw. 12.33 Sport en recreatie. 13.00 Nieuws. 13.15 Me dedelingen, eventueel actueel of grammo foonmuziek. 13.25 Beursberichten. 13.30 Licht emsemble. 14.00 Fluit en piano. 14.20 Water van de Helikon, literair pro gramma. 14.40 Pianorecital (gr): klassie ke muziek. 15.00 Hou je aan je woord, lite raire quiz. VARA: 16.00 Grepen uit de mu ziekgeschiedenis, lezing 16.30. Licht en semble met zangsolist (herhaling van vrij dag 10 mei j.l.). 16.50 Lichte grammofoon muziek. 17.00 Voor de zieken. 17.30 Mu- sette-orkest. 17.50 Actualiteiten. 18.00 Nws. 18.15 Politieke lezing. 18.25 Roemeens or kest. 18.50 Loon naar werken, actueel praatje. 19.00 Voor de kinderen. 19.10 Kin derkoor. VPRO: 19.30 Toneelmuziek (gr.) 19.55 Blijf er niet buiten. 20.00 Nieuws. 20.05 Leven op net land, gesprek. 20.20 Moderne muziek. 20.40 Boekbespreking. 20.45 Zit er muziek in onze tuin?, lezing. VARA: 21.00 Wiener Bonbons: Weense muziek. 21.30 Gesproken portret. 21.45 Lichte grammofoonmuziek. 22.30 Nieuws. VPRO: 22.40 Straf: discussie. VARA: 23.00 Socialistisch nieuws in Esperanto. 23.10 Weerklank: muziekrevue. 23.55-24.00 Nieuws. BRUSSEL 324 M. 12.00 Nieuws. 12.03 Lichte muziek. 12.30 Weerbericht. 12.35 Gevarieerde muziek. 12.50 Beursberichten. 13.00 Nieuws. 13.15 Gevarieerd programma. 14.00 Nieuws. 14.03 Schoolradio. 15.45 Lichte muziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Kamermuziek. 16.25 Moderne Kamermu ziek. 16.50 Kamermuziek. 17.00 Nieuws. Advertentie KRUISWEG 47-49 HAARLEM VOOR DONDERDAG KRO: 14.30 Voor de vrouw. 15.15 Pau ze. 15.3015.45 Voor de kinderen. 19.30 8 x Europacup, documentair programma. NTS: 20.00 Journaal. KRO: 20.20 Actuali teiten. 20.45 Kunstkroniek. 21 15 Uitkomst, toneelstuk. 22.35 Epiloog. NTS: 22.45-22.50 Journaal. VOOR VRIJDAG AVRO: 19.30 Voor de jeugd. NTS: 20.00 Journaal en weeroverzicht. AVRO: 20.20 Actualiteiten. 20.30 Onze vriend Higgins, T.V.-film. 21.00 AVRO Music-Hall. 22.05 Eestemming: de maan, documentaire van de B.B.C. NTS: 22.35-22.40 Journaal. t

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1963 | | pagina 9