Hartewens"-concert in succes bij ruim 1600 gloeihitte tieners" goed hè nylons 1 - 1 45 HUNTER! DE PROGRAMMA'S 1 45 1 95 Muziekconcours Bennebroek Stemmen uit het publiek Arie J. Keijzer uit Middel harnis wo n imp rov is a tieco n cou rs-Bo Isward t.v.-nabeschouwing Concerten door Concertgetoouworhest en Radio Kamermuxiehensembles MAANDAG 10 JUNI 1963 4 99 I 7 en I j I y en My NATU-vergadering Kans op behoud van de tempels van Aboe Simbel P. Zwaanswijk Het weekeinde Sas Bunge Rob du Bois De radio geeft dinsdag Televisieprogramma DE POPULAIRSTE MAN in Haarlem zondagavond om half acht: Henri Arends, ditmaal niet alleen in zijn func tie van dirigent, maar vooral als initia tiefnemer en toporganisator van het HARTEWENS-concert dat zestienhon derd jongens en meisjes uit het hele land naar de Haarlemse Concertzaal getrok ken kan. Ondanks een allengs moorden de hitte in de zaal waar gedurende twee uur enkele schijnwerpers van de NTS de temperatuur nog opgevoerd hadden, bleef de animo aan beide kanten van het podium er in tot de laatste noot ver klonken was. Een welgemeend gejuich klonk op toen de dirigent in een kort slotwoord de mogelijkheid van een soort gelijk concert in 1964 in het vooruitzicht stelde. Het bij voorbaat informele ka rakter van deze onderneming in aan merking genomen, moet men zeggen dat er met aandacht geluisterd is naar een programma dat evenzeer opviel door zijn omvang (bijna 3'/2 nur met onder breking door twee pauzes) als door de soms bizarre opeenvolging van „lichte" en „serieuze" nummers. De vertegen woordigers der beide muzen kunnen elkaar na afloop niet met schele ogen aangekeken hebben, want uit niets bleek dat bijvoorbeeld een Herman Krebbers met de finale van het vioolconcert van Bruch minder insloeg dan een populaire zanger als Rob de Nijs met Het Ritme van de Regen. WAT ONS EIGEN Noordhollands Phil- harmonisch Orkest betreft, het had kenne lijk plezier in de ongebruikelijke opgave, en gaf aan het eind in hemdsmouwen een Bolero van Ravel weg zo scherp als een mes en zo heet als Spaanse peper. Ook in een medley van melodieën uit Porgy and Bess trof het orkest de juiste toon. hetgeen mij bij navraag door jeugdige kenners in de zaal bevestigd werd. Een goede keus als „intro" was de Trumpet Voluntary van Purcell en altijd prijs in zo'n kader is na tuurlijk ook De Moldau zoals Smetana die in partituur gebracht heeft. „El Salon Mexico" van Aaron Copland viel enigszins tegen, een nogal flauwe cocktail van Stra- winsky, Milhaud en Noordamerikaanse folklore. Naar mijn smaak zou het orkest bij een eventuele volgende gelegenheid ge rust wat meer op eigen terrein kunnen blijven, met componisten als Schubert, Dvorsjak, Bizet, De Falla, om maar enkele namen te noemen. GERSHWIN en Leonard Bernstein ble ken in het „tussengenre" favoriet want van de eerste hoorde men, na de orkestsuite, nogmaals Summertime in een jazzversie door Rita Reys met het trio Pim Jacobs, en nadat het orkest al Tonight uit de West- side Story gespeeld had, kwam de pianist Stokkermans op uitdrukkelijk verzoek met een improvisatie over Maria, uit dezelfde musical. Mooiste opeenvolging dit elk-wat-wils- programma: eerst Anneke Grönloh in Si- meroni, met het refrein „Als wij samen bruiloft vieren, zal de liefde zegevieren", direct gevolgd door Aafje Heijnis met Glucks treurzang van Orfeo om de ver loren Eurydire. Waaruit inzake het samen gaan van de twee soorten muziek wel blijkt: and never the twain shall meet. Sas Bunge Advertentie Goldnylons - satijn-zacht, perfekte afwerking. •Teenager" nylons - de beste kous voor elke dag Internationale modekleuren. Verkrijgbaar o.a. bij uw kruidenier In de vergadering van de algemene raad van de Nederlandse Amateur Toneel Unie, in Veenlust te Veendam, is het voorstel van het hoofdbestuur besproken om in sa menwerking met het Werkverband Katho liek Amateur Toneel een overkoepelend instituut voor het vormingswerk te stich ten en het repertoire te verbeteren. Dit voorstel gaf aanleiding tot een uitvoerige discussie. Het ontmoette tegenstand van de afdelingen Delft, Deventer, Leiden, Amsterdam en Haarlem. De afgevaardig den hiervan meenden dat de afdelingen niet voldoende over een en ander geïnfor meerd waren. In elk geval wilden zij eerst gelegenheid hebben gehad om de statuten van de nieuwe stichting te bestuderen. Deze statuten bestaan nog niet. Op voor stel van een vertegenwoordiger uit Haar ïem werd het voorstel van het hoofdbe stuur aangehouden tot een in het najaar te houder, buitengewone vergadering van de algemene raad. Ter gelegenheid van het zestigjarig hestaan van de plaatselijke muziekver eniging „Kunst na Arbeid" is zaterdag en zondag in Bennehroek een nationaal muziekconcours gehouden. Winnaars van het concours werden het tamboer korps van de Christelijke Muziekvereni ging Sursum uit Bloemendaal met 173 punten in de afdeling uitsluitend tamboers, en de ruim 100 leden tellende drumband van D.S.V. (Door Samenwer king Verenigd) uit Warmenhuizen (163 punten) in de afdeling gemengd samengestelde drumbands. De jury kende voorts eerste prijzen toe aan de drumbands van Kunstkring Apollo uit Haarlem met 162 punten en van de IJmuider Harmonie met 160 punten. Met 64 punten ging tevens een eerste prijs naar Harmonie Crescendo Spoorkorps Haarlem. Vijf deskundigen van de Unesco hebben zaterdag in Cairo besloten het Zweedse plan tot behoud van de tempels van Aboe Simbel te aanvaarden. De tempels zullen worden afgebroken en op hoger gebied weer worden opgebouwd. Op de plaats waar zij nu staan komt mettertijd een stuwmeer De kosten worden op 36 miljoen dollar geschat. Amerika is bereid eenderde van de kosten te dragen, de Verenigde Arabi sche Republiek ll1/» miljoen dollar en an dere Unesco-leden d« rest. Anneke Grönloh tijdens haar optreden met het N.Ph.O. Rechts achter haar de heer Jan Hesmerg, concertmees ter van het N.Ph.O. Een zestienjarig meisje uit Aalsmeer (h.b.s.) antwoordt op de vraag of zij wel eens naar klassieke muziek luis tert: „Ja, over radio Veronca" Anneke Grönloh en Rob de Nijs vind! zij beter op platen dan in natura. Zij apprecieert de afwisseling op dit con cert en heeft ook genoten van De Mol dau. Twee jongens, 14 en 15 jaar, uit Am stelveen en Haarlem hadden het con cert liever in drie afzonderlijke dei en gesplitst gezien, één deel teen-ager, één deel jazz, één deel serieus. Drie meisjes die in Nijmegen op school gaan (twee uit de Over-Betuwe en een uit Gennep) hoorden al vaak het Gelders Orkest in jeugdconccrten. Wat een gemengd programma als dit oe- treft: „Alles is leuk op z'n 'tijd" zegt er eentje. Twee 16-jarige meisjes uit Blaricum vinden het wel een goed idee. maar jammer dat het zo warm is. Zij drin ken hun cola op de binnenpaats terwijl Krebbers in het zweet zijns aanschvjns de finale van het Beethovenconcert at taqueert. Het is tenslotte een prome nade-concert, men kan er in en er uil lopen naar men wil. „De Blue Dia monds liggen er een beetje uit'ver tellen ze me. Dat is 't niet meer, aardig voor kinderen van 10 jaar". Twee fabrieksmeisjes uit Oss als ik vraag of ze bij Zwanenburg werken zijn ze beledigd, „zien we er uit oi we worst draaien?" vinden het een zware teleurstelling. „Maar je wist toch, dat het voor de helft uit nogal klassieke muziek zou bestaan?" vraag ik „Ja, en die zetten we thuis altijd af op de radio". —„Waarom ben jc dan gegaan?" „Och, 't is weer 'r wat anders, een aardig uitstapje VIJF JONGE NEDERLANDSE organisten hebben zaterdagmiddag in de oude Martinikerk te Bolsward hun krachten gemeten in een muzikale kamp om de prijs van de Stichting „Nationaal orgelimprovisatieconcours Bolsward". Het was het tweede jaarlijkse concours, dat door de stichting werd uitgeschreven in nauw contact met do organisatoren van het Haarlemse Internationale Orgelconcours. Het is namelijk niet onmogelijk dat Bolsward een voorronde van Haarlem zou kunnen worden. Het staat nochtans te bezien of de Bolswarder improvisatoren steeds een improvisatie niveau zullen bereiken, als oj) het Haarlemse concours verwacht wordt. Hoe dit ook moge uitvallen, de wedstrijden te Bolsward zullen steeds een krachtige stimulans zijn voor de jonge Nederlandse met improvisatietalent begaafde organisten. DE DEELNEMERS, wier prestaties door een jury bestaande uit de organisten Piet Kee, George Stam en Louis Toebosch werden beoordeeld, hadden tot taak een kocaalmethode te harmoniseren en een orgelkoraal met deze melodie als leidende muzikale gedachte te improviseren. Voorts werd hun een thema voorgelegd, dat zou moeten dienen voor een passacaglia en voor een aansluitende fuga. De thema's, die de componist Jan Mul had verstrekt, waren behoudend van karakter. In elk geval bevatten zij geen problematische eigénaardigheden, die de improvisator schichtig en verward zouden kunnen ma ken' Nochtans Velden zij voor de verwer king belangrijke eisen. De eerst optredende deelnemer, het was Bert Matter uit Zutphen, zoals later werd medegedeeld, pakte de koraalmelodie be wust en zeker aan. Hij1 vond niet-alle- daagse harmonieën en de registerkeuze getuigde van een klankfantasie, die de or ganist voortreffelijk kon inschakelen bij het maken van zijn orgelkoraal, waarvan de cantus firmus met een tongwerktimbre bijzonder mooi klonk. Een evenwichtige, logisch en samenhangend opgebouwde passacaglia volgde en daarna een uit stekend opgezette fuga, waarvan het slot echter met structurele onzekerheden ver liep. Toch een voorname kandidaat voor de onderscheiding. DE TWEEDE deelnemer Gert Muts uit Soest gaf een zeer behoudende harmoni satie van de koraalmelodie. De cantus fir mus in het orgelkoraal bleef verborgen door verkeerd gekozen overwoekerende re gisters. Stroef en schools verliep de passa caglia evenals de fuga, waarvan de contra subjecten in muzikale zin weinig over tuigend waren. Arie J. Keyzer uit Middelharnis harmo niseerde de koraalmelodie zeer sober. De koraalfantasie werd verbrokkeld door te veel zelfstandigheid der geledingen De passacaglia heeft mij door de vele onlogi sche, soms komisch werkende opvulsels bij het passacaglia-thema geen voldoening kunnen geven en de fuga werd een stuk van zeer ongelijke waarde, van alles wat, bijeengehouden door het ontleende fuga thema zelf. DE VIERDE deelnemer Kees van Hou ten uit Helmond schenen de thema's niet zo goed fe liggen. De harmonisatie van de koraalmelodie was niet bijzonder overtui gend. Het orgelkoraal verliep onritmisch en onevenwichtig; de passacaglia leek een uitwerking van een harmonisatie-opgave Van de fuga waren enkele gedeelten wel behoorlijk, maar over het geheel genomen werd deze vorm niet interessant, mede door een niet geslaagde registratie. De vijfde deelnemer Addie de Jong uit Delft besloot de reeks improvisaties op be hoorlijk niveau. Zijn spel gaf de indruk van bewustheid en van muzikale orde, die zich kon openbaren bij de passacaglia en de fuga. AAN HET SLOT van deze middag ver namen de talrijke toehoorders, die nog hadden kunnen genieten van de fraaie zang van de muziekkring ..De Nederlandse Cantorij" onder leiding van de dirigent Maarten Kooy, van vocale solisten en van het gave spel van koperblazers, dat de or ganist Arie J. Keijzer uit Middelharnis eerste was geworden in dit concours. Ook werd hem de koraalprijs toegekend. Advertentie Met zeer goede luchtopnamen van de Whisky Four, een stunt-kwartet in T.33 straaljagers, leidde AVRO-regisseur Ger Roos zaterdagavond een concert in van de Koninklijke Luchtmacht Kapel op de vliegbasis Soesterberg. Door tal van inte ressante tussenscènes, gewijd aan het werk, dat bij de 50-jarige Koninklijke Luchtmacht wordt verricht, behield dit programma, waarin het gemengd koor van dit onderdeel der strijdkrachten de buteerde, een zeer toepasselijke vaart. Het optreden van de uitstekende musici van Kapitein van Diepenbeek beperkte zich niet tot het spelen van marsmu ziek; zij brachten zelfs voornamelijk mo derne amusementsmuziek ten gehore en zulks op bijzonder knappe wijze. Zoals verwacht kon worden, werd de eerste aflevering van de Westduitse tele visie-serie „Lieben Sie Show?" een voor beeld van feilloos vakwerk, dat extra schittering kreeg door de medewerking van o.a. de wereldberoemde tweelingzus ters Kessler, Georges Guétary (een echte chanteur de charme! en Juliette Gréco. Met presentator William Milé, een wonder lijke, maar boeiende vogel, die zeer goed in deze fantasie paste, trok dit showpro gramma naar enige amusementscentra van West-Europa. De wijze, waarop die reis in beeld werd gebracht, was op zichzelf reeds het aanschouwen van dit program ma ten volle waard. Wat men in deze door Bavaria-film gemaakte t.v.-produk- tie b.v. met achtergrond-projectie bereik te, was 'n kostelijk en van veel fantasie ge tuigende sight-seeing in steden als Rome en Stockholm. Graag kijken wij uit naar de volgende uitzending van deze door Mi chael Pfleghar geregisseerde serie. Het tijdstip, waarop een nogal woorden rijke editie van AVRO's Televizier op het scherm kwam. leek ons nogal laat geko zen. Een dergelijke rubriek, meer aange past aan de eisen, die dit visuele me dium stelt, zou beter als een tussen-pro- gramma rrjiddenin de avond-uitzending ge plaatst kunnen worden. Ofschoon ook in dit programma de mon delinge informaties het verreweg van het beeld wonnen, was het tweede deel van de NCRV-reisfilm over West-Pakistan, dat gisteravond uitgezonden werd, het aan zien ten volle waard. Het werd door tal van goed afgeronde filmfragmenten een van de beste afleveringen van deze door Dick van Bommel samengestelde reeks die, vooral in het begin zeer gebrekkig gemonteerd, het gooi- en smijtwerk ver ried van een in 'n te hoog tempo gemaak te reis door het Oosten. Wij mogen een kleinkunstprogramma als de hierop volgende „Feeërie" natuurlijk niet vergelijken met zo'n kostbare, door vele filmvakmensen ge maakte televisie-show als hiervoor ver- Week der hedendaagse muziek in Amsterdam geopend VOORAFGAAND AAN HET Holland Festival heeft deze week te Amsterdam het 37ste muziekfeest plaats van de International Society for Contemporary Music. Het eerste concert werd zaterdag gegeven door het Concertgebouw orkest onder leiding van de Franse dirigent Ernest Bour. De grote zaal was (matiu) bezet met een publiek van hoofdzakelijk insiders: componisten, dm- oenten, in moderne muziek gespecialiseerde solisten, en critici. Er heerste een sfeer van kennerschap, ver van ieder argeloos of obligaat „muziekgenieten Wie zich hiervoor interesseert weet dat begrippen als organisatie, toeval, en timbre het huidige zeer speculatief gerichte componeren beheersen. In dit ge middelde leverde het hier gepresenteerde programma geen onthutsende ver rassingen op. Voor een waardebepaling is het nog te vroeg daar iedere nieuwe muzikale produktie uit zichzelf een zekere ondoordringbaarheid voor het critisch bewustzijn met zich meebrengt, die pas in de loop der tijd pleegt op te trekken. OVER HET ORKESTWERK „Ombres" schrijft de componist de componist Ton de Leeuw ;„De bewegingen in de muziek zijn hier wellicht vergelijkbaar met de geheimzinnige, zichzelf in evenwicht hou dende krachten van de natuur, en met haar wonderlijke complexe vormenwereld waarvan de wetmatigheden slechts langs de wegen der menselijke intuïtie benader baar zijn. De titel wil aangeven dat de muziek, als menselijk geordende bewe ging, hiervan slechts een schaduwbeeld kan geven". Wat men hoort is minder rheto- risch dan deze mededeling zou doen ver moeden. „Ombres" is een knap gelegd muziekmozaïek vol kleuren en ritmen dat De Leeuw's gefascineerd-zijn door de bui- ten-Europese muziek weerspiegelt. Het ge heel heeft, bij eerste aanhoren een over wegend esthetische inslag. „Les Symphonies des timbres" van de in Polen geboren Oostenrijker Roman Hau- benstóek Ramati tast soortgelijke ge- 'bieden af (typisch bijvoorbeeld het ge bruik van de percussie-instrumenten voor galm-effecten bij beide componisten). Het lijkt meer pretentie te hebben dan De Leeuw's werk, en ik vraag me af of het beter is. HET VADERBEELD wordt, zoals be kend, in deze kringen geprojecteerd op de componisten der zogenaamde „Weense School" uit het begin dezer eeuw. Webern vooral, maar via hem weer op de aarts vader Arnold Schönberg die, eerst met zijn vrije a-tonaliteit, later met de dodekalo- nie, het klimaat van het componeren defi nitief veranderd heeft. Het noodzakelijke eerbewijs werd hem gebracht met de uit voering van zijn Vier Liederen opus 22, door Sophia van Santé met opmerkelijke vastheid gezongen. Het meeste succes was weggelegd voor de Duitse symfonicus Karl Amadeus Hart- mann wiens Achtste Symfonie, in twee de len, door de deegachtige instrumenten en de c.ontrapuntische verwikkelingen een zoer Duits werkstuk is. Eigenaardig was, in de ze zeer doorwrochte klankmassa, het voor komen van „vertrouwde" patronen, als ostinato, fugato, periodiciteit. Ernest Bour leidde dit exclusieve pro gramma met 't grootste gemak, en het or kest gaf aan zijn aanwijzingen goed ge hoor, voor zover men dat kan beoordelen tenminste. OP HET TWEEDE CONCERT van de zes, die deze week in het kader van het zevenendertigste festival van de Interna tional Society for Contemporary Music in het Concertgebouw te Amsterdam worden gegeven speelde het Radio-Kamerorkest en zong het Radio-Kamerkoor. Beide en sembles stonden onder leiding van de Ita liaan Bruno Maderna. Twee dingen zijn als verheugende resul tante van dit concert op te merken. In de eerste plaats moet men het hoge peil roemen van het musiceren waartoe Mader na zowel het koor als het orkest wist te inspireren. In de tweede plaats is er al thans één voortreffelijk gespeeld stuk. van de zesenvijftigjarige Japanner Yorit- sune Matsudaira. ER STONDEN zeven werken op het programma. Werken van zeven componis ten, wier namen nooit of zo goed als nooit op programma's in Nederland zijn voor gekomen. Zo was daar het in 1962 gecom poneerde „Flökt" van de vijfentwintigjari ge IJslander Thorkell Sigubjörnsson, een stuk, dat getuigde van een fijngevoelig ta lent, dat op dit jnoment nog niet tot wer kelijk boeiend werk komt. Ook hoorden wij de „Studio per 24" van de eenendertig) a- rige Italiaan Giacomo Manzoni, die blijk gaf van voortreffelijk vakmanschap, maar ook van een weinig persoonlijke kijk op de materie. Het koorwerkje „Um Mitter- nacht" van de tweeënzestig jarige Oosten rijker Hans Erich Apostel had grote kwali teiten van klankvoorstellingsvermogen, maar het miste dynamiek en het had daarbij ook best dertig jaar geleden ge componeerd kunnen zijn. De zevenender- tigjarige Pool Boleslaw Szabelski was ver tegenwoordigd met „Aphorismes 9", goed geschreven, maar weinig persoonlijk. HET DEEL NA DE PAUZE begon weer met een koorwerk: Improperia van de vierendertigjarige Deen Bernhard Lewko- vitch Het feit, dat deze rooms-katholieke kerkmuziek in de Goede Vrijdagdienst in de St. Ansgarsdomkerk te Kopenhagen gebruikt wordt mag aan de ene kant gel den als een verheugend bewijs, dat er ook in de kerkmuziek dingen te gebeuren staan, die aan deze tak van de muziek nieuw leven zouden kunnen geven, aan de andere kant was dit stuk, losgemaakt van zijn bestemming, niet overtuigend. Goede fragmenten hoorden wij in het doop de vijf endertigjaige componist zelf op het orgel gespeelde „Constellations III" van de Zweed Bengt Hambraeus, goede fragmenten, maar meer bood ook dit voor orgel en elektro nische geluidsbronnen geschreven werk niet. De muzikale belevenis van de avond kwam in het laatste werk, het reeds ge noemde Bugaku van Yoritsuné Matsudaira We waren in dat werk getuige van een overrompelende samenwerking tussen com ponist en dirigent. De componist stelt in zijn werk de ongedetermineerdheid aan de orde, de dirigent kiest, wijst aan, determi neert. Het resultaat is een stuk, waarin de door de componist in zijn noteringen uiterst geraffineerd vastgelegde aziatische sfeer bij voortduring geschraagd wordt door de westerse,, zeer progressieve, mid delen die worden gebruikt. Dit stuk van Matsudairas „Bugaku" bleek 'n uiterst be langwekkend besluit van een avond waar op merendeels middelmatige smukken oo voortreffelijke wijze werden uitgevoerd. meld. Wij hopen echter wel, dat regisseur Peter Holland, de Rotterdamse chanson nier Gerard Cox en Marijke Morley, sa men met vele andere Nederlandse tele visiemensen naar die show gekeken heb ben. Wellicht ontsnappen zij (en de kij kers) dan eens aan de nogal bleekzuchtige, van quasi-levenswijsheid getuigende pro beersels, die ons tegenwoordig als klein kunst worden gebracht. Gerard Cox, die als een veelbelovend chansonnier enige tijd geleden ontdekt werd, had deze satire ge- geschreven. Onzes inziens kan hij het beter bij het schrijven en voordragen van lied jes laten. J. Damshuizer HILVERSUM I. 402 m. 7.00-24.00 KRO. KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Morgengebed. 7.15 Ouverture-radio voor vroege mensen. 7.55 Overweging. 8.00 Nieuws. 8.15 Lichte grammofconmuziek. 8.50 Voor de huis vrouw 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolra dio. 10.00 Voor de kleuters. 10.15 Klassie ke orkestwerken. 10.45 Pianorecital: mo derne muziek. 11.00 Voor de vrouw. 11.30 Lichte grammofoonmuziek. 11.50 Volaan.. vooruit, praatje. 12.00 Middagklok-nood klok. 12.04 Licht instrumentaal kwartet en zangsolisten. 12.30 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.33 Populaire gram mofoonmuziek. 12.50 Actualiteiten. 13.00 Nieuws. 13.15 Platennieuws. 13.30 Geva rieerde grammofoonmuziek. 13.55 Prome nade-orkest en tenor: amusementsmuziek 14.35 Voor de plattelandsvrouwen. 14.45 (herhaling). 15.45 Lichte grammofoonmu ziek. 16.00 Voor de zieken. J6.30 Ziekenlof. 17.00 Voor de padvinders. 17.15 Voor de jeugd. 17.45 Beursberichten. 17.50 Rege ringsuitzending: Economische bedrijvig heid in de Nederlandse Antillen, door mr. drfc. F P. de Vries. 18.00 We zingen de wereld rond. 18.30 Grammofoonmuziek voor de teenagers. 18.50 En nu mijn ge val, lezing. 19.00 Nieuws. 19.10 Actualitei ten. 19.25 Fanfare-orkest. 19.45 Gitaarre cital (gr.). 20.00 Cantemus Domino: be schouwing over Gregoriaanse gezangen. 20.20 Kerkorgelconcert (gr.) 20.45 Klein Radiokoor: negro-spirituals. 21.00 Omroep orkest en -vrouwenkoor: moderne mu ziek. 22.15 Reportage van het zilveren priesterfeest van Z.H. exc. mgr. dr. J. A. E. van Dcdewaard bisschop van Haar lem. 22.25 Boekbespreking. 22.30 Nieuws. 22.40 Klassieke kamermuziek. 23.00 Lichte grammofoonmuziek. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II. 298 m. 7.00 AVRO. 7.50 VPRO. 8.00-24.00 AVRO. AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtengym- nastiek. 7.20 Lichte grammofoonmuziek. VPRO: 7.50 Dagopening. AVRO: 8.00 Nieuws. 8.15 Beiaardconcert. 8.20 Lichte grammofoonmuziek. 9.00 De groenteman. 9.05 Klassiek strijkkwartet (gr.). 9.40 Morgenwijding. 9.55 Een boek voor het geestelijk leven, boekbespreking. 19.00 Lichte grammofoonmuziek. 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Voor de zieken. 12.00 Zang recital: Amerikaanse songs. 12.20 Rege ringsuitzending: Uitzending voor de land bouw. 12.30 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.33 Licht orkest. 13.00 Nieuws. 13.15 Mededelingen, eventueel actueel of grammofoonmuziek. 13.25 Beursberichten 13.30 Dansorkest en zangsolisten. 14.00 Pianorecital: Klassieke en moderne mu ziek. 14.40 Schoolradio. 15.00 Met naald en schaar. 15.30 Kamerkoor: moderne koorwerkjes. 15.45 Soledad Ziekenhaven, hoorspel, (herhaling van 20 januari j.l.). 16.15 Lichte grammofoonmuziek. 16.30 Voor de jeugd. 17.25 New York calling. 17.30 Lichte grammofoonmuziek voor de jeugd. 18.00 Nieuws. 18.15 Eventueel ac tueel. 18.30 Promenade-orkest: Amuse mentsmuziek. 19.00 Paris vous parle. 19.05 Combo-klanken. 20.00 Nieuws. 20.05 Be roemde stemmen (1), historische opna men. 21.40 Mtt het oog op het heelal, le zing. 22.00 Clavecimbelrecital: Klassie ke en moderne muziek. 22.30 Nieuws. 22.40 Actualiteiten. 23.00 Klassieke kamermu ziek. 23.55-24.00 Nieuws. VOOR MAANDAG CVK-KOR-RKK19.30 logboek, het jeugdprogramma over de bijbel (37de af levering). 1945 Ken-Merk, een internatio naal magazine. NTS: 20.00 Journaal en weeroverzicht. 20.20 Zendtijd politieke partijen: A.R. NCRV: 20.30 Memo. 20.40 Kinderogen, BBC-documentaire. 21.15 De twaalf gezworenen, speelfilm. NTS: 22.45- 22.50 Journaal. VOOR DINSDAG KRO: 19.50 Troefboer, contactbijeen komst tussen de pers en het bestuur van de Katholieke Land- en tuinbouwbond. NTS: 20.00 Journaal. BRT: 20.20 Hoe hij loog tegen haar echtgenoot, eenakter. 20.50 Folklore: Zigeuners te Les Saintes- Maries-de la Mers. 21.20 Vergeet niet te lezen: auteurs te gast in de studio. KRO: 21.50 De kat en de goudvis, poëtische filmimpressie. 22.10 Das Kom(m)ödchen, cabaretgeze'^'K .p uit Düsseldorf. 22.50 Epiloog. NTS 23 00 23 05 lournaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1963 | | pagina 4