Moord op Majorca PANDA EN DE ME ESTER* F LESSER. AEG I geef mij maar DE PROGRAMMA'S Geen ploegsuccessen voor Nederlanders -c y,! Gevolg van laatste kernproeven voor kinderen door Paul Tabori i i vruchtenyoghurt MAANDAG 14 OKTOBER 1963 9 m Ofts vervolgverhaat vraag uw melkhandelaar prijs 36 cent Hoeveelheid strontium 90 in gebeente toegenomen Journalisten zagen hond herleven A-ÏEO TURNA WASAUTOMAAT AMSTERDAM T elevisieprogramma fü W nabeschouwingen Sarah Vaughan en „Macbeth" De radio geeft dinsdag HILVERSUM I. 402 m. 7.00 AVRO. 7.50 VPRO. 8.00-24.00 AVRO. - 37) Nadat zij uit het water waren ge krabbeld Sotelo stond te hijgen en te steunen alsof hij het Kanaal was over gezwommen in plaats van enkele tientallen meters voortgetrok ken te zijn liet Stephen zijn ge vangene op een drafje lopen. Toen ze aan de plaats kwamen, waar hij Janet en de anderen had achterge laten zag hij een schouwspel dat het midden hield tussen een klucht en een melodrama. Daar stond Car- path en schudde zijn vuist voor het gezicht van Demarest, die blijkbaar was bijgekomen en met een nors en ietwat minachtend gezicht naar de miljonair staarde. Pablo, met een he vig bloedend been, kronkelde in het zand en schreeuwde. Janet stond over hem heen gebogen, de revolver hield ze in haar hand. „Hou je mond", zei ze en knielde naast de schele man neer. „Je hebt erom gevraagd". „Wat is er gebeurd?" vroeg Ste phen, die nog steeds de hijgende So telo in een stevige greep hield. „Hij kwam op ons toe sluipen", antwoordde Janet, terwijl zij met haar sterke, handige vingers Pablo's broeks pijp opstroopte. „Demarest gaf hem een teken hij probeerde ons te over vallen. Ik moest wel schieten", voeg de ze er wat verontschuldigend aan toe. Toen draaide ze zich om en zag Sotelo. „Waar komt hij vandaan?" vroeg ze. „Hij was op de boot. Hij zegt dat die van hem is en dat hij is gekomen om er beslag op te leggen." „Hij liegt het", zei Janet. „Hij is van José". Ze begon elk stuk linnen in repen te scheuren en bond ze om Pablo's been. Hij gaf nog één kreet en was toen stil. Sotelo keek kwaad. „Als jij het zegt, Netta", zei hij en likte even langs zijn lippen. Janet was klaar met het aanleggen van het hulp-verband en stond op. Zij keek naar Demarest. „Wat gaan we nu doen?", vroeg ze. Barett streek met zijn hand langs zijn ogen. De pijn en vermoeidheid hadden hem uitgeput. „We kunnen ze niet allemaal aan boord brengen", zei hij. „We zullen Sotelo en Pablo hier latenIs het een ernstige wond?", vroeg hij. „Nee. Hij blijft wel leven". Er lag een hardheid in haar ogen die nieuw was. Toen dacht hij aan Whisky en begreep hoe ze zich voel de. „Wat doen we met hém?" Ze knik te naar Demarest. „Och, we kunnen onze hoofdprijs niet achterlaten". Stephen probeerde te glimlachen. „En nu kunnen we be ter gaan. Hoe eerder we in Palma zijn hoe beter". „Palma"? Haar gezicht betrok. „Maar ik moet eerst naar Puerto CristoHij zag haar aan Haar haar zat verward, haar gezicht was vuil en ze zag er uit als een klein meisje dat beslist die ene speciale pop wilde hebben en alle andere wei gerde. Hij verlangde er naar haar in zijn armen te nemen. Maar voor hij iets kon zeggen of zich kon bewe gen, kwam de pijn, die hij geprobeerd had te negeren weer als een zwarte golf over hem. Voor hij in elkaar zakte zag hij haar angstige, verwon derde gezicht. Het was het laatste beeld dat hij in de duisternis mee nam. Toen hij zijn ogen opende was het nog donker om hem heen. De pijn was verdwenen, maar hij voelde zich zwak en uitgeput. Er was onder hem „Ik laat me niet op m'n kop zit ten. Trouwens, je weet niet eens waar we zijn welke koers je moet hou den." „Zeg het me maar," Ze aarzelde even en wees toen op een kaart, die op een plank was vast gemaakt. „We zijn juist om Cabo Finar geva ren. De koers is zuid-oost-tot-zuid." Hij keek op de kaart. „Maar..." „We zijn op weg naar Porto Cris to. Mijnheer Carpath heeft er mee in gestemd. We zullen daar net na zons opgang aankomen." Hij wilde haar niet met bekvechten van haar zo broodnodige rust afhou den. Hij zei daarom alleen: „Ik neem aan dat jullie tweeën weten wat je doet.,. Wat is er met Sotelo en Pablo gebeurd?" Janet glimlachte. „We hebben ze op Dragonera ach tergelaten scheldend op elkaar." „Maar..." „Het is in orde. Stephen. Pablo liet zich ontvallen dat hun boot niet eer der dan vanmorgen terug zou komen. Ze kunnen niet wegkomen en te gen de tijd dat dat kan, geeft het niet meer." „Als jij dat zo denkt..." Hij begon te twijfelen. Maar toen trok hij zacht- je haar handen van het roer en gaf haar een duwtje. „Ga nu rusten." Ze gaf met tegenzin toe. Carpath had al die tijd niets gezegd. Hij staarde naar de kust in de verte, die nauwelijks zichtbaar was in het flauwe licht van de dageraad. Toen Janet zich omdraaide, .schoot hem iets te binnen. „Wacht even., ik vergat onze vriend daar beneden." „O, trek je van hem maar niets aan." lachte ze. „Die is goed inge pakt en kan me absoluut geen kwaad doen." „Ik vind het geen prettig idee." „Heus, Stephen ik kan wel „Nee. Ik ga met je mee naar be neden." Hij wendde zich tot Carpath. „Kunt u vijf minuten op het roer letten?" De miljonair rukte zich los van zijn gedachten. „Wat?" „Het roer staat zo goed. U hoeft het alleen maar zo te laten. Denkt u dat dat gaat?" Carpaths lippen krulden. „Ik denk van wel. Ik ben eens al leen met een jacht van Beirouth naar Marseille gevaren." De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dacht Barrett, terwijl hij het roer aan de ander overgaf. Hij had nooit gedacht dat Carpath zo sportief zou zijn. Maar wat wist hij eigenlijk van hem af? Hij nam Janet's arm. Sa men liepen ze naar beneden. Barrett stak de stormlamp aan. De marest lag plat op zijn rug voor zover de touwen het toelieten. Hij snurkte zacht. „Waarom laat je hem daar niet lig gen?" vroeg Janet. Hij ligt me niet jn de weg." „Nee. Ik wil trouwens eens met hem praten." Hij boog zich voorover en porde de slaper in zijn zij. Deze reageerde eigenaardig; hij grinnikte en probeer de op zijn zij te gaan liggen. „Nee, schat", mompelde hij. „Laat me met rust". Een tweede por deed hem zijn ogen openen. Hij bleef zwijgend liggen en keek strak naar Stephen en Janet. „Ik neem je mee naar dek", zei Barrett. „Ga zitten en maak geen grapjes". „Beste man, dat kan ik niet al zou ik het willen", zei Demarest en kwam houterig overeind, „Ga je me kiel halen?" vroeg hij terwijl Stephen zijn polsen en enkels begon vrij te maken. „Nee. Nog niet". „Mooi zo". Hij was nu bevrijd van zijn boeien, kroop onder de tafel van daan en kwam overeind. Zijn witte costuum was vuil en gekreukeld; des ondanks maakte hij nog een tamelijk kwieke indruk. Hij gooide zijn hoofd in de nek. „Luister eens", zei hij vlug, „jullie zijn allebei verstandige mensen. „Tè verstandig om naar jou te luis teren", onderbrak Stephen hem. „Schiet op". „Er was een klein misverstand", ging Demarest verder, zonder acht te slaan op deze onderbreking. „Ik geef toe dat ik jullie beiden verkeerd heb beoordeeld. Maar geloof me, on ze belangen zijn dezelfde". Barrett lachte. „Als je wilt proberen ons over te halen om lid te worden van je smok kelbende (Wordt vervolgd) De Nederlander C. P. de Jager uit Ril- land-Bath is met 280.23 punten zestiende geworden in het wereldkampioenschap ploegen. Op de twintigste plaats kwam met 255.57 punten de Nederlander J. H. Burgers uit Zevenbergschehoek. Advertentie v v v YMV.' LONDEN AFP) In een rapport van het Britse instituut voor medisch onder zoek wordt gezegd, dat de in het najaar van 1961 gehouden kernproeven in de tweede helft van 1962 hebben geleid tot een „aanzienlijke" toeneming van de hoe veelheid strontium 90 in het gebeente van kinderen van een tot vier jaar in Groot - Brittannië. Voorts is geconstateerd, dat de hoeveelheid strontium 90 in 't gebeente van pasgeboren kinderen groter is gewor den. Voor kinderen, ouder dan vier jaar, en volwassenen is de hoeveelheid onver anderd gebleven. Een aantal persvertegenwoordigers in Moskou is eind vorige week getuige geweest van een demonstratie van de chirurgische techniek om „klinisch doden" weer tot het leven terug te brengen. Onder leiding van de 27-jarige professor Vladimir Negovsky, directeur van het Russische Experimenteel Fysio logisch Laboratorium werd het proef dier, de hond „Tzigane", op de opera tietafel verdoofd met kalmerende mid delen. Daarna werd het dier 1,3 liter bloed uit een dij afgetapt, zodat slechts 0,7 liter in het lichaam overbleef. Ruim zestien minuten na het begin van de proef werd de hond klinisch dood ver klaard. Men liet het vier minuten in deze toestand, waarna het bloed in het lichaam teruggepompt werd en het hart weer begon te kloppen. Omdat de hartslag niet regelmatig was, gaf men het dier een electrische schok van 4500 volt spanning door het hart. Daar na werd zuivere zuurstof toegevoerd tot de natuurlijke ademhaling zich her steld had. Prof. Negovsky zei dat de toestand die klinische dood genoemd wordt, ten hoogste 'zes minuten mag duren en dat er twee a drie dagen zou den verlopen voor de hond weer de beschikking zou hebben over zijn licha melijke en instinctieve vermogens. De inmiddels lijkbleek geworden journa listen kregen nog te horen, dat de ge demonstreerde techniek ook wel in het westen gebruikt wordt, maar dat de Russen haar verfijnd en vereenvoudigd hebben, zodat zij nu overal kan wor den toegepast. Negovsky beweerde dat reeds ongeveer 3500 mensen in Rusland met deze methode van een wisse dood gered zijn. 59. Nadat hij Panda stevig had vastgebonden, verliet Joris de grot en begaf zich met gezwinde pas naar de Vinniker Vennen. „Het is af en toe wel eens nodig, om ferm op te treden," zo prevelde hij. „Vooral als men op het punt staat, de vruchten te plukken van goed gerijpte plannen. Het aardige kapitaaltje, dat het ge- dachtenflessen mij heeft opgeleverd, zal reeds voldoen de zijn om mij een verwarmd kasteeltje met aanpalen de heerlijkheden aan te schaffen. Doch daarmede ben ik er nog niet. Inrichting, onderhoud, een zwembad en enkele andere zaken waar een verfijnde geest niet bui ten kan, zullen alsnog een aardige som vergen. Derhal ve kan ik nog wel een extra fles met verdichtsels ge bruiken. Want bij goed gebruik van verdichtsels zijn er mooie winsten te behalen, dat is zeker!" Er kwam een dromerige uitdrukking in zijn ogen en de rest van de weg legde hij af in zoet gepeins. Maar toen hij het kas teel van de Moerheer naderde, veranderde hij zijn hou ding. Met gebogen hoofd klopte hij aan en toen de Moerheer de deur opende, knielde hij neer als een boeteling. „O Moerheer," sprak hij tot de verbaasde edelman, „ik heb mij slecht gedragen. Bestraf mij; rechtvaardig, doch streng wat ik u bidden mag!" Wat de douchecel is voor ons, dat is het saunabad voor de Finnen: zij kunnen er gewoon niet buiten. Van daar dat er thans in Helsinki een woonschip (juister: een woonvlot) rondkoerst, dat een complete sauna installatie aan boord heeft: een vin ding van de Finse ingenieur Olavi Letho, hier afgebeeld op het proto type van zijn drijvende badinrichting. Advertentie f 995,- Deze AEG^URNA trommel-wasautomaat werkt volwaardig en vergt weinig plaats (oppervlak 55x50 cm). Dat betekent volledig wascomfort ook voor kleinbehuisdenen „het sprookje van iedere dag"voor de huisvrouw die thuis (tot liefst 5 kg) "laat" wassen, geheel automatisch. Wie AEG kiest krijgt 't besteieen klasseapart! met de producten AEG TELEFUNKEN OSRAM wereldvermaard sinds mensenheugenis VOOR MAANDAG CVK-IKOR-RKK 19.30 Logboek, bijbelse verhalen voor de jeugd. 19.45 Ken-merk, magazine van de kerken. NTS: 20.00 Jour naal en weeroverzicht. 20.20 Politieke uit zending: P.S.P. 20.30 The Jolson Story, film. 22.35-22.40 Journaal. VOOR DINSDAG NCRV: 19.30 Filmkader. 19.55 Het Man neke. NTS; 20.00 Journaal. 20.20 NCRV: Memo, kanttekeningen bij feiten en ge beurtenissen van de dag. 20.35 De Bever ly Hillbillies. De Clampetts in de olie, film. 21.00 Dokumentaire film over Zeeuws Vlaanderen. 21.40 'n Liedje met Caroline, liedjes. 22.00 Verborgen schatten, lezing. NTS: 22.15-22.20 Journaal. „Moeder, de beer is los", zullen velen gedacht hebben toen tegen half een zater dagavond Godfried Bomans, (haast dra vend en vaak hakend in de mat), het po dium opkwam om de Edisons uit te reiken. Je hield je hart vast, en niet ten onrechte, zoals weldra zou blijken. Corry Brokken giechelde maar wat, Jan Morks stelde Bo mans' geduld bijzonder op de proef, met Peter Schilperoort liep alles nog goed af en Wim Sonneveld, wetend wat een ze nuwslopend werk het is om Edisons uit te reiken, gaf Bomans alle gelegenheid zijn grapjes te spuien zonder hem in de wielen te rijden, maar toen moesten Frangoise Hary en Mariene Dietrich nog komen... Frangoise, het dient gezegd, hield zich voortreffelijk, zij liet hem maar een beetje begaan met waarschijnlijk de achterge dachte dat ze straks thuis veel te vertel len zou hebben, maar met Mariene dreig de het spaak te lopen. Hoewel hij in haar geval zijn tekst van papier oplas, slaagde Bomans er toch nog in de kwetsbare Mar iene Dietrich te kapittelen omdat zij zo veel mogelijk vermijdt Duits te spreken en te zingen( je zag haar verstijven) maar gelukkig prees hij haar daarna uit bundig voor haar werk gedurende de oor log zodat Mariene, zich bijtijds herinne rend dat zij een actrice was, hem toch nog stralend twee zoenen gaf. Om acht minuten over één, een kleine anderhalf uur later dan men verwacht had, was het Grand Gala du Disque Po pulair toen toch nog tot een goed einde gekomen. Het was' overigens een mooi feest. Als ik even mijn voorkeuren mag opsommen: voor de pauze het Trio Sibo- ney, Frangoise Hardy, Corry Brokken en natuurlijk Wim Sonneveld, die een zwak begin volledig goedmaakte met een ver rukkelijke zingende frater, een nummer waar een deel van de toeschouwers blij kens een shot in de zaal niet voor wilden of durfden applausisseren. De pauze werd niet opgevuld met in specteur Leclerc, maar met de loonkwes- tie, terwille van de actualiteit. Een nobel streven, dat velen te baat zullen hebben genomen om bliksemsnel op de radio over te schakelen waar fragmenten ten gehore werden gebracht van Wim Kan's opening conference. Zijn mooiste ging weer over de televisie (niets werkt zo inspirerend als dingen of mensen waarvan we niet hou den). „Je zet zo'n televisie toch niet ge makkelijk af," zei Kan. „Het is net of je een muis doodmaakt." Terwijl men in Bus- sum nog wat sussend zat te pauzeren was „het platenbal" alweer begonnen. De tweede helft bracht als verrassing Sarah Vaughan, door Duys naar hij verzekerde uit de zaal geplukt en als „gimmick" aan ons voorgezet, waarna Trini Lopez en ten slotte Mariene Dietrich de maat volmaak ten. Mariene begon om twaalf uur tien en eindigde een kwartier later. Haar eerste liedje was „La Vie en Rose", waarvan de tekst van Edith Piaf is, maar uit niets bleek dat dit als een hommage was be doeld aan de vrouw wier bruidsmeisje zij eens is geweest. Met haar eigenzinnige tempi zong zij vervolgens „Johnny" (in het Duits) en „Honeysuckle Rose", waar na zij even wegging om terug te keren voor haar Edisonnummer: „Sag mir wo die Blumen sind". Helaas zong zij het in het Engels, nadat zij eerst de fotografen had weggestuurd („go home") omdat de zen storend zouden werken. Enfin, een vrouw van om en nabij de 60 vergeeft men veel, vooral als zij nog zo'n theater persoonlijkheid blijkt als Mariene Die trich die, hoe dan ook, met haar bekroon de song de zaal ademloos stilkreeg. Dat zij daarna, als een knipmes buigend, nog vele malen terugkwam om ten slotte te besluiten met de Engelse versie van „ïch bin von Kopf bis Fuss auf Liebe einge- stellt", strookte weliswaar niet met het ritueel dat zij om „Sag mir wo die Blu men sind" wilde handhaven, maar klop te weer wel met haar allures van grande vedette. Het was een mooi feest, zoals gezegd. Op Toon Hermans na hebben we al onze tophumoristen aan het werk gezien of ge hoord, Karin Kraaykamp toonde zich een slagvaardige gastvrouw, en de muzikale nummers werden vlot afgewerkt zodat er slechts dat tijdverlies van anderhalf uur ontstond. Maar wat wil men. Ieder Duys- je heeft zijn kruisje De rest moet dan maar in telegramstijl VARA's achter het nieuws had een voor treffelijke reportage uit het Italiaanse rampgebied, een goede reportage uit het Limburgse America, en een grapje met Wim Kan, wiens gesproken openings-con ference vergezeld ging van niet bijpas sende „bewegende beelden" van de grote man. Zondagmiddag misten we node een di recte reportage van de hockey-ontmoe- ting van het jaar, NederlandIndia. Er schijnt een gebrek aan reportagewagens te zijn geweest. We zullen maar hopen dat er niet gauw een tweede net komt, Ad Interim De KRO nam gisteravond van de West- duitse televisie de uitzending van Giuseppe Verdi's op beeldband vastgelegde opera „Macbeth" over. Opnieuw werd daarme de, ook voor de Westnederlandse kijkers aangetoond, hoe knap men aan gene zijde van onze oostgrens met behulp van de moderne visuele middelen en de vele gel delijke middelen, nodig voor een groots opgezette montage, aan een zangspel in dit geval een dramatisch verouderde opera de spanning en de vaart weet te geven, die het zelfs de niet zo op „bel canto" ingestelde kijker mogelijk maken, mee te genieten van een primair muzikaal programma. Regisseur Karl O. Koch slaagde er, ge steund door een schare van vakkundige medewerkers, in aan het oude verhaal van de heerszuchtige bloeddorstige en waanzinnige Schotse koning Macbeth nieuw leven in te blazen. Geheel in de lugubere stijl van het stuk gaf hij bijvoorbeeld de totstandkoming van Macbeth's waanvoor stellingen voor. Een vondst was het strak gestileerde „feestmaal", dat de hoofdper soon en zijn even heerszuchtige vrouw, na hun kroning aanrichtten. Het geheel speelde zich af tegen een zeer expressief decor, dat door een uitstekende belich tingstechniek aan uitdrukkingskracht won. Het feit, dat er voor de uitbeelding van de rollen geen „doublés" (meer fotogenie ke figuren) nodig waren, droeg zeker bij tot een beter resultaat. Voor zover het in ons vermogen ligt, zulks te beoor delen, kregen wij de indruk dat Koch bij zonder goed stemmenmateriaal ter be schikking had, om Giuseppe Verdi, de grootmeester van de opera, de eer te ge ven die hem in dit herdenkingsjaar extra toekomt. Nogmaals, de K.R.O. verschafte met deze uitzending waarschijnlijk niet al leen de zangliefhebbers een bijzonder ge not. Het was een waardevolle t.v.-avond. J. Damshuizer AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtendgym nastiek. 7.20 Lichte grammofoonmuziek. VPRO: 7.50 Dagopening. AVRO: 8.00 Nws. 8.15 Programma overzicht: Aansluitend lichte grammofoonmuziek. 9.00 Ochtend gymnastiek. 9.10 De Groenteman. 9.15 Klassieke grammofoonmuziek. 9.35 Wa terstanden. 9.40 Morgenwijding. 9.55 Boek bespreking. 10.00 Arbeidsvitaminen (gr.). 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Voor de zie ken. 12.00 Licht instrumentaal kwintet 12.20 Regeringsuitzending: Voor de land bouw. 12.30 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.33 Lichte orkestmuziek en zangsoliste. 13.00 Nieuws. 13.15 Mededelin gen, eventueel actueel of grammofoonmu ziek. 13.25 Beursberichten. 13.30 De Johan Willem Friso Kapel. 14.00 Voor de vrouw. 14.40 Schoolradio. 15.00 Lichte grammo foonmuziek. 15.30 Viool en piano: moder ne muziek (stereofonische uitzending). 16.00 Voordracht. 16.15 Zang en pianospel. 16.30 Voor de jeugd. 17.30 New York cal ling. 17.35 Lichte grammofoonmuziek voor de jeugd. 18.00 Nieuws. 18.15 Eventueel actueel. 18.20 Amateursprogramma. 18.45 Licht instrumentaal trio. 19.00 Voor de kin deren. 19.05 Paris vous parle. 19.10 La 20.00 Nieuws. 20.05 Radio Revue. 21.00 Thailand, exotisch land van vrije mensen, klankbeeld. 21.30 Metropole-orkest: amu sementsmuziek. 21.55 Gitaarspel met rit mische begeleiding (gr.) 22.00 Zangreci tal (bas met clavecimbel begeleiding) Klassieke liederen (Stereofonische uitzen ding). 22.30 Nieuws en mededelingen. 22.40 Actualiteiten en beursberichten. 23.00 Eu ropa Radioweek: Joegoslavische volksmu ziek. 23.15 Omroeporkest en solisten: mo derne muziek. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II 298 m. 7.00-24.00 KRO. KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Morgengebed. 7.15 Ouverture.radio voor vroege men sen. (7.30-7.35 Voor de jeugd), 7.55 Over weging. 8.00 Nieuws. 8.15 Lichte grammo foonmuziek. 8.50 Voor de huisvrouw. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.15 Klassieke grammofoonmuziek. 11.00 Voor de vrouw. 11.30 Lichte grammofoonmu ziek, 11.50 Volaan.vooruit, praatje. 12.00 Angelus. 12.04 Populaire grammo foonmuziek. 12.20 Voor de boeren. 12.30 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.33 Draaiorgelklanken. 12.50 Actualitei ten met o.m. Koninklijk bezoek aan Thai land. 13.00 Nieuws. 13.15 Draaien maar!! lichte grammofoonmuziek met commen taar. 14.00 Voor de plattelandsvrouwen. 14.10 Wissewassen.licht programma (herh.) 14.30 Als de dag van gisteren, klankbeeld. 15.00 Oude kamermuziek. 15.20 Voordracht. 15.35 Lichte orkestmuziek en pianospel. 16.00 Voor de zieken. 16.30 U hebt voorrang: Godsdienstig programma. 17.00 Voor de padvinders. 17.15 Voor de jeugd. 17.45 Grammofoonmuziek. 17.50 Re geringsuitzending: Antilliaanse cahiers door W. S. B. Klooster en Henk Dennert. 18.00 Grammofoonmuziek voor de tieners. 18.20 Uitzending van de Pacifistisch So cialistische Partij. 18.30 Licht instrumen taal ensemble. 18.50 En nu mijn geval: vragenbeantwoording. 19.00 Nieuws. 19.10 Actualiteiten. 19.30 Licht instrumentaal ensemble. 19.50 Lichte orkestmuziek (gr.) 20.00 Cello en piano: klassieke muziek. 20.30 Reisoogst: zwerftochten door ge droomde en werkelijke werelden. 21.00 Radiophilharmonisch orkest en sopraan: klassieke muziek. 22.00 De zingende kerk: bespreking van kerkmuziek uit verschil lende stijlperiodes (3). 22.20 Vijftig jaar Dekkerswald: lezing over tuberculose be strijding. 22.30 Nieuws. 22.40 Vreemd. een keuze uit woord, zang en dans van elders en.anders. 23.10 Lichte orkest muziek en solisten. 23.55-24.00 Nieuws. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nieuws. 12.03 Lichte muziek. 12.30 Weerbericht 12.33 Lichte muziek. 12.50 Beursberichten en programma-overzicht 13.00 Nieuws en weerbericht 13.15 Ka mermuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Schoolra dio. 15.45 Muziek uit Japan. 16.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Duitse les. 16.24 Kamermuziek. 16.52 Liederen. 17.00 Nieuws. 17.15 Lichte muziek. 17.45 Piano spel. 18.00 Nieuws. 18.03 Voor de solda ten. 18.28 Paardesportberichten. 18.30 Lich te muziek. 18.50 Radiokro'niek. 19.00 Nws en weerbericht. 19.40 Muziek uit China en Tibet. 19.50 Standpunt van de Belgische Nijverheid. 20.00 Klassieke muziek. 21.20 Jazzmuziek. 22.00 Nieuws. 22.15 Lichte muziek. 22.35 De zeven kunsten. 22.50 Grammofoonmuziek. 23.00 Nieuws. 23.05 Amerikaanse volksmuziek. 23.30 Kamer muziek. 23.55 Nieuws. 24.00-0.10 Scheep- vaartberichten.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1963 | | pagina 9