Koepelschildering op maat leverbaar in diverse fases Engels-Amerikaans filmteam werkt in Romeinse hitte aan de verfilming van „Michelangelo en de Sixtijnse kapel I r „Haarlem-Woche" in Salzburg in kader van culturele uitwisseling Alphenaar mim - )e leiding van Schouwburg en Concertgebouw 9 I TV-nabeschouwingen Nieuwe oogst m K PVlffe Wl2 KRUISWËG 47-49 HAARLEM Voorstelling van heden in Openluchttheater afgelast Rika Jansen naar FS Vati 29 september tot 7 oktober De radio geeft vrijdag T elevisieprogramma De monniken van Wat-Po pONDERDAG 20 AUGUSTUS 1964 ROME. Mr. Smith uit Illinois vergaapt zich in het pompeuze paviljoen van het Vaticaan op de Wereldtentoonstelling in New York aan de Piëta van Michel angelo. Misschien niet omdat hij het beeld zo mooi vindt, maar omdat hem is verzekerd, dat het écht is en dus viereneenhalve eeuw oud moet zijn. Dat maakt indruk in een plaats, waar de relletjes in Harlem de (Amerikaanse) burger weinig moed kunnen geven ten aanzien van de stand van zijn eigen beschaving. Te- elijkertijd werkt mr. Charlton Heston, eveneens uit Illinois, van beroep acteur, Ben Hur", „Mozes", „El Cid"), bij de 35 graden van Romes zinderende zomer zon in het zweet zijns aanschijns aan de zware taak, Michelangelo, die vier honderd jaar geleden stierf, voor een batterij van filmcamera's gestalte te geven. De Italianen zouden zich ervoor moeten schamen, dat juist de Amerikanen, die zij vooral op filmgebied als barbaren beschouwen, zich met hun Michelangelo Buonarroti schilder, beeldhouwer, architect en dichter bezig houden. Maar zij geven zich het air, zo'n onaantastbare figuur met rust te willen laten en beperken zich tot het allerminst belangeloos (de dollar is hard) beschikbaar stellen van stokoude kastelen en dorpjes, waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan, klassieke oorden, waar tijdelijk de toeristische bedevaarten moeten worden stopgezet; voorts verhuren zij hypermoderne filmstudio's, waarmee Cinecitta en De Laurentius de ontoegankelijke Hollywood-harten gestolen hebben. En verder willen deze Romeinen, wie de historische erfenis zeer ter harte gaat, gaarne adviseren, want het betreft de verfilming van de roman „The Agony and the Ecstacy", geschreven door Irving Stone, ook buiten Amerika bekend als een integer speurder in de speeltuin der geschiedenis. En als de film ondanks zijn massale opzet (Todd-AO 70 mm, kleur, duizenden figuranten, veldslagen en wat dies meer zij) wordt geregisseerd door een nuchtere, bezonnen Brit als Sir Carol Reed (twee jaar na „The Third Man", in 1952, in de adeldom verheven), dan is de Italiaan nog wel bereid erin te geloven ook TWEE MAANDEN ZIJN DE opnamen voor „The Agony and the Ecstacy" (in Ne derland is het lijvige boek natuurlijk als trilogie uitgegeven onder de titel „Tus sen Mens en Marmer", maar de film be perkt zich tot het tweede deelr „De slaaf van de Sixtijnse Kapel") nu aan de gang. Er zijn complete veldslagen geleverd tus sen de troepen van paus Julius II en zijn vijanden in de golvende graanvelden bui ten de muren van het (nog) middeleeuw se stadje Montoro; er zijn scènes verfilmd in de marmergroeven van Querceta bij Carrara, waar Michelangelo al vóór 1500 zijn marmer met zelf ontworpen takels omhoog liet hijsen en in ossekarren naar Rome vervoeren. Op het oude stadsplein van het pittoreske Todi heeft de paus (Rex Harrison) zich al tot zijn soldaten gewend om hen aan te sporen in de strijd tegen de Fransen die Lombardije zijn binnenge vallen en Milaan hebben bezet; tegen de Duitsers, die op de Brenner marcheren en tegen hun landgenoten van Ferrara en Bologna, die zich tegen de paus hebben gekeerd. En er is reeds gefilmd in het 15de eeuwse Castello Odescalchi in Bracciano, waar de 20ste-eeuwse telg van het ge slacht Orsini niet alleen toestond, dat op vele plaatsen zijn wapen met de beer werd vervangen door het pauselijke met de eike boom, maar bovendien allerlei meubilair en gebruiksvoorwerpen beschikbaar stelde. HIER ONTMOETTEN WIJ in de naar Florentijnse voorbeelden prachtig gerecon strueerde pauselijke troonzaal de grote fi guren in deze ambitieuze produktie. Sir Carol Reed, in een luchtig lichtblauw lin nen pak, leek het rustig aan te doen in zijn dertigste film sinds zijn opzienbaren de „Bank Holiday" van 1937; nu 57 jaar, heet hij „uit de running" te zijn. maar hij dirigeert nog met vaste haijd, al laat hij bij voorkeur zijn hoofdpersonen vrij. Zo ontsponnen zich voortdurend discussies tussen Charlton Heston, voorzien van een (eigen) vlasbaardje en een (kunstmatig) jaar) neemt ontspannen zijn blonde doch tertje op zijn arm, de 56-jarige Rex Harri son, „Sexy Rexy" voor plagerige vrienden, maakt een wandeling met actrice Rachel Roberts (uitblinkster in „This sporting Life", binnenkort in Lionel Barts musical „Maggie May"), zijn derde echtgenote na Lilli Palmer en de aan leukemie overle den Kay Kendall. Zij heeft haar onafschei delijke hondje bij zich aan de lijn. IN DE IMMENSE studio's van De Lau- rentiis zijn drie Oscar-winnaars, de ont werpers John Decuir en Nino Novarese (een befaamd kostuumdeskundige) en ca mera-expert Leon Shamroy (Hollywood- veteraan met films als „Porgy and Bess", „Cleopatra" en „The Robe" op zijn naam) nu bezig met de voorbereidingen voor de reconstructie van het aanbrengen door Michelangelo van de beroemde koepel schilderingen in de Sixtijnse Kapel. Tiental len zorgvuldig geïmiteerde segmenten in verschillende fases kunnen op iedere ge wenste wijze boven de steiger, waarop Michelangelo werkt, worden gebracht. De ze taferelen uit het scheppingsverhaal en de zondeval met bijbelse profeten en hei dense sibyllen vormden de inzet van een jarenlange strijd tussen Michelangelo, die zich in de eerste plaats beeldhouwer voel de, en paus Julius II, die hem dwong de arbeid aan zijn graftombe te staken en (af gezien van zijn architectonische arbeid aan AVRO's „Nieuwe Oogst" bleek het Kol ling-Trio een verrassing; de drie jongens hadden uitstekende stemmen, een goede presentatie, en een beschaafd optreden. Zij zongen hun Amerikaanse liedjes ple zierig en in een eigen stijl. De Nederland se televisie en radio schreeuwen om jong talent. Dat rechtvaardigt een serie pro gramma's als „Nieuwe Oogst' helemaal. In de rest van het programma was de AVRO minder gelukkig. Een boerenbrui loft op zijn Oostenrijks, zoals Dia Luka die bij elkaar gespijkerd had in een In- tertel-produktie, was de banaliteit ten top gevoerd. Pim. Elfferich's documentaire over de rijkspolitie had het voordeel, uit' stekend te zijn gedocumenteerd. Het bleef bij stijve interviews in nog stijver beel den. Rex Harrison, zijn echtgenote Rachel Roberts (met wie hij een eigen villa in Portofino bewoont) en hun favo riete huisdier maken een wandeling tussen de opnamen door. Discussie tussen Charlton Heston (Michelangelo) en Rex Harrison (paus Julius II), terwijl Sir Carol Reed een geduldig toehoorder is ym-- gebroken neus, en gestoken in een grof wambuis, en Rex Harrison, de befaamde Engelse acteur, die paus Julius II speelt in allerlei weelderige gewaden. Beiden ne men hun rollen bijzonder serieus op; voor Rex Harrison een enorme overgang na zijn prof. Higgins in de „My fair Lady"-verfil- ming met Audrey Hepburn (hij speelde de ze ook lange tijd op Broadway) en zijn aandeel (met Jeanne Moreau) in Antho ny Asquith's „The Yellow Rolls Royce". DOOR HET VOORTDUREND herhalen van één kleine scène in de troonzaal raakt Harrison zijn tekst kwijt; terwijl de came ra's draaien zegt hij tegen de Franse am bassadeur, die bij hem op audiëntie is, iets over Los Angeles, nadat hij al minstens twintig maal San Angelo had gezegd.. Sir Carol onderbreekt de opnamen voor een korte pauze. Charlton Heston (bijna 40 de Sint Pieter) zich aan het gewelf van de kapel te wijden. Michelangelo was pas 37 jaar, toen hij ondanks veel onwil en tegenwerking zijn gigantische taak vol bracht; het zou pas het begin zijn van een lang, meer dan welbesteed leven, dat nog 52 jaar zou duren. DE FILM VAN Sir Carol Reed, waaraan nu in Rome en omgeving (tot ver in het najaar) met zoveel geestdrift wordt ge- V pRIMHpH Sir Carol Reed, regisseur van „The Agony and the Ecstacy", in het pitto reske Todi. Advertentie piano's Het optreden van de jonge Israëlische dansgroep, hedenavond in het Open luchttheater in Bloemendaal, is afgelast. Morgen, vrijdag 21 augustus, geeft De Nieuwe Komedie een voorstelling van Shakespeare's „Spel der Vergissingen" in regie van Erik Vos. Rika Jansen, de Amsterdamse vedette, gaat naar Amerika. Gedurende de maand november zal zij optreden in het Israë lische cabaret Sabra van de Nederlandse zanger Leo Fuld in New York. Leo Fuld, die bekendheid verwierf als zanger van het Jiddische lied, emigreer de kort na de oorlog naar Amerika waar hij een nachtclub met een Israëlisch pro gramma exploiteert. (Van een onzer redacteuren) DE CULTURELE UITWISSELING Salzburg-Haarlem, in april 1963 t« Haarlem begonnen, zal van 29 september tot 7 oktober vervolgd worden in de Oostenrijkse stad. Haarlem zal er vertegenwoordigd zijn op muziek- en film gebied en met een expositie van werken van Herman Kruyder. Uit een aantal mogelijkheden heeft de Salzburgse overheid de Kruyder-expositie gekozen, zodat de huidige Haarlemse generatie beeldende kunstenaars in Salzburg niet aan bod zal komen. De pianist Sas Bunge zal optreden bij het Mozarteum-Orchester, dat geleid wordt door de eerste dirigent van het N.Ph.O., Henri Arends. Het concert heeft plaats op 6 oktober in het Klein Festspielhaus; het programma vermeldt Don Juan opus 20 van Richard Strauss en de Zesde Symfonie van Tsjaikofsky; de solist treedt op in het Concert voor piano en strijkorkest van Hans Henkemans en de „Fantaisie sur des themes nationaux Polonais opus 13 van Chopin. werkt, behandelt de „Sixtijnse episode' naar een scenario van Philip Dunne. Ter wijl de naam van auteur Irving Stone enigermate aan ons land is verbonden door zijn biografie over Vincent van Gogh „Lust for Life", zijn eersteling (in 1956 verfilmd door Vincente Minelli), heeft Dunne enig contact met ons door zijn regie van de film „The Inspector" naar het boek van Jan de Hartog. Dunne zou geen echte (film)vakman zijn, wanneer hij niet voor vrouwelijk schoon zorgde, dat in relatie tot de hoofdpersoon stond. Hiertoe accen tueerde hij de rol van Contessina de Medi ci, dochter van Lorenzo. Michelangelo zou voor haar, die gelukkig getrouwd was, een platonische liefde koesteren, welke zij met zusterlijke genegenheid beantwoordde zoals dat voorzichtig in het scenario vastgelegd (Michel angelo wordt in Italië bij voorkeur niet in één adem met vrouwen genoemd Deze con tessina wordt gespeeld door de vitale, tempera mentvolle Engelse- actri ce Diane Cilento, het zi geunermeisje in „Tom Jones"; zij heeft de ver tolking van het lichte meisje in de film „Ratel van een Simpel Man" juist achter de (tengere) rug. Zij is getrouwd met Sean Connery, oftewel James Bond, de „he- man" van alweer drie Ian Fleming-films en hoofdrolspeler in een Hitchcock („Marnie"). Zijn komst in Rome na voltooiing van „Gold- finger" wordt deze da gen in Rome met ten minste zoveel spanning tegemoet gezien als de terugkeer van Michel angelo's Piëta DE STADSORGANIST Albert de Klerk geeft twee concerten; op 1 oktober be speelt hij het orgel van de Kajetanerkirche en op 2 oktober verzorgt hij met de alt Aafje Heynis een concert in de Dom St. Petruskirche. De Haarlemse stadsbeiaar- dier Arie Peters zal dagelijks drie maal een half uur straatconcerten geven op een rijdend carillon, voor deze gelegenheid be schikbaar gesteld door de firma Eijsbouts te Asten. De eeuwenoude traditie van Haarlems orgel- en klokkenspel krijgt al dus in Salzburg reliëf. De Kruyder-exposi tie wordt gehouden in het Mirabellpavil- lon. De opening ervan luidt de „Haarlem- Woche" in. De expositie bevat werken uit Haarlems bezit en enkele, die welwillend zijn afgestaan door het Gemeentemuseum Den Haag en het Stedelijk Museum Am sterdam („De Haan"). De minister van Onderwijs, Kunsten en Wetenschappen heeft voor deze expositie een subsidie Het 15de eeuwse Castello Odescalchi in het dorpje Bracciano, op 35 km van Rome een druk arbeidsterrein van de filmmakers. HILVERSUM I. 402 m. 7.00 VARA. 9.40 VPRO. 10.00 VARA. 13.00 AVRO. 16.00 VPRO. 21.00-24.00 VARA. VARA: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtendgym nastiek. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23 Lichte grammofoonmuziek. 8.00 Nieuws en socialistisch strijdlied. 8.18 Lichte gram mofoonmuziek. 8.50 Gymnastiek voor de vrouw. 9.00 Te land en te water, een in formatief programma voor weg- en wa terweggebruikers. 9.35 Waterstanden. VPRO: 9.40 Morgenwijding. VARA: 10.00 Moderne kamermuziek. 10.45 Voor de kleu ters. 11.00 Nieuws. 11.02 Zij die van de zon leven, vacantiedagboek (herhaling van 25 juli jl.). 11.35 Lichte grammofoonmu ziek. 12.00 Stereofonische uitzending: Licht instrumentaal sextet. 12.30 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.33 Stereofoni sche uitzending: Licht instrumentaal sep tet. AVRO: 13.00 Nieuws. 13.15 Medede lingen, eventueel actueel of grammofoon muziek. 13.25 Beursberichten. 13.30 Lich te orkestmuziek. 14.00 Pianoduo: klassie ke en moderne muziek. 14.30 Voordracht. 14.50 Tot Uw orders, gevarieerd program ma voor de militairen, (herhaling van 26 april jl.). VPRO: 16.00 Nieuws. Aanslui tend: In eigen persoon, vraaggesprek 16.15 Klassieke grammofoonmuziek. 16.40 Voor de jeugd. 17.00 Muziekkalender 17.30 Ronduit Muzikaal: klassieke muziek. Daarna: sport. 18.00 Nieuws. 18.15 Lichte muziek. 18.30 Sportspiegel. 18.40 Jazzmu ziek. 19.00 Kiosk. 19.10 De Humor, be schouwing. 19.30 Alt en piano: klassieke en moderne liederen. 19.50 Klavecimbel recital. 19.55 Eerste kolom: dagelijkse din gen vrij zinnig bekeken. 20.00 Nieuws. 20.05 Een geloof voor de wereld van mor gen: indrukken van het wereldcongres van het Intern. Verbond voor Vrijz. Christen dom en Geloofsvrijheid. 20.20 Kerkorgel concert: klassieke muziek. 20.50 Boekbe spreking. VARA: Metropole-orkest en zang soliste. 21.30 De Olympische Spelen VI, klankbeeld. 22.00 Lichte grammofoonmu ziek. 22.30 Nieuws. 22.40 Elektronisch or gelspel. 23.00 Balans: actuele kroniek. 23.15 Lichte grammofoonmuziek. 23.45 Socialis tisch nieuws in Esperanto. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II. 298 m. 7.00-24.00 NCRV. NCRV: 7.00 Nieuws. 7.10 Dagopening. 7.20 Lichte grammofoonmuziek. 7.45 Ra diokrant. 8.00 Nieuws. 8.15 Lichte gram mofoonmuziek. 8.30 Koorzang. 9.00 Voor de zieken. 9.35 Moderne grammofoonmu ziek. 10.30 Morgendienst. 11.00 Klassieke grammofoonmuziek. 11.15 Voor oudere luisteraars. 12.00 Oud worden - jong blij ven: muzikale herinneringen. 12.30 Mede delingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.33 Koorzang. 12.53 Grammofoonmuziek. eventueel actualiteiten. 13.00 Nieuws. 13.15 Licht orkest en zangsoliste. 13.35 Transis tor: licht programma. 14.25 Klassieke grammofoonmuziek. 14.40 Promenade-or kest en soliste. 15.15 Voor de vrouw. 15.45 Klassieke grammofoonmuziek. 16.15 Dui zendschoon, lezing. 16*30 Sopraan, alt en pianobegeleiding: klassieke liederen. 17.00 Voordracht. 17.20 Vocaal ensemble. 17.40 Licht ensemble. 18.00 Mandoline-orkest 18.20 Voor de jeugd. 18.50 Regeringsuit zending: De politie nu. 19.00 Nieuws en weerpraatje. 19.10 Literaire critieken. 19.15 Licht instrumentaal sextet. 19.30 Radio krant. 19.50 Strijkkwartet: klassieke mu ziek. 20.10 Herengracht, klankbeeld. 20.50 Geestelijke liederen. 21.20 Zigeunermuziek. (gr.). 21.30 Eurolight: lichte muziek (opn.). 22.15 Lichte grammofoonmuziek. 22.30 Nws en herhaling SOS-berichten. 22.40 Wijd als de wereld: internationale oriëntatie in kerk, zending en oekumene. 23.0 OPiano recital: klassieke muziek. 23.25 Lichte grammofoonmuziek. 23.55-24.00 Nieuws BRUSSEL 324 m. 12.00 Nieuws. 12.03 Grammofoonmuziek. 12.15 Gevarieerde muziek. (Om 12.25 Weerbericht en mededelingen). 12.50 Beursberichten en programma-overzicht 13.00 Nieuws en weerbericht. 13.20 Amu sementsmuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Engel se muziek. 14.45 Klassieke muziek. 15.00 Nieuws. 15.03 Engelse muziek (vervolg) 16.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Lichte muziek. 17.00 Nieuws en weerbe' richt. 17.15 Lichte muziek. 17.45 Klassie ke muziek. 18.00 Nieuws. 18.03 Voor de soldaten. 18.30 Tips voor de automobilis ten. 19.00 Nieuws, weerbericht, radiokro niek en Het weer bij ons. 19.40 Lichte muziek. 20.00 Boekbespreking. 20.15 Klas sieke muziek. 20.45 Lezing. 21.00 Muzi kaal portret. 22.00 Nieuws en berichten. 22.15 Dansmuziek. 23.00 Nieuws. 23.05 Klankbeeld. 23.55-24.00 Nieuws. VOOR DONDERDAG NCRV: 15.00-15.45 Voor de vrouw. 16.00 16.15 Voor de kinderen. 19.30 Barend de beer, film voor de kinderen. 19.35 Cinema tomobile, documentaire. NTS: 20.00 Jour naal. NCRV: 20.20 Memo. 20.35 Spiegel beeld. TV-film. NTS: 21.00 Don Juan, bal let. NCRV: 22.05 Voordracht. 22.35 Dag sluiting. NTS: 22.45-22.50 Journaal. Experimentele uitzendingen op het tweede net (Kanaal 27). AVRO: 20.35 Thomas Al va Edison, film. 21.00-22.30 Goede reis, spel. (herhaling van 20-8-1959). VOOR VRIJDAG VARA: 19.30 De dans van de futen, do cumentaire film. 19.50 De voetbalenthou siast, een Weense filmimpressie. NTS 20.00 Journaal. VARA: 20.20 Achter het nieuws. NTS: 20.45 Lichte muziek. VARA 21.10 Dick Powell Het klokkenmysterie TV-film. 22.00 Mr. J. A. W. Burger zes tig jaar oud, gesprek. NTS: 22.35-22.40 Journaal, toegezegd. De opening wordt verlevendigd door de aanwezigheid der Haarlemse bloe menmeisjes, die drie dagen lang het Salz burgse stadsbeeld zullen opfleuren. IN BESLOTEN voorstellingen zullen de films „Fanfare" van Bert Haanstra en Frans Hals" van Frans Dupont worden vertoond. Een ander avondvullend pro gramma zal worden samengesteld na een keuze uit documentaires en kunstfilms van Herman van der Horst, Bert Haanstra, Theo van Haren Noman en George Slui- zer. De Haarlemse wethouder D. J. A. Ge luk en het hoofd van de afdeling Culture le Zaken, mevr. M. H. de Vaal-Muller, zullen het Haarlemse gemeentebestuur bij de feestelijkheden vertegenwoordigen. Da Haarlem-Woche" wordt op 29 september begonnen met een ontvangst door het Salzburgse gemeentebestuur. Het programma is als volgt: 29 septem ber: ontvangst en opening Kruyder-expo sitie, bloemenmeisjes; 30 september: film, carillon, bloemenmeisjes; 1 oktober: Al- bert de Klerk in Kajetanerkirche, caril lon, bloemenmeisjes; 2 oktober: Albert de Klerk en Aafje Heijnis in St. Petrus-Dom; 3 en 4 oktober: carillon', 5 oktober: docu mentaire films en carillon43. oktoberslot- concert door het Mozarteum-Orchester. DE CULTURELE uitwisseling Haarlem- Salzburg is gegroeid uit. een contact, ge legd bij de tentoonstelling „Nederlandse Orgelpracht" in 1962. Voor die expositie stond het Salzburgse museum Carolinum Augusteum enkele bruiklenen af. Voor de Haarlem-Woche" in Salzburg heeft de Haarlemse gemeenteraad indertijd een krediet van 4000 gevoteerd, een beperkt budget waar blijkens het programma mee gewoekerd is. Na de dood van Herman Deinum Naar wij vernemen is het waarschijnlijk dat, tenminste gedurende zes maanden, de heer H. Meesters, sinds 1960 assistent van de op 27 juli jongstleden overleden direc teur van de Haarlemse Stadsschouwburg, H. Deinum, als waarnemend directeur van de schouwburg zal fungeren. De grote er varing die de heer Meesters in die period® te Haarlem heeft opgedaan, is een waar borg dat het beleid van de heer Deinum onveranderd op korte termijn kan worden gecontinueerd. B. en W. van Haarlem zullen zich inmiddels bezinnen op de voor de toekomst beste beheersvorm. Tot voor kort was deze een gemengde pachtovereenkomst. Voor de nieuwe beheersvorm zijn er vel® mogelijkheden onder meer gemeente instelling, stichting, vereniging waaruit een keuze zal moeten worden gemaakt. Simon Jacobus („Harold") Meesters is 14 april 1918 te Den Haag geboren. Na zijn h.b.s.-tijd kreeg hij privé-pianolessen van Max Vredenburg in het Haags Conservato rium. Met de heer Vredenburg was hij in 1936 als pianist-accompagnateur werkzaam bij Erika Manns befaamde cabaret „Die Pfeffermühle". Later was hij in die functie bij Alice Dorell. Als musicus is hij werk zaam geweest bij gezelschappen (onder meer bij Cor van der Lugt Melsert), bio scopen, revue en variété en leidde ook en kele ensembles, zoals The Songsingers. Na tijdens de oorlog in Groningen onder gedoken te zijn geweest, maakte hij enkel® NIWIN-tournees in Indië mee. In 1949 was hij een jaar werkzaam bij d® Raad van Arbeid in Amsterdam als ar beidsbemiddelaar van artiesten. In 1950 trad hij in dienst van Cefima Film, waar hij onder meer belast was met filmsyn chronisatie. Sinds 1960 is hij aan de Haar lemse schouwburg verbonden. Een soortgelijke regeling als met de heer Meesters, zal de gemeente waarschijnlijk treffen met de heer Hamer voor de exploi tatie van het Haarlemse Concertgebouw. AGEETH SCHERPHUIS BEVALLEN VAN EEN DOCHTER AVRO's tv-omroepster mevrouw Ageeth SprengelingScherphuis heeft een doch ter. De ruim acht pond wegende Esther zag gisteren tegen het middaguur in een Hilversums ziekenhuis het levenslicht. Moeder en dochter maken het uitstekend. Maandagavond 31 augustus brengen CVK, IKOR en RKK in een half uur du rend programma een TV-documentaire van Theo Ott en Walter Muth getiteld „De Monniken van Wat-Po". In deze uitzen ding wordt een beeld gegeven van het leven in een boeddhistisch klooster in Thailand.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1964 | | pagina 9