„Mensen van Morgen": de beklemmende kracht van de werkelijkheid in een unieke film van Kees Brusse VAN HEUSS TRIUMPH DEALER griep? WITTE KRUIS MAAKT U VLOT WEER FIT! Televisie en radio over de Britse verkiezingen Kinderboek 1964: „Niku de koerier" Operette-school in Utrecht Vooraf documentaire „Amsterdam" van Herman van der Horst geniet dubbel met WOENSDAG 14 OKTOBER 1964 11 nabeschouwingen Boeiende actualiteit Damshuizer TV-experiment bracht honderden boeren bijeen HARRY OOMEN T elevisie Radio 7.35 uur: VARA (298 m). 11.02 uur: VARA (298 m). 22.40 uur: VARA (298 m). De radio geeft donderdag VOOR DONDERDAG NEDERLAND I Irandvers gemalen vacuum verpakt Charles Boost T elevisieprogramma' s Morgen op de televisie Op Nederland I kwam de NCRV op het scherm met een levendige reportage van de bouw van de „Antwoord'-kerk in Hoog vliet, en met een beeldverslag rond het radio- en tv-referendum in Oostenrijk dat leerde dat een politiek geïnfiltreerde na tionale omroep daar door het volk afge wezen is. In waarlijk christelijke geest liet de NCRV een katholieke priester, de KRO- medewerker drs. van Buuren, een toelich ting geven op de crisis die in het Vati caans concilie ontstond over de vrijheid van godsdienst en de houding van de rooms-katholieke kerk ten opzichte van de joden. Liefhebbers van (Amerikaanse) country- en westernmuziek konden hun hart ophalen in het Hootenanny-programma, dat in de universiteit van Boston werd opgenomen en door de NTS werd overgenomen. Bij het begin van de nieuwe serie „Een liedje met Caroline" nam Caroline Kaart duidelijk afscheid van de romantische en tourage, waarin zij een seizoen lang met zeer groot succes de kijkers toezong. In een ruw décor-landschap bracht zij nu, be geleid door de harpist Eduard Witsenburg, liederen van de Hebriden. Het was weer een gevoelig en sfeervol halfuurtje, maar het zou ons niet verbazen, dat deze nieu we opzet minder beantwoordt aan de be hoefte die talloze oudere Caroline-fans toonden voor de geborgenheid van de huis kamer van hun jeugd, waar men zonder t.v. en zonder radio nog gezamenlijk zong in de lange winteravonden. Vele boeren en andere belangstellenden, bijeengebracht door advertenties in de landbouwbladen, hebben gisteravond in de Eierhal in Barneveld meegewerkt aan een experimenteel televisieprogramma van de NCRV. In een rechtstreeks uitgezonden bij eenkomst gaven deskundigen in persoon aanwezig of via film of t.v.-toestel de hal ingetoverd en willekeurig uit het pu bliek gekozen boeren hun visie op land bouwproblemen. Zowel minister Biesheu vel als boer Koekoek konden dank zij film en t.v. het woord richten tot de aanwe zigen. De medewerking van de heer Koe koek aan deze avond, was voor de voorzit ter van het Landbouwschap, de heer A. W. Biewenga, reden geweest de zijne er aan te onthouden. Minister Biesheuvel die elders als kij ker het programma volgde, kon via het in de hal opgestelde televisietoestel meteen antwoorden op een opmerking van een der medewerkers waarmee hij het niet eens was. Er werd in de zaal gevraagd, wie voor en wie tegen het Landbouwschap was. Bij „tegen" gingen geen, bij „voor" wel han den omhoog, hoewel lang niet alle. Land- bouwwagens met graan en met suikerbie ten kwamen de hai binnen rijden als hulp middelen voor een aanschouwelijke les in produktiviteitstoeneming. Ter voorbereiding van de uitzending wa ren verscheidene enquêtes uitgevoerd. Het bleek, dat 51 percent van de ondervraagde boeren meent recht te hebben op subsi dies, 49 percent niet. Het percentage niet- boeren dat van mening is dat boeren recht hebben op subsidie, was veel groter. 64 percent van de boeren zou weer boer wil len worden als ze opnieuw moesten kie zen, 72 percent wil liever zelfstandig blij ven dan meer verdienen, 61 percent is te gen en 28 percent voor coöperatieve ex ploitatie van bedrijven. Het programma werd gepresenteerd door Nico van Vliet. Medewerking verleen den de landbouwredacteur van Trouw, de heer Vos, en de oud-landbouwredacteur van Het Parool, de heer K. J. Vrijlink, thans burgemeester van Idaarderadeel. Prof. Horring van de Landbouwhogeschool in Wageningen leverde een bijdrage via de film. foonmuziek. 13.25 Beursberichten. 13.30 Dansorkest en zangsolisten. 14.00 Stereofo- nische uitzending: Klavecimbelrecital. 14.15 Negen Muzen elf Provincies: geva rieerd programma. 15.30 Olympisch Jour naal. 16.00 Nieuws. 16.02 Voordracht. 16.20 Populaire grammofoonmuziek. 17.00 Voor de jeugd. 17.55 Kasba, gesproken brief uit Marokko. 18.00 Nieuws. 18.Ï5 Eventueel ac tueel. 18.20 Uitzending van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Luistert naar De Stem van de V.V.D. 18.30 Lichte orkestmuziek en zangsoliste. 19.00 Voor de kinderen. 19.05 Voor de twintigers. 19.30 Olympisch Journaal. 20.00 Nieuws. 20.05 Stereofonische uitzending: Omroeporkest: klassieke en moderne muziek. 21.00 De doek van Veronica, hoorspel. 22.20 Alt, te nor en piano: klassieke liederen. 22.30 Nieuws en mededelingen. 22.40 Actualitei ten. 23.05 Discotaria: nieuwe grammofoon platen. 23.55-24.00 Nieuws. BRUSSEL. 324 m. 12.00 Nieu\ys. 12.03 muziek. (Om 12.25 Weerbericht en mede delingen voor de scheepvaart). 12.50 Beursberichten en programma-overzicht. 13.00 Nieuws en Olympisch journaal. 13.20 Kamermuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 School radio. (Om 15.00 Nieuws). 15.45 Grammo foonmuziek. (Tussen 15 45 en 16.10 Olym pisch journaal). 16.00 Nieuws. 16.03 Beurs berichten. 16.09 Franse les. 16.24 Liederen. 16.51 Grammofoonmuziek. 17.00 Nieuws. 17.15 Lichte muziek. 17.30 Volksmuziek. 17.50 Volksmuziek. 18.00 Nieuws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesportberich- ten. 18.30 Moderne muziek. 18.45 Sportkro niek. 18.52 Grammofoonmuziek. 19.00 Nws en radio kroniek. 19.30 Olympisch jour naal. 19.40 Dansmuziek. 19.50 Lezing. 20.00 Moderne muziek. (In de pauze: Boekbe spreking). 22.00 Nieuws. 22.15 Jazzmuziek en poëzie. 22.45 De Zeven Kunsten. 23.00 Nieuws. 23.05 Opera- en Belcantoconcert. 23.55-24.00 Nieuws. Advertentie voor Haarlem en Omstreken AUTOBEDRIJF LANGE MOLENSTRAAT, 1-2 - TEL 19000 Televisie (Nederland I) en radio in Ne derland besteden donderdag en vrjjdag veel aandacht aan de parlementsverkie zingen in Engeland, die morgen (donder dag) worden gehouden. Alle rechtstreekse televisie-uitzendingen van de BBC worden in Londen van commentaar voorzien door Pier Tania, daarbij geassisteerd door John Peereboom. De volgende uitzendingen zijn te ver wachten: DONDERDAG 22.35-22.45 uur: BBC-programma over de verkiezingsdag. 23.45-23.50 uur: Extra uitzending NTS- journaal. 23.50-24.00 uur: Samenvatting van het laatste nieuws uit Londen (BBC). 24.00-01.00 uur: Directe verbinding met de BBC-verkiezingsdienst, die tot één uur 's nachts uitslagen bekend maakt. VRIJDAG 18.15-18.30 uur: Directe BBC-uitzending met de laatste berichten (het programma over de Olympische Spelen is verschoven naar 18.30 uur). DONDERDAG 23.05-23.55 uur: Commentaar op de eer ste uitslagen door Ferdinand Eiselin en Wito Stoel, afgewisseld met grammofoon muziek (NCRV, 402 meter). 24.00-01.00 uur: Commentaren en repor tages (AVRO, 298 meter). VRIJDAG 06.00-06.30 uur: Commentaren en repor tages (VARA, 402 meter). 7.20-7.35 uur: Commentaar op uitslagen door Ferdinand Eiselin en Wito Stoel (NCRV, 402 m). Advertentie Linda (20) lijke documentaire films verdient ook de ze film aller aandacht en bewondering. IN ZEKERE ZIN had Kees Brusse het minder moeilijk met zijn „Mensen van morgen" dan Van der Horst met zijn Am sterdam-film, omdat hij een nieuw genre ln de Nederlandse filmerij kon introduce ren, waarbij geen vergelijkingsmateriaal als maatstaf voorhanden was. Brusse duid de zelf het genre waarvan de basis ge legd was door Bertrand Blier met zijn „Hitier? Connais pas!" aan met de nieuw begrip dat nu wel spoedig ingang zal vinden. De Commissie voor de collectieve propa ganda van het Nederlandse boek heeft als Kinderboek 1964 gekozen „Niku de koe rier" van W. F. H. Visser uit Wassenaar. In deze bekroning is ook betrokken het eerder verschenen boek „Niku de zigeu nerjongen". De prijs 1.000) zal zaterdag 31 oktober tijdens de opening van de kinderboeken week aan de schrijver worden uitgereikt. De jury bestond uit mevr. H. Laurey, mej. C. J. H. van Reenen, A. Lens, drs. Th. Vesseur en Jae. van Hatfeum. HILVERSUM I 402 m. 7.00 KRO. 11.45 VPRO. 14.15-24.00 NCRV. KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Ouverture radio voor vroe ge mensen. Aansl.: Overweging. 8.00 Nws. 8.15 Conciliejournaal. 8.25 Ouverture radio voor vroege mensen (verv.). 8.50 Voor de huisvrouw. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Muziek - Mozaïek (gr.). 11.00 Voor de zieken. VPRO: 11.45 Licht instrumentaal kwintet (gr.). 12.15 Leven op het land, gesprek. 12.30 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.33 Deze Week. 13.00 Nieuws. 13.15 Klassieke grammofoon muziek. 13.45 Voor de vrouw. NCRV: 14.15 Licht instrumentaal trio (gr.). 14.30 Heren gracht: klankbeeld over vroegere Zuider zeesteden: Muiden. 15.10 Moderne orkest muziek (gr.). 15.35 Klavecimbel-recital: klassieke muziek. 16.00 Bijbeloverdenking. 16.30 Radio Kamerorkest en viool: klassie ke muziek. 16.50 Klassiek pianospel. 17.00 Voor de jeugd. 17.30 Meisjeskoor met harpbegeleiding: Britse volksliederen. 17.45 Lichte grammofoonmuziek. 17.55 Sportru- briek. 18.10 Lichte orkestmuziek en zang soliste. 18.30 Sociaal perspektief, lezing. 18.40 Lichte orkestmuziek 19.00 Nieuws en weerpraatje. 19.10 Radiokrant. 19.30 Gees telijke liederen. 19.45 Op de man af, praat je. 19.50 Lichte grammofoonmuziek. 20.10 Boeren en Burgers in Buitenveen, hoor spel (2). 20.40 Samen uit Samen thuis: gevarieerd programma. 22.00 Rondom het kind: pedagogische etherleergang. 22.30 Nieuws. 22.40 De veranderde wereld, dag sluiting. 23.00 Boekbespreking. 23.05 De Britse verkiezingen. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM n. 298 m. 7.00 AVRO. 7.30 VPRO. 8.00-24.00 AVRO. AVRO: 6.30 Olympisch Journaal. 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Lich te orkestmuziek (gr.). VPRO: 7.30 Dag opening. AVRO: 7.40 Lichte orkestmuziek (gr.). 8.00 Nieuws. 8.15 Lichte grammo foonmuziek. 9.05 De groenteman. 9.10 Mor genwijding. 9.30 Olympisch Journaal. (De nu volgende programma's kunnen onder broken worden voor rechtstr. uitz. uit Tokio). 10.00 Arbeidsvitaminen (gr.). 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Nws. 11.02 Huis houdelijke zaken, praatje. 11.15 Semi-klas- sieke orkestmuziek (gr.). 12.00 Mededelin gen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.03 Olym pisch Journaal. 13.00 Nieuws. 13.15 Mede delingen, eventueel actueel of grammo- VARA: 15.00-15.45 Voor de vrouw. 16.00- 16.15 Voor de kleuters. NTS: 18.15 Olym pische Spelen te Tokio. 19.30 Uitzending Stichting Socutera. VARA: 19.35 Glynis een originele Charbay, TV-film. NTS: 20.00 Journaal. VARA: 20.30 Achter het nieuws. 20.45 Uit, amusementsprogramma. 21.15 Woorden zijn maar woorden, TV-spel. NTS-journaal. 22.35 Britse verkiezingen, filmopname. 22.45 Olympische Spelen te Tokio. 23.45 Extra uitzending Journaal. 23.50 Britse verkiezingen. 24.0001.00 Uit slagen Britse Verkiezingen. NEDERLAND II NTS: 20.00 Journaal. NCRV: 20.01 De Lucy-show, TV-film. 20.30 Zangrecital. 20.45 Russisch Divertissement, balletpro gramma. 21.15 Forum. 21.55-22.10 Attentie! NOORDZEE 18.30 Mr. Ed. 19.00 Gevarieerd program ma. 19.22 Victory at sea. 21.00-22.00 Kri- minaimuseum (thrillerfilm). VAN MORGEN AF zal in 22 Nederlandse steden, waaronder Haarlem, een uitzonderlijk filmprogramma te zien zijn, dat twee opmerkelijke prestaties van nationale filmkunst bevat: Kees Brusse's „Mensen van morgen", voorafgegaan door „Amsterdam" van Herman van der Horst. Ieder die de ontwikkeling van de Nederlandse film van dichtbij of als belangstellend toeschouwer op een afstand heeft gevolgd, zal het zien van dit programma ongetwijfeld als een gedenkwaardige gebeurtenis ondergaan, die hem met een zekere trots en vol doening vervult. Twee uur lang wordt de bezoeker geboeid, ontroerd, geamu seerd met beelden en mensen die hij uit zijn onmiddellijke omgeving kent, maar die, bekeken en uitgezocht als ze zijn door het zoekend camera-oog, in ver hevigde mate bij hem „de schok der herkenning" zullen teweegbrengen. Hansje (19) wel te danken is aan de sfeer van ver trouwen en begrijpen die Brusse tussen hem en zijn „slachtoffers" heeft weten te scheppen, als aan het moeizame montage werk dat na de opnamen volgde en dat Brusse en zijn assistenten Robert Kruger en Peter Venema meer dan vijf maanden heeft beziggehouden. De film begint met opnamen van het binnenkomen van de medewerkers aan dit ongeschminkte levensverhaal in de studio, waar zij binnen een krijtcirkel moeten plaatsnemen om binnen het bereik van de camera's te blijven. LOEKI, 19 JAAR, een Amsterdamse volksjongen van Joodse afkomst opent de rij. Terwijl hij vertelt over zijn moeilijke jeugd, zijn ongeduldige natuur, hoe hij in aanraking is gekomen met de politie en in Groningen gedetineerd werd, worden de andere „medespelers" als zwijgende getui gen in korte flitsen geïntroduceerd, zodat we al even aan hun gezichten gewend zijn geraakt als ze straks zelf op de stoel bin nen de magische cirkel zullen plaats nemen. Loeki's verhaal wordt afgebroken en Linda, een meisje van het platteland, ge zond, fris en van een stralende blijmoedig heid, komt aan het woord en vertelt over haar leven op de boerderij, over het ver tier dat zij in het nabije dorp vindt en haar rol in een amateur-toneelgezelschap. Loeki komt terug en dan mengen zich steeds meer figuren in het gesprek: Cora, die tuinbouwarchitecte wil worden, Peet die voetballer en sportleraar is, Jan de student, de lichamelijk gehandicapte Har- hy, die zich als een virtuoos pianist ont popt, de sterk geremde Pieter, zoon uit een mislukt huwelijk, de negentienjarige Fransje, die er moderne ideeën op na houdt, Francine, de novice die zich voor bereidt op het kloosterleven en Riekje die in de rosse buurt terecht is gekomen. Om beurten verschijnen zij op het doek, en al pratend, meestal spontaan, soms wat geremd, wat ook weer onthullend SUPRA KoFFIE ALLEREERST DOOR het filmgedicht dat Herman van der Horst op Amsterdam maakte, een statige rij van imposante beelden die voor de filmer de essentie moeten hebben uitgemaakt van het begrip Amsterdam. Zeven jaar geleden kreeg Van der Horst van het gemeentebestuur van de hoofdstad de opdracht tot het ma ken van deze film, een vrije opdracht die hem van iedere verplichting ten opzichte van het onderwerp ontsloeg. Hij kon het aspect kiezen dat hem goeddacht, zijn in terpretatie van wat Amsterdam bij hem opriep aan gevoelens en ontroeringen, was doorslag gevend. Op zijn eigen, onimiteerbare wijze heeft Van der Horst toen zijn camera gericht op een stad, die al zo vaak gefilmd en gefotografeerd is en waarover bijna alles is gezegd wat er over te zeggen valt. Hij is begonnen zich een sterke beperking op te leggen door de essentie van Amster dam te zoeken in de binnenstad en daar van weer de kern, het hart, te kiezen om er zijn inspiratie uit te putten. „MEER DAN VEERTIG jaar geleden begonnen mijn omzwervingen door Am sterdam. Centraal in de herinnering aan deze tijd staat de aarzelende verkenning van de Jodenhoek op donkere winter avonden," zo schrijft Van der Horst zelf op de hoes van een Philipsplaatje, waar op de muzikale hoogtepunten uit zijn film zijn vastgelegd. Een van die hoogtepunten is het lied „Owinoe Malkeinoe" dat cantor Hans Bloemendal zingt in de lege syna goge en waarbij de camera zwerft langs de ruïnes van de Weesperstraat. Het werd ook een aangrijpend hoogtepunt in de film die verder zoekt naar de plek ken, waar Amsterdam door de eeuwen door zichzelf is gebleven, een continuïteit die in oude schilderijen haar bevestiging vindt. Amsterdam, dat is voor Van der Horst de Westertoren met zijn carillon, de zwer men krijsende meeuwen, de grachtenge vels, de Dam, het Waterlooplein, en het water, Amstel en IJ. Uit deze ingrediën ten stelt hij in een beheerst tempo en zon der de visuele uitvallen van vroeger, zijn loflied op de stad samen. Als in zijn vroeger werk begeleidt hij ook nu de beelden met een verhevigd na tuurlijk geluid: carillonklanken, gekrijs van meeuwen, orgelspel, Joodse zang en de muziek van draaiorgels een samen stel van klanken en geluiden die iedere Amsterdammer en iedere bezoeker van de stad kent. ZO CREëERT DE filmer in iets meer dan twintig minuten een krachtige impres sie van Amsterdam, beperkt, eenzijdig en met een gedurfd en eigen gebruik van tot cliché geworden aspecten. Zo nu en dan stremt de stroom der beelden en wordt onevenredig lahge aandacht besteed aan bepaalde onderdelen, zoals in de scènes op het Waterlooplein en bij de poppenkast op de Dam die op zichzelf echter voldoende boeiend van observatie zijn om hun leng te te rechtvaardigen. „Amsterdam" mag dan niet een hoogte punt zijn in het werk van Van der Horst, als voortzetting van zijn reeks onvergete- werkt en met een overrompelende natuur lijkheid, voltooien zij bij stukjes en beet jes hun eigen portret. Het is een fasci nerend en leerzaam schouwspel. De dertien ondervraagden vertegenwoor digen evenzoveel aspecten van onze sa menleving, en men krijgt een niet gering inzicht in opvattingen, frustraties en idealen die in uiteenlopende milieus het leven van jonge mensen beheersen en bepalen. Maar het is niet goed mogelijk met al leen maar wetenschappelijke belangstelling de beelden op het doek te bekijken. Naast de meeslepende argeloosheid en levens blijheid van het boeremeisje Linda, die zo nu en dan ongewild voor de vrolijkheid zorgt, en de ontroerende zuiverheid van novice Francine, die naar woorden zoekt om haar roeping te verklaren, ondergaat men het sobere verhaal van Riekje, die van de Leidsestraat naar de walletjes is gegaan, als een intens drama zoals geen speelfilm kan verbeteren, en leeft men mee met de moeilijkheden van Fransje, die op kostschool bij de nonnen al voor een slecht meisje doorging, en wordt men diep getroffen door het manmoedig relaas van de gehandicapte pianiste. Dit betrokken raken bij de korte levens schetsen die hier gegeven worden, is de grote kracht van Brusse's film, waarin de gemaniëreerdheid van de speelfilm ver vangen is door de beklemmende kracht die van de werkelijkheid uitgaat. MEN KAN TEGENWERPEN dat het procédé van „Mensen van morgen" ont leend is aan de techniek van het televi- sievraagstuk en dat Brusse zijn cinéma- vérité hier en daar geweld aandoet door dingen te suggereren die in de werkelijk heid niet plaatsvinden, zoals het ogen schijnlijk aanwezig zijn van de niet-onder- vraagdeft en hun quasi-reageren als één van het groepje aan het woord is. Maar dat zijn geringe bezwaren die wegvallen tegen de vele en wisselende ontroeringen en het voortdurende menselijke contact dat de toeschouwer bij het zien van dit fascinerende werk ondergaat. Advertentie Het bij deze psycho-montage gevolgde procédé komt neer op het interviewen van een tiental jongelui uit een zelfde leeftijds groep, maar uit zeer verschillende mi lieus, waarbij de proefpersonen moeten antwoorden op eenzelfde reeks vragen die zowel hun jeugd, beroep en omgeving be treft als hun opvattingen over uiteenlopen de vraagstukken, zoals godsdienst, poli tiek, omgang met de andere sekse, voor huwelijkse samenleving, vriendschap en angst voor de dood. In totaal verschenen dertien jongelui, in leeftijd variërend van 18 tot 23 jaar voor de camera's, waar achter zich Ruurd Fenenga, Fred Tam- mes en Henk de Ru hadden opgesteld. ZIJ WAREN GEKOZEN uit een groep van ongeveer 50 vóór-geïnterviewden, die door twee jonge psychologen, me vrouw Eva Smit-Beek en de heer K. T. Thio in gesprekken waren betrokken, waarna de daarvan gemaakte geluids bandjes door Kees Brusse op hun bruik baarheid beoordeeld werden. In twaalf op- namedagen kwamen de geselecteerden één voor één onder de schijnwerpers van de Cinétone Studio's en vertelden, gesti muleerd door de vragen die Brusse hun stelde, over hun leven, hun verhouding tot de ouders, hun problemen, hun kijk op de wereld. Pi eter (IS) Voorwaarde voor het slagen van het ex periment was de volstrekte natuurlijkheid en de ongeremde vrijmoedigheid, waar mee een en ander zou verlopen. En wat dat betreft kan al dadelijk gezegd wor den, dat Brusse en zijn team een comple te overwinning hebben behaald op de te rughoudendheid en geremdheid bij het spreken in het openbaar die de Nederlan der eigen is. MINSTENS ZES COMPLETE en aan grijpende jeugdportretten zijn uit de film te voorschijn gekomen, een succes dat zo- VOOR WOENSDAG NEDERLAND I KRO: 17.00-17.35 Voor de kinderen. NTS: 17.35-17.45 De Verrekijker, internationaal jeugdjournaal. 18.15 Olympische Spelen te Tokio. AVRO: 19.30 Dick van Dyke Show. NTS: 20.00 Journaal en weeroverzicht. AVRO: Televizier. 20.50 De Verdedigers, TV-film. 21.40 De thuislozen, documentaire. NTS: 22.25 Journaal. 22.30-23.30 Olym pische Spelen Tokio. „De Utrechtse Operette", één van de ongeveer 600 amateur-gezelschappen in ons land, begint in november met een operetteschool. Het is de eerste van ons land. Gedurende een drie-jarige opleiding in de avonduren wil „De Utrechtse Operet te" geschikte krachten rijp maken voor de Bühne. NEDERLAND II NTS: 20.00 Journaal. KRO: 20.01 Thea ter '64: theaterrubriek. 20.20 De blauwe maagden van St. Trinians (Blue murder at St. Trinians), film (Beide keuringen: al le leeftijden). 21.45-22.10 Onze man in Lon den. NOORDZEE 18.30 Beaver knapt het op. 18.58 Geva rieerd programma. 19.22 Star for today. 21.00-22.00 De Saint. Anne-Wil Blankers en Jules Hamel in een scène uit het televisiesvel „Woorden zijn maar woorden" van Alan Sharp, dat donderdagavond door de VARA wordt uitgezonden (Nederland I, 21.1522.25 uur).

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1964 | | pagina 11