Het Nationale Ballet
hedenavond in Haarlem
Voor hem.voor haar
BRYLCREEM
N.Ph.O. onder gastdirigent
Jaromir Nohejl
Eric Herfst van Lurelei-Cabaret:
Veertien doeken in
Uffizi vernield
Erik Vos verlaat
Nieuwe Komedie
Nederlanders zijn gauw gekwetst
Bussum experimenteert
met kleurentelevisie
NEGEN MUZEN
WOENSDAG 13 JANUARI 1965
13
Laat ze toch de knop omdraaien'
Vandaagwoensdag 13 januari, treedt Het Nationale Ballet o.l.v. Sonia Gaskell,
wederom op in de Stadsschouwburg te Haarlem, met een programma, dat enkele
premières voor deze stad omvat. Het programma ivordt geopend met de „Grand
Pas des Fiancees" (zie foto) uit Tsjaikofsky's ballet „Het Zwanenmeer', in de
choreografie van Jack Carter. In de oorspronkelijke partituur, geschreven in
1877, kwam deze „pas de six' als hoogtepunt van de derde akte. De zes prin
sessen dansen voor Prins Siegfried, die uit hen zijn bruid moet kiezen. De Grand
Pas des Fiancees wordt vertolkt door de solisten Olga de Haas, Kathleen Smith,
Jessica Folkerts, Ruth Weber, Maria Koppers en Calliope Venieris. In de huidige
produkties van „Het Zwanenmeer" is deze pas de six niet opgenomen.
De pas de deux „Romeo en Julia" op de muziek van Tsjaikofsky en in Serge
Lifars zetting, wordt vertolkt door Reuven Voorembergh en Ethery Pagava,
welke laatste deze rol voor de eerste maal danste op 15-jarige leeftijd bij het
gezelschap van de Markies de Cuevas. Zij heeft hiermede vele triomfen gevierd.
Dit seizoen is Ethery Pagava als gast aan Het Nationale Ballet verbonden.
Van een geheel andere dramatische strekking, is de geschiedenis var. „Het
Heksenjong", een ballet van de Engelse choreograaf Jack Carter dat in 1958 bij
het Ballet der Lage Landen werd uitgebracht en sedertdien niet in Nederland
gedanst is, ondanks het grote succes dat het destijds oogstte. De muziek is van
Leon Salzedo. De geschiedenis speelt zich af in .een afgelegen bergdorp in
Amerika, waar volgens de overlevering nog heksen in de bergen leven, Een
Heksenjong, Ronald Snijders, moet zijn liefde voor het aardse meisje, vertolkt
door Olga de Haas, met de dood bekopen. Dit verhalende ballet werd door vele
buitenlandse gezelschappen op het repertoire genomen en heeft grote internatio
nale vermaardheid gekregen, Het werd op 21 december bij Het Nationale Ballet
in première gebracht.
Het programma ivordt besloten met het bruisend vrolijke, verhalende ballet
Graduation Ball", gedanst op walsmelodieën van Johann Strauss. De choreograaf
David Lichine brengt in een bonte opeenvolging van kleurige scènes het verhaal
van een feestavond op een Weense meisjeskostschool, waar de kadetten van een
naburige militaire academie zijn uitgenodigd. De schitterende decors en kos
tuums zijn het ontwerp van Nicola Benois, als regisseur de scène verbonden aan
de Scala van Milaan.
Te gast bij Philips
Schilderij teruggevonden
De O.S. voor doven
T elevisiepr o gramma
VOOR DONDERDAG
NEDERLAND I
T.V-nabeschouwingen
Brandpunt-Post
J. Damshuizer
Sas Bunge
De radio geeft donderdag
Advertentie
(Van onze correspondent)
AMSTERDAM. „Ik kan mij van een Kamerlid van wie men toch een redelijke
intelligentie mag veronderstellen niet begrijpen, dat hij een minister lastig valt over
een cabarettekst die hij kennelijk niet goed heeft toegrepen", aldus Eric Herfst, leider
van het Lurelei-cabaret. Over de t.v.-uitzending, die zijn groepje op 24 november j.l.
voor de VARA verzorgde, heeft het V.V.D.-Tweede-Kamerlid Van de Vliet schriftelijk
vragen gesteld aan minister Bot. Dezer dagen liet de minister weten, dat bedoelde
uitzending „niet gevaarlijk was voor de veiligheid van de staat, de openbare orde of
de goede zeden". Nederlanders voelen zich gauw gekwetst. Televisiemedewerkers
kunnen er over meepraten. Eric Herfst, die met zijn Lurelei-cabaret dit seizoen twee
uitzendingen heeft gemaakt en er nog twee op stapel heeft staan, heeft beide keren
naast prettige reacties ook brieven gekregen van mensen, die zich hebben geërgerd.
„Wij laten ons daardoor niet van ons stuk brengen. Als wij teksten zouden gebruiken
die bij elke t.v.-kijker in de smaak vallen zou het zo'n zouteloos geheel worden, dat
het geen cabaret meer zou kunnen worden genoemd. Overigens heb ik nooit begrepen
waarom sommige mensen niet gewoon de knop omdraaien als het programma hen
niet aanstaat".
DE MEESTE TEKSTEN van het Lure
lei-cabaret zijn van Guus Vleugel. Zij zijn
gemaakt volgens het recept, dat zij aan
sluiting moeten hebben met de actualiteit.
Er worden geen politieke stekeligheden
gebracht, al kan een cabaret, dat de
maatschappij onder de loupe neemt die
politiek niet helemaal vermijden omdat
deze nu eenmaal in de maatschappij is
geïntegreerd. In de uitzending van 24
november heeft Jasperina de Jong als
woningzoekende hét anti-semitisme gehe
keld. Tot haar verbazing kwamen er
tientallen brieven van mensen, die haar
anti-semitisme verweten. „De mensen heb
ben gewoon niet goed geluisterd", aldus
Eric Herfst die de oorzaak ook wel ziet:
„in het theater moet men wel luisteren
of men wil of niet. Maar wie naar de t.v.
kijkt praat soms met zijn huisgenoten
over het programma en mist daardoor
veel van de tekst. Bij cabaretteksten gaat
het vaak om twee of drie worrden. Wie
die niet verstaat mist de hele scène".
IN DE decemberuitzending van Lurelei
kwam een scène voor die een samen
spraak tussen Koningin en Prins moest
voorstellen en weer waren er boze brief
schrijvers. „Er zijn er die zeggen dat je
van het Koninklijk Huis moet afblijven
omdat de Koningin niets terug kan doen.
Kan minister Marijnen dan wel wat terug
zeggen als hij op de hak wordt geno
men? De Koningin en Prins zijn immers
geen heiligen maar mensen en als je het
mij vraagt mensen die een gezond ge
voel voor humor hebben. Als ik van dat
laatste niet overtuigd was zouden wij die
scène niet of anders gebracht hebben'
Ook de onschuldige engeltjesscène in de
laatste uitzending heeft een aantal brieven
opgeleverd maar iedere cabaretier weet:
christelijk Nederland heeft bijzonder lange
tenen.
HET LURELEI-CABARET, dat zich
kenmerkt door een frisse geest, uisteken
de teksten, pittige inhoud en fijne humor,
is enorm in trek. Sinds de première op
29 september is het zaaltje van Bellevue
op de Leidsekade bij het Amsterdamse
Leidseplein op vier avonden na iedere
avond geheel uitverkocht geweest. Het
aantal bezoekers is tweemaal zo groot als
vorig jaar. kennelijk als gevolg van de
t.v. uitzendingen en de uitreiking van de
Edison aan Jasperina de Jong. In febru
ari gaat de groep, die naast het echtpaar
Jasperina de Jong en Eric Herfst bestaat
uit Sylvia de Leur, Leen Jonjewaard, Ro
bert Bos en pianist Rudi van Houten op
tournee en wordt er o.a. een week in Brus
sel gespeeld. Van maart af draait men
weer in Bellevue en het seizoen besluit
met een maand lang optreden in juli in
het Kurhaus te Scheveningen.
Lurelei is na enige omzwervingen vier
jaar geleden in het Bellevue-zaaltje op de
Leidsekade te Amsterdam begonnen. Eric
Herfst herinnert zich van die moeilijke
begintijd: „wij hebben eens een keer ge
speeld voor vier toeschouwers er werd
toen niet geapplaudiseerd, maar men gaf
na ieder nummer commentaartje als „gut,
dat was aardig" of zo".
(Van onze r.t.v.-medewerkster)
Alle vijf omroepverenigingen in alfabe
tische volgorde, zullen eenmaal in de
maand in Eindhoven kleurentelevisiepro
gramma's gaan verzorgen. Deze week be
gint de AVRO als eerste met het experi
ment.
Kleurentelevisie, door Philips al sinds
13 jaar in ontwikkeling, wordt door onge
veer 100 aangesloten toestellen in en rond
Eindhoven ontvangen. Het is de bedoeling
om op deze manier de omroepverenigin
gen ervaring met kleuren-t.v. te laten op
doen.
Ook de N.T.S. doet aan de eerste uit
zending mee; nieuwslezer Jan Gerritsen
heeft gezorgd voor een kleurenjournaal
Het programma wordt aangekondigd door
Ageeth Scherphuis. Medewerking verle
nen o.a. Otto Sterman, Rita Reys met het
trio Pim Jacobs, Edo Spier met Corinne
Rothschaefer en fotograaf Paul Huf.
FLORENCE (Reuter). In het Uffizi
Museum in Florence heeft men gistermid
dag veertien schilderijen beschadigd aan
getroffen. Het moet het werk zjjn geweest
van een geestelijk gestoord individu. Uit
de schilderijen z(jn met een mes of een
ander scherp voorwerp de ogen gestoken,
de naakten zjjn vooral beschadigd op de
plaats van de geslachtsorganen.
Het is een bijzonder ernstig geval. Res
tauratie zal de vernieulingen niet geheel
kunnen wegwerken, heeft de directeur ver
klaard. Er zijn doeken bij van de schilders
Lorenzetti, Daddi, Pontormo, Lotto, Mem-
ling, Jan Lys, Van Cleve, Leonbruno en
Pisano.
Ongeveer veertig bezoekers zijn na ver
hoor door de politie vrijgelaten.
(Van onze correspondent)
BRUSSEL. Het schilderijtje dat zon
dag werd gestolen uit het Museum Mayer
Vandenbergh in Antwerpen, is gisteren
teruggevonden. Het was, uit de lijst ge
sneden, verstopt achter een groot schil
derij in een andere zaal van het museum.
Waarschijnlijk heeft de dief het daar later
willen weghalen.
Morgenavond, donderdag 14 januari,
brengt de AVRO „Bill Clifford" van
Godfried Bomans als t.v.-spel in de
regie van Walter van der Kamp,
op het scherm. De foto toont de drie
hoofdrolspelers: Henk Molenaar,
Ton Lensink (Clifford) en Johnny
Kraaykamp.
Erik Vos, artistiek leider van de Nieuw»
Komedie, heeft met ingang van het seizoen
1965-1966 ontslag gevraagd. Hij heeft dit
besluit genomen om zijn werkterrein als
regisseur te kunnen verbreden.
Naar aanleiding hiervan zijn Berend
Boudewijn en Frans Vasen benoemd tot
directie van het gezelschap.
Erik Vos heeft negen jaar de leiding
gehad van de Nieuwe Komedie. Hij trok
onder meer de aandacht met een opvoering
van „De Perzen".
Het lid van de tweede kamer de heer
J. J. Voogd (P.v.d.A.) heeft aan de staats
secretaris van onderwijs, kunsten en we
tenschappen, drs. Van de Laar schriftelijk
gevraagd of het juist is dat de Nederland
se dovensportbond wegens gebrek aan
middelen niet in staat zal zijn een repre
sentatieve ploeg te zenden naar de Olym
pische Spelen voor doven, die dit jaar in
Washington zullen worden gehouden.
De heer Voogd vraagt voorts of de staats
secretaris bereid is maatregelen te tref
fen of te bevorderen, die het deze bond
mogelijk zullen maken op gewenste wijze
aan deze spelen deel te nemen?
Bijzonder eregeld. De staatssecretaris van
O.K. en W. heeft een bijzonder eregeld
toegekend aan de componisten Hendrik
Andriessen en Matthijs Vermeulen, de
zangeres Jo Vincent, de beeldhouwer
Hildo Krop, de schilder A. C. Willink
en de ontwerper Piet Zwart.
de huisvrouw. 9.40 Schoolradio. 10.00 Klas
sieke muziek. 11.00 Voor de zieken. VPRO:
11.45 Januari, een programma in de toon
soort van de louwmaand. 12.10 Leven op
het land, gesprek. 12.27 Mededelingen t.
b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nieuws. 12.40
Deze week. 13.00 Klassieke grammofoon-
muziek. 13.45 Voor de vrouw. NCRV: 14.15
Amusementsmuziek (gr.) 14.30 Moderne or
kestwerken (gr.) 15.30 Pianorecital: mo
derne muziek. 16.00 Bijbeloverdenking.
16.30 Lichte orkestmuziek (opn.) 17.00
Voor de jeugd. 17.30 Koorzang met harp
(gr.) 17.45 Jazzmuziek (gr.) 17.55 Sport-
rubriek. 18.10 Koorzang. 18.30 Sociaal pers
pectief. 18.40 Stereofonische uitzending:
lichte orkestmuziek. 19.00 Nieuws en weer-
praatje. 19.10 Radiokrant. 19.30 Geestelij
ke liederen (gr.) 19.45 Op de man af,
praatje. 19.50 Lichte grammofoonmuziek.
20.10 Boeren en Burgers in Buitenveen,
hoorspel. 20.35 Samen uit Samen thuis:
gevarieerd programma. 22.00 Kerkorgel
concert: klassieke muziek (opn.) 22.30
Nieuws. 22.40 Avondoverdenking. 22.55
Boekbespreking. 23.00 Nieuwe grammo-
platen met commentaar. 23.55-24.00 Nws.
BRUSSEL 324 m.
12.00 Nieuws. 12.03 Grammofoonmuziek.
12.15 Gevarieerde muziek (Om 12.25 Weer
bericht en mededelingen voor de scheep
vaart) 12.50 Beursberichten en program
ma-overzicht. 13.00 Nieuws. 13.20 Kamer
muziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Schoolradio
(Om 15.00 Nieuws). 15.45 Grammofoonmu
ziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten.
16.09 Franse les. 16.24 Liederen. 17.00 Nws.
17.15 Lichte muziek. 17.30 Vlaamse volks
muziek. 18.00 Nieuws. 18.03 Voor de sol
daten. 18.28 Paardesportberichten. 18.30
Moderne muziek. 18.45 Sportkroniek. 18.52
Grammofoonmuziek. 19.00 Nieuws en ra
diokroniek. 19.40 Grammofoonmuziek. 19.50
Vrije politieke tribune. 20.00 Klassieke en
moderne muziek (In de pauze: boekbe
spreking). 21.45 Moderne muziek. 22.00
Nieuws. 22.15 Jazzmuziek. 22.45 De Zeven
Kunsten. 23.00 Nieuws. 23.05 Opera- en Bel
cantoconcert. 23.55-24.00 Nieuws.
VOOR WOENSDAG
NEDERLAND I
NTS: 17.00 De Verrekijker, Internatio
naal jeugdjournaal. VARA: 17.10-17.45
Voor de kinderen. NCRV: 19.30 Barend de
Beer. 19.35 De Beverly Hillbillies, TV-film.
NTS: 20.00 Journaal. NCRV: 20.20 Pa Pin
kelman en tante Pollewop, beeldverhaal.
20.25 Attentie. 20.50 Een tegen allen, wed
strijdprogramma. 22.15 Dagsluiting. NTS:
22.25-22.30 Journaal.
NEDERLAND 2
NTS: 20.00 Nieuws in het kort. VARA:
20.01 Tussen Bach en Beatle: orgelspel en
zangsoliste. 20.20 Meneer jaagt: filmrepor
tage over jagen en stropers in Nederland.
20.50 Het huis waarin ik woon, Russische
speelfilm (alle leeftijden).
AVRO: 15.00-15.45 Voor de vrouw. 16.00-
16.15 Voor de kleuters. NTS: 19.30 Don
Pedro, poppenfilmpje. 19.40 Van Gewest
tot Gewest, regionaal journaal. 20.00 Jour
naal. AVRO: 20.20 AVRO: 20.20 Televizier.
NTS: 20.40 Sonate a trois, ballet. AVRO:
21.00 De avonturen van Bill Clifford, TV-
spel. NTS: 22.35-22.40 Journaal.
NEDERLAND 2
NTS: 20.00 Nieuws in het kort. KRO:
20.01 Huis op wielen, documentaire over
het leven van de woonwagenbewoners.
20.35 Marionettentheater. NTS: 21.00 Het
grote avontuur (The great adventure), epi
sode uit de geschiedenis van de Verenig
de Staten van Amerika. KRO: 21.45-22.10
Onze man in Londen.
Bij uitzondering bood de televisie gis
teravond minder goede aansluitingsmoge
lijkheden aan hen die hun keuze op een
paar programma-onderdelen van beid^
netten hadden laten vallen.
In plaats van de „Artistieke ontmoe
ting" met Jan Wolkers, die „moest ko
men te vervallen", bracht de AVRO (de
laatste tijd sukkelend met haar litteraire
uitzendingen) een herhaling van haar
film over de totstandkoming van een
Sleeswijk-revue op het scherm: een goe
de documentaire overigens, die een repri
se waard was.
De KRO bracht op Nederland I in de
tweede aflevering van de rubriek „Brand
punt-Post" een ontmoeting tot stand met
een top-selectie van Ingezonden-Stukken-
schrijvers. Frits v. d. Poel als commen
tator wel eens aangevallen om zijn wat
somber, donkerbruin stemgeluid
bleek een uitstekende gespreksleider te
zijn. Blijmoedig, ironisch, ongedwongen en
slagvaardig was de wijze, waarop hij zijn
gasten hielp hun problemen aan de kij
kers voor te leggen. En dat deze rubriek
reeds succes had, werd bewezen door het
heroptreden van een Tilburgse vrouw, die
vele jaren in een volslagen onbewoonbaar
huis had gewoond en na haar in de eer
ste aflevering van dit programma geuite
kritiek op het huisvestingsbeleid zowaar
zeven goede woningen kreeg aangeboden.
Waarmede de macht van dit medium
weer eens werd bewezen.
Natuurlijk hebben ook wij begrip voor
de noodzaak van hulpverlening aan onder
ontwikkelde gebieden en voor belangstel
ling, waar het gaat om de vrijwilligers
(zendelingen, missionarissen, zusters en
leken) die in die gebieden werken. Zoals
echter opnieuw uit de documentaire „You
are welcome" bleek, gaat ook de wijze,
waarop de t.v. documentaires over dit on
derwerp maakt, lijken op een (vaak wil
de) aaneenschkeling van gemeenplaat-
sen-in-woord-en-beeld. Van het ontwikke
lingsgebied Kameroen (al eens eerder
behandeld) kregen wij nu ook weer eens
al die bekende beelden te zien' verkom
merde mensen, vertederende kindertjes,
primitieve landbouwmethoden, modernise
ring en opbouw, ploeterende, bewonde
renswaardige idealisten etc. etc. Dit alles
afgewisseld met veelal weinig zeggende
opnamen van het landschap en de we
lige plantenwereld. Een stortvloed van
beelden, die met de stroom van begelei
dende commentaren en uitspraken, toch
niet het medeleven en de ontroering
wekte, die in zo'n geval gewenst zijn.
The perfect
hairdressing
BEECHAM (NEDERLAND) N.V. - VOOR ENGROS MOTAM, EGELANTIERSGRACHT 172-174, AMSTERDAM.
Een voortreffelijke avond muziek had
den bezoekers van het vijfde dinsdag
avondconcert te danken aan Jaromir No
hejl, dirigent van het Philarmonisch Or
kest te Olomouc, Tsjechoslowakije, die als
gast het Noordhollands Philharmonisch Or
kest leidde. Nohejl bezit de intelligentie
van de ware muzikant, een vermogen om
de frase te boetseren, haar van de eerste
tot de laatste noot zeggingskracht te ge
ven, partijen functioneel tegen elkaar te
plaatsen, een vorm verstaanbaar te ma
ken uit de groei van haar bestanddelen.
De Zevende Symfonie van zijn landgenoot
Antonin Dvorsjak (opus 70 in d kl.t., ein
delijk eens niet Uit de Nieuwe Wereld)
was een plezier om naar te luisteren, en
het moet een plezier voor de musici ge
weest zijn om zich door een zo soepele
directie te laten leiden. Een sprankelend
stuk overigens, met hier en daar een dra
matische noot die meer ter afwisseling
van de bruisende musiceerdrift dan ter
verkondiging van innerlijke conflicten bij
de maker schijnt aangebracht. Een Scher
zo, in het ritme van een Furiant, ging
met een zo vrolijke bezetenheid de zaal in
dat het bijna vreemd aandeed dat ieder
een rustig op zijn stoel bleef zitten. En
nergens werd iets opgeschroefd terwille
van het effect, het was om een stan
daard-uitdrukking met recht te gebruiken
gezond muziekmaken.
Hieraan voorafgegaan was voor de pau
ze eerst de ouverture Don Giovanni van
Mozart minder dan 24 uur voor de
première in Praag geschreven, zoals men
in iedere biografie kan lezen die al
trof door haar warme totaalklank en lo
gische zangerigheid (wat in het musiceren
geen tegenspraak betekent, maar een
plicht), gevolgd door het Eerste Vioolcon
cert van Bartók, met André Gertler als
solist. Wanneer men bedenkt dat in 1908
toen dit vioolconcert voltooid werd, figu
ren als Mahler, Reger, R. Strauss de toon
aangaven in het muziekleven van Midden-
Europa, wekt deze compositie die het werk
van een zeven-en-twintigjarige is, verwon
dering, en bewondering. In het eerste deel
treft de dichterlijke toon die uit het sobe
re weefsel van stemmen waarin het solo
instrument zonder forceren domineert,
vrijkomt. En in het tweede deel, tevens
finale, vooral de wijze waarop sommige
bruuske passages hun energie als het wa
re weer terugnemen in meer beschouwe
lijke fragmenten. André Gertler speelde
het stuk intens zonder opsmuk, met een
bezieling geschraagd door een vlekkeloze
techniek en belicht door een fraaie toon.
De nauwe verweving van de hoofdstem
met het orkest leverde door de beheerste,
toch bewogen gebaren van Nohejl geen
problemen op. Het orkest toonde ook hier
zijn beste kunnen. Het succes, zowel na
dit vioolconcert als na Dvorsjak's Sym
fonie, was aanzienlijk.
HILVERSUM I. 402 m. 7.00 AVRO. 7.50
VPRO. 8.00-24.00 AVRO.
AVRO. 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtendgym
nastiek. 7.20 Lichte grammofoonmuziek.
VPRO: 7.50 Dagopening. AVRO: 8.00 Nws.
8.10 Lichte grammofoonmuziek. 8.50 Och
tendgymnastiek. 9.00 De Groenteman. 9.50
Klassieke grammofoonmuziek. 9.35 Water
standen. 9.40 Morgenwijding. 10.00 Lichte
grammofoonmuziek. 10.50 Voor de kleu
ters. 11.00 Nieuws. 11.02 Huishoudelijke za
ken. 11.45 Voordracht. Stereofonische uit
zending: Pianorecital: klassieke muziek.
11.45 Voordracht. 12.00 Lichte muziek uit
Italië (gr.) 12.27 Mededelingen t.b.v. land
en tuinbouw. 12.30 Dansorkest en zangso
listen. 13.00 Nieuws. 13.10 Mededelingen,
eventueel actueel of grammofoonmuziek.
13.25 Beursberichten. 13.30 Licht ensem
ble en solist. 14.00 Stereofonische uitzen
ding: Bas-bariton en gitaar. 14.30 Dieren
in en rondom het huis, een programma
over het wel en wee van huisdieren. 15.15
Lichte grammofoonmuziek. 15.30 Moderne
muziek (gr.) 16.00 Nieuws. 16.02 Van vier
tot vijf, een radioprogramma in een note-
dop. 17.00 Voor de jeugd. 18.00 Nieuws.
18.15 Eventueel actueel. 18.20 Uitzending
van de Anti-Revolutionaire Partij. 18.30
Licht orkest en zangsoliste. 19.00 Voor de
kinderen. 19.05 Sportparade. 19.30 Con-
coursmuziek 1965. 20.00 Nieuws. 20.05 Mo
derne pianomuziek (gr.) 20.15 Concertge
bouworkest en solisten: klassieke muziek.
21.05 Nieuwe waarheden over werknemers,
klankbeeld. (I) 21.30 Concertgebouworkest
(verv.) moderne muziek. 22.15 Engelse
volksliederen (gr.) 22.30 Nieuws en mede
delingen. 22.40 Actualiteiten. 23.05 Disco-
taria: nieuwe grammofoonplaten. 23.55-
24.00 Nieuws.
HILVERSUM II. 298 m. 7.00 KRO. 11.45
VPRO. 14.15-24.00 NCRV.
KRO: 7.00 Het levende Woord. 7.05 Klas
sieke grammofoonmuziek. 7.30 Nieuws.
7.40 Pianorecital: moderne muziek. 8.00
Overweging. 8.05 Londens Symfonieorkest:
lichte orkestwerken. 8.30 Nieuws. 8.40 Voor
Het geheim van een goed verzorgd
uiterlijk? Brylcreem - de wereld
beroemde Engelse haarcrème!
Brylcreem houdt het kapsel de hele
dag perfekt in model, Brylcreem
houdt haar en hoofdhuid fris en ge
zond. Brylcreem - ook voor Uvvhaar!