„Incident in Vichy" van Arthur Miller Het weekeinde Première bij het Nieuw Rotterdams Toneel Opnieuw onderzoek naar persoonlijke verantwoordelijkheid Toneelschandaal in Rome bij besloten voorstelling van „De Plaatsbekleder" NEGEN MUZEN Connie v. d. Bos gaat naar Napels 5 MAANDAG 15 FEBRUARI 1965 Inghelbrecht overleden Hans van den Bergh Inval door vijftig politie-agenten nabeschouwingen Damshuizer C oncertgebouw-Den Bosch schade van f l1/2 miljoen Rectificatie Winnares Song Festival De radio geeft dinsdag HILVERSUM I. 402 m. 7.00 AVRO. 7.50 VPRO. 8.00-24.00 AVRO. T elevisieprogramma V olksdancursus voor kinderen BINNEN EEN JAAR na zijn „After the Fall" (dit seizoen bij de Haagse Comedie) is Arthur Miller met een nieuw stuk gekomen dat aansluit bij dezelfde problematiek. In dat vorige stuk voerde Miller een aantal personages ten tonele die worstelden met een schuldgevoel ten aanzien van de nazimisdaden uit de tweede wereldoorlog. Is niet ieder mede-verantwoordelijk voor wat zijn mede mensen hebben gedaan? luidde daar de probleemstelling. In dit nieuwe stuk „Incident at Vichy" dat zaterdagavond bij het Nieuw Rotterdams Toneel in première is gegaan, klinkt het antwoord door. Ja, allen die twijfelden of de ge ruchten juist waren, allen die slechts het vege lijf hebben gered, allen die hun ogen sloten uit angst, zijn mede-verantwoordelijk. Want het misdrijf dat door de nazi's aan het joodse ras werd bedreven, is hetzelfde misdrijf dat wij allen in het klein bedrijven, tegen medemensen die wij niet als gelijk en gelijk waardig beschouwen. „Ieder heeft zijn eigen jood", roept een joodse psychiater in dit stuk dan ook uit. MAAR TOCH EINDIGT „Incident op Vichy" op een hoopgevende toon. Het stuk dat zich afspeelt op een politiehulppost te Vichy in het jaar 1942, toont in één door lopend toneelbeeld een tiental mannen die bij een razzia zijn opgepakt en nu zitten te wachten tot een onderzoek zal uitwij zen of ze jood zijn of niet. Miller heeft geen poging gedaan om een volledig rea lisme door te voren, daarvoor zijn de man nen te duidelijk als vertegenwoordigers van verschillende mensentypen en sociale milieus gekozen. Zo is er een beroemde acteur bij, die „speelt" dat er geen wer kelijk gevaar dreigt, er is een kunstschil der die, uit angst, aan niets anders dan zichzelf kan denken, voort een zigeuner, een kelner, een zakenman een jongen etc. De centrale figuren zijn een psychiater die die zich tot het uiterste van de situatie re kenschap wil geven en ook min of meer Miller's standpunt vertegenwoordigt, en een per ongeluk gearresteerde Oostenrijk se prins die op het eind van het stuk, door het dringende beroep dat de psychiater doet op zijn geweten en medemenselijke verantwoordelijkheid, zijn vrijgeleide af staat aan de joodse arts met wie hij het laatst is overgebleven. Hiermee geeft Mil Ier aan, dat slechts een plaatsvervangend lijden geheel voor schuld kan vrijwaren. WAT MEN OOK van deze extreem door gedachte beschouwingen over het schuld probleem mag denken, zeker is dat Mil ler kans heeft gezien om ondanks de mo raliserende inslag en het exemplarische ka rakter van zijn personages, een ongewoon pakkende dramatische ontwikkeling te be werken. Vooral naarmate het stuk vorder de de expositie doet wel wat gekunsteld aan wint het gebeuren aan menselijk heid, hetgeen enerzijds wel aan de klem mende werking van de situatie zelf te dan ken was, maar anderzijds toch ook duide lijk aan de meesterhand waarmee de schrijver het maximum aan geladenheid uit de sobere opzet en de minieme verwik kelingen weet te halen. De voorstelling van het Rotterdams to neel was kennelijk met de grootste eer bied voor 's schrijvers bedoelingen in el-: kaar gezet. Jan Teulings had op dezelfde eenvoudige maar effectvolle manier de ré gie-gevoerd' en de grootst mogelijke bewe gelijkheid verleend aan wat in wezen ook een hoorspel had kunnen zijn. Men speel de in een grauw, de sfeer van verlaten heid mooi accentuerend decor van Johan Greter dat overigens de plaats van hande ling niet overduidelijk karaktiseerde. Er was een tot in de kleinste rollen zeer goed en homogeen samenspel te zien, waar bij alleen de verstaanbaarheid nog wel iets te wensen overliet. WIM HODDES liet een raak portret zien van de gladde collaborerende zakenman, Eli Blom gaf zeer zuiver de egocentri sche angst van de kunstschilder weer. Hans Culeman was, op de wat gechargeerde dronkenmansscène na, adembenemend als een Duitse weermachtsofficier terwijl te vens vermeld moeten worden Johan De Franse componist en dirigent Desiré Emile Inghelbrecht is zondag na een kort ziekbed in de ouderdom van 84 jaar te Pa rijs overleden. In zijn lange loopbaan is Inghelbrecht di rigent geweest van les Ballets Russes en van het Zweedse Nationale Ballet. Hij is dirigent geweest van de Opéra Comiqué te Parijs. In 1934 heeft hij het Franse Nationale Orkest opgericht dat hij gerui me tijd geleid heeft. Hij heeft populaire liedjes voor Franse operettes gecompo neerd. Voorts heeft hij boeken over mu ziek gepubliceerd. De overval door de Romeinse politie van het keldertheatertje. In de deur opening de leider van de toneelgroep die „De plaatsbekleder" speelde, Gian Carlo Volonter. Schmitz als de acteur, Piet van der Meu- len als de wanhopige maar energieke elec- tricien, Henk Uterwijk als een joodse jon gen en Edmond Classen als een lugubere professor in de anthropologie. De beide hoofdrollen waren in handen van vader en zoon Flink. De aristocraat kreeg van Richard Flink alle benodigde noblesse en een langzaam toenemend ver antwoordelijkheidsgevoel mee. Coen Flink verving de overwerkte Rob de Vries als de psychiater en deed dat zeer geroutineerd en in de sfeer van een alleszins overtui gende ontreddering. Het mag waar zijn dat een op ethische vragen gericht stuk als dit, nooit bekend zal komen te staan om zijn dramatische kwaliteiten, maar wat het in dit opzicht te kort schiet wint het ruimschoots terug door het belang van de aan de orde ge stelde gewetensvragen die ons allen aan gaan. Coen Flink en Richard Flink in „In cident in Vichy" bij het Nieuw Rotterdams Toneel. (Van onze correspondent) ROME. Rome heeft zaterdagavond een toneelschandaal beleefd van een zeer bijzondere soort. Een schandaal dat misschien wel eens politieke gevolgen zou kunnen hebben. Niet dat het opgevoerde stuk zo schandalig is: het ging om „De Plaatsbe kleder' het stuk van Hochhuth, dat men ook in ons land heeft opgevoerd, en waarin sprake is van de medeschuld van paus Pius XII aan de vervolging der joden. De stelling van Hochhuth is vrjj simpel. De paus had door te protesteren tegen de uit moording der joden, waarvan hjj volledig op de hoogte was, een zo'n sterke anti- Hitleriaanse beweging kunnen verwekken, dat Hitier deze vervolging onmiddellijk zou hebben moeten schorsen. HIJ ZOU alleen al door het opzeggen van het concordaat het grootste deel van de katholieken in Duitsland zelf voor de gewetensvraag hebben gesteld of 't opvol gen van dë bevelen der SS wel te rij men viel met hun katholieke geloofsover tuiging. De algehele nalatigheid van de paus op dit gebied zou voortvloeien uit een sterke sympathie van de paus voor alles wat Duits was en zijn angst voor Azië en de Russen en moet hem als een onvergeeflijke zonde worden aangerekend. Dit is in het kort de stelling van de Duit se schrijver. Dit stuk heeft vrijwel overal weerstand gevonden in bepaalde katholieke kringen. Maar natuurlijk is het heel wat anders een dergelijk stuk op te voeren in Amster dam of in Rome. Eerst leek het zelfs of het stuk nooit in het Italiaans vertaald zou worden. Dit is wel gebeurd; de moedige uitgever Feltrinelli heeft het aangedurfd. Enkele maanden geleden besloot een klei ne, maar beslist niet onbeduidende toneel groep onder leiding van Gian Maria Vo lonter, het stuk ten tonele te brengen. Het bleek onmogelijk de beschikking te krij gen over een theater. Volonter, die over een wilskracht beschikt, waar zijn naam op zinspeelt, huurde tenslotte voor het enorme bedrag van 200.000 lire per maand een kleine kelder, gelegen onder een kerk je, dat al tientallen jaren gesloten is. Hij liet die ruimte enigszins in orde brengen en daar zou dan het stuk en naderhand ook andere stukken die men in officiële theaters niet aandurft, worden opgevoerd. IN HET CONCORDAAT tussen het Vati- kaan en Italië vindt men als artikel 1 de aanmaning van de Italiaanse regering al les in het werk te stellen om te voorko men dat in de heilige stad Rome manifes taties plaats hebben, die in strijd zijn met de goede zeden of met de Rooms Katho lieke godsdienst. Een beroep op dat arti kel van het concordaat is in 'het onderha vig geval uitgesloten. In de eerste plaats is het stuk van Hochhuth allerminst tegen de katholieke godsdienst gericht en de meest nobele figuur, de plaatsbekleder, waaraan het werk zijn naam ontleent, is tenslotte een Jezuïetenpater; en in de tweede plaats heeft het Vatikaan er stel lig geen belang bij dat in het Italiaanse parlement een discussie begint over dat concbrdaat, dat in een wel heel ongeluk kig ogenblik een onderdeel is geworden van de Italiaanse grondwet. Het Vatikaan zou dus tegen de opvoering van de plaats bekleder beslist niet meer dan een gema tigd protest hebben doen horen. Dat neemt niet weg, dat het Vatikaan in Rome een geweldige macht heeft en dat er niets ge beurt, wat het Vatikaan niet wil. Men zoekt er eenvoudig andere uitwegen. DAT HEEFT MEN ook in dit geval ge daan, maar helaas met een absoluut ge brek aan tact, wat bij de Italiaanse poli tie weieens meer wordt geconstateerd. Zaterdagavond had Volonter een kleine groep toneelcritici en buitenlandse journa listen uitgenodigd, om in zijn kelder als zijn gasten het stuk te komen zien. Dat woord gasten, moet extra worden onder streept, want volgens de voorschriften mag geen enkele ruimte voor publieke sa menkomst worden gebruikt, zonder dat eerst de goedkeuring is verkregen van de politie en de brandweer. Die goedkeuring is ook wel aangevraagd, maar de zaak werd, waarschijnlijk met opzet, op de lange baan geschoven, zodat een maand geleden door Volonter werd besloten een club op te richten, met de naam Nuove Lettre (nieuwe litteratuur), waar vrienden dus zouden samenkomen voor besprekin gen van litteratuur en verder voor toneel opvoeringen. HET WAS DUS ZIJN bedoeling, dat be trouwbare personen lid van die club kun nen worden en dus die voorstellingen kun nen bijwonen. Dat betrouwbare is wel heel belangrijk, want zodra er een paar fascisten-nozems een rel zouden gaan ma ken in de kelder, heeft de politie een aan leiding om in te grijpen en de zaak te sluiten. De critici en vrienden waren binnenge komen om de eerste voorstelling te zien, gezetën op geïmproviseerde houten ban ken, ongeveer dertig man totaal. De op voering was nog geen zes minuten aan de gang, toen een vijftigtal politieagenten de ijzeren wenteltrap afstormden, aange voerd door de plaatselijke commissaris van politie en last gaven dat allen het lo kaal onmiddellijk moesten verlaten, waar aan de toneelspelers zich in het geheel niet stoorden. Aan het publiek werd ge zegd, onmiddellijk heen te gaan. Sommi gen gingen onder protest heen, anderen lieten zich, zoals uw correspondent, er uit dragen, maar de toneelspelers gingen rus tig voort. Zij zijn tot hedenmorgen in het theatertje blijven zitten, een „sit down"- staking," terwijl buiten een politieblokka- de was. Enkele arrestaties werden onder luid tu mult verricht. Men is in Rome over het algemeen niet gelukkig met deze rel, die men als een onhandigheid van de politie beschouwt. Radio Vaticana tenslotte noemde het plan om dit stuk in Rome op te voeren een ernstige belediging van de nagedachtenis van paus Pius XII. Werkgroep mimespelers. Nog dit seizoen zal Will Spoor een werkgroep in het leven roepen die zich bezig zal houden met het ontwerpen van modern mime- repertoire. Binnenkort wordt een auditie gehouden voor gegadigden. Zijn bedoe ling is, door het geven van incidentele, niet commerciële voorstellingen, con tacten te leggen met regisseurs, decora teurs, auteurs, musici, cineasten, De sport kreeg een zeer ruime,maar ook verdiende plaats in de televisie-uitzen dingen van dit weekeinde. Zeer spannend waren de reportages van de wereldkam pioenschappen hardrijden op de schaats in Oslo; een minder goede beeldkwaliteit ten spijt, boden de reportages van het Europese kampioenschap kunstrijden voor paren en dames, gehouden in het verre Moskou, eveneens een boeiende aanblik. Goede en sportieve prestaties rechtvaar digden voorts het rechtstreekse beeld- verslag van de internationale, open bad mintonkampioenschappen in de Haarlem se Duynwijck-hal. Een andere finale, die van de voorronde van het Song Festival, bracht zaterdagavond nog meer spanning. Met haar liedje „Het is genoeg" ver overde Connie v.d. Bos terecht de eerste plaats. Haar reacties (haar geluk en ont roering) en die van de verliezers lever den een zeldzaam direct stukje televisie op. De huldiging van de winnares werd verstoord door een jurylid, dat de ge legenheid misbruikte om propaganda voor het Sittardse Carnaval te maken. En, het moet gezegd, ook Teddy Scholten, hoe kittig en gevat dan ook, viel het moeilijk op de bescheiden, tweede plaats te blijven die een presentator ook een vrouwe lijke dient in te nemen. De K.R.O. vulde de rest van het zater dagavondprogramma met een aflevering van Brandpunt, dat een knap verslag van de grootscheepse opsporing .van kisten met S.S.-documenten in de Harz bevatte, en met een vervolg van de Western-serie „Bonanza". In haar programma van gis teravond zond de N.C.R.V. een lange re portage uit over Ierland, dat dankzij enig» krijgssuccessen van koning-stadhouder Willem III (van Oranje), een paar eeuwen geleden behaald, nog altijd in tweeën ver deeld is: het protestantse, sterk pro-Brits® noorden en het fel onafhankelijke rooms- katholieke zuiden. Vooral het noorden, sterk onder de invloed van de „loges" der Oranjemannen, bleek met zijn voorhisto risch kiesstelsel, een democratisch nog sterk achtergebleven gebied. Het tachtig jaar oude Concertgebouw in Den Bosch, dat donderdagavond door een gasontploffing voor een groot deel werd vernield, zal waarschijnlijk met de grond gelijk gemaakt worden. Dat betekent, dat de eigenaren van dit de laatste jaren als bioscoop gebruikte pand, een schade heb ben geleden van ongeveer anderhalf mil joen gulden. Daar komt nog eens 150.000 bij wegens verlies van twee gloednieuwe filmapparaten met toebehoren. De schade wordt door de verzekering gedekt. Men verwacht dat op de plaats van het Concertgebouw een stadsgehoorzaal ge bouwd zal worden. Voor zulk een cultu reel centrum bestaan al enkele jaren plannen, maar door geldgebrek is het tot nu toe steeds bij plannen gebleven. Hel complete kostbare instrumentarium van Het Brabants Orkest, dat altijd zijn repe tities in het Concertgebouw hield, is bij de ontploffing behouden gebleven. De con certleden oefenen nu tijdelijk in de Bos sche schouwburg Casino, waar ze ook al tijd hun officiële uitvoeringen geven. Een onzer medewerkers voor filatelie heeft in ons blad van zaterdag het beeld „Vallende verzetsstrijder" toegeschreven aan Hans Raedeker, een naam die in geen kunst-Baedeker te vinden is-, Want de beeldhouwer John Raedecker heeft een c meer en de filosoof-criticus Hans Redeker een a minder. Wie dus op 6 april de post zegelserie met verzetsmonumenten koopt treft op de 7 centswaarde een beeld aan van John Raedecker. Een beetje beduusd was ze wel, de win nares van het Nederlandse songfestival, Conny van den Bos. „Ik weet niet wat me overkomt, ik heb er niet op durven hopen". Omringd door familieleden, jour nalisten en fotografen, doet ze haar ver haaltje. „Ik ben erg gelukkig met de keu ze van dit lied. Het is een fijn, vlot num mer, dat Johnny Holshuysen speciaal op mijn verzoek geschreven heeft. Ik kreeg namelijk alleen maar langzame nummers binnen en ik vond dat er beslist een vluggertje tussendoor moest. Welk van de drie liedjes die ik gezongen heb ik het meest prefereer? Dat kan ik niet vertel len. Ik vind ze alle drie uitstekend". Denk je zelf enige kans te maken in Napels? „Daar kan ik niet over oordelen. Ik hoop alleen dat de jury daar, een voorkeur aan de dag zal leggen voor vlugge num mers. Zo'n festival is en blijft overigens toch een gok. Vandaag op de dertiende heb ik met 13 stemmen gewonnen, straks in maart zien we wel weer. Het hangt ook een beetje van de loting af, hoe je beoordeeld wordt". Die loting is inmiddels bekend geworden. Nederland zingt in Na pels als nummer één, een wel zeer onge lukkige plaats. De componist-accordeonist Johnny Holshuysen en tekstschrijfster Jo ke van Soest zijn geen onbekenden in het vak. Holshuysen heeft menige compositie op zijn naam staan, waaronder nog een paar festivalliedjes en Joke van Soest, in het dagelijks leven gewoon de vrouw van Karei Prior, leider van het Nederlands Songfestival, schreef o.a. de tekst voor het eerste eigen liedje van André van Duyn, dat hij enkele weken geleden zong in de show van Willeke en Willy Alberti. AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtendgym nastiek. 7.20 Carillon. 7.30 Lichte grammo- foonmuziek. VPRO: 7.50 Dagopening. AVRO: 8.00 Nieuws. 8.10 Lichte grammo- foonmuziek. 8.50 Gymnastiek. 9.00 De groenteman. 9.05 Klassieke grammofoon muziek. 9.35 Waterstanden. 9.40 Morgenwij ding. 9.55 Boekbespreking. 10.00 Arbeidsvi taminen (gr.). 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Nieuws. 11.02 Voor de zieken. 12.00 Lichte orkestmuziek uit Portugal (gr.). 12.17 Overheidsvoorlichting: Voor de landbouw. 12.27 Mededelingen t.b.v. land- en tuin bouw. 12.30 Dansorkest en zangsolisten. 13.00 Nieuws. 13.10 Mededelingen, eventueel actueel of grammofoonmuziek. 13.25 Beurs berichten. 13.30 Zangsolisten en pianospel. 14.00 Voor de vrouw. 14.40 Schoolradio. 15.00 Lichte grammofoonmuziek. 15.30 En gels in Nederland, lezing. 15.45 Lichte ka mermuziek (gr.). 16.00 Nieuws. 16.02 Viool en piano: moderne muziek. 16.30 Voor de jeugd. 17.30 New York Calling. 17.35 Lich te grammofoonmuziek voor de jeugd. 18.00 Nieuws. 18.15 Eventueel actueel. 18.20 Or gelspel. 18.30 Radio Volks-Universiteit: De Antillen: Cultureel Mozaïek een uitzen ding i.s.m. de Sticusa door drs. M. D. Thijs. 19.00 Voor de kinderen. 19.05 Paris vous parle. 19.10 Fragmenten uit de opera: Die Frau ohne Schatten (gr.). 20.00 Nws. 20.05 Radar: radioperiodiek. 20.45 Ama teursprogramma. 21.10 Toneelbeschouwing 21.20 Instrumentaal ensemble en orgel: po pulair klassieke muziek. 21.45 Sitar: ra diotijdschrift voor gitaristen. 21.55 Piano recital: klassieke muziek. 22.30 Nieuws en mededelingen. 22.40 Actualiteiten. 23.00 Ge sproken brief. 23.05 Modern toneel: Frag menten uit de éénakter: De droom van Amerika. 23.40 Pianospel: lichte muziek. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II. 298 m. 7.00-24.00 KRO. KRO: 7.00 Het levende Woord. 7.05 Ouverture: lichte grammofoonmuziek en reportages. (7.30-7.40 Nieuws. 8.00-8.05 Overweging). 8.30 Nieuws. 8.40 Voor de huisvrouw. 9.40 Schoolradio. 10.00 Muziek- Mozaïek, gevarieerd muzikaal programma (gr.). 11.00 Voor de vrouw. 11.30 Lichte grammofoonmuziek. 11.50 Volaanvoor uit, lezing. 12.00 Angelus. 12.03 Lichte Ita liaanse muziek (gr.). 12.20 Voor de boeren. 12.27 Mededelingen t.b.v. land- en tuin bouw. 12.30 Nieuws. 12.40 Actualiteiten of grammofoonmuziek. 12.50 Draaien maar!! lichte grammofoonmuziek. 13.35 Licht vo caal ensemble (gr.). 14.00 Voor de platte landsvrouwen. 14.10 Musiësta: gevarieerd muzikaal programma (gr.). 14.50 Lichtba ken, lezing. 15.00 Rieleksen.gevarieerd programma. 16.00 Voor de padvinders. 17.50 Overheidsvoorlichting: Mens en sa menleving. Beeld en werkelijkheid. Een beschouwing over onze visie op de ander, door dr. G. Hendriks, directeur bij het ministerie van Maatschappelijk Werk. 18.00 Licht instrumentaal kwartet: lichte muziek. 18.15 Musette-ensemble (gr.). 18.20 Uitzending van het Gereformeerd Politiek Verbond: Laat de stembus vrij! Spreker: De heer P. Jongeling, lid van de Tweede Kamer. 18.30 Portret in muziek (gr.). 18.50 En nu mijn geval: vragenbeantwoording. 19.00 Nieuws. 19.10 Actualiteiten. 19.30 Me- tropole orkest en zangsolist. 20.00 Opera fragmenten (gr.). (Stereofonische uitzen- ding). 20.35 Vlaanderen 1965: serie be schouwingen over de Vlaamse problema tiek (II). 20.50 Klassiek strijkkwartet (gr.). 21.20 Omroeporkest (opn.): klassieke mu ziek. 22.05 De zingende kerk: bloemlezing uit het gregoriaanse repertoire. 22.25 Boek bespreking. 22.30 Nieuws. 22.40 Epiloog. 22.45 Alle landen hebben allerhande lied jes. 23.15 Lichte grammofoonmuziek. 23.55- 24.00 Nieuws. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nieuws. 12.03 Grammofoonmuziek. 12.15 Gevarieerde muziek. (12.25 Weerbe richt en mededelingen). 12.50 Beursberich ten en programmaoverzicht. 13.00 Nieuws. 13.20 Kamermuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Schoolradio (15.00 Nieuws). 15.45 Amuse mentsmuziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Beursbe richten. 16.09 Duitse les. 16.25 Kamermu ziek. 16.55 Grammofoonmuziek. 17.00 Nws weerber. en mededelingen. 17.15 Jazzmu ziek voor de jeugd. 17.45 Fanfaremuziek. 18.00 Nieuwg. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesportberichten. 18.30 Evergreens. 18.45 Sportkroniek. 18.52 Grammofoonmu ziek. 19.00 Nieuws, weerbericht en radio kroniek. 19.40 Lichte muziek. 19.50 Voor de middenstand. 20.00 Hoorspel. 21.20 Lich te muziek. 22.00 Nieuws en berichten. 22.15 Amerikaanse volksmuziek. 22.45 De zeven kunsten. 23.00 Nieuws. 23.05 Stemmig ge mengd avondprogramma. 23.55 Nieuws. 24.00-010 Voor de scheenvaa»* VOOR MAANDAG NEDERLAND I NTS: 18.30 Reportage Europese kampi oenschappen kunstrijden te Moskou. CVK IKOR/RKK: 19.30 Bijbelvertelling voor d® kleuters. 19.35 Kenmerk: actualiteitenru briek van de Kerken. NTS: 20.00 Journaal en weeroverzicht. 20.20 Politieke Partij - V.V.D. 20.30 Mensen die men ontmoet (A face in the crowd), speelfilm (beide keu ringen 14 jaar). 22.30-22.35 Journaal. NEDERLAND II NTS: 20.00 Nieuws in het kort. KRO: 20.01 Waauw: gedanste hit-parade. 20.35 De eerste eeuwen van het Christendom, documentair programma (2). NTS: 21.05 Die Bamberger Symphoniker: modern® muziek. KRO: 21.45-22.10 Onze man in Washington. VOOR DINSDAG Nederland 1 NOT-NTS: 14.05-14.30 Schooltelevisie. NTS: 19.00 Weekjournaal voor Gehoorge stoorden. 19.30 Engelse les. VARA: 20.20 Achter het nieuws. 20.45 Tel uit je winst: hobbyquiz. 21.20 TV-Rechtbank. De poli tierechter behandelt een aantal kleine de licten: belediging en huisvredebreuk. 22.40 Actueel Humanisme. N T S: 22.50-22.55 Journaal. Nederland 2 NTS: 20.00 Nieuws in het kort. NCRV: 20.01 Hootenanny: volksliedjes en gospels. NTS: 20.20 Station Petticoat, TV-film. NCRV: 20.45 Rondleiding in het Scienc® Museum te Londen. 21.25 Drie maal negen (Dial 999), TV-politiefilm. 21.50 Attentie CVK-IKOR: 22.10-22.35 Kerk en Sport, do cumentair programma. De Haarlemse volksdansgroep In den Doelen begint zaterdag 20 februari met een volksdanscursus voor kinderen van 10 tot 15 jaar.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1965 | | pagina 5