DE STANDVASTIGE PRINS" trivia m k l CONSERVEN Staff* i K VANAVOND ï- fES] \hW UW EXTRA CILINDER Tweede avond voor! Beaux Arts rio I NEGEN MUZEN Nederlands Danstheater met Holland Festival-programma „Point of no return" bij Nederlands Danstheater Proefopstelling van Vliegend Tabret RITMEESTER Tabret Pools theaterlaboratorium in Amsterdam HO HOLU^ ■SillWÊÊÊmm WOENSDAG 29 JUNI 1966 7 Afwisseling van mysterie en hysterie Zestienjarige Rus wint T s j aikof sky-concour s De weduwe van Boris Pasternak overleden m, ook in de vakantie Giulietta Masina naar Holland Festival-première Erik Vos blijft voorlopig in Verenigde Staten De radio geeft donderdag Televisie pro gr am m a k' m: Nieuw vcent/ Een nieuwe Ritmeester panatella! Lang. Verfijnd. Uitermate mannelijk. En vooral: een Ritmeester. HET POOLSE Theaterlaboratorium „Dertien rijen" uit Wroclaw (het voor malige Breslau) heeft gisteravond HUL nn0 in Frascati te Am sterdam in het ka der van het Hol land Festival een voorstelling gegeven van „De stand vastige prins", een zeer vrije bewer king van Calderons drama „El prin cipe constante". De voorstelling zal tot en met zaterdag elke avond wor den herhaald. DE NAAM THEATERLABORATO RIUM is goed gekozen voor het groepje onder leiding van Jerzy Grotowski, waar mee men nu in Frascati kan kennisma ken, want hier wordt werkelijk laborato riumwerk op toneelgebied verricht. Het eigenlijke doel ervan is danook niet het geven van openbare voorstellingen maar „het bestuderen van technische en crea tieve problemen van het toneel door mid del van praktische experimenten in ver band met de wenselijkheid tot verbete ring van het werk van de toneelspeler en de bevordering van de algemene ontwik keling van diens beroep", zoals het sta tuut van de groep zegt. Men moet „De standvastige prins" daarom niet gaan zien- als een gewone toneelvoorstelling, zelfs niet als een experimentele (want dan komt men bedrogen uit), maar eer der als een demonstratie van een zoeken naar nieuwe spelmogelijkheden, geba seerd op oeroude Europese en Oosterse uitdrukkingsmiddelen waaronder ook de toepassing van Yoga is opgenomen. ALLE CONVENTIONELE vormen van toneelbouw heeft Grotowski afgeschaft. In plaats daarvan vindt men in Frascati een soort van grote, omheinde houten badkuip, waaromheen enige lange ban ken staan. Op die banken gezeten en nog al ongemakkelijk over de hoge omhei ning gebogen kunnen ongeveer zeventig toeschouwers kijken naar wat zich daar beneden in de langwerpige arena afspeelt. Maar hoewel door deze opstelling de af stand tussen spelers en publiek bijzonder klein is geworden, leidt dit tegen Gro- towski's bedoelingen in niet tot een sterker geestelijk contact. Men krijgt als toeschouwer veeleer het gevoel dat men van boven af in een aquarium kijkt, waarin exotische vissen rondspartelen wier vreemde gedragingen even fascine rend als onbegrijpelijk zijn. DAT NIET-BEGRIJPEN komt ln dit geval natuurlijk voor een deel voort uit onbekendheid met de Poolse taal. Maar toch waarschijnlijk voor een nog groter deel is dit het gevolg van Grotowski's methode, die er niet op uit is het dra matische gebeuren met behulp van alge meen-geldige uitdrukkingsmiddelen te verduidelijken en over te brengen, zodat de toeschouwer geen enkel conventioneel aanknopingspunt heeft. De romantisch- dichterlijke tekst van Calderon is zelfs zodanig bewerkt, dat er van de oor spronkelijke handeling slechts een ex pressionistisch-aandoend geraamte is overgebleven, waarin de lijdensweg van de onder barbaarse martelingen geleide lijk bezwijkende held is uitgebeeld als in een middeleeuws „auto sacramentale". Er zijn lange monologen, die vaak als litanieën klinken en die worden afgewis seld door koren die soms al evenzeer in kerkelijke stijl worden gezongen of gespro ken maar die op andere momenten in dierlijk gebrul overgaan. Het drama van dat zij een sterk verhevigde vorm van Advertentie fcsso Extra Motor Oil houdt uw mo tor zó schoon, zó actief dat het is alsof u rijdt meteen extra cilinder! MET ESSO BENT U BETER UIT Calderon is op deze wijze ontdaan van alle herkenbare toneelvormen en geab straheerd tot een ondoorgrondelijk exo tisch ritueel, waarin mysterie en hysterie elkaar voortdurend afwisselen. Het wordt uitgevoerd met een verbazingwekkende veelheid van gil-, kreun-, hijg-, fluit-, krijs-, rochel- en piepgeluiden, waarbij zelfs het gekreun van de gemartelde prins tot een gruwelijke melodie is verwerkt en die worden begeleid door groteske dans passen en onverklaarbare gebaren. MET DAT AL MOET worden gecon stateerd dat de vier acteurs en twee ac trices de hun opgelegde taken met ver bluffende zelfverloochening en bewonde renswaardige discipline volbrengen en Ryszard Cieslak in „De standvastige prins. expressie hebben bereikt die inderdaad herinneringen opwekt aan de magische oervormen van het toneel. Vooral Rys zard Cieslak, die de lijdensweg van de prins als een ware kruisgang uitbeeldt, doe dat met een extatische kracht die vaak een adembenemend effect heeft. Maar de voorstelling heeft toch Hoofd zakelijk betekenis als laboratoriumwerk en is als zodanig meer bestemd voor hen die de ontwikkelingsmogelijkheden van het toneel willen bestuderen dan voor de gewone, zelfs toegewijde, schouwburgbe zoeker. Simon Koster DINSDAGAVOND gaf het Amerikaanse Beaux Arts Trio de tweede in een reeks van drie avonden in de Kleine Zaal van het Amsterdams Concertgebouw tijdens welke het hele oeuvre van Beethoven voor de combinatie piano-viool-cello ten gehore wordt ge bracht. Vóór de pauze werden twee werken uit diens eerste pe riode gespeeld, te welen het tweede trio uit opus 1 (G gr. t.) en veertien Varia ties die weliswaar het opusnummer 44 dragen maar ook uit de begintijd van de componist dateren (1792). Na de pauze kwam een op zich zelf staand Allegretto, opgedragen aan de tienjarige Maximiliane von Brentano, en tot slot het Trio in Es, opus 70 nr. 2, uit het jaar 1808, dat als compositie het belangwekkendste deel van het programma vormde. DE VARIATIES opus 44 zijn weinig ka rakteristiek en gaan uit van een wel erg simpel thema, het Allegretto blijft wat hangen in een prille sfeer waarin Beet hoven niet tot zijn sterkste troeven komt. Het uitvoerend ensemble werd in 1955 op gericht, bestaat dus ruim tien jaar, de leden zijn Menahem Pressler, piano, Da niel Guilet, viool en Bernard Greenhouse, cello. Beide strijkers bespelen een Stradi varius. Het gevaar in deze samenstelling van instrumenten schuilt natuurlijk in de discrepans die zich ieder ogenblik kan voordoen lussen de twee strijkinstrumen ten (waarvan de omvang elkaar maar zeer ten dele overlapt) en het klavier. Nu was in dit opzicht wel sprake van een goed evenwicht want de pianist hield zich aan een gereserveerde expressie en een nauwkeurige dosering in de sterktegraden. In dit geval is het tere om niet te zeg gen: zwakke punt de zeer verschillende techniek en toonvorming van de twee strijkers. De violist heeft een betrekkelijk korte, droge toonvorming met weinig resonans, en de cellist is wat dit betreft wel zeer contrasterend, van zijn spel gaat een warme expressie uit. Daar de klas sieke schrijfwijze voor trio veelal op het dialogiseren van de beide strijkinstrumen ten berust, was hier sprake van een con stante disproportie die door het op zich beheerste samenspel en de behoedzame aanslag van de pianist niet geheel onder vangen werd. Als geheel daarom een con cert met goede kwaliteiten, maar niet van het niveau waarop men alles vergeet be halve de inspiratie van de muziek zelf. Sas Bunge Nato-Taptoe. Prinses Beatrix en prins Claus hebben de gala-uitvoering bijge woond van de negende Nato-Taptoe, die ondanks het minder gunstige weer toch duizenden toeschouwers trok. De deel nemende groepen werden, alvorens ze optraden, voorgesteld aan het prinselijk paar, dat bij aankomst door het publiek spontaan was verwelkomd. DE VOORSTELLING, die het Nederlands Danstheater gisteren in de Haarlemse Schouwburg kwam geven, heeft heel wat meer bezoekers getrokken, dan dit gezel schap hier de laatste tijd gewend is geweest. Dat het een manifestatie in het Holland Festival gold, zal daarbij wel geen rol hebben gespeeld. Waarschijnlijk is de bevredigende op komst vooral te danken aan het te waarderen feit, dat directeur Peter Lohr de moeite heeft genomen niet alleen de toneel- couponhouders maar ook vele honderden muziekliefhebbers aan te schrijven, de aandacht vragend voor bijzondere kwaliteiten. Vier van de acht werken, die tezamen de bijdrage aan het festival vormen, werden met begeleiding door het speciale balletorkest, gedirigeerd door Louis Stotijn, tot vertoning gebracht. De zestienjarige Russische pianist Gri- gory Sokolov heeft in het internationale Tsjaikofsky-concours in Moskou in de af deling piano de eerste prijs behaald. Hij ontvangt 2500 roebel. Er namen 60 pianisten aan het concours deel van wie er veertien in de finale kwamen. De jury, die uit 21 leden be stond, stond onder leiding van de Russi sche pianist Emil Gilels. De Amerikaan se pianist Misha Dichter kreeg de twee de prijs en de Rus Viktor Yeresko de der de. Grigory Sokolov is negendejaars leer ling van het Conservatorium te Lening rad. Het was de eerste maal dat hij aan een internationaal concours deelnam. Zenaida Nikolajuna Pasternak, wedu we van de Nobelprijswinnaar Boris Pas- tannak, is maandag als gevolg van nier stoornissen in het schrijversdorp Peredel- kino, nabij Moskou, overleden. Zij zal naast haar man worden begraven. ALS OPENINGSNUMMER was gekozen Metaforendoor Hans van Manen op een pianoconcert van Daniël Lesur (met Eddie van Dijken als instrumentale so list). Naar mijn reeds eerder geformu leerde mening is dit een der zwakste creaties van deze talentrijke choreograaf, sierlijke camouflage van een leegte, zon der wezenlijke spanningen en ondanks de titel arm aan evocatieve beeldspraak. Misschien is deze combinatie van wee moed en blijheid een afscheid van een jeugd geweest, aldus een overpeinzing van de maker, die hij aan het slot van zijn beknopte inleiding liet afdrukken. Dan is het waarschijnlijk als voorspel tot zijn Point of no return" waarom een En gelse benaming, die reeds de inhoud van een Amerikaanse roman heeft gedekt? te beschouwen, waarvan maandagavond de première werd gegeven. Daarover ech ter hoop ik na de herhaling in Amster dam te kunnen berichten. DE MEESTE BELANGSTELLING zal vermoedelijk zijn uitgegaan naar „Pier rot lunaire" op de gelijknamige liederen cyclus van Arnold Schönberg, die door de sopraan Ileana Melita met sublieme zan gerigheid werd gesproken, als men dat zo mag zeggen. Het bewegingsspel van Glen Tetley staat al vier jaar op het reper toire, doch pas nu is men in de gelegen heid het tezamen met een muzikaal en semble uit te voeren. Hierin is uiteraard geen aanleiding tot een nieuwe beoorde ling te vinden, al moet melding worden gemaakt van het debuut van Alexandra Radius in de rol van Colombine, waarin zij alleszins voldeed. In de titelrol maak te Jaap Flier wederom veel indruk, voor al door zijn aanzienlijk gerijpte mimische talent. Doordat in ditzelfde Holland Festival merkwaardig genoeg het Nationale Bal let een reprise van „Petroesjka" van Strawinsky heeft verzorgd, welke compo sitie bij benadering even oud is, dus meer dan vijftig jaar, wordt men welhaast ge dwongen tot nadenken over de vraag: wat is in de danskunst nu precies eigentijds? Als ik het eerlijk mag zeggen: voor mij is het laatstgenoemde werk in de zetting van Michael Fokine bij alle ouderwetse romantiek veel vitaler gebleven. Het nieuwbakken expressionisme van de Ame rikaanse choreograaf van „Pierrot lunai re" heeft de tekstueel gegeven decadentie niet kunnen wegnemen. De betekenis van de latere Schönberg is voor het ballet maar daarvoor moeten we dan ook Ba- lanchine dankbaar zijn veel groter. NA „SCREENPLAY" van Job Sanders door sommige critici voor heel erg geestig aan gezien, volgde ten slotte „Renard" van Strawinsky, voor het eerst in de enscène- ring van John Butler vertoond in de on langs aan deze thans 83-jarige componist door het Residentieorkest gewijde cyclus. Gaarne herhaal ik de uitdrukking van mijn eerste indruk, dat wij hier met een klein meesterwerk te doen hebben, zeker als men deze choreografie met die van Maurice Béjart (voor de Parijse Opera) of van Tatjana Gsovsky (die ik kort ge leden in Frankfurt zag) vergelijkt. Zeer terecht en even ingenieus heeft John But ler deze allegorische moraliteit laten weergeven als een burleske verkleedpar tij door kermiskomedianten. Dat hij daar bij de dansers kon laten optreden als van alle markten thuis zijnde jongleurs was mede te danken aan een zeer gelukkige samenwerking met Roger Chailloux, die het decor en de kostuums ontwierp. David Koning - m HET NEDERLANDS DANSTHEATER heeft gisteravond in de Koninklijke Schouwburg in een Holland Festivalvoor stelling de wereldpremière gegeven van „Point of no Return" van Hans van Ma nen. Dit nieuwe werk van de choreograaf tevens artistiek directeur van het gezel schap, werd als laatste van een viertal balletten uitgevoerd. Het publiek beloon de de uitvoerenden en de ontwerper van dit moderne dansdrama met een minu tenlang durend applaus, dat pas afnam toen reeds lang en breed, de talrijke boe ketten bloemen door de excecutanten wa ren weggelegd. Hans van Manen werd tot „Point of no Return" geïnspireerd door het feit dat mensen, die men door en door denkt te kennen, iets kunnen doen wat men voor onmogelijk houdt. Zijn ballet zou ook kun nen heten: „wat weet ik eigenlijk van een ander?" Hij nam als basis voor de in scè nes opgebouwde dans de Zes Adagio's van Willem Pijper waarop Marian Sarstadt en Gerard Lemaitre, en ook zij samen met Kathy Gosschalk en Ger Thomas dans ten. De Adagio's, gespeeld door het bege leidingsorkest onder leiding van Louis Stotijn, werden afgewisseld met dansen voor de solisten en een groep van tien danseressen en dansers. Daarbij werd elektronische muziek ten gehore gebracht van Pierry Henry en Karl-Heinz Stockhau- sen of werd gedanst zonder muzikale be geleiding. Het overige deel van het programma omvatte „Metaforen", „Pierrot Lunaire" en „Screenplay" die hedenavond in Haarlem zullen worden uitgevoerd, ver meerderd met „Renard". Advertentie i In verrukkelijke variaties! Het door Haarlem aangekochte beeld „Vliegend" van Wessel Couzijn is gistermiddag bij wijze van proef op gesteld op het glooiende gazon van het Prinsen Bolwerk, nabij de Prinsenbrug over- het Spaarne, te Haarlem. In aanwezigheid van de beeldhouwer (rechts) en de brons gieter Paul Joosten uit Soest naast hem) werd het beeld in positie ge manoeuvreerd, onder toezicht van de stadsarchitecten Breuning en An- driessen en de adjunct-directeur van het Frans Halsmuseum, de heer D. Schwagermann. Na de proef opstelling, die twee uur duurde, werd het beeld weer vervoerd naar de oude terreinen van Holland Nau- tis. Men beoogde met de opstelling een duidelijk beeld te krijgen inzake het nog te vervaardigen voetstuk. Het beeld komt noordelijk van de weg die van de Prinsenbrug naar het station leidt en zal zowel van deze weg als vanuit de trein, van het Spaarne en Kloppersingel duide lijk te zien zijn. „Giulietta degli Spiriti" Giulietta Masina. die de titelrol ver tolkt in de film „Giulietta van de gees ten" van haar echtgenoot Federico Fei- lini, zal pp 6 juli de Nederlandse première van deze film in het Holland Festival bij wonen. De film gaat te Amsterdam en Den Haag in première, in respectievelijk het Kri- terion Theater (19.30 uur) en het Asta Theater (22.30 uur). Bij de voorstellingen in Pittsburgh van Brecht's- „Die Massnahme" onder regie van Erik Vos zijn iedere avond 10 tot 20 mensen de zaal uitgelopen. Erik Vos wijdt dit aan de naar Amerikaans inzicht te communistische tendens van dit stuk. Het stuk is dan ook tot dusver in Amerika verboden geweest. De eerste serie voor stellingen was besloten. Critici werden niet toegelaten. Alle avonden waren ech- »ter tevoren reeds uitverkocht. Erik Vos blijft voorlopig met zijn gezin in de VS. Hij zal er als gastregisseur optreden en lezingen houden. HILVERSUM I. 402 m. 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Gram.muziek. 7.50 Dagopening. 8.00 Nws. 8.10 Gram.muziek. 8.50 Morgenwijding. 9.00 Moderne orkestmuziek. 9.35 Waterstanden. 9.40 Gram.muziek voor oudere luisteraars. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitami nen. (11.00 Nws.). 12.00 Orkestmuziek. 12.27 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Dansorkest. 13.00 Nws. 13.10 Journaal. 14.15 Huishoudelijke zaken. 14.30 Viool en piano. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.02 Onder weg (Tussen 15.30-17.00 evtl. onderbreking voor rechtstr. reportage van de Ronde van Frankrijk). 17.00 Voor de jeugd. 18.00 Nws. 18.15 Aktualiteiten. 18.20 Uitz. van de Boeren Partij. 18.30 Weekend-weg wijzer. 19.05 Ge sproken brief. 19.10 Sportparade. 19.20 Re portage Wimbledon. 19.25 Nabeschouwing Ronde v. Frankrijk. 19.35 Country and Wes tern music. 20.00 Nws. 20.05 Klassieke en moderne pianomuziek. 21.40 Voordracht. 21.50 Een avondje uit. 22.10 Orgelrecital. 22.30 Nws. 22.40 Aktualiteiten. 23.00 Discotaria: nwe gram.platen. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 298 m. 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Klass. gram.muziek (7.30 Nws.). 7.55 Over weging. 8.00 Nws. 8.10 Gram.muziek (8.30 Nws.) 8.40 Voor de huisvrouw. 9.40 Gram. muziek. 10.00 Operettemuziek. 11.00 Voor de zieken. 11.45 Gram.muziek. 12.10 Leven op het land. 12.27 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.40 Deze week. 12.45 Actualiteiten. 13.00 Promemorie. 13.05 Klas sieke gram.muziek. 13.45 Voor de vr*liw. 14.15 Promenade-orkest. 15.00 Bijbeloverden king. 15.30 La forza del destino, opera. 17.00 Voor de jeugd. 17.15 Musette ensemble. 17.40 Voor de kleuters. 17.50 Sportrubriek. 18.00 Zuidamerikaanse klanken. 18.25 Kinderkoor. 18.40 Voor de jeugd. 19.00 Nws. 19.10 Radio krant. 19.30 Muziek van het Leger des Heils. 19.45 Pianomuziek. 20.00 Gram.muziek. 20.30 Avondpermissie, programma voor de militai ren. 22.30 Nws. en herh. SOS-berichten. 22.40 Boekbespreking. 22.45 Kerkorgelconcert. 23.15 Weerwoord: kroniek van kunst en stijl van leven. 23.45 Gram.muziek. 23.55 Nws. HILVERSUM III. 240 m. en FM-kanalen. 9.00 Nws. 9.02 Kwink: gevar. muziekprogr. (10.00 en 11.00 Nws.). 12.00 Nws. 12.02 Ac tualiteiten. 12.05 Orgelspel. 12.30 Orkest. 13.00 Nws. 13.02 Actualiteiten. 13.05 Gevar. gram. muziek. 14.00 Nws. 14.02 Acualiteiten. 14.05 Gram.muziek met tips voor de vrouw. 15.00 Nws. 15.02 Actualiteiten. 15.05 Ensemble. 15.25 Gevar. 'gram.muziek. 16.00 Nws. 16.02 Actualiteiten. 16.05 Zorro: programma voor tieners. 17.00 Nws. 17.02 Actualiteiten. 17.05 Gevar. platenprogr. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.40 Weer bericht en SOS-berichten. 12.48 Orkest Franc Pourcel. 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws. en Ronde van Frankrijk. (14.00, 15.00, 16.00 Nws.) 16.03 Beursberichten. Tus sen 15.45 en 17.00 Ronde van Frankrijk. 18.00 Nws. 17.15 Lichte muziek. 17.30 Zang en dans uit Hongarije. 18.00 Nws. 18.03 Voor de sol daten. 18.28 Paardesportberichten. 18.30 Or kest Werner Müller. 18.45 Sportkroniek. 18.52 Spaanse klanken. 19.00 Nws. 19.40 Amuse mentsmuziek. 20.00 Klassieke muziek. 21.30 Goethe-liederen. 22.00 Nws. VOOR WOENSDAG NEDERLAND II 19.00 Reportage Wimbledon. 20.00 Nws. 20.01 Le petit théatre: TV-spel. 20.30 Achter het nieuws. 20.55 Het baantje, speelfilm. 22.25 Journaal. NEDERLAND I 17.00 Voor de jeugd. 18.30 Teleac: De At tische tragedie: les 15. 19.00 Nws. 19.01 Klaas Vaak. 19.05 Franse les (les 38 en herh. les 37). 19.35 De Beverly Hillbillies. 20.00 Journaal. 20.20 Dzjes zien: jazzmuziek. 20.55 Jillali. film. 21.40 Op de maan staat ook een opera- TV-spel. 21.55 Attentie. 22.20 Avondsluiting. 22.25 Journaal. 22.30 Filmver slag Ronde van Frankrijk 1966. VOOR DONDERDAG NEDERLAND I 14.30 Voor de vrouw. 18.00 Reportage Wim bledon. 19.00 Nws. 19.01 Klaas Vaak. 19.05 De Verrekijker, internationaal jeugdjournaal. 19.15 Van gewest tot gewest. 19.35 Rooster, teletijdschrift voor jonge mensen. 20.00 Jour naal. 20.20 AVRO's Televizier. 21.00 Route 66 TV-film. 21.50 Jazz. 22.05 NATO-Taptoe te Arnhem. 22.45 Journaal. 22.50 Filmverslag Ronde van Frankrijk 1966. NEDERLAND II 20.00 Nws. 20.01 MIK, muzikaal program ma. 20.45 Zuid-Amerika Nu, filmreportage over Brazilië. 21.30 Hazel, TV-film. 21.55 On ze man in Keulen. 22.20 Journaal. Advertentie Nederland 1: Vanmiddag kan men ge tuige zijn van een rechtstreekse reporta ge van de Tour de France. Na het Jour naal presenteert Pim Jacobs weer het programma „Dzjes zien" vanuit zijn Loosdrechtse club „Go-Go". Als gast treedt op de Engelse saxofonist-fluitist Tubby Hayes. De acteur Julien Schoen- aerts spreekt vervolgens de commentaar bij een filmpje over een Marokaans jongetje en zijn ezeltje. „Op de maan staat ook een opera" is de titel van een tv-spel, waaraan onder anderen Jan Le- maire, Magda Janssens en Rob van Hou ten meewerken. In de actualiteiten rubriek „Attentie" wordt een interview uitgezonden met de president van Tune sië Habib Bourguiba, naar aanleiding van het bezoek dat hij binnenkort aan on» land zal brengen. Victor Frank, de 12-jarige zoon van Hetty Blok speelt de hoofdrol in het tv-spel „Op de maan staat ook een opera", dat vanavond op Nederland 1 wordt uitgezonden. Nederland 2: Tussen zeven en acht uur wordt de halve finale uitgezonden van het heren-enkelspel in het kader van de internationale tenniskampioenschappen, die op het Centre-Court in Wimbledon worden gehouden. De hoofdfilm van van avond is getiteld „II Posto" (Het baan tje) van de Italiaanse regisseur Erman- no Olmi. Het gaat over een jongen die zich moeizaam een bestaan verovert in de maatschappij en dan dreigt te stikken in de (ambtelijke) tredmolen van het da gelijkse bestaan. Advertentie DAT LEUKE VLOTTE KAPSEL maakt MOLENDIJK voor U Haute Coiffeure - Salon de beauté Santpoorterplein 1, Haarlem. TeL 60643

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1966 | | pagina 7