Britse en Japanse versie van kinderroof I Utrecht geeft f 20.000 subsidie voor het Russische staatscircus Saint-Laurent smaakvolle hekkesluiter in Pariji UITGAAN IN HAARLEM= Zeg het met bloemen AMSTERDAM VERWACHT NOC TWEE BELANGRIJKE FILMPREMIÈRES i VRIJDAG 5 AUGUSTUS 1966 7 P ■erd. TENTOONSTELLINGEN MUZIEK BALLET ADVERTENTIE Te koop aangeboden: GARAGE OOMEN POPPENTHEATER Dionysos-mozaïek ontdekt De radio geeft zaterdag T elevisieprogramma dak, >0.— tV der# )0.— ONDANKS het zomerseizoen ver wacht Amsterdam in de maand augustus tenminste nog twee belang rijke filmpremières. Waar en wanneer die precies zullen vallen is nog niet met zekerheid te zeggen, omdat het slechte weer aan het bioscoopleven in de hoofdstad (en, naar men mag aannemen, ook in andere steden) een onzeker karakter heeft gegeven, on zeker in die zin dat de theaters moei lijk vaste data voor het inzetten van bepaalde films lang van te voren kun nen geven. Het sterk gestegen bio scoopbezoek noopt namelijk tot on voorziene prolongaties en men kan het geen directie kwalijk nemen, zeker niet in de huidige omstandig heden, dat ze een film die goed „loopt" zo lang mogelijk aanhoudt. Hoe dan ook, de verwachtingen zijn toch wel dat zowel Joseph Loseys „The damned" als Akira Kurosawa's „Tengoku to Jigoku" (Hoog en laag) nog in augustus opgenomen worden op de Amsterdamse bioscoopagenda, waar ze het, ook zonder steun van het slechte zomerweer, wel enige we ken uit zullen houden. Al was het alleen al op de reputatie die aan bei de, sterk uiteenlopende films is voor afgegaan. JOSEPH LOSEY is destijds op deze plaats een in ons land verwaarloosd fil mer genoemd die in het buitenland, en met name in Frankrijk en Groot-Brittan- nië, tot de grote regisseurs van deze tijd gerekend wordt, maar hier alleen in kleine kring een zekere naam geniet. Dat lag gedeeltelijk aan de geringe belang stelling van de Nederlandse filmimpor teurs voor het werk van Losey, zodat dit in onregelmatige volgorde, onvolledig en zonder veel publiciteit is uitgebracht, maar de oorzaak kan ook gezocht wor den bij het bioscooppubliek dat te weinig belangstelling voor de Britse filmer aan de dag heeft gelegd en bij de critiek die aarzelend het talent van Losey ontdekte. Nu is voor dat drievoudig falen wel een reden op te geven en wel deze dat Losey zich pas na veel moeite laat ontdekken dank zij het feit dat zijn meeste films maar ten dele geslaagd zijn, ook al door dat de filmer voortdurend moeilijkheden heeft gehad met producenten en geld schieters om zijn plannen naar eigen op vattingen gerealiseerd te krijgen. Meestal is hij in die ongelijke strijd de verliezer geweest, zodat een deel van zijn films het onbevredigend resultaat van goede bedoelingen is geworden, waarop de in grepen van hogerhand merkbare sporen hadden achtergelaten in de vorm van een kortere vertoningsduur dan oorspron kelijk bedoeld was of van aantoonbare en duidelijk aangebrachte compromissen. Zowel „Eva" als „The servant", die tot de beste prestaties van Losey gerekend kunnen worden is aan te zien dat de fil mer bij het maken van deze films een zekere vrijheid van handelen had weten af te dwingen, wat bij de eerste film aan leiding is geworden tot een demonstratie van filmen met een duidelijke voorkeur voor de „nouvelle vague"-richting en wat de tweede sterk in de sfeer van het ab surdistisch toneel gebracht heeft, niet ver wonderlijk, waar Pinter als scenario schrijver optrad. Een sterke persoonlijk heid kan ik dan ook moeilijk in Joseph Losey zien, wel een filmtalent dat onder gunstige omstandigheden tot verrassende dingen in staat is, een conclusie die mis schien in zijn laatste film, „Modesty Blaise", steun vindt, maar volledig on derschreven wordt door „The damned", een film uit 1962, waaraan onder wisse lende omstandigheden en met wisselend succes is gewerkt. Het is niet onmogelijk dat Losey zijn project dat hij aan de roman „The children of the light" ontleende, ver kocht heeft aan Hammer Films, de pro- duktiefirma waarmee hij in zee ging, als een „science-fiction" of „horror"-film, waardoor deze, teleurgesteld door het re sultaat, er ongeveer een kwart uitge knipt heeft met als gevolg dat „The damed" teruggebracht werd op de voor dit ogenblik bijzonder korte vertonings duur van nog geen anderhalf uur. Het ongewone thema van de film is de poging van een groepje hoge Britse militairen om radio-actieve kinderen on der bepaalde omstandigheden op te kwe ken als een toekomstig geslacht dat een kernoorlog kan overleven en de ar de straks zal erven. Per toeval komt een Toshiro Mifunals de zakenman Gonda tijdens een telefoongesprek met de kidnapper. toeristische Amerikaan die met een klein jacht de haven van Weymouth aandoet en betrokken raakt bij de activiteiten van een nozembende al vluchtend voor deze agressieve jongens achter het geheim van de in grote afzondering opgroeiende kin deren van de toekomst. Een poging de kin deren te bevrijden mislukt niet alleen, maar veroorzaakt bij de redders een be smetting die een zekere dood ten gevol ge zal hebben. Grote delen van „De levend-doden", zo als Losey's film in ons land zal heten, zijn fascinerend gemaakt. Het optreden van de „gang" in het rustige, Victoriaan se badplaatsje, de vlucht van de Ameri kaan in gezelschap van een zuster van het bendehoofd en tenslotte het afgrende len door militairen van de ontvluchtings poging der kinderen, hebben een harde, onmiddellijke stijl die bij voorbeeld hele maal afwezig is in de scènes van de kin deren in hun ondergrondse vertrekken, waaraan iedere realistische benadering ontbreekt. En ook in zijn spelregie toont Losey zich niet van zijn sterkste kant. De film doet zich daarom onevenwichtig aan ons voor. maar heeft ongetwijfeld be klemmende momenten die Losey laten zien als een vakman met allure en tege lijk met een diep pessimistische inslag die iets van zijn onrust en onbehagen over deze samenleving wil meedelen aan zijn publiek. DE JAPANSE FILM van Kurosawa, de maker onder andere van „Rashomon" en „De zeven samurai" is van een geheel andere strekking en constructie, al speelt ook hij in deze tijd en heeft ook hij te maken met kinderoof. Maar ditmaal gaat het om de kidnapping van een miljonairs zoontje, waarbij de kidnapper zich echter vergist en het speelkameraadje van zijn oorspronkelijke prooi meeneemt, het zoontje van de chauffeur van de miljo nair. Deze persoonsverwisseling levert in het eerste deel van de film stof voor het probleem of de rijke zakenman Kingo Gondo verplicht is het losgeld dat hij al klaar had liggen voor zijn eigen zoon, ook te gebruiken om er het kind van zijn employé mee los te kopen. Maar als de ze ethische kwestie tenslotte opgelost is in het voordeel van de chauffeur, begint de film pas interessant te worden, want dan wordt uitvoerig aandacht besteed aan de politiemethoden om de schuldige te vin den. Deze heeft namelijk een heel inge wikkelde methode uitgedacht om het los geld ongezien in handen te krijgen, maar uit zijn diverse telefoontjes en uit de door de politie in het geheim gefilmde over dracht van het geld zijn aanwijzingen ver kregen die de politie op een spoor bren gen. Kurosawa die de naam heeft de meest westers georiënteerde regisseur van Japan te zijn en in ieder geval met zijn door-en-door Oosterse films als „Ras homon" en „Samurai" bewezen heeft een opvallend actiefilmer te zijn die het doek met beweging en opwinding weet te vul len, toont zich bij de weergave van dat minitieuze en vrij onpersoonlijke recher- cheurswerk als een meeslepend verteller die de toeschouwer onder ademloze span ning door alle fasen van het onderzoek voert, hoewel de dader dan al althans aan de toeschouwer bekend is. Merkwaardig is dat bij een dergelijk modern onderwerp de Verschillen tussen oost en west in aanpak, spel en gespreks toon toch al uiterst gering worden. Alleen een doorgefourneerde acteur als Toshiro Mifune die in „Rashomon" al een hoofd rol speelde, vervalt in een ouderwetse en sterk-aangezette speltrant, maar de poli- tie-inspecteur van Tatsuya Nakadai kan zó in een Amerikaanse film optreden, zonder door zijn manier van spelen op te vallen. Met dat al is „Hoog en laag" een ster ke, boeiend gemaakte „thriller" die mis schien beter dan welke Japanse film ons kan afhelpen van de hier bestaande voor oordelen tegen de filmproduktie uit Nip pon. Charles Boost Macdonald Carey speelt in „The damned" de rol van de Amerikaan die door een Britse jeugdbende wordt afgetuigd. ■i 'V 5 augustus Anjers zijn anders Er zijn witte anjers en rose anjers en rode anjers en lila anjers en andere schakeringen daar tussenin. Anjers, verfijnd gearrangeerd met wat groen, getuigen van de goede smaak van de koper. V De Utrechtse gemeenteraad heeft beslo ten de studentenvereniging „Unitas" een subsidie te geven van 20.000 om het Rus sische staatscircus op ijs tijdens haar elfde lustrum („Tussederusse") te laten optreden. Het circus zal van 1 tot 12 december in Utrecht dertien voorstellingen geven. Als voorwaarde heeft de impresario een bij drage van 20.000 gevraagd, ongeacht de financiële uitkomsten van de voorstellin gen. Over deze clausule ontstond in de Utrechtse raad een breedvoerige discussie. Namens de V.V.D.-fractie werd het on juist genoemd subsidies te verlenen zon der dat vaststaat of er een tekort is, en dat het eveneens onjuist is, het staatscir cus van een ander land te subsidiëren. Bo vendien vond men de verwachting van B. en W„ dat de inkomsten uit de vermake lijkheidsbelasting de 20.000 zullen over schrijden, aan de optimistische kant. Wethouder H. van der Vlist zei het er mee eens te zijn dat subsidies anders dan in gevallen, waarin sprake is van een te kort, een uitzondering moeten blijven. Ook hij noemde het „merkwaardig", dat een staat, die zich in het buitenland cultureel presenteert, via de impresario in dat land een bijdrage vraagt. Aan de andere kant is de betaling van 20.000 een onontkoom bare voorwaarde en zo zei de wethouder het zou jammer zijn als Utrecht deze kans zou laten voorbijgaan. Hij herinnerde er voorts aan, dat het optreden van de Wiener Eisrevue (een vergelijkbaar evene ment) in januari meer dan 20.000 ver makelijkheidsbelasting in de gemeentekas heeft doen vloeien. Ook wees hij erop, dat de huren die de Jaarbeurs vraagt voor de hal, waarin de voorstellingen worden ge geven, zeer hoog zijn vergeleken bij die voor soortgelijke ruimten in andere steden. Het circus heeft 3.000 zitplaatsen, zodat maximaal 45.000 mensen de voorstellingen kunnen bijwonen. De entree bedraagt ge middeld 10. Op 5 december zullen de bui tenlandse arbeiders in Utrecht tegen een aanmerkelijk gereduceerd tarief een avondvoorstelling kunnen bezoeken. Voorts zal worden nagegaan, of er speciale voor stellingen voor de scholen kunnen worden gegeven. De raad ging tenslotte akkoord met het verlenen van de subsidie. De vertegen woordigers van de V.V.D. en de S.G.P. vroegen aantekening, dat zij ertegen waren. (Van onze mode verslaggeefster) PARIJS. Yves Saint-Laurent liet ons als laatste van dit seizoen zijn collectie zien. Weliswaar zullen Ba- lenciaga en De Givenchy hun ontwer pen nog presenteren, maar zij doen dit, zoals altijd, een maand later, wanneer iedereen weer naar huis is. Wie in hen geïnteresseerd is komt wel terug, zo redeneren zij. Wat Yves Saint-Laurent betreft, zijn collectie behoorde zeker tot een van de beste van dit seizoen. Wat hij toont is ge schikt voor elke leeftijd, heel smaak vol en vaak apart, met een enkele uitschieter. De jurkjes bijna steeds van jersey zijn simpel van lijn, recht en strak, de jasjes hebben vaak een afstekende kleur, wat heel jeug dig staat. De roklengte is 5 cm boven de knie en hiermee heeft ook Yves Saint-Laurent zich geschaard onder het groepje couturiers, die voorstan der zijn van de korte rok, hoewel het bij hem nooit minirokjes zijn, zoals bij Esterel en Féraud. Bijzonder is het idee van de bespijkerde kleding. Me talen spijkerkopjes komen we overal tegen: op de jassen, op de jurken en ook op de leren hoeden, die met een leren bandje onder de kin worden vastgeprikt. Het opvallendst waren de jersey-jurken met ingebreid dessin. Wat zou u denken van een zwarte jurk met twee grote rode lippen voorop, of van een lange jersey avondjurk waarop in afstekende kleur een lichaam in ware grootte afgebeeld Vishal (Grote Markt): Expositie van Ame rikaanse en Britse grafiek. Dagelijks van 10 tot 17 u. en op zondag van 13 tot 17 u. Tot 4 september. Bisschoppelijk Museum (Jansstraat 79): Permanente expositie van oude religieu ze kunst, schilderen, middeleeuwse beeldhouwwerken, handschriften en kunstnijverheid. Dagelijks, behalve maandag, geopend van 10 tot 12.30 u. en van 13.30 tot 17 u.: zon- en feest dagen van 14 tot 17 uur. Frans Halsmuseum (Groot Heiligland 62) Permanente tentoonstelling van werken en met de 19de eeuw, waaronder Hals uit de Haarlemse school van de 16de tot meesterwerken. (Dagelijks 10 tot 17 u„ zon- en feestdagen 13 tot 17 u.). Op de zaterdagen avondopenstelling van 20.30 tot 22.30 u.: Kaarslicht, verlichting van de binnenhof en oude muziek. Woonhuis Jacobus van Looy, geopend op donderdag van 10 tot 12.30 en 13.30 tot 17 u. Zon- en feestdagen van 14 tot 17 u. Museum Van Looy, (Kamperlaan), Expo sitie van werk uit eigen bezit en cul tuurhistorische diorama's. Dagelijks van 10 tot 17 uur en op zondag van 13 tot 17 uur. Galerie 3 (Jansstraat 48): Expositie van werk van B. Holt, F. de Nooyer, Saul Belem, Cornelisz, H. Stoel en J. Hon- coop. Dagelijks van 12 tot 18 uur. Tot 15 augustus. Teylers Museum (Spaarne 16): Perma nente expositie van schilderijen 19de en 20ste eeuw. Tekeningen Hollandse, Ita liaanse en Franse school 16de tot en met 19e eeuw. Fossielen, historisch-natuur- kundige instrumenten, mineralen, 31- tooris Fokker-orgel (Dagelijks, behalve zondag en maandag 10 tot 16 uur, de eerste zondag van de maand van 13 tot 16 uur). Expositie „Schetsboeken van Isaac Israëls". Dagelijks behalve zon dags en maandags van 10 tot 17 uur. Tot 1 september. Artificia (Binnenweg 95, Heemstede): Ex positie van werk uit eigen collectie. Op werkdagen van 9.30 tot 18 u. Tot 1 augustus. De Kastanjeloot (Wüstelaan 32, Santpoort Zuid)Expositie van gouaches en aqua rellen van Joanne Appel. Dagelijks van 10 tot 18 u. en van 19 tot 21 u.: zon dags van 13 tot 17 u. Tot 23 augustus. Cruquiusmuseum (Vijfhuizen): Stoomge maal en oude machinerieën. Maandags tot zaterdags geopend van 9 tot 17 uur. Op zaterdag van 9 tot 12 uur. Op zon en feestdagen gesloten. Galerie Bier (Gr. Heiligland 66): Exposi tie van abstracte en figuratieve schilde rijen. Op werkdagen van 10 tot 17 uur. Tot eind augustus. Kunstcentrum „De Ark" (Nieuw Heilig land): Bootzaal: „100 ambachten", van Jan Luyken. Dagelijks geopend van 10 tot 20 u. Dinsdags gesloten. Expositie van werk van Bert Schmitz tot 13 augus tus. Kunstzaal In 't Goede Uur (Nieuwe Kerks plein-Korte Houtstraat): Dagelijks van 10 tot 18 uur en van 20 tot 22 uur. Zon dags van 14 tot 17 uur en van 20 tot 22 uur. Expositie van werk van Frede- rik D. van Batenburg. Zondag 7 augustus, Teylersmuseum, 15 uur: Orgelconcert door Anton de Beer. Programma: Sweelinck, Mandelbaum en Badings. Dinsdag 9 augustus, Grote of Sint Bavo- kerk, 20 uur: Orgelconcert door Ra- phaèle Garreau de Labarre. Program ma: Corette, Couperin,' Pachelbel, J. S. Bach, Jehan Alain en Franck. Donderdag 11 augustus. Grote of Sint Bavokerk, 15 uur: Orgelconcert door Albert de Klerk. Programma: J. S. Bach, Couperin, Tunder, Scarlatti, Langlais en Turnemire. Zaterdag 6 augustus, Openluchttheater 1 TRIUMPH SPITFIRE 1965/1966, groen met oranje streep 1 SI MCA 1000, 1963, crème, 60.000 km Te bevragen TRIUMPH-dealer Haarlem e.o. Garantie - Financiering - Inruil Lange Molenstraat 6/12 - Tel. 10463 of 19000 Bloemendaal, 20 uur: Het Danstheater Internationaal presenteert een keur van folkloristische dansen. Poppentheater Merlijn (Hasselaersplein 35), 14.30, toegang 4 j. Zaterdag 6 augus tus „De Apebroodboom", dinsdag 9 augustus „Het onderwater-avontuur", woensdag 10 augustus „De Apebrood boom", donderdag 11 augustus „Het sprookje van de zon", vrijdag 12 augus tus „De fluit van Bozebol". wordt? Maar goed, beeldig waren wel de lange, zwarte fluwelen avondjurken, die vaak middeleeuws aandeden door de strakke lange mouwen, waar af en toe ruchejes uit staken. Mocht men voor de avond liever in avondpyama gekleed gaan, dan kan men bij Yves Saint-Laurent best terecht. De brokaten broekpakken zijn eenvoudig van lijn, een lang getailleerd jasje over een rechte broek, wat door de zware stof bijzonder chique staat. Al met al vormde de collectie van Yves Saint- Laurent een waardig sluitstuk van deze haute-couture-week in Parijs. Zoals altijd wanneer de modeshows zijn afgelopen vraagt men zich af wat wij deze winter moeten dragen. Het is dit jaar nog al gemakkelijk. Veel veranderingen zijn er niet en bijna alle stijlen zijn aan bod gekomen: de strijd tussen de lange en de korte rok is nog steeds niet afgelopen. Zo dat we met onze rokken alle richtingen uitkunnen. Een ding echter dit geldt ook voor de oudere vrouwen de knie is altijd zichtbaar, zo niet helemaal dan toch gedeeltelijk. Behalve dan bij de kuitjassen, die bij Dior het mooist waren. Laarzen zijn nog steeds „in", hoe nauwer en hoger, hoe beter. Alle kleuren worden gedragen, vooral veel rood en paars en niet te vergeten de nieuwe kleur voor deze winter: zilveren kousen zijn de grote mode. Ideaal is, dat ze wat kleur betreft overal bij passen en dat ze zowel over dag als 's avonds gedragen kunnen wor den. De dikke vierkante of ronde hakken, nooit hoger dan 4 cm, zorgen ervoor, dat we ons ook nu weer gemakkelijk voort kunnen bewegen. Warm zullen we ook zijn. Bont is erg in trek en wordt mo dieuzer uitgevoerd dan ooit. Getailleerde bontmanteltjes zijn werkelijk snoezig, ook voor het jonge meisje. U kunt rustig uw kleding van vorig jaar tevoorschijn ha len; als u er zilveren kousen, of hoge laarzen bij aantrekt, de knie bloot laat en de mantels tot op de kuit laat zakken, zult u er uitzien zoals de modehuizen in Parijs dat voorschrijven. Archeologen hebben in de restanten van een oud-Romeinse villa in de Italiaanse provincie Forli, een waardevol mozaïek onitdekt, dat de Griekse god Dionysos voor stelt die op een door tijgers getrokken wa gen staat. Het mozaïek, stammend uit de tweede of derde eeuw voor Christus, is 8,80 bij 6,25 meter groot en verkeert in goede staat. Bij graafwerk in de buurt van Napels heeft men twee graven gevonden uit de zevende eeuw voor Christus. In de graven bevonden zich ringen, vazen en andere voorwerpen. Nederland 1: In het voorprogramma zendt de AVRO onder andere de opname uit van een tienerfeest in de St. Maar tenskliniek in Nijmegen, waar als gasten optraden The Blue Diamonds, Willeke Al- berti, Anneke Grönloh, Johnny Lion, The Jay Jays en anderen. Na het Journaal en AVRO's Televizier wordt een afleve ring uitgezonden van de serie „Route 66". Tod en Buz komen terecht bij een bouwer van raceboten. Deze is al jaren geschei den, maar plotseling komt zijn dochter hem opzoeken, nadat haar moeder en stiefvader bij een ongeluk om het leven zijn gekomen. De avond wordt besloten met het programma „Voor de vuist weg" van Willem Duys. De zangeres Connie van Bergen is vanavond op Nederland 1 te zien in de opname die gemaakt werd tijdens een tienerfeest in de St Maartenskliniek in Nijmegen. Nederland 2: Het 2e-netprogramma ia geheel gewijd aan de operette „De drie walsen", die zal worden ingeleid door Ber nard Grun, biograaf van de componist Os car Straus. De operette bestaat uit drie episodes, waarvoor de muziek geschreven werd door respectievelijk Johann Strauss senior, Johann Strauss junior en Oscar Straus. In het eerste gedeelte leert een jonge danseres een markies kennen, maar de idylle loopt op niets uit. In het tweede deel ontmoeten de dochter van de danseres en de zoon van de markies el kaar, maar ook deze liefde is van tijde lijke aard. In de laatste episode gaan de kleinkinderen van de geliefden uit het eerste bedrijf met elkaar een verbin tenis aan voor het leven. HILVERSUM I. 402 m. 7.00 Nws. 7.23 Gram.muziek (7.30 Van de voorpagina). 8.00 Nws. 8.10 Gram.muziek. 8.20 Wegwijzer: tips voor vakantie- en snip perdagen. 8.30 Gram.muziek. 9.15 Wereldmu ziekconcours Kerkrade. 9.35 Waterstanden. 9.40 Leven en dood, lezing. 10.00 Z.O. 135: gevar. progr. (11.00 Nws). 12.15 Oosteurope- se kroniek. 12.27 Mededelingen t.b.v. land en tuinbouw. 12.30 Actueel sportnieuws. 13.00 Nws. 13.10 VARA-Varia. 13.15 Spelenderwijs met de lichte muze. 13.40 Voor de twinti gers. 14.15 Jazz. 14.55 Eindelijk een Natuur beschermingswet. 15.10 Londens Symfonie orkest. 16.00 Nws. 16.02 Instr. ensemble. 16.25 Gram.muziek. 17.00 Medische kroniek. 17.10 Instr. combo. 17.30 Radioweekjournaal. 18.00 Nws. 18.20 Tijd voor teenagers. 19.20 Boek bespreking. 19.40 Instrumentaal kwintet. 20.00 Nws. 20.05 Amusementsmuziek. 20.30 De meisjes uit Viterbo, hoorspel. 21.35 Instr. kwintet:. 22.10 Chansons. 22.30 Nws. 22.40 Eventueel SOS-berichten. 22.45 Actualiteiten en sportmededelingen. 22.55 New Yorks Phil- harmonisch orkest. 23.55 Nws. HILVERSUM II 298 m. 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Gram.muziek. 7.30 Nws. 7.32 Geestelijke lie deren. 7.55 Overweging. 8.00 Nws. 8.10 Djinn, gevar. progr. (8.30 Nws). 12.00 Angelus. 12.03 Country and Western Express. 12.24 Markt berichten. 12.27 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.40 Overheidsvoor lichting. 12.50 Wereldmuziekconcours Kerk rade 1966. 13.15 Tienercampingshow. 14.10 Musicerende dilettanten: Fanfare-orkest. 14.30 De Springplank: progr. met jonge artiesten. 14.50 Gram.muziek. 15.00 Onnodig zwijg zaam. 15.20 Platenfestival: gevar. muziek- progr. 16.00 BBC Symphonie Orkest. 17.00 Cabaretprogramma. 17.15 Kanjer Koning. 17.25 Gram.muziek. 17.55 Ensemble. 18.20 Sportperiscoop. 18.30 Jazz. 18.50 Gram.muz. 19.00 Nws. 19.10 Actualiteiten. 19.30 Koffie met Kees. 20.25 Reisoogst. 20.45 Londens sym fonie orkest. 21.45 Er was eens 22.25 De Haarlemse Honkbalweek: toernooi Ned. An tillen en Amerikaanse Luchtmacht. 22.30 Nws. 22.40 De mens en zijn arbeid. 22.55 Gram.muziek. 23.55 Nws. HILVERSUM III. 240 m. en FM-kanalen. 9.00 Nws. 9.02 Solisten- en orkestenparade. 10.00 Nws. 10.02 Gram.muziek. 11.00 Nws. 11.02 Gram.muziek. 11.30 Muziek van het Le ger des Heils. 11.50 Orkestmuziek (12.00 Nws). 12.30 Gevar. muziekprogr. (13.00 Nws) 14.00 Nws. 14.02 Platenshow voor tieners. 15.00 Nws. 15.02 Hoogtepunten uit operettes, musicals en films. 16.00 Nws. 16.02 Progr. voor vakantiegangers. 17.00 Nws. 17.02-18.00 Sportshow. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Gevar. orkestmuz. 12.40 Weerbericht en SOS-berichten. 12.45 Gram - platen. 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Vakantieprogr. (14.00 en 15.00 Nws). 17.00 Nws. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardensportberichten. 18.30 Nws. en nwe gram.platen. 19.00 Nws. 19.40 Dansmuziek. 20.00 Weense muziek. 21.00 Weekend mozaïek. 22.00 Nws. 22.10 Dansmu ziek. 23.00 Lichte muziek. 23.30 De Nacht vlinders. 23.55 Nws. VOOR VRIJDAG NEDERLAND I 19.00 Nws. 19.01 Klaas Vaak. 19.05 De avon turen van Robin Hood, TV-film voor de jeugd. 19.30 Toppers op bezoek. 20.00 Jour naal en weeroverzicht. 20.20 AVRO's Televi zier. 20.45 Route 66 - De lokstem van de roem. 21.35 Voor de vuist weg. 22.40 Toeris tische tips. 22.45 Journaal. NEDERLAND II 20.00 Nws. 20.01 Les trois valses, operette. 22.10 Journaal. VOOR ZATERDAG NEDERLAND I 16.00 Geheim agent 86. 16.25 Ieder diertje z'n pleziertje. 16.35 Op de kermis, voor de jeugd. 19.00 Nws. 19.02 Klaas Vaak. 19.05 Rawhide. 20.00 Journaal. 20.20 Achter het nws. 20.45 Liedjes. 21.10 The Maladjusted Busker, film. 21.40 Wereldvariété II Mu sic Hall van Israël. 22.30 Journaal. NEDERLAND II 20.00 Nws. 20.01 Met open ogen, natuurfilm. 20.20 De Humboldtschool. 20.45 Mannen in gevecht, filmrep. 21.15 Let's sing out: volks liedjes uit Canada. 21.40 Attentie. 22.00 Mor gen is het zondag. 22.05 JournaaL

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1966 | | pagina 7