Een eerste keuze uit kerstpremières
Bronchi letten
La vielle dame
Cul de sac
4
NTS- en Eurovisieprogramma's
op eerste en tweede kerstdag
Zonder Walt Disney zou
de wereld er anders
hebben uitgezien
Geluk eerst dan
met een RING van KAN
Folklore uit
Israel op tv
Musical opgedoekt
vóór de première
KOOT 3PXAHO'S
I. KAN - juwelier-horloger
Een unieke kollektie TROUW- en VER
LOVINGSRINGEN van smal tot breed,
glad of bewekrt, met briljanten
Uw ouders kochten ze reeds bij ons
VRIJDAG 16 DECEMBER 1966
19
R.Ph.O. krijgt 22-jarige
tweede concertmeester
Monitor en NTS-sport 's maandags op Nederland 2
Gruwelijk vervelende
avond
De radio geeft zaterdag
T elevisieprogramma
KRO-medewerker
H. J. Neuman draagt
zijn functie over
Nieuwe tv-omroepster
voor de KRO
Rechtstreekse reportage
Zesdaagse Amsterdam
ADVERTENTIE
Hocstdrank in tabletvorm. 9Sct
99
99
99
99
MEN ZAL in de komende feestdagen geen reden hebben zich te beklagen
over een geringe variatie in de filmprogramma's van de grote steden. Zoals
het zich nu laat aanzien maar men weet nooit in hoeverre prolongaties
veranderingen in het schema zullen aanbrengen zal uit een royaal assor
timent films van velerlei kaliber een keuze gedaan kunnen worden, waarbij
onen niet bij voorbaat de vrees behoeft te koesteren in het al te brave
vakantievermaak of het al te lieve kerstdivertissement verzeild te raken.
Om eens een voorbeeld te noemen: deze week begint al in vier bioscopen
in ons land wat Amsterdam betreft City de Amerikaanse film „The
professionals" van Richard Brooks, een groots opgezette en keiharde
„western" die zeker „over" zal blijven in de komende weken en niet on
middellijk beantwoordt aan de traditionele voorstelling van een kerstfilm.
Evenmin beantwoordt daaraan een film als „Cul de sac" van Roman Po-
lanski die Cinétol volgende week als première uitbrengt, daarmee een
lange reeks voorstellingen van „King Kong" onderbrekend. En ook niet,
hoewel toch meer in die richting komend, de Franse film die De Uitkijk
tegen Kerstmis zal inzetten en die „La vieille dame indigne" heet en ge
maakt is naar een novelle van Bertolt Brecht.
OM BIJ die laatste «ven stil te blij
ven staan; „La vieille dame indigne",
hier uitgebracht onder de verkeerde titel-
vertaling „De opstandige oude dame", is
het debuut van René AUio, die daarvóór
alleen maar een tweetal korte films ge
maakt had. Met zijn vrije bewerking van
Brechts novelle die hij al dadelijk met een
weemoedige en melodieuze inleidingsbal
lade in een sterk Franse sfeer plaatst,
heeft Allio bewezen een filmer te zijn op
wie men dient te letten. Ogenschijnlijk
biedt het verhaal over een oude vrouw
die, als ze weduwe is geworden, nog
wat van het leven probeert te profiteren,
weinig stof voor een complete speelfilm,
maar de beginnende filmer heeft met gro
te inventiviteit het basisverhaal met ne
venintriges aangevuld, waardoor boven
dien de centrale figuur niet voortdurend
de aandacht blijft opeisen, al blijft ze wel
de handeling bepalen. Die centrale figuur
is madame Berthe, een eenvoudige wei
nig eisende vrouw die al haar tijd aan
haar man en haar kinderen, het huishou
den en de zaak heeft gegeven en die, als
ze op zeventigjarige leeftijd weduwe
wordt en niets meer omhanden heeft,
nog iets wil maken van haar leven. Het
is een bescheiden verlangen, zo op het
eerste gezicht, en toch jaagt madame
Berthe er heel wat mensen mee in het
harnas. Het is alsof de mensen, zowel
haar naaste familie als buren en kennis
sen, haar willen voorschrijven hoe ze als
eerbare weduwe dient te leven, wat er
dan op neer zou komen dat ze achter de
propere gordijntjes van haar woning ging
zitten wachten op de dood. Madame
Berthe trekt zich van die traditionele
opvattingen omtrent het weduweschap
niets aan en gaat op haar eigen manier
nog een beetje genieten van de tijd die
haar nog gegund is. Haar wereld heeft,
zoals de openingsballade het uitdrukte,
gelegen tussen tafel en kast; ze ontdekt
nu dat buiten het beperkte gezichtsveld
van haar levenslange bestaan nog een an
dere wereld bestaat en ze raakt er niet
op uitgekeken. Ze vindt nu ook tijd men
sen te ontmoeten en vriendschappen te
sluiten en ze komt in een vreemde ken
nissenkring terecht, waarin vooral een
anarchistische schoenmaker en een meis
je van twijfelachtige zeden zich intensief
met haar bemoeien. Of dat uit eigen be
lang gebeurt dan wel uit oprechte vriend
schap voor het parmantige oude dametje
laat de film in het midden. Het is ook
niet van belang zolang Berthe er een ge
zellige tijd door heeft en die heeft ze,
achttien maanden lang. Ze sterft onver
wacht en we krijgen haar alleen nog
maar te zien op een paar onduidelijke
amateurkiekjes die tijdens een vakantie
trip in een door haar gefinancierde auto
gemaakt zijn. Ze staat er op als iemand
die geniet van alle goede dingen die het
leven haar zo laat schonk, wat vriend
schap, wat vrijheid, een picknick in de
duinen en een uitzicht op zee.
ALLIO heeft een aandoenlijke film ge-
Lionel Stander als gangster Richard
in Polanski's „Cul de Sac".
maakt, maar het emotionele evenwicht
voortdurend in de gaten gehouden. Ma
dame Berthe wordt geen dramatische fi
guur, allereerst niet door de wijze waar
op de actrice Sylvie, die zelf al tachtig
jaar oud is, met ontwapende humor dit
vrouwtje in al haar argeloosheid heeft
uitgebeeld, maar ook omdat regisseur
Allio met een bijna nuchter registrerende
camera madam Berthe gevolgd heeft op
haar ontdekkingsreis door een pas ont
dekte wereld. Bovendien heeft hij rond de
opstandige dame wat familieleden, buren
en vrienden gegroepeerd die stuk voor stuk
scherp geobserveerd zijn tot menselijke
proporties uitgroeien en van de film een
verrukkelijke zedenkomedie maken, met
madame Berthe als gangmaakster van
alle intriges en verwikkelingen.
ALS VOLSTREKT CONTRAST tot dit
warme, menselijke blijspel staat de zwar
te komedie die Roman Polanski maak
te onder de titel „Cul de sac", wat let
terlijk: doodlopende steeg betekent. En
daar wil Polanski naar toe, naar het
„point of no return", de situatie waarin
geen terug meer mogelijk is en men op
zichzelf of enkele anderen is aangewezen.
In „Een mes in het water", Polanski's
eerste speelfilm, werd die toestand ge
creëerd door drie mensen met een hoop
conflictstof in de beperkte ruimte van een
klein zeiljacht samen te brengen, in „Re-
pulsion", Polanski's eerste Engelse film
werd een schizofreen meisje (Cathérine
Deneuve) veroordeeld tot een eenzaam
verblijf in een Engelse flat, waar ze lang
zaam door haar waanvoorstellingen tot
krankzinnigheid wordt gebracht. In „Cul
de sac" brengt Polanski opnieuw enige
heterogene figuren samen, ditmaal in een
eenzaam kasteel op een eilandje voor de
kust van Northumberland. Het echtpaar
dat daar woont is een bizarre combinatie
van een nymfomane vrouw (Frangoise
Dorleac) en een homofiele man die een
teruggetrokken leven leiden in een onbe
woonbaar en bij vloed van het vasteland
afgesloten middeleeuwse burcht. Door toe
val wordt de burcht het toevluchtsoord
van twee misdadigers die op de vlucht
zijn. Een van hen is zwaar gewond en
sterft op de binnenplaats van het kasteel,
waar hij begraven wordt. De ander terro
riseert een korte tijd het echtpaar, in af
wachting van de komst van zijn leider die
zich echter telefonisch distantieert van het
klaarblijkelijk blunderend bendelid, waar
na deze op het ogenblik dat hij wil ver
trekken door de voortdurend vernederde
echtgenoot dodelijk gewond wordt.
De geforceerde situatie doet denken aan
het uitgangspunt van een modern toneel
stuk, van Becket of Pinter en in de
sfeer ook van het absurdistisch theater
voltrekt zich de bizarre handeling die
Polanski gelegenheid geeft zijn min of
meer sardonische kijk op de mensen
bot te vieren. Maar buiten alle bedoelin
gen om, is „Cul de sac" een blijspel vol
ADVERTENTIE
'n Grote Kerstmisvreugdebron
is 'n muzikale piatenbon
mmwmmmmm
'iÊföfiWÊifrü
o
Madame Berthe (Sylvie) met zoon
en kleinzoon in „Une vieille dame
indigne".
onverwachte wendingen dat voortdurend
in hoge mate amuseert door Lionel Stan
der een bekend Amerikaans acteur van
tweedeplansrollen in gangsterfilms als de
goedmoedige schurk Richard. Polanski's
derde speelfilm en zijn tweede Engelse
produktie is de duidelijke bevestiging
van een jong en rijk talent dat zich vier
jaar geleden met „Een mes in het
water" en nog iets eerder met „Twee
mannen en een kast" zo overtuigend
aankondigde.
C. Boost
ADVERTENTIE
'n Grote Kerstmisvreugdebron
is 'n muzikale piatenbon
Zondagavond 18 december wordt een
opname uitgezonden van één der voor
stellingen van The Israeli Folk Dancing
Group die onder meer in het Internatio
nale Congrescentrum in Amsterdam ge
houden werden.
Enkele jaren geleden was dit gezel
schap nog een amateurgnsemble, maar
dank zij de overweldigende successen in
vele landen zijn zij nu beroeps met Tel
Aviv als domicilie. Behalve dansen en
muziek bevat het programma van zon
dagavond ook solozang van de Jemini-
tische zangeres Kochava Harari, die hier
mee voor het eerste naar Europa kwam.
De data waarop de twee uitzendingen
van het Nederlands Songfestival 1967
worden gehouden, zijn vastgesteld op de
woensdagen 22 februari en 1 maart.
De 22-jarige Rotterdamse violist Roe
lof van Driesten is benoemd tot tweede
concertmeester van het Rotterdams Phil-
harmonisch Orkest. Hij ontving zijn op
leiding aan het Rotterdamse conserva
torium bij de pedagoog Jewssy Wulff.
Na zijn eindexamen in 1964 studeerde hij
twee jaar te Wenen in de klasse van
Ricardo Odnoposoff. Thans heeft hij on
derricht van Leslaw Simon.
ADVERTENTIE
•n Grote Kerstmisvreugdebron
is 'n muzikale piatenbon
De N.T.S. zal op eerste kerstdag via
Nederland I een aantal programma's
en Eurovisieuitzendingen verzorgen. De
uitzending begint 's middags om half drie.
's Avonds zendt de N.T.S. via Nederland
2 uit, terwijl in de middag van tweede
kerstdag (maandag 26 december) de
programma's „Monitor" en „N.T.S.-sport"
worden uitgezonden eveneens via Neder
land 2.
Het kerstprogramma van de N.T.S. op
zondagmiddag 25 december bestaat uit de
Amerikaanse musical-comedy „De ge
vaarlijke Kerstmis van Roodkapje". Het
verhaal wordt nu eens verteld vanuit het
standpunt van de wolf en als zodanig is
er van het eigenlijke sprookje weinig meer
over. Deze ABC-produktie was een inzen
ding naar het Gouden Roos-festival in
Montreux.
Via het Eurovisienet wordt vervolgens
het kerstprogramma van het circus Bil
ly Smart uitgezonden uit Londen. Het
programma bevat dierendressuur, komi
sche nummers en acrobatie. Het is voor
het eerst dat Billy Smart Sr. deze tra
ditionele kerstuitzending niet bijwoont
want hij overleed op 25 september van
dit jaar op 73-jarige leeftijd. Na dit cir-
eusprogramma worden kerstliederen uit
gezonden vanuit het King's College in
Cambridge. De opnamen worden voor het
vierde jaar in successie door de B.B.C.
gemaakt en overgenomen door de N.T.S.
via het Eurovisienet.
(Van onze correspondent)
WASHINGTON Amerika rouwt om
Walt Disney, de schepper van Mickey
Mouse, die op 65-jarige leeftijd is overleden.
Hij was een gelukkig toeval in onze eeuw,
aldus de televisiecommentator Sev Areid
en daarmee zullen tientallen miljoenen
over de hele wereld, die genoten hebben
van Sneeuwwitje met dwergen als Grum
py, Sneezy en Dopey, van Fantasia, Peter
Pan, Mary Poppins enzovoort het volledig
eens zijn geweest.
Disney overleed aan een hartzwakte in
het ziekenhuis waar hij voor controle we
gens het wegnemen van een gedeelte van
zijn linkerlong was heengegaan. De maker
van 600 films en houder van 900 onder
scheidingen, waaronder een door president
Johnson verleende Medal of Freedom, was
overigens meer dan alleen filmproducent.
Naast zijn tekenfilms, natuurdocumentai-
res, avonturenfilms, komedies en musicals
op celluloid was de maatschappij Walt
Disney-Prodiictions onder zijn leiding ook
betrokken bij recreatie-oorden, alsook bij
televisieshows. Het kinderpark Disneyland
in het zuiden van Califomië is een wereld
beroemde trekpleister, een soortgelijk pro
ject had Disney op stapel staan voor Flo
rida, terwijl een vakantieoord voor zomer
en winter in Califomië, met veertien ski
liften en tien restaurants, juist het teken
tafelstadium verlaten had.
Maar primair zal Disney zeker herinnerd
worden als de schepper van het onver
getelijke knaagdier Mickey Mouse, dat hij
voor het eerst in 1928 in de tekenfilm
Steamboat Willy aan de wereld voorstelde.
Op deze kleine muis bouwde Disney ten
slotte zijn miljoenenimperium dat het we-
reldpubliek verblijdde met amusement niet
gebaseerd op sex en gewelddadigheid, zo
als bij een groot deel van Hollywoods pro-
dukten het geval is, maar op dingen en fi
guren uit sprookjes en kinderwereld. Het
is niet verwonderlijk dat een Frans blad
hem kandidaat stelde voor de Nobelprijs
voor de Vrede, een onderscheiding die hij
weliswaar niet kreeg, maar waarvoor hij
zich kwalificeerde.
Walt Disney, die zijn fabuleuze carrière
met de Mickey Mouse-films, Donald Duck,
de drie kleine biggetjes enzovoort nog wist
te bekronen met het supersucces Mary
Poppins (met Julie Andrews) was uiterlijk
geen indrukwekkende figuur. Hij was noch
klein noch groot, had grijzend bruin haar
en een kleine snor. Als werkgever was hij
veeleisend en lang niet altijd in het stra
lende humeur dat zijn films suggereerden,
maar uniek was Walt Disney zeker en de
filmindustrie en de wereld zouden er van
daag zeker anders uitzien als hij er niet
geweest was.
NEW YORK (AP) Producer David
Merrick heeft de musical „Breakfast at
Tiffany's" opgedoekt voordat er een voor
stelling op Broadway gegeven was. De
bewerking van Truman Capotes boek le
verde volgens Merrick een „gruwelijk
vervelende avond" op, waaraan hij de
critici en het publiek niet wilde blootstel
len.
Bij voorverkoop is voor kaartjes al een
miljoen dollar neergeteld, dat in zijn ge
heel zal worden terugbetaald. Aan de mu
sical gaat in totaal 400.000 dollar verloren.
Abe Burrows had zich eerst aan het
herschrijven gezet, maar het werk over
gedragen aan Edward Albee, schrijver
van .Who's afraid of Virginia Woolf?"
De hoofdrollen werden gespeeld door
twee televisiesterren, Mary Tyler Moo
re en Richard Chamberlain. De regie was
in handen van Joseph Anthony, het li'
bretto was van Bob Marrill.
HAARLEM - Barteljorisstraat 2 - Telefoon 13004
ARUBA - Bonaire - CURACAO - ST. MAARTEN
en met de hand gegraveerd door één der beste
graveurs van Nederland.
HILVERSUM I. 402 M.
7.00 Nws. 7.10 Meditatie. 7.15 Klass. gram.
muz. 7.30 Nws. 7.32 Nederlandse gezangen
7.55 Overweging. 8.00 Nws. 8.10 De Zes
daagse te Amsterdam. 8.15 Dj inn (8.30-8.32
Nws. 9.35 Waterstanden). 12.25 Marktberich
ten. 12.27 Mededelingen land- en tuinbouw.
12.30 Nws. 12.40 Overheidsvoorlichting. 12.50
Zonder grenzen. 13.00 Vliegende schijven.
14.00 Familieprogramma. 16.30 Franse les.
17.00 Carionca. 18.00 Orkestmuziek 18.20
Licht combo. 18.40 Volksliedjes. 19.00 Nws.
19.10 Actualiteiten. 19.30 Zingening. 20.30
Verzoekplaten. 22.10 Roulette. 22.30 Nws.
22.40 Overweging. 22.45 Goal.22.35
Nws.
HILVERSUM U. 298 M.
7.00 Nws. 7.20 Socialistisch stijdlied. 7.23
Gramm.muziek. 7.55 Voor de kinderen. 8.00
Nws. 8.10 Gramm.muziek. (8.30-8.35 Van de
voorpagina). 9.15 Klassieke gramm.muziek.
10.00 Gevarieerd programma. (11.00 Nws).
12.15 Voor nu en later. 12.27 Mededelingen
land- en tuinbouw. 12.30 Sport. 13.00 Nws.
13.10 VARA-varia. 13.15 Tijd voor teen
agers. 14.15 Uitlaat. 14.55 Jazz. 15.25 Het be-
drijfsspel. 16.00 Nws. 16.02 Socialistisch be
stek 1967 16.15 Oude gramm.platen. 16.45
Tussen stilstand en beweging. 17.00 Salon-
orkerst 17.30 Radioweekjournaal. 18.00 Nws.
18.20 Opera. 19.15 Boekbespreking. 19.35 Dicht
muziekprogramma. 20.00 Nws. 20.05 Amuze-
mentsmuziek. 20.40 De «VARA-speelgoed-ac-
tie. 20.45 Crispijn (hoorspel). 21.50 Sponta
ne reacties. 22.30 Nws. 22.40 Plein en publiek.
23.55 Nws.
Hilversum III 240 M.
9.00 Nws. 9.02 Orkestraal allerlei. 9.30 Het
Leger des Heils. 10.00 Nws. 10.02 Klassieke
gramm.muziek. 10.30 Licht muziekprogram
ma. (11.00 Nws). 12.00 Nws .12.02 Actualitei
ten. 13.00 Nws. 13.02 Gramm.muziek. 14.00
Nws 14.02 Velvet voices. 14.30 Toppers van
toen. 15.00 Nws. 15.02 Kiosk. 15.30 Lichte or
kestmuziek. 16.00 Nws. 16.02 Muziekprogram
ma. 17.00 Nws. 17.02-18.00 Sportshow.
BRUSSEL 324 M.
12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.40 Weer
bericht. 12.45 Amusementsmuziek. 12.55
Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20
Dissonanten. 14.00 Nws. 14.03 Filmkroniek.
14.40 Lichte muziek. 15.00 Nws. '5.03 Dans
en amusementsmuziek. 16.00 Gevarieerde
muziek. 17.00 Nws. 17.10 Kleinkunst. 17.35
Dans- en amusementsmuziek. 18.00 Nws. 18.03
Voor de soldaten. 18.28 Paardensport. 18.30
Franse les. 18.32 Lichte muziek. 18.45 Sport.
18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte muziek 19.00
Nws. 19.40 Gevarieerd programma. 20.00 Jazz.
21.00 Lichte muziek. 22.00 Nws. 22.15 De ze
ven kunsten. 22.30 Mosterd na de maaltijd.
23.00 Dansmuziek. 23.55 Nws.
VOOR VRIJDAG
NEDERLAND I
10.45-11.35 Schooltelevisie. 12.00-12.30 Te-
leac. 19.30 Nws. in het kort. 19.01 Pipo. 19.05
Fanclub. 20.00 Journaal. 20.20 Achter het
nws. 20.45 Mogul. (T.V.-film). 2.135 Mies en
scène. 22.35 Uitgerekend. 22.40-2.245 Journaal.
NEDERLAND II
20.00 Nws. in het kort. 20.01 Laura Storm
(TV-film). 21.01 Overal en ergens. 21.45 At
tentie. 22.00 Adventsoverdenking. 22.05-22.10
Journaal. 22.50-23.00 Teleac.
VOOR ZATERDAG
NEDERLAND I
16.00 Klokke vier. 16.50 Narretje Notedop.
17.00-17.35 Voor de kinderen. 19.00 Nws in
het kort. 19.01 Pipo. 19.05 Paarden en
20.00 Journaal. 20.20 Het gulden schot. 21.20
Moord op de zeedijk, (TV-spel). 22.05 Brand
punt. 22.20 Journaal. 22.25-22.45 Brandpunt.
22.45-23.15 Directe reportage van de Zes
daagse.
NEDERLAND II
20.00 Nws in het kort. AVRO: 20.01 Run,
Buddy, run (TV-film). 20.25 The man from
U.N.C.L.E. (TV-film) 21.15 Onsinziens. 21.45
AVRO's Televisier. 22.10-22.15 Journaal.
De N.T.S. zet haar uitzendingen op de
ze eerste kerstdag voort via de zender Ne
derland 2. Om half acht 's avonds be
gint men met het vervolgverhaal „Johan
en de Alverman" een nieuwe aflevering
van dr. Kildare en de musical „Mijn ge
weten en ik" van de Belgische Radio en
Televisie. Deze musical, naar het gelijk
namige toneelstuk van Staf Knop, gaat
over een artiestenhuwelijk met de nodige
conflicten. Medespelenden zijn onder an
deren Nand Buyl, Yvonne Lex, Denise De-
weerdt en Jef Cassiers.
Het laatste programma op eerste kerst
dag is een documentaire van Jan Vrijman
over de fotograaf Joop Colson, die op 5
november op 66-jarige leeftijd overleed.
De documentaire is gefilmd door Ed van
der Elsken.
De programma's „Monitor" en „N.T.S.-
sport" worden niet op eerste kerstdag
uitgezonden, maar op maandag 26 de
cember om respectievelijk 15.30 en 19.00
uur op Nederland 2.
Nederland 1: De VARA begint het pro
gramma met het tienermagazine „Fan
club", waarin vanavond optreden de beat-
groepen The Maskers en The Clungels,
het Franse zangeresje Sylvie Vartan en
protestzanger Boudewijn de Groot. Na
Achter het Nieuws een nieuwe aflevering
van de serie „Mogul" waarin het zoeken
naar aardolie en aardgas een rol speelt.
Na deze film volgt het programma Mies-
en-scène en „Uitgerekend" van Ellis Ber
ger en Gerrit Eerenberg.
De beatgroep The Clungels treedt
vanavond via Nederland I op in het
tienerprogramma „Fanclub" van de
VARA-televisie.
Nederland 2: De TROS start de uit
zending met een nieuw avontuur van
Laura Storm. De NCRV gaat verder met
„Overal en nergens" over feiten uit ver
leden toekomst en vooral uit het heden.
Na de rubriek Attentie en de avondover
denking het journaal waarna nog een les
van de Teleaccursus over kernfysica.
ADVERTENTIE
ZIJLWEG 57 - HAARLEM
Telefoon 11036
KLEINE PIANO'S
(ook voor huur)
BECHSTEIN
FÖRSTER
PLEYEL
IBACH
en andere
De heer H. J. Neuman, chef afdeling
documentaire KRO-televisie, zal zijn
functie met ingang van 1 januari 1967
overdragen aan de heer Ad Zonneveld,
momenteel regisseur afdeling Filmzaken.
De heer Neuman is tevens samensteller
van de programma's „Witboek" en „Sil
houet". Hij zal zich nu geheel gaan wij
den aan buitenlands commentaar voor
radio en televisie.
ADVERTENTIE
'n Grote Kerstmisvreugdebron
is 'n muzikale piatenbon
HILVERSUM Met ingang van don
derdag 15 december is tot televisie-om-
roepster bij de KRO benoemd Anne van
Egmond uit Leiden. Mej. van Egmond
werkt sinds 1965 mee aan radioprogram
ma's van de KRO, zoals „Sjook",
„Vliegende schijven" en „P.M.".
ADVERTENTIE
'n Grote Kerstmisvreugdebron
is 'n muzikale piatenbon
HILVERSUM In het zaterdagmid
dagprogramma van de KRO-televisie
„Klokke Vier" wordt zaterdag 17 decem
ber van 16.40 uur tot 16.50 uur een recht
streekse reportage uitgezonden van de
wielerzesdaagse in de RAI te Amster
dam.