indruk na door gebrek aan verrassing
Mondriaan voor DM 400.000
TONEEL IN HAARLEM
APARTE LAMPEN
Laatste „Stiefbeen
en Zoon"
NEGEN MUZEN
Grandioze rol van Eric Schneider
VARA-tv brengt
programma
over Polen
9
5ortgf
KIESDEBRILDIEBIJUPAST
KIES UW BRIL BIJ
VRIJDAG 3 FEBRUARI 1967
Overwegend resultaat van vrijblijvend geliefhebber
Vlamingen Frank Batier en
Ward Ruyslinck geëerd
f
-
Journalisten interviewen
parlementariërs
enó
De radio geeft zaterdag
B O O T S BVE A verlichting
Beeldende kunstenaars van
Amsterdam in werkgroep
Televisieprogramma s
MM
Voor
Baby
CINESTUD laat een teleurstellende
HET DERDE STUDENTENFILMEESTIVAL „Cine-
stud 67" is ten einde en als u deze regels leest maakt
jong filmlievend Amsterdam zich op om, als het ten
minste niet naar het congrescentrum van het nieuwe
RAI-gebouw gaat om „Rush to judgement" van Mark
Lane te zien, het sluitingsfeest van hun Festival bij te
wonen in het Hallen Theater, waar na het officiële ge
deelte van prijsuitreiking en vertoning van de prijswin
naars, het 00.00 Film Ball zal worden gehouden, waar
aan The Clungels, het Herman Schoonderwald Quartet
en het New Electronic Chamber Music Ensemble de
nodige luister bij zullen zetten. Men mag aannemen dat
het slotfeest evengoed zal slagen als het hele festival
dat door een ongewoon grote belangstelling gekenmerkt
is. Ongeacht de wat sombere prognose die uit de resul
taten van de voorjurering getrokken kon worden, zijn de
veelal jeugdige cinefielen een weeklang en in groten ge
tale naar de middag- en avondvoorstellingen van Kri-
terion gegaan en hebben zich, zo te horen, best geamu
seerd met de bonte verzameling van sterk uiteenlopende
korte films van bijna dertig nationaliteiten. Men mag
hun totale aantal op een kleine vierduizend schatten,
wat bij een twintigtal voorstellingen een goed gemid
delde van zaalbezetting oplevert. Dat, critisch gezien,
Cinestud 67 toch een teleurstellende indruk nalaat komt
door het gering aantal verrassingen dat het totaal der
inzendingen te bieden gaf. Vooral gelet op de jeugd (en
dus rekenend op elan en onbezonnenheid en protest)
vielen de films niet op door volstrekte originaliteit,
door een breuk met voorafgaande stromingen, door durf
of door welk schok-effect. Als er iets te bewonderen viel
dan gold dat niet een nieuwe gedachte of een poging tot
nieuwe vormgeving, maar eerder een prijzenswaardig
vakmanschap in traditionele zin, of een aardige inval
of een combinatie van beide. Dat deze tijd zich weer
spiegeld zag in de ingezonden films kon moeilijk be
weerd worden, sterker nog, de bekende conflictstof van
het ogenblik, het generatiegeschil, strijd met de over
heid, vredesmarsen en Vietnamprotesten, het rassen
vraagstuk of het welvaartsprobleem, geen van deze ac
tualiteiten vond in een der films haar weerslag en de
enige maal dat het woord Vietnam viel was in verband
met een Oostduitse inzending^ waarin verschillende
links gerichte filmstudenten hun sterk gekleurde visie
op het gebeuren gaven.
DIT ZWIJGEN van jonge filmers over
wat er om hen heen gebeurt, dit niet-rea-
geren op de actualiteit op het ogenblik
dat ze over materiaal beschikken om er
zich heftig in uit te leven, veroorzaakte
de grootste teleurstelling van dit festi
val. Misschien niet bij de jeugdige be
zoekers die het best vonden om alleen
maar geamuseerd te worden, maar dan
wel bij de ouderen die graag wat meer
„engagement" gezien hadden, al hebben
ze waarschijnlijk door hun eigen te vaak
gedemonstreerde band met het verleden
(oorlogsherinneringen!) een reactie in de
vorm van dit geringe contact met de wer
kelijkheid zelf in de hand gewerkt.
Maar ook de volkomen gekke, onver
antwoordelijke frivole, met alle conven
ties en engagementen brekende film was
er niet. Het dichtst in die richting kwam
„Chicoree" van de Zwitser F. M. Murer
die op de Kunstnijverheidsschool van Zü-
rich de fotoklas had gevolgd en nu met
een dwaas filmportret van de dichter
graaf Ivan Merdreff voor de dag kwam.
In elf gescheiden fragmenten beeldt Mu
rer het alledaagse leven en het droomle
ven van de dichter-schilder uit, waarbij
aanwezigheid in de werkelijkheid in
zwart-wit, de afwezigheid in kleuren
wordt uitgedrukt en het bizarre geheel
eindigt met een versneld opgenomen verf-
happening, waarbij „action-painting" in
de meest letterlijke zin in praktijk wordt
gebracht.
En verder trokken vooral Amerika en
Polen de aandacht, waarbij de Verenigde
Staten met een inzending van 23 films
het grootste deel van die aandacht op
eisten. De filmactiviteiten op de Ameri
kaanse universiteiten zijn aanzienlijk en
bereiken vaak, technisch gezien, een goed
niveau. Films als „Riff '65", waarin een
fel portret geschetst wordt van een Por-
toricaanse jongen, „Season", waarin het
vercommercialiseerde kerstfeest op de
hak werd genomen, „Goldwater a go go",
een ironische reportage over bijeenkom
sten van jeugdige Goldwater-aanhangers
tijdens de presidentsverkiezingen van 1964
of net cynische tekenfilmpje „Claude"
over het jongetje dat onder druk van de
primerende eritiek van zijn ouders een
verdwijnmachine ontwerpt, waarvan pa
en ma de eerste slachtoffers worden, be
wijzen dat. Heel goed, vooral bij het pu
bliek deed het „Clay", een „animation"-
film met klei als basismateriaal, van
waaruit in vrije fantasie allerlei figuren
uit elkaar ontstaan en in elkaar over
gaan.
De reputatie van de jonge Poolse fil
mers staat ook buiten Cinestud-kringen
algemeen hoog aangeschreven. Toch
schijnt ook daar malaise te heersen, wat
riiet alleen zou kunnen worden afgeleid
uit de kleinere inzending (vier korte
films tegen tien in 1960), maar eveneens
uit de kwaliteit van het gestuurde. „Kirk
Douglas" was een vrolijke maar erg op
pervlakkige reportage van het bezoek van
de Amerikaanse acteur aan de beroemde
Filmacademie van Lodz, en „Partyzant-
ka" werkte door zijn soberheid wel even
indrukwekkend, maar wist toch als do
cument van de wreedheid van de oorlog
weinig indringends te vertellen.
DE CANADESE avondvullende bijdrage
„Winter kept us warm" van David Sec
ter heeft gedurende de week Cinestud de
sympathie der kijkers behouden, al blijft
deze speelfilm over een jeugdvriendschap
op een universiteit toch sterk naïeve en
idealiserende aspecten vertonen. Voor een
debuut bezit „Winter" echter een verba
zingwekkende gaafheid en trefzekerheid
en een opmerkelijk gemakkelijke spelers
regie, kwaliteiten die Secter tot de uitge
sproken filmer proclameren die hij inmid
dels is geworden. Nadat zijn film vorig
jaar in Cannes in de „Semaine de la Cri
tique" mocht draaien is hij een beetje
de ontdekking van Franse cinefielen ge
Beeld uit „Chicorée" van F. M. Mu
rer, Zwitserland. (Cinestud)
worden, wat voor een beginnend cineast
nooit een slechte start betekent.
CINESTUD 67 is zodoende een leerzame
ervaring geworden. Al is er natuurlijk
geen compleet overzicht gegeven van wat
er internationaal op Filmacademies en
universiteiten aan filmbelangstelling
leeft, toch is uit het vertoonde wel dui
delijk geworden dat de beginnende fil
mer over de hele wereld op het ogenblik
weinig raad weet met zijn creatieve vrij
heid en met het medium dat hij zich ge
kozen heeft om er zich in uit te drukken.
De belangstelling voor film is enorm toe
genomen, dat bleek dus ook al uit het
intensieve bezoek aan Cinestud en aan
het relatief groot aantal buitenlandse
gasten dat voor de gelegenheid speciaal
naar Amsterdam was gekomen, maar die
belangstelling blijkt niet voldoende om tot
een uitgesproken houding tegenover de
film te komen. Het merendeel van het
vertoonde in Kriterion was het resultaat
van een vrijblijvend geliefhebber dat zich
niet wenst te compromitteren door de keu
ze vaneen onderwerp of door de keuze
van een richting. De jonge filmer, en het
zelfde zien we in eigen land, verkiest on
grijpbaar te blijven in een speelse, tot
niets verplichtende houding die wel eens
aardige resultaten oplevert, maar meestal
uitmondt in grapjes zonder lange le
vensduur.
En verder bleek weer eens dat in ama
teurkringen, ook in internationaal een op
vallend gebrek aan zelfcritiek heerst. Er
waren, vooral ook in de 8 mm-klasse,
inzendingen die voor privégebruik in hui
selijke kring nauwelijks toelaatbaar wa
ren, maar die op een internationaal fes
tival de inzender blameren; de pretentie,
waarmee sommigen een kwartier en lan
ger beslag legden op de aandacht van het
publiek, verried een hoogmoed die een
betere zaak waardig zou zijn.
Maar met dat al was „Cinestud 67" een
geslaagd festival, waarvoor de organisa
toren en in het bijzonder de studenten
Pape, Berkvens en Leurdijk alle eer toe
komt. Zij hebben een onvoorstelbare
hoop werk opgeknapt en in Kriterion een
weeklang een bedrijvigheid op gang ge
houden, waarover nog lang zal worden
nagepraat, en nagedacht en gecorrespon
deerd.
Charles Boost
De prijs voor letterkunde van de
Vlaamse Provinciën is voor het jaar 1966
toegekend aan Frank Baur, professor
emeritus aan de rijksuniversiteit te Gent,
en aan de schrijver Ward Rusylinck. Baur
wordt bekroond om zijn gehele oeuvre,
Ruyslinck voor zijn roman „Het reser
vaat."
Opkikkertje. De actrice Jayne Mansfield
gaat naar Zuid-Vietnam voor een bezoek
van drie dagen om te helpen het mo
reel van de Amerikaanse soldaten op
te voeren. Zij treedt deze en volgende
week op in een nachtclub.
„HAMLET", NIEUWE STIJL
TWEEËNEENHALVE maand heeft
de „Hamlef'-opvoering van het Nieuw
Rotterdams Toneel er over gedaan om
Haarlem te bereiken, maar gister
avond is het er dan toch van gekomen.
En ik heb met genoegen kunnen con
stateren dat de opvoering er in die
tweeëneenhalve maand aanzienlijk op
vooruit is gegaan.
De belangrijkste wijziging was uiteraard
de nieuwe bezetting van de rol van Clau
dius, die bij' de Rotterdamse première in
handen van Ko van Dijk was maar die
nu door Johan Schmitz werd gespeeld. Van
Dijk maakte destijds de indruk dat hij
de rol met weinig animo vertolkte; zijn
spel was mat, weinig boeiend en in som
mige scènes volkomen ongeïnteresseerd.
De prestatie van Johan Schmitz vormde
daarmee een groot contrast. Zijn koning
Claudius was ook minder star getypeerd,
in het begin zelfs uitgesproken vriendelijk
en hartelijk, zoals bij een sluw karakter
past, en van onder dat vriendelijke mas
ker kwam de misdadige aard van de
broedermoordenaar slechts geleidelijk
maar des te overtuigender tevoorschijn.
De scène met de toneelspelers kreeg
nu terecht haar hoogtepunt in de reactie
van de koning (ondanks diens pogingen
om zich tegenover zijn hofhouding in be
dwang te houden) en ook de bidscène
kreeg door het bewogen spel van Schmitz
de aangrijpende climax waaraan het in
Rotterdam door Van Dijks koele vertol
king ontbrak.
Over de Hamlet van Eric Schneider heb
ik destijds al met grote waardering ge
schreven. Sindsdien is zijn creatie nog
merkbaar verdiept en versterkt en het is
nu een werkelijk grandioze uitbeelding
geworden. Al dadelijk bij de eerste der
grote monologen („O, dat dit al te vaste
vlees kon smelten...") bereikte Schnei
der een beeldingskracht en een intensiteit
„Hamlet", tragedie in vijf bedrijven
van William Shakespeare. Vertaling:
Bert Voeten. Première bij het Nieuw
Rotterdams Toneel op 18 november
1966 in de Rotterdamse Schouwburg.
Eerste voorstelling te Haarlem op 2
februari in de Stadsschouwburg. Regie
Richard Flink. Hoofdrollen: Eric
Schneider, Johan Schmitz, Lies Fran
ken, Luc Luts, Martine Crefcoeur, Eli
Blom. Decor, kostuums en belich
ting: Nicolaas Wijnberg.
die iedere versregel prachtig tot leven
brachten en dit zeldzaam hoge spelniveau
hield hij tot het slot vol. De expressivi
teit niet alleen van zijn spel maar ook
van zijn dictie maakte dat de soms zo
duister lijkende tekst van de rol volledig
duidelijk en begrijpelijk op het publiek
werd overgedragen. Ook geestelijk leek
Schneider sedert de Rotterdamse premiè
re nog verder in de figuur te zijn gegroeid
en er nog intenser mee te zijn vergroeid.
Ik aarzel niet, deze Hamletcreatie een
van de mooiste te noemen van de vele
die ik in de loop der jaren heb gezien.
Tegen de vele zwakke plekken en onno
dige excentrieke bedenksels in Richard
Flinks regie blijven de in november op
gesomde bezwaren natuurlijk bestaan. En
de nog veel excentriekere aankleding door
Nicolaas Wijnberg, met haar duidelijke
verachting van alle stijlgevoel, is uiter
aard nog even storen (behalve dat de in
Rotterdam „zwevende" muur, die de vas
te toneelbouw vormt, in Haarlem al
thans stevig op de grond stond). Maar de
spelkwaliteiten van de opvoering en
daar gaat het toch in de eerste plaats
om verdienen over het algemeen veel
waardering.
Die waardering heft de volle schouw
burg gisteravond aan het einde van de
voorstelling dan ook duidelijk tot uiting ge
bracht in een langdurig applaus voor al
le spelers, dat de kracht van een ovatie
kreeg toen Eric Schneider tenslotte alleen
de dank van het publiek in ontvangst
mocht nemen.
Simon Koster
Vierhonderdduizend mark (f 350.000)
heeft het Wallraf-Richartz Museum
te Keulen betaald voor dit schilderij
„Tableau I 1921" van de Nederland
se schilder Piet Mondriaan.
Morgen, zaterdag 4 februari, wordt
's avonds om half negen via Nederland
I 1, voor de laatste maal een aflevering
van de serie „Stiefbeen en Zoon" uitge-
zonden.
Het is de zevende aflevering, die de
I NCRV dit seizoen uitzendt en daarmee is
dan een definitief einde gekomen aan de
huiselijke avonturen van Toon en Dirk
Stiefbeen. De Britse schrijvers Ray Gal
ton en Alan Simpson hebben namelijk be
sloten om hun „Steptoe and son" te stop
pen, waarmee de bron („Stiefbeen en
Zoon" was de door Jaap van der Merwe
gemaakte Nederlandse bewerking van de
ze Engelse serie) is opgedroogd.
Overigens wordt het, zoals gebruikelijk,
een komisch afscheid van deze handelaren
in lompen en oude metalen. „Leefwarm-
te" is de titel van de laatste aflevering,
waarin zoon Dirk op zeer ongewone wijze
de ouderlijke woning van centrale ver
warming voorziet. Om Stiefbeen senior
tot bedaren te brengen, wordt zelfs diens
I bed centraal verwarmd.
VA RA -radio
Morgen 4 en zaterdag 11 februari zendt
I de VARA-radio via Hilversum 1 twee do-
1 cumentaires uit over het werk van parle
mentariërs. De vier journalisten Joop van
Thijn, Piet van den Ende, Martin Ruy-
ter en Han Mulder intervieuwen Kamer
leden van diverse partijen. Ook spreken
zij met kandidaatkamerleden over hun
verwachtingen, plannen en ambities. Tot
de geïnterviewden behoren: P. Jonge
ling, H. D'Ancona, J. H. Scheps, mejuf
frouw mr. J. C. Rutgers en mevrouw
Groensmit-v. d. Kallen. De programma's
hebben tot titel „De kiezer wil wel 'ns
weten" en zijn samengesteld door H. van
I Wijnen en Wim de Jong.
ADVERTENTIE
Maandag 6 en vrijdag 10 februari
brengt de VARA-televisie het derde en
laatste programma uit de serie Oost-
Europese landen op het scherm. In dit
laatste programma komt Polen aan de
orde, het geboorteland van regisseur Mi-
lo Anstadt. Maandag 6 februari wordt
een dokumentaire over Polen uitgezonden,
waarna aansluitend het spel „De meester'
van Zdzislaw Skowronski te zien is.
Op vrijdag 10 februari wordt een twee
de dokumentaire uitgezonden. In de eer
ste documentaire ziet men iets van de
^cud - gjluer - Slorlogeó - tkellui^Tleel
Gr. Hou*»tr««» 6, Haarlem, T«l. 02500-10616
Nederland 1: Het KRO-programma be
gint met „Telixer", het magazine voor
roerige en chaotische periode tussen de jonge mensen. Hierna het bi] be p g -
twee wereldoorlogen. De oorlog heeft veel ma Christus voor allemanNa het J° -
veranderingen teweeg gebracht; bepaal- I naa^ e,en uitzending van de Chris en -
de problemen werden rigoreus weggeveegd mocraten Urne. In „Rue Brique anta
terwijl weer andere moeilijkheden ont- gastheer Jan Theys weer enkele gas
stonden. De tweede dokumentaire houdt zoals Lou van Rees, Caroline Kaart, de
zich bezig met het Poolse streven 9€Jard „Hengeveld en *}et
naar een zeker en welvarend bestaan en „The Raindrops Hierna wordt dev< -
met de levensomstandigheden van het tigste aflevering uitgezonden van de -
kleine aantal Joden in Polen, dat de hel serie Bonanza. Laatste programma-on -
deel is de actualiteitenrubriek Brand-
van het nazi-regime heeft overleefd.
punt.
ADVERTENTIE
HAARLEM:
Gr. Houtstr. 137, tel. 11640 *u~"
BEVERWIJK Breestraat 118 - tel. 23217
HILVERSUM 1. 402 M.
7.00 Nws. en ochtendgymnastiek. 7.23
Gramm.muziek. 7.55 Voor de kinderen. 8.00
Nws. 8.10 Gramm.muziek. 8.50 Wegwijs. 9.00
Moderne geestelijke liederen. 9.50 Klassieke
kamermuziek. 10.00 Z.O. 135. 12.15 Lezing.
12.27 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw.
12.30 Sport. 13.00 Nws. 13.10 VARA-varia.
13.15 Tijd voor teenagers. 14.15 Uitlaat. 14.55
Radio Jazz Magazine. 15.25 Politieke inter
views. 16.00 Nws. 16.02 Radio Jazz Magazi
ne. 16.30 Franse les. 17.00 Amusementsmu
ziek. 17.30 Radioweekjournaal. 18.00 Nws.
18.20 Licht gevarieerd muziekprogramma.
18.45 Moderne orkestwerken. 19.40 Boekbe
spreking. 20.00 Nws. 20.05 Operamuziek. 20.45
Verkeerd verbonden (hoorspel). 21.55 Weer
klank: muziekrevue. 22.30 Nws. 22.40 Piano
met orkest. 22.50 Rakelinks. 23.25 Babysit
ten. 23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM II. 298 M.
7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Se-
mi-klassieke muziek. 7.30 Nws. 7.32 Geeste
lijke liederen. 7.55 Overweging. 8.00 Nws.
8.10 Djinn. 12.25 Marktberichten. 12.27 Mede
delingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws.
12.40 Overheidsvoorlichting. 12.50 Over mis
sie en zending. 13.00 Voor de militairen. 14.00
Familieprogramma. 17.00 Voor de jeugd. 18.00
Instrumentaal ensemble. 18.20 Lichte muziek.
18.40 Instrumentaal ensemble. 19.00 Nws.
19.10 Actualiteiten. 19.30 Zingening. 20.30 Ver-
zoekplatenprogramma. 22.10 Roulette. 22.30
Nws. 22.40 Overweging. 22.45 Goal..sport.
23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM III. 240 M.
9.00 Nws. 9.02 Orkestmuziek. 9.30 Leger
des Heilsmuziek. 10.00 Nws. 10.02 Klassieke
gramm.muziek. 10.30 Licht muziekprogram
ma. 12.00 Nws. 12.02 Variant. 13.00 Nws. 13.02
Voor de tieners. 14.00 Nws. 14.02 Velvet voi
ces. 14.30 Toppers van toen. 15.00 Nws. 15.02
Kiosk. 15.30 Gramm.muziek. 16.00 Nws. 16.02
Gramm.muziek. 17.00 Nws. 17.02-18.00 Sport.
BRUSSEL 324 M
12.00 Nws. 12.03 Amusementsmuziek. 12.40
Weerbericht 12.45 Muziek. 12.55 Buitenlands
persoverzicht 13.00 Nws. 13.20 Gevarieerd
programma. 17.00 Nws. 17.10 Kleinkunst.
17.35 Paardesport.- 18.30 Taalwenken. 18.32
Lichte muziek. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken.
19.00 Nws. 19.40 Gramm.platen. 20.00 Jazz.
21.00 Musical. 22.00 Nws. 22.15 Dansmuziek.
23.55-24.00 Nws.
ADVERTENTIE
Kleine Houtstraat 26, Haarlem, Tel. 12984.
Honderddertien Amsterdamse beelden
de kunstenaars hebben een belangengroep
gevormd die al hun grieven ten aanzien
van de zogenaamde „kunstenaarsrege
ling" bij de betrokken ministeries ter ta
fel zal brengen. Ook landelijk zal wor
den gestreefd naar een duidelijke lots
verbetering van deze groep, aldus het be
stuur annex werkgroep, dat bestaat uit
de kunstenaars Henk Willemse, Frank
Lodijzen, Jacob Kuyper, Jan Sierhuis,
Leo Dooper, Ernst Vijlbrief, Stevan
Kwint, Theo Kley en Jon Marten.
NEDERLAND I
Schooltelevisie (10.45-12.00). 18.45 Pipo del
Clown. 18.50 Journaal. 18.56 Reclame. 19.00
Telixer, voor de jeugd. 19.30 Christus voor
Alleman. 19.56 Reclame. 20.00 Journaal. 20.16
Reclame. 20.20 C.D.U. 20.30 Rue Brique
(showprogramma). 21.15 Bonanza (T.V.-1
film). 22.05 Brandpunt. 22.55 Journaal.
NEDERLAND II
19.50 A.R.P. 20.00 Nws. 20.01 Reclame.
20.05 Vjoew. 20.20 AVRO Danstest '67. 21.10
AVRO's Televizier. 21.30 Londens Symfonie-
Orkest. 22.10 Reclame. 22.15 Journaal. 22.30
Teleac: Kernfysica.
VOOR ZATERDAG
Het trio „The Raindrops" treedt op
in het KRO-programma „Rue Bri
que", dat vanavond via Nederland l
wordt uitgezonden.
NEDERLAND I
Nederland 2: Het programma begint
met een uitzending van de Anti-Revolu
tionaire Partij. Na het nieuws begint de
15.30 Nws. 15.31 Reclame. 15.34 Week jour-1 AVRO met het jeugdprogramma Vjoew.
naai voor gehoorgestoorden. 15.57 Reclame. In „Danstest 67 worden vanuit Zwolle
16.00 Onder de loep, filatelistisch allerlei, de regionale finales uitgezonden van de
16.20 Trois étoiles (documentaitr film). 19.45 provincies Drente en Overijssel. Gast-
Voor de kinderen. 18.45 Pipo de Clown. 18.50 vrouw is weer Mireille Bosch. Na een
Journaal. 18.55 Reclame. 19.00 Aap, snor aflevering van AVRO's Televizier speelt
Swiep, (amusementsprogramma). 19.45 On- het Londens Symphonie Orkest de vijfde
derweg. 19.56 Reclame. 20.00 Journaal. 20.16 I symfonie van de Finse componist Jean
Reclame. 20.20 Attentie. 20.30 Stiefbeen en gib^ii 0nder leiding van de Ameri-
Zoon TV-spel). 21.05 Het blijft Hollands T j -d
(muzikale show). 22.00 Close-up: gesprek kaanse componist-dirigent Leonard Bern-
over Zeeland en het Delta-plan. 22.20 Farce stem. Na het laatste journaal een Teleac-
majeure, (Licht programma). 22.40 Morgen les uit de cursus Kernfysica,
is het zondag. 22.45 Journaal.
NEDERLAND II
20.00 Nws. 20.01 Reclame. 20.05 Mrs. Thurs- I
day, (TV-film) 20.55 Achter het nieuws. 21.10
Voyage to the bottom of the sea: Mist of
silence (film). 22.00 Bepaling bestemming
kerstkaart. 22.10 Reclame. 22.15 Journaal.
ADVERTENTIE
POEDER - CREME- OLIE- ZEEP