„ON DINE" van Jean Giraudoux 11212114 Terlenkd m 'n verl °Un9 peekEScloppenburg Veel talent in jong cabaretconcours téëÖSo 'J P&c VANAVOND SjL wasvcrzorgers k Etmaal beat werd wereldrekord Antiprijzen- prijzen in Florence toegekend NEGEN MUZEN Bergman ziet meer in Noorwegen Oog van de duivel VERLOVINGSRINGEN JAGQ. FRANK MAANDAG 2 0 MAART 1967 7 Sceptisch Ongeloofwaardig Zit ook u met het droog- en of ruimte probleem voor uw was? Wees verstandig mevrouw, laat die maandag ook bij u een normale dag zijn, doe als zoveel ver standige moderne dames, bel HA A K wasverzorgers en uw was wordt gehaald en binnen enkele dagen, keurig gestreken, gevouwen, geperst, ja ,,kastklaar" weer bij u thuis bezorgd. m Middelmatige voorstelling door Toneelgroep Ensemble - J >r cv-, Te aards C. B De radio geeft dinsdag T el evisie pro grammas Pittig Boegeroep ADVERTENTIE ALS STUDENT aan de Sorbonne kreeg Jean Giraudoux eens de opdracht van zijn professor, binnen een week een commen taar te schrijven op de uit 1811 daterende vertelling „Ondine" van de Pruisische of ficier en auteur van ridderverhalen baron De la Motte Fouqué, afstammeling van Franse emigranten. Giraudoux heeft daar langer dan die ene week voor nodig ge had. Pas in 1939, toen hij 57 jaar was, kwam dat „commentaar" tot stand en dankzij de aandrang en de actieve mede werking van cfe grote Franse toneelleider Louis Jouvet kreeg het toen de vorm van een toneelspel, een sprookjesspel. Voor de vroeg-negentiende-eeuwse Duitse roman tiek, waarvan de vertelling een typisch voorbeeld is, had Giraudoux zijn leven lang grote belangstelling en met zijn „On dine" heeft hij geprobeerd die nogal zware Duitse romantiek en sprookjesmystiek met zijn eigen Gallische ironie en spirituele dichterlijkheid te benaderen. Deze po ging heeft een toneelspel opgeleverd, dat nog altijd wel onderhoudend is door de knappe afwisseling van amusante, poëti sche en lichtelijk ontroerende momenten, maar dat als dramatisch werk nu toch al duidelijk tot de verleden tijd behoort. Het vertegenwoordigt een genre, dat in zijn verhouding tot het hedendaagse toneel on miskenbaar museumachtig aandoet. De betekenis, die Giraudoux door zijn bewerking aan de vertelling van de Prui sische officier-romanticus heeft gegeven, gaat veel dieper dan dat verhaal. Hij heeft er zijn sceptische kijk op het leven van de maatschappelijk-gebonden mens in weergegeven, van de mens, die de idealen, die hij zegt na te streven, niet verwezen lijkt wil en kan zien, omdat het volmaakt nooit verzoend kan worden met de on volmaaktheden, die inherent zijn aan de menselijke samenleving. Ondines liefde voor de ridder Hans is bovenaards, en dus absoluut en onvoorwaardelijk; maar dat is meer dan hij, gebonden aan de compromissen van het aardse dagelijk se leven, kan verwerken. De mens mag zich nóg zo aangetrokken voelen tot de harmonie van het ideaal, hij zal er in de praktijk nooit mee kunnen leven; hij zal er integendeel op den duur bang voor wor den, wanneer hij zich realiseert, dat hij te kort schiet tegenover de hoge eisen, die het aan hem stelt. Op die betekenis zal de vertaler, wijlen Werumeus Buning, des tijds hebben gedoeld, toen. hij schreef: „Onder de lichte en lenige, spotzieke en ernstige oppervlakte van het spel liggen grote diepten, als onder speels en zonver- licht water". Die grote diepten heeft de Toneelgroep Ensemble in haar opvoering, die zater dagavond in de Haarlemse schouwburg te zien was, echter maar vagelijk voel baar weten te maken. De opvoering bleef grotendeels steken in de geijkte sprook jesstijl, met een flinke nadruk op de hu mor (meer nog dan op de ironie), maar tevens in een zo aardse speeltrant, dat de „Watergeesten" als bovennatuurlijke we- zems volstrekt ongeloofwaardig werden. En zonder die suggestie van bovennatuur lijkheid, die een subtiel maar toch werk- ADVERTENTIE ui?.. .„v.- \Vft ".Iri. V ,->v 4, V' mSsm M* -.wMé Sigrid Koetse en Coen Flink m Ondine". zaam element van de hele voorstelling moet vormen, kan de diepere bedoeling van Giraudoux dat tragische contrast tussen realiteit en droomwereld nooit tot uitdrukking komen. Ook aan de tekst schijnt (ik weet niet door wie) nogal wat veranderd te zijn. Toen ik destijds de Parijse opvoering van Jouvet zag, kwam er behalve de koning ook een koningin Yseult in het stuk voor; er waren twee figuren, „Bertram" en „le Poète", die nu verenigd zijn tot „Bertrand, de dich ter"; de „Salambo"-zangers ontbraken toen, maar enkele andere kleine rolletjes zijn uit het stuk verdwenen. Ik geef toe, dat de oorspronkelijke tekst van Girau doux heel lang en woordenrijk was, maar dat is hij nog altijd; en ik vraag me dus of het stuk er door deze ingrepen inder ad beter op is geworden. Sigrid Koetse was niet de door het Won der omgeven waternimf, die Ondine moet zijn om ons te doen geloven, dat zij door de koning van het geestenrijk slechts tij delijk aan de aarde is „uitgeleend". Zij was daar te aards in haar guitigheid, te hard in haar temperaments-uitbarstingen voor. Alleen in de slotscène, in de prach tige afscheidsdialoog met de stervende Hans, kwam er een ontroerende zuiverheid in haar spel en een klank van innerlijke bewogenheid in haar stem. Coen Flink speelde met veel humor Ridder Hans, wiens geestelijke logheid hij af ten toe wel wat zwaar onderstreepte, maar ook zijn vertolking groeide naar het slot toe en bereikte daar eveneens een indrukwek kend niveau. Jan Retèl, als de aarde ko ning, trof zelf voortreffelijk de vereiste toon, die zijn regie bij een aantal andere spelers niet had weten op te roepen. De onaardse koning, namelijk die van de .Watergeesten", bleef in de vertolking van Cor van Rijn een sombere boeman. (Van onze correspondent) DEVENTER Welgeteld 103 jeugdige beatfans hebben zaterdagavond slaperig imaar wild-enthousiast een nieuw wereld record beat-langspelen begroet. Het de cor? Een piepklein rokerig en zeer la waaiig beatzaaltje in het Deventer stads centrum, waar koffie, bouillon, druiven suiker sinaasappelen en andere verster kende middelen grif van de hand gingen om de stemming erin en de slaap eruit te houden. Op het podium sloeg de jonge Deventer beatgroep „Math" het wereldre cord langspelen van de Duitse beatgroep „The Nightbirds" dat op 20 uur en een kwartier stond met vier uur, zeventien minuten en drie seconden. Guus Verstraete was een wel erg kluch tige kamerheer en Heieen van Meurs gaf weinig kleur aan de boze stiefdochter Bertha. In de kleinere rollen was er goed spel te zien van Magda Janssens en Jan Apon als het oude vissers-echtpaar en van Herman Vinck als de dichter. Wim Vesseur, die toch werkelijk wel beter kan, tekende voor de nogal saaie de cors en de merendeels onaantrekkelijke kostuums. Simon Koster Een culturele groep in Florence heeft zaterdag prijzen toegekend wegens de grootste onverdiende successen van het jaar op het terrein van letterkunde, film en schilderijen. De uit twintig leden oe- staande jury van Italiaanse beeldende kunstenaars lieten weten, dat hun Premio Fata beschouwd moest worden als een antiprijs tegen de vloed van prijzen, die elk jaar wordt teogekend. De Antiprijs zal voortaan ook elk jaar worden toegekend. Dit jaar kregen de twijfelachtige eer van een onderscheiding de jonge roman cier Alberto Bevilacqua, de filmregis seur Gualtiero Jacopetti en de schilder Renato Guttuso. Jacopetti werd gekozen wegens zijn omstreden door velen racis tisch genoemde film Africa Addio. Guttu so, een lid van het centrale comité van de Italiaanse communistische partij, ge niet aldus de jury, ten onrechte beroemd heid als schilder. Bevilacqua is het vorig jaar in Italië bekend geworden nadat zijn roman „Dit soort liefde" in Venetië was onderschei den met de Campiello-prijs. De jury heeft laten weten, dat het drie tal verwittigd zal worden, dat zij krach tens de statuten van de Premio Fata nu elk een miljoen lire moeten betalen. Rubens. Het onlangs van een tentoon stelling in Cairo gestolen schilderij van Rubens „Twee Figuren" is terug. Vier anonieme personen lieten na de roof in een brief weten, dat zij de diefstal hadden gepleegd als vingerwijzing voor de slechte bewaking. Het doek werd in een hol onder een weg buiten de stad teruggevonden. Het was onbeschadigd President Nasser heeft een paleis be schikbaar gesteld om als beter bevei ligd museum ingericht te worden. „Ondine", spel in drie bedrijven van Jean Giraudoux naar een vertelling van Frédéric de la Motte Fouqué. Ver taald door J. W. F. Werumeus Bu ning. Première bij de Toneelgroep En semble op 9 maart te Eindhoven. Eer ste voorstelling te Haarlem op 18 maart in de Stadsschouwburg. Regie: Jan Retèl. Hoofdrollen: Sigrid Koetse, Coen Flink, Cor van Rijn, Heieen van Meurs, Jan Rètel. Decors en kos tuums: Wim Vesseur. Lo van Hensbergen en Liane Saal- born in de Inktvis van Manuel van Loggem. sro,e «Cf™ mode tot uw dienst (Van onze correspondent) STOCKHOLM. De Zweedse filmre gisseur Ingmar Bergman wil zich in Oslo vestigen, waar hij sedert januari als re gisseur aan het nationale theater verbon den is. Hij verklaarde Zweden absoluut moe te zijn en leverde scherpe kitiek op de huidige vorm van het Zweedse toneel, dat een totaal gebrek aan interesse en actualiteit ten toon spreidt, zoals hij zei. „In Noorwegen heb ik een groot aantal nieuwe mogelijkheden ontdekt", verklaar de Bergman. v„Mogelijkheden, die Zwe den absoluut niet te bieden had". Opdracht. Na de succesvolle uitvoering van Jurriaan Andriessens „Perkshire Symphonies" door het Kunstmaand Or kest op 28 februari heeft de directie van de stichting Kunstmaand Amster dam besloten, hem de opdracht te ge ven een compositie te schrijven voor Sousaphoon en Orkest, welk werk zijn première zal beleven in de kunstmaand 1967 tussen 15 mei en 2 juni a.s. ADVERTENTIE Alléén de mooiste is waard uw geluk te symboliseren. Laat uw hart en verstand mee spreken bij de keuze uit onze collectie Gouden - Vlakke en Fantasie- ringen in diverse prijzen. J U W E L I ER Gr. Houtstraat 109 - Te!. 13700 In 1959 het jaar waarin „De maagden bron" ontstond, maakte Ingmar Bergman ook de filmkomedie „Het oog van de duivel", die alle tekenen vertoont door de maker als een ontspannend intermezzo in zijn drukke werk te zijn beschouwd. Hij schreef zelf het scenario, dat geïnspi reerd is op het Ierse spreekwoord „de kuisheid van een vrouw is de duivel een doorn in het vlees" en waarin verteld wordt, hoe de duivel op zekere dag tot de ontstellende ontdekking komt, dat er op aarde een domineesdochter als maagd het huwelijk in zal gaan. Hij stuurt Don Juan, die al eeuwen in de hel brandt, met zijn knecht Pablo naar de aarde om dit onheil te voorkomen en in het ver dere verloop van deze badinerende kome die zet de acteur Jarl Kulle als Don Juan al zijn verleidingskunsten in om de kuise domineesdochter (Bibi Andersson) te verleiden. Onderwijl probeert Pablo hetzelfde te doen met de vrouw van de dominee. De duivelse opzet mislukt, door dat Don Juan werkelijk verliefd wordt op het meisje en uiteindelijk haar on schuld respecteert. Bergman maakte van zijn frivole inval een lichte, plezierige ko medie, die meer op het woord dan op het beeld berust, maar voldoende wijs heid en commentaar op menselijke ge dragingen bevat om toch helemaal tot het werk van de meester gerekend te kun nen worden. NEDERLAND 1: Na de rubriek „Ken merk" de NCRV met de film „De held" Na het journaal en de rubriek „Atten tie" het televisiespel „De inktvis" van Manuel van Loggum. Hierin wordt men geconfronteerd met de werkwaardige eigenschap van de mens om steeds meer te willen bereiken in materieel opzicht, hoewel het geluk hem intussen voorbij gaat en zijn gezondheid er schade van on dervindt. Hoofdpersoon in dit spel is San ders (Lo van Hensbergen), een direkteur van een kruideniersbedrijf met tien filia len. Sanders begon als klein kruidenier tje. Zijn succes eist hem echter zo op, dat hij zijn gezin verwaarloost. In „Jazz from a swinging era" een opname van het optreden van een aantal jazzmusici in het Minervapaviljoen in Amsterdam Onder hen de pianisten Earl Hines en Sir Charles Thompson, de saxofonisten Budd Johnson en Earle Warren en de drummer Oliver Jackson. Tot slot het programma „Kerk en samenleving". Nederland 2: Na de tweede aflevering van „Russisch circus" met de clown Oleg Popow de film „Het oog van de duivel" van Ingmar Bergman. (Van een medewerker) Gedichten van Hendrik de Vries en Hans Andreus vormden de ver plichte teksten voor de deelnemers aan het cabaretconcours Café 67, dat zaterdagmiddag in de grote zaal van het A.M.V.J.-gebouw in Amsterdam werd gehouden. Slechts één mededingster beperkte zich tot het „voor dragen" van de voorgeschreven verzen; onder de overigen waren er, die ze in hun programma hadden weten „in te bouwen" met een inventiviteit, die ook voor hun verdere optreden kenmerkend was. Zo verwerkte de cabaretgroep Krik-Krak uit Apeldoorn Andreus' „Ik hoor het zonlicht, pizzicato" tot een grotesk Jan-Klaassenspel, dat het met de „heiligheid" van de poëzie gelukkig niet al te nauw nam, en trok solist René van den Beid, eveneens uit Apeldoorn, de zwart-witeffecten uit het gedicht van De Vries op absurdistische wijze min of meer in de sfeer van het huids kleurprobleem. Van den Beid, die als eerste optrad zelden een voordelige plaats bij een der gelijke krachtmeting viel buiten de prijzen, wat niet wegneemt, dat ook zijn miniatuur one-manshow „Nu mag het wel" een origineel en veelbelovend ta lent verried. In tegenstelling tot sommige deelnemers bracht hij eigen liedjes, die al bleken stem èn articulatie bij het zingen soms nog niet geheel toereikend naar vorm en inhoud zeker niveau had- dan. Goed afgewerkt was ook zijn persi flage op het „totaal theater", terwijl hij er vooral uitsprong met zijn conférence: actueel, spits, vlot, met goed gevonden woordspelingen en vaak aardige grapjes (Dokter Kildare, na een operatie: „Whom did I kill there?"; Koekoek, op de vraag of God dood is: „Dat moet'n ze eerst maar 's bewijz'n!"). Het was overigens opvallend, dat het on derdeel conférence bij de andere deelne mers zo weinig aan bod kwam. Ook ble ken de teksten hier en daar wel eens wat gerekt; zelfbeperking is nu eenmaal een deugd, die groeit met de jaren der artistieke ervaring. Toch vertoonden de meeste teksten een verfijndheid van in houd en een verzorgdheid van presenta tie, die wat de meeste deelnemers be treft veel doen verwachten voor de toekomst, al gingen enkele nummers nog duidelijk mank aan een gebrek aan zelf kritiek. Een zeer jong talent, dat zeker nog wel HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Gram.muziek. 7.55 Deze dag. 8.00 Nws. 8.10 Actualiteiten. 8.15 Gram.muziek. 8.50 Mor genwijding. 9.00 Klassieke gram.muziek. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. 12.00 Lichte muziek voor de jeugd. 12.25 Beurs. 12.27 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Uitzending voor de landbouw. 12.40 Lichte orkestmuziek. 13.00 Nws. 13.10 Jour naal en beursberichten. 13.30 Klassieke en moderne muziek. 14.40 Voor de jeugd. 15.00 Voor de vrouw. 15.40 Modern strijkkwartet. 16.00 Nws. 16.02 Opera-aria's. 16.15 Voor de jeugd. 17.15 New York calling. 17.20 Gram. muziek voor de tieners. 18.00 Nws. 18.15 Ac tualiteiten. 18.25 Licht instrumentaal ensem ble. 18.55 Gesproken brief uit Parijs. 19.00 Voor de kinderen. 19.05 Hersengymnastiek. 19.30 Romantische muziek. 20.00 Nws. 20.05 Hou je aan je woord. 20.45 lichte orkest muziek. 21.15 Achter de muur (hoorspel). 21.45 Licht instrumentaal ensemble. 22.00 Wie waagt, die zingt. 22.30 Nieuws. 22.40 Actualiteiten. 22.50 Venster op de heden daagse muziek. 23.30 Combo en zangsolist 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.10 Meditatie. 7.15 Gram.mu ziek. 7.55 Overweging. 8.00 Nws. 8.10 Gram. muziek. 8.30 Nws. 8.23 Voor de huisvrouw. 10.00 Muziekprogramma. 11.00 Voor de zie ken. 12.00 Musette-orkest. 12.18 Marktberich ten voor schippers. 12.20 Voor de landbou wers. 12.27 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw 12.30 Nws. 12.40 Actualiteiten. 12.50 Gram. muziek. 13.30 Lichte muziek. 14.20 School radio. 14.40 Licht instrumentaal ensemble. 15.00 Pizzicato. 17.00 Nws uit de Nederlandse Antillen. 17.10 Voor de jeugd. 18.00 Mari nierskapel. 18.20 Uitzending van de A.R.P. 18.30 Jonge artiestep. 19.00 Nws. 19.10 Actua liteiten. 19.30 Conciliepostbus. 19.35 De zin gende kerk. 19.45 Nieuwe katechismus voor volwassenen. 20.00 Johannes Passie, Bach (le deel). 20.50 Klassieke grammofoonmu- ziek. 21.15 Gesprek. 21.30 Klassieke muziek. 22.00 Kunstkroniek. 22.30 Nws. 22.40 Over weging. 22.45 Gram.muziek 23.15 Contxt. 23.45 Klassieke Gram.muziek. 23.55 Nws. HILVERSUM III. 9.00 Nws. 9.02 Actualiteiten. 9.07 P-r-r-r-r-r- T. 10.00 Nws. 10.02 Kwink. 12.00 Nws. 12.02 Actualiteiten. 12.05 Muzikaal VARA-varia. 13.00 Nws. 13.02 Actualiteiten. 13.05 Gast vrij. 14.00 Nws. 14.02 Actualiteiten. 14.05 Voor de vrouw. 15.00 Nws. 15.02 Actualitei ten. 15.05 Elektronisch orgelspel. 15.20 Pla- tenprogramma. 16.00 Nws. 16.02 Actualitei ten. 16.05 Voor de tieners. 17.00 Nws. 17.02 Actualiteiten. 17.05 Platenprogramma. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.40 Weer bericht. 12.48 Lichte muziek. 12.55 Buiten lands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Klas sieke muziek. 14.00 Nws. 14.03 Zuid-Ameri kaanse muziek. 14.25 Kamermuziek. 15.00 Nws. 15.03 Lichte muziek. 15.30 Eigen-aar dig. 16.00 Nws. 16.03 Beurs. 16.09 Lichte mu ziek. 16.30 Programma voor oudere luiste raars. 17.00 Nws. 17.15 Jazz. 17.45 Liederen 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesport. 18.30 Franse les. 18.32 Lichte muziek. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte muziek. 19.00 Nws. 19.40 Filmmuziek. 19.50 Syndicale kroniek. 20.00 Volksliedjes. 20.30 Hoorspel. 21.00 Lichte muziek. 21.25 Klassieke muziek. 22.00 Nws. VOOR MAANDAG NEDERLAND I 18.45 Pipo de Clown. 18.50 Journaal. 18.56 Reclame. 19.00 Kenmerk. 19.30 De Held (t.v.-film). 19.56 Reclame. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Attentie. 20.45 De Inkt vis (t.v.-spel). 21.45 Jazz. 22.15 Kerk en sa menleving (gesprekken). 22.30 Journaal. NEDERLAND II 20.00 Nws. 20.01 Reclame. 20.05 Russisch circus (filmreportage). 20.34 Het oog van de duivel (speelfilm). 22.00 Reclame. 22.05 Jour naal. DINSDAG NEDERLAND I. 12.00-12.30 Teleac: De detaillist als onder nemer. 18.45 Pipo de Clown. 18.50 Journaal. 18.55 Reclame. 19.00 Zoo Zoo (dierenoro- gramma). 19.30 The Monkees. 19.56 Reclame. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Muzikaal showprogramma. 21.00 The Fugitive (TV- film). 21.50 AVRO's Televizier. 22.25 Jour naal. 23.00 Teleac: Kernfysica. NEDERLAND II. 20.00 Nws. 20.01 Reclame. 20.05 Eurovisie IJsshow der Kampioenen. 20.50 Eurovisie: Operaconcert. 21.56 Reclame. 22.00 Journaal. De groep en de solist die de eerste prijzen in de wacht sleepten: in het midden met beker Henk Batenburg, van links naar rechts de leden van de groep Wiegewaai: Hanneke v. d. Spek, Watze Tiesema, Bob in 't Hout en Anandi Teeuw. eens van zich zal doen horen, was de zeventienjarige Numansdorper Henk Ba tenburg: een verfijnd troubadour, die met een goede stem en een voor zijn jaren verrassend subtiele voordracht zelfgeschre ven poëtische liedjes bracht bij de gi taar. De jury, bestaande uit Dora Paulsen, Adrienne Canivez, Jasperina de Jong. Johan Verdonner, Ronnie Potsdam mer, Enrico Neckheim, Victor E. van Vriesland, Eric Herfst en Frank van Heus- den, kende hem de eerste prijs toe in de kategorie solisten. De eerste prijs voor groepen ging naar het Leidse Wiegewaaicabaret, dat hoe wel bij opkomst wat krampachtig van houding en weifelachtig van dictie zich al spoedig losspeelde en toen vol aardige en aktuele vondsten bleek, vooral in de liedjes, die een goed afgewerkte presenta tie meekregen. Pittig politiek cabaret bood het gezel schap Krik-Krak, dat het ook weer voor al van de vlot geënsceneerde liedjes moest hebben. Het Apeldoornde groepje ging met de tweede prijs naar huis; de derde was voof het Amsterdamse cabaret Ivo de Wijs, dat voor de conférence een ruimere plaats had ingeruimd en daar mee ook behoorlijk uit de voeten bleek te kunnen. Een programmaatje vol aardige persiflages (zoals die op een bekend ta leninstituut) en geestige vondsten, in de verplichte tekst zowel als in bijvoorbeeld het naar melodie, tekst en voordracht bij zonder geslaagde „Turkenpension." De tweede en derde prijs in de categorie solisten kregen respectievelijk Henny Schijf uit Groningen (met o.m. humoris tische gruwelliedjes van zijn plaatsgenoot Eelco Emmings, waaraan vooral zijn le vendige voordracht en kennelijk geschool de stemtechniek het nodige elan verleen den) en Erik Post uit Amsterdam. De laatste kreeg zijn publiek vooral mee in een als parodie bedoeld smartlap- meezingertje, waaraan de zaal zo enthou siast deelnam, dat mag worden betwij feld of men het nog wel geheel als persi flage onderging. Waarschijnlijk was dat wel de reden, waarom het publiek op de mededeling, dat Post slechts een derde prijs was toegevallen, met een fervent boe-geroep reageerde. Prijsuitreiker Joris Schiks, indertijd winnaar van het concours Café 65, stelde aan het eind van de middag waarop het gezelschap Rommelpot uit Gent zon der opgaaf van redenen ontbrak de eer- ste-prijswinnaars, behalve een televisie productie en een bezoek aan het cabaret Lurelei, audities bij een bekende gram mofoonplatenmaatschappij in het vooruit zicht. F

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1967 | | pagina 7