De onbeantwoorde vraag: IS ER EIGENLIJK ZOIETS ALS EEN CHRISTELIJK-RADICALE POLITIEK? Amerikanen bieden miljoen voor M a Iraux-mémoires Veel architecten twijfelen aan realisering Concert ter ere van H. Andriessen DIALOOG EEN DWINGENDE CHRISTELIJKE OPGAVE Marina Vlady ster van harde thriller met Robert Hossein NRU betreurt iks-uitzending NEGEN MUZEN MÊÊM WIJ ONTVINGEN: WOENSDAG 30 AUGUSTUS 196/ 13 AMSTERDAMS STADHUIS Woningnood Het falen der kerken Isolatie De formule Te idealistisch? Jos L. Lodewijks C. B. De radio geeft donderdag T elevisieprogramma's Zoals bekend mag worden ver ondersteld wordt binnen de bestaan de confessionele partijen in ons land en ook in onderlinge samenspraak van delegaties dezer partijen ge tracht een antwoord te vinden op een brandende vraag, die door de ont wikkelingen van de laatste jaren in de kerken en op het politieke vlak bijzonder hevig is gaan opvlammen: is een waarlijk christelijke politiek in onze maatschappij mogelijk en zo ja, hoe moet deze politiek dan gegrond vest en geprogrammeerd worden? Het optreden van de zogenoemde „ra dicalen" binnen de K.V.P. werd ener zijds door het besef van deze problema tiek geïnspireerd, anderzijds leek het wel alsof de radicale voormannen de vraag al voor zichzelf positief beant- antwoord hadden en meteen aan de slag wilden gaan. Dat was terecht oor zaak van de verbaasde reactie aan de kant van het K.V.P.-bestuur, dat het adres „vaag" vond en ongetwijfeld tever geefs tussen de regels van het radicale adres zocht naar de kern: wat is eigen lijk christen-radicale politiek? Interviews met voormannen van „de beweging" brachten al evenmin licht in deze zaak. Tot vandaag de dag weet nog (Van onze correspondent) PARIJS. Binnenkort zal bij de Parijse uitgeverij Gallimard het eer ste deel verschijnen van de gedenk schriften van André Malraux, mi nister voor culturele zaken in het kabinet-Pompidou. In de pers zijn ge deelten van het boek uitgelekt. De volgende drie delen zullen pas ver schijnen na de dood van de auteur. De aankondiging heeft irt litteraire kringen al zoveel belangstelling ge wekt, dat een Amerikaanse uitgever een bod heeft gedaan van 1.250.000 franks voor het alleenrecht in de Ver enigde Staten. Malraux, die sinds 1957 niets meer heeft gepubliceerd, schreef de tekst tijdens rei zen naar het Nabije en Verre Oosten, die hij maakte tot herstel van zijn gezond heid en ook ten dele in opdracht van generaal De Gaulle. Hij ontmoette tijdens die reizen ondermeer Nehroe, Mao Tse- Toen en Tsjoe En-Lai, wier portretten hij in zijn gedenkschriften heeft getekend. Ook geeft hij een beeld van de gestorven leider van het na-oorlogse Franse socia lisme, Leon Blum. Blum was een man van verzoening en compromis, De Gaulle een man van onverzettelijkheid en on buigzaamheid. Van alle generaals die Malraux heeft ontmoet vraagt hij zich af, hoe zij er in burger zouden uitzien. Van De Gaulle zegt Malraux, dat in burger generaal De Gaulle generaal De Gaulle blijft. Aan het eind van het laatste deel neemt Malraux de woorden over van Gandhi en Nehroe, dat de vrijheid pas wordt ge zocht binnen de muren van de gevange nis, waarmee Malraux doelt op de figuur van kolonel Berger, alias Malraux, tij dens het verzet in de oorlog. Edinburgh. De minister van Cultuur, Re creatie en Maatschappelijk werk, dr. M. A. M. Klompé, heeft de speelfilms „De stem van het water" van Bert Haanstra en „Paranoia" van Adriaan Ditvorst ingezonden naar het internatio naal filmfestival van Edinburgh, dat «inds zondag en tot 3 september wordt gehouden. Voorts zijn i ngezonden de korte films: „Een film voor Lucebert" van Joan van der Keuken, „New York-New-York", de door John Rosin- ga geproduceerde reclamefilm die on langs de eerste prijs verwierf op de Nederlandse reclamefilmdag, (Van onze correspondent) AMSTERDAM Hoewel een zeer groot aantal binnen- en buitenlandse architecten heeft ingeschreven voor de internationale prijsvraag voor een nieuw Amsterdams stadhuis, zijn de meeste Nederlandse ar chitecten er niet zeker van dat dit stad huis ook gebouwd zal worden. Volgens een enquête van het bureau voor markton derzoek „Roe Marketing N.V." is slechts eenderde van de architecten zeker van de realisering van het plan. Bij een enquête werd 400 architecten ondervraagd. De meeste (71 percent) zijn overigens wel voor de bouw van een nieuw stadhuis in de hoofdstad. Slechts 22 percent is van mening dat het stads bestuur er beter aan zou doen terug te keren naar het Paleis op de Dam. Schat tingen over het gereedkomen van het nie- we stadhuis lopen uiteen van 1976 tot 1980. Bij de enquête werden als beste Ne derlandse architecten aangewezen de combinatie Van de Broek en Bakema. Vier percent van de architecten meent, dat de woningnood reeds is opgeheven, 14 percent denkt tussen 1968 en 1970, 26 per cent tussen 1971 en 1975 en 16 percent meent dat dit tussen 1976 en 1980 het geval zal zijn. De overigen denken dat het tijdstip nog later zal vallen (13 per cent), of nooit zal aanbreken (8 percent). Negentien percent heeft geen antwoord. (Van een medewerker) HAARLEM Op 17 september aan staande hoopt de oud-Haarlemmer com ponist en organist prof. Hendrik Andries sen zijn vijfenzeventigste verjaardag te vieren. Zijn Haarlemse vrienden en oud leerlingen maken zich op om dit jubileum te sieren met een Andriessen-concert in de Sint Jozefkerk aan de Jansstraat, uitge voerd door het Nederlands Kamerkoor on der leiding van Felix de Nobel en door Albert de Klerk aan het pas gerestaureer de Adema-orgel, dat de jubilaris aldaar vele jaren bespeelde en dat hem inspireer de tot zijn eerste en meest bekende orgel werken. Het wordt een gratis toegankelijk avondconcert op dinsdag 26 september. niemand, of de huidige maatschappelijke constellatie en de aan bod zijnde sociale filosofie een christelijke positiviteit zul len kunnen verdragen, afgezien nog van de vraag of die christelijke positiviteit wel bestaat of kan ontstaan binnen de kerken. Over dat laatste zijn de twijfels be paald niet van vandaag of gisteren. De litteratuur is overvol van evolutionaire denkbeelden over kerk en kerkelijke werkzaamheid, maar de twijfels dateren al van bijna een mensenleeftijd terug. Men kan zeggen dat het marxisme is ont staan op een bodem van christelijke twijfel en van christelijk falen. Vele christelijke theologen zijn het daar intus sen over eens geworden, zonder dat de kerken duidelijk veranderden. De laatste tijd echter heeft de invloed van gelovige filosofen, sociologen en andere auteurs zich in de kerken gedemonstreerd en het zou moeilijk zijn alle namen te noemen van hen, die door hun denken en schrij ven daartoe hebben bijgedragen. Vooral in Duitsland, Amerika en Nederland zijn opvallend openhartige publikaties ver schenen, die alle één ding sterk gemeen hebben: de overtuiging dat de kerken zijn achtergebleven en afgedwaald van de weg die in hun roeping was uitge stippeld. Harvey Cox in Amerika, Heinrich Böll in Duitsland en Robert Adolfs(osa) in Nederland kunnen beschouwd worden als drie van de vele representanten ener rouwmoedige schuldbekentenis en een radicale ommekeer, waaraan de kerken vroeg of later zichzelf zullen moeten conformeren. Maar ondanks de onthul lende, eerlijke en ontstellend-duidelijke doorbraak van het besef, dat de kerken hun inhoud verloren hebben en toe zijn aan het zoeken naar een nieuwe moge lijkheid om hun onvoltooide en mislukte verwezenlijking na te streven, is geen geschrift bekend dat deze nieuwe moge lijkheid kernachtig weet te omschrijven. „De wereld", zo wordt gesteld, „heeft God verloren. En op dit ogenblik weet blijkbaar niemand precies, waar men zou moeten gaan om Hem voor de wereld terug te vinden". Een tragische bekentenis voor de mach tige en schitterende organisaties, waarin gelovigen zich eeuwenlang veilig gebor gen dachten. De desperate „God is dood"- theorie is ongetwijfeld mede als een nood kreet op de bekentenis gevolgd en het is Robert Adolfs, de prior van het Augus tijnenklooster in Eindhoven, die in zijn boek „Het Graf van God" deze theorie verklaarbaar en logisch noemt, voor zo ver men haar wil verstaan als een con statering van de leegte, die in de kerken is achtergebleven bij het afsterven van de mythologische Godsbeelden en de cri sis van de toenemende secularisatie. Bij de overgang van het sociaal-eco nomische bestel uit het einde van de achttiende eeuw naar een tijdperk van klassenstrijd en proletarisch radicalisme hebben christendom en kerken werkeloos toegezien. De ondergang van generaties arbeiders, resulterend in de reactie van communisme en socialisme, vond geen enkele vorm van mededogen of redding van de kant der kerken, integendeel, zij hielden zich slechts bezig met het afkeu ren van nieuwe stromingen vanuit een isolatie, die louter zelfverdedigend be doeld was. In zijn boek „De kerk is an ders" schrijft pater Adolfs uitvoerig over dit ontbreken van iedere dialoog, zelfs van onderzoek en verklaring, ten aan zien der nieuwe sociale stromingen. Hij schrijft in dezelfde zin over het ontbre ken van dialoog tussen r.-k. kerk en re formatorische kerken en komt tot de al gemene conclusie dat zowel ten aanzien van het communisme als van de reforma tie een onvermijdelijke verslandhouding zal worden opgelegd aan de r.-k. kerk, die de eerste zal moeten zijn om te begrij pen dat „de dialoog een dwingende chris telijke opgave is, omdat de christen im mers geroepen is tot een medewerken aan de eenwording der mensheid en de vrede op aarde". Hier valt wellicht een aanknopings punt te onderscheiden voor datgene, wat op politiek gebied de christen als zijn wezenlijke levenstaak zoekt. Wanneer de „christen-radicalen" echter beseffen, wat die in feite eenvoudige omschrijving eigenlijk wel inhoudt, dan wordt het hoogst twijfelachtig of zij allen wel be reid zullen zijn de „christelijke politiek" tot de hunne te maken. Velen van hen zullen wellicht toch wel een wat minder radicaal, wat meer verwaterd soort chris tendom voor ogen hebben gehad, toen zij zich zo spontaan achter „de radicalen" schaarden. En het is zelfs de vraag of de voormannen van deze actie zich heb ben gerealiseerd, wat hun stoutmoedige leuze betekende. Auteurs als Adolfs, Cox en Böll zijn al niet meer exclusief. Hun gedachten zijn al gemeengoed, zij het dan in krin gen van niet overwegend politiek gehal te. In hoeverre in de politiek grote figu ren doordrongen zijn van de nieuwe visie, die uit de moderne theologische geschrif ten oplicht, is nauwelijks ooit gebleken. Wel is duidelijk geworden dat politici geneigd waren de zaken om te keren en hun eigen, niet zeer progressieve, denk beelden het etiket van christelijk en ra dicaal te verlenen. Maar wat dit aangaat is de tijd van marchanderen en voorwen den voorbij. Bij de huidige stand van zaken vallen de christelijke politici door de mand, indien zij zouden proberen oude opvattingen onder nieuwe namen te introduceren. „De eenwording der mensheid en de vrede op aarde" als een vervangende op gave voor alle christelijke werkzaamheid in de samenleving en haar voorbereiden de organen is een complex van evange lische richtsnoeren zonder weerga. Het omvat de oecumene, onvoorwaardelijk alle offers eisend die haar in de weg staan. Het omvat de dialoog tussen ver enigde kerken en wereldlijke stromin gen, uitlopend in een actieve rol der christenen bij de voortgaande secularisa tie der maatschappij. Het omvat de aan vaarding van een nieuw Godsbeeld, ont daan van mystiek en onaardsheid, dat past in de wereld van vandaag en dat die wereld in haar geheel omvat, behoudt en leidt. Het omvat, om een enkel detail te noemen, de onvoorwaardelijke ver werping van iedere rassen-isolatie, van iedere rassen-meerderwaardigheid, van iedere tegenstelling op het gebied van de menselijke waardigheid, ja zelfs de aanvaarding van een motorisch streven naar de rassenmenging waar zulks maat schappelijk verantwoord en mogelijk is. Het omvat de radicale sociale rechtvaar digheid, de radicale politieke zuiverheid, de radicale economische gelijkberechti ging. Het eist de verwerping van natio nalisme, de afzwering van iedere dicta tuur, de massale verheffing der geesten ongeacht rang, stand en huidskleur. Het eist uitwissing van iedere kerkelijke iso latie-neiging, verbreding en uitdieping van de menselijke ontmoeting over alle grenzen van confessionele eenvormigheid heen. Het omvat de afzwering van ge weld, de ordening van het internationale recht, de vestiging van een'internationaal gezag het omvat duizelingwekkend veel meer da nooit een christelijk poli ticus heeft vermogen uit te drukken in welk programma ook. Men kan natuurlijk tegenwerpen dat hier een onrealiseerbaar idealisme de praktische politiek zou moeten vervan gen, maar dan moet men beseffen dat men daardoor het beginsel der radicali teit weer opgeeft, onder het vaandel waarvan men toch de politieke arena zegt te willen binnenmarcheren. Er komt trouwens nog iets anders bij, iets dat onmiddellijk duidelijk maakt hoe ernstig het woord „radicaal" dient te worden opgevat, wil het aanslaan en ef fect hebben. Dat is namelijk het alter natief. Het alternatief van een niet radicale, niet beginselvaste zuiverheid van een nieuwe christelijke politiek is een sa mengaan met en op den uur opgaan in de „materialistische levensbeschouwin gen", die tot dusver afkeurend zijn be keken en waarmee slechts schoorvoetend werd samengewerkt. Zelfs al bereikt men een zekere uniformiteit 'in confessionele kring over de grenzen van eigen kerke lijke inhoud heen, dan nog is de uitmon ding en deelneming daarvan in het maat schappelijke bestel onmogelijk, indien niet het radicale christendom zijn inner lijke vernieuwing op het maatschappelijk gebied demonstreert en toepast. Dan ver valt men opnieuw in een opportunistisch programma, dat slechts een nabootsing van andere sociale en politieke bewegin gen zal zijn en het christelijke beleven opnieuw verwijst naar de binnenkamer en de geïsoleerde kerken. De binnenkamers en de kerken wor den door pater Adolfs aangeduid als „de graven van God", omdat volgens zijn opvattingen God niet daarin geïsoleerd aanwezig kan zijn, omdat Hij daarente gen juist werkzaam is in de wereld. Dan zal van andere dan christelijke bewegin gen op alle gebied Gods werkzaamheid moeten uitgaan, onverstaanbaar voor hen die Zijn stem zelf vertolken en verlaten door hen die altijd beweerd hebben, Zijn stem te hebben verstaan. Nederland 1. Voor de jeugd is het uurtje tussep zeven en acht. In de reeks sprookjes door Ame rikanen verfilmd (onder supervisie van Shirley Temple) deze keer het verhaal van Ali Baba en de veertig rovers. Na het journaal van acht uur eerst een comedy caper. De rest van het NTS-programma hoort thuis in de categorie „drama". Uit de Bavaria-studio's komt een kort televi siespel, gebaseerd op een van de novelles van de Duitse schrijver Heinrich Böll. In „De Oproep" vertelt Böll wat de oorlog be tekent voor de individuele mens. Een jon geman krijgt een oproep om in dienst te komen. Ze zitten stil bij elkaar, de jongen, zijn moeder en zijn vriendin. Woorden schieten te kort. Daarna de hoofdfilm. Nederland 2. Voor het laatst kan de AVRO het tweede net-programma openen met een Beatle- (teken)filmpje. AVRO's Sportpanorama is vanavond gewijd aan twee sporten, atle tiek en boksen. Beide onderdelen werden al eerder uitgezonden. Het eerste is een film van de Franse cineast Pierre Etaix over de technische aspecten van de atle tiek, het tweede is een aflevering van de serie „Grootste gevechten van deze eeuw". Opnieuw zien we Max Schmeling en Joe Louis Om negen uur The Wild Wild West. Deze keer geen strijd tegen Indianen. James T. West wordt ervan verdacht een geheim Frans wapen te hebben gestolen. Aangezien hij onschuldig is, probeert hij de dader op te sporen. James Hadley Chase is een Amerikaan se veel-schrijver van handig in elkaar ge zette „thrillers", die vooral in Frankrijk bijzonder populair zijn en meer dan eens Franse regisseurs in het sensatie-genre tot een spannende film hebben geïnspi reerd. Zo bij voorbeeld Maurice Labro die de nodige harde politiefilms op zijn naam heeft staan en die lijn heeft door getrokken met „Les canailles" uit 1960, waarin Marina Vlady en Robert Hossein eikaars tegenspelers zijn. Hossein speelt er de rol in van een knappe vrijgezel die de leiding heeft van een Amerikaans persbureau in Rome en in die hoedanig heid een beetje toezicht moet houden op de dochter van de baas (Marina Vlady) een ogenschijnlijk verwend meisje dat kunsthistorie wil studeren in de Eeuwige Stad. Maar het blijkt al gauw dat Hélène Chamers een veel gecompliceerder we zentje is dan ze op het eerste gezicht lijkt en door haar raakt de journalist verzeild in een warnet van leugens, mis leiding en bedrog, waaruit hij zichzelf met de grootste moeite weet te bevrij den. Met veel gemak en het nodige vak manschap weet Maurice Labro de sfeer op te roepen van de verschillende milieus, waarin zich de handeling afspeelt en van die handeling onthult hij telkens net zo veel als voldoende is om de toeschouwer in voortdurende spanning te houden. Marianne Vlady en Robert Hossein in „De wraak van een verdachte". (Van onze correspondent) HILVERSUM. De NRU geeft toe, dat de korte impressie die veertien dagen geleden door een van haar reporters is gegeven in Henk v. Stipriaans radiopro gramma „Iks, een sprong in het duister" minder of meer cynisch was getint. De reportage ging over wat Duitse en Ne derlandse jongeren doen en deden voor de verzorging van de soldatenbegraaf- plaats (Duitsers) in IJsselsteijn in Lim burg. Een en ander op initiatief van de Pax Christi-beweging. In de reportage kwam twijfel door over de zuiverheid van de ideële kant. Na deze Iks-impressie is er in Limburg sterk gereageerd, onder andere in plaatselijke bladen. Tevens is door de organisatie van deze kerkhofverzorging een brief naar de NRU gezonden. Achteraf betreurt de NRU „het nogal eenzijdige beeld dat in deze impressie is gegeven". De NRU is zich zeker niet bewust van een anti-Duit se instelling. In hetzelfde Iks-program- ma is onlangs nog een positieve bijdrage geleverd over Berlijn. Eenzelfde tendens zou men kunnen vinden in „Grenspost". boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboekenl b o ekenboeken boekenboeken boekenboeken boekenboeken boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboekenl „Israël in het geweer" is een uitgave van „HET PAROOL" in Amsterdam, waarin Jan P. de Graaf en Robbert Keegel een beschrijving geven van de oorlogs dagen van Israel en van de besprekingen in de Veiligheidsraad. Vervolgens geven zij een beschouwing over andere nauw bij het conflict betrokken onderwerpen. Een grote serie foto's is in deze pocket opgenomen. Hans Krook behandelt in de Hobby-se rie van L. J. VEEN's Uitgeversmaat schappij in Amsterdam het onderwerp kamperen; „Handboek voor de caravan- ner" is de titel van het boek dat infor maties geeft over vouwwagen, toer- en stacaravans. In de serie Amsteltips van L. J. VEEN worden verschillende onderwerpen aan de orde gesteld, zoals „Speelgoed maken" van S. Putschkausky, Knutselen met lu cifersdoosjes" van W. Baehr, „Mozaïek maken" van I. Pflanz en Poppen ma ken" van J. Schüppel. De boekjes, voor zien van vele tekeningen, zijn vertaald door mevrouw J. A. Kef-Tuynman. L. J. Veen heeft de serie Amstelboeken verrijkt met boeken waarvoor in het ver leden grote belangstelling bestond. Het zijn „Woeste hoogten" van Emily Bron- të, vertaald door I. E. Prins-Willekes Macdonald, „Witte nachten" van F. M. Dostojewski, uit het Russisch vertaald door Marko Fondse en „Karei en Ele- gast" en „Floris en Blancefloer" van J. A. Alberdingk Thijm, gemoderniseerd door J. J. Blessinga. Ook heeft L. J. Veen uitgegeven een filmeditie met 16 blad zijden foto's van „Oorlog en vrede" van Leo N. Tolstoj. De Nederlandse vertaling is van dr. A. E. Boetleje. In de KOSMOS Reisgidsen-serie zijn verschenen „Corsica en Sardinië" van dra P. Walma van der Molen-Meinders- ma en „Tsjechoslowakije" van mr. W. F. de Reus. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.10 Lezing. 7.15 Lichte gramm. muziek. 7.55 Overweging. 8.00 Nws. 8.10 Lichte gramm. muziek. 8.30 Nws. 8.32 Va- kantietips. 8.45 Lichte gramm. muziek. 10.00 Aubade. 11.00 Voor de zieken. 11.30 Klas sieke kamermuziek. 12.27 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.40 Pro me morie. 12.45 De aarde en haar volheid (le zing). 13.00 Klassieke gramm. muziek. 13.45 Voor de vrouw. 14.15 Boemmm! 15.05 Ac tualiteiten. 15.10 Klassieke gramm. muziek. 15.25 Sphinx. 15.45 Musiciana. 16.00 Gods dienstige uitzending. 16.30 Moderne en klas sieke kamermuziek. 17.00 Amusementsmu ziek. 17.30 Lichte gramm. muziek. 18.10 Sport. 18.30 Halte. 19.00 Nws. 19.10 Radio krant. 19.30 Klassieke liederen. 20.00 Lichte orkestmuziek. 20.30 Avondpermissie. 22.15 Wijd als de wereld. 22.30 Nws. 22.40 Boek bespreking. 22.45 Kerkorgelconcert. 23.15 Klassieke liederen. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Lichte gramm. muziek. 7.55 Deze dag. 8.00 Nws. 8.10 Actualiteiten. 8.15 Lichte gramm. muziek. 8.50 Morgenwijding. 9.00 Klassie ke muziek voor oudere luisteraars. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. 11.55 Beurs. 12.00 Dansorkest en zangso listen. 12.27 Meded. t.b.v. land- en tuin bouw. 12.30 Licht instrumentaal ensemble. 13.00 Nws. 13.10 Journaal. 13.30 Muzikale toeristenroute. .14.30 Levensbeeld van de dichter Charles Baudelaire. 14.45 Semi klassieke muziek. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.02 Canta America. 16.30 Polen blut (operette). 18.00 Nws. 18.15 Actualitei ten. 18.30 Licht orgelspel. 19.00 Het wereld kampioenschap wielrennen te Heerlen. 19.10 Lichte gramm. muziek. 19.30 Voordracht van gedichten over de Heilige Geest. 20.00 Klassieke en Nederlandse muziek. 22.30 Nws. 22.40 Actualiteiten. 22.55 Nwe. gramm. platen. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Zing, zing, zing. 10.00 Nws. 10.02 Nwe. langspeelplaten. 11 00 Nws. 11.02 Lichte platen. 12.00 Nws. 12.02 Transistor. 13.00 Nws. 13.02 Top dertig. 14.30 Lagelan- ders. 15.00 Nws. 15.02 Wegens vakantie ge sloten. 18.00 Sluiting. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12 40 Weerbericht. 12.48 Lichte muziek. 12.55 Bui tenlands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Ta- felmuziek. 14.00 Nws. 14.03 Lichte muziek. 15.00 Nws. 15.03 Klassieke Tafelmuziek 15.45 Liederenprogramma. 16.00 Nws. 16.03 Beurs. 16.09 Jazz. 16.20 Internationale koorwedstrijd. 17.00 Nws. 17.15 Lichte mu ziek. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesport. 18.30 Franse les. 18.32 Lichte muziek. 18.52 Taalwenken. 18.55 Gramm. muziek. 19.00 Nws. 19.30 Lichte muziek. 20.00 Openbaar Kunstbezit. 20.15 Concert. 22.00 Nws. Sean. Brigitte Bardot zal in november naar Mexico komen om £en film te ma ken met Sean Connery, zo bericht de krant „Cine Mundial". VOOR WOENSDAG NEDERLAND I 17.00 Voor de jeugd. 18.45 De Minimolen. 18.50 Journaal. 18.55 Reclame. 19.00 Ali Baba en de 40 rovers. 19.51 Stichting Socutera. 19.56 Reclame. 20.00 Journaal en weerover- zicht. 20.16 Reclame. 20.20 Monty Banks: humor uit vroeger dagen. 20.35 De Oproep (tv-spel). 21.00 De wraak van een verdachte (speelfilm). 22.40 Journaal. NEDERLAND II 20.00 Nws. 20.01 Reclame. 20.05 The Beat les. 20.25 Sportpanorama. 21.20 De nacht van het lichtende lijk (tv-film). 22.10 Reclame. 22.15 Journaal. VOOR DONDERDAG NEDERLAND I 18.45 De Minimolen. 18.50 Journaal. 18.55 Reclame. 19.00 De Verrekijker. 19.10 Van gewest tot gewest. 19.30 Andy Clyde hu mor uit vroeger dagen. 19.45 Wereldkam pioenschappen wielrennen Heerlen. 19.53 Roe ristische tips. 19.56 Reclame. 20.00 Jour naal. 20.16 Reclame. 20.20 Attentie. 20.45 Rodeo. 20.55 Mandjes uit Mexico (TV-spel) 22.40 Jeroen aan het woord. 22.45 Jour naal. NEDERLAND II 20.00 Nws. 20.01 Reclame. 20.05 Corona tion Street. 20.55 Achter het nws. 21.20 Au to-Revue, muzikale fantasie. 21.50 Docu mentaire film. 22.10 Reclame. 22.15 Jour naal. 22.30 De missie in Japan.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1967 | | pagina 13