Centrum boekte een daverend
succes met Jonsons „Volpone'
m
Pv
Stuk van Francoise Sagan is
maakwerk naar oud recept
- en t.
TONEEL IN HAARLEM
VANAVOND
Bewonderenswaardige regie van Guus Hermus
om de smaak! i HUNTER
Commissie gevormd
in zaak-Kleywegt
Siebe van der Zee
door AVRO gelaakt
Weer staking bij
Belgische radio
Film van Haanstra
onderscheiden
The good earth
Defresne-prijs
voor Eric Vos
Minister instrueert
Britse artsen
H ondentoi letten
MAANDAG 25 SEPTEMBER 1967
KING SIZE
20 lange sigaretten 1.50
met
kleurentelevisie
21 sept, t/xn 1 okt.
C. B.
f 1
De radio geeft dinsdag
T elevisieprogramma's
ADVERTENTIE
(Van onze toneelcriticus)
HAARLEM. Ben Jonsons driehon
derdzestig jaar oude satire op de geld
zucht, „Volpone", is tot bruisend nieuw
leven gewekt dankzij een gespierde
moderne vertaling en een fonkelende
regie van Guus Hermus. De première,
gisteravond door de Toneelgroep Centrum
in de Haarlemse Stadsschouwburg ge
geven, is daardoor een daverend succes
geworden een succes voor alle spelers,
die door Hermus tot een voorbeeldig
ensemble waren samengevoegd, maar in
het bijzwnder voor Piet Römer, wiens ver
tolking van de titelrol de grote verrassing
van de avond was.
Het stuk had al eerder een verjongings
kuur ondergaan door de bewerking van
Stefan Zweig, waarmee Albert van Dal-
sum het publiek in 1932 kennis heeft laten
maken en die nu ook voor deze opvoering
is gebruikt. Maar het sappige (en weinig
preutse) Nederlands van „de gewone man"
waarin Hermus de tekst van Zweig nu
heeft vertaald, heeft er veel toe bijge
dragen dat deze „Volpone" niets stoffigs
meer heeft en de toeschouwers van de
eerste scène af met verbluffend gemak en
overrompelende vaart meevoert naar het
begin van de zeventiende eeuw.
In wezen is „Volpone" een hoogst on
plezierig stuk, een „zwarte komedie
waarin een onbarmhartige misantroop de
wereld bevolkt ziet met gewetenloze
schurken. Ze zijn alleen bezeten van de
„Volpone", komedie in twee bedrij
ven van Ben Jonson, vrij bewerkt door
Stefan Zweig.-Vertaling en regie: Guus
Hermus. Nederlandse première bij To
neelgroep Centrum op 24 september
in de Stadsschouwburg te Haarlem.
Hoofdrollen: Piet Römer, Wim van den
Heuvel, Guus Hermus, Allard van der
Scheer. Bep Dekker, Peter Aryans,
Jeroen Krabbé, Margreet Heemskerk.
Decors en kostuums: Roger Chailluux.
geldzucht en bereid tot het uiterste te
gaan om de rijkdommen van de geldwolf
Volpone te erven. Ben Jonson tekent hen
als beesten en heeft hun dan ook (in half
Italiaans, want het stuk speelt in Venetië)
dierennamen gegeven: Volpone, de oude
vos; Corvino en Corbaccio, de raven; Vol-
tore, de aasgier; Mosca, de vlieg, enzo
voorts. Met een voor zijn tijd verbazing
wekkende verbolgenheid over sociaal on
recht en een geweldige vitaliteit zet hij
al die figuren aan de schandpaal en
spuwt hij zijn gal over hen uit. Het ligt
dus voor de hand, dat „Volpone" als een
venijnige, bittere satire kan worden ge
speeld, die een afschuwelijke nasmaak
achterlaat. Maar Hermus heeft het stuk
anders aangepakt; hij laat vooral de be
spottelijke kant van de menselijke schur
kenstreken zien, het zelfbedrog dat zijn
eigen rekening gepresenteerd krijgt; hij
zet de misdadigers in hun hemd door de
karikaturen, die Jonson van hen heeft ge
tekend, nog verder in het lachwekkende
te trekken. En daarmee heeft hij de op
voering (afgezien van enkele scènes die
best wat bekortingen hadden kunnen ver
dragen) een pakkend-moderne toon ge
geven, waarbij de sociale kritiek er min
der duimendik op komt liggen maar toch
bepaald niet is weggemoffeld.
Maar wat deze opvoering vooral iets
(ADVERTENTIE)
h'P'^y' 'vïjv'A
"\.V>
-
y-'i A
wuuinJ*
geopend van 10-T7 uur en 19-22.30 uur
zondagen 10-17 uur toegang f 3 -
speciaal Trein-Toegangsbiljet met 3x reduktie I
L_ verkrijgbaar op 140 N.S.-stations J
(Van onze correspondent)
HILVERSUM Nimmer is er bij de
VPRO in zo'n korte tijd zoveel verga
derd. Zaterdag boog het algemeen bestuur
zich over de moeilijkheden, die de afge
lopen tien dagen uitgroeiden tot wat men
de Kleywegt-rel zou kunnen noemen.
Maar ook nu kwam men er niet uit: som
migen waren het niet met elkaar eens,
anderen verklaarden zich terzake niet ge
heel en al competent. Daarom is inge
steld „een commissie van goede diensten,
die de gronden van de schorsing van de
heer Kleywegt nader zal analyseren en
beoordelen."
Arie Kleywegt zelf gaf zaterdagmorgen
te kennen „op grond van de ervaringen in
de afgelopen week met de huidige direc
tie van de VPRO ftiet te kunnen samen
werken." Hij bleek overigens graag be
reid tot een gesprek met de commissie,
hetgeen zondag plaatsvond. Berichten dat
hij zijn ontslag heeft ingediend zijn in
ieder geval onjuist. De VPRO-directie
heeft de maatregelen tegen het satirisch
programma en Arie Kleywegt niet geno
men naar aanleiding van teksten maar
naar aanleiding van de wijze van voor
bereiding, zo is opnieuw verklaard.
Wim van den Heuvelen Allard van
der Scheer in „Volpone" van Ben
Jonson.
bijzonder feestelijks geeft is de aansteke
lijke speelvreugde van alle medewerken
den, die ze uitstraalt. Het middelpunt
vormt, zoals gezegd, Piet Römer, die
met zijn Volpone voorgoed afrekent met
allen die in hem slechts een eeuwige Stief-
been Junior hebben willen zien. Want zijn
vertolking van deze klassieke rol (in ons
land vroeger door keien als Val Dalsum
en Bob de Lange gespeeld) is een indruk
wekkende creatie; in zijn handen en
onder Hermus' regie is het geen ster-
rerol geworden, maar een prachtig onder
deel van het ensemble. Wim van den
Heuvel speelde met veel flair, maar heel
beheerst, deels als een commentator die
de bedoelingen van de schrijver onder
woorden brengt, de klaploper Mosca. Al
lard van der Scheer maakte van de oude
woekeraar Corbaccio een heel vermake
lijk kluchttype. Guus Hermus speelde zelf
boeiend de bijna tragische figuur van de
koopman Corvino die ondanks zijn jaloe
zie zijn naïef vrouwtje Colomba (Mar
greet Heemskerk) aan Volpone „uitleent".
Bep Dekker straalde van levenslust als
de rondborstige lichtekooi Canina. De an
dere rollen werden met eenzelfde animo tot
leven gebracht door Peter Aryans, Lou
Steenbergen en Dries Krijn. Het fatsoen
lijke slachtoffer van alle onfatsoen, de
jonge soldaat Leone, werd wat schreeu
werig, maar aan het slot heel gevoelig
gespeeld door Jeroen Krabbé.
Roger Chailloux had op meesterlijke wij
ze de aankleding verzorgd van deze nieu
we „Volpone", die door het publiek storm
achtig werd toegejuicht en dan ook zeker
een serie van honderd voorstellingen ver
dient.
Simon Koster
(Van onze correspondent)
HILVERSUM De AVRO heeft een
onderzoek gelast naar de affaire-Siebe
van der Zee, hoofd van het televisiebe
drijf van deze omroep. Zoals gemeld
stond de heer Van der Zee bij het failliet
gegane bedrijf van Van Heijst in Den
Haag op de loonlijst voor 20.000,we
gens werk op het gebied van de public
relations. Het dagelijks bestuur van de
AVRO heeft zaterdag met de heer Van
der Zee een gesprek gehad en volgens
een communiqué vastgesteld, dat deze
zonder voorkennis en medeweten van het
bestuur werkzaamheden heeft verricht
voor derden. Het bestuur is hierover ern
stig ontstemd en acht de gedragslijn van
de heer Van der Zee laakbaar.
(Van onze correspondent)
BRUSSEL Het personeel van de Bel
gische radio en televisie heeft gisteren
voor de derde maal gestaakt voor dubbe
le vergoeding op zondag. De radio zond
de hele dag muziek uit en vier korte
nieuwsuitzendingen, de televisie een
nieuwsuitzending en een speelfilm.
CORK (Reuter) De film „De stem I
van het water" van Bert Haanstra heeft
zondag op het internationaal filmfestival
in de Ierse stad Cork in de afdeling docu
mentaires de hoofdprijs gekregen een
beeldje van St. Finbarr, de bisschop die
in de veertiende eeuw Cork heeft gesticht.
In de categorie kunstfilm kreeg „Een
film voor Lucebert" van Joan van der
Keulen een eervolle vermelding.
(Van onze filmcriticus)
AMSTERDAM „The good earth", een
I verfilming van de bekende roman van
Pearl Buck, behoort tot de grootste pro-
dukties, waarmee Metro-Goldwyn-Mayer
en vooral zijn producent Irving Thalberg
naam maakten in de dertiger jaren. De
film werd in 1937 uitgebracht, nadat hij
drie jaar in produktie was geweest. Een
cameraman had in China opnamen ge
maakt die voor achtergrond-projecties en
als authentieke tussenshots gebruikt kon
den worden, maar de opnamen zelf wer
den gemaakt in Californië, waar een heu
velland dienst moest doen als de Chinese
akker, waarop Wang en O-Lan hun troos
teloze strijd tegen de natuur moesten
voeren. Onder regie van Sidney Franklin
speelden Paul Muni en Luise Rainer dit
boerenechtpaar dat we in de loop van de
film ouder zien worden onder de last van
een groeiend gezin en van altijd dreigen
de armoede en hongersnood als de regen
uitblijft De opvallend mooie fotografie
is van Karl Freund. die in zijn vaderland
Duitsland al bij zwijgende films als „Va
riété", „Metropolis" en „Der letzte Mann
achter de camera had gestaan en in Ame
rika o.a. Garbo in „Marie Walewska ge
filmd had. „The good earth" was in zqn
tijd een van de grootste artistieke suc
cessen van M. G. M. die met verschillen
de „Oscars" onderscheiden werd. Irving
Thalberg, verantwoordelijk voor veel op
merkelijke films van die dagen, heeft dat
succes niet meer beleefd, hij stierf tijdens
de produktie in 1936.
Nederland 1. De kerkelijke actualitei
tenrubriek Kenmerk opent het maandag
avondprogramma van de AVRO. Vervol
gens de laatste aflevering van de Dick
van Dycke show. Na het nieuws eerst Te-
levizier en vervolgens anderhalf uur de
eerste aflevering van de Bavaria-thriller
Flucht ohne Ausweg, waarvan de AVRO
I deze week alle drie de delen gaat uitzen
den. Het gaat over een beroepsinbreker,
Bert Gregor, die driehonderdduizend
(Van onze toneelcriticus)
AMSTERDAM Aan de Nederlandse
regisseur Eric Vos is zondag in Krasna-
polsky in Amsterdam de Defresne-prijs-
'67 uitgereikt voor zijn regie van het
klassieke toneelstuk „Prometheus". De
prijs bestaat uit een door de beeldhouwer
Hans Ydo vervaardigde plastiek alsmede
uit een geldbedrag. Het was de tweede
maal, dat de Defresne-prijs door de Ne
derlandse vereniging van toneelkunste
naars werd uitgereikt. Vorig jaar werd
hij toegekend aan Ton Lutz voor zijn re
gie van Albee's „Kleine Alice" bij de Ne
derlandse Comedie.
HAARLEM. Het nieuwste toneelstuk
van Franqoise Sagan, met de zinloze titel
„Het flauwgevallen paard", waarvan de
Nederlandse Comedie zaterdagavond in
Haarlemse Stadsschouwburg de lande
lijke première heeft gegeven, is gebor
duurd op hetzelfde stramien als vrijwel al
haar vroegere werk. Voor zoveelste keer
voert Sagan, die nu eenmaal heel goed
weet waar haar publiek van houdt, ons
haar geliefde decadente wereld van schit
terende luxe, bevolkt door veel-drinkende
en zich vervelende aristocraten en be
laagd door parasieten, binnen. En opnieuw
vraagt zij onze medelijdende aandacht
voor een oudere man die in liefde ont
vlamt voor een jong meisje en dan be
rustend ervaart hoe die vlam door de
onvermurwbare loop der dingen wordt
uitgedoofd. Het recept van steeds dezelfde
„tristesse" met ook weer dezelfde „cer
tain sourire" is voor Sagan blijkbaar een
onuitputtelijke bron van inkomsten.
Het aristocratische milieu is deze keer
naar Engeland verplaatst, waar Henry-
James, de zoveelste baron Chesterfield,
op het enorme voorvaderlijke landgoed
gedwee onder de plak zit van zijn vrouw,
Felicity. Hun dochter Priscilla heeft zich
tijdens een verblijf in Parijs laten inpal
men door een Chileens-Franse play-boy,
Hubert, die zij thuis als haar aanstaande
man komt voorstellen. Maar Hubert heeft
het alleen op haar bruidsschat gemunt,
waarvan hij dadelijk na de bruiloft met
zijn vriendinnetje Coralie hoopt te gaan
leven. Om de vangst te verdubbelen laat
hij ook Coralie naar het landgoed komen,
want die kan zich dan meester maken van
Priscilla's broer Anthony, die na huwe
lijk en echtscheiding zijn gewicht in ali
mentatie waard zal zijn. Maar Coralie is
minder doortrapt dan Hubert; zij gaat
eerst wel op het mooie plannetje in,
maar bij nader inzien is zij meer ont
vankelijk voor de rijpere tederheid van
de vader dan voor de infantiele gevoels-
explosies van de zoon. Dat kan de ja
loerse Hubert echter niet verdragen en
tenslotte gaat hij, even berooid als hij
gekomen is, met Coralie naar Parijs te
rug. De verliefde oude lord blijft achter
met zijn „tristesse", getemperd door „un
certain sourire"
Als Fran?oise Sagan een eeuw geleden
geboren was, zou zij missschien een me
dedingster zijn geworden van Georges de
Porto-Riche en diens „théatre d'amour",
dat toen de liefdes- en huwelijksproble
men van vele tijdgenoten belichaamde;
hoewel zij toch niet tegen zijn warmbloe
dige, temperamentvolle stijl op zou heb
ben gekund. Maar zeventig jaar na de
glorietijd van De Porto-Riche doet een
stuk als „Het flauwgevallen paard", dat
van hetzelfde genre is, volkomen ver
ouderd, nietszeggend en nutteloos aan.
Het is bloedeloos maakwerk, vervaardigd
volgens een recept dat blijkbaar bij een
deel van het publiek nog altijd succes
heeft, namelijk bij dat deel dat niet in
ziet of aanvoelt hoe onecht de gevoelens
zijn waarmee Sagan niet zonder een
zekere handigheid manipuleert.
Misschien kunnen die leegheid en on
echtheid nog verbloemd worden door het
stuk in snel tempo te laten spelen, zo
als dat blijkbaar in Parijs is gebeurd,
waar het Théatre du Gymnasse nog een
eenacter vooraf gaf om de avond te vul-
len, hoewel de voorstellingen er pas om
negen uur beginnen. Hier begon de voor
stelling vrijdagavond om acht uur en er
werd in een zo slaapverwekkend tempo
gespeeld dat de avond ook zonder toe
voeging van een eenacter wel vol raak
te. De regie van Fons Rademakers leek
eerder op Tsjechof dan op Sagan afge
stemd en het resultaat was funest.
Ook de rolbezetting was maar ten de
le geslaagd. Mary Dresselhuys als grap-
pig-conventioneel dominerende moeder,
Petra Laseur als de toch-niet-zo-slechte
Coralie en Rudolf Lucieer als de karika
turaal getekende Anthony vormden ver
reweg het beste bestanddeel van de op
voering. Guus Oster speelde de berustend
lijdende aristocraat wel met de waardi
ge ingetogenheid maar slaagde er niet
in, het onechte sentiment van zijn tekst
als echt te laten klinken. Jules Croiset
was wel allerminst op zijn plaats in de
rol van playboy-intrigant van Zuidameri-
kaanse afkomst. Agaath Meulenbroek
„Het flauwgevallen paard" („Le
chèval évanoui"), komedie in twee be
drijven van Frangoise Sagan. Vertaald
door Remco Campert. Piemière bij de
Nederlandse Comedie op 23 september
in de Stadsschouwburg te Haarlem.
Regie: Fons Rademakers. Hoofdrollen:
Guus Oster, Mary Dresselhuys, Jules
Croiset, Petra Laseur. Decor: Jan Beu-
tener. Kostuums: Constance Wibaut.
maakte een aardig debuut als de man
zieke Priscilla.
Voor wie in de loop van de avond zijn I
belangstelling voor de tekst verloor, wa
ren er gelukkig nog altijd de elegante
kostuums van Constance Wibaut om naar
te kijken.
Simon Koster
LONDEN (AP) De artsen in Britse
ziekenhuizen is zaterdag officieel door het
ministerie van Gezondheid aangezegd dat
geen enkele patiënt automatisch mag wor
den uitgesloten van pogingen om zijn le
ven te redden, zelfs niet als zijn hart is
gaan stilstaan.
De verklaring van het ministerie volgt
na een storm van verontwaardiging over
het advies van dr. William McMath, di
recteur van het Neasden-ziekenhuis, aan
zijn staf om zekere patiënten te laten
sterven als hun hart stilstaat. Hij beval
aan dat bij oude chronisch zieke pa
tiënten in dat geval niet moet worden ge
tracht het leven op te wekken.
STOCKHOLM (AP De gemeen
teraad van Stockholm is een bedrag
van 45.000 kronen gevraagd om bij
wijze van proef vijf straattoiletten
voor honden te bouwen.
Bert Gregor met bewaker in
„Vlucht zonder uitweg" (Neder
land 1, 20.50 uur).
mark heeft gestolen en daarvoor tot acht
jaar gevangenisstraf is veroordeeld. Hij
weigert te vertellen waar het geld is ge
bleven en dat wordt hem door de recht
bank kwalijk genomen. Ook tijdens het
uitzitten van zijn straftijd houdt hij vol
niet te weten waar het geld is. Hijzelf
heeft het niet meer. In alle stilte werkt
Bert aan een ontvluchtingsplan. Franz
Peter Worth heeft deze film gemaakt naar
de roman Nowhere to go van Kenneth
Donald. Hij verplaatst de handeling naar
Duitsland en probeerde het verhaal zo
authentiek mogelijk te maken. Daarom is
de ontvluchting van de hoofdpersoon ge
heel in scène gezet naar gegevens over
een echte ontvluchting. Tot slot van de
avond nog een gesprek, dat dominee Van
Ginkel heeft met mensen, die de stem
van God in hun leven dachten te ervaren
en met mensen, die geconfronteerd wer
den met het absolute zwijgen van God.
Ds. van Ginkel neemt zijn hoek Twistge
sprekken met God als uitgangspunt.
Nederland 2. Ook de KRO start met
kleurenprogramma's. Vanavond kunnen
we kijken naar de documentaire, die Joost
Tholens in augustus maakte van het We
reld Muziek Concours in Kerkrade. Ver
volgens de hoofdfilm De Goede Aarde.
HILVERSUM I.
7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20
Lichte gramm. muziek. 7.55 Deze dag. 8.00
Nws. 8.10 Actualiteiten. 8.15 Lichte gramm.
muziek. 8.50 Morgenwijding. 9.00 Klankjuwe-
ien. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeids
vitaminen. 11.55 Beurs. 12.00 Licht instru
mentaal ensemble. 12.27 Meded. voor land
en tuinbouw. 12.30 Overheidsvoorlichting
voor de landbouw. 12.40 Orgelconcert. 13.00
Nws. 13.10 Journaal. 13.30 Radio Matinee.
15.00 Voor de vrouw. 15.40 Internationaal
Beiaardconcours 1967 te Eindhoven. 16.00
Nws. 16.02 Klassiek klarinetconcert. 16.15
Voor de jeugd. 17.15 Lichte gramm. muziek.
18.00 Nws. 18.15 Actualiteiten. 18.30 Lichte
orkestmuziek. 18.55 Gesproken brief uit Pa
rijs. 19.00 Muziek Mozaïek. 20.00 Nws.. 20.05
Franse balletmuziek. 20.40 Muzikale Show
uit de Firato. 21.40 Op de Zomertoer. 22.00
Gonk! 22.30 Nws. 22.40 Actualiteiten. 22.55
Mozartdag Schagen 1967: Amsterdams Strijk
kwartet: klassieke muziek. 23.55 Nws.
HILVERSUM II.
7.00 Nws. 7.10 Meditatie. 7.15 Lichte
gramm. muziek. 7.55 Overweging. 8.00 Nws.
8.10 Lichte gramm muziek. 8.30 Nws. 8.32
Voor de vrouw 10.00 Klassieke gramm. mu
ziek. 11.00 Voor de zieken. 12.00 Musette
orkest. 12.18 Marktberichten voor schippers
12.20 Voor de landbouwers. 12.27 Meded. ten
behoeve van land- en tuinbouw. 12.30 Nws.
12 40 Actualiteiten. 12.50 Licht ensemble.
13.30 Musiesta. 14.20 Schoolradio. 14.40 Licht
instrumentaal ensemble. 15.00 Pizzicato.
17.00 Overheidsvoorlichting. 17.10 Voor de
jeugd 18.00 Licht pianospel. 18.20 Uitzending
van de Boeren Partij. 18.30 Musicerende di
lettanten. 18.50 Ondernemend. 19.00 Nws.
1910 Actualiteiten. 19.30 Conciliepostbus.
19.35 Vaudeville. 20.00 Klassieke gramm.
muziek. 20.15 Moderne muziek. 21.30 Voor
dracht. 21.45 Klassieke gramm. muziek. 22.00
De zingende kerk. 22.30 Nws. 22.40 Overwe
ging. 22.45 Een zwanezang (hoorspel). 23.10
Gevarieerde platen. 23.55 Nws.
HILVERSUM III.
9 00 Nws. 9.02 Reportages. 9.10 Platen
maarrrr. 10.00 Nws. 10.02 Kwink: pop- en
cabaret. 12.00 Verzoekplaten voor de huis
vrouw. 15.00 Nws. 15.02 MIX1. 17.00 Nws.
17.02-18.00 5555en en 666en.
BRUSSEL 324 m.
12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.40 Weer
bericht. 12.48 Lichte muziek. 12.55 Buiten
lands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafel -
muziek. 14.00 Nws. 14.03 Lichte muziek. 1500
Nws. 15.03 Concert. 15.53 Kamermuziek.
16.00 Nws. 16.03 Beurs. 16.09 Lichte muziek.
16.30 Voor oudere luisteraars. 17.00 Amuse
mentsmuziek. 18.00 Nws. 18.03 Voor de sol
daten 18.28 Paardesport. 18.30 Franse les.
18.32 Lichte muziek. 18.45 Sport. 18.52 Taai-
wenken. 18.55 Lichte muziek. 19.00 Nws.
19.40 Lichte muziek 19.50 Uitzending voor
de Middenstand. 20.00 Hand in hand met
Nederland. 20.30 Hoorspel. 21.36 Klassieke
muziek. 22.00 Nws.
VOOR MAANDAG
NEDERLAND I
18 45 De Minimolen. 18.50 Journaal. 18.55
Reclame. 19.00 Kenmerk. 19.30 De Dick van
Dyke-show. 19.56 Reclame. 20.00 Journaal.
20.16 Reclame. '20.20 AVRO's Televizier.
20.50 Vlucht zonder uitweg (TV-film). 22.15
Twistgesprekken met God (gesprekken).
22.45 Journaal.
NEDERLAND II
20.00 Nws. 20.01 Reclame. 20.05 Het Wereld-
Muziek-Concours te Kerkrade. 20.30 De
goede aarde (speelfilm). 22.45 Reclame.
22.50 Journaal.
VOOR DINSDAG
NEDERLAND I
10.20 Schooltelevisie. 18.45 De Minimolen.
18.50 Journaal. 18.55 Reclame. 19.00 Ja zus
ter nee zuster. 19.56 Reclame 20.00 Jour
naal. 20.16 Reclame. 20.20 Achter het nws.
20.45 De Forsyte Saga, (dl. 4) 21.35 The
Railrodder (speelfilm). 22.00 Liedjes. 22.30
Journaal.
NEDERLAND II
20.00 Nws. 20.01 Reclame. 20 05 Variété
programma (BBC) 20.45 De Amerikaanse
danseres Isadora Duncan. 21.56 Reclame.
22.00 Journaal.
't