Moeder Courage geregisseerd als een bloedarm experiment anders dan andere Conferentie Nederlandse Letteren in Antwerpen <v VANAVOND Ai te André Maurois gestorven Praags litterair tijdschrift stopt Sartre-serie Mnacko beroept zich op Hof van Justitie Kleywegt terug in dienst bij VPRO constante kwaliteit WÊÈÊWSÊ9ËV Mevr. Burton aan de dood ontsnapt Verbetering isii MAANDAG 9 OKTOBER 1967 9 Winstbejag Vervreemding Verkleed P.E.N.-centrum protesteert Simon Koster mmmmm v m siII iP y pvv Radio Televisie De radio geeft dinsdag T elevisieprogrammas (Van onze toneelcriticus) AMSTERDAM Aan de vooravond van de tweede wereldoorlog schreef Ber- tolt Brecht zijn „Mutter Courage und ihre Kinder" als een gedramatiseerde kroniek uit de dertigjarige oorlog, de bloedige machtsstrijd waardoor het Duitse volk in de zeventiende eeuw voor een groot deel werd uitgemoord. In dat historische kleed stak hij een toen, en ook nu nog, zeer actuele bedoeling: hij wilde waarschuwen tegen de misleidende maar wijdverbrei de gedachte dat oorlog een onafwendbaar natuurverschijnsel is en duidelijk maken dat iedereen zich bewust en actief tegen die mentaliteit dient te verzetten om de noodlottige gevolgen ervan te voorkomen. Misschien overschatte hij het schouw burgpubliek door dit aan de hand van een omgekeerd exempel te willen doen; want zijn Moeder Courage is het prototy pe van een mens die de oorlog aanvaardt, en wel vanuit het zeer materialistische, voor iedereen duidelijke standpunt dat er aan oorlog meer te verdienen valt dan aan vrede. Moeder Courage een figuur die Brecht heeft ontleend aan een kort na de dertigjarige oorlog geschreven roman van Johann von Grimmelshausen leeft in letterlijke zin van de oorlog, want als marketentster trekt zij met de legers mee om drank en koopwaar aan de sol daten te slijten. Ze is geenszins blind voor de ellende die door de oorlog wordt veroorzaakt maar berust er in omdat ze op geen andere manier haar brood kan verdienen. Haar drie volwassen kinderen komen één voor één als gevolg van de oorlog om, maar zelfs dat brengt haar niet tot onder inzicht. Uitgeput en alleen trekt ze verder achter het leger aan, mopperend op haar lot maar zonder be grip voor de oorzaak ervan. Brecht heeft veel kritiek en nog wel vooral van communistische kant te verduren gehad omdat hij Moeder Cou rage aan het slot geen anti-militariste heeft laten worden maar het aan de toe schouwers overlaat hun eigen conclusies te trekken. Tot zijn teleurstelling deden ze dat in de meeste gevallen echter niet; ze zagen in Moeder Courage een ontroe rende, tragische moederfiguur in plaats van de verblinde profijttrekster van het oorlogsbedrijf die de schrijver had be doeld. Dat ligt waarschijnlijk aan de die pe menselijkheid waarmee Brecht de fi guur heeft getekend; maar hij zal het ze ker niet als een compliment hebben be schouwd dat zijn dichterlijk dramatisch talent en zijn psychologische eerlijkheid het in dit geval wonnen van de morele boodschap die hij wilde verkondigen. Han Bentz van den Berg en Teun Lam- mertse, als regisseurs van de opvoering die de Nederlandse Comedie zaterdag avond in de Amsterdamse Stadsschouw burg van het stuk heeft gegeven, hebben Brecht in dit opzicht blijkbaar de helpen de hand willen reiken. Want zij hebben de menselijke kanten van de moederfi guur, en trouwens van het hele drama tische gebeuren, radicaal naar de achter grond gedrukt, hetgeen geen andere be doeling kan hebben dan de sociale pro blematiek van het werk zo naakt moge lijk op de voorgrond te plaatsen. Men kan dit een poging tot „vervreemding" noe men; maar Brecht zou zich waarschijn lijk in zijn graf omdraaien als hij wist hoe vaak die door hem gelanceerde idee tegenwoordig misbruikt wordt. Want „Moeder Courage" is met vervreemding allerminst gediend en bij de Nederlandse Comedie is het resultaat dan ook een op voering die weliswaar grondig „on-tro- mantiseerd" is maar die voor het ove rige is blijven steken in een weinig boei ende intellectuele benadering. Er was nuchterheid, kaalheid, verkilling beoogd, door verlichting met TL-buizen (die na tuurlijk op ongewenste momenten, begon nen te flakkeren), door een strak, wit achterdoek en door een streng gestileerde mise-en-scène. Een naakt, schaduwloos toneel waarover echter de éne zware schaduw viel van een gebrek aan harts tochtelijk, warmbloedig toneelspel. En juist dat heeft dit stuk van Brecht, dat in feite een grandioos volksstuk is, brood nodig. Wat we nu te zien kregen was precies het tegendeel van een volksstuk: een bloedarm estetisch experiment waarbij men niet warm of koud kon worden. Ank van der Moer is al van nature geen Moeder Courgage, geen volksvrouw, en het is dwaasheid van haar te verwach ten dat zij Brecht-ballades kan zingen en haar speeltrarit in een dogmatisch keurslijf kan laten persen. Dit alles ging dan ook ten koste van haar vertolking van de titelrol. De weinig sappige verta ling van Gerrit Kouwenaar, waarin dorp se volksmensen en ruwe soldaten steeds keurig-netjes „u" en zelfs „u heeft" te gen elkaar zeggen, maakte het haar en haar medespelers ook al niet makkelij ker. Men kreeg daardoor herhaaldelijk het gevoel, met verklede dames en heren te maken te hebben, niet met de half- verhongerde slachtoffers van een ver schrikkelijke oorlog. En zodoende kwam er van Brechts anti-militaristische bood schap al evenmin iets over als van de zijns ondanks toch sterk aanwezige men selijke tragiek. Er komen bijna dertig rollen in het (Vervolg van pagina 1) De vanmorgen overleden Franse auteur André Maurois, die eigenlijk E. S. W. Herzog heette en indertijd als zoon van een joodse textielindustrieel in Norman- dië werd geboren, heeft een zeer uitge breid oeuvre op zijn naam staan, be staande uit romans, biografieën, histori sche werken en memoires. In de Eerste Wereldoorlog werd hij bekend met zijn „Silences du colonel Brambell", een gees tige karakteristiek van de Engelse men taliteit, waarvoor hij altijd een sterke sympathie zou blijven gevoelen. Zijn klei ne roman „Climats", met autobiografi sche inslag, verscheen enkele jaren later Het verhaal dat in het Nederlands de titel „Atmosferen" kreeg zal met zijn melancholie en de finesse van zijn psy chologie tot de kleine juwelen van de Franse bellettrie blijven behoren. Later bewoog Maurois zich bij voorkeur op het gebied van de biografie, de geschiedenis en vooral de journalistiek en onaf zien baar is de rij van historische werken en artikelen die zijn onstuitbare activiteit heeft opgeleverd. Een geschiedenis van de Verenigde Staten, die werd opgeno men in een werk, dat ook een historisch schrijven van de hand van de commu nistische dichter Louis Aragon bevatte mag wel met name worden genoemd. Tijdens de laatste oorlog verbleef An dré Maurois, die als jood Frankrijk in 1940 had weten te ontvluchten, in de Verenigde Staten en in die tijd werd het hem van zekere zijde wel kwalijk ge nomen, dat hij zijn vaardige en produk tieve pen niet in dienst van de verzets beweging van generaal De Gaulle stelde. Ten gevolge daarvan is Maurois sedert dien, in tegenstelling tot zijn katholieke confrater Frangois Malraux, op het Ely sée nooit persona grata geweest. De laatste tien jaar werd de geweldige energie van de schrijver vooral door zijn talloze verplichtingen als journalist in beslag genomen. Doch door enkele wer ken die hij sedert zestig jaar publiceer de zal Maurois vermoedelijk toch geboek staafd kunnen blijven als een der fijn zinnigste en intelligentste figuren, die de Franse litteratuur deze eeuw heeft voort gebracht. „Moeder Courage en haar kinderen" („Mutter Courage und ihre Kinder"), een kroniek uit de dertigjarige oorlog in 11 taferelen door Bertolt Brecht. Vertaling: Gerrit Kouwenaar. Premiè re bij de Nederlandse Comedie op 7 oktober in de Amsterdamse Stads schouwburg. Regie: Han Bentz van den Berg en Theun Lammertse. Hoofd rollen: Ank van der Moer, Han Bentz van den Berg, Bob de Lange, Cor van Rijn, Hidde Maas, Marja Habraken. Decors: Wilfried Minks. Kostuums: Herman van Elteren. Muziek: Paul Dessau. WENEN (AP). Het Tsjechische lit teraire tijdschrift Literarni Noviny, dat kort geleden onder toezicht kwam van het ministerie van Cultuur, op hetzelfde tijd stip dat er stappen werden ondernomen tegen een drietal schrijvers, zal de publi- katie van de artikelen van J. P. Sartre over het joodse vraagstuk stopzetten. Vol gens de redactie van het tijdschrift wilde de staf wel doorgaan met de serie, maar heeft de vertaler van de artikelen, A. J. Liehm een van de uit de Tsjechische communistische partij gestoten schrijvers zijn toestemming ingetrokken. In het eerste nummer van het tijd schrift dat uitkwam onder supervisie van het ministerie van Cultuur wordt gezegd, dat het blad niet is „gemuilkorfd" en dat het voldoende ruimte zal bieden aan pole mieken die gericht zijn en betrekking hebben op de vooruitgang van de socia listische maatschappij. Berichten uit gewoonlijk betrouwbare bron melden dat in Tsjechoslowakije maatregelen zijn afgekondigd waardoor de vrijheid van meningsuiting van schrij vers in dat land wordt bedreigd", zo zegt 't bestuur van het Ned. PEN-centrum. „Het litteraire tijdschrift en orgaan der schrij versbond Literarni Noviny wordt onder ministerieel toezicht geplaatst, de schrij versbond zelf is ernstig berispt, terwijl tegen een aantal schrijvers die kritiek hadden geleverd op de regeringspolitiek discriminerende maatregelen zijn geno men." De PEN-club stelt zich op het stand punt dat ongehinderde, openlijke kritiek op gezag en instellingen mogelijk moet zijn en dat de vrijheid van meningsuiting, in alle landen ter wereld, verdedigd moet worden. Daarom verklaart het bestuur van het Nederlandse PEN-centrum zich tegen maatregelen zoals die nu Tsjechoslowakije zijn genomen, omdat de ze de vrije ontwikkeling van het geestes leven in dat land belemmeren, en spreekt het zich uit tegen politieke bevoogding van de litteratuur, waarvan Tsjechische schrijvers de dupe zijn. Het Nederlandse centrum zal alle stap pen steunen, binnen het kader van de PEN als internationale schrijversorgani satie, die ondernomen kunnen worden in het belang van vrije meningsuiting en critiek in Tsjechoslowakije. stuk voor, maar slechts enkele belangrij ke: de drie kinderen van de marketentster (Cor van Rijn, Hidde Maas en Marja Habraken),een geleidelijk degenererende veldprediker (Han Bentz van den Berg) en een rondborstige Hollandse kok (Bob de Lange); binnen de beperkingen, opge legd door de regie, kregen die rollen aanvaardbare vertolkingen. Een raadsel is alleen, dat diezelfde regie Marlies van Alcmaer had toegestaan, van het solda- tenhoertje Yvette een onmogelijke ama teuristische karikatuur te maken. De muziek van Paul Dessau, geschre ven voor de door Brecht-zelf geleide (maar niet op vervreemding ingestelde) Berlijnse opvoering van 1949 doet het nog altijd uitstekend. Maar ze paste niet goed bij deze bleekzuchtige voorstelling, waarin ze voornamelijk dienst deed om de vele pauzes en trage momenten op te vullen. (Van onze correspondent) HILVERSUM. De directie van de VPRO en het hoofd van de televisiesectie van deze omroep, Arie Kleywegt, hebben hun geschil bijgelegd. De schorsing van de heer Kleywegt is opgeheven en de normale dienstverhouding zal worden hersteld. Dit is het resultaat van een ver gadering van het algemeen bestuur van de VPRO, welke zaterdag was gewijd aan het rapport van een commissie van goede diensten, die het geschil heeft onderzocht. Het bestuur is van mening, dat het be grijpelijk is dat de directie tot maatrege- en inzake de voorbereiding van het nu af gelaste critisch cabaretprogramma meen de te moeten overgaan. De schorsing wordt echter door het algemeen bestuur gezien als een op het gegeven moment en in de gegeven situatie minder adequa te maatregel. Anderzijds acht het bestuur uitingen van de heer Kleywegt in de week na de schorsing niet in overeenstemming met de verantwoordelijkheid van zijn functie in het VPRO-bedrijf. De voorzitter van de VPRO, ïr. K. Kooij, vertelde ons, dat de heer Kley wegt dezelfde speelruimte heeft bij het uitoefenen van zijn taak als voorheen. Van concessies, ook van de kant van de directie, is geen sprake. Wel zullen lei ding en t.v.-sectiehoofd voortaan wat nau wer overleg plegen over de te maken televisieprogramma's. TEL AVIV (AP) Ladislav Mnacko, de Tsjechische auteur, die in verzet is ge komen tegen het regime in zijn land, heeft zondag verklaard dat hij een ver zoek zal indienen bij het internationale hof van Justitie in Den Haag teneinde het Tsjechische staatsburgerschap terug te krijgen dat Praag hem heeft ontno men nadat hij protest had aangetekend tegen de anti-Israelische beleidslijn van de Tsjechoslowaakse regering na de oor log in het Nabije Oosten. De schrijver, die in vrijwillige balling schap in Tel Aviv verblijft, zei „ik ben een trouw communist. Een kleine kliek in Praag zal mij niet communist af ma ken". ADVERTENTIE -- -s- - - ftS V.%. 4vVv, sv s A st; 'y - - V -iér Toneelspeelster en TV-actrice Sjoukje Hooymaayer 25 STUKS f 1.50-EEN LAURENS PRODUKT ANTWERPEN. Vrijdag en zaterdag jongstleden is in Antwerpen de zeventien de algemene conferentie der Nederlandse letteren gehouden. De bijeenkomst stond onder leiding vjm prof. dr. J. Aerts (Bel- gieë) en prof. dr. G. Stuiveling (Neder land). Belangrijke resoluties volgen hier onder. DE conferentie dringt er op aan, dat Nederland het voorbeeld van de omrin gende grote landen zal volgen door in Brussel een orgaan in het leven te roepen voor actieve propaganda voor de Neder landse taal en cultuur. DE Nederlandse en Belgische wereld omroepen zullen in het komende jaar 2 in het Nederlands geschreven oorspronke lijke luisterspelen laten vertalen in 't En gels, Spaans, Frans en Duits en de ver talingen ter beschikking stellen van bui tenlandse omroepen. De produktie van oorspronkelijke Ne derlandse luisterspelen in een Spaanse uit voering en het verspreiden daarvan in Latijns Amerika zal ook in het komende jaar voor de Nederlandse wereldomroep worden voortgezet. De omroep in Nederland maakt een door beide landen uit te zenden program ma over de Nederlandse detective-roman. De omroep in Nederland verzorgt een in beide landen uit te zenden discussie over het eigene in onze naoorlogse letter kunde. Er zal een prijsvraag worden georga niseerd in het schrijven van een luister spel. Onder de reekstitel „Eigen keuze" zul len de omroepen in Nederland en België tien uitzendingen maken, waarin dichters uit noord en zuid een door hen gemoti veerde keuze uit eigen werk voorstellen De omroepen in beide landen zullen de door de BRT te verzorgen microfoonbe werking van een Nederlands toneelspel uitzenden. DE co-produktie van de tekenfilm „Van den vos Reinaerde" heeft een aanvang genomen. De televisiediensten van de beide lan den zullen opdracht geven tot het schrij ven van t.v.-spelen, die over en weer zul len worden uitgezonden. In voorbereiding is de co-produktie van een t.v. bewerking van de roman „Kaas" van Willem Elschot. SARDINIë (AP). De actrice Elisa beth Taylor is zaterdag aan de dood ont snapt. Haar kleedkamer-wagen stortte over een klip van vijftig meter hoogte de zee in, enkele minuten nadat zij de wa gen verlaten had. De mobiele kleedkamer (waarde 36.000 gulden) verdween in de golven. De omroepen in beide landen zullen zich tot de Europese Radio-Unie wenden met de vraag of in haar publikaties door mid del van in het Engels en in het Frans vertaalde synopses de aandacht gevestigd kan worden op Nederlandse luister- en te levisiespelen. NEDERLAND I. Na de kerkelijke ac tualiteitenrubriek Kenmerk gaat de KRO verder met de avonturen van de Flintsto- Meditatie onder leiding van een Ja panse bloemenschikker in „Hoepla" (Ned. I, 19.07 uur). Links naast hem Johnny the Selfkicker. nes in kleur. Pebbles en BamBam zullen deelnemen aan een baby-verkiezing, maar omdat de ouders daarbij ook tegen woordig moeten zijn, loopt alles in het honderd. Fred en Barney dreigen zelfs grote vijanden te worden. Na het jour naal voor het eerst in dit seizoen de Ria Valk-show. Deze keer onder de titel „Waar is m'n schoentje". Ria als Asse poes, en verder doen mee Jacco van Re- nesse, Sylvia de Leur, Henk Molenberg en Ronnie Bierman. Het volgende pro gramma gaat over Israel: een amuse- mentaire, een mengeling van documen taire en show. Tot slot van de avond een programma rond de Vlaamse zanger-con ferencier Miel Cools. Hij krijgt assisten tie van Sjoukje Hooymaayer, een Neder landse actrice. NEDERLAND II. Ondanks alle strub belingen binnen de VPRO heeft Hoepla stand gehouden. Na de eerste aflevering bedankten tientallen leden, omdat Phil Bloom 21-jarig fotomodel uit Den Haag onvoldoende gekleed voor de camera danste. Nu zal ze een kritiek op haar op treden uit Trouw voorlezen. Als ze dat blad laat zakken, zit ze weer bloot op de buis. Verder de jodelende Olga Lowina en de dichtende Clinge Doorenbos, de la waai schoppende Mothers of Invention, nog wat provo's en hippies en een medi tatie met Johnny de Selfkicker en Simon Vinkenoog. Na het journaal „Geloven zonder kerk" een teach-in in Amsterdam, waarvan een directe reportage wordt ge geven. Na de teach-in en het journaal volgt een uitzending in het kader van de Vredesweek. Een interview met de secre taris-generaal van de wereldraad van kerken, Dr. Eugene Carson Blake, over de kerken en de strijd voor de vrede. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Lichte gramm.muziek. 7.55 Deze dag 8.00 Nws. 8.10 Actualiteiten. 8.15 Lichte gramm. muziek. 8.50 Morgenwijding. 9.00 Interview met Henk van Ulsen. 9.20 Premières bij het Residentieorkest. 9.35 Waterstanden. 9.40 Muziek uit de Barok. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. 11.55 Beurs. 12.00 Verzoekprogramma. 12.27 Meded. voor land en tuinbouw. 12.30 Overheidsvoorlichting: voor de landbouw. 12.40 Sport. 13.00 Nws. 13.10 Journaal. 13.30 Engelse musicals. 14.30 Moderne muziek uit Zweden en Japan. 15.00 Mijn naam is Cox, (detectieve-hoorspel). 15.40 Muzikale lezing. 16.00 Nws. 16.02 Klas sieke muz. 16.25 Voor de jeugd. 17.15 Lich te orkestmuziek. 17.30 Gramm.muziek voor de tieners. 18.00 Nws 18.15 Actualiteiten. 18.25 Tout a toi. 19.00 Discussie over actuele zaken. 19.30 Nws. 19.35 Hou je aan je woord. 20.00 Nordring-Tour 1967. 21.00 Zigeunerork. 21.20 Jazz-Spectrum. 22.00 Gonk: satirisch programma. 22.30 Nws. 22.40 Actualiteiten. Het onderschrift onder de foto van de Edisonuitreiking in onze krant van za terdag 7 oktober was niet geheel juist. De prijswinnaars en de medewerkenden zijn door elkaar gekomen. De namen van Jean Fournet, dirigent van het Rotter dams Philharmonisch Orkest, Adolf Scherbaum en Janet Baker zijn ten on rechte vermeld als winnaars van een Edison. 22.55 Biennale Zagreb 1967: moderne muziek. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Het levende Woord. 7.15 Klassieke kamermuziek. 7.30 Nws. 7.32 Ac tualiteiten. 7.45 Volksmuziek. 8.00 Nws. 8.10 NCRV-lied. 8.13 Gewijde muziek. 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. 9.15 Opera. 9.40 Schoolradio. 10.00 Theologische Etherleer gang. 10.35 Klassieke en moderne liederen. 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken. 12.00 Van twaalf tot wee. 14.05 Schoolradio. 14.30 Pizzi cato 17.00 Overheidsvoorlichting. 17.10 Voor de kinderen. 18.00 Amusementsmuziek. 18.20 De Boeren Partij. 18.30 Nws. 18.45 Actuali teiten. 19.05 De Bisschoppensynode in Rome. 19.10 Licht ensemble 19.40 Conciliepostbus. 19.45 Zoekend geloven. 20.00 Klassieke en moderne muziek 21.40 Pianorecital. 22.00 Kunst 22.30 Nws. 22.40 Overweging. 22.45 De zingende kerk. 23.00 Context. 23.30 Zin in liedjes. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Nederlandse Artiesten Revue 10.00 Nws. 10.02 Klink-klaar. 12.00 Nws. 12.02 Zorro. 13.00 Nws. 13.02 Ekspres. 15.02 Er Jee Em Drie. 16.00 Nws. 16.02 Mix. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.40 Weer bericht. 12.48 Lichte muziek. 12.55 Buiten lands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafel- muziek. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. 15.30 Lichte muziek. 16.00 Nws. 16.09 Voor oudere luisteraars. 17.00 Nws. 17.15 Jazz. 18.00 Nws 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesport. 18.30 Franse les. 18.32 Lichte muziek. 18.35 Wegwijs wezen. 18.40 Lichte muziek. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte muziek 19.00 Nws. 19.40 Weense muziek. 19.50 Syn dicale kroniek. 20.00 Lichte muziek. 21.00 Boekbespreking. 21.15 Kamermuziek. 22.00 Nws. VOOR MAANDAG NEDERLAND I 18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.03 Reclame. 19.07 Kenmerk. 19.32 De Flint- stones. 19.56 Reclame. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Waar is mijn schoentje (showprogramma). 21.00 Baruch Habah. 21.50 Man en vrouw. 22.15 Journaal. NEDERLAND II 18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.03 Hoepla, t.v.-magazine voor de jeugd. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Geloven zon der Kerk (teach-in). 22.15 Reclame. 22.20 Journaal. 22.25 De kerken en de strijd om de vrede. VOOR DINSDAG NEDERLAND I 10.20 Schooltelevisie. 18.30 Algemene be schouwing Rijksbegroting 1967/68. 18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.03 Reclame. 19.07 Twien, voor tieners en twens. 19.56 Re clame 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Aktualiteiten. 20.45 De Lucy-Show. 21.10 Wat maakte Europa. Europa, (documentaire). 22.00 La Péri. (dansduet). 22.20 Het Protes tants Interkerkelijk Thuisfront. 22.25 Stich ting Socutera, 22.40 Journaal. 22.45 Rijksbe groting 1967/68. NEDERLAND II 18.55 Pipo de Cown. 19.00 Journaal. 19.03 Kees Brusse presenteeert. 19.10 Van gewest tot gewest. 19.30 De 21ste eeuw: 2. Het machtige Atoom. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Drie uren vóór middernacht (TV-film). 21.10 Eidofoor. 21.40 Amusement. 22.00 Het ver trek (TV-film). 22.26 Reclame. 22.30 Jour naal. "V

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1967 | | pagina 9