„Centrum" toch naar U trecht IT HAPPENED HERE" Zwakke film niet gered door goede bedoelingen Beroemde dirigent Ormandy op tournee in ons land ft «UITGAAN IN HAARLEM HOLIDAY ON ICEU s VANAVOND - op langere duur - BLAUW KAMGAREN KOSTUUMS 228,- VRIJDAG 10 NOVEMBER 1967 21 Carpentier Alting „tevreden' over plannen Examens 9? Betere konfektie en herenmode ZIJLSTRAAT 71 - HAARLEM C. Boost J. H. Moolenijzer. j'ortaenp De radio geeft zaterdag met Sjoukje Dijkstra t/m 19 nov. nieuwe i~<aa amsterdam T elevisieprogramma's UTRECHT De werkgroep toneelbe leid in Utrecht (WETU) heeft de gemeen teraad en B. én W. van Utrecht een nota met de voorlopige resultaten toegezonden van een onderzoek naar de mogelijkheid van vestiging van een vast toneelgezel schap in Utrecht. De werkgroep komt tot de slotsom, dat Utrecht over enkele jaren de toneelgroep „Centrum" binnen haar muren zal hebben. Volgens fase één van het WETU-rap- port zal Utrecht moeten beslissen „Cen trum" met Haarlem te delen. Deze fase zou dan moeten ingaan op 1 januari 1968 en op 1 september 1968 voltooid moeten zijn. „Centrum" zou dan de stad en pro vincie Utrecht, Haarlem en Noord-Holland als speelterrein hebben. De toneelgroep zou jaarlijks evenveel voorstellingen in Utrecht als in Haarlem moeten geven. In Utrecht zouden vijf kleine zaalprodukties moeten worden gerealiseerd, terwijl de jeugd, bejaarden, bedrijven en fabrieken in de voorstellingen zouden moeten wor den betrokken. Fase twee (over circa drie jaar) zou een verdere uitbouw moeten zijn van aller lei activiteiten zoals matinees en lezin gen, terwijl de derde fase pas over acht jaar zou kunnen worden gerealiseerd. „Centrum" zou zich dan in de Utrechtse schouwburg hebben gevestigd. De leiding zou deel uitmaken van de schouwburgdi rectie, het personeel van „Centrum" en schouwburg zou zijn gecombineerd en de acteurs zouden Utrechters zijn geworden. De zakelijke leider van toneelgroep „Cen trum", de heer M. Carpentier Alting, toon de zich tegenover het ANP verheugd over de Utrechtse plannen. Zijn toneelgroep is bereid nauwere banden met Utrecht aan te knopen, mede omdat dit facet een on derdeel vormt van de reorganisatie bij de toneelgezelschappen, waardoor zij een meer eigen gebied krijgen en minder be hoeven te reizen. „Overigens had Utrecht al lang een to neelgezelschap kunnen hebben", aldus de heer Carpentier Alting, „maar in het ver leden heeft men nooit bealngstelling ge toond. We zijn toen met Haarlem in zee gegaan en dat kunnen we nu niet meer ongedaan maken. Wel is duidelijk geble ken, dat een eigen gezelschap in een stad veel meer publiek trekt dan een gast gezelschap. Haarlem heeft zich eveneens bereid verklaard tot een combinatie met Utrecht." ADVERTENTIE prachtige gouden ring met 3 echte cultivé parels prijs 85, Nederland 1. Eerst een concert voor jonge mensen. Na het journaal een half uurtje met de Amerikaanse blueszanger Lou Rawls, die wordt begeleid door een Nederlands orkestje. Vorig jaar trad hij in tien dagen op in 31 steden. Op zeven jarige leeftijd zong hij al in een kerk koor. In 1959 begon zijn carrière in Los Angeles, waar hij uitgeroepen werd tot zanger van het jaar. Als hij uitgezongen is komt Leo Kool voor de camera's. Deze keer met een reportage over de Shetland eilanden. In Onaantastbaar zit Eliot Ness smokkelaars achterna. Een man sneuvelt Hij blijkt te zijn vermoord door een be- roepskiller. Werk aan de winkel voor Ness, want die laat zelfs zijn vijanden niet vermoorden. Het laatste half uurtje is voor Stijloefeningen, een bewerking door Ernst van Altena van „Exercices de Style, ofwel 99 manieren om een stupide verhaaltje te vertellen" van de Franse schrijver Raymond Queneau. Nederland 2. Na Pipo „Die van Hier naast". „Een liefdesbrief met gevolgen is de ondertitel. De ene man vindt een liefdesbrief, die de andere man aan zijn vrouw heeft geschreven. Dus zoekt hij de andere vrouw op teneinde gezamenlijk bewijsmateriaal te verzamelen. Vervol gens „Open Oog", de rubriek met tips voor het weekeinde en het wekelijkse spelletje Redactie Ton Neelissen. Na het journaal gaat de VARA verder met Ach ter het nieuws en Coronation Street. Billy Walker krijgt een nieuwe baan in een garage in de buurt van Londen. Dan Mies en scène en „Uitgerekend". LEIDEN. Geslaagd voor het doctoraal examen II geneeskunde A. P. Varekamp, Haarlem en P. G. W. M. Wuisman, Haar lem, (Van onze filmcriticus) AMSTERDAM. De film die deze week in het Amsterdamse Leidseplein Theater in première gaat heeft enige in teressante aspecten, die het werk welis waar niet redden, maar wel een verto ning ervan enigszins rechtvaardigen. Om te beginnen is aan „It happened here" bijna acht jaar gewerkt, een periode, waarin de makers, Kevin Brownlow en Andrew Mollo, van pubers opgroeiden tot volwassen mannen. Want Brownlow was achttien toen hij in '56 aan „Hitier be zet Engeland", zoals de film in Neder land heet, begon en Mollow was zestien, toen hij door Brownlow als raadgever in militaire aangelegenheden werd aange trokken. Het uitgangspunt van het jeugdige re gisseursduo bij hun filmdebuut was een vondst: gesteld dat Engeland in de zo mer van '40 wel door de Duitsers bezet zou zijn, welke gevolgen zou deze hypo thetische invasie dan voor het land heb ben gehad. Terwijl Peter Watkins in zijn „The war game" in de toekomst kijkt en een firn maakt over een mogelijke atoom- aanval op Engeland, hebben Brownlow en Mollo een blik terug geworpen, maar zij moesten bij hun veronderstelde invasie net zo goed een beroep doen op hun fan tasie en op hun kennis van analoge situa ties in andere landen als Watkins op er varingen met de atoombom in het verle den en op de verbeelding van de mens heid die sindsdien op dit punt niet meer tot rust is gekomen. De jonge filmers hadden in ieder ge val exacte voorbeelden van Duitse bezet ting en terreur bij de hand. In beeld en geschrift is dat gruwelijke verleden vast gelegd en zij konden zich dus terdege oriënteren in situaties en gebeurtenissen die zijzelf niet hadden meegemaakt. Dit inwerken in een onbekende materie is waarschijnlijk een van de redenen ge weest, dat de produktie van „It happe ned here" zoveel jaren geduurd heeft. Een andere reden is uiteraard gebrek aan geld geweest en de moeilijkheid om onder die omstandigheden acteurs en technische medewerkers mee te k'rijgen. Calculeert men al die tegenwerkende omstandigheden in en overweegt men dan nog de jeugd en onervarenheid van de filmmakers, dan kan een zeker respekt voor hun prestatie niet achterwege blijven. Maar de welwillendheid, waarmee men in de huiskamer naar de aardige reis- filmpjes van een artistiek familielid kijkt, maakt van die prestaties nog geen mees terwerken. Ondanks alle voor de hand lig gende excuses voor tekortkomingen en zelfs plompe fouten is het mij niet moge lijk „It happened here" anders dan als een onvolwassen, onlogische en groten deels vervelende film te omschrijven. Wil men de jeugdige makers hiervan geen verwijt maken, dan is mij dat best, maar dan komt de critiek terecht bij hen die dit troebele maakwerk als een volwaardige film lanceren. Zoals gezegd, de opzet van de film is interessant. Na de nederlaag bij Duin kerken steken de Duitsers het Kanaal over en bezetten Engeland. Er komt een nieuwe orde, het land wordt tot een corpo ratieve staat gemaakt, waarin Engelse fascistische partijleden de bestuursfunc ties in handen hebben, terwijl de Wehr macht orde en rust handhaaft en ver zetshaarden opruimt. Als de film begint is het vier jaar later. De op handen zijnde invasie van Ameri kaanse zijde heeft de activiteiten van de partisanen in het zuidwesten van Enge land doen opleven, met het gevolg dat de Duitsers dit gebied volledig evacueren. Vrouwen en kinderen worden daarbij naar Londen gedirigeerd, een van hen is Pau line Murray, een wijkverpleegster van middelbare leeftijd wier belevenissen we verder volgen. Ze heeft zich neergelegd bij de nieuwe orde en volgt in haar nieuwe omgeving gedwee een harde trai ningscursus voor een van de nationaal socialistische welzijnsorganisaties. Door hulp aan vrienden, die een ge wonde partisaan bij zich hebben laten onderduiken, wordt Pauline verdacht bij de autoriteiten, die haar naar een zieken huis in de provincie sturen. Daar raakt zij onwetend betrokken bij moord op Poolse gevangenen die aan tbc lijden en die ook van haar een dodelijke injectie hebben gekregen. Na een weigering hiermee door te gaan wordt ze geboeid naar Londen teruggestuurd, raakt na een treinoverval door partisanen in handen van de inmiddels gelande bevrijdings troepen en komt tot de ontdekking, dat ook daar het moorden achter de linies (onder andere op gevangen collabora teurs) de orde van de dag uitmaakt. Deze onverwachte slot-wending naar de conclusie, dat de oorlog aan beide kanten op vuile wijze gestreden wordt, is een typisch staaltje van onzuiver denken dat voor zogenaamd moedige objektiviteit kan worden gehouden en dat meer voorkomt in de film waarmee dan duidelijk moet worden gemaakt dat hier sprake is van de visie van de niet-oorlogsgeneratie, die uiteraard met de visie van de partijdige ouderen dient te verschillen. Maar ook deze houding van de film zou als kijk van de jongeren op het oorlogs verleden interessant kunnen zijn, als niet alle bedoelingen die in „It happened here' verpakt zijn, onduidelijk en vals doorkwa men dank zij een naïef scenario en een onhandige en gebrekkige manier van fil men. Van „story-telling" hebben Brown low en Mollo (uiteraard) nog geen kaas gegeten en van spelregie evenmin. Het verhaal van Pauline, bijzonder amateuris tisch en eentonig gespeeld door Pauline Murray, die in het werkelijke leven dok tersvrouw is en voor het eerst en onder haar eigen naam in de film optreedt, ver loopt daardoor met allerlei vreemde spron gen en hiaten en is, na alle oorlogsfilms nauwelijks opzienbarend. Geslaagd is de film alleen in zijn re- (Van onze muziekmedewerker) AMSTERDAM Eugène Ormandy werd geboren in 1899 in Boedapest en hij begon zijn muzikale carrière als violist (hoe kan het anders in Hongarije!) Hij studeerde in Wenen en ging in 1921 naar Amerika voor een concert-tournee. Daar aangekomen ontdekte hij, dat zijn im presario er met de kas vandoor was en dat er geen enkel concert was besproken. Hij nam een baantje aan als theater-vio list en na tien jaar vallen en opstaan als concertmeester werd hij benoemd tot diri gent van een radio-orkest. Op zekere dag werd hem gevraagd de plaats in te nemen van Toscanini, die zich plotseling ziek had gemeld en hij dirigeerde twee concerten met het Philadelphia Symfonie Orkest. Om aan te geven, dat hij werke lijk met niets begonnen is, vertelde hij onlangs aan de pers: „Ik werd geboren in New York op 22-jarige leeftijd!" ADVERTENTIE (met vest) ln alle maten voorradig. constructie van een Duitse bezetting. De door Londens straten marcherende Duit sers, het fraterniseren met de bevolking hun brute optreden in bepaalde gevallen, dat alles geeft aan, dat de jeugdige film makers intensief naar filmdocumenten uit de oorlogstijd hebben gekeken en een uit gesproken documentaire inslag bezitten. Dat deze aanleg niet voldoende is om een complete speelfilm te maken, zelfs al doet men er acht jaar over, dat bewijst „It happened here" bijna doorlopend in de 100 minuten dat de film duurt. TENTOONSTELLINGEN Frans Halsmuseum (Groot Heiligland 62) Permanente tentoonstelling van werken uit de Haarlemse school van de 16de tot en met de 19de eeuw, waaronder Hals' meesterwerken. Dagelijks van 10 tot 17 uur, zon- en feestdagen van 13 tot 17 uur. Bovendien in het Prenten kabinet „een keuze uit de collectie Van Looy". Vishal enVleeshal (Grote Markt): „Kin deren kijken naar kinderen", een ten toonstelling van zelf gemaakte boeken en kijkdozen door de schooljeugd. Da gelijks van 10-17 en op zon- en feest dagen van 13-17 uur. Tevens op vrijdag en zaterdagavond van 19.30-21.30 uur. Tot en met 26 november. Bisschoppelijk Museum (Jansstraat 19): Permanente expositie van oude reli gieuze kunst, schilderijen, middeleeuw se beeldhouwwerken, handschriften en kunstnijverheid. Dagelijks behalve maandag, geopend van 10 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17 uur. Teylers Museum (Spaarne 16): Perma nente expositie van schilderijen, fossie len, mineralen en historische natuur kundige instrumenten. Geopend op werkdagen, behalve maandag van 10 tot 17 uur. De eerste zondag van de maand van 13 tot 17 uur. Stadsbibliotheek (ingang Prinsenhof): Expositie van handschriften, drukproe ven en foto's van Jan Bernlef. Henk van Kerkwijk en Dick Hilenius. Tot eind december. Galerie-T (Bakenessergracht)Tot en met 26 november: Tentoonstelling van werk van de Franse schilder Michel Macréau. Dagelijks van 11-17 uur. Zon dags van 13-17 uur en woensdags ook van 20-22 uur. De Ark (Nieuw Heiligland): Expositie van werken van Agnes Rademakers. Dagelijks van 10-20 uur. Op dinsdag gesloten. De Sneeuwbal, Herv. Jeugdcentrum, Hee- renweg 111, Heemstede: Expositie van werken van Truus Menger. Dagelijks geopend van 10-4 uur. Woensdag en zondag gesloten. Tot en met 16 no vember. Cruquiusmuseum (Cruquiusweg, Heem- de): Historische stoommachines en ma quette van Nederland met waterstanden en overzicht ramp 1953. Dagelijks ge opend van 9 tot 17 uur. Op zon- en feestdagen gesloten. Gemeentehuis Overveen (Bloemendaal- seweg 158): Jaarlijkse Kunstmarkt. Da gelijks van 14-17 uur. Tot 3 december. Opening: zaterdag 11 november om 3 u. Duysterghast (Zandvoort): Expositie van foto's van Cees van der Meulen. Zater dag en zondag van 14-16 uur. Tot en met 19 november. Perf. T.B. TONEEL Zaterdag 11 november, Stadsschouw burg, 20 uur: De Nederlandse Comedie met „Spoken in Spaanse kant", blijspel van Pedro Calderon de la Barca. Regie: Jules Croiset. M.m.v. Petra Laseur, Femke Boersma, André van den Heu vel, Jules Croiset, Herman van Elteren, Rudolf Lucieer, Agaath Meulenhoek en Jan van Royen. Zondag 12 november, Stadsschouwburg, 20 uur: De Nederlandse Comedie met „Spoken in Spaanse kant". Zie voor na dere gegevens zaterdag 11 november. Maandag 13 november, Stadsschouwburg, 20 uur: Toneelgroep Centrum met „Yvonne", van Witold Gombrowicz. Re gie: Peter Oosthoek. M.m.v. Ann Hase- kamp, Frans Vorstman, Sara Heyblom, Joop Admiraal, Nell Knoop, Leen Jon- gewaard, Marja Kok, Jules Hamel, Let- tie Oosthoek, Jacques Commander, Elsje de Wijn, Wim van der Grijn, Cox Habbema, Hans Dagelet en Peter Oost hoek. Vrijdag 17 november, Stadsschouwburg, 20 uur: Toneelgroep Centrum met „Slippers", blijspel van Alan Ayck- bourn. Regie: Walter Kous. M.m.v. Ma ry Dresselhuys, Guus Hermus, Ina van der Molen en Jeroen Krabbé. Amateurtoneel Vrijdag 10 november, Stadsschouwburg, 20 uu: R.-K. Toneelgroep „Rokato" met „De kat en de kanarie" van John Wil- lard. Regisseur: J. Kuiper. Dinsdag 14 november. Gebouw „De Lin- ge" (Lingestraat, Haarlem-Noord), 20 uur: Jubileumuitvoering door „Vondel" van „Kleine kinderen worden groot", blijspel van Noel Langley. Regie: Henk Bruin. Vrijdag 17 november, Gebouw „Domi" (Overveen), 20 uur: Katholieke Toneel groep „Genesius" met „Zwart schaap witte lammetjes", blijspel van Max An drea. Regie: J. J. de Graaff. MUZIEK. Vrijdag 10 november, Concertgebouw, 19.3 uur: Tweede Jeugdconcert door het N.Ph.O. o.l.v. Henri Arends. Program ma: Offenbach, Webern, Mozart, Beet hoven. Dinsdag 14 november, Concertgebouw, 20 uur: Concert door de Heemsteedse Christelijke Oratorium Vereniging o.l.v. Jan Pasveer. M.m.v. het Noordhollands Philharmonisch Orkest, Simon C. Jan sen, orgel, Annette de la Bije, sopraan, en Max van Egmond, bas. Programma: Bach en Brahms. Donderdag, 16 november, Concertgebouw, 20 uur: Orgelconcert door stadsorganist Albert de Klerk. Donderdag 16 november, Gereformeerde Kerk, Hoofddorp, 20.15 uur: Concert door Het Christelijke Gemend Koor Hoofddorp o.l.v. Richard Heidema. M. m.v. Germaine Stordeau (sopraan); Ma- rianna Dieleman (alt); Cornelis Kalk man (tenor); Piet Kiel (orgel); Peter van Munster (fluit); lSTapoleon Hoek (fl.)Arnold Vente (hobo), Catth. Kre- lage (hobo) en Fred Hausdörfer. Pro gramma: het oratorium „God is mijn erf", van Paul Chr. van Westering. Verder: Buxtehude, J. S. Bach en Men delssohn. Vrijdag 17 november, Concertgebouw, 20 uur: Tweede B-Concert door het Noord hollands Philharmonisch Orkest o.l.v. Henri Arends. Soliste: Janine Andrade (viool), Programma: Offenbach, Saint- Saëns, Bizet en Ibert. VOLKSUNIVERSITEIT Frans Halsmuseum (Ingang Klein Heilig land), woensdag 15 november, 20 uur: Toen Stokowsky (hij is nog in leven en dirigeert ook nog) in 1936 afscheid nam van het Philadelphia Orkest, werd Ormandy uitverkoren hem op te volgen. Hij is nu al meer dan dertig jaar musical director van dit orkest, één van de beste drie van Amerika. Evenals Holland met het Concertgebouw Orkest, het Residentie Orkest en het Rotterdams Philharmonisch Orkest, heeft ook Amerika zijn drie top orkesten: Boston Symfonie met Charles Munch, New Philharmonic met Leonard Bernstein en Philadelphia Orchestra met Ormandy. Vier jaar geleden dirigeerde hij enige concerten met het Residentie Orkest en vanavond zal hij in Rotterdam optreden met het Concertgebouw Orkest. Zaterdag avond komt hij naar Den Haag en dan volgen er nog vier concerten in Amster dam. Op een persconferentie die gistermid dag belegd was door Columbia Broad casting System vertelde de kleine Hon gaar, dat hij eigenlijk vakantie had, maar dat vakantie voor hem betekent: andere orkesten dirigeren. Hij kwam net uit We nen, waar hij drie concerten in vier dagen had geleid. In Holland geeft hij zes con certen in zeven dagen en dan gaat hij naar Londen voor vier concerten in vijf dagen. Dan is mijn vakantie om! In Phi ladelphia (vier miljoen inwoners) wacht hem een seizoen met honderdtwintig con certen. Voor het Concertgebouw Orkest heeft hij niets dan lof: „It is as great to-day, as it ever was." Het Concertgebouw zelf vindt hij één van de mooiste zalen van Europa en hij is zeer benieuwd naar de Doelen in Rotterdam. Het Concertgebouw in Philadelphia is honderdelf jaar oud en biedt plaats aan drieduizend toehoor ders. Er worden wekelijks vier tot vijf concerten gegeven, die altijd uitverkocht zijn. Men moet jaren wachten om een abonnement te bemachtigen en wanneer er een overlijdens-advertentie in de krant verschijnt, wordt dadelijk de administra tie opgebeld: „Mrs. So and so is over leden kan ik misschien haar abonnement overnemen?" Op de vraag waarom hij geen opera dirigeert, antwoordde Ormandy: „Opera is voor mij een nachtmerrie er is altijd een zangeres die plotseling haar stem kwijt is of een zanger die de trein gemist heeft." De onafzienbare lijst van orkestwerken ,die Ormandy op zijn reper toire heeft, geeft bovendien de indruk, dat hij echt geen tijd heeft om zich aan opera-voorstellingen te wijden. In Hol land staan o.m. op het programma: Bar- tok: Concert voor Orkest-Hindemith: Mathis der Maler en Strauss: Tijl Uilen spiegel. Ook hier zullen ongetwijfeld de zalen tot dq laatste plaats bezet zijn. ADVERTENTIE (§cud - 2Jloer - eUorlogeó - S^eltum^leet Gr. Houtstraat 6. Haarlam, Tal. 02500-10616 „Gerechtelijke geneeskunde", lezing door dr. J. Zeldenrust. Vrijdag 17 no vember, 20 uur: „India en zijn proble men", lezing door Dr.-A. L. Constandse. Aula Coornhertlyceum (Chrysanthemum laan), vrijdag 10 november 20 uur: Henk van Kerkwijk leest voor uit eigen werk. POPPENTHEATER Poppentheater Merlijn (Hasselaersplein 35), toegang 4 jaar. 14.30 uur: Zater dag 11 november: „De Toverhoed"; Woensdag 15 november: „De Sprookjes molen". DIVERSEN Waagtaveerne (hoek Spaarne-Damstraat) dagelijks, behalve maandag vanaf 20 uur geopend. Op zondagmiddag ook van 12-6. Vrijdag 10 en vrijdag 17 november; „Hootenanny-avond". Zaterdag 11 en zondag 12 november, 20 uur: Optreden van Alex Campbell. De Ark (Nieuw Heiligland), iedere avond behalve dinsdag, van 20-23 uur grammo- foonplatenconcert. HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23 Lichte gramm. muziek. 7.55 Deze dag. 8.00 Nws. 8.10 Van de voorpagina. 8.15 Z.O. 135. 10.30 Een nieuw geluid. 11.00 Nws. 11.02 Licht instrümentaal ensemble. 11.25 Afri kaanse kroniek. 11.45 Salonorkest en zang solist. 12.15 Lezing. 12.27 Meded. voor land en tuinbouw. 12.30 Actueel sportnieuws. 13.00 Nws. 13.10 VARA-Varia. 13.15 Tijd voor teenagers. 14.00 Uitlaat: programma voor twintigers. 14.40 Radio Jazz magazine. 15.00 Hoe kunnen veranderingen in het onderwijs tot stand komen, lezing. 15.30 Zestig jaar jazz: gesprekken. 16.00 Nws. 16.02 Volksmu ziek uit Hongarije. 16.25 Lichte gramm. mu ziek. 16.30 Opera. 17.10 Orgelconcert. 17.30 Radioweekjournaal. 18.00 Nws. 18.20 Melo dieën Expres. 18.45 Klassiek verzoekplaten- programma. 19.30 Nws. 19.35 Artistieke staalkaart. 20.15 Tango-rumba orkest. 20.50 Reportage congres Christen-Radikalen. 21.10 Lichte gramm. muziek. 21.20 Jazz. 21.45 Klassieke en moderne muziek. 22.30 Nws. 22.40 Loco. 23.05 BIS. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Klassieke en moderne gramm. muziek. 7.30 Nws. 7.32 Actualiteiten. 7.45 Klassieke lie deren. 8.00 Nws. 8.10 Gewijde muziek. 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. 9.15 Muzaiek. 11.00 Nws. 11.02 Schoorsteen of kerktoren, lezing. 11.15 Solistenkamer. 12.00 Country and Western. 12.15 Markt. 12.17 Overheids voorlichting. 12.27 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.40 Actualiteiten. 1250 Zonder grenzen. 13.00 Openbaar kunstbezit. 13.10 Vliegende schijven, 14.00 PM. 16.30 Franse les. 17.00 Blindelings 17.30 Pocket radio voor tieners. 18.30 Nws. 18.45 Actua liteiten. 19.05 Musicerende dilettanten. 19.30 Sjook. 20.00 Ia antwoord op hw schrijven. 21.50 Wegen door de wildernis, (lezing). 22.00 Cabaret. 22.30 Nws. 22.40 Overwe ging. 22.45 Goal 23.55 Nws. HILVERSUM III. 9.00 Nws. 9.02 Djinn. 12.00 Nws. 12.02 Klein Chanson. 13.00 Nws. 13.02 Ramblers Radio Reprises. 13.30 Zuidzee-Serenade. 14.00 Nws. 14.02 Voor tieners en twens. 15.00 Nws. 15.02 Halte. 15.30 Country and Wes tern. 16.00 Nws. 16.02 Licht platenprogram- BRUSSEL 324m. 12.00 Nws. 12.03 Klankbeeld. 12.55 Buiten lands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.15 Klank beeld. 14.00 Nws. 14.03 Radiomatinee. 17.00 Nws. 17.10 Klankbeeld. 23.40 Nws. ADVERTENTIE dagelijks 8 uur matinees: woensdag, zaterdag en zondag 2.30 uur. kaartverkoop voor alle voorstellingen bij het BAl-gebouw, kassa Oosthal van 10-16 uur. (Telefoon 020 - 79 64 41) en bij de bekende voorverkoopadressen. VOOR VRIJDAG NEDERLAND I 10.20 Schooltelevisie. 18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.03 Reclame. 19.07 Hoepla, tienermagazine. 19.56 Reclame. 20.00 Jour naal. 20.16 Reclame. 20.20 Orkest. 20.45 De Shetlandeilanden. 21.15 Jamaica Ginger (TV- film). 22.00 Stijloefeningen. 22.30 Een ver waarloosde groepering (reportage). 22.40 Journaal. NEDERLAND II 18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.03 Die van hiernaast (T.V.-feuilleton). 19.33 Tips voor het weekeinde. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Achter het nws. 20.45 Coronation Street. 21.00 Mies en scène. 22.10 Consumentenrubriek. 22.15 Reclame. 22.20 Journaal. VOOR ZATERDAG NEDERLAND I. 13.30 Teleac. 15.30 Nws. 15.31 Reclame. 15.34 Weekjournaal, voor slechthorenden. 15.57 Reclame. 16.00 Onder de loep. 16.20 Abbott en Costello, (film). 16.45 Voor jeug dige kijkers. 18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.03 Reclame. 19.07 Kop op, Swie- bertje! 19.56 Reclame. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Aktualiteitenrubriek. 20.35 Toppers van nu en toen. 20.50 De Ameri kaan, (TV-feuilleton). 21.15 De musical The Pajama Game. 21.40 De Stormridder, (TV- feuilleton). 22.05 De Astronaute en de dich ter, (interviews). 22.35 Dagsluiting. 22.40 Journaal. NEDERLAND II 18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.03 AVRO's Regiovizier. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 De man zonder hoofd. 20.50 De Gert en Hermien-show. 21.30 Hier Jan Brusse. 21.55 Peyton Place. 22.20 Reclame. 22.25 Journaal. f

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1967 | | pagina 21