Goed doordachte Anouilh bij
het Nieuw Rotterdams Toneel
RIJKS
POSTSPAARBANK
RENTE TOT
1 O,
2
O
Mini-orgel
Schilderij van
210 meter
Julien Kuypers
overleden
Behoud
een jeugdig
uiterlijk
Filmmoord in
Amsterdam
Meinsma ziet af
van tv-discussie
NEGEN MUZEN
LSD-blad in
oprichting
Dwergpoedel nog
steeds modehond
Conferentie over
ontwikkelingswerk
De oude draaidoos
MIELE
WASAUTOMATEN
DONDERDAG 16 NOVEMBER 1967
15
Kort nieuws
mm mmm wm
- 4®
Bezield
Knap
Simon Koster
132,-
GOUD,
GOUD,
Het huis met het carillon
Het huis van vertrouwen
GROTE HOUTSTRAAT 49
\^TEL. 2 00 49 - HAARLEM j
C. Boost
De radio geeft vrijdag
DAGELIJKS DEMONSTRATIE
HARTENDORP
T elevisieprogramma's
(Van onze toneelcriticus)
ROTTERDAM. In zijn inleiding tot „De leeuwerik" heeft Jean
Anouilh er de nadruk op gelegd dat hij niet in het minst de bedoeling
heeft gehad, iets bij te dragen ter verklaring van het mysterie van Jeanne
d'Arc. Hij heeft het fenomeen Jeanne willen vertonen, zegt hij, „zoals kin
deren het recht hebben om madeliefjes tot een tuiltje te schikken of om
te spelen dat ze het zingen van vogels nadoen". Maar in die speelse stijl,
en tussen allerlei frivoliteiten door, geeft hij de toeschouwer toch wel heel
duidelijk te verstaan dat hij Jeanne ziet als de belichaming van het conflict
tussen orthodoxie en humanisme, dat leidt tot de overwinning van de
menselijke waardigheid, zelfs over de brandstapel. Daarom laat Anouilh
het stuk niet eindigen met de dood van Jeanne, maar met het triomfante
lijke hoogtepunt van haar leven: de kroning van Charles VII in de kathe
draal van Reims. Een handige toneelmatige trouvaille, kan njen zeggen,
maar niettemin zeer aanvaardbaar als uiting van Anouilhs visie op het
wonder van de menselijke wilskracht.
Liever de ooievaar. „De Haagse jeugd
moet in de ooievaar blijven geloven".
Deze uitspraak deed tijdens de behan
deling van onderwijszaken in de Haag
se gemeenteraad de heer J. C. Hooy-
k.aas van de Boerenpartij. Hij kantte
zich fel tegen de seksuele voorlichting
welke op een viertal Haagse ulo-scho
len was gegeven.
AMSTERDAM In de studentensocië
teit „Olofspoort" aan de Keizersgracht
in Amsterdam is een groep van elf Am
sterdamse kunstenaars woensdag be
gonnen aan de tweede helft van een schil
derij op papier, dat een totale lengte zal
krijgen van 210 meter. De eerste helft
is vervaardigd door zeven Vlaamse kunst
schilders, die deel uitmaken van de zo
genaamde nieuwe Rococcogroep. Het werk
dat over anderhalve maand klaar moet
zijn, wordt vervaardigd in het kader van
de culturele revolutie. „Wij willen met
dit werk bewijzen", aldus de leider van
de Amsterdamse groep Herman Eyse-
baert, „dat wij als kunstenaar individua
listen zijn, maar tevens groepspersoonlijk-
heid hebben".
Het kunstwerk zal in januari lang wor
den tentoongesteld rond het Stedelijk Mu
seum in Amsterdam als een protest te
gen het beleid van de museumdirectie,
die volgens de heer Eysebaert te wei
nig aandacht besteedt aan de hedendaagse
Amsterdamse kunstenaar.
BRUSSEL. Julien Kuypers, voorma
lig directeur van de Belgische Radio- en
T.V.-omroep en letterkundige is woens
dagnacht in Brussel overleden. Hij was
75 jaar. Kuypers was ere-lid van de Ne
derlandse Pen Club en van de Nederlands
Vereniging van Letterkundigen.
Salvador Dali in Parijs gesnapt bij
het afleveren van een schilderij.
HET Nieuw Rotterdams Toneel heeft
met de wederopvoering van „De Leeuwe
rik" (in 1954 door de Haagse Comedie
voor het eerst in ons land vertoond) een
goede greep gedaan. Het is een van
Anouilhs sterkste stukken en het Rotter
damse gezelschap heeft het voor het
grootste deel zeer goed kunnen bezetten.
Door het overlijden van Richard Flink
moest de regie worden overgedragen aan
Johan Greter en deze heeft er een voor
treffelijk resultaat mee bereikt. In een
goed doordachte opvatting, waarbij de
balans tussen tragiek en humor, tussen de
ernst van het proces en de luchtige sa
tire van het hofmilieu uitstekend bewaard
„De leeuwerik" („Jeanne ou L'Alou-
ette"), toneelspel in twee gedeelten
door Jean Anouilh. Vertaling: Ferd
Sterneberg. Eerste opvoering bij het
Nieuw Rotterdams Toneel op 3 novem
ber in de Rotterdamse Schouwburg.
Regie: Johan Greter. Hoofdrollen: An-
net Nieuwenhuyzen, Johan Srhmitz,
Bas ten Batenburg. Decor en kos
tuums: Marte Röling.
bleef, heeft Greter een heel stijlvolle en
smaakvolle opvoering tot stand gebracht.
Een simpele maar toch suggestieve to
neelbouw (van Marte Röling) was pre
cies voldoende om het kader van het pro
ces van Rouaan aan te geven, waarin
Jeanne's levensgeschiedenis in „flash
backs" wordt vertoond. Het kaatsspel
tussen de scènes van het proces en dat
teruggrijpen naar het verleden, waarbij
Anouilh menig dramaturgisch bravour-
stukje presteert, was door de regisseur
tot een feilloos vloeiend geheel gemaakt.
De rol van Jeanne (indertijd gespeeld
door Elisabeth Andersen) kreeg nu een
prachtige, zeer bezielde en herhaaldelijk
ontroerende vertolking van Annet Nieu-
wenhuyzen. Op haar rustte de zwaarste
taak van de voortdurende overgangen
tussen het onstuimige boerenmeisje dat
alle hindernissen spelenderwijs overwint
en de hulpeloze gevangene die vertwij
feld probeert weerstand te bieden aan
de spitsvondige theologische redeneringen
van haar rechters. Het was een creatie
van grote intensiteit en diepe menselijk
heid.
Jeanne's grote tegenspelers in dit stuk
zijn enerzijds de dauphin Charles, die zij
door haar overtuigingskracht weet mee
te slepen, en anderzijds de voorzitter van
de geestelijke rechtbank, bisschop Pierre
Cauchon, tegen wiens humaan klinkende
religieuse argumenten zij niet op kan.
Bas ten Batenburg speelde de dauphin
heel geloofwaardig als een intelligente
cynicus, weliswaar een slapoeling maar
ni"t de karikatuur die van deze rol nogal
eens wordt gemaakt. De Cauchon van
Johan Schmitz was een boeiende, beza
digde figuur, vooral treffend in de fijne
nuances waarmee hij liet doorschemeren
dat hij graag edelmoediger zou willen
zijn dan de kerkelijke voorschriften hem
toestaan.
Van de andere spelers moet vooral
Gerard Hartkamp worden genoemd als
de anti-menselijke inquisiteur voor wie de
Idee alles en het individu niets is; een
knap gespeelde, kleine maar hoogst be
langrijke rol. Eric Schneider was niet
erg overtuigend als de Engelse officier
diplomaat die het landsbelang laat pre
valeren boven zijn persoonlijke sympa-
ADVERTENTIE
thieën en antipathieën. Edmond Classen
gaf een nogal gechargeerde vertolking
van de fanatieke promotor. Dries Smits
was een rondborstige, stoer-primitieve La
Hire en Jan Kruyk gaf een warme men
selijke toon aan broeder Ladvenu. Ook
Pieter Lutz als De Baudricourt, Rie Gil-
huys als koningin Yolande en Sacco van
der Made als Jeanne's vader leverden
goede bijdragen tot een opvoering die
mede dankzij de levendige vertaling van
Ferd Sterneberg een welverdiend suc
ces heeft geoogst.
ADVERTENTIE
De vrouw van midden dertig vraagt
zich af en terecht hoe de jeugd
van haar huid het beste bewaard kan
blijven. Een eenvoudige dagelijkse
verzorging van gezicht en hals met
Olie van Olaz is hierop het antwoord.
Deze vochthoudende tropische olie,
verkrijgbaar bij drogisten en parfume
rieën, houdt het vochtgehalte van de
huid op peil en vormt door haar
unieke eigenschappen de best denk
bare bescherming tegen rimpelvor
ming. Olie van Olaz schenkt u een
zachte en jeugdig-frisse teint en is
een weldaad, voor de huid.
Margaret Merril
(Van onze correspondent)
AMSTERDAM. Ongeveer op de plaats
waar in de dertiger jaren de kleinkunste
naar Pisuisse vermoord werd „sneuvel
de" gistermiddag op het Rembrandtplein
in Amsterdam akteur Guido de Moipr. Hij
werd „geveld" door kogels uit een door
collega Piet Römer gehanteerde revolver.
Het betrof een opname voor de film
„Love in Amsterdam", die op het ogen
blik in onze hoofdstad gemaakt wordt
naar het gelijknamige boek van Nicolaas
Freeling.
Naast Wolfgang Kieling, William Mar
lowe, Pamela Ann Davy en Catharina
von Schell spelen er vrijwel alleen Ne
derlandse akteurs en aktrices in mee
Afgezien van Guido de Moor en Piet Rö
mer zijn dat: André van den Heuvel, Lo
van Hensbergen. Liesbeth Struppert, Eli
sabeth Versluys, Erik Plooyer, Onno Mo
lenkamp en Will van Seist.
(Van een onzer verslaggevers)
HILVERSUM. In het televisie-pro
gramma „Ja, Nee, geen mening" zal in
tegenstelling tot eerdere berichten geen
discussie plaatsvinden tussen dr. L.
Meinsma, medisch directeur van de
landelijke organisatie voor kankerbestrij
ding, en een vertegenwoordiger van de
sigarettenindustrie.
Het debat zou gaan over de vraag of
het dienstig was het teer- en nicotinege
halte van sigaretten op de verpakking te
vermelden. Volgens dokter Meinsma
heeft de sigarettenindustrie geweigerd
met hem in het openbaar te praten. Ook
de voorzitter van de medische adviescom
missie van deze industrie zou niet zijn
ingegaan op de uitnodiging. Met een neu
trale derde zei Meinsma niet te willen
praten. De sigarettennidustrie had voor
gesteld professor A. I. M. Keulemans van
de Technische Hogeschool in Eindhoven
aan het gesprek te laten deelnemen.
Annet Nieuwenhuyzen en Pieter
Lutz in „De Leeuwerik".
Hét stylofoon-orgel wordt bespeeld
met een pen en gevoed door een
batterij van negen volt. Voor ge
bruik in de kerk kan het met een
versterker worden verbonden.
Ongeluk. De dirigent van het Radio Phil-
harmonisch Orkest, Jean Fournet, zal
tengevolge van een auto-ongeluk, waar
bij hij dinsdag betrokken was, voorlo
pig niet kunnen optreden. De auto
waarmee de heer Fournet onderweg
was van zijn woonplaats Parijs naar
Nederland, raakte in Brasschael in
België betrokken bij een ongeluk. Daar
bij brak de heer Fournet zijn linker
been en liep hij inwindige kneuzingen
op.
(Van onze correspondent)
UTRECHT. Vermoedelijk op de dag
van „the flight to lowlands paradise",
een grote happening in de Utrechtse
jaarbeurshallen (24 november) zal een
nieuw maandblad verschijnen, dat gewijd
is aan bewustzijnsverruimende middelen.
Het blad, dat de naam Alice-D-Day
krijgt, wordt geredigeerd door Bert Stro-
mer, Mario Tymosz en Gert Mochèl. Als
medewerkers zijn ondermeer aangetrok
ken de Amerikaanse ex-hoogleraar en
drugs-propagandist Timothy Leary, de
filosoof Hübner (ex-directeur van de
school voor wijsbegeerte in Amers
foort) en de auteurs Noud van den Eere-
beemt en Simon Vinkenoog. Het blad
wordt gedrukt bij de NVSH in De Haag.
Het eerste nummer krijgt een omvang
van 12 tot 16 pagina's.
(Van onze correspondent)
AMSTERDAM De Koninklijke Neder
landse kennelclub „Cynophilia" houdt zon
dag haar achtenzeventigste internationale
rashondententoonstelling „Winner 1967"
in de RAI in Amsterdam. Op deze ten
toonstelling zijn ruim 1300 honden van
ongeveer 100 verschillende rassen te zien
Hiervan komt 20 percent uit het buiten
land. Voor de expositie bestaat grote be
langstelling. Enkele groepen Engelse hon
denliefhebbers hebben vliegtuigen gechar
terd om „Winner" hij te kunnen wonen.
De poedels zijn op de tentoonstelling
het meest vertegenwoordigd. De poedel,
met name de dwergpoedel, behoort met
de dashond op het ogenblik tot de mode
rassen.
Enkele bijzondere honden op de tentoon
stelling zijn de fila brasileiro, een uit
Brazilië afkomstige dogachtige hond, de
black and tan toyterrier uit Engeland en
de pronkrug.
AMSTERDAM. In Afrika, Azië en
Latijns Amerika leveren thans ongeveer
100.000 vrijwilligers hun bijdrage aan het
ontwikkelingswerk. Van dit aantal is een
kwart afkomstig uit geïndustraliseerde
landen. Nederland draagt ongeveer 200
vrijwilligers bij. Van vandaag tot 22 no
vember worden in het internationale een
trum van het Tropeninstituut in Amster
dam drie conferenties gehouden door het
Internationale Secretariaat voor Vrijwil-
ligersdiensten, ISVS. Het doel ervan is
een hechtere samenwerking tussen de
vrijwilligerskorpsen en de organisaties
van de Verenigde Naties, die in de jonge
landen werkzaam zijn.
Het ISVS is opgericht in 1962. Er zijn
48 landen bij aangesloten. Nederland
maakt deel uit van de 13 leden tellende
bestuursraad.
ADVERTENTIE
GOUD....
Goud voor haar, goud voor hem
in ieder geval: goud met Sinterklaas,
dat belooft een fijne traditie te worden.
En wij doen daaraan mee, met een
prachtige collectie
„goud-voor-iedereen"
(Van onze filmcriticus)
AMSTERDAM De acteur aan wie
Simon van Collem vanavond een groot
deel van zijn „Oude draaidoos" zal be
steden is Lon Chaney, een fenomeen in
zijn tijd dat bekendstond als „de man met
de duizend gezichten". Als kind van doof
stomme ouders had Chaney een groot mi
misch talent uit zijn jeugd overgehouden
en tegelijk een bijna ziekelijke belang
stelling voor mensen die door de natuur
misvormd of gehandicapt zijn. Door zijn
personificaties van mismaakten, kreupe
len en misvormden, waarbij zijn virtuosi
teit in het grimeren te pas kwam om ook
in het gezicht gruwelijke veranderingen
aan te brengen, kreeg hij een populari
teit die met die van de mooiste ster uit
die tijd kon wedijveren. Dat gebeurde in
de jaren twintig, nadat Lon Chaney be
roemd was geworden door zijn uitbeelding
van Quasimodo in „De klokkenluider van
de Notre Dame" (1923) en vervolgens in
,De man die de klappen kreeg" en „Het
spook van de Opera" triomfen vierde.
Toen hij naam begon te maken, na bijna
tien jaar als figurant zijn kansen te heb
ben afgewacht, was Lon Chaney al veer
tig. Hij heeft de ongezonde bezigheid van
zich te misvormen en lelijk te maken
maar enkele jaren kunnen volhouden. In
1930 stierf hij na zeven jaar eerste acteur
bij Universal te zijn geweest. Zijn zoon,
Lon Chaney jr. heeft daarna de voetstap
pen van zijn vader gedrukt door ook in
verschillende griezelfilms op te treden. In
,De oude draaidoos" zullen fragmenten
uit „De klokkenluider" en „Het spook"
vertoond worden en als vergelijkingsma
teriaal overeenkomstige scènes uit latere
Klokkenluiders" met Charles Laughton
en Anthony Quinn in de rol die Chaney
groot h:eft gemaakt.
Nederland 2 De VARA komt de eer toe
het eerste jeugdprogramma in kleur te
brengen. Het is Fenklup, deze keer Fen-
kleur geheten. Er komen weer enkele
buitenlandse groepjes op bezoek bij pre
sentatrice Yvonne van Zuiden. Onder
anderen P.P. Arnold, Jon Walker, Pink
Floyd en John Mayal. Na het journaal
en Achter het Nieuws een verhaaltje van
Simon Carmiggelt en vervolgens het
meest gespeelde stuk van de meest ge
speelde Nederlandse toneelschrijver Jan
Fabricius: Onder één dak. Willy van
Hemert maakte de televisiebewerking en
tekende ook voor de regie. In de belang
rijkste rollen zien we Jan Lemaire, Rob
Milton, Jacques Commandeur en Fritz
Butzelaar. Voorts Jan Hundling, Jeanne
Verstraete, Ida Bons, Kitty Jansen, Els
Bouwman en Rudi Falkenhagen. Hoofd
persoon is een boer, die leeft te midden
van zijn kinderen na de dood van zijn
vrouw. De oude man is nooit een grote
vriend van zijn kinderen geweest; nu zijn
vrouw hem is ontvallen, overleggen de
kinderen, wat ze met de oude man aan
moeten. Ze hebben er allemaal hun idee
over en ook de notaris weet wel een op
lossing. Vah enige liefde van de kinderen
voor hun vader blijkt evenwel niets. Al
leen Dora, de vrouw van Wolter, zijn
zoon, denkt er anders over. Zij woont
met de oude man „onder één dak" en
begrijpt wat haar plicht is, hoewel de
oude stijfkop nu bepaald niet die dank
baarheid van haar had verdiend, want in
zijn ogen was Dora nauwelijks de vrouw
van zijn zoon. Na deze anderhalf uur nog
een korte documentaire van Hedy d'An-
cona en Wouter Gortzak over de vrije
tijdsbesteding in de toekomst onder de
titel Brood en Spelen.
Nederland 2. In het NTS programma
eerst Pipo, het nieuws en van Gewest tot
Gewest. Vervolgens de slotbeschouwing
van Bob Spaak over de voorbereidingen
van Mexico voor de Olympische Spelen
van volgend jaar. Het laatste kwartier
van het voorprogramma is voor Openbaar
Kunstbezit. Drs. F. Haks vertelt over een
Italiaans ruiter beeld je, dat te vinden is
in het Rijksmuseum in Amsterdam. De
VPRO eerst met Simon van Collems
oude draaidoos. Een half uur vervolgens
de zangeres Eartha Kitt. Vervolgens een
VPRO-programma, waarin Netty Rosen-
feld en K. Schippers de positie van de
hedendaagse vrije kunstenaar in onze
maatschappij belichten. Tot slot van de
avond Kenmerk-laat, waarin André Truy-
man en Wim Koole graven in de kerke
lijke problematiek.
7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20
Lichte gramm.muziek. 7.55 Deze dag. 8.00
Nws. 8.10 Actualiteiten. 8.20 Lichte gramm.
muziek. 8.50 Morgenwijding. 9.00 Opera.
10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitami
nen. 11.55 Beurs. 12.00 Blik op de wereld.
12.27 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.30
Overheidsvoorlichting voor de landbouw.
12.40 Licht instrumentaal kwartet. 12.50 Le
zing. 13.00 Nieuws. 13.10 Actualiteiten. 13.30
Klassieke muziek. 14.30 Idealen in 1945 en
realisatie: gesprekken. 15.60 Vliegende blaad
jes. 15.30 Buitenlander over Nederland (le
zing). 15.30 Lichte orkestmuziek. 16.00 Nws.
16.02 Thuis. 16.30 Voor de kinderen. 16.45
Klassieke muziek. 17.40 Informatie. 18.00
Nws. 16.02 Thuis. 16.30 Voor de kinderen.
16.45 Klassieke muziek. 17.40 Informatie.
18.00 Nws. 18.15 Commentaar op informatie.
18.20 Uitzending van het G.P.V. 18.30 Hee.
19.00 Jazz-rondo. 19.20 De toekomst van ons
onderwijs (lezing). 19.30 Nws. 19.35 Chine
se mozaïek. 20.45 Agressie: gesprekken. 21.00
Amusementsmuziek 22.30 Nws 22.40 Actua
liteiten. 22.55 Licht gevarieerd platenpro-
gramma. 23.55 Nws.
HILVERSUM II.
7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15
Licht klassiek platenprogramma. 7.55 Over
weging. 8.00 Nws. 8.10 Licht klassiek platen-
programma. 8.30 Nws. 8.32 Voor de huis
vrouw. 9.40 Schoolradio. 10.00 Aubade. 11.00
Nws. 11.02 Voor de zieken. 12.00 Van twaalf
tot twee. 14.05 Schoolradio. 14.30 Musiesta.
15.00 Klassiek pianoconcert. 15.30 Voor oude
re luisteraars. 16.00 Nws. 16.02 Actualiteiten.
16.05 Filmmuziek. 16.30 Voor tieners. 17.15
Jazztrio. 17.30 Sportkompas. 17.50 Actualitei
ten. 18.00 Klassieke en moderne muziek.
18.30 Nws. 18.45 Actualiteiten. 19.00 Voor de
tieners. 19.40 Wereldpanorama. 19.50 Uit.
20.55 Toespraak. 21.00 Tien jaar vroeger,
tien jaar later, (hoorspel). 21.40 Filmmu
ziek. 22.00 Met andere woorden. 22.30 Nws.
22.40 All In. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
9.00 Nws. 9.02 Licht platenprogramma. 11.00
Nws. 11.02 Licht platenprogramma. 12.00
Nws. 12.02 Ons kent ons. 13.30 Help. 14.00
Nws. 14.02 Actualiteiten. 14.05 Nieuw platen
programma. 15.00 Nws. 15.02 Lichte muziek.
16.00 Nws. 16.02 Operette-Varia. 17.00 Nws.
17.02 Sport. 17.05 Zingende bougie.
BRUSSEL 324 m.
12.00 Nws. 12.05 Landbouwrubriek. 12.15
Lichte muziek. 12.40 Weerbericht. 12.48
Lichte muziek. 12.55 Buitenlands persover
zicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafelmuziek. 14.00
Nws. 14.03 Schoolradio. 15.30 Lichte muziek.
16.00 Nws. 16.09 Lichte muziek. 17.00 Nws.
17.15 Folkloristische muziek. 17.45 Liederen-
recital. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten.
ADVERTENTIE
met
ln ons VOORLICHTINGSCENTRUM.
GEN CRONJÉSTRAAT 43 - TEL 52760
VOOR DONDERDAG
NEDERLAND I
18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.03
Reclame. 19.07 Fenklup, tienermagazine.
19.53 Stichting Socutera. 19.56 Reclame. 20.00
Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Achter het
nws. 20.45 Voordracht. 20.50 Onder één dak,
tv-spel. 22.20 Arbeid en vrije tijd, nu en
morgen (documentaire). 23.00 Journaal.
NEDERLAND II
18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.03
Van gewest tot gewest. 19.25 Olympische
Spelen 1968 in Mexico City. 19.45 Openbaar
Kunstbezit. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame.
20.20 De oude draaidoos. 21.00 Eartha! 21.26
Kunstprogramma. 21.56 Kenmerk. 22.26
Reclame. 2230 Journaal.
VOOR VRIJDAG
NEDERLAND I
10.20 Schooltelevisie. 18.55 Pipo de Clown.
19.00 Journaal. 19.03 Reclame. 19.07 Luipaard
op schoot. 19.32 De vliegende non (TV-film).
19.56 Reclame. 20.00 Journaal 20.16 Reclame
20.20 AVRO's Televizier. 20.50 De Ronnie
Tober-show. 21.30 Voor de vuist weg. 22.40
Journaal.
NEDERLAND II
18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.03
Die van hiernaast (TV-feuilleton). 19.33 Open
oog. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Vi-
docq. 20.45 Amusementsprogramma. 21.30
Farce Majeure. 21.50 Actualiteiten. 22.11
Oost en West. 22.21 Reclame. 22.25 Journaal