elna
amlrêai
FOTO- EN FILMWEDSTRIJD „DE TOERIST"
Van Randzvijks Kroniek van
het verzet gebundeld
IENGEL
Redacteur Boelen: „Satire
heeft zijn tijd
VANAVOND
Wereldrecord
filtnkijken
Slachtscène uit
„Hoepla" geschrapt
Prix Goncourt voor
Mandiargues
YIN YANG ZOEKT EVENWICHT
Dankbaar thema niet tenvolle uitgebuit
B urgerpersoneel
voor politie in
Amsterdam
RTV-prijzen
uitgereikt
Engelse kleuren-tv
in Amsterdam
Snoep
verstandig
eet 'n appel
Jortgenó
Snoep
verstandig
eet 'n appel
Snoep
verstandig
eet 'n appel
DINSDAG 21 NOVEMBER 1967
9
„IN DE SCHADUW VAN GISTEREN"
Examens
m
De radio geeft woensdag
7 elevisieprogramma's
i
(Van een onzer redacteuren)
AMSTERDAM. Albert van Dalsum
hield op met voorlezen, keek aarzelend
op en zei: „Ik zou graag nog wat voor
lezen, maar misschien heeft u er genoeg
van. Als u meer wilt horen wil ik graag
nog wat voorlezen". Op dat ogenblik
stapte een van de organisatoren van de
persconferentie haastig naar voren en
fluisterde, door de microfoon voor allen
duidelijk hoorbaar: „Het zou te laat wor
den". „Het zou te laat worden", herhaalde
Van Dalsum en met iets van teleurstel
ling in zijn stem, die even te voren de
stem was geweest van Henk van Rand
wijk, wiens kroniek van het verzet 1940-
1945 „In de Schaduw van gisteren" maan
dag in de Amsterdamse Bijenkorf door
vier samenwerkende uitgeverijen ten
doop werd gehouden.
DEN HAAG. Mevróuw Snel uit
Den Haag is maandagmiddag in de
Euro-cinema gehuldigd. Zij heeft we
reldrecordhouder Anderson uit Ameri
ka verslagen. Zag hij 75 keer dezelfde
film in dezelfde bioscoop, mevrouw
Snel zag 76 keer „Sound of music" in
dezelfde bioscoop. De bedrijfsleider
bood de wereldrecordhoudster een gou
den ketting aan met gouden hanger
met een camee. Daar ze niet vlug
meer ter been is, heeft ze een vaste
hoekplaats gekregen. Haar eerste film
zag mevrouw Snel in 1923, toen zij in
Nederland kwam wonen. Voordien
woonde zij 35 jaar in het voormalige
Nederlands Indië, waar geen films
werden vertoond.
(Van onze correspondent)
HILVERSUM. Uit het „Hoepla"-pro-
gramma dat donderdag aanstaande wordt
uitgezonden, nadat het op 10 november
was uitgesteld, is één reportage geschrapt:
die van het slachten van een koe (van
levend tot het uitbenen toe) in een Am
sterdams abattoir. De VPRO-leiding vond
deze reportage op zichzelf niet afkeurens
waardig, maar meende wel dat deze niet
past op het uur van deze uitzending, na
melijk om zeven uur. Vele jeugdige tele
visiekijkertjes zitten dan nog voor het
tv-scherm. De samenstellers van „Hoep
la" zijn akkoord gegaan met uitstel van
deze slachtreportage. De film wordt niet
vernietigd, maar bewaard totdat „Hoep
la" op een later uur kan worden uitge
zonden.
(Van onze correspondent)
PARIJS De jaarlijkse litteraire prij
zenregen is gisteren in Parijs met een
verrassing, zo geen sensatie begonnen
door de toekenning van de Prix Goncourt
aan de dichter-romancier André Pieyre
de Mandiargues. De Prix Renaudot werd,
eveneens tot veler verbazing, gisteren
toegekend aan de onbekende Salvat
Etchart voor zijn roman „De wereld zo
als hij is". De bekendmaking van beide
prijzen werd door de tientallen journalis
ten met luide protesten begroet.
Onder de vele namen van kandidaten
die vóór de prijsuitreiking in litteraire
kringen circuleerden, werd die van
Pieyre Mandiargues niet een keer ge
hoord. Deze 58-jarige schrijver hoeft nu
niet direkt meer ontdekt te worden, ter
wijl zijn bekroonde roman „La marge"
over het algemeen niet tot zijn belang
rijkste werken gerekend wordt.
Ook de bekroning van de veertigjarige
Salvat Etchart door de journalisten-jury
van de Prix Renaudot is voor Parijs vol
slagen onverwacht gekomen. De persoon
van deze auteur was zelfs zijn eigen uit
gever, die hem nooit ontmoette, onbe
kend. Men weet van hem alleen, dat hij
aan het hoofd staat van een groot land-
bouwersbedrijf in de Franse kolonie Mar
tinique.
ADVERTENTIE
NAAIMACHINES
Grote Houtstraat 181 - Haarlem
In vele opzichten een aanbevelens
waardig boek. De inhoud verscheen in
afleveringen in het Algemeen Handels
blad, naar aanleiding van een Vara-uit-
zending waarin Van Randwijk opmerkte
dat de ware geschiedenis van Nederland
in de jaren 1940-1945 nog niet was ge
schreven en wellicht nooit geschreven zou
worden. Mr. C. A. Steketee, hoofdredac
teur van het liberale Algemeen Handels
blad, nodigde hem daarop uit die historie
in zijn blad te vertellen.
De inleiding voor dit boek is geschre
ven door de hoofdredacteur van het pro
testants-christelijke dagblad Trouw, dr.
J. A. H. J. S. Bruins Slot. Vóór de aan
bieding van het eerste exemplaar van het
boek aan mevrouw A. M. van Randwijk,
spraken de hervormde predikant dr. J. J.
Buskes en joodse auteur mr. Abel Herz-
berg, die het boek een warme aanbeveling
meegaven.
Ds. Buskes besloot z'n speech met vele aan
halingen van zijn vriend Van Randwijk
met het slot van diens boek, dat als volgt
luidt: Er is een Russisch rijmpje, dat ik
bij u onvergetelijk zou willen maken en
dat, als dat gelukt, de gehele zin van
deze artikelenserie uitmaakt. Dit:
De eerste wereldoorlog was niemands
schuld
De tweede wereldoorlog was iemands
schuld
De derde wereldoorlog is mijn schuld.
Snapt u?
Mr. Herzberg betoogde dat Van Rand
wijk in zijn boek een gesprek voert met
Sjoerd van Vliet, zijn illegale schuil
naam waaronder hij zijn kroniek publi
ceerde. Dit tweegesprek gaat tussen de
absolutist Van Vliet en de relativist Van
Randwijk; de profeet die het ideaal stelt
en daarvan geen graad wil afwijken en
de priester die te maken heeft met de
praktijk van het leven en concessies.
Een treffend voorbeeld daarvan is het
H. M. van Randwijk
hoofdstuk in het boek dat begint met de
onderbreking van het verhaal door een
anoniem telefoontje. Tenslotte blijkt dat
Van Randwijk met zichzelf in gesprek is
geweest over de zin van het herdenken.
Een antwoord krijgt de lezer pas in een
van de laatste hoofdstukken als de schrij
ver Roosevelt en Churchill en Stalin met
elkaar vergelijkt. Hij kenschetst Church
ill als het einde van een eeuw, Stalin
als alleen maar verleden tijd en Roose
velt als de man met het meeste „toe
komst". Hij besluit dan: „Meer dan enig
ander creëerde hij een oorlogsdoel dat tot
vandaag de dag het doel ook van onze
politieke activiteit mag zijn en blijven:
de gewone man, de naamloze, zwart of
blank, geleerd of ongeletterd, maar altijd
de mens en zijn menselijkheid en zijn
waardigheid en zijn mogelijkheid in vre
de en recht te leven. Het enige doel dat
de dood van de miljoenen in de Tweede
Wereldoorlog enige zin geeft".
Een deel van de opbrengst van dit boek
is bestemd voor het Simon Wiesenthal-
fonds waarvan Van Randwijk oprichter,
en tot zijn dood voorzitter was.
(Van onze correspondent)
AMSTERDAM De Nederlandse tele
visie ontdekt de ene omroep wat vlugger
dan de andere de aan tieneridolen ont
worstelde twen, die nog niet rijp is voor
Gert en Hermien, Gulden Schot en Dans-
test. Zo heeft de V.P.R.O. zijn „Hoepla"
en krijgt de VARA „Yin-Yang".
Men zal geneigd zijn te vergelijken, maar
vergelijken is zinloos, weten we nu alvast
van Frans Boelen, „want Yin-Yang is heel
anders dan Hoepla". Hij is eindredacteur
regisseur van Yin-Yang. Vaste medewer
kers zijn de clichémannetjes Wim de Bie
en Kees van Kooten, Ralph Inbar van
Fenclub en ex-N.T.S.-medewerkster Sonja
Barend. Boelen zegt: „Het is geen jon
gerenprogramma. Ik heb nergens meer he
kel aan dan aan programma's voor jon
geren. Toch is het wel in de eerste plaats
bedoeld voor jonge mensen, de groep van
18 tot 30 jaar. Al zitten er ook onderwer
pen in die interessant zijn voor kijkers van
15 tot 65 jaar".
Het wordt vooral een informatief pro
gramma.Frans Boelen hanteert in dit
verband de term „onderhuidse actualitei
ten" en zegt verder: „we laten erg veel
mensen praten in Yin-Yang, in de eerste
uitzending zit maar één popnummer. Geen
satire. „Ik vind satire prachtig, maar
volgens mij heeft die zijn tijd gehad. Als
ADVERTENTIE
Grote Houtstraat 163
Kristallen Karaffen
(Van een onzer verslaggevers)
IN AMSTERDAM zijn maandagmid
dag de uitslagen bekendgemaakt van de
nationale foto- en filmwedstrijd, uitge
schreven door de Stichting ter bevorde
ring van de amateur-fotografie, die dit
jaar tot onderwerp „De toerist" had.
Een dankbaar onderwerp dus, dat zelfs
de z.g. zondagsfotograaf reële kansen
biedt om in de prijzen te vallen. Want in
de vakantie fotograferen we allemaal zo
verwoed en veelvuldig, dat ook de prille
beginneling wel eens met enkele voltref
fers (of liever: toevalstreffers) thuis
komt.
DE VERWACHTING was dus: een rij
ke oogst. Er werden dan ook ruim 3500
foto's en dia's ingezonden, maar helaas
bleek dat niet alle inzenders begrepen
hadden dat de mens in casu dus „de
toerist" - het centrale thema moest vor
men, zoals ook duidelijk in de wedstrijd
reglementen omschreven was. Velen zon
den b.v. voortreffelijke landschapopna
men in, die op een fotosalon hoge ogen
gegooid zouden hebben, maar die noch
tans terzijde gelegd moesten worden om
dat de menselijke stoffage het feno
meen toerist dus ontbrak. De jury
heeft dan ook de meeste moeite gehad
met de toekenning der prijzen in de foto-
en diawedstrijd; en wel met name in de
hoofdklasse (inzenders van 21 jaar en ou
der). In de jeugdklasse daarentegen (jon
geren tot 21) was het gemiddelde peil
van de inzendingen wat beter en werd
zelfs hier en daar iets van een eigen vi
sie, een oorspronkelijke uitbeelding van
de-mens-met-vakantie, zichtbaar - en dat
is verheugend. Merkwaardig genoeg ble
ken onder de winnaars der hoofdprijzen
vrijwel geen namen van prominente ama
teurs en „salonwerkers" voor te komen:
het waren bijna alle onbekenden in het
foto-wereldje die maandagmiddag hun
prijzen in ontvangst kwamen nemen.
DE SMALFILMERS hebben blijkens
het juryrapport de gestelde opdracht be
ter begrepen en ook wat smeuïger uit
gebeeld, waaruit althans blijkt dat vele
hobbycineasten serieus trachten, wat
meer van hun films te maken dan een
reeks van herinneringsbeelden voor de
eigen familiekring. Het peil van de ama-
teurfilmerij verbetert langzaam, maar
haalt toch nog niet bij dat wat b.v. wordt
ingezonden naar het „Amateur-festival"
van de NOVA. In totaal werden 45 films
ingezonden, waarvan 25 met geluid. Voor
het eerst namen ditmaal oojc jongeren
beneden de 21 jaar deel aan de filmwed
strijd.
DE EERSTE PRIJS in de sector zwart-
Met deze leuke plaat van sightseeers
in Volendam won Rob van Beets
uit Den Haag de eerste prijs in de
jeugdgroep zwart-wit en kleuren
foto's.
-
De hoofdprijswinnaar in groep II
(21 jaar en oudertoas voor deze
foto van A. A. J. van de Ven uit
Maastricht.
wit- en kleurenfoto's ging bij de jongeren
naar Rob van Beets uit Den Haag 200
en vliegreis), de tweede naar Thomas
B. Staal, Overveen, de derde naar L. H.
van Delden, Zaandjik. In de groep 21
jaar en ouder (zwart-wit en kleur) was
de uitslag 1. A. A. J. v. d. Ven, Maastricht
100,- plaquette, bootreis), 2. C. J. J.
Egelie, Wellerlooi, 3. M. C. J. Heijligers,
Esch. In de sector kleurendia's (alle
leeftijden): 1. M. Kooij, Schiedam (ƒ200
en plaquette), 2. G. Segers, Herten, 3. H.
Takken, Zwolle. In de sector smalfilms
werd de hoofdprijs 250) toegekend aan
J. Meertens uit Geleen, voor diens komi
sche kleurenfilm met geluid.
ADVERTENTIE
AMSTERDAM (V.U.) Geslaagd voor
kandidaatsexamen Nederlands mej. N. F.
Koene, Heemstede. Geslaagd voor docto
raal sociologie B. J. H. M. Ruland (cum
laude), Overveen.
(Van onze correspondent)
AMSTERDAM. De Amsterdamse po
litie gaat burgerpersoneel aantrekken
voor taken binnen het korps, die niet
per se door politiemannen vervuld be
hoeven te worden. Voorlopig gaat het om
vijftien chauffeurs en een aantal radio
monteurs. Ook is het de bedoeling een
psycholoog en een deskundige op het ge
bied van de personeelswerving in dienst
te nemen.
Het ministerie van Binnenlandse Za
ken heeft voor het aantrekken van bur
gerpersoneel toestemming gegeven. De
vijftien burgerchauffeurs zullen worden
ingezet op vijf kraanwagens, die bestemd
zijn voor het wegslepen van in de stad
geparkeerde sloopauto's.
er soms wat satire inzit, is dat onopzet
telijk".
Waar komt de naam „Yin-Yang" van
daan?
„Hij is ontleend aan een evenwichtsfilo-
sofie die op 't ogenblik vreselijk populair
aan het worden is, mede door die oosterse
rage. Dat evenwicht is in ons program
ma overigens niet altijd te zien. Als wij
de kijkers de ene kant tonen, moeten zij
zelf de andere invullen. De naam moet
trouwens niet worden opgevat als een let
terlijke aanwijzing voor de inhoud van 't
programma.
Hij geeft meer een state of mind aan,
een mentaliteit. We benaderen de men
sen in ons programma op gelijk niveau.
We laten nieuwe dingen zien en te wei
nig bekende facetten van oude dingen,
maar het enige wat we doen is: laten
zien".
„Hoepla is volmaakt anders". Hij neemt
als voorbeeld het interview met Clinge
Doorenbos: „Heel goed, tot het moment
waarop mevrouw het Wilhelmus begon te
spelen, wat kennelijk op verzoek van de
interviewer gebeurde. Nee, dat was ge
wild, onnodig ook, het onderwerp was
toen al afgehandeld. Dat is niet de geest
van Yin-Yang. In de Hoepla die nu komt
zit een nummer over dronken soldaten
in een trein die over Vietnam praten,
terwijl er tussendoor wordt geboerd en
gekotst. Een dankbaar onderwerp na
tuurlijk, maar als de commandant van
die jongens het ziet, krijgen ze op hun
donder".
Frans Boelen denkt overigens niet min
over Hoepla „een zeer inventief program
ma met soms geweldige nummers", maar
Yin-Yang hakt met een ander bijltje. Het
hakt wel. De regisseur vertelt, wat er
voor de eerste uitzending is opgenomen.
Jongens die met elkaar dansen op een
soos voor minderjarige homofielen in
Amsterdam: „een minuutje maar, daarna
zitten ze in de studio". Een echtpaar dat
een stevige borrel heeft gedronken „en
op een echt gezellige manier aangescho
ten is". Een parodie op de striptease, een
travestienummer gebracht door een van de
artiesten van madame Arthur. „Een lach-
nummer is het, zo geinig gedaan, dat ik
zeg: dit moet kunnen".
ADVERTENTIE
(3oud - 2-l/oer - ctforlcgeó - 3£eltum<:Pleet
Gr. Houtstraat 6. Haarlem. Tal. 02500-10616
HILVERSUM. In Hilversum zijn gis
teren de televisieprijs een zilveren
Nipkowschijf en de radioprijs de
zilveren reismicrofoon uitgereikt aan
respectievelijk Piet Kaart van de KRO
en Tom Pauka van de VARA.
Volgens het jurryrapport heeft de ci
neast Piet Kaart zijn prijs gekregen voor
zijn opvallend aandeel in een groot aan
tal produkties van de KRO-rubriek
„Brandpunt".
Met het toekennen van de zilveren reis
microfoon aan Tom Pauka, samensteller
van informatieve radioprogramma's voor
de VARA, onderkent de jury de belang
rijkheid van een modern stuk radiowerk:
het uitdiepen van achtergronden en di-
rekte betekenis van gebeurtenissen. Tom
Pauka werkt niet alleen horizontaal door
telkens een brede schare van meningge-
venden aan te trekken en het ja tegenover
het nee te zetten in de ruimste zin des
woords, hij durft ook meer verticale uit
dieping van interessante onderwerpen
aan. Kenmerkend voor Pauka's werk
acht de jury de veelzijdigheid.
Autogordels. De keuring van autogordels
zal in de toekomst gescheiden volgens
keuringsnormen van het Nederlands
Normalisatie-Instituut. Een ontwerp van
deze keuringseisen is thans voor kritiek
gepubliceerd als normontwerp. De keu
ring van autogordels geschiedde tot nog
toe volgens eigen richtlijnen van het
Rai-Tno-instituut voor wegtransport
middelen.
Nederland 1. Voor het eerst dit winter
seizoen brengt de AVRO een show van
Danny Kaye. Na het journaal het tweede
deel van de (uit vier afleveringen be-
staaande) reeks documentaires over Indo
nesië nu. Will Simon, Piet ter Laag, Rudi
van Buuren en commentatoren Jaap van
Meekren en G. B. J. Hiltermann zijn de
samenstellers. Was de eerste aflevering
politiek getint, deze geeft meer beelden
van land en volk. „Nina meets Boy" is
'n door Bob Rooijens gefilmd concert van
de negerzangeres Nina Simone met het
orkest van Boy Edgar. Vanavond zingt ze
„Blue Skies" en „Day and Night", maar
Nina Simone (Nederland 1,
21.05 uur).
ook nieuwe nummers als het fascinerende
„Do I move you" en „Give me more and
more and more". Televizier sluit het aan
deel van de AVRO in deze avond af.
Daarna nog een uitzending van de Morele
Herbewapening en een discussie over vier
afleveringen van de serie de Bezetting.
Nederland 2. „Dag Dinsdag" begint met
het babbeltje van Kees Brusse, de goochel
truc en van Gewest tot Gewest. Daarna
een nieuw tijdsbeeld van Walter Cronkite.
In de serie „De eenentwintigste eeuw"
duikt hij vanavond onder water. Een van
de meest belangwekkende experimenten
van het diepzee-onderzoek was dat, waar
aan de oud-ruimtevaarder Scott Carpen
ter deelnam. Met hem en een aantal
andere diepzee-onderzoekers bespreekt
Cronkite de mogelijkheden om ook de zee
dienstbaar te maken aan de menselijke
behoeften. Na het journaal „Dubbelspion".
Het zoontje van een professor is boos van
huis weggelopen. Hij heeft enkele belang
rijke geheimen meegenomen. Niet alleen
de Amerikaanse Geheime Dienst loert
daarop, maar ook de vijandelijke spio
nage. Daarom krijgen Alexander Scott en
Kelly Robinson met gevaarlijke tegen
standers te doen, als ze proberen het weg
gelopen jongetje op te sporen en terug
te brengen naar waar het hoort. In Eido-
foór weer een schakelprogramma, waarin
journalisten uit Nederland, Engeland,
Duitsland en Noorwegen van gedachten
wisselen over de positie van Duitsland. Tot
slot van de avond „Tweeduuster". Schrij
ver en producer Rod Serling voert een
vreemd mannetje ten tonele, dat zichzelf
in alle mogelijke gedaanten kan om
toveren. Hij doet daar de kinderen een
groot genoegen mee, maar er zijn ook
figuren, die het helemaal niet zo erg op
hem voorzien hebben. Ze proberen hem
in handen te krijgen en gebruiken daar
voor zijn liefde voor het kind.
ADVERTENTIE
AMSTERDAM. Een Amsterdammer
is erin geslaagd in Engeland uitgezon
den kleurentelevisie op zijn scherm te
krijgen. Hij werkt met een tien meter
hoge roterende mast. Hij ontvangt daar
mee naast Engelse ook Duitse en Bel
gische t.v.-programma's.
HILVERSUM I
7.00 Nws. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23
Lichte gramm.muz. 7.55 Deze dag. 8.00 Nws.
8.10 Actualiteiten. 8.20 Lichte gramm.muz.
9.00 Klassieke gramm.muz. 9.35 Waterstan
den. 9.40 Schoolradio. 10.00 Lichte gramm.
muz. 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Nws. 11.02
Voor de vrouw. 11.40 Klassieke muz. 12.00
Moderne muz. 12.22 Voor het platteland.
12.27 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.30
Licht instrumentaal sextet. 13.00 Nws. 13.10
Actualiteiten en kalender. 13.25 Filmmuz.
13.45 Gesproken portret. 14.00 Voor de kin
deren. 15.00 Moderne liederen. 15.20 Klas
sieke kamermuz. 15.30 Klassieke en moderne
muz. 16.00 Nws. 16.02 Operette. 16.50 Pop
show. 17.20 Voor de jeugd. 18.00 Nws. 18.15
Actualiteiten. 18.20 Uitzending van de A.R.P.
18.30 Kinderkoor met pianobegeleiding. 18.55
Dansmuz. 19.30 Nws. 19.35 Muziekonderricht
in Nederland. 20.05 Kunstkroniek. 20.35 Zelf
portret, geschilderd door een idealist. 21.05
Moderne en klassieke muz. 22.30 Nws. 22.40
Actualiteiten. 22.55 Venster op de heden
daagse muz. 23.35 Klassieke muz. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15
Klassieke kamermuz. 7.30 Nws. 7.32 Actua
liteiten. 7.45 Klassieke dansen. 8.00 Nws. 8.10
Lichte gramm.muz. 8.30 Nws. 8.32 Actualitei
ten. 8.35 Lichte gramm.muz. 9.15 Volksmuz.
uit Roemenië. 9.45 Voor de kleuters. 10.00
Klassieke orkestwerken. 10.30 Sphinx. 11.00
Nws. 11.02 Piek-uur. 11.50 Actualiteiten. 12.00
Van twaalf tot twee. 14.00 Platennws. 15.00
De brug van Berzcaba. hoorspel. 15.30 Ope
rette. 16.00 Nws. 16.02 Voor de jeugd. 17.00
Slavische liederen. 17.15 Recht op en neer
cabaret. 17.30 Lichte orkestmuz. 17.50 Over
heidsvoorlichting. 18.00 Gewijde muz. 18.30
Nws. 18.45 Actualiteiten. 19.00 Manipuleren
met de mens door middel van publiciteits
media. 19.45 Moderne muz. 20.00 Moderne
muz. 21.00 De Vlaamse Beweging. 21.30 Wat
is er van onze idealen geworden. 21.50 Fran
se chansons. 22.05 Spiegel van België. 22.20
Sextant, het wekelijks radioprogramma van
de NVSH. 22.30 Nws. 22.40 Iks. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
9.00 Nws. 9.02 Lichte vocale muziekjes.
10.00 Nws. 10.02 Mengelmuze. 11.00 Nws.
11.02 Operette. 11.30 Grenzenloos. 12.30 Mu
sicalfragmenten. 13.00 Nws. 13.02 Actualitei
ten. 13.05 Vrolijk platenprogramma. 14.00
Nws. 14.02 Muziek-Boetiek. 15.00 Nws. 15.02
Arbeidsvitaminen. 16.00 Nws. 16.02 Verzoek
platen. 17.00 Nws. 17.02 Actualiteiten. 17.05
Gevarieerd platenprogramma.
BRUSSEL 324 M
12.00 Nws. 12.03 Lichte muz. 12.40 Weer
bericht. 12.48 Lichte muz. 12.55 Buitenlands
persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafelmzuiek.
14.00 Nws. 14.03 Weense amusementsmuziek.
14.20 Koorliederen. 14.30 Voor de jeugd 14 50
Gemengd koor. 15.00 Nws. 15.03' Koorzang.
15.15 Voor de kinderen. 16.00 Nws 16 03
Beurs. 16.09 Jazz. 17.00 Nws. 17.15 Tophits.
18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.30 Le-
kenmoraal en -filosofie. 18.50 Sport. 18 57
Taalwenken. 19.00 Nws. 19.25 Voetbal 2015
Orkestmuz. 20.30 Voetbal. 21.20 Lichte muz
22.00 Nws.
ADVERTENTIE
VOOR DINSDAG
NEDERLAND I
10.20 Schooltelevisie. 18.55 Pipo de Clown.
19.00 Journaal. 19.03 Reclame. 19.07 Danny
Kaye Show. 19.56 Reclame. 20.00 Journaal.
20.16 Reclame. 20.20 Weerzien met Indonesië.
21.05 Nina meets Boy: jazz. 21.55 AVRO's
Televizier. 22.20 Gesprekken. 22.30 Journaal.
22.35 De Bezetting ter diskussie.
NEDERLAND II
18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.03
Kees Brusse presenteert. 19.10 Van gewest
tot gewest. 19.30 Het diepzee onderzoek. 20.00
Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Dubbelspion.
21.10 Eidofoc. 22.00 Tweeduuster. 22.26 Re
clame. 22.30 Journaal.
VOOR WOENSDAG
NEDERLAND I
17.00 Liedjes uit Ja Zuster, nee Zuster.
18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.03
Reclame. 19.07 Schateiland. 19.32 Panora-
miek. 19.56 Reclame. 20.00 Journaal. 20.16
Reclame. 20.20 Gereformeerd Politiek Ver
bond. 20.30 Stichting Socutera. 20.35 Young
doctors, speelfilm. 22.15 Dallas - 22 novem
ber 1963, t.v.-spel. 23.15 Journaal. 23.20
Openbaar Kunstbezit.
NEDERLAND II
18.55 Pipo de Clown. 19.00 Journaal. 19.05
Coronation Street. 19.53 Reactie op reacties.
20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Achter
het nws. 20.45 Yin Yang. 21.30 Für Elise.
22.10 Reclame. 22.15 Journaal.