K Grote brand in Brooklyn PANDA EN DE POEYDINGUS POLEE, PEEEI EN PINGO ngestipt u wilt ""[ÜPPERWARE 0 kopen Wekelijkse vraag van Wigbold NEGEN MUZEN Snelle verlichting van pijn in spieren en gewrichten DE VERLORENE WOENSDAG 10 JANUARI 1968 9 JAN m HARTOO C. Boost HOORAPPARATEN N.V. BETER HOREN De radio geeft donderdag Televisieprogramma s Kees Stip ADVERTENTIE 11 Wilt nieuwe artikelen bekijken PAM. WAAR &6M weé! ÊLN»/7 Ken (r<)r*$>r onkeH jk*? roman door 37) Het duurde nog geruime tijd voor zij allemaal in de boot lagen. „Ga je nog eens omlaag?" vroeg Bernard. „Nee", zei de stuurman, „ik heb nog maar een minuut of tien lucht over. Het is de moeite niet meer waard. Maak mijn flessen los wil je?" Bernard vroeg, terwijl hij het hal ster losgespte: „Ben je niet een beetje vlug naar boven gekomen uit dat ruim? Hoe diep zat je?" „O", zei de stuurman, „niet dieper dan een meter of twintig. Misschien vijfentwintig. Er is geen vuiltje aan de lucht". Maar Bernard scheen niet voldaan. Nadat hij de stuurman in de boot geholpen had, zei hij: „Je bent veel te roekeloos, jij. Je zat op minstens veertig meter. Als je de ziekte krijgt is het je eigen stomme schuld". De stuurman zei: „Ach, schei toch uit", en wees op de inktvis die heen en weer glibberde in de boot met de deining. „Daar ligt iets heerlijks", zei hij. ..Heb je dat ooit gegeten, schipper?" Ik zei: „Nee". Hij lachte. „Begin je er al aan ge wend te raken?" vroeg hij. „Morgen ga jij maar eens duiken met de Cousteau. Dat gedrijf aan de opper vlakte is waardeloos". Ik zei dat ik nog geen zin had om te duiken en zeker hier niet. Ik wilde het liever eens ergens anders op een neutrale plek proberen. Hij grinnikte. „Hasenfratz, hè? Ja mijn jongen, je oude zonden komen terug". Ik wilde iets zeggen maar ik liet het lopen. Die avond aten wij heerlijke ge stoofde inktvis met tomatensaus. Ik had honger, maar ik at alleen de kleine vissen die Pjotr en Jacques hadden thuisgebracht. Wij dronken opnieuw een groot aantal glazen wijn en dit keer zongen wij met ons allen rond de piano, hoofdzakelijk schunnige Franse zee mansliedjes die erg zwaarmoedig klonken. De stuurman en ik zongen een paar Hollandse liedjes: „Een karretje langs de zandweg reed" en „In een groen groen groen groen knollen-knollenland". Pjotr speelde weer de Berceuse van Chopin en Hin- zelmannetjes Picnic. De stuurman' dronk te veel. Toen Wij tenslotte naar de voorondêr "gift- me? Een ploert". Hij hief zijn vinger op, een dronkemansgebaar. Ik zag hem weer voor mij zoals hij gedurende de oorlog geweest was; een bedaarde jongen in een duffel op de brug, een vriend. Ik nam het hem kwalijk, dat hij zichzelf had laten veranderen in deze slappe zatladder. Ik zei: „Doe niet zo gek. Kramer. Schei uit met die aanstellerij". Hij keek op en giechelde. „Dus ik stel me aan, hè?" vroeg hij. „Dus jij bent altijd nog het schippertje naast God? Keurig en beheerst en zo uit de hoogte, dat ik zin heb je tanden uit je bek te slaan?" Ik zei: „Ga je gang. Met plezier". Hij zat naar mij te kijken. Ik kon mijn ogen niet zien maar ik kon me voorstellen hoe ze waren. Toen zei hij: „Je hebt kans dat het er nog eens van komt. Een dezer dagen grijp ik jou bij die zelfverzekerde strot van je en hengst je hautaine hersens op het dek tot je hem eindelijk loslaat". „Wie?", vroeg ik. Hij begon me te vervelen. „De oorlog", zei hij. „Iedere keer als jij je bek open doet praat je als of we nog steeds in de messroom zit ten of op de brug staan, als helden". „Praat geen onzin", zei ik, en ik ging naar het vooronderluik. „Ga sla pen". Hij jengelde mij na: „Wil je het geheimpje niet horen kleine Hasen fratz? Of is schippertje naast God in zijn hart een schijtlaars?" Ik weet niet hoe ik er toe kwam, misschien omdat ik met mijn voet tegen de puts stiet op weg naar het luik. Ik nam de puts, liet hem over boord vallen, sloeg hem vol water, hees hem op en smeet het water in zijn gezicht. Hij bleef doodstil zitten. Het wa ter drupte van zijn lichaam op het dek. Toen zei hij: „Wil je wel ge loven dat me dat goed gedaan heeft? Dank je, ouwe jongen", en hij stond op. Zijn vuist kwam onverwacht, hij trof mij onder de kin. Ik voelde een blinde woede in mij oplaaien en ik sloot mijn ogen. Ik zei: „Ik zou nou maar naar beneden gaan, anders breek ik jou je nek". Toen sloeg hij mij opnieuw. Pjotr trok mij van hem af. Ik had vloekend op hem losgeranseld, beze ten door een drift die beangstigend was. Ik had niet geweten dat Pjotr zo sterk was. Hij hield mijn armen op mijn rug als een bankschroef. „Kom, —'fit omlaag te gaan toen hij „Schip- 1K voelae me Genuine j PU per!" riep. Ik vroeg: „Wat?" „Kom eens eventjes hier", zei hij, wijzend op de stapel autobanden die naast de boegspriet lag opgetast. Ik wou eens evpn met je praten. Gossie- mikkie, wat ben ik dronken". Hij ging op het hek zitten en ik leunde tegen de boegspriet. De nacht was stil, de weerspiegeling van de sterren wemelde op de gladde zee. „Ik ben waarschijnlijk niet goed bij mijn hoofd dat ik het je vertel", zei hij met een dikke tong, „maar weet je waarom ik die dingen gezegd heb? Over Hasenfratz en de U-boot? Weet je dat? Nou? Dat weet je niet". Ik zei: „Nee". „Nou", zei hij, „dan zal ik je dat vertellen. Omdat ik op je gesteld ben. Omdat ik een ploert ben. Versta je ,7« en erg al- leen. Ik zei: „Sorry". De stuurman krabbelde overeind. „Laat maar lo pen, Pjotr", zei hij, „het was mijn schuld, ik heb erom gevraagd". Ber nards hoofd kwam uit het luik. „Wat is er aan de hand?" vroeg hij. „Niets bijzonders", zei Pjotr. „De twee Hollanders hebben elkaar rotge- slagen". Bernard vroeg: „Waarom?" „Vanwege die Chinese hoer", zei de stuurman. Daar werd ik opnieuw razend van. Ik schudde Pjotr van me af, greep de stuurman bij de 'nek en zei: „Zeg dat nog eens". Het klonk erg jon gensachtig. Het hele geval werd op eens dwaas en pijnlijk. „Oké, oke", zei de stuurman, „sorry, ik ben dron ken". (Wordt vervolgd) (Van onze correspondent) HILVERSUM VARA's „Achter het Nieuws"-chef Herman Wigbold heeft be sloten voortaan in elke aflevering van zijn televisierubriek op Nederland 1 een op de actualiteit inhakende vraag aan de kijkers voor te leggen. Het is de bedoeling, dat het publiek tij dens de VARA-uitzending reageert op de ze vraagstelling, die zo wordt opgezet, dat uitsluitend ja of nee als antwoorden mogelijk zijn. De uitslag van deze opinie peiling zal aan het einde van de VARA- uitzending, vóór het tweede NTS-bulletin, worden meegedeeld. Film. Herman van der Horst heeft een nieuwe film gereed. Het is een dertig minuten durende produktie, opgebouwd rond eeft kerkorgel. De film draagt de naam „Toccata". Aansluitend op de pre mière op 23 januari zal de film in een aantal Nederlandse theaters in première gaan. ADVERTENTIE Dringt direct door tot aan de haard van de pijn üeumatische- pijnen, spit, zenuwpijnen, verstuikingen, stijve nek en ledematen niets werkt sneller, niets werkt aangenamer ter verlichting van pijn dan Algesal-balsem. Onmiddellijk in de huid doordringend, werkt Algesal diep op de weefsels in tot aan de haard van de pijn (zonder oppervlakkige warmtesensatie of irritatie van de huid te veroorzaken) en "doorstraalt" verlichtend weefsels en spieren tot in de gewrichten. Reumatische pijnen en stijfheid maken spoedig plaats voor een durend gevoel van verlichting en welbehagen. Wacht niet tot de pijn uitbreekt! Zorgt dat U thuis altijd een tube Algesal bij de hand hebt om zodra het nodig is de pijn te verlichten. ALGESAL bij alle apoth. en drog. (Van onze filmcriticus) AMSTERDAM. In 1931 maakte Fritz Lang in Duitsland de film „M" met als centrale figuur een lustmoordenaar die het vooral op kinderen gemunt had. Voor die rol koos hij de toen nog onbekende acteur Peter Lorre die we vanavond te rug kunnen zien, twintig jaar ouder, op nieuw als lustmoordenaar in een film die hijzelf in '51 in West-Duitsland regisseer de. Door zijn rol in de film van Fritz Lang is Lorres carrière min of meer bepaald. Hij verliet kort na dit optreden, gelijk met Fritz Lang, nazi-Duitsland, speelde in Engeland enige pathologische figu ren onder Alfred Hitchcock en kreeg daarna in Hollywood opnieqw allerlei misdadige of moreel dubieuze figuren te spelen. Alleen in de Mr. Moto-serie mocht hij de sympathieke Japanse detective met zijn zachte stem en zijn krachtdadig optreden uitbeelden. In '51 keerde Lorre terug naar zijn verdeeld vaderland en regisseerde er „Der Verlorene", waarin hij zichzelf de rol van een dokter uit de Hitler-periode had toebedeeld, die zijn verloofde ver moordt, zogenaamd omdat zij medische geheimen naar het buitenland heeft ge smokkeld. Dr. Rothe wordt daarom niet vervolgd, integendeel zeer geprezen voor zijn vaderlandslievend optreden, maar dat brengt hem juist aan het twijfelen omtrent de ware motieven van zijn daad. Eerst later realiseert hij dat perverse neigingen hem tot moord gebracht heb ben. „Der Verlorene" was geen succes op de Berlinade van '51 en Lorre keerde ge desillusioneerd terug naar Hollywood, waar hij tot zijn dood in '64 doorging met het spelen van schurkachtige karakters. NEW YORK (Reuter). Bij een brand in een gebouw van vier verdiepingen in de Newyorkse wijk Brooklyn zijn dertien mensen om het leven gekomen. Drie mensen worden vermist, en verder zijn er twintig gewonden, onder wie negen kinde ren, drie brandweerlieden en twee politie agenten. Nederland 1. De NTS begint een nieuwe kinderserie als opvolger van Schateiland. Het is een bewerking van „de Drie Mus ketiers" van Alexander Dumas. Het ver haal speelt zich af in ongeveer dezelfde tijd als de Stormridder. Hoofdpersonen zijn de drie musketiers Athos, Porthos en Aramis. Het is een Engelse verfilming. „Panoramiek" van Harry Hagedorn vult de rest van de tijd tot het journaal. Daar na de zendtijd voor politieke partijen, ge vuld door de CHU. „Inburgeren" tenslotte nog voor de hoofdfilm begint. Onderwer pen: de filmkeuring en het werk van de parlementaire commissies. In de hoofd film Peter Lorre als „De verlorene", zo als de film ook heet. Na afloop nog een Socuterafilmpje over de ontwikkelings hulp. Nederland 2. Eerst de komische serie Vaders tegen wil en dank. Bill Davis en zijn butler French krijgen visite. De kleintjes worden jaloers. Tien minuten in de natuur hierna in een filmpje over de Tatra, het gebergte tussen Polen en Tsjechoslowakije. Het laatste deel van het voorprogramma bestaat uit „de IJssel", de vierde en laatste aflevering van de se rie van Ruud van Buuren over de Ne derlandse rivieren. AVRO's Televizier volgt op het journaal en daarna kunnen de liefhebbers vijftig minuten genieten van „Peyton Place". De AVRO combi neert nu twee afleveringen op een avond. Ditmaal de twaalfde en de dertiende. Rod ney en Betty krijgen een ongeluk. Betty belandt in het ziekenhuis, waar Rods va der haar komt opzoeken. Willem Duys sluit met zijn „Mozaïek". Drie kwartier gewijd aan de cello. Hij koos de cello, omdat dezer dagen op het landgoed Queekhoven in Breukelen een internatio nale cello-week is gehouden. ADVERTENTIE SPECIAALZAAK In Wagenweg 124 - Haarlem - Tel. 14461 Schoterbosplein 19 - H'lem - Tel. 51088 HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Badinerie. 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. 10.00 Wat heeft dat kind? 10.20 Muziek uit de barok. 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken. 12.00 Lichte gramm.muz. 12.27 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.40 Actua liteiten. 12.50 Variant. 13.30 Over de band. 14.30 Klassieke kamermuz. 15.00 Lutherse rniddagdieast. 15,30 Banden met'het verle den. 15.45 Spel. 16.00 Nws. 16.02 Programma flMfKj.fflBji. ffémfillftprs. 16jk.Spelen met taal. 17.00 Moderne en klassiexe kamermuz. 17.45 Sport. 18.00 Muziek in vrije tijd. 18.30 Nws. 18.45 Actualiteiten. 19.05 Muziek van Het Leger des Heils. 19.20 Spektrum. 19.30 Kerk orgelconcert. 20.00 Wijd als de wereld. 20.10 Klassieke muz. 20.30 Stekker. 22.25 Boekbe spreking. 22.30 Nws. 22.40 Avondoverden king. 22.50 Licht instrumentaal trio. 23.00 Studio 2300. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Lichte gramm.muz. 7.55 Deze dag. 8.00 Nws. 8.10 Radiojournaal. 8.20 Lichte gramm.muz. 8.50 Morgenwijding. 9.00 Klassieke gramm. muz. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleu ters. 10.10 Arbeidsvitaminen. 11.55 Beurs. 12.00 Klassieke muz. 12.27 Meded. t.b.v. land en tuinbouw. 12.30 Modern platteland. 12.35 Toppers van toen. 13.00 Nws. 13.10 Radio journaal. 13.30 Moderne kamermuz. (opn.i. 14.25 Programma over Richard Tauber. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.02 Klassieke kamermuz. 16.35 Klassieke en moderne lie deren. 17.00 Amateurs musiceren. 17.30 Voor de jeugd. 18.00 Nws. 18.15 Radiojournaal. srRmhÈRsr hne$: 41. Het verslag van Pietro Explori over de levensge vaarlijke Polydingus werd groot op de voorpagina van de krant gebracht. Het kwam dan ook al spoeid gonder het oog van de Voorzitter van het Genootschap voor Ontdekkingsreizigers. „Het Lydingus-gebied kent dus een inwoner.prevelde deze belangstellend. Het is mijn plicht als Meester-Ontdekker om daar meer over te weten te komen. Ik ga daar heen!" „Ik ga er heen!" mompelde ook Sloer Sluipstra, die niet ver vandaar het beroep van avonturier uitoefende. „Een beloning van dertigduizend florijnen is niet kinderachtig! En het vangen van zo'n Polydingus moet toch niet moeilijk zijn voor een gesjochte jongen als ik. Dat geld heb ik zo verdiend!" Met die woorden begon hij zijn verzame ling wapens en andere gereedschappen in te pakken. Zo te zien aan de ongunstige uitdrukking op zijn gelaat, waren de laatste dagen van de Polydingus geteld HIJ HEEFT EEN 6R0NDI6E WASBEURT N0DI6, EN HET KOetSVSTEEM MOET VERBETERD WORDEN TOT Tl EMS EN 3EDANKT WAT GOED DATJE AAN HET WOORDENBOEK 6EDACHT HEBT, PIN60 15 HIER ER6ENS EEN TAPIOTENU/ERK PLAATSWAAR DE SCHADE HERSTELD KAN v WORDEN? TAPIJT- Z548-J EEN PRACHTI6TA PIJT- HET LI6T60EDI INDE LUCHT! 18.20 Uitzending van de P.v.d.A. 18.30 Ge varieerd programma. 19.30 Nws. 19.35 Mens en Bijbel. 20.05 Land der Muzen. 20.25 Om roeporkest. 20.55 De Patriot (hoorspel). 22.30 Nws. 22.40 Radiojournaal. 22.55 Klassieke liederen. 23.40 Moderne muz. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Onder de hoogtezon. 9.30 Lichte instrumentale muz. 10.00 Nws. 10.02 Muz. bij de koffie. 12.00 Nws. 12.02 Platen- keus. 13.00 Nws. 13.02 Actualiteiten. 13.07 Knalmuziek. 14.00 Nws. 14.02 Netty Rosen- fel.d 15.00 Nws. 15.02 Where the action is. 16.00 Nwst 16.02 Platenshow. 17.00 Nws. 17.02 Actualiteiten. 17.07 Verzoekplaten. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws 12.03 Lichte muz. 12.40 Weer bericht. 12.48 Lichte orkestmuz. 12.55 Bui tenlands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Klas sieke muz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. 15.30 Lichte muz. 16.00 Klassieke muz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. 15.30 Lichte muz. 16.00 Nws. 16.03 Beurs. 16.09 Hand in hand met Nederland. 17.00 Nws. 17.15 Lichte or- gelmuz. 17.30 Festival Europa cantat III te Namen. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesport. 18.30 Franse les. 18.32 Gramm.muz. 18.35 Tips voor het verkeer. 18.40 Filmmuz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwen- ken. 18.55 Zang. 19.00 Nws. 19.40 Lichte or kestmuz. 19.45 Vrije politieke tribune. 19.55 Lichte muz. 20.30 Hoorspel. 21.35 Amuse- mentsmuz. 22.00 Nws. VOOR WOENSDAG NEDERLAND 1 17.00 Voor de kinderen. 18.50 Pipo de clown. 18.56 Reclame. 19.00 Journaal. 19.03 Reclame. 19.06 De drie Musketiers (TV-film). 19.32 Panoramiek. 19.56 Reclame. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Uitzending van de CHU. 20.30 Inburgeren 21.00 De Verlorene (speel film). 22.50 Uitzending Stichting Socutera. 23.05 Journaal. NEDERLAND II 18.50 Pipo de clown. 18.56 Reclame. 19.00 Journaal. 19.03 Vaders tegen wil en dank (TV-film). 19.30 In het hoggebergte, (repor tage). 19,40 De IJssel. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 AVRO's Televizier. 20.45 Pey ton Place, (TV-feuilletonl. 21.35 Muziek Mo zaïek: muziekprogramma rond de cello. 22.20 Journaal. VOOR DONDERDAG NEDERLAND I 18.50 Pipo de clown. 18.56 Reclame': 19.00 Journaal 19.03 Reclame. 19.06 De Oekraïne. 19.56 Reclame. 2Q.QÖ Jowawtftl. 20.16 Reclame. 20.20 Achter het nieuws! 20.50 Per seconde wijzer (quiz). 21.30 De Inca van Perusalem, komedie van G. B. Shaw. 22.30 Journaal. NEDERLAND II 18.50 Pipo de clown. 18.56 Reclame. 19.00 Journaal. 19.03 Van gewest tot gewest. 19.25 Mensen in de sport. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Mijn broer en Ik (tv-feuille- ton). 20.55 Vogels contra Jets (TV-film). 21.20 Gamma. 22.00 Kerk in Zweden (documen- tare). 22.30 Journaal. Eén van de prettigste dingen welke een mens kan doen is zich op zijn ge dachten laten wegdrijven, als hij die tenminste heeft. Bij ons Nederlanders wordt dat dubbel aangenaam, omdat wij ons volgens de aloude beeldspraak bevinden aan boord van het Schip van Staat, dat door bekwame hand be stuurd zijn weg kiest door de woelige baren. Om eens te kijken hoe dat in zijn werk gaat begaf ik mij rechtstreeks naar het stuurhuis, waar ik de roer ganger aantrof, een oude pikbroek, verkleefd aan zijn vak en aan zijn broek. Hij draaide aan een groot wiel, welke bezigheid hij af en toe onder brak voor een kijkje door de scheeps- kijker of een slok uit een plat flesje. „Dat doet u zeker al langer dan van daag", zei ik. Want de televisie heeft mij geleerd dat men eenvoudige lieden moet benaderen met eenvoudige vragen. „Ik heb nog onder de oude Hein gediend", sprak de zeebonk. „Albert?" vroeg ik verbaasd. „Piet", antwoordde hij. „Aha!" riep ik deskundig. Een oude marineman dus. Dan vindt u het zeker wel fijn dat u weer onder een Piet mag dienen die marineman is". „Onze minister-president"ant woordde de roerganger, „is duikboot kapitein. In mijn tijd waren er twee soorten schepen. Schepen die dreven en schepen die zonken". Terwijl ik hierover nadacht, gaf de roerganger een ruk aan het roer en greep de scheepstelefoon. „Roerganger aan schipper", sprak hij. „Ik houd haar niet op de koers". „Dan moet je aan je wieltje draaien jongen", antwoordde de geruststellen de stem van minister De Jong. „Dat doe ik, schipper", zei de roer ganger „Maar ze blijft tien graden te laag lopen". „Bakboord of stuurboord?" vroeg de schipper. „Ik zou het buikboord willen noe men", sprak de roerganger. „Rustig blijven!" riep de minister president met zijn onderzeestem. „er is inderdaad een lichte afwijking naar beneden welke veroorzaakt wordt door een monetaire druk die op dit ogenblik door mijn Amerikaanse collega Kat- zenbach op ons wordt uitgeoefend. Het schip is daarop berekend. Hou deze koers en meld bijzonderheden". Meeuwen voor het raam!" riep ik. De roerganger nam een slok uit het flesje en zei: „Het betreft hier een nieuw soort van vleugelloze meeuwen waarmee de marine experimenteert". „Zeelui noemen het haringen." Ik spoedde mij naar de recreatie zaal, waar de passagiers in paniek dooreenliepen en de scheepskapel be zig was de instrumenten in waterdich te hoezen te verpakken. Door de luid spreker klonk de kalmerende stem van minister De Jong herinneringen op- Xbepend flqn dtc,, van Qolijji. „De onderhandelingen over de te volgen koers hebben een bevredigend éèrloop". spfali'lii]. Öm uitlekken te voorkomen verzoek ik het personeel de patrijspoorten te sluiten. Kapelmees ter. muziek alsublieft!" De muzikanten pakten hun instru menten uit en begonnen te spelen. Een koraal van Johann Sebastian Kat- zenbach. Fa. H. Amsterdam, Schrijf of bel Dr. Ariënsstraat 10, Noordwijkerhout, tel. 02533 - 2150 dan krijgt u alle gewenste inlichtingen wc Motresi HAAK VINDetJ VÓÓR ze IN MoeiujKHeoev raakt. WAT IS CR, MARCO F-PAM IS SfmLeff iuiajis 1032. Terwijl Bram en zijn vrienden sliepen zat de Dienaar Dzjinn lui op het achterdek van de Kokanje, tevreden over de diensten, welke hij die dag aan Tutu had kunnen bewijzen. Slapen deed hij niet want hij had per slot van rekening dui zend jaar gerust, maar toch was hij min der waakzaam dan gewoonlijk. En hij merkte dus niet, dat de baas van de werf en diens tekenaar op hun tenen naderbij kwamen. De tekenaar had snel begrepen, van wie Dienaar Dzjinn zijn orders ontving. „De papegaai hij luistert alleen maar naar dal beest, dat ze Tutu noe men", had de tekenaar gezegd, en dat had de baas op een slimme gedachte ge bracht. Met grote toewijding had hij, op aanwij zingen van de tekenaar, een handpop ver vaardigd, die sprekend leek op Tutu. Door de vingers te bewegen kon de snavel op een allernatuurlijkste manier op en neer gaan. Voorzichtig kwamen de twee mannen aan boord. Alles hing er nu van af of Dzjinn de truc zou doorzien of gehoor zamen zou aan zijn nieuwe „meester".

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 9