Utrechts filmfeest moet het hebben van de onbekenden Annemiek Souwen, fotomodel werd nauwelijks filmster «UITGAAN IN HAARLEM= RUYS&CO (assette Pannekoek is niet G. K. van het Reve Peter Oosthoek en Roger Chailloux „lezen" in Haarlem Sneeuwkoningin in film van Weisz REISAGENTEN VRIJDAG 2 FEBRUARI 1968 13 Parodie DANCING „DE SCHELP" VRIJ ENTREE Hypocriet Koel Charles Boost Misverstand Golflengte Rotjongens S l&SSSg ïJf$i£p TENTOONSTELLINGEN TONEEL De radio geeft zaterdag crortgenó Tel evisieprogra m ma's MUZIEK INTERSCHOLAIR JEUGDTOERNOOI VOLKSUNIVERSITEIT POPPENTHEATER DIVERSEN (Van onze filmcriticus) UTRECHT. Met een feestelijke voor stelling van de Engelse film „Bedazz led" van Stanley Donen en met een nacht feest dat tot diep in de ochtend duurde, is zoals gemeld woensdag de twee Cine- manifestatie Utrecht, ditmaal met als on dertitel Première Nederland '68, geopend, waarmee een uniek hoewel niet officieel erkend filmfestival begonnen is. 2 jaar geleden was als aanleiding tot de Cine- manefestatie het zoveeljarig bestaan van de Utrechtse theaters Camera en Stu dio opgegeven, ditmaal kon geen andere reden genoemd worden door initiatiefne mer Huub Bals dan dat het feest de vo rige keer zo bevallen was dat hij de ver leiding om het experiment te herhalen niet had kunnen weerstaan. Waarbij hij niet had kunnen voorzien dat de buiten landse animo om mee te doen ditmaal zo overweldigend was dat er zelfs een dag bij de geplande filniweek aangeknoopt moest worden om alle films naar beho ren te kunnen onderbrengen. En nog zul len beide theaters die acht dagen aan de lopende band in bedrijf gehouden moeten worden om de stroom van bijdragen uit Engeland, Frankrijk, Italië, Japan, Tsje- choslowakije, Joegoslavië, Duitsland, Bel gië en Amerika te verwerken. MEER dan de Filmweek in Arnhem, ons ander tweejaarlijks filmfestival, is de Cinemanifestatie Utrecht een film beurs, waar werk uit het buitenland dat moeilijk aan de man gebracht kan wor den een kans krijgt. Arnhem laat zien wat in de daarop volgende maanden in de bioscopen over het hele land vertoond zal worden. Utrecht introduceert films, die in verschillende gevallen nog geen Nederlandse importeur gevonden hebben en dus nog niet van een roulement in ons land verzekerd zijn. En waar het filmen juist de laatste jaren minder plaats vindt in de grote, erkende studio's, maar steeds meer uit bescheidener en meer persoonlijke inititieven ontstaat, laat het Utrechtse programma veel nieu we aspecten van de internationale film productie zien en bevat het onbekende namen van regisseurs, als Paul Collet, George Moorse, Jacques Golbout, Lar ry Peerce, die misschien de filmers van morgen zullen worden. Niet onbekend is natuurlijk de regis seur van de openingsfilm, Stanleu Donen, die met „Charade", „Arabesque" en „Two for the road" een grote publieke aanhang heeft gekregen. In „y Bedazzled" heeft hij zich geassocieerd met twee be kende TV-satirici, Peter Cook en Dud ley Moore, die het scenario schreven en de hoofdrollen speelden. Het resultaat werd een lichtelijk ironische versie van het Faust-thema in die zin dat de Faust- figuur een simpele kok in een Londens- Wimpy-restaurant is geworden en de duivel optreedt in de gedaante van een pedante, met een Oxford-accent spreken de jongeman die George Spiggot heet. Stanley Moon, de kok Dudley Moore, persoonlijk aanwezig bij de Utrechtse pre mière mag na een mislukte zelfmoord poging uit liefdesverdriet van de duivel zeven wensen doen in ruil voor zijn ziel, maar bij de vervulling van ieder der wensen, die er steeds op gericht zijn de onbereikbare Margaret (Eleanor Bron, eveneens in Utrecht aanwezig) te ver overen, is de duivel zijn slachtoffer te slim af en weet hij, hoewel hij zich stipt aan zijn afspraak houdt, de wanhopige minnaar van zijn geliefde gescheiden te houden. Dit levert enige amusante ver wikkelingen op en een reeks grappige en hier en daar misschien wat oneerbiedige opmerkingen op de verhouding tussen God en de duivel, maar het geheel berust Te veel op dit soort kwasi gedurfde en blas femische uitlatingen om tot een leuke sa tire uit te groeien. ADVERTENTIE ZANDVOORT OPEN: ZATERDAG en ZONDAG zondagmiddag matinee Een andere film die niet tot de „on dergrondse" cinema gerekend kan worden is„La Religieuse" van Jaques Rivette, een getrouwe verfilming van het boek van Diderot, dat nu weer met één slag tot de veelgelezen romans is gaan behoren, nadat ook de film geprofiteerd had van het „schandaal" dat rondom zijn ver schijning dank zij de Franse censuur- maatregelen is ontstaan. Het is nu wel duidelijk, na alle interviews met kloos terzusters zowel in de krant als op tv, dat niemand zich gekrenkt of beledigd hoeft te voelen door de verfilming van een roman die al bijna twee eeuwen onbe perkt te koop heeft gelegen zonder dat iemand daar aanstoot aan nam. De ver- tonings- en export-verboden door de Franse instanties die bang waren voor een slecht „image" van het Franse kloos terleven, zijn dan ook even belachelijk als hypocriet, wat de meeste censuur- maatregelen door de eeuwen heen ge weest zijn. Zoals gezegd, de betrokken filmmaat schappij is in deze onverkwikkelijke zaak de lachende derde, want na de ophef fing van de belemmerende maatregelen is „La Réligieuse" in Frankrijk en daar buiten een succesnummer geworden zoals de grootste optimist zich niet had kun nen denken. Jacques Rivette, een van de mannen achter de schermen van de „nouvelle va gue" en bekend door een, hier nooit ver toonde film „Paris nous appartient", heeft Diderots roman, waarin Susanne Simonin als in een dagboek haar belevenissen in verschillende kloosters beschrijft, nogal rechttoe rechtaan verfilmd. Als een toe schouwer die van verre Susanne (Anna Karina) op haar tragische levensweg volgt bekijkt Rivette door de camera de belevenissen van het ongelukkige meisje dat door haar ouders gedwongen wordt tot een leven achter kloostermuren. Hoewel de gebeurtenissen omstreeks 1740 gedacht zijn, geeft deze moderne Geweld achter kloostermuren in „De non". reportage-achtige stijl, waarbij nauwelijks met de close-ups gewerkt wordt, een bij na tijdloos aspect aan de film, reden misschien waarom de uitwerking ervan zo gevreesd werd in eerste instantie. Maar overigens heeft de filmer in zijn koele, afzijdige houding ten opzichte van het onderwerp, niets toegevoegd aan het oorspronkelijke gegeven om het pikan ter of onthullender te maken. Het resul taat is daardoor wat vlak en onpersoon lijk geworden, waardoor het romantische spel van Anna Karina vreemd uit de toon valt. „De non" zal zeker niet het hoogte punt van de Utrechtse Cinemanifestatie worden, evenmin trouwens als Jean Luc Godard's grillige „Le week-end" of Ro ger Cormans bizarre „The trip". Daar voor staat er teveel veelbelovend onbe kend werk op het programma van Came ra en Studio, dat nog bijna een week filmminnend Nederland (want er zijn in Utrecht gasten uit alle delen van ons land binnengekomen) in zijn ban zal houden. (Van onze correspondent) UTRECHT. Op pagina elf van het programma van de cinemanifestatie staat rechts boven een foto van een blond, bloot meisje, dat heel bruikbaar lijkt als stand-in voor Brigitte Bardot in scènes waarin BB tegenwoordig niet meer hele maal aan de verwachtingen schijnt te voldoen. Hetzelfde vermoorde-onschuld- gezichtje met dezelfde sensuele, wat prui lende mond. Een lichaam als BB in haar glorietijd. Het bijschrift vertelt, dat het hier gaat om het Nederlandse fotomodel Annemiek Souwen. Ze speelt de hoofdrol in Cash Cash, een in eerste instantie door de filmkeuring voor het argeloze Nederland se publiek ongeschikt geacht produkt van de Belg Paul Collet. Het eerste contact met Annemiek is te lefonisch. Haar stem bevestigt de indruk van de foto. De tweede, nadere kennis making .in Amsterdam leert, dat het meisje op de foto Annemiek Souwen niet is. Geen BB-achtig blondje, maar een soort zusje van Juliette Gréco. Lang zwart haar, van top tot teen in het zwart gehuld. Annemiek helpt het misverstand uit de wereld. Het meisje op de foto is de twee de hoofdrolspeelster: Brigitte (hoe kan het anders) Kowalchuk. De samenstellers van het programma weten als pikante bijzonderheid te vermelden, dat Collet haar in de sauna heeft ontdekt. Fotomodel is Annemiek. Met als sterk ste wapen haar ogen. Grote bruine ogen. Wie hebben er nog mooiere ogen? „Audrey Hepburn, Anouk Aimée, en Ton Lensink heeft ook hele mooie ogen. Zet dat er maar in, dat zal hij leuk vin den". Een fotomodel in de film. Wat is de verbindende schakel? „Ik kende Paul Collet heel oppervlak kig. Hij vroeg me of ik mee wou doen. Het intrigeerde me, zoals vliegen je in trigeert wanneer je nooit gevlogen hebt. Speelfilm was iets nieuws voor mij. Ik had wel aan reclame-filmpjes meege daan, maar dat was heel anders". Hoe vind je het resultaat? ,,'t Klinkt gek, maar ik heb de film nog niet gezien. De verstandhouding tussen Paul en mij was op het laatst niet zo prettig meer. We zijn niet als vrienden uit elkaar gegaan. We zaten niet op de zelfde golflengte. Je kunt iemand gebrui ken en iemand misbruiken. Ik wil niet zeggen dat ik misbruikt ben, maar het liep gewoon niet lekker". Cash Cash is het verhaal van een no zembende, die/ een fabrikant via diens dochter (Annemiek) probeert te chante ren. Er komt in de film ondermeer een gedwongen striptease voor. Waarover zou de filmkeuring eerst ge vallen zijn? „Geen idee. Brigitte komt er geloof ik een of twee keer even bloot in voor. Bij die striptease heb ik miin spijkerbroek aangehouden, ik had er toen al schoon ge noeg van. Die jongens van die bende wa ren Nederlandse beatniks, rotjongens. Ik heb ze gekrabd en geslagen. Ik denk dat die scène wel erg echt is." Annemiek, 1.63 meter lang, 97 pond zwaar, drinkt campari puur („maar m'n lievelingsdrank is sherry"). Ze draagt een paar forse ringen. Om haar hals een ketting van een wat Oosterse signatuur. Ze draait platen van Eartha Kitt, Dono van en de Amerikaanse west-coast pop groep Jefferson Airplane. „Die film Natuurlijk wil ik hem zien. Ik ben erg nieuwsgierig, maar het is niet zo van o, o, mijn film gaat draaien. Ik wil hem gewoon zien om mezelf Mis schien, wie weet, maak ik carrière in de film. Ik hoop erop, vanzelfsprekend, maar geloven doe ik het niet." ADVERTENTIE oo*slnal Öossxnu' iCP Mallorca Vliegreizen met vol pension o.a. 15 dagen uit en thuis naar: Andraitx/Hotel Moderno v.a. 438,— Arenal/Hotel Alce v.a. 398,- Haarlem Kruisstraat 43 tel. 15304 Annemiek Souwen Etherpiraten. Opsporingsambtenaren van PTT hebben in Vroomshoop de klan- destiene radiozender „Hullekie Dulle- kie" in beslag genomen en in Vriezen- veen de zender „Nooit Gedacht". Tegen de „exploitanten", een 22-jarige model maker en een 20-jarige timmerman, bei den uit Vroomshoop, is proces-verbaal opgemaakt. (Van onze correspondent) LAREN. Een provinciale krant wil het publiek doen geloven dat de auteur G. K. van het Reve en de schilder Frans Lodewijk Pannekoek een en dezelfde per soon zijn. Onlangs schreef Van het Reve „verklarende teksten voor arbeiders" in een boek, waarin etsen van Pannekoek werden gereproduceerd. Deze uitgave werd onlangs door de Amsterdamse uit gever Thomas Rap op de markt gebracht. Pannekoek werd 21 februari 1937 in Laren geboren. Hij werd kunstschilder. Voor de ambtenaar van de burgerlijke stand aldaar verscheen hij zélf nog één maal voor zijn huwelijk, dat slechts enkele maanden duurde. Daarna verhuis de hij naar Barneveld-Voorthuizen, ver volgens naar Pingjum in Friesland. Sinds 1966 verblijft hij meestal in het buiten land. Opvallend was het, dat Pannekoek nóch bij de introductie van zijn boek, nóch bij de onlangs gehouden opening van een tentoonstelling van zijn werk aan wezig was. A.s. zaterdag 3 februari organiseert de toneelgroep Centrum in de Haarlemse Schouwburg een lezing over regie en decor door Peter Oosthoek en Roger Chailloux, beiden van Centrum. Deze lezing, de derde in een serie van vier, begint om 14.30 uur en is gratis toe gankelijk voor belangstellenden. Gezien het onderwerp van deze lezing en ook wel genoodzaakt door de enorme op komst bij voorgaande lezingen, wordt deze niet gehouden in de bovenfoyer, maar in de schouwburgzaal met op het toneel de de cors van „Wanneer heb je mijn moeder voor het laatst gezien?" dat toneelgroep Centrum zaterdagavond in de Schouwburg opvoert. Nederland I. Tussen zeven en acht eerst Theo Stokking met zijn gedanste hitparade Waauw, waarin als speciale gasten de Engelse beatgroep Procal Ha- rum. „A whiter shade of pale" bracht deze jongens met hun orgeltje indertijd aan de top van de internationale hitpa rade. Telixer vervolgens met een repor tage van de landdag van de Elvis Pres- ley-fanclub, een portret van Liesbeth List en een gesprek met de tekstschrij ver voor Gert en Hermien. Na het jour naal van acht uur „Scala Variété" Fred Rombouts nam dit programma op in Treslong in Hillegom. Medewerkenden zijn Conny van den Bosch, het Zuidamer- kaanse groepje Los Muchocambos, Da vid the Red Sea Singer (met Israëlische volksliedjes) en de Duitse mimespeler Johnny Burchardt. Het orkest staat on der leiding van Francis Bay. Na een kort filmpje, gebaseerd op tekeningen van Gerard Hoffnung, volgt een aflevering van Bonanza. De Cartwrights zijn op in spectie als neef Will bezoek krijgt van een groepje soldaten, die een bandiet ge vangen hebben genomen. Terwijl Will een dokter gaat halen om deze gewonde man te helpen vallen diens medebendeleden de militairen aan. Het wordt een hard gevecht en Will is doodsbenauwd dat de Cartwrights daarin betrokken zullen wor den als thuis komen. Hij moet maatre gelen nemen om dat te voorkomen. Als hij in zijn opzet is geslaagd, nog „Brand punt". Nederland 2. Een programma van NTS en VARA. Eerst de NTS met Pipo, het journaal, het weekjournaal en de week eind-rubriek „Open Oog". Dan de VARA met na het journaal „Achter hèt Nieuws" en Coronation Street". Kenneth Barlow probeert een baantje dichter bij huis te krijgen en Linda maakt zich zorgen over haar baby, die in haar ogen niet genoeg groeit. Mies en Scène vult het volgende uur. Tenslotte Netty Rosenfeld en Gerrit Eerenberg met hun consumententips on der de titel „Uitgerekend". ADVERTENTIE alles voor Baby's huidje .STOFVRIJ AFGESLOTEN Frans Halsmuseum (Groot Heiligland 62): ermanente tentoonstelling van werken uit de Haarlemse school van de 16de tot en met de 19de eeuw, waaronder Hals' meesterwerken. Dagelijks van 10 tot 17 uur, zon- en feestdagen van 13 tot 17 uur. Bovendien in het Prenten kabinet: „Een keuze uit de collectie Van Looy". Vishal (Grote Markt): Expositie van te keningen, foto's, handenarbeid en hand werk van de deelnemers aan het Inter- séholair jeugdtoernooi. Dagelijks 10-17 uur. Op zondag 13-17 uur. Tot en met 12 februari. Bisschoppelijk Museum (Jansstraat 19): Permanente expositie van oude religi euze kunst, schilderijen, middeleeuwse kunstnijverheid. Dagelijks behalve maan dag, geopend van 10 tot 12.30 u. en van 13-17 uur. Teylers Museum (Spaarne 16): Perma nente expositie van schilderijen, fossie len, mineralen en historische natuur kundige instrumenten. Geopend op werkdagen, behalve maandag, van 10 tot 17 uur. De eerste zondag van de maand van 13 tot 17 uur. Galerie-t (Bakenessergracht 67): „Van Co bra tot New Babyion", expositie van werk van Constant. Dagelijks 11-17 uur. Op zondag van 13-17 uur. Tot 26 febru ari. Opening: vandaag, 21 uur. De Ark (Nieuw Heiligland): Expositie van werk van Joop Koopman. Dagelijks van 10-20 uur. Tot 18 februari. Galerie Drengel (Bakkumstraat): Expositie van werk van Jan Maas en Paul Maas. Maandag t.e.m. vrijdag 20-22 uur. Don derdag, zaterdag en zondag 13-17 uur. Tot 28 februari. Gemeentehuis Overveen (Bloemendaalse- weg 158): Expositie van schilderijen en acrylics van Leen Spierenburg. Dage lijks (ook zondags) geopend van 14-17 u T.e.m. 3 februari. Wijkcentrum Schalkwijk (Laan van An gers): Expositie van schilderijen, etsen, en tekeningen van Ruud Cornelis. Zon dags van 14-17 uur. Tot en met 25 fe bruari. Duysterghast (Zandvoort): Expositie van schilderijen, collages, etsen en penteke ningen van Gerrit van Dijk. Zondags van 14-17 uur. Tot en met 5 februari. Vrijdag 2 februari, Stadsschouwburg, 20 u.: Toneelgroep Centrum met „De Vrede' komedie van Aristofanes. Regie: Peter Kleinschmidt. M.m.v. Piet Römer, Wim van den Heuvel, Allard van der Scheer, Sara Heyblom, Nell Knoop, Joop Admi raal, Lou Steenbergen, Dries Krijn, Ben Hulsman, Margreet Heemskerk, Jacques Commandeur, Elsje de Wijn. Zaterdag 3 febr., Stadsschouwburg, 14.30 uur: Lezing over „Regie en decor" door Peter Oosthoek en Roger Chailloux. 20 u.: Toneelgroep Centrum met „Wanneer heb je mijn moeder voor het laatst gezien? van Christopher Hampton. Regie: Peter Oosthoek. M.m.v. Jules Hamel, Ann Ha- sekamp, Marja Kok, Wim van der Grijn en Hans Dagelet. Zondag 4 februari, Stadsschouwburg, 20 u. Toneelgroep Centrum met „Slippers", blijspel van Alan Ayckboum. Regie: Wal ter Kous. M.m.v. Mary Dresselhuys, Guus Hermus, Ina van der Molen en Jeroen Krabbé. Maandag 5 februari, Stadsschouwburg, 20 uur: Toneelgroep Ensemble met „Een maan voor de misdeelden", van Eugene O'Neill. Regie: Theo Kling. M.m.v. Henny Orri, Bernhard Droog en Maxim Hamel. Woensdag 7 februari, Stadsschouwburg, 20 uur: De Haagse Comedie met „Van de HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Marsmuziek. 7.30 Nws. 7.2 Actualiteiten. 7.45 Klassieke gramm.muziek. 8.00 Nws. 8.10 Gewijde muziek. 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. 9.15 Muzaïek. 11.00 Nws. 11.02 Werelddiakonaat. 11.15 Solistenkamer. 12.00 Country and Western. 12.15 Marktberichten. 12.17 Exportiviteiten. 12.27 Med voor land en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.40 Actualiteiten. 12.50 Zonder grenzen. 13.00 Vliegende schij ven. 14.00 P.M. 16.30 Franse les. 17.00 40 jaar Natuurgeneeswijze. 17.30 Voor de tie ners. 18.27 Kerkenbouwzondag. 18.30 Nws. 18.45 Actualiteiten. 19.05 Populaire gramm. muziek. 19.10 Kapel van de Koninklijke Luchtmacht. 19.30 Sjook: programma voor twintigers. 20.00 Verzoekplaten. 21.50 Wegen door de wildernis. 22.00 Cabaret. 22.30 Nws. 22.40 Overweging. 22.45 Goal 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23 Lichte gramm.muziek. 7.55 Deze dag. 8.00 Nws .8.10 Van de voorpagina. 8.15 Z.O. 135. 10.30 Werk-geven en nemen. 10.50 Wegwijs. 11.00 Nws. 11.02 Licht instrumentaal ensem ble. 11.25 Afrikaanse kroniek. 11.45 Salonor kest. 12.10 Een nieuw geluid. 12.27 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Actueel sport nieuws. 13.00 Nws. 13.10 VARA-Varia. 13.15 Lichte gramm.muziek. 14.00 Uitlaat: pro gramma voor twintigers. 14.40 Radio Jazz Magazine. 15.00 Techniek en cultuur, lezing. 15.30 Volksmuziek 16.00 Nws. 16.02 Zestig jaar jazz. 16.30 Operamuziek. 17.10 Elektro nisch orgelspel. 17.30 Radio weekjournaal. 18.00 Nws. 18.20 Melodieënexpres. 18.45 Mo derne orkestwerken. 19.30 Nws. 19.35 Artistie ke staalkaart. 20.15 Tango-rumba-orkest. 20.45 De pantoffels van Meneer Prent, hoor spel. 21.40 Jazzmuziek. 21.55 Pianoduo. 23.05 Bis. 23.55 Nws. HILVERSUM III. 9.00 Nws. 9.02 Djinn. 12.00 Nws. 12.02 Klein chanson. 13.00 Nws. 13.02 Ramblers Radio Reprises. 13.30 Zuidzee-serenade. 14.00 Nws. 14.02 T(w)ienerama. 15.00 Nws. 15.02 Halte: programma voor twintigers. 15.30 Country and Western. 16.00 Nws. 16.02 Actualiteiten. 16.07 Licht platenprogramma. 17.00 Nws. 17.02-18.00 Hier en nu. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Hallo met Henk. 12.40 Weerbericht. 12.48 Lichte orkestmuziek. 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.15 Radiomatinee. 17.00 Nws. 17.10 Noord en zuid 17.35 Jazz en poëzie. 18.00 Nws. ADVERTENTIE (3oud - j^lloer -^orloaeó - jCeltum^leet Gr. Houtstraat 6. Haarlam, Tal. 02500-10616 (Van onze correspondent) HILVERSUM. Frans Weisz, de maker van „Het Gangstermeisje", gaat een sprookje van Andersen verfilmen, de Sneeuwkoningin. Het wordt wel een zeer vrije bewerking, waarbij het gegeven bij onze tijd wordt aangepast. Weisz schreef zelf het scenario en Jan Vrijman treedt op als producent. De opnamen zullen be ginnen zodra de gunstige beslissing van het produktiefonds op de subsidieaan vrage binnen is. VOOR VRIJDAG NEDERLAND I 10.20 Schooltelevisie. 18.50 Pipo de clown 18.56 Reclame. 19.00 Journaal. 19.03 Recla me. 19.06 Waauw: gedanste hitparade 19.32 Telixer, een jong tijdschrift. 19.56 Reclame. 20.00 Journaal. 2i<.16 Reclame. 20.20 Showpro gramma. 21.00 Het Conservatorium (korte film). 21.10 Bonanza. 22.00 Brandpunt. 22.45 Journaal. NEDERLAND II 18.50 Pipo dt clown. 18.56 Reclame. 19.00 Journaal. 19.03 Weekjournaal voor slechtho renden. 19.25 Tips voor het vrije weekend. 20.00 Journaal 20.16 Reclame. 20.20 Achter het nws. 20.45 Coronation Street. 21.10 Mies en scène. 22.15 Uitgerekend (consumentenru briek). 22.20 Journaal. VOOR ZATERDAG NEDERLAND I 13.30 Teleac. 16.00 Onder de loep. 16.20 Abbott en Costello (film). 16.45 Voor de jeugd. 18.50 Pipo de clown. 18.56 Reclame. 19.00 Journaal. 19.03 Reclame. 19.06 Kop op, Swiebertje (TV-feuilleton). 19.56 Reclame. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Eerste Man (TV-feuilleton). 20.45 Jeanne van Kamp in Karachi, (filmreportage). 21.05 Amusementsprogramma. 21.45 De gevangene (TV-feuilleton). 22.35 Het Ultimatum, docu mentair programma t.g.v. het 25-jarig be staan van het dagblad Trouw. 23.10 Avond sluiting. 231.5 Journaal. NEDERLAND II 18.50 Pipo de Clown. 18.56 Reclame. 19.00 Journaal. 19.03 AVRO's Regiovizier. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 Peyton Place (TV-feuilleton). 20.45 De Mounties: de man zonder hoofd (stripverhaal). 2.15 Spellen- show voor tweelingen. 22.25 Journaal. brug af gezien", van Arthur Miller. Re gie: Paul Steenbergen en Dolf de Vries. M.m.v. Ko van Dijk, Paul Steenbergen, Anny de Lange, Anne-Wil Blankers. Kees Coolen, Gerard de Groot, Jacques Luyer, Eduard Palmers, Jan Grefe, Roe lof den Ambtman. Vrijdag 9 februari, Stadsschouwburg, 20 u.: Het Amsterdams Volkstoneel met „Rooie Sien", drama uit het volksleven met zang en dans door Marius Spree. M.m.v. Bep- pie Nooy, Johan te Slaa, Richard Nooy, Beb Nooy sr., Bert van Dongen, Ditty Doorenbosch e.v.a. Maandag 5 februari, Foyer Minervatheater (Heemstede), 20.15 u.: „Het dier in de muziek", concert in samenwerking met de Vereniging „Vrienden van het lied" door Alida Rebeira (mezzo-sopraan), Mei- nard Kraak (bariton), Sjef Bröcheler (fluit) en Ans Bouter en Miep van Luin (piano-duo). Dinsdag 6 februari, Concertgebouw, 20.15 uur: Vijfde A-Concert door het Brabants Orkest o.l.v. Hein Jordans. Solist: Jacob Gimpel (piano). Programma: Bartok, Mozart en Prokofieff. Stadsschouwburg, dinsdag 6 februari, 19.30 uur: Slotavond m.m.v. de winnaars van de wedstrijden van toneel, voordracht,, cabaret, pantomime, ballet, modeshow en volksdansen. Concertgebouw, vrijdag 9 februari, 19.30 u.: Slotavond m.mv. de winnende musici. Frans Halsmuseum (ingang Klein Heilig land), dinsdag 6 februari, 20 u.: „Wat leren ons de dolfijnen", lezing door dr. W. H. Dudok van Heel. Woensdag 7 fe bruari, 20 u.: „Marcel Proust, om de men selijke identiteit", cursus door ds. J. W. van Nieuwenhuijzen. Donderdag 8 fe bruari, 20 u.: „Het hart en enkele afwij kingen ervan", cursus door L. Rook. Minervatheater (Heemstede), vrijdag 2 en vrijdag 9 februari, 20 u.: „Twee wande lingen door Pompei', cursus door J. van Ingen. Poppentheater Merlijn (Hasselaerspi. 35): toegang 5 jaar, 14.30 u.: zaterdag 3 fe bruari: „Het torenhaantje"; woensdag 7 februari: „De Chinese Draak". Waagtaveerne (hoek Spaarne-Damstraat), dagelijks, behalve maandag, vanaf 20 u. geopend. Vrjjdag 19.30 u.: „Wie waagt die zingt". Vanaf 21 u.: Hootenanny. Zater dag 3 februari, 20 u.: „Monster zonder waarde". Zondag 4 februari, 14 u.: En gelse middag. De Ark (Nieuw Heiligland): Iedere avond, behalve dinsdag, van 20-23 uur grammo- f oonpl atenconcert. Zondag 4 februari, Hiidebrandzaal (Smede- straat), 20 uur: Dansavond m.m.v. het „Viktoria Kwartet". Maandag 5 februari, Rest. Brinkmann (Gr. Markt), 20 u.: lezing door mr. J. W. F. X. de Rijk over „Wat is genealogie en hoe en waarom beoefenen wij haar". Dinsdag 6 februari, Het Nut (Lange Veer- straat), 20 u.: Lezing door dr. D. J. de Jong over „Het ontstaan van het Neder landse landschap". Dinsdag 6 februari, Frans Hals, 20.15 uur: Tweede avond van de Haarlemse Film liga. Programma: „Kokijn" van Rein Bloem en „Prima della Revoluzione" van Bertolucci. Thijsse's Hof (Mollaan, Bloemenriaal: Doorlopende openlucht-expositie „Bomen in wintertijd".

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 13