„DOORNROOSJE" BIJ HET NATIONALE BALLET
„Ouderwetse" hoogtepunten in een
overigens matige voorstelling
Norbert Grosmann speelde
uitstekend voor lege zaal
snoep verstandig:
eet 'n appel!
Moderne pianomuziek in Amsterdam
Kunst in museum
goedkoper dan
in warenhuis
Televisie-vanavond
„Een scène in
de nacht"
Protest beeldende
kunstenaars
Radio-vrijdag
Ronnie Tober
naar Londens
Songfestival
Ook nu een
zomers-gezond
uiterlijk
Radio-vanavond
Televisie-programma
DONDERDAG 29 FEBRUARI 1968
15
Aantrekkelijk
Verrassing
Ideaal
David, Koning
V
(Van onze balletmedewerker)
AMSTERDAM. Na twee maanden
van intensieve voorbereiding en een aan
tal toneelrepetities in het Concertgebouw
heeft het Nationale Ballet woensdag
avond in de Amsterdamse Stadsschouw
burg, zich daar kennelijk nog wat on
wennig voelend, de première gegeven van
het avondvullende sprookjesdivertisse
ment „Doornroosje" in een versie, welke
slechts gedeeltelijk op de oorspronkelijke
choreografie van grootmeester Marius Pe-
tipa uit 1890 berust. Het kon niet anders
of juist die overgeleverde passages zo
als het fameuze Rozenadagio uit de twee
de en de beide duetten uit de vierde akte
moesten de hoogtepunten vormen van
een verder nogal matige voorstelling.
ZO'N romantisch spektakelstuk is
ideaal voor een familiebezoek, waarmee
men vooral de kinderen een genoegen
doet. Om het op zijn uitvoeringskwalitei
ten beoordelen, zou men eigenlijk moeten
wachten tot na de tiende of twintigste
herhaling, als alles en iedereen want
er komt heel wat voor kijken terdege
is ingespeeld.
De nieuwe instudering is tot stand ge
bracht door Conrad Drzewiecki uit Po
len, van wie wij in het Holland Festival
de „Variaties 4:4" hebben mogen mee
maken. Hij heeft zich in zijn adaptatie
een groot aantal vrijheden veroorloofd,
omdat hij zeer terecht vindt, dat er even
min als bij de dramatische kunst in het
ballet „eeuwige onaantastbaarheden" mo
gen zijn. Desondanks heeft hij gemeend
de traditionele elementen der romantiek
in stand te moeten houden. Het gevolg is
een doorlopende tweeslachtigheid in de
enscènering, die nog extra wordt geaccen
tueerd door de fantastische aankleding
met geleidelijke changementen bij open
doek door Krzystof Pankiewicz, een tove
naar met licht en ongebruikelijke kleu
ren.
Doornroosje in Amsterdam.
(Van onze muziekmedewerker)
AMSTERDAM. Het is misschien
overdreven om te zeggen dat het con
certpubliek afkerig is van de nieuwe mu
ziek, maar dat men er dol op is, blijkt
ADVERTENTIE
(Van onze correspondent)
DEN HAAG De verkoopexpositie
van moderne grafiek uit Joegoslavië, die
tot 3 maart in het kader van de Kunst
koop kollektie in een Haags warenhuis
zou worden gehouden, is op dinsdag 27
februari gesloten. Dit naar aanleiding van
het prijsverschil met werken uit dezelfde
oplage, die in het museum in Dordrecht
voor aanzienlijk minder geld te koop zijn.
Vooruitlopend met het contact over de
ze prijsverschillen met het museum in
Dordrecht en het Museum voor moderne
kunst in Ljubljana, het museum dat de
tentoonstellingen tot stand bracht, heeft
het warenhuis besloten de expositie voor
tijdig te beëindigen. „De verschillende
prijsvoering, die is geconstateerd op de
expositie in het Dordts museum is niet
in overeenstemming met de doelstelling
van de Kunstkoop Kollektie: leden van
deze collectie speciale prijzen te kunnen
aanbieden bij aan koop van moderne
kunst. Daarom zal aan de vele leden van
de collectie, die op onze expositie hebben
gekocht, het verschil tussen onze prijzen
en die op de expositie in Dordrecht wor
den terugbetaald", aldus het werkcomité
van de Kunstkoop Kollektie.
nergens uit. Tenminste niet uit het aan
tal bezoeker. De Bachzaal van het A ui
ster damsch Conservatorium was schrik
barend leeg gisteravond, er waren nog
geen vijftig mensen en dan lijkt het in
deze zaal altijd nog iets leger. Het was
voor Norbert Grossmann, een vermaarde
moderne pianist uit Darmstadt, geen ge
makkelijke taak om het ijs te gaan bre
ken voor de nieuwe richting in de piano
muziek. Hij vertelde mij echter, dat hij
niet veel gewend was. Eergisteravond in
Den Haag waren er nog minder mensen
en de avond daarvoor in Rotterdam weer
minder. Het is gemakkelijk om te zeggen
dat het zijn eigen schuld is: „Dan moet hij
maar niet van die vreselijke moderne
muziek spelen", maar hij moet juist wel.
Hij voelt het als zijn roeping en dat blijkt
ook wel uit de overtuigingskracht die hij
in zijn spel legt.
MAAR behalve de zo nu en dan fana
tiek aandoende voordracht was er ook
een romantische, bijna weke, benadering
in zijn spel te bespeuren, dit bleek wel
uit de broze klanken die hij ons voorto
verde in de Klavierstücke van Arnqjd
Schönberg, waarmee het programma
werd geopend. Men zou kunnen aanvoe
ren, dat Schönberg (1874-1951) niet be
paald „muziek van nu" is, hetzelfde geldt
voor Anton Webern (1883-1945). Deze
beide grote figuren uit de Moderne Ween-
se School echter deden zeker niet ouder
wets aan tussen onze nog modernere tijd
genoten, waaruit men kan concluderen,
dat zij hun tijd ver vooruit zijn geweest.
Webern zeker met zijn „Varaitionen Opus
27".
Karlheinz Stockhausen was vertegen
woordigd met zijn Klavierstück XI. De
pianist kwam met snelle pas het podium
op en onder zijn arm droeg hij iets wat
op een vlieger leek. Even dacht ik aan
een „happening", maar die vlieger ging
niet op, het was ook geen vlieger maar
gewoon een muziekblad en hij ging ervan
spelentoen het uit was, voelde ik mij
opgelaten. In de pauze heb ik Norbert
Grossmann gevraagd of ik „de vlieger"
mocht bekijken en ik moet zeggen, dat
mij veel duidelijk is geworden. Op het
grote muziekblad waren verschillende
muzikale fragmenten in een bepaalde
rangschikking gedrukt en het wordt aan
de pianist overgelaten de volgorde te be
palen. Hij mag de stukken ook herhalen,
als alle delen tweemaal gespeeld zijn, is
het stuk uit. Er hangt dus bijzonder veel
van de persoonlijke smaak van de pianist
af. Te laat bedacht ik, dat ik Grossmann
had moeten vragen het stuk na de pauze
nog eens te spelen, dan zou ik er meer
van begrepen hebben.
De intense voordracht, de prachtige
techniek en de meeslepende geestdrift
van de solist verleend aan het hele con
cert toch een zekere glans. Na de pauze
luisterden wij naar toccata's van Renato
de Grandis (It.) en stukken van Henri
Pousseur en André Laporte, allen in de
jaren dertig geboren. Het concert werd be
sloten met „Registers" van Louis Andries
sen. Een stuk waarin inderdaad alle re
gisters worden opengetrokken. De piano
krijgt flink op zijn bliksem en ook het
„betere ellebogenwerk" komt eraan te
pas. De componist kwam stralend het
podium op om de pianist te bedanken en
hieruit konden wij opmaken dat hij
„mooi" gespeeld had.
J. H. Moolenijzer
Voor deze recensie is te weinig tijd be
schikbaar om op het principe van deze
vertoning nader in te gaan. Ongetwijfeld
zal er zich later een gelegenheid daartoe
voordoen. De kans lijkt groot, dat er her
halingen in het komende Holland Festial
worden gegeven, een ongetwijfeld aan
trekkelijke programmering. Het is te ho
pen dat men dan een beter gedocumen
teerd programmablad zal uitgeven. In de
thans verstrekte toelichting wemelt het
van de onjuistheden. Waarom roept men
voor de redactie van dergelijke publika-
ties niet iemand te hulp, die over vol
doende kennis van de ballethistorie be
schikt?
HILVERSUM Op het eerste net
voor de tweede maal deze week een
avontuur van de Vliegende Non. Een
nieuwe aanbidder voor zuster Bertrille
en wel een vreemde vogel. De zuster
vond hem met een gebroken poot en
verzorgde hem. Maar nadien was de
vogel niet meer weg te slaan.
Het tweede deel van het voorpro
gramma is een kleurenreportage uit
Bali. De filmploeg, die de serie „Weer
zien met Indonesië" maakt, heeft op
Bali gefilmd. Will Simon en Ruud van
Buren kwamen met prachtig kleurma-
teriaal thuis, dat niet in de andere uit
zendingen paste en waarvan ze nu een
geheel eigen programma hebben ge
maakt. We zien een hanengevecht, een
rituele lijkverbranding en een tempel-
dans.
Na het journaal en de reclame eerst
vijfentwintig minuten „Televizier" en
dan het televisiespel. Walter van der
Kamp is de regisseur en dat betekent,
dat we een „gezellig" stuk te zien krij
gen. Zijn bewerking van een verhaal
van Franz Molnar, „Een Scène in de
Nacht", is een vrolijk niemendalletje
met veel vergissingen en een verras
sende intrige. Het gaat om een toneel
speelster, die met haar verloofde en
enkele collega's een week met vakan
tie gaat. Als ze daar een oude vriend
ontmoet, leent ze zich voor een korte
vrijage. Haar verloofde betrapt haar
en dan dreigt deze „Scène in de Nacht"
de aanleiding te worden tot een hele
boel ellende. De actrice is echter te
slim om zich bij de feiten neer te leg
gen. Ze vangt het ongeluk flink op en
doet net of ze een toneelscène aan het
repeteren was met haar vriend. Maar
nu moet die schijn worden opgehouden
en dat betekent weinig minder dan een
nieuw stuk te schrijven en in te stu
deren, alleen maar om een verloving
te redden en met het risico, dat de ver
loofde de zaak toch nog doorziet. De
hoofdrollen in dit stuk worden ge
speeld door Anne-Wil Blankers, Henk
De grote verrassing van deze vertoning
was het optreden van Maria Bovet in de
titelrol, per zinrijke traditie Prinses
Aurora genoemd. Die constatering moet
overigens met een zekere reserve geschie
den. Wij mogen haar namelijk prijzen
als misschien de eerste ballerina in ons
land sinds mensenheugnis met voldoende
bravour en charme. Dat kan men niet
hoog genoeg aanslaan. Dat zij in de
hachelijke evenwichtsoefeningen wat te
leurstelt, moet men dan maar op de koop
van het entreebewijs toenemen. Als wij
haar hier huldigen als een lieftallige
allegrodanseres bewijzen wij haar een
niet gering te achten compliment. Haar
partner, René Vincent, zag er ondanks
zijn nervositeit goed uit, ook in beweging
Maria Koppers draagt alle mogelij khe
den in zich om een ideale Seringenfee te
worden. Voortreffelijk, eindelijk iets om
rechtop bij te gaan zitten, was het duet
„De blauwe vogel en Florine" dank zij
het feilloze aandeel daarin van Olga de
Haas, die in alle opzichten de ster van de
avond is geweest.
DE Beroepsvereniging van Beeldende
Kunstenaars, aangesloten bij de Neder
landse Federatie van Beroepsverenigin
gen van Kunstenaars, deelt het volgende
mee: Zij „heeft ernstig bezwaar tegen en
kele bepalingen in het reglement van de
prijsvraag voor grafische kunst, die door
het Holland Festival voor 1968 onder Ne
derlandse en buitenlandse kunstenaars is
uitgeschreven.
De jury voor deze prijsvraag bestaat
geheel uit kunstcritici. Dit is in strijd met
de internationaal geldende regels voor
prijsvragen, zoals die onder meer door
de Association Internationale des Arts
Plastiques zijn opgesteld. Volgens deze re
gels moet elke prijsvraagjury voor ten
minste de helft uit kunstenaars bestaan
De BBK vindt voorts de uitgeloofde
prijzen 1500, 1000 en 750) in deze
tijd, mede gezien de geringe kans op be
kroning bij de te verwachten grote deel
name, te laag voor een instelling van het
formaat van het Holland Festival.
Tenslotte blijkt uit het reglement niet
duidelijk of de bekroonde werken eigen
dom blijven van de kunstenaar.
Het Holland Festival is niet bereid aan
de bezwaren van de beeldende kuns
tenaars tegemoet te komen. Het heeft een
verzoek van de BBK om de jury alsnog
met enkele kunstenaars uit te breiden en
de prijzen te verhogen van de hand ge
wezen. Dit verzoek was ondersteund door
de Nederlandse afdeling van de Associa
tion Internationale des Arts Plastiques.
waarbij vrijwel alle verenigingen van
beeldende kunstenaars in Nederland zij
aangesloten".
Rigters, Mieke Verstraete, Manfred de
Graaf, Leo de Hartogh en Will van
Seist.
Na afloop van „Een Scene in de
Nacht" nog de achtentwintigste afle
vering van Willem Duys' Muziekmo-
zaïek, deze keer helemaal gewijd aan
filmmuziek.
Met de Olympische Spelen is het
schaatsseizoen nog niet ten einde. In
Genève worden dezer dagen de we
reldkampioenschappen kunstrijden ge
houden. Jean Smits geeft op het twee
de net commentaar bij de reportage
van twintig minuten, die we vooraf
gaande aan Pipo te zien krijgen van
het ijsdansen.
Tussen zeven en acht gaan we kijken
naar het gewestelijk journaal, naar het
agrarisch nieuws en Openbaar Kunst
bezit. De TROS stemt het tweede net-
programma af op de 29ste februari,
schrikkeldag. „En de vrouvf die kiest
een heer" is de titel van dit schrikkel-
programma, dat komt uit Hamdorff in
Laren. Enkele bekende Nederlandse
vrouwen zullen hierin hun wil opleg
gen aan de mannen van hun keuze.
De dames in kwestie zijn Adèle Bloe-
mendaal (cabaret), Ann Burtn (jazz),
Caro van Eijck (toneel), Mary Schuur
man (televisie), Haya van Someren
(politiek) en Jenny Veeninga (opera).
Wie de uitverkoren heren zijn is nog
een verrassing. Gastheer is in ieder ge
val de conferencier Frans Vrolijk, de
combo van Frank Elzen zorgt voor de
begeleiding en samensteller en regis
seur is Karei Prior.
„De Banneling" is de titel van de af
levering van „Voyage to the bottom of
the sea", die we hierna voorgeschoteld
krijgen. Ex-premier Brynov weet met
zijn volgeling te ontsnappen uit zijn
vaderland, waar ze beiden zullen wor
den geëxecuteerd. Ze hebben een ge
heim plan bij zich om de vrije wereld
te verwoesten. Admiraal Nelson moet
de ballingen onderscheppen, maar als
hij aan boord van hun schip gaat
wordt dit vernietigd. Nelson komt sa
men met Brynov op een vlot terecht.
In een programma van de KRO/RKK
vertelt de Afrikaanse bisschop Jean
Zoa over zijn land Kameroen en de
mensen daar. Vooral de polygamie zal
hij in zijn beschouwing betrekken.
De deelnemers aan de Song-Wed
strijd" van gisteren: van links naar
rechts Connie Vink, Ronnie Tober,
Gonnie Baars en René Frank.
(Van onze radio- en TV-medewerker)
AMSTERDAM - Ronnie Tober gaat ons
land vertegenwoordigen op het song
festival in Londen. Het door hem ge
zongen liedje „Morgen', muziek van
Joop Stokkerman en tekst van Theo
Strengers, een tekst die nog veranderd
is, kreeg van de jury 122 punten. De
tweede prijs ging naar Connie Vink,
de derde prijs naar René Frank, de
vierde naar Gonnie Baars. Het was
nauwelijks een verrassing voor de in
siders: de uitslag werd 's middags, tij
dens de camerarepetities, al rond ge
fluisterd. Daar was trouwens reden
voor: K.R.O. amusementsman Gerard
Hulshof had weer eens zijn mond voor
bij gepraat. Om even over enen kwam
hij in een zogenaamde satirisch pro
gramma met een imitatie van het Ne
derlandse songfestival.
Een niet met name genoemde ar
tiest (Frans van Dusschoten) zong de
songfestivalliedjes, zei wie de tekst
en muziek geschreven hadden en een
zogenaamde jury deelde waarderings
cijfers uit: 5 percent van de stemmen
voor Gonnie, 10 percent voor René,
15 percent voor Connie en de rest was
voor Ronnie. Een affaire die nogal wat
paniek teweeg bracht, bij de NTS om
te beginnen, waar men ogenblikkelijk
de programmacommissaris Casteleynse
waarschuwde, aan de andere kant bij
de artiesten, waar de stemming met
een onder nul zakte. Er werd zelfs
overwogen geen medewerking te ver
lenen aan het hele songfestival, maar
dat liep helaas op niets uit.
De uitzending van gisteravond ver
liep overigens in alle rust. Producer
Rens van Dorth verklaarde en publique
dat er deze keer voor het eerst geen
rellen rondom het songfestival geweest
waren, dat alles in pais en vree ver
lopen was. In ieder geval is het toch
weer duidelijk geworden dat het song
festival, dat sinds jaar en dag bege
leid wordt door schandalen en ellen
de, nu toch werkelijk eens toe is aan
een nieuw jurysysteem. Bij de BUHA
en de STEMRA zijn door verscheidene
toonaangevende componisten en tekst
dichters in de loop van de jaren al
verschillende voorstellen gedaan om de
jurering wat te verbeteren. Voorstel-
len die overigens tot nu toe steeds ter
zijde gelegd zijn.
Wat Ronnie Tober, de zanger van
het winnende liedje, betreft: hij was
erg blij en toonde zich zeer verbaasd
dat hij Nederland mag vertegenwoor
digen in Londen. Wat zijn kansen be
treft: het liedje Morgen', zal al is
het dan geen internationale tophit, in
ieder geval toch wel een aardige kans
maken in Londen, een betere kans dan
wij de afgelopen jaren ooit gemaakt
hebben. Maar dat op zichzelf zegt nog
niets over de drie afgekeurde liedjes
van gisteravond en de grote schat van
werkelijk goede internationale songs,
die door de jury zijn afgekeurd.
HILVERSUM. Om half acht speelt
Klaas J. Mulder op het orgel van de
Martinikerk in Bolsward (Hilversum
één). Op het tweede Hilversum begint
om half negen de uitzending van het
concert van het Radio Filharmonisch
Orkest, dat op 23 februari werd gege
ven in het Haarlemse Concertgebouw.
Solist is Werner Herbers. De uitgevoer
de werken zijn van Van Otterloo, Mo
zart en Richard Strauss. Om vijf voor
elf op dezelfde lijn „Venster op de he
dendaagse muziek" van Ton de Leeuw,
ditmaal over pianist-componist Rein-
bert de Leeuw. Om vijf over half
twaalf tenslotte een Japanse celliste,
Op de vierde lijn van de Draadomroep
om vijf over elf een programma met
werken van onder anderen Penderecki
»n Ives.
ADVERTENTIE
Hier volgt een eenvoudige tip, die een
werkelijk verrassende uitwerking
heeft op een vale winterhuid. U neemt
een in warm water gedompelde, uitge
wrongen handdoek en bet hiermee ge
zicht en hals. Dit stimuleert de bloed
circulatie en geeft de bloedcellen ge
legenheid meer aan het huidoppervlak
te treden, terwijl de poriën zich ver
wijden, Strijk vervolgens wat'Olie van
Olaz over de huid uit. U zult er ver
steld van Staan hoe snel deze opleeft
en een zomers-gezond aanzien krijgt.
Olie van Olaz bij drogisten en par
fumerieën verkrijgbaar is een wel
daad voor uw huid.
...Margaret Merril
HILVERSUM I.
7.00 Nws. 7.10 Het levende woord.
7.15 Badinerie. 8.30 Nws. 8.32 Voor
de huisvrouw. 9.35 Waterstanden. 9.40
Schoolradio. 10.00 Moderne gramm.-
muziek. 11.00 Nws. 11.02 Voor de zie
ken. 12.00 Van twaalf tot twee. 14.05
Schoolradio. 14.30 Musiesta. 15.00 Klas-
lieke en semi-klassieke gramm.mu-
:iek. 15.30 Uit de school geklapt. 16.00
Nws. 16.02 Actualiteiten. 16.07 Film-
nuz. 16.30 Boem!!: v. d. jeugd. 17.15 L.
'ramm.muziek. 17.30 Sportkompas.
17.50 Actualiteiten. 18.00 Licht instru-
nenteel ensemble. 18.20 Uitzending
zan de K.V.P. 18.29 Nws. 18.46 Actua-
iteiten. 19.00 Lichte gramm.muziek.
19.40 Wereldpanorama. 19.50 Uit. 21.00
De tranen van de blinde, (hoorspel).
21.45 Lichte orkestmuziek. 22.00 Kriti
sche kanttekeningen bij het maande
lijks kunstgebeuren. 22.30 Nws. 22.40
411 In. 23.55 Nws.
HILVERSUM n.
7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek.
7.20 Lichte gramm.muziek. 7.55 Deze
dag. 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20
Lichte grammofoonmuz. 8.50 Vandaag
de dag. 9.00 Operafragmenten. 10.00
Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitami
nen. 11.55 Beurs. 12.00 Blik op de we
reld. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuin
bouw. 12.30 Overheidsvoorlichting voor
de landbouw. 12.40 Joegoslavische
volksmuziek. 12.49 Lezing. 13.00 Nws.
13.11 Actualiteiten. 13.30 Voor de mid
denstand. 13.35 Klassieke gewijde mu
ziek. 14.20 Wikken en wegen: consu
mentenrubriek. 14.30 Documentaire
over Halle. 15.00 Vonken onder as.
15.30 Lichte gramm.muziek. 16.00 Nws
16.02 Thuis. 16.30 Voor de kinderen.
16.45 Moderne kamermuziek. 17.40 In-
'ormatie. 18.00 Nws. 18.15 Berichten.
18.20 Commentaar op reacties. 18.30
Hee: een programma voor onvolwas-
senen. 19.00 Jazz rondo. 19.20 De Ne
derlander van morgen, lezing. 19.30
Nws. 19.35 Kunstkroniek. 20.00 Jazz uit
B 14 te Rotterdam. 21.00 Moderne mu
ziek. 22.30 Nws. 22.40 Actualiteiten.
22.55 Licht platenprogramma. 23.55
Nws.
HILVERSUM III.
9.00 Nws. 9.02 Plaatjes voor de pep.
11.00 Nws. 11.03 Licht gevarieerd pla
tenprogramma. 12.00 Nws. 12.02 Agent
000. 13.00 Nws. 13.02 Programma met
Hans Kemna. 13.30 Help. 14.00 Nws.
14.02 Actualiteiten. 14.05 Nwe gramm.
platen. 15.00 Nws. 15.03 Lichte muziek.
16.00 Nws. 16.03 Operette-Varia. 17.00
Nws. 17.02 Sportjournaal. 17.05-18.00
Gevarieerd platenprogramma.
BRUSSEL 234 m
12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.40
Weerbericht. 12.48 Lichte muziek. 12.55
Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws.
13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nws. 14.03
Schoolradio. 15.30 Lichte muziek. 16.00
Nws. 16.03 Beurs. 16.09 Lichte muziek.
17.00 Nws. 17.15 Duitse volksmuziek.
17.45 Liederen. 18.00 Nws. 18.03 Voor
de soldaten. 18.28 Paardesport. 18.30
Lichte muziek. 18.35 Tips voor het ver
keer. 18.40 Lichte muziek. 18.45 Sport.
18.52 Taalwenken. 18.35 Lichte muziek.
19.00 Nws. 19.40 Amusementsmuziek.
20.00 Amusementsmuziek. 20.30 Amu-
seentsprogramma. 22.00 Nws.
DONDERDAG 29 FEBRUARI
Nederland I
18.30 Wereldkampioenschappen
kunstrijden te Genève.
18.50 Pipo de clown.
18.56 Reclame.
19.00 Journaal.
19.03 Reclame.
19.06 De vliegende non (tv-feuilleton).
19.31 Filmreportage over Bali.
19.56 Reclame.
20.00 Journaal.
20.16 Reclame.
20.20 AVRO's Televizier.
20.45 Een scène in de nacht (tv-spel).
22.01 Muziekmozaïek: filmmuziek.
22.40 Journaal.
Nederland II
18.50 Pipo de down.
18.56 Reclame.
19.00 Journaal.
19.03 Van gewest tot gewest.
19.25 Internationaal agrarisch nieuws.
20.00 Journaal.
20.16 Reclame.
20.20 En de vrouw die kiest een heer
21.10 Voyage to the bottom of the sea
(tv-feuilleton).
22.00 Bisschop Zoa uit Kameroen
vertelt.
22.30 Journaal.
VRIJDAG 1 MAART
Nederland I
10.20 Schooltelevisie.
18.50 Pipo de clown.
18.56 Reclame.
19.00 Journaal.
19.03 Reclame.
19.06 Waauwü, gedanste hitparade.
19.33 Telixer, een jong tijdschrift.
19.56 Reclame.
20.00 Journaal.
20.16 Reclame.
20.20 Showprogramma uit Rome.
21.10 Bonanza.
22.00 Brandpunt.
22.45 Journaal.
22.50 Wereldkampioenschappen
kunstrijden te Genève.
Nederland II
18.50 Pipo de clown.
18.56 Reclame.
19.00 Journaal.
19.03 Weekjoumaal, voor gehoor
gestoorden.
19.25 Tips voor het vrije weekend.
20.00 Journaal.
20.16 Reclame.
20.20 Ja - nee - geen mening.
21.00 Sumber Asih, liefdadigheids
programma.
21.05 Bassey en Basie: zang en muziek.
21.40 Cinema, programma over films
en filmmakers.
22.25 Journaal.
S