„DE GOEDE MENS VAN SEZUAN" Sympathiek Brecht-spel niet geheel gaaf opgevoerd Opperware Fedde Schurer overleden EL u wilt kopen Filmer Dreyer overleden Telemann-passie in première Première van Duitse film Monoloog van Samuel Becket Rudi Carrellshow uitgesteld KRO over recht in het leger Televisie-vanavond Radio-donderdag Televisie-programma WOENSDAG 20 MAART 1968 13 Charme mmsm Bijbels u wilt nieuwe artikelen bekijken „Passion de Jeanne d'Arc" Strijdbaar journalist en dichter C. B. L tic.* j (Van onze toneelcriticus) AMSTERDAM. Bertolt Brechts be schouwelijk spel over het probleem van de goedheid in een slechte wereld. „De goede mens van Sezuan", werd tien jaar geleden door de Haagse Comedie in Ne derland geïntroduceerd. Nu heeft de Arn hemse Toneelgroep Theater het stuk (in de ook toen gebruikte vertaling van Ger- rit Kouwenaar) op haar repertoire geno men en daarovor Erik Vos als gastre gisseur geëngageerd. Na de première van zaterdagavond in Nijmegen is het gezel schap maandag met deze opvoering naar de Amsterdamse Stadsschouwburg ge komen. Brecht heeft met ,.De goede mens van Sezuan" een parabel willen schrijver, waarin hij zijn sociale filosofie over de relatie tussen de individuele mens en diens omgeving kon neerleggen. Zelfs met de beste wil van de wereld kan een mens niet consequent goed voor andere: zijn in een samenleving die premies stelt op egoïsme, hebzucht en slechtheid, be weert Brecht. Als de goden op aarde neerdalen op zoek naar goede mensen, blijkt er maar één te zijn die althans goedhartig genoeg is om hun een nacht onderdak te verschaffen: de prostituée Shen Te. Als beloning geven zij haar geld om een tabakswinkeltje te kopen, maar dadelijk komen er zoveel parasie ten op deze geringe voorspoed af, dat Shen Te er al gauw slechter aan toe is dan tevoren. Om zich te redden vermomt zij zich als een gefingeerde „neef", Shui Ta, een harde, meedogenloze zakenman die zich niet aan het gejammer van de parasieten stoort en heel realistisch die maatregelen neemt waarvan hijzelf en tegelijk ook die anderen profijt kunnen trekken. Hij rekent zelfs op geraffineerde wijze af met een gewetenloze piloot, van wie de naar liefde hunkerende Shen Te zoveel is gaan houden dat ze zich voor hem diep in de schulden wil steken. In feite laat Brecht ons hier twee kan ten van dezelfde persoonlijkheid zien: de emotionele en de verstandelijke kant, om aan te tonen dat in deze slechte wereld het verstand moet prevaleren over het gevoel om de mens in staat te stellen zich tegenover de maatschappelijke aas gieren te handhaven. Als de goden, die eerst zo voldaan waren over hun vondst van de goede mens Shen Te, tenslotte te horen krijgen hoeveel morele concessies zij heeft moeten doen om het hoofd bo ven water te houden, weten ze er niets anders op dan haar het beste te wensen en maar gauw naar de hemel terug te keren. Brecht zelf wist er blijkbaar ook wei nig anders op, want hij geeft geen oplos sing aan voor het dilemma, hoe de we reld kan worden verbeterd als niet eerst de mens wordt verbeterd en omgekeerd. WftWv.v.vwv Mia Goossen en Albert Abspoel in „De goede mens van Sezuan". Maar toch is dit wel een leerzaam stuk (al is het geen „leerstuk" in de Brech- tiaanse betekenis) en het heeft een spe ciale charme door de quasi-Chinese stijl van de dialoog een stijl (ontleend aan de Chinese dichtkunst waarmee Brecht door de vertalingen van Arthur Waley vertrouwd was geraakt) die een lichtelijk poëtische verpakking vormt van de harde waarheden die de schrijver ook in dit stuk te zeggen heeft. Het mag dan niet een van Brechts sterkste stukken zijn, maar het is helder van opbouw, diep menselijk en boordevol elementaire le venswijsheid. De regie van Erik Vos was er duidelijk op gericht deze drie aspecten van het werk zonder onnodige omhaal naar voren te brengen. Vos had dan ook terecht de verleiding weerstaan om van de opvoe ring een sprookjesachtige „chinoiserie" te maken, ook al was bij hem het „heden daagse China", waarin het stuk heet te spelen, bepaald niet het China van Mao's culturele revolutie. Met behulp van het knap geconstrueerde en zeer ingenieuze decor van Niels Hamel had de regisseur veeleer een ietwat bijbelse sfeer gescha pen, hoewel de logge kostuums van Ellen de Zwart de indruk wekten, dat dit bij belse land dan toch wel door een soort eskimo's werd bewoond. Die kostuums deden eerder afbreuk aan de opvoering dan dat ze er iets toe bijdroegen. Het middelpunt van die opvoering vormde de prachtige vertolking van de ADVERTENTIE Fa. H. Amsterdam, schrijf Of bel Dr. Ariënsstraat 10, Noordwijkerhout, tel. 02533 - 2150 dan krijgt u alle gewenste inlichtingen „De goede mens van Sezuan" („Der gute Mensch von Sezuan"), spel van Bertolt Brecht. Vertaald door Gerrit Kouwenaar. Première bij de Toneel groep Theater op 16 maart in de Stadsschouwburg van Nijmegen. Re gie: Erik Vos. Hoofdrollen: Mia Goos sen. Bernhard Droog. Albert Abspoel. Decor: Niels Hamel. Kostuums: Ellen de Zwart. Muziek: Paul Dessau, be werkt door Cor Lemaire. dubbelfiguur Shen Te en Shui Ta door Mia Goossen, een creatie waarin de naïe ve gevoeligheid van het vrouwtje en de harde, sluwe zakelijkheid van haar „neef" voortreffelijk waren gecontras teerd zonder dat er van hinderlijk effect bejag sprake was. Bernhard Droog speel de op sympathiek-eenvoudige wijze de commentariërende waterventer en Albert Abspoel maakte een geloofwaardige fi guur van de onbetrouwbare piloot. Siem Vroom, Arthur Boni en Peter van der De opvoering had daarnaast ook nogal Linden vormden een aardig goden-trio. wat zwakke punten: een aantal te weinig overtuigend gespeelde bijrollen en vooral (het euvel van de meeste Nederlandse Brecht-opvoeringen) een tekortschieten in het brengen van de volksliedachtige songs. Van een gaaf geheel kan men dus niet spreken, wat des te meer jammer is omdat deze opvoering toch genoeg ele menten bevat die het aankijken en aan horen ruimschoots waard zijn. Simon Koster KOPENHAGEN. De bekende Deense filmregisseur Carl Theodor Dreyer, die o.a. de in 1928 vervaardigde film „La passion de Jeanne d'Arc" op zijn naam heeft staan, is vandaag in een zieken huis in Kopenhagen overleden. Hij was 79 jaar. De film over Jeanne d'Arc, die in Fran krijk werd opgenomen, vormt een van de belangrijkste mijlpalen in de geschie denis van de stomme film. De bekendste geluidsfilm van Dreyer was „Day of wrath" uit 1943, handelend over een Lu therse predikant in het Denemarken van de zeventiende eeuw. (Van een medewerker) AMSTERDAM De reputatie van de Duitse componist Georg Philipp Tele- mann (1681-1767) is in de laatste jaren enorm gestegen. Deze tijdgenoot en vriend van Joh. Seb. Bach (hij was peet oom van Bach's zoon Carl Philipp Ema nuel) genoot tijdens zijn leven vermaard heid om de veelzijdigheid van zijn pro fane en religieuze composities, zulks voor al om het modieuze, vaak fransgetinte karakter ervan. Hij stond hoger aange schreven dan Bach. Die qualificatie raakte hij na zijn dood kwijt, vooral toen men besef ging krijgen van de diepgang die het oeuvre van de Leipziger Cantor ken merkt. Daarbij vergeleken vond men, naast werk van onbetwiste waarde, al te veel oppervlakkigs in het oeuvre van de veelschrijver Telemann. En naarmate de ster van Bach rees, daalde die van Tele mann tot een punt dat al dicht bij de ver getelheid lag. Men heeft hem echter moe ten ontdekken als een belangrijke over gangsfiguur naar een cultuurperiode die de gevoelsexpressie in romantische zin naar voren bracht. De jongste herleving van barok- en rococo-muziek heeft hem in zijn juiste waarde hersteld en men noemt thans de beste van zijn dertig opera's gelijkwaardig aan die van Han del; men vindt tevens, gerekend naar de geest van zijn tijd, heel wat belangrijks in sommige van zijn meer dan 600 kerk- cantates en motetten, in zijn 30 oratorio's en 45 passionen, terwijl zijn kamermu ziek- en orkestwerken voor veler smaak ontdekkingen blijken te zijn. Hieruit blijkt dat men niet zozeer de componist, als wel de smaak voor zijn tijdseigen heeft moeten terugvinden. Een der jongste vondsten van Tele- manns verbijsterend muzikale nalaten schap is een „Lucas-Passion" uit 1744. Dit werk krijgt op 21 maart aanstaande zijn eerste uitvoering in Nederland door de C.O.V. „Amsterdam-Noord", namelijk in de Westerkerk, onder leiding van Wil lem Wiesehahn. (Van onze correspondent) LEEUWARDEN. In Heerenveen is gisteravond plotseling overleden de heer Fedde Schurer. oud-hoofdredacteur van het dagblad „De Friese Koerier" en oud lid van de Tweede Kamer voor de PvdA. De heer Schurer is 69 jaar geworden. Vorige zomer is hij enige tijd in het zie kenhuis in Heerenveen verpleegd na een hartaanval. De laatste tijd was hij echter weer volop bezig met het schrijven van zijn memoires, die volgend jaar in het Fries zullen verschijnen, waarna er een Nederlandse versie komt. Met de bewer king in het Nederlands was de heer Schu rer de laatste tijd bezig. Ook werkte hij mee aan de nieuwe Friese bijbelverta ling. Gisteravond maakt een hartaanval een einde aan zijn werkzaam en strijd baar leven. De heer Schurer, die op 25 juli 1898 in Drachten is geboren, verhuisde jong met zijn ouders naar Lemmer, waar hij als zoon van een hellingarbeider voorbe stemd was om timmerman te worden. Zijn hoofd en hart waren echter bij de boeken. Na enkele jaren begon hij de lessen op de avondnormaalschool te volgen. In 1919 slaagde hij voor het onderwijzersexamen en weldra stond hij in zijn woonplaats voor de klas in de christelijke school. Vanwege zijn pacifistische denkbeelden kreeg hij ruzie met het schoolbestuur, dat hem in 1930 ontsloeg. Spoedig daarna werd hij benoemd bij het openbaar on derwijs in Amsterdam. Tot 1946 was hij daar onderwijzer in volksbuurten, waar hij buitengewoon gezien was. Na de oorlog sloot hij zich aan bij de PvdA. Voor deze partij heeft hij van 1956 tot 1963 zitting gehad in de Tweede Kamer Fedde Schurer was toen al weer in Fries land terug. In 1946 was hij namelijk hoofdredacteur geworden van „De Friese Koerier", welke hij tot zijn pensionering in 1963 heeft gediend. Fedde Sphurer was een gewaardeerd spreker en schrijver. Friesland heeft in hgm een groot dichter verloren. In 1945 werd hij door het rijk geëerd met de prijs voor verzetslitteratuur. Deze werd hem toegekend voor zijn „Simson", ook in het Nederlands vertaald. Voor de oor spronkelijke Friese versie van dit bijbels drama werd hem in 1949 de Gysbert Japixprijs de litteraire prijs van Friesland toegekend. MMWUWWUWHIMMMMWIMI (Van onze filmcriticus) AMSTERDAM. Schönzeit für Füchse, de titel van de film die van avond op uw scherm te zien zal zijn, zou vrij vertaald „Spaar de vossen" kunnen luiden en wie die vossen zijn, wordt in de loop van deze bijdrage van Peter Schamoni aan Duitsland's „Neue Welle" wel duidelijk. Twee vrienden uit geheel verschil lend milieu leven in conflict met hun ouders, in wie zij zowel de vertegen woordigers van 'n vorige generatie zien als de mensen met een besmet oor logsverleden. Bij de rijke Victor komt daarbij nog bovendien zijn verachting voor de rijkdommen van zijn vader en voor het aristocratische milieu waar toe hij behoort en waarin onder ande re het jagen op vossen en fazanten tot de „bon ton" behoort. Zijn vriend, die de hele film door met „er" en in de Nederlandse vertaling met „hij" wordt aangeduid, is journalist en ook hij heeft moeilijkheden om zich met zijn levensomstandigheden te verzoenen. Na de gebruikelijke huiskamer-rebel lie, die tot het generatie-conflict be hoort, moeten beiden zich, willen ze verder leven, tot een akkoord met de maatschappij en met hun ouders zien te komen en zelfs Victor, die het oude Europa wil ontvluchten om zich in de Nieuwe Wereld te vestigen, is genood zaakt bij die plannen een beroep te doen op het vaak beschimpte geld van de oude heer. Peter Schamoni, die met zijn broer Ulrich („Es") tot de jónge vernieuwers van de ingeslapen Duitse film behoort, doet in „Schönzeit für Füchse" zijn uiterste best niet in de tradities van „Papa's Kino" te vervallen, een loffe lijk streven dat hem in eigen land veel lofprijzingen heeft bezorgd, maar in het buitenland minder goed heeft aan geslagen. Waardoor de film die uit 1966 dateert in ons land zijn première niet in de bioscoop, maar op het con- currende beeldscherm beleeft. HILVERSUM. Wordt op Neder land één voor de verandering een re cente film vertoond, ook het tweede programma heeft een boeiend cultureel item: een Becket-programma. Het woensdagse NTS programma op het eerste net begint met de laatste aflevering van de Drie Musketiers. Dat wil zeggen de laatste aflevering van dit avontuur, want de NTS heeft be sloten nog tenminste één nieuwe reeks van deze Franse serie aan te kopen. Ditmaal dus de ontknoping van het eerste verhaal. Voor Milady de Win ter loopt het slecht af. Panoramiek vult de tijd tot acht uur. Na het jour naal eerst tien minuutjes met de CHU en vervolgens (in kleur) een film van Wim van der Velde over de ontwikke lingshulp. „Niet genoeg" is de titel. De film werd gemaakt door de Orga nisatie voor Economische en Sociale ontwikkeling en beoogt te laten zien, wat ontwikkelingshulp nu en in de toe komst kan betekenen. Opnamen werden gemaakt in Thailand en India. Duide lijk zal blijken, dat de tot nu toe ver leende hulp eigenlijk maar een drup pel op de gloeiende plaat is. De avond wordt besloten met de speelfilm, hier boven besproken. Na Pipo, de reclame en het journaal op het tweede net vijftig minuten Cliff Richard, de Engelse tienerheid, die godsdienstonderwijzer werd. Hij is een vriend en medestander van de evan gelist Billy Graham, maar blijft zijn showwerk gewoon doen. Dit jaar zal hij Engeland vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. Cliff krijgt in deze (oude) show bezoek van o.m. de Breakaway's en de zanger Glenn Westen. Hij zingt zelf onder andere het Zuid-Amerikaanse „Eso besso" en ADVERTENTIE verloven Dit zijn 4 ringen uit de eindeloze collectie van Siebel. In een plezierige, gastvrije omgeving kunt u op uw gemak passen en meten. Graveren zonder kosten en terwijl u wacht. De ringen worden uw hele leven lang gegarandeerd en - indien nodig - gratis vergroot of verkleind. CUMULUS CUMULUS CUMULUS Model 605, Model 701, Model 551 B, Model 607, 166,-per paar. 218,-per paar. 165,-per stuk. 178,-per paar. JUWELIERS Haarlem - Grote Houtstraat 63 Amsterdam - Kalverstraat 123 Den Haag - Lange Poten 11 Rotterdam - Stadhuisplein 24-26/Coolsingel 50 Johan Walhain in de monoloog van Becket (Nederland II, tien over negen). de ballade „In other words". Ds. J. Langstraat verzorgt de proloog voor het journaal. Na het nieuws de actualitei tenrubriek „Hier en Nu" en vervol gens de twaalfde aflevering van de serie „Vidocq". Hij is nu zo langza merhand al meer politieman dan boef en daarom gaat hijzelf op zoek naar de geheimzinnige moordenaar van Gibas- sier, die het slachtoffer van chantage is geworden. Het laatste programmaonderdeel is „het Einde is het Begin", een van de beide produkties, waarmee de NCRV heeft geprobeerd aan een uitwisseling van Ierse en Nederlandse regisseurs gestalte te geven. „Beginning to end" is uit teksten van Samuel Beckett sa mengesteld door de acteur Jack Mac- Growan in nauw overleg met de schrij ver. De uit romanfragmenten opge bouwde figuur van een stervende va gebond, die dagdroomt over wat het leven hem heeft gebracht, wordt ge speeld door de Nederlandse acteur Jo han Walhain. Deze monoloog van bij na vijf kwartier is geregisseerd door mevr. Ghloe Gibson, hoofd van de afd. drama van Radio Telefis Eireann. die ook ieder jaar een stuk voor het Dub- lin Festival in Oktober ensceneert. Carla van Splunteren zorgde voor de Nederlandse bewerking. Edward Beckett speelt fluit. (Van onze correspondent HILVERSUM. Rudi Carrell ziet in verband met het overlijden van zijn vader André geen mogelijkheid voor de VARA zaterdagavond zijn show te brengen. De VARA zal nog bekendma ken, welk programma van 20.20 uur tot 21.05 uur zal worden „ingelegd". (Van onze correspondent) HILVERSUM. Rond vijftigduizend jongemannen, actief onder de wapenen als dienstplichtigen, lopen elke dag kans het met de krijgstucht aan de stok te krijgen. Hun direkte comman dant oordeelt en straft. Er behoeft geen bewijs te zijn, de commandant mag straffen als hij ervan overtuigd is dat de ondergeschikte een krijgstuchtelijk vergrijp heeft gepleegd. De legerrechtspleging een wet van 1903 en een reglement op de krijgstucht van 1922 houdt niet alleen de vijftig duizend jongens bezig, maar ook de niet-militair heeft zich afgevraagd of er geen modernere bestrafpleging moet worden toegepast. In West-Duitsland bijvoorbeeld straft een rechter, niet de commandant. In ons land brengt binnenkort een commissie onder voorzitterschap van generaal-majoor F. Lagerwerff aan de minister van Defensie advies uit om het krijgstuchtelijk straffen te moder niseren. Twee jaar geleden had de KRO al bij het ministerie gevraagd om een do cumentaire over de legerrechtspleging te kunnen maken. Een paar maanden geleden is toestemming gekregen. Een vertegenwoordiger van de legervoor- lichtingsdienst is met Ad Langebent en Piet Franse langs enkele kazernes ge gaan, die men zelf heeft kunnen uit zoeken. Deze vertegenwoordiger bleef bij al le opnamen en bij de meeste gesprek ken. Hij bleef echter driemaal buiten, toen de reportageploeg cellen binnen ging waarin een met streng arrest ge strafte zat. Langebent: „In alle drie gevallen hebben de betrokkenen op eigen ver antwoordelijkheid meegewerkt. Hun commandanten hebben toegezegd dat zij geen verhaal op deze jongens zou den halen". De tv-documentaire toetst de uitleg van twee omstreden artikelen in het reglement op de krijgstucht: „De on dergeschiktheid is de ziel van de mili taire dienst" en „de godsdienst is de bron van alle geluk, moed en ware deugd." De KRO-televisie zendt de documen taire donderdag om tien voor half ne gen uit op het eerste net. Later op de avond zal minister Den Toom in „Brandpunt" zijn commentaar geven. HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Badinerie. 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. 10.00 Wat heeft dat kind. 10.20 Muziek uit de Barok 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken. 12.00 Lichte gramm.muziek. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 12.50 Variant. 13.30 Licht gevarieerd muziekprogramma. 14.25 Klassieke muziek. 15.00 Gereformeer de middagdienst. 15.30 Banden met het verleden. 15.45 Spel. 16.00 Nws. 16.02 Nicel-Odeon. 16.50 Spelen met taal. 17.00 Moderne en klassieke kamermu ziek. 17.45 Sport. 18.00 Tijd vrij voor muziek in vrije tijd. 18.29 Nws. 18.46 Actualiteiten. 19.00 Leger des Heils. 19.15 Spektrum. 19.30 Kerkorgelcon cert. 20.00 Wijd als de wereld. 20.15 Klassieke muziek. 20.30 Stekker. 22.25 Boekbespreking. 22.30 Nws. 22.40 Avondoverdenking. 22.50 Lichte koor zang. 23.00 Studio 2300. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Lichte gramm.muziek. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Lichte gramm.muziek. 8.50 Morgen wijding. 9.00 Moderne muziek. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. 11.55 Beurs. 12.00 Moderne muziek. 12.26 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.29 Modern 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal. 13.30 platteland. 12.34 Lichte gramm.muziek. Semi-klassieke liederen. 13.55 Klassie ke kamermuziek. 14.25 Het bloedspoor in de Lage Landen, klankbeeld over 50 jaar Nederlands-talige detective-lit teratuur. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.02 Ik hoor, ik hoor wat u niet hoort. 16.32 Moderne muziek. 17.00 Jeugd en ritme. 17.30 Toemaar! pro gramma voor middelbare scholieren. 18.00 Nws. 18.16 Radiojournaal 18.20 Uitzending van de P.v.d.A. 18.30 Ge varieerd programma. 19.30 Nws. 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Mens en Bijbel. 20.05 Land der Muzen: kunst kroniek. 20.35 Klassieke en moderne muziek. 21.45 Alexanders Nar, hoor spel. 22.30 Nws. 22.40 Radiojournaal. 22.55 Moderne muziek. 23.55 Nws. HILVERSUM III. 9.00 Nws. 9.02 Voor de zieken. 9.30 Lichte instrumentale muziek. 10.00 Nws. 10.03 Muziek bij de koffie. 12.00 Nws. 12.03 Platenkeus. 13.00 Nws .13.03 Actualit. 13.08 Knalmuziek. 14.00 Nws. 14.03 Netty Rosenfeld. 15.00 Nws. 15.03 Where the action is. 16.00 Nws. 16.03 Platenshow. 17.00 Nws. 17.02 Actuali teiten. 17.07-18.00 Verzoekplaten. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.04 Weerbericht. 12.48 Lichte muziek. 12 55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio 15.30 Lichte muziek. 16.00 Nws. 16.03 Beurs. 16.09 Volksmuziek 17.00 Nws. 17.15 Lichte orgelmuziek. 17.30 Koormuziek. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesport. 18.30 Franse les. 18.32 Gramm.muziek. 18.35 Tips voor het verkeer. 18.40 Lich te muziek. 18.45 Sport. 18.52 Taalwen- ken. 18.55 Lichte muziek. 19.00 Nws. 19.40 Gramm.muziek. 19.45 Politieke uitzending. 19.55 Lichte muziek. WOENSDAG 20 MAART Nederland I 17.00 NCRV: Voor de kinderen. 18.50 NTS: Pipo de clown. 18.56 Reclame. 19.00 Journaal. 19.03 Reclame. 19.06 De Drie Musketiers. 19.31 Panoramiek. 19.56 Reclame. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 CHU: Uitzending van de C.H.U 20.30 SOCUTERA: Stichting Socutera 20.35 NTS: Niet genoeg, Nederlandse film over wereldvraagstuk. 21.10 Schönzeit für Füchse, speelfilm 22.40 Journaal. Nederland II 18.50 NTS: Pipo de clown. 18.56 Reclame. 19.00 Journaal. 19.03 NCRV: Cliff Richard Show. 19.53 Deze scherven brengen geluk, lezing. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 NCRV: Actualiteitenrubriek. 20.45 Vidocq. 21.10 Het einde is in het begin, monoloog. 22.25 NTS: Journaal. DONDERDAG 21 MAART Nederland I 18.50 18.56 19.00 19.03 19.06 19.56 20.00 20.16 20.20 21.05 21.55 22.40 NTS: Pipo de clown. Reclame. Journaal. Reclame. KRO: De baby, tv-feuilleton. Reclame. NTS: Journaal. Reclame. KRO: Krijgstucht: verouderd keurslijf voor de Nederlandse militair? Documentaire. Eurovisie: Euro Fashion. KRO: Brandpunt. NTS: Journaal. Nederland II 18.50 NTS: Pipo de clown 18.56 Reclame. 19.00 Journaal. 19.03 Van gewest tot gewest 19.25 Mensen in de sport. 19.45 Openbaar Kunstbezit. 20.00 Journaal. 20.16 Reclame. 20.20 VARA: Achter het nieuws. 20.50 Coronation Street. 21.15 HaarHem. 21.40 Liedjes. 22.00 CVK/IKOR/RKK Kenmerk. 22.30 NTS: Journaal. niWWMWWWilWMWMWWmmwMmWAfliWIifMmilWfWWmmWMWMMIIWlWililfimiflWWiWMWWiWHWWfMlHMWWWHWWWWWWWHWI

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 13