Wat minder moralisme in drie nieuwe films van Britse bodem ONDERWATERSTATION UITGAAN IN HAARLEM® BREUK MET NOGAL NEERSLACHTIG VERLEDEN Hugo Claus stond voor de rechter 29.75 Verzending zeepost Klucht en „Mies" Muur en gat „M I R A B E L" JURKJES Televisie-vanavond Radio-zaterdag TV vrijdag TV zaterdag V R IJ D A G 2 4 MEI 1968 19 Innemend Typisch Dol Jortgenó Openbaar Kunstbezit POPPENTHEATER (Van onze filmcriticus) AMSTERDAM. Nog in het langzaam op zijn einde lopende bioscoopseizoen zijn er enige Engelse films te verwachten, die in meer dan één opzicht een vernieuwen de en verfrissende wending in de wat vastgelopen Engelse filmproduktie bete kenen. Helemaal onverwacht komt die stroming misschien niet, want men kan haar voorbereid zien door films als „Dar ling", „Alfie" en „Morgan", waarin al iets merkbaar was van een wat lossere en frivolere toon. zeker als men die voor beelden ging vergelijken met het kitchensink' -genre uit het einde van de jaren vijftig en het begin van de jaren zestig. Maar de breuk met een nogal neerslachtig verleden, vol van sociale be kommernis en boze-jeugdproblematiek, is nog definitiever in actuele films als „Charlie Bubbles" van Albert Finney, „Smashing time" van Desmond Davis of „Poor cow" van Kenneth Loach. Het meest opvallende verschil tussen dit nieuwe werk en de films van „Wood- fall", de onderneming van John Osborne en Tony Richardson die voor „Look back in anger", „A taste of honey" enzovoorts verantwoordelijk was, ligt misschien wel in de omstandigheid dat in die nieuwe produktie minder moraliserende en op voedende tendenzen voorkomen. Men is de periode van schoppen tegen de „esta blishment" en tegen de welvaartsstaat ontgroeid, men bepaalt zich meer tot het vaststellen van feiten en men begint niet onmiddellijk te weeklagen als die feiten wat minder plezierig blijken dan ze be hoorden te zijn. Zo wordt in „Poor cow", hier vertoond onder de duidelijke titel „Geen tranen voor Joy", een beeld gegeven van het le ven van een lief en amoreel meisj, dat in een sombere Londense wijk woont met een man die behalve een bruut ook inbre ker van professie is. Het aardige van de film is, dat regisseur Kenneth Loach, die uit de tv-sector komt en zijn opleiding in dit medium niet onder stoelen of banken steekt, geen drukte maakt over dit onge wone milieu en het dan ook niet romanti seert of in dramatische zin behandelt. Joy zelf is er namelijk ook niet van onder de indruk, ze is het een en ander gewend en blijkt over voldoende energie en levens lust te beschikken om het beste van haar lang niet vrolijk leventje te maken. De film begint met de geboorte van Joy's zoontje en de manier waarop ze kort daarna met het kind op de arm bege rig door de drukke volksbuurt wandelt, ls typerend voor haar innemende persoon lijkheid, die de hele film door op dat vi tale peil gehandhaafd blijft. Zonder veel drukte of moreel getob neemt Joy het le ven zoals het komt en al is die instelling niet geheel zonder egoïsme, het is een gezond soort egoïsme dat in haar geval nodig, zelfs voorwaarde is om het wissel vallige bestaan aan te kunnen. Als haar man voor enkelg jaren de bak indraait, vindt ze al heel gauw troost bij een col lega-huisvriend (Terence Stamp) die haar een ongekend soort huiselijk geluk be zorgt, waarvan ze overmatig geniet. Er gebeurt niet veel in „Poor cow", maar regisseur Loach weet telkens kleine incidenten in boeiende en geestige film fragmenten om te zetten, waarvan bij voorbeeld Joy's optreden als fotomodel voor een clubje amateur-fotografen-met bijbedoelingen in de herinnering blijft als een perfect stuk satire in de beste tv- tradities. OOK „Charlie Bubbles", eveneens een speelfilmdebuut, ditmaal van de bekende acteur Albert Finney, die zelf de titelrol speelt, heeft eenzelfde toon van „non- commitment", van feitelijkheid die niet in bemoeizucht ontaardt. Het is ook in ander opzicht een typische film van deze tijd, namelijk door zijn demonstratie van mateloze verveling en onvree. Charlie Bubbles is een schrijver die, zo snel als alleen in deze tijd mogelijk is, de top van het materiële succes bereikt heeft. Hij is de rebellerende volksjongen uit de Woodfall-films van tien jaar terug, die het „gehaald" heeft en nu geen raad weet met zijn geld en met zijn vrije tijd. Hij leeft in Londen, gescheiden van zijn vrouw en zijn tienjarig zoontje die bui ten wonen en de film houdt zich voorna melijk bezig met zijn bezoek aan beiden gedurende een weekend, een teleurstel lend samenzijn dat geen enkel nieuw perspectief opent. De film eindigt er dan ook mee, dat Charlie in een toevallig aan wezige ballon stapt, die op een naburig weiland wacht op een feestelijke bestem ming en de lucht ingaat. Een bijzonder onbevredigende afsluiting van de film, omdat niemand na de film gezien te heb ben om een oplossing van de gestelde problemen of om een afronding van het nauwelijks aanwezige verhaal vraagt. De hele film door weet regisseur Finney trouwens net niet de juiste toon te pak ken. Zijn bedoelingen zijn duidelijk, maar hij blijkt geen begrip van „timing" te hebben en zijn behoefte om nuchter te blijven en niet-betrokken te raken ont aardt in een nogal saaie verteltrant, die het geheel tot een trage en soms ronduit vervelende vertoning maakt. Ongeacht De North American Rockwell (Ocean Systems Operations) hebben dit nieuwe onderwateronderzoekingsstation ontworpen voor het van nabij observeren van duikers bemande onderzeeërs en de natuurlijke planten- en dierenwet eld. Dit station is een onderdeel van het zeeonderzoekprogramma voor een maximum exploitatie van de wereldoceanen. BRUSSEL, (ANP) De auteur Hugo Claus heeft woensdag voor de rechtbank in Brugge terechtgestaan op beschuldi ging van schending der openbare zeden. „Die schending bestond uit het laten op treden van een drietal blote mannen als Goddelijke drievuldigheid in zijn be werking van „Marieken van Nieuwme- ghen" tijdens het filmfestival van Knok- ke. in december jl. De openbare aanklager eiste een strenge «traf, omdat Claus hier bewust een pro vocerende daad had gesteld in aanwezig heid van meer dan vierhonderd toeschou wers. Claus' verdediger betoogde echter dat er geen sprake was van provocatie, dat de gewraakte scène louter artistiek was en mets met zedenschennis uitstaan de had. Hij vroeg daarom vrijspraak. De rechter zal op 5 juni uitspraak doen. Aanvankelijk was gemeld, dat de zaak met gesloten deuren zou worden behan deld, maar dit bleek woensdag niet het geval te zijn. Claus woonde vergezeld van vele vrienden, de rechtzitting bij. ADVERTENTIE HA SALARIS GETELD nu naar BOETIEK GESNELD Model MORTIMER - LONDON SPECIALE PRIJS Barteljorisstr. 33 - Haarlem - Tel. 18309 Iedere week nieuwe modellen. het gegeven, dat vele mogelijkheden te bieden had. DAN HEEFT Desmond Davis het zich met „Smashing time" aanzienlijk makke lijker gemaakt. In „The girl with the green eyes" van enkele jaren terug heeft hij al de pathetische Rita Tushingham (vooral bekend uit „The taste of honey") samengebracht met de aardse Lynn Red grave en toen waarschijnlijk al de komi sche mogelijkheden van dit duo doorzien. Als twee niet zo groene meisjes uit de provincie laat hij het tweetal naar Lon den, naar de „swinging town" trekken met de bedoeling carrière te maken in Carnaby Street of daaromtrent. Het worden natuurlijk dolle avonturen en wie regisseur Davis na „Het meisje met de groene ogen" (dat hier trouwens als „Haar eerste nacht" werd uitgebracht) voor een poëtisch filmer versleten had, zal nu bedrogen uitkomen. Davis gaat geen kluchtige zee te hoog. Vallen in modder plassen, smijten met roomtaarten, elkaar onderspuiten via verfsproeiers, het zijn die oude kluchteffecten die hij als nieuw lanceert. Zelfs het dwarszitten van een te onstuimige minnaar door een laxeer middel in zijn whisky te mengen, rekent Desmond Davis nog tot de geoorloofde filmgrapjes. Enfin, aan lachen geen gebrek in deze evocatie van een modern Londen vol dwaze ontwerpers, bizarre fotografen en mini-minirok dragende meisjes, een situa tie die eigenlijk al weer een beetje aan het aflopen is. Maar houdt maar eens per speelfilm de snel wisselde modegril len en leefpatronen bij. Je loopt bijna altijd minstens een half jaar achter en dat is lang genoeg om van het minirokje een Bonniejurk te maken. Charles Boost ADVERTENTIE Goud - j^iluer - 3forlo$e-> - ZHeltwn'^leet Gr. Houtstraat 6, Hsariam, Tal. 02500-10616 Met de volgende schepen kan zeepost worden verzonden. De data, waarop de correspondentie uiterlijk ter post moet zijn bezorgd, staan achter de naam van het schip Argentinië ms „Amstelland" (27/5); Australië ms „Riederstein" (27/5); Bra zilië ms „Graveland" (29/5); Canada ms Ornefiell" (29/5); Chili ms „Ceres" (28/5); Indonesië ms „Essen" (28/5); Ned. Antillen ms „Ladon" (28/5); Verenigde Staten ms „Atlantic Song" (29/5) Z.-Af rika (Rep.) m.i.v. Z.-W.-Afrika ms „Se- rooskerk" (29/5). Inlichtingen betreffende de verzendings data van postpaketten geven de postkan toren. HILVERSUM. Een klucht op Ne derland één, Mies Bouwman op Neder land twee. Een TROS-programma op het eerste net. Na Pipo en het journaal de Fami liefavorieten: het sprekende paard Mr. Ed en de Monsters. Dan is het acht uur: tijd voor het journaal. De TROS besteedt de rest van de avond voornamelijk aan de klucht van Mac Neal en Max Ferner „Nacht dienst". Onder regie van Dick Harris, voor het toneelwerk geassisteerd door Johan Kaart, treden er verscheidene Gerenommeerde klurbtsoplers in op: Kaart zelf. Coba Kelling. Bert van der Linden. Hans Boskamn. Henk Molen borg. Rob Milton en Janine van Wely. Niet lang geleden hebben de Duitse kitkers kunnen lachen om de avontu ren van „der müde Theodor", want zo heet „Nachtdienst" eigerlijk. Daarna zendt de NTS de rede uit, die De Gaulle vanavond in Parijs uit spreekt Na het journaal de NTS met een samenvatting van de eerste etap pe van de jaarlijkse wielerkoers voor amateurs, die genoemd is naar de or ganiserende vereniging „Olympia's tour". Tot acht uur op het tweede net een NTS-programma: Pipo, het journaal, het weekiournaal voor slechthorenden »n de weekendrubriek „Open Oog". Na het tweede journaal en de actualitei tenrubriek „Achter het ATieuw" de tweede aflevering binnen een week van „Coronation Street". Wat de rest van de avond betreft: Mies en scène en Uitgerekend. de consumentenru briek met Netty Rosenfeld en Gerrit Eerenberg. Ina van VeenCoba Kelling, Janine van Wely, Johan Kaart en Hans Bos kamp in „Nachtdienst". (Nederland I, tien voor half negen). HILVERSUM. In de tweede uit zending van Openbaar Kunstbezit over „het gat in de beeldhouwkunst" testen we onze eigen ruimtelijke ervaringen aan de hand van de vraag: wat doet een muur ons nu eigenlijk. Een muur is de scheiding tussen binnen en bui ten. De ruimte binnen de muren is „onze" ruimte. Die kun je afpassen en meten. Er is geen misverstand mo gelijk, je weet waar je aan toe bent. Maar de mens is daarmee niet te vreden. De barkeeper niet, die met spiegels aan de muur een suggestie wekt van een veel grotere ruimte dan er eigenlijk is. Zulke voorbeelden zijn er meer; ook voorbeelden waar kun stenaars hebben meegewerkt aan het scheppen van een ruimte-suggestie, an ders dan die van zo-maar een muur. Een muur met een perspectivische schildering. Een muur, zoals Henri Moore die maakte aan het Bouwcen trum in Rotterdam. Muren die door boord zijn. die zelf een sculptuur zijn vol gaten, vrijstaand in een ruimte. Architectuur en stedebouw maken van „het gat" een veelvuldig gebruik. De etalages van een wa^nhuN die een soort trechter vormen naar de in gang toe: voor u het weet bent u binnen donderdagavond Imitatie. Na een jacht over veertig kilo meter zijn in de V.S. een man en een vrouw gearresteerd, die in een super markt 155 dollar hadden "eroofd. Ze hadden eet pistool en een aff igd jachtgeweer onder een deken in hun wagen en in 't tasje van de vrouw wer den foto's van de filmversie Bonnie en Clyde gevonden, benevens een foto van haarzelf in de klassieke Bonnie-pose, met een geweer in de hand. TENTOONSTELLINGEN Frans Halsmuseum (Groot Heiligland 62): Permanente tentoonstelling van werken uit de Haarlemse school van de 16de tot en met de 19de eeuw, waar onder Hals' meesterwerken. Dagelijks van 10 tot 17 uur, zon- en feestdagen van 13 tot 17 uur. Bovendien in het Prentenkabinet: „Een keuze uit de col lectie Van Looy". Vleeshal en Vishal (Grote Markt): „Wer ken in Textiel", expositie van wand tapijten, appliquékleden, en textielplas- tieken van 33 kunstenaars. Dagelijks 10-17 uur en zondags 13-17 uur. Van 26 mei tot en met 21 juli. Bisschoppelijk Museum (Jansstraat 19): Permanente expositie van oude reli gieuze kunst, schilderen, middeleeuw se kunstnijverheid. Dagelijks, behalve op maandag, geopend van 10 tot 12.30 uur en van 13 tot 17 uur. Teylers Museum (Spaarne 16): Perma nente expositie van schilderijen, fossie len, mineralen en historische natuur kundige instrumenten. Geopend op werkdagen, behalve maandag, van 10 tot 17 uur. De eerste zondag van de maand van 13 tot 17 uur. Galerie-t Bakenessergracht 67): Exposi tie van werk van Segui. Dagelijks van 11 tot 17 uur en zondags van 13 tot 17 uur. Tot en met 9 juni. Galerie Drengel Bakkumstraat)Expo sitie van werk van Henk Ames. Maan dag tot en met vrijdag 20 tot 22 uur en donderdag, zaterdag en zondag ook van 13 tot 17 uur. Tot en met 31 mei. Wijkcentrum Schalkwijk (Laan van Angers): Expositie van naaldkunst van Joke Klaase en schilderijen van Jean le Noble. Zaterdag en zondag van 14- 17 uur. Tot 8 juni. Linnaeushof (Bennebroek)Expositie van etsen, monotypes en schilderijen van Jan Campfens en Karin Campfens- Meerman. Cruquiusmuseum (Cruquiusweg, Heem stede) Permanente expositie van his torische stoommachines en grote ma quette van de watersnoodramp van 1953. Maandag tot en met vrijdag van 9 tot 17 uur. Zaterdags van 9 tot 12 uur. Stadskweektuin (Kleverlaan): Gelegen heid tot gratis bezichtiging van de kas sen en bloemgewassen. Woensdags van 14 tot 17 uur en zaterdags en zondags van 10 tot 12 en 14 tot 17 uur. TONEEL Vrijdag 24 en zaterdag 25 mei, Stads schouwburg, 20 uur: Toneelgroep En semble met „Kaviaar of Spaghetti", blij spel van Guilio Scarnicci en Renso Ta- rabusi. Regie: Gilles Légar. M.m.v. Guus Verstraete, Heieen van Meurs, Ine Veen, John Leddy, Elly Weller, Henk Molen berg, Paul van Corcum, Dick Scheffer en Herman Vinck. Dinsdag 78 mei, Stadsschouwburg, 20 uur: De Haagse Comedie met „Veertig ka raat", blijspel van Barillet en Crédy. Vertaling: Alfred Pleiter. Regie: Ko van Dijk. M.m.v. Myra Ward, Ko van Dijk, Georgette Hagedoorn, Guido de Moor. Trins Snijders. Marijke Merckens en Jacques Luyer. Woensdag 29 mei, Stadsschouwburg, 20 uur: Nieuw Rotterdams Toneel met „Mimicry", blijspel van Roger O. Hir- sen. Vetaling en regie: Jules Royaards. M.m.v. Lies Franken en Pim Dikkers. Donderdag 30 mei. Stadsschouwburg, 20 uur: Toneelgroep Centrum met „Slip pers", blijspel van Alan Ayckbourn. Vertaling en regie: Walter Kous. M.m.v. Mary Dresselhuys. Guus Hermus, Ina van der Molen en Jeroen Krabbé. - Vrijdag 31 mei, Stadsschouwburg. 20 uur: Toneelgroep Centrum met „Wanneer heb je mijn moeder voor het laatst ge zien?" van Christopher Hampton Ver taling: Walter Kous. Regie: Peter Oost hoek. M.m.v. Jules Hamel, Ann Hase- kamp, Maria Kok. Wim van der Grijn en Hans Dagelt. AMATEURTONEEL Zondag 26 mei. Stadsschouwburg, 20 uur: Toneelvereniging „Postaal Genoegen" met „Zeg het met bloemen". Maandag 27 mei. Stadsschouwburg, 20 uur: Toneelvereniging Rokato met „Potasch en Perlemoer in conserven". OPERETTE Vrijdag 24 mei, Minervatheater (Heem stede), 20 uur: De Heemsteedse Musi cal- en Operette Vereniging met „De kuise Susanna" van Golbert. M.m.v. het Haarlems Musical Orkest. MUZIEK Vrijdag 24 mei, Concertgebouw, 20.15 uur: HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.20 Socialistisch strijdlied 7.23 Lichte gramm. muziek. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws 8.11 Van de voorpagina 8.15 Z.O. 135. 10.30 Werk-geven en ne men. 10.50 Wegwijs. 11.00 Nws 1102 Meisjeskoor. 11.25 Afrikaanse kroniek. 11.45 Salonorkest. 12.10 Jong talent. 12.26 Meded. voor land- en tuinbouw 12.29 Actueel sportnieuws. 13.00 Nws. 13.11 Vara-varia. 13.15 Tijd voor teen agers. 14.00 Uitlaat: programma voor twintigers. 14.40 Radio Jazz Magazine. 15.00 Cursus muziekluisteren 15.20 Wat biedt de mammoetwet uw kind? Le ung. 15.30 Gramm. muziek. 15.40 Cur sus muziekluisteren. 16.00 Nws. 16.02 Malam Kenangan. 16.30 Opera-aria's. 17.15 Lichte orkestmuziek. 17.25 Radio- weekjournaal. 17.55 S. O. S.-berichten. 18.00 Nws. 18.15 Commentaar op het nws. 18.22 Melodieën-expres. 18.45 Feest der herkenning. 19.30 Nws. 19.35 Artistieke staalk. 20.15 Amusements muziek. 20.50 De Opdracht (hoorspel). 22.00 De Vereniging voor Nederlandse Muziekgeschiedenis. 22.40 SOS berich ten. 22.45 Lichte gramm. muziek. 23.15 Lui luisteren 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Moderne muziek. 7.30 Nws. 7.32 Actualiteiten. 7.45 Moderne muziek. 8.00 Nws. 8.11 Gewijde muziek. 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw. 9.15 Lichte gramm. muziek. 9.30 Verzoekprogram- ma van klassieke muziek. 10.25 Amuse mentsmuziek 10.55 Kunstkroniek. 11.00 Nws. 11.02 Leren leven met de oeku- mene (lezing). 11.17 Klassieke gramm. muz. 11.55 SOS-berichten. 12.00 Lich te pianomuziek. 12.14 Martkberichten. 12.16 Overheidsvoorlichting. 12-26 Med. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 12.50 Zonder gren zen. 13.00 Vliegende schijven. 14.00 P.M.: een weekblad met veel plaatjes. 16.30 Franse les. 17.00 Fluoridering v. het drinkwater. 17.30 Pocketradio voor tieners. 18.30 Nws. 18.45 Actualiteiten. 19.05 Harmonie-orkest. 19.30 Sjook voor de twintiger. 20.00 Verzoekplaten. 22.00 Cursief. 22.30 Nws. 22.40 Overweging. 22.45 Goal23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9 02 Djinn. 12.00 Nws. 12.03 Klein chanson. 13.00 Nws. 13.03 Licht instrumentaal sextet. 13.30 Zuidzee- serenade. 14.00 Nws. 14.03 T(w)ienera- ma. 15.00 Nws. 15.03 Halte. Voor twin tigers. 15.30 Country and Western mu ziek. 16.00 Nws. 16.03 Actualiteiten. 16.07 Lichtvoetig. 17.00 Nws. 17.02-18.00 Hier en nu. BRUSSEL 324 M 12.00 Nws. 12.03 Amusementsprogr. 12.40 Weerbericht. 12.45 Lichte orkest muziek. 12.55 Buitenlands persoverzicht 13.00 Nws. 13.15 Gevarieerd program ma. 17.00 Nws. 17.10 Noord en Zuid Derde concert in de Beethovencyclus 1968 door het Noordhollands Philharmo- nisch Orkest o.l.v. Vladimir Matej. So list: Herman Krebbers (viool), Pro gramma: Ouverture „Egmont"; Viool concert en Symfonie no 7. Zondag 26 mei. Kathedrale Basiliek St. Bavo (Leidsevaart), 11.15 uur: Uitvoe ring van de achtstemmige Mass in g minor met kwartet van R. Vaughan Williams door het Sacramentskoor uit Breda. Zondag 26 mei, Hervormde Kerk „De Hoeksteen (Santpoort-zuid), 15 uur: Concert door organist Steef Oosterbeek en Henk Schipper (sopraan en saxo foon). Programma: Bach, Handel en Marcello. Dinsdag 28 mei, Grote of Sint Bavokerk, 20 uur: Orgelconcert door Hendrik Las- schuit. Dinsdag 28 mei, Frans Halsmuseum (Re- naissancezaal), 20 uur: Voorjaarsconcert door „Musica Liaca", gemengd koor o.l.v. A. Goossens. Donderdag 30 mei, Grote of Sint Bavo kerk, 15 uur: Orgelconcert door Piet Kee. Vrijdag 31 mei. Nieuwe Kerk (Nieuwe Kerksplein), 20.15 uur: Concert door Die Haerlemsche Musyckcamer o.l.v. André Kaart. Solist: Willem Noske (viool). JAZZ Zatredag 25 mei, Concertgebouw (Tuin- zaal), 24 uur: Nachtconcert van Jazz club 9'/i. Poppentheater Merlijn (Hasselaersplein 35), toegang 5 jaar, 14.30 uur: zaterdag 25 mei: „De Sprookjesmolen"; Woens dag 29 mei: „De Toverhoed". DIVERSEN Waagtaveerne (hoek Spaarne-Damstraat): Dagelijks (behalve maandag) vanaf 20 uur geopend. Vandaag, 20 uur: Voor verkiezing van Miss Pinksterblom. Za terdag 20 uur: Optreden van „The Bal- ladeers" (folksongs). Donderdag 30 mei, 20 uur: Litteraire avond door Fr. Her zen. De Ark (Nieuw Heiligland): Iedere avond behalve dinsdag, van 20-23 uur gram- mofoonplatenconcert. Nederland I 10.45 NTS/NOT: Schooltelevisie. 18.50 NTS: Pipo de Clown. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 TROS: M.v son, my son (tv-film) 19.30 The Munsters (tv-feuilleton) 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER Reclame. 20.20 TROS Nachtdienst (tv-klucht). 22.35 Rede De Gaulle. 22.50 NTS: Journaal. 22.55 Olympia's Tour. Nederland II 18.50 18.56 19.00 19.03 19.25 20.00 20.16 20.20 20.45 21.10 22.15 22.20 NTS: Pipo de Clown. STER: Reclame. NTS: Journaal. Weekjournaal voor gehoor gestoorden. Kroniek voor vrijetijdsbesteding Journaal. STER: Reclame. VARA: Achter het nieuws. Coronation Street (tv-feuilleton) Mies en scène. Consumentenrubriek. NTS' Journaal. ZATERDAG 25 MEI Nederland I 14.30 NTS: Teleac: Russische les. 16.00 Nieuws. 16.01 NCRV: Onder de loep: postzegelkroniek 16.20 Abbott en Costello (tv-film). 16.45 Voor de kinderen. i8.50 NTS: Pipo de Clown. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS' Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 NCRV: Kop op, Swiebertje. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER' Reclame. 20.20 NCRV: Reportage over een bezoek aan Canada. 20.45 Stedenquiz 21.55 De Lucy-show. 22.20 De Broederschap van Pinkster gemeenten in Nederland 22.40 Hiei en nu. actualiteiten. 22.55 Evangelie. 23.00 NTS: Journaal. 23.05 Olympia's Tour. Nederland II 17.00 18.50 18.56 19.00 19.03 20.00 20.16 20.20 20.50 21.35 22.25 AVRO: Sportpanorama: Voetbal: Nederland-!- Engeland, oud-internationals. NTS: Pipo de Clown. STER Reclame NTS Journaal. AVRO: AVRO's Regiovizier NTS: Journaal STER Reclame AVRO: P'a Beek-Show Peyton Place (tv-feuilleton) Krontjongen amusements programma NTS' Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 19