VANAF ZONDAG IN HET HOLLAND FESTIVAL Amerikaanse drama-studenten op toernee door West-Europa Herbert Read overleden Breêro's „Lucelle" neemt geen blad voor de mond VAN CAMPEN'S 56.50 Negen Muzen Zondag in Holland Festival Jan den Hartog nu over Koreaantjes Oorlogsbrieven van H. N. Werkman Radio-vrijdag Televisie-vanavond Dürrenmatt en Melle Van Wayenburg: 38 jaar radio ziekenbezoeker TV donderdag TV vrijdag van DONDERDAG 13 JUNI 1968 23 'n Goede tip voor Vaderdag: zeg het met bloemen! Met een royaal boeket. Of een potplant vol kleur. Goed idee! Hij is er vast blij mee. Praktijk Documentaire KLAPPER VAN DE WEEK UITSLUITEND GELDIG OP VRIJDAG EN ZATERDAG (Van onze toneelmedewerker) AMSTERDAM. Vijfenveertig Ame rikaanse studenten hebben zich dinsdag, overigens op een heel vreedzame manier, genesteld in het nieuwste Amsterdamse schouwburgje, het „Theater aan de Am- stel'', dat voortaan onderdak zal bieden aan het Instituut voor Dramatische Kunst van de Universiteit van Amsterdam. Die vijfenveertig zijn studenten van een enigszins overeenkomstig instituut, de „School voor uitvoerende kunsten" van de universiteit van Zuid-Californië, een instelling die als enige ter wereld op leidt in alle takken van dramatische kunst, opera, muziek en film. Zondag avond zal dit studentengezelschap, dat zich „Festival theatre company van de universiteit van Zuid-Californië" noemt, in Amsterdam in het kader van het Hol land Festival zijn eerste voorstelling op het Europese vasteland geven. Daarna blijft het nog tot 6 juli in Nederland om zich ook in Den Haag en Rotterdam te kunnen laten zien. „Wat wij brengen is heel iets anders dan wat men gewoonlijk onder „studen tentoneel" verstaat", vertelde mij John Edward Blankenchip, een der docenten van de school en leider van de huidige tournee. „De studenten van onze drama afdeling, circa honderdvijftig in totaal, zijn voor ongeveer de helft jongelui, die zich voor een wetenschappelijke loop baan op dat gebied bekwamen, en voor de andere helft toekomstige acteurs, ac trices, regisseurs, dramaturgen, decoront werpers, enzovoorts. Vooral voor die laatste groep is de praktijk natuurlijk onontbeerlijk èn daar toe dient ons zogenoemde „experimentele theater". Die naam betekent niet, dat wij voortdurend naar nieuwe toneelvormen aan het zoeken zijn, maar alleen dat de studenten daar gelegenheid krijgen, te experimenteren met hun eigen talent. AI- ADVERTENTIE 813 MALTON (AP) Sir Herbert Read, een belangrijke Engelse dichter en een nternationaal bekend criticus, is van daag in zijn woning in Yorkshire over leden. Hij is 74 jaar geworden. De oor zaak van de dood werd niet bekend ge maakt. maar hij was al drie jaar ziek. Hoewel Read in de eerste wereldoorlog onderscheiden werd voor zijn dapper ge drag, werd hij pacifist, en was één van de belangrijkste supporters van de „ban de bom"-demonstraties op het Londense Trafalgar Square- Hij trad in 1962 uit deze beweging. Read heeft, naast zijn colleges over de poëzie, een aantal boeken geschreven over schilder- en beeldhouwkunst. Sartre. Jean-Paul Sartre heeft in Antwer pen een geding verloren tegen het „Fak keltheater" dat eind 1966 zonder toe stemming zijn toneelstuk „Vuile han den" heeft opgevoerd. Sartre heeft de opvoering van dit in 1947 geschreven stuk verboden, omdat hij het als ver ouderd beschouwt. De Antwerpse rech ter was echter van mening dat het „Fak keltheater" te goeder trouw was ge weest. „Krant". In het Holland Festival wordt op 15 juni in de koninklijke schouwburg in Den Haag de première gegeven van de jeugdtheatermanifestatie ,De Krant' Daarin werken toneelgroep „Arena", pantomimegezelschap „Caroussel" en dansensemble „Scapino" samen. „De krant" is een georganiseerde toneel-hap pening, waarvan de onderdelen in el kaar overlopen, variërend van een speels gedanst „brandverslag" tot een kritische benadering van de strafmaat- verschillen bij de Nederlandse recht hanken. Na Den Haag volgen voorstel lingen in Rotterdam, Zwolle, Arnhem, Dronten, Amsterdam, Groningen en Eindhoven. les wordt daarbij dan ook door de stu denten gedaan: regie, spel, aankleding, belichting, alles. Ook over de stukken, die zullen worden opgevoerd, beslissen de studenten zelf, en wel bij meerderheid van stemmen. Het is soms merkwaardig wat er bij zulke stemmingen uit de bus komt. Uiteraard wel enkele van de allermodernste off-off- broadway-probeersels, maar verrassend veel werk van de meer algemeen geac cepteerde hedendaagse schrijvers, zoals Albee, Beckett, en vooral Pinter. „They love Pinter". Maar ze kiezen ook stukken zoals „Gallantry", een kostelijke parodie op de melodramatische vervolgverhalen van de televisie, in opera-vorm, en „Feif- fer's people", een kleine satirische revue, gebaseerd op het werk van de Ameri kaanse tekenaar-schriivp- Jules Feiffer". „Heeft dat niet tot gevolg dat de klas sieken weinig aandacht krijgen?" „Dat zou zo zijn als we alleen maar ons „experimentele theater" hadden. Maar behalve de vijf produkties per jaar die de studenten zelf ondernemen (waarvoor vijf weken per stuk gerepeteerd wordt en die elk een week lang worden ge speeld), hebben wij per jaar ook nog vier „main-stage productions", die door de do centen van wie de meesten uit het be roepstoneel komen worden geleid. Voor die opvoeringen lezen we uit het hele internationale toneelrepertoire, van „Oedipus" tot „Dood van een handelsrei ziger". van „Lysistrata" tot „Wie is bang voor Virginia Woolf". Aan zulke opvoe ringen werken dan ook alleen de oudere jaars studenten mee." „Woensdagavond 19 juni vertoont u een stuk over de moord op president Kenne dy. Is dat al ergens anders gespeeld?" „Nee, het is een wereldpremière, als ik dat grote woord mag gebruiken. Het heet „Dealey Plaza" en is speciaal voor ons geschreven door Chase Mellen, die in Hollywood voor film en televisie werkt. Hij hoort niet bij onze school, maar hij is voor deze gelegenheid wel meegeko men. Het stuk gaat niet rechtstreeks over de moordaanslag zelf, maar over het Warren rapport" waarin het gerechtelijk onder zoek naar de daders is te boekgesteld en waarop in de V.S. nogal veel kritiek is geweest. Evenals het gedramatiseerde proces tegen professor Oppenheimer is dit een strikt documentair werk, dat deels uit de argumenten van de bestrij ders van het apport bestaat. Er wordt geen conclusie in getrokken, wij hebben geprobeerd, beide standpunten zo zuiver mogelijk tot hun recht te laten komen. We zijn heel benieuwd hoe het Neder landse publiek op dit stuk zal reageren." Na de drie weken in Nederland gaat het gezelschap onder meer naar Londen en van daar naar Edinburgh, waar het in 1966 en 1967 al met veel succes heeft ge speeld. Gesterkt door deze Europese er varingen zal het zich volgend jaar kun nen meten met negen andere universitai re gezelschappen van toneelstudenten, die elkaar dan in de Amerikaanse hoofdstad Washington zullen ontmoeten. (Van onze correspondent) DEN HAAG. Met „Lucelle" zet re gisseur Johan de Meester dit jaar opnieuw een stuk van de zeventiende eeuwse Am sterdammer Breêro als Nederlandse to neelmanifestatie in het Holland Festival. Dit „treur- en blijspelletje", zoals de schrijver zijn werk bescheiden kwalifi ceerde, is echter veel minder bekend dan bijvoorbeeld „De Spaense Braban der" of „Moortje", de Nederlandse toneel manifestatie in het Holland Festival van 1957. Het is zelfs na de gouden eeuw zelden of nooit meer opgevoerd. Misschien vond men daarvoor de toneel situaties, welke Gerbrand Adriaenszoon op gezag van de Franse auteur Le Jars, wiens werk hij „In Nederduytse rijmen oversette", wel te absurd, misschien ook was de humor van Breêro te vrijpostig naar het oordeel van onze graag deftig doende voorvaderen. Want Breêro heeft zich bepaald niet ingehouden bij het her scheppen van „Lucelle". Johan de Meester, momenteel hard aan het werk in de Amsterdamse stadsschouw burg om de voorstelling, waarvan zater dag in Amsterdam de première zal zijn en die zondag in de Haagse schouwburg te zien zal zijn, de finishing touch te geven, zegt er van: „Het is een stuk met een romantisch, absurd karakter, steu nend op een sterke, vitale, hier en daar wat grove humor". Enkele coupures omwille van de speel baarheid en enkele vertalingen van woorden welke wij nu niet meer kennen daargelaten, wordt „Lucelle", de geschie- nis van de rijke bankiersdochter, die op de knecht van haar vader verliefd wordt, in de oorspronkelijke vorm ge- (Van onze correspondent) AMSTERDAM „Een handleiding voor pleegouders van Koreaanse kinde ren". Zo noemt Jan den Hartog voor drie maanden met vakantie in Neder land zijn nieuwe boek „De kinderen", dat begin augustus bij uitgeverij Elsevier zal uitkomen. In dit boek heeft hij zijn persoonlijke ervaringen neergelegd met zijn twee aangenomen Koreaanse dochter tjes Julia en Eva en die van honderd Amerikaanse pleegouders, met wie Jan den Hartog correspondeerde. speeld. Er zijn alleen wat liedjes uit Breê ro's tijd aan toegevoegd. Regisseur Johan de Meester is bij zijn enscenering geassisteerd door decoront werper Jan van der Does die een decor ontwierp, dat zowel voor de thea tervoorstelling als voor de televisie uitzending op 2 juli gebruikt zal kunnen worden door kostuumontwerpster Ellen de Zwart en door Marijke Smit Sibinga en Fonds Eichholt, die muzikale adviezen gaven. Naast Ina van der Molen in de titelrol en Joop Admiraal als haar geliefde Ascagnes spelen in deze Breêro-opvoering Hetty Verhoogt als Margriet, Leo de Har- togh als vader Carpone, Kees Coolen als kapitein en als Adelaer, Wim van Rooy als de vergeefs naar Lucelles hand dingen de baron, Paul van Gorcum als apotheker en verder twee Antwerpenaren: Ward de Ravet als Leckerbeetje en Alex Wilequet als Pannetje Vet. ADVERTENTIE Hedenavond 8.15 uur Concertgebouw N.Ph.O. o.l.v. LUCAS VIS Werken van Weber en Dvorak Bruch-Vioolconcert Solist: PIERRE JETTEUR Entrée 2,50. In de reeks „Privé-domein" van uitge verij De Arbeiderspers verschijnt in okto ber „BRIEVEN VAN H. N. WERKMAN 1940-1945", geredigeerd en verzorgd door J. Martinet. De Groninger drukker-schil- der-graficus Hendrik Nicolaas Werkman werd nog geen maand vóór de bevrijding in 1945 door de SD vermoord, in het zelfde jaar richtte het Stedelijk Museum te Amsterdam een posthume eretentoon- stelling van zijn grafisch werk in. Sinds dien is de belangstelling voor zijn werk steeds groter geworden en de reputatie ervan „internationaler". Werkman wordt in kleine kring echter ook beschouwd als een groot schrijver, al werd er tijdens zijn leven (afgezien van enkele gedichten en enig journalistiek werk) niets in boekvorm gepubliceerd. In dit boek zijn brieven en brieffragmenten bijeengebracht, tussen 1940 en 1945 aan zijn vrienden en kinderen geschreven. ADVERTENTIE Remington Selectric scheerapparaat met regelknop voor 6 verschillende standen. Ook geschikt als tondeuse. Normale prijs f. 98,- Klapper van de week prijs 01 ZAAK WAAR U NU EENMAAL VEEL MEER VOOR VEEL MINDER KOOPT CREMERSTRAAT 69 Radio-T.V. Bandrecorder,enz. en opéén minuutafstnntl DR. SCHAEPM ANSTR A AT 23 Koelkasten, HAARLEM-OOST TEL: 023-14750 tt asmadiines, Stofzu igers enz. Hubert von Meyerink in de titelrol van Frank V". (Nederland I, twintig over acht). HILVERSUM Een spel van Diir renmatt op Nederland één, een pro gramma over de schilder Melle op Ne derland twee. Al enkele malen werd een aange kondigde aflevering van Zonder Tralies uitgesteld. Vanavond zijn de nonnetjes weer aangekondigd. Ze krijgen op het eerste net te kampen met misdaad, want de titel van dit verhaal is „dief stal". Na het journaal en de reclame het wekelijkse televisiespel, ditmaal niet van Nederlandse oorsprong. In de serie „Zomertheater" kocht de KRO verscheidene produkties van buiten landse maatschappijen. De komedie Frank V van Friedrich Dürrenmatt komt van Studio Hamburg. De hoofdpersoon houdt er een soort misdaadsyndicaat op na. Hij gaf zijn onderneming de vorm van een bank, maar de klant, die er zijn geld belegt, kan er voor de volle honderd procent zeker van zijn, dat hij het kwijt is. Frank V en zijn trawanten weten altijd wel een manier te vinden om de cliente le te chanteren en als dat niet lukt, hebben ze nog andere maatregelen ach ter de hand. Het zit Frank overigens niet lekker, dat hij op zo'n oneerlijke manier aan de kost moet komen. Hij raakt in hevige gewetensconflicten, want terwijl hij er tenminste „eerlijk" voor uit komt, dat hij gemeen is, doen veel zakenlieden schijnheilig alsof ze nette mensen zijn, terwijl ze in feite ook maar zwendelen. Hij komt er tenslotte niet meer uit en neemt het kloeke besluit alle sche pen achter zich te verbranden en een andere toekomst op te bouwen. Daarbij heeft hij echter buiten de waard ge rekend, in casu buiten zijn nageslacht. Na dit Duitse stuk nog veertig minu ten Brandpunt. Na Barend en het eerste journaal, de reclame en het gewestelijk journaal op het tweede net een nieuwe VARA- quiz en wel „Wat doe ik voor de kost". Het is eigenlijk een variant op „Wie van de drie", want een panel moet raden, wat het beroep is van een aan tal kandidaten. De VARA doet een snuifje voorlichting door dit amuse mentsgerecht door aansluitend telkens iets te laten vertellen over het beroep, dat geraden had moeten worden Spel leider is de Amsterdamse journalist Jaap Koopmans, het forum bestaat uit Jeanne Roos, Ingrid Stork, B. Levi en Erik Ezendam. Na het journaal vijfentwintig minu ten Coronation Street, waar nu Kerst mis zo ongeveer voor de deur staat. Dan het kleurenprogramma „Haar- Hem". In Trend '68 zal verteld wor den over de mode in Zuid-Frankrijk, verder informatie over oog-make-up, over natte haren na het zwemmen en tenslotte over blommetjes op balkon netjes. Voor jong en oud is het volgende programma bestemd: een optreden van de New Christie Minstrels. De groep van die naam bracht enkele jaren ge leden ook een bezoek aan Amsterdam. De VARA maakte toen in de Expohal opnamen voor twee televisieprogram ma's. Van die New Christie Minstrels is niets meer over. Alle negen leden zijn nieuw. Henk de By brengt hierna iets ge heel anders: een kunstprogramma, ge heel gewijd aan het werk van de on langs zestig jaar geworden schilder Melle. Een kerkelijk half uur sluit het programma van de donderdag af: „Raakpunten of Kraakpunten?" met als ondertitel „Wat is nou het christe lijke in christelijke opvoeding?" Ouders, geven hun mening over het katholieke onderwijs, de eerste com munie, de mis en dergelijke als ont moetingspunten tussen kerk, religie en gezin. Frans Wijsen heeft voorts een gesprek over dit onderwerp met staf leden van het Katholieke Bureau voor Geestelijke Volksgezondheid in Utrecht. (Van onze correspondent) HILVERSUM. Zoals wij gisteren hebben gemeld, zal Alex van Waven- burg zijn werk voor de KRO-zieken- rubriek „De Zonnebloem" beëindigen. In november 1930 38 jaar geleden begon de radiocarrière van Alex van Wayenburg. In Nijmegen geboren wilde hij na de HBS aan het toneel, maar dat mocht niet van zijn ouders. Dan maar in de journalistiek, en daar in was hij zowel los als vast (bij diverse kranten) actief. Toen hij hoor de dat de KRO een omroeper zocht, ging hij solliciteren en mocht meteen beginnen. Daarmee werd hij de eer ste echte omroeper van de jonge KRO en dat bleef hij tot de oorlogsjaren. Toen al verzorgde hij eenmaal in de week een ziekenprogramma van een half uur. In de oorlog kwam hij .ge makkelijk" van zijn radiowerk af. om dat hij ernstig ziek werd. Eerst viel hij van het dak van zijn garage en liep een schedelbasisfractuur op, daar na bracht een infectie hem op de rand van het graf. In 1945 zette Alex van Wayenburg de „Zonnebloem" op. Niet direkt voor de KRO. eerst voor Radio Herrijzend Nederland, waar hij samen met Wim Quint dagelijkse uitzendingen van een half uur verzorgde. Daarbij ging hij zeer oecumenisch te werk. „Maandag was de Zonnebloem christelijk, woens dag vrijzinnig, donderdag katholiek en vrijdag humanistisch en daar moesten we wel de hand aan houden, anders kregen we klachten Na een jaar ging Van Wayenburg met de „Zonnebloem" en Quint over naar de KRO. Wim Quint ging zich echter ook met andere dingen bezig houden en vond uiteindelijk zijn be stemming op de jeugdafdeling. Tot 1948 bleef de „Zonneblpem" vervolgens een eenmanszaak: toen werd mejuffr. Joke Eikhoudt zijn rechterhand, en dat is zij nu, twintig jaar later nog steeds. De „Zonnebloem" was toen een pro gramma dat drie tot vier maal in de week te horen was: op alle uitzend dagen van de KRO, maar sedert vijf jaar niet meer op zaterdag. Op die (vrije) zaterdag heeft de „Zonne bloem" plaats moeten maken voor Djinn-Djinn. Nu is het radioziekenbezoek drie maal in de week (maandag van elf tot half twaalf, donderdag en vrijdag van elf tot twaalf) te beluisteren. In totaal zijn er incl. honderdzeven uitzendin gen voor Herrijzend Nederland biina vijfduizend zonnebloempjes (luister dichtheid tussen de kwart en een half miljoen) geweest. Een bepaald stra mien voor zijn programma heeft Van Wayenburg nooit nagestreefd. „Het is met zijn tijd meegegroeid, en dat kan ook niet anders, omdat de actualiteit altijd in de „Zonnebloem" een woord je meespreekt". „De „Zonnebloem" heeft nooit zijn improviserende karakter verloren" zeg Alex van Wayenburg. „De mensen moeten niet denken dat ik ooit met een netjes uitgetikte of geschreven tekst werk. De „Zonnebloem" is altijd live geweest, behalve de buitenopna men dan. Vroeger waren die ook rechtstreeks, maar daar zijn we van af gestapt. Die programma's in zie kenhuizen of sanatoria, duren twee tot drie uur en daar moeten we twintig minuten uithalen. Bandopnamen en montage zijn dan onontbeerlijk". Onnoemelijk veel mensen hebben in die 23 jaar medewerking aan de „Zon nebloem" verleend. Een aantal arties ten begon zijn carrière in dit program ma en daarvan is Jules de Corte de bekendste. Andere namen: Corry Brok ken, Jacques van Kollenburg, Harry Holtman, Egbert van Paridon, Eddy Startz van de wereldomroep. Joop Do- derer, Maja Bouma, Tobi Rix, Ru van Veen, Eddv Christiani, Tony Huurder man. De leiding van de „Zonnebloem" is overgegaan in handen van de 26-jari- ge Brabander Wil van Neerven, die in mei 1967 als assistent van Van Wayenburg in dienst van de KRO kwam. HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Lichte gramm.muziek. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Lichte gramm.muz. 8.50 Morgenwij ding. 9.00 Fragmenten uit Russische opera's. 10.00 Voor de kleuters. 10.20 Arbeidsvitaminen. 11.55 Beurs. 12.00 Blik op de wereld. 12.26 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.29 Voor de land bouw. 12.29 lichte orkestmuziek. 12.49 Praatje. 13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten. 13.20 Klassiek strijkkwartet. 14.00 Con sumentenrubriek. 14.10 Dansorkest. 14.30 Levensbeschouwing. 15.00 Latijns Amerikaanse muziek. 15.20 Wat moet er van de Unctad worden?, lezing. 15.30 Amateurkoren. 16.00 Nws. 16.02 Thuis. 16.45 Hedendaagse kamermu ziek. 17.40 Inform. 17.55 SOS-berich- ten. 18.00 Nws. 18.16 Berichten. 18.20 Uitzending van het G.P.V. 18.30 Hee, een programma voor onvolwassenen. 19.00 Jazz-rondo. 19.20 Uppsala '68: ge rechtigheid en vrede, (lezing). 19.30 Nws. 19.35 Criterium. 20.00 Jazz. 20.45 Theologische gesprekken. 21.00 Moder ne muziek. 22.30 Nws. 22.40 SOS-be- richten. 22.45 Actualiteiten. 22.55 Pret tig weekend. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Modern platenprogramma. 8.30 Nws. 8.32 Vakantietips. 8.45 Voor de huisvrouw. 9.40 Schoolradio. 10.00 Klas siek en modern platenprogramma. 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken. 11.55 SOS-berichten. 12.00 Van twaalf tot twee. 14.05 Schoolradio. 14.30 Musiësa 15.00 Operaconcert. 15.30 Nwe platen programma. 16.30 Voor de tieners. 17.20 Sport. 17.50 Actualiteiten. 18.00 Moderne muziek. 18.30 Nws. 18.46 Ac tualiteiten. 19.00 Wereldpanorama. 19.10 Gevarieerd programma. 21.00 Vader Sergej, (hoorspel). 21.45 Wals muziek. 22.00 Hoorspel. 22.30 Nws. 22.40 Cabaret. 23.00 Radio-Rodeo. 23.45 Actualiteiten. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Klink-klaar. 11.00 Nws 11.03 Micronotities. 12.00 Nieuws. 12.03 Agent 000 13.00 Nws. 13.03 Hans Kem. na. 13.30 Help. 14.00 Nws. 14.03 Actua liteiten. 14.13 Licht platenprogramma. 15.00 Nws. 15.03 Muziekkantjes. 16.00 Nws. 16.03 Operette. 17.00 Nws. 17.02 Actualiteiten. 17.05-18.00 Tussen 10 plus en 20 min. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Gramm.muziek. 12.05 Praatje. 12.15 Lichte muziek. 12.40 Weerbericht. 12.48 Gramm.mu ziek. 12.55 Buitenlands persoverzicht 13.00 Nws. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nws. 14.03 Gevarieerd platenprogram ma. 15.00 Nws. 15.03 Licht muziekpro gramma. 16.00 Nws. 16.03 Beurs. 16.09 Lichte en dansmuziek. 17.00 Nws. 17.15 Franse volksliederen. 17.45 Amuse mentsmuziek. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesport. 18.30 Gramm.muziek. 18.35 Tips voor het verkeer. 18.40 Gramm.muziek. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken, 18.55 Gramm muziek. 19.00 Nws. 19.40 Gramm.mu zk. 19.45 Echo's uit natuur. 20.00 Volks liederen. 20.30 Amusementsprogram ma. 22.00 Nws. 22.15 Dansmuziek. 23.40 Nws. Nederland I 18.50 NTS Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS Journaal. 19.03 STER Reclame. 19.06 KRO: Diefstal (tv-feuilleton). 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS Journaal. 20.16 STER Reclame. 20.20 KRO: Frank V, komedie van Friedrich Dürrenmatt. 22.15 Brandpunt 22.55 NTS- Journaal. Nederland II 18.50 18.56 19.00 19.03 .19.25 20.00 20.16 20.20 20.45 21.15 21.40 22.05 22.35 NTS: Barend de Beer. STER: Reclame. NTS: Journaal. Van gewest tot gewest. Wat doe ik voor de kost? (q uiz-programma) Journaal. STER Reclame. VARA: Coronation Street (tv-feuilleton). HaarHem New Christy Minstrels. Melle en zijn fantastische wereld (reportage) KRO/RKK Wat is nou het christelijke in christelijke opvoeding?gesprekken. NTS: Journaal. Nederland I 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER Reclame. 19.00 NTS Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 NCRV: Rodeo. 19.56 STER Reclame. 20.00 NTS- Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Actualiteitenrubriek. 20.45 Weet je nog wel 21.45 De gevangene (tv-feuilleton). 22.35 Liturgische liederen. 22.45 NTS: Journaal. Nederland II 18.50 18.56 19.00 19.03 19.25 20.00 20.16 20.20 20.30 21.10 21.30 22.20 NTS Barend de Beer. STER Reclame. NTS- Journaal. Weekjournaal voor gehoor gestoorden. Tips voor het vrije weekend. Journaal. STER: Reclame. TROS Anjer-Actie. Olie onder de golven. Vrij worstelen. Hel zeeparadijs (reportage). NTS' Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 23