ACHT KEER „HARLEKIJN" IN HAARLEM Herman van Veen wil het publiek een plezierige avond bezorgen Caret Brons deed weinig eer aan Zwolle's orgel Nederlands Kamerkoor zong Bach en Scarlatti HOL Uhb Amerika-films in Krasnapolsky „The thin man Londense tiener Relletjes in Venetië ftfllLMto FtS I|HV Televisie-vanavond Radio-donderdag TV woensdag TV donderdag WOENSDAG 19 JUNI 1968 13 Begin Ai tegen maag- en darmstoornissen Charles Boost W. J. Lukkenaer P. Zwaanswijk „Nederlands Vokalisten Ensemble opgericht (Van onze kunstredacteur) UTRECHT. „In Haarlem begon de victorie", zegt Herman van Veen, drie- en twintig jaar, musicus, cabaretier en leider van „Harlekijn". In december een slecht bezochte maar goed gerecenseerde voorstelling in de Haarlemse schouwburg. In maart veel meer publiek in dezelfde zaal. Een toegejuicht tv-optreden, daar na meestal een volle zaal. Donderdag keert hij voor een serie van acht voorstellingen naar Haarlem terug. „Ik ga tien dagen in Haarlem wonen", zegt hij als er onder ons gesprek wordt opgebeld. Hoe is het begonnen? „Ik heb als kind altijd theater gemaakt. Kijkdozen, circusjes op straat, en dat ging door op de lagere en de middelbare school. Onbewust heb ik daarvan ver schrikkelijk veel geleerd. Toen ik van school kwam, heb ik geaarzeld tussen to neel of muziek. Ik vond muziek exclusie ver. Na anderhalf jaar op het Utrechtse conservatorium merkte ik, dat ik enter tainer wilde worden. Ik voelde me hele maal niet thuis in de wereld van de klas sieke muziek. Een symfonie van Mozart bijvoorbeeld, dat is een tintelend iets. Ik kan daar niet stil bij blijven zitten. Dan ga ik iets doen en wat ik dan doe, dat is vaak iets waar de mensen om moeten lachen". U hebt geen spijt van die conserva torium-opleiding? „Voor mij was het bijna de ideale oplei ding. Analyse bijvoorbeeld van een sona te of symfonie, dat is eigenlijk het hele programma. Rustpunten, overgangszinnen thema's. Ik leerde ook bewegen op mu ziek, een melodie uitbeelden met het lich aam en ook de statische elementen, de harmonieën." Is een opleiding voor cabaret nood zakelijk? „Een toneelschool, een akademie, een conservatorium of een kleinkunstopleiding kunnen goed vakmanschap nooit garande ren. Ik wil niet zeggen dat die scholen slecht zijn, maar er zijn zoveel groten die nooit op school hebben gezeten. Som mige mensen moeten nu eenmaal alles individueel doen. Die kunnen het in een klas niet leren, of ze kunnen het al, dan hoeven ze het niet te leren. Voor mij was het conservatorium wél nodig. Al was het maar dat ik me bewust werd van het aanwezige talent. Als je bijvoor beeld aanleg hebt voor een romantische toon op de viool, wordt zoiets daar ont wikkeld. En dan de kennis van wat er te koop geweest is in het verleden. Dat bespaart je tijd, je hoeft het niet alle maal zelf te ontdekken. Ik zie nu geen verschil meer tussen wat voor kunst dan ook. Het heeft allemaal dezelfde basis, dezelfde principes". Hoe bent u beroeps geworden? „We begonnen als troubadours met een programma dat we konden metamorfose ren naar gelang het publiek waarvoor we optraden. Op een gegeven moment zijn we daarvan afgestapt en hebben wé ons tot het hele theaterpubliek gewend. Het was wel nog altijd een parodie op de klassieke muziek, maar zo gemaakt dat die alge meen begrijpelijk was. We zoeken het nu meer in eenvoud, vroeger wilden we toe- (Van onze muziekrecensent) ZWOLLE In 1963 kwam de stich ting tot stand ge naamd „Schnitger- prijs Zwolle" die zich ten doel stelde culturele activiteiten te ontplooien rond om de grootste schepping van Arp Schnlt- ger en zijn zonen, teneinde dit orgel de zijn toekomende plaats in te laten nemen in de nationale muziekcultuur. Uit deze „toelichting" in het programma van het Schnitgerconcert blijkt wel dat de Zwolle naren aannemen dat iedereen ervan op de hoogte is wie Schnitger was en dat zij in hun Grote Kerk een Schnitger-Orgel hebben. Als u dit niet wist, behoeft u het zich niet aan te trekken, want tijdens de generale repetitie voor het concert is mij gebleken, dat zelfs nauwverbonden mede- ADVERTENTIE (Van een onzer verslaggevers) AMSTERDAM. Woensdagavond om acht uur vertoont de Amsterdamse Ciné- club in de grote zaal van hotel Krasna polsky aan de Dam in Amsterdam films over de Verenigde Staten. Onder andere de Europese première van een filmpje over Stokeley Carmichael, dat in Neder land is afgewerkt, en een gefilmd inter view met A de Swaan, die in Amerika woont. Door een aantal linkse organisa ties, waaronder de P.S.P. en de Socia listische Jeugd, is een forum samengesteld dat zal worden geleid door Jan Rogier van Vrij Nederland. Dr. Matthijssen zal spreken over de psychologie van het ge weld. Drs. Benthem van de Berg, zojuist terug uit de VS, zal vragen beantwoor den. De toegangsprijs, inclusief het lid maatschap van de Cinéclub, nodig voor deze besloten avond, bedraagt 2,50. werkers geen idee hadden omtrent dit fabuleuze orgel. Arp Schnitger was een Duitse orgel bouwer. die leefde van 1648-1719 en zijn zoons, Hans Jürgens en Franz Casper, bouwden in 1721 het orgel in de St. Mi chaels- of Grote Kerk te Zwolle. Het is een wereldberoemd orgel geworden en het is duidelijk, dat de zoons door hun vader terdege in het vak werden ingewijd. Na het instellen van de Schnitgerprijs kwamen verscheidene waardevolle com posities voor dit orgel tot stand. Albert de Klerk, de Haarlemse Stadsorganist, voltooide in 1967 een Concerto voor orgel en koperblazers ter ere van dit instru ment. Het vorig jaar organiseerde de Stichting „Schnitgerprijs Zwolle" een internationa le orgelcompositieprijsvraag, waarvoor veertig composities werden ingezonden, afkomstig uit twaalf landen in en buiten Europa. De jury wees eenstemmig de prijs toe aan de Nederlandse componist Carel Brons voor diens werk „Prismen". Dit bekroonde werk werd gisteravond ten doop gehouden door Charles de Wolff, die tevens als dirigent de leiding had van het gehele concert. CAREL BRONS (geb. 1931), die sinds 1959 verbonden is aan de VARA als hoofd van de muziekdienst, schrijft in zijn toe lichting bij „Prismen": „De relatie tussen de klank van het orgel en de ruimte die het bespeelt is voor mij een fascinerend uitgangspunt bij het componeren van mijn orgelwerken. Het is de bedoeling dat „Prismen" een muzikaal contrastrijk ge beuren oproept. Voor mij wordt het dat, als ik luister naar het orgel en naar de ruimte zoals die op het instrument rea geert". Tot mijn spijt moet ik zeggen, dat ik geen contrasten heb kunnen opmerken ook weet ik niet hoe de ruimte erop ge reageerd heeft, want ik ben geen ruimte vaarder. Ik kan alleen zeggen, dat ik ge hoopt had kennis te maken met de prach tige klankschakeringen die op dit orgel mogelijk zijn en dat ik daarin hevig werd teleurgesteld. Het zou natuurlijk eenvou dig zijn om te simuleren dat ik het in- irukwekkend vond, of dat ik diep getrof fen was door de contrastrijke gebeurte nissen, maar ik moet u bekennen dat er niets met mij gebeurde. De Psalmensymphonie van Strawinsky, die werd uitgevoerd door het Koor van de Nederlandse Bachvereniging en het Noordelijk Philharmonisch Orkest, wordt ook ten gehore gebracht op 2 juli in Haarlem ter gelegenheid van de opening van het Internationale Orgelconcours. Een bespreking van deze Haarlemse uitvoe ring lijkt mij plaatselijk meer op haar plaats". Niettemin lijkt het mij moeilijk om dan de voortreffelijke uitvoering on der leiding van Charles de Wolff te over treffen. J. H. MOOLENIJZER Herman van Veen standen. Eenvoud is veel geraffineerder. Met wie werkt u samen? „Vijf musici zijn in vaste dienst van Harlekijn. De pianist Laurens van Rooven met wie ik altijd ben opgetreden. Gerard Stellaard, die ontwikkelt zich tot een van de beste Nederlandse arrangeurs. Tonnie Koning, de drummer, die komt uit het beatwezen, maar hij is ook conservatori um-leerling. De fluitist Erik van der Wurf en de bassist Bert Ducaat. Ze maken een soort muziek dat opvalt. Die krijgt ook altijd aandacht van de pers. We zijn stuk voor stuk klassieke musici met jazz-nei- gingen". Hoe ziet uw programma in Haarlem er uit? „Het is een combinatie van beweging, muziek en tekst, allemaal humoristisch, met een paar grote klappers. Ik wil niet uitsluitend rottigheid, ik wil de mensen een plezierige avond bezorgen. Toch begin ik langzamerhand wel een paar dingen te zeggen. Volgens het schema: vermaak, terugduiken in de werkelijkheid, weer ver maak. Als je uitsluitend rottigheid brengt zie je het niet meer. Ik breng een nieuw liedje van Jules de Corte, over de doden uit het verkeer, uit Vietnam en hoe ze in de hemel aankomen. Bezinnend. Wat kun je aan zo iets als Vietnam doen? Je bent machteloos". U zingt dus ook liedjes van anderen? „Ja, anderen kunnen vaak veel beter zeggen wat ik bedoel. Als ik- iets bedenk en ik vind het dan kant en klaar bij voorbeeld bij Jean Ferrat, waar ik onge lofelijk van onder de indruk ben, dan kun je zo'n stuk goud toch niet aan de kant laten liggen". Wat wilt u bij het publiek bereiken? „Ik roep graag herinneringen wakker. Die herkenning die je merkt, de wissel- (Van onze filmcriticus) AMSTERDAM „The thin Man", de film die de NTS vanavond op uw beeldscherm brengt, is 35 jaar oud en heeft in die lange periode, die de meeste films niet overleven, toch nog veel van zijn oorspronkelijke charme behouden. Men mag in dit verband zelfs wel van een klassieke comedie spreken, want na zoveel jaren heeft de reputatie van „The thin Man" bijna legendarische vormen aangenomen en wordt deze „murder-comedy" nog al tijd als voorbeeld van het genre ge noemd. Merkwaardig genoeg wordt de film uitgebracht op het ogenblik dat er van een hernieuwde belangstelling voor de detectiveschrijver Dashiel Hammett sprake is, de auteur die de stof lever de voor een succesvolle filmreeks. Want „The thin Man" sloeg in 1934 zo sterk aan, dat er al gauw een ver volg op gemaakt werd, „After the thin Man", wat het begin werd van een reeks, die in 1947 met „Song of the thin Man" afgesloten werd. Dat succes kwam niet in de eerste plaats door Dashiell Hammett, die nog al vrij geïnterpreteerd werd door regisseur W. S. van Dyke, maar voor al dank zij het optreden van William Powell als privé-detective Nick Char les en Myrna Loy als zijn vrouw en door de „sophisticated" dialogen die hun in de mond werden gelegd. Ter wijl William Powell tot dan voorname lijk „bad guys" had gespeeld en Myrna Loy vooral Oosterse verleiding had moeten geven, bleek de combinatie een verrukkelijk echtpaar op te leveren van een achteloze chique en met een moderne wijze van omgang, die bij zonder komisch werkte. De vrijblijven de avonturen die ze bovendien be leefden bij het oplossen van een ge heimzinnige moord en een niet min der mysterieuze verdwijning, verhoog den door hun contrasterende werking de humor van hun gesprekken en ver dere belevenissen. In ieder geval bracht de film destijds een nieuw element in de filmcomedie, dat ook nu nog gewaardeerd zal kunnen worden. SPANJE werkt hard aan het vervol maken van zijn radio- en televisienet. Dit jaar zullen 46 radiostations in ge bruik worden genomen. HILVERSUM Op het tweede net een programma over een meisje, dat naar Londen gaat en een herhaling van een serie over de landen rond de Mid dellandse Zee in bijbels perspectief. Het avondprogramma tussen zeven en acht bestaat op het eerste net be halve uit Barend en de nieuwslezer uit „Nieuwe avonturen van De Drie Mus ketiers" en de rubriek „Persoonlijk" over een politieke figuur. Na het jour naal de zendtijd voor politieke partijen, waarin ditmaal het Gereformeerd Po litiek Verbond aan bod komt. Dan de hoofdfilm. Na het laatste nieuws een aflevering van Openbaar Kunst bezit, de herhaling van de eerste af levering van de reeks over het gat in de beeldhouwkunst. Op het tweede net een KRO-pro- gramma, dat begint met een kort teken filmpje en dan verdergaat met de twee de tenniswedstrijd tussen profs, spe ciaal georganiseerd (en volgens voor deze afval competitie ontworpen spel regels gespeeld) door de Amerikaanse televisie. De ontmoeting van vanavond gaat tussen Butch Buchholz en Cliff Drysdale. Hans Kramer levert weer Nederlands commentaar. Na het journaal van acht uur een kort muzikaal programma met de Rosy- Singers. De groep, die van Duitse oor sprong is, maar waarin behalve twee Duitsers ook een Amerikaan, een Hon gaarse en een Israëlische meezingen, brengt bekende liedjes uit verschillen de landen. Het volgende programma komt uit Engeland. Het is een „fantasie", geba seerd op feiten, geschreven door Pa tricia Lagone en Patrick Garland. Sarah is een achttienjarig meisje, dat is geslaagd voor haar eindexamen en nu haar geluk in Londen gaat zoeken. Ze is knap en intelligent en treedt de onbekende wereld moedig en vol ver wachting tegemoet. Londen blijkt ech ter anders dan zij zich had voorge steld. Hoe reageert zo'n meisje op haar nieuwe omgeving? Wat denkt ze van de vrienden die ze daar krijgt? De fei ten zijn verzameld door de moeder van zo'n soort meisje; de rol van Sarah wordt gespeeld door een Londense tiener. Het slot van de avond wordt gevormd door de eerste aflevering van een serie, die ook al in 1965 werd uitgezonden, „Reise in die früh-christliche Welt". Prof. dr. F. G. L. van der Meer schreef zes programma's voor de Oostenrijkse televisie, die een filmploeg een reis liet maken door het gebied rond de Mid dellandse Zee. werking met het publiek, dat is het mooi ste wat er is. Het publiek moet reageren, al is het maar met stilte. Je plant het helemaal, je maakt als het ware een schema op reacties". U bent niet bang van tv? „We leven niet in 1936. De artiest van deze tijd moet, vind ik, gebruik maken van de t.v. en niet in geringe mate ook. Frank Sinatra bijvoorbeeld, die is hele maal niet bang dat de mensen niet naar het theater komen als ze hem op t.v. hebben gezien. Hij brengt een nieuw lied juist eerst op de buis. Het is daar tot ze doorgedrongen dat „live" iets heel an ders is. Theater, dat is uit-zijn. Is cabaret vor u een vak? „Voor mij persoonlijk is het belangrijk ste: mezelf te zijn op het toneel. Dan alleen lukt het. Volgens mij kun je niet over „het vak" spreken. Ik heb zoveel lessen gehad van: zó moet je het doen, en dan ging het toch pas, als ik mezelf "in de gevraagde situatie had verplaatst. Je moet het zelf doen. Als ze het over het vak" hebben, gaan ze vaak uit van vak foefjes. Je leert natuurlijk wel een basis techniek, maar de uitwerking is strikt persoonlijk. Als Kan, Hermans en Sonne- veld het over „het vak" hebben, zijn dat volgens mij in werkelijkheid drie vak ken". Nog even de politiek „Ik zei al, je voelt je machteloos. Als één man het recht heeft om te doden of het doden te staken, zoals in Vietnam, dan vind ik dat waanzinnig, ongelofelijk. Maar je kunt er niets aan doen". VENETIË (Reuter). Rond driehon derd man van de Italiaanse oproerpolitie hebben gisteravond in Venetië zonder on derscheid ingeranseld op een menigte toe risten en linkse studenten, toen een groep van circa vijftig studenten probeerde een rode vlag te hijsen tegenover de kathe draal op het San Marco-plein. Vele stu denten en toeristen, onder wie ook enkele meisjes, werden bont en blauw geslagen en een man, naar men aanneemt een Franse toerist, zakte bewusteloos in elk aar. Volgens de politie is er niemand ge- Eerder op de dag hadden studenten vreedzame betogingen gehouden tijdens de voorbezichtiging van de Biennale, die zij brandmerkten als een realisatie van een burgerlijk monopolie en vercommer cialisering van de kunst. Er verscheen toen een sterke politie macht om eventuele onlusten de kop in te drukken. Het Zweedse paviljoen en de zaal waar de Franse kunstenaar Ko- walski zijn werk tentoongesteld had, wer den daarop uit protest gesloten. Kowalski prikte een grote foto van een Franse politieman, in actie tijdens de recente relletjes in Parijs, op de muur voor de ingang van de zaal. (Van onze muziekrecensent) AMSTERDAM Het Nederlands Ka merkoor heeft op het Holland Festival concert, dat dinsdagavond in de Thomas- kerk te Amsterdam werd gegeven, litur gische werken van Johann Sebastian Bach en van Alessandro Scarlatti ten gehore gebracht. VAN BACH vertolkte het koor onder leiding van zijn dirigent Felix de Nobel en met medewerking van het Nederlands Kamerorkest en de organist Albert de Klerk de indruk wekkende vocaal-in strumentale koraal compositie „O Jesu Christ, meins Lebens Licht" en het motet „Der Geist hilft unser Schwachheit auf", waarvoor de partijen van de orkestbege leiding door Bach en door Bach's zoon Carl Philipp Emanuel geschreven zijn. Het was dus verantwoord dit motet met de begeleiding van het Nederlands Ka merorkest uit te voeren. Felix de Nobel liet deze werken ver tolken in een „abstract" muzikale inter pretatie. In een volstrekt gelijkmatige voortgang ontplooide zich „O Jesu Christ", gedragen door een nauwgezet gehand haafd metrum als een gestaag voortgaan de klankenstroom, die gekenmerkt werd door de melodische en harmonische orde van de stemmen-structuur. Verfrissend levendig klonk hierna het dubbel-korige motet in een snelle gang totdat het afsluitende „Du heilige Brunst" weer de bezonkenheid bracht van het vrome, van geloof getuigende woord, waarvan de muziek bij Bach vrijwel steeds de essentie tot uitdrukking brengt. Behoudens een enkele uitzondering bleek de relatie van muziek en woord wel geheel anders uitgevallen te zijn voor het derde werk, dat op deze avond tot uitvoering kwam: de „Messa di Santa Cecilia" van Alessandro Scarlatti. Het viel vaak moeilijk om de betekenis van de tekst te blijven beseffen bij de combina tie met de muziek, die afgezien van over dadige uiterlijkheden op zich zelf zeker gewaardeerd kan worden. Ik denk hier bijvoorbeeld aan het Kyrie, waarvan de zin moest wijken voor de plezierige op pervlakkigheid der muziek. Het Nederlands Kamerkoor heeft zowel de composities van Bach als die van Scarlatti uitnemend gezongen. Als een der sublieme hoogtepunten zou ik het Credo uit de mis willen noemen, waar van de vertolking alle voortreffelijke kwaliteiten van de koorleden en ook de instructieve bekwaamheid van de diri gent overtuigend aantoonde. De samenwerking van het Nederlands Kamerorkest was voorbeeldig en ook het orgel, met vaardige hand bespeeld door Albert de Klerk, bleek een factor van betekenis voor de uitvoeringen. ADVERTENTIE DEN HAAG. In den Haag is opge richt het Nederlands Vokalisten Ensemble dat zich voornamelijk toelegt op de oude polyfonie en de moderne muziek ia 1900. De artistieke leiding berust bij de bas Chris Verhoog, die ook deel uitmaakt van het ensemble. Het wordt voorts gevormd door de sopranen Thea Ekker-v. d. Pas en Ank Reinders, de alten Martha van Kerkhoff en Rijkje Wolleswinkel, de te- nore Henk Meyer en Bart Ravesteyn, en de bas Henk van den Brink. —HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Lichte gramm.muziek. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Lichte gramm.-muziek. 8.50 Morgen wijding. 9.00 Moderne muziek. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitami nen. 11.55 Beurs. 12.00 Nederlandse volksliederen. 12.26 Meded. voor land en tuinbouw. 12.29 Lichte gramm.-mu ziek voor oudere luisteraars. 13.00 Nws 13.11 Radiojournaal. 13.30 Muzikale toeristenroute. 14.30 Sperrstund 'IS: klankbeeld over Hans Moser. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.02 Scha keringen. 17.00 Klankbeeld over Naar- den. 17.55 S.O.S.-berichten. 18.00 Nws. 18.16 Radiojournaal. 18.20 Uitzending van de C.H.U. 18.30 Dansorkest. 19.00 Gesproken brief. 19.05 Jazz-Spectrum. 19.30 Nws. 19.35 Kerk veraf en dicht bij. 19.40 Avondgebed. 20.05 Kunstru briek. 20.30 Klassieke muziek. 22.00 Amusementsmuziek. 22.30 Radiojour naal. 22.55 Semi-klassieke muziek en moderne liederen. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Klassieke en moderne grammo- foonmuziek. 8.30 Nws. 8.32 Vakantie- tips. 8.45 Voor de huisvrouw. 10.00 Wat heeft dat kind? 10.20 Muziek uit de Barok. 11.00 Nws. 11.02 Voor de zie ken. 11.55 S.O.S.-berichten 12.00 Lichte gramm.-muz. 12.26 Meded. voor land en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actuali teiten. 12.50 Parasolasido. 13.30 Muset te orkest. 13.45 Tranen van God, ra diodocumentaire over Agua de Dios, het dorp van de 5000 vergeten melaat sen. 14.30 Klassieke muziek. 15.00 Her vormde Godsdienstige uitzending. 15.30 Hobby's en liefhebberijen. 15.50 Goede raad in avontuur, (lezing). 16.00 Nws. 16.02 Klassieke kamermuziek. 16.50 Spelen met taal. 17.00 Nickel Odeon 17.45 Lichte orkestmuziek. 18.00 Koor zang en harmonie-orkest. 18.30 Nws. 18.46 Actualiteiten. 19.00 Spektrum. 19.15 Muziek van Het Leger des Heils (gr.). 19.30 Klassieke muz. 20.00 Wijd als de wereld. 20.10 Avondpermissie. 21.55 Kerkorgelconcert. 22.25 Boekbe spreking. 22.30 Nws. 22.40 Avondover denking. 22.50 Lichte gramm.muziek. 22.30 Nws. 22.40 Avondoverdenking. 22.50 Lichte gramm.muziek. 23.00 Hal lo Europa. 23.55 Nws. HILVERSUM III. 9.00 Nws. 9.02 Voor de zieken. 9.30 Lichte instrumentale muziek. 10100 Nw 10.03 Muziek bij de koffie. 12.00 Nws. 12.03 Licht platenprogramma. 13.00 Nws. 13.03 Actualiteiten. 13.08 Knalmu ziek. 14.00 Nws. 14.03 Popmuziek. 15.00 Nws. 15.03 Where the action is. 16.00 Nws. 16.03 Platenshow. 17.00 Nws. 17.0 Actualiteiten. 17.07-18.00 Verzoekpla ten. Nederland I 17.00 KRO: Voor de kinderen. 18.50 NTS: Barend de Beer 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 Nieuwe avonturen van de Drie Musketiers (TV-feuilleton). 19.31 Persoonlijk: programma rond Prof. Amintore Fanfani. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NTS: UUitzending van het G.P.V. 20.30 Stichting Socutera. 20.35 Thin Man (speelfilm). 22.05 NTS: Journaal. 22.10 Openbaar kunstbezit. Nederland II 18.50 NTS: Barend de Beer 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 KRO: De Gouddiefstal (TV- feuilleton). 19.10 Tenniskampioenschappen: Zuid- Afrika.Amerika. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.30 KRO: De Rosy-Singers: evergreens. 20.45 Sarah, een 18 jarig meisje in het Londen van de swinging six ties (TV-spel). 21.35 De eerste eeuwen van het christendom. (TV-film). 22.10 NTS: Journaal. Nederland I 18.50 18.56 19.00 19.03 19.06 19.56 20.00 20.16 20.20 20.50 21.15 22.15 22.35 NTS: Barend de Beer NTS: Reclame. NTS: Journaal. STER: Reclame. AVRO: AVRO's Regiovizier. STER: Reclame. NTS: Journaal. STER: Reclame. AVRO's Televizier. De wonderlijke wereld van Charlie Drakeshow). De Saint (TV-film). Denkend aan Holland zie ik breede rivieren traag door on eindig laagland gaan (H. Mars man), filmdocumentaire. NTS: Journaal. Nederland II 18.50 NTS: Barend de Beer 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 Van gewest tot gewest. 19.25 Buitenlander en Nederlanders, (reportage). 20.00 Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Internationaal gezien. 21.10 Ik en Gij. 21.12 De Bromfiets. (TV-film). 22.00 CVK/IKOR/RKKKenmerk. Laat. 22.30 NTS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 13