Sterke actiefilm van Truffaut komt met boven amusement uit Danzi Kwintet speelde hedendaagse muziek unie festival slechts 6?5 Prachtig Bachconcert Gouda's Janskerk Cebufa „DE BRUID GAAT IN 'T ZWART" in ƒ5,25 Cabaret, concert en bonte avond SJIv KV Negen Muzen Herman van Veen: groots cabaret 15 Televisie-vanavond Radio-zaterdag TV vrijdag TV zaterdag VRIJDAG 21 JUNI 1968 Risico Hitchcock Grotesk W. J. Lukkenaer J. H. Moolenijzer Sfortgenó (Van onze filmcriticus) AMSTERDAM. De tijd dat een film Tan Francois Truffaut een gebeurtenis was, waarop de filmliefhebber lang van te voren werd voorbereid, schijnt voor bij. Zonder veel voorpubliciteit en zonder de nadruk die bij het uitbrengen van een nieuwe Truffaut zou moeten horen, is „Ea mariée était en noir" deze week in het Amsterdamse Tuschinski ingezet als gold het een middelmatige productie, die de ruimte tussen twee belangrijker premières moest opvullen. Ieder verhuurkantoor heeft zo zijn vul stukken maar dat ooit Truffaut in die categorie zou belanden, hield men tot voor kort voor een onmogelijkheid. Nu kan het ook zijn dat de Franse filmer sinds zijn contract met de Amerikaanse filmonderneming United Artists getaxeerd wordt volgens de zuiver commerciële maatstaven die in de Amerikaanse film- handel gelden. Dat houdt bijvoorbeeld in dat bij gebleken mislukking in commer ciële zin, de belangstelling bij de U.A.- verhuurder en daarmee samenhangen de omvang van de publiciteit automa tisch dalen. In tegenstelling tot het (relatief) klei ne Nederlandse verhuurkantoor dat vroe ger in Parijs de hand wist te leggen op een nieuwe Truffaut en er alle belang bij had de film in eigen land met de no dige fanfare uit te brengen, heeft het Amerikaanse bureau, dat nu Truffaut verzorgt, te maken met een veel om vangrijker en genuanceerdere bedrijfspo- litiek, waarin een beperkte uitbreng van een bepaalde film zou kunnen passen. TRUFFAUT'S vorige film, zijn eerste voor United Artists, was zeker geen groot succes en de eerste buitenlandse reacties op de „De bruid gaat in 't zwart" zijn waarschijnlijk niet gunstig genoeg ge weest om een omvangrijke reclame-cam pagne te rechtvaardigen. De „boy won der", die Truffaut was ten tijde van „Les quatre cents coups", is een risico-factor In een ingewikkeld bedrijf geworden. Dat klinkt weinig bemoedigend maar het is een realiteit, waarmee de filmer zich vertrouwd moet maken, wil hij zich staan de houden in een hard en zakelijk be drijf, dat het bovendien op het ogenblik niet zo goed maakt. Hoe handhaaft Truffaut zich nu temid den van zijn meer geroutineerde en op het publiek ingespeelde collega's? Ook in „La mariée était en noire", waarbij hij is uitgegaan van een gedateerde Ameri kaanse „thriller", van Cornell Woolrich (ps. William Irish), „The bride wore black", demonstreert Truffaut een virtuo ze manier van „story telling". Met ui- juinn HILVERSUM Een cabaretprogram- ma op Nederland één, gevolgd door een concert. Op Nederland twee een bonte VARA-avond uit Harderwijk, ge leid door Herman Wigbold. Na Barend, de reclame en het jour naal op het eerste net de KRO eerst met de laatste uitzending in dit sei zoen van de gedanste hitparade „Waaauw", met als gasten de leden van de Engelse vocal group the Pa- perdolls. Daarna de eerste uitzen ding van „Disco Duel", een program ma van Herman Stok. Hij heeft het plan opgevat om in een aantal televi sieprogramma's pas uitgekomen gram mofoonplaten voor te leggen aan kri tische jury's. Enkele critici mogen hun oordeel over de platen geven (die ze thuis hebben kunnen beluisteren) en daartegenover komt dan het oordeel van de mensen van de maatschappij die de betrokken platen heeft uitgege ven. Na het journaal een nieuwe serie. Het is een reeks van vijf programma's, die de Belgische cabaretkenner Rik Gyles vorig jaar voor de Vlaamse televisie heeft gemaakt samen met zijn Ne derlandse collega Wim lbo. De laatste treedt ook op als presentator, zoals hij vele jaren met zijn Cabaretkro niek ook in Nederland heeft gedaan. Zijn gasten zijn in deze aflevering Paul Collin, die een liedje van Koos Speenhoff zingt (Collin is vorige maand overleden), Boudewijn de Groot, Tante Leen en de Belgen Will Ferdy en Dirk Decleir. De vijf programma's zullen elk een half uur duren. Een half uur heeft de KRO vervol gens uitgetrokken voor de opnamen van een concert van het Concertgebouwor kest met als solisten Herman Kreb- bers en Christine Deutekom en onder leiding van Bernard Haitink. Jurriaan Andriessen heeft de regie. Het con cert wordt geopend met de ouverture Benvenuto Cellini van Hector Berlioz. Daarna zingt Christine Deutekom aria's uit II Trovatore van Verdi en Die Zauberflöte van Mozart en tenslotte speelt Herman Krebbers het eerste vi oolconcert van Max Bruch. Daarna vijfentwintig minuten met Brandpunt. De NTS tot acht uur op het tweede net: Barend, de reclame, het journaal het weekjournaal en „Open Oog", het programma voor de vrijetijdsbesteding. Na het journaal van acht uur krijgt de VARA de rest van de avond. De VARA is van plan in deze zomer op zes avonden een programma te bren gen onder de titel „Zomaar een Zomer avond". In Studio Bellevue en in een grote tent ergens in het land (voor de eerste keer koos men Harderwijk) wordt een programma gegeven voor publiek. De camera's zijn daarbij aan wezig. Van te voren wordt niets be kend gemaakt over de medewerkers. Herman Wigbold is belast met de eind redactie. Jeanne Moreau als schildersmodel in „De bruid gaat in het zwart" (met Charles Denner). faut's jongste film sprake is en die door Jeanne Moreau gestalte wordt gegeven, heet Julie en ontpopt zich al dadelijk in het begin als een wrekende vrouw die, in de ban van een angstwekkend gebeur- terst bescheiden middelen weet hij men- tenis uit het verleden, gedwongen wordt sen te typeren, situaties exact en doel- bepaalde mannen te doden. Het begint treffend uiteen te zetten en de hande- met <je rijke vrijgezel Bliss (Claude Rich) ling op gang te houden. Zijn verteltrant I bij wie Julie binnendringt op diens ver is vitaal en opwindend en zeer direct en lovingsreceptie en die zij tijdens het feest leent zich dus bij uitstek tot onderwerpen op uiterst geraffineerde en koelbloedige met actie, zoals de uit de dertiger jaren wijze over het balcon van zijn torenhoge stammende roman van Woolrich. f[at weet te werken. TRUFFAUT'S bewondering voor Hitch-1 HET enigszins groteske aspect van de- cock zal bij deze wat merkwaardige keu- ze m0ord duidt er al op, dat wij ons moe- ze wel een rol gespeeld hebben en wat ten voorbereiden op een handeling, waar dat betreft toont hij zich een goed leer- van geloofwaardigheid en logica niet de ling van het vereerde voorbeeld: evenals sterkste kanten zullen zijn, maar die deze Hitchcock weet Truffaut van een weinig tekorten zal compenseren met spanning indrukwekkend gegeven een op z'n minst en onverwachte verwikkelingen. Evenals boeiende film te maken. De relatie tussen Claude Chabrol, zijn medestrijder hen beiden wordt in deze film bovendien beklemtoond door het feit dat Truffaut evenals trouwens bij .Fahrenheit 451" de componist Bernard Hermann gecontrac teerd heeft voor de filmmuziek. Hermann heeft n.l. verscheidene films van Hitch cock, aLs „Vertigo" en „Mamie", van zijn suggestieve composities voorzien. De bruid, waarvan in de titel van Truf- (Van onze muziekrecensent) AMSTERDAM Het is nauwelijks noodzakelijk meer, over de kwaliteit van het Danzi-kwintet, dat gisteravond in de Kleine Zaal van het Concertgebouw op trad iets te zeggen. Het ensemble bestaat uit de fluitist Frans Vester, de hoboïst Koen van Slogteren, de klarinettist Piet U ft I A Hl n Honingh, de hoor- ft L u n Q nist Adriaan van Woudenberg en de fagottist Brian Pol lard, vijf musici, die niet alleen meesters op hun instrument zijn, maar daarbij in de tien jaren van hun samenspelen een ensemble hebben opgebouwd, dat op de hele wereld erkend wordt als een van de beste kamermuziekensembles die er zijn. Zowel in de hedendaagse muziek (het ensemble is indertijd opgericht met als doel het geven van een aantal uit voeringen van moderne stukken) als in de klassieke blaaskwintetlitteratuur staan hun uitvoeringen op een ongekend hoog niveau, een niveau, dat gisteravond voor een driehonderdtal luisteraars nog eens bevestigd werd. ADVERTENTIE Een stereo langspeelplaat waar op 14 beroemde, internationale amusementsorkesten 14 beroem de werken spelen. Verkrijgbaar bij elke erkende grammofoon- platenhandelaar. Haast u! Dit is een tijdelijke aanbieding. De oplage is beperkt Conmrai» (Medium Gn*nnoioMg«wi Campagn» Soutine. Een Amerikaanse documentaire over het leven van de in Rusland ge boren expressionistische schilder Chaim Soutine is onderscheiden met de gouden leeuw van het filmfestival van de Biennale van Venetië. Remarque. De bekende schrijver van Duitse afkomst Erich Maria Remarque vierde op 21 juni in Ronco aan het Lago Maggiore in Zwitserland zijn zeventigste verjaardag. „Cahiers du Cinéma" en in de „nouvel le vague", heeft nu ook Truffaut zich in het vrijblijvende en tot niets verplich tende griezel- en schokgenre begeven, en dit met kennelijk plezier en in ieder ge val met aanzienlijk meer talent dan de doorsnee-regisseur bezit, die aan dit soort films wordt gezet. Hier en daar verdiept hij zelfs zijn karakters door menselijke emoties en reacties toe te laten, zoals bijvoorbeeld bij de tweede moord, als ju- lie voor zij het vonnis voltrekt haar slachtoffer vertelt, door welke hel van smart zij is moeten gaan om tot dit le ven van veelvoudige moordenares te ko men. Maar dat is slechts een kort intermezzo voor het overige concentreert Truffaut zich op een reeks intrigerende gebeurte nissen, die boeien doordat we de afloop kennen. Het gaat telkens weer om een nieuwe methode die Julie kiest om haar wraakzucht op, naar tenslotte blijkt, vijf mannen te bevredigen. Met de moord op haar laatste slachtoffer, waarvoor zij vrijwillig de ge vangenis ingaat, omdat deze, vóór zij kon toeslaan, door de politie gearresteerd werd, eindigt de film enigszins abrupt en teleurstellend. Men blijkt de hele film door toch de hoop te hebben gekoesterd dat Truffaut zijn belangstelling voor dit morbide maar onbelangrijke onderwerp waarmee verklaren GOUDA Het Omroeporkest, de fluitisten Peter van Munster en Magdale na Kuhn en de vio- list Willy Busch, heb- r f O r ill ben het vierde Bran- t 0 I 11" denburgse Concert van Bach onder leiding van Charles de Wolff zo mooi gespeeld, dat ik geneigd ben te zeggen: „Nu mag niemand er meer aankomen" Gelukkig heb ik er niets over te zeggen en het concert zal nog duizenden keren gespeeld worden, maar voor mij staat het vast, dat ik het nooit meer zó mooi zal horen. De klankschakeringen in het orkest waren gelijk licht en schaduw. De inlei dingen van het strijkorkest speelden zich (Van onze muziekrecensent) HET CONCERT werd geopend met een werk van Otto Ketting, „A set of pieces for windquintet", een werk dat in op dracht van het Holland Festival geschre- ven werd en gisteren in wereldpremière en de meeslepende energie ging. Een eerste uitvoering, die als de gefilmd heeft, nader zou schijn niet bedriegt ook wel eens de Maar de handeling op zichzelf blijkt v r laatste zal zijn. Het was, althans voor hem voldoende excuus en men kan met mijn gevoel, een slecht gecomponeerd, I anders zeggen dan dat hij de door Willi ondoordacht in de vorm gegoten en slecht am Irlsh bedachte intrige vakbekwaam klinkend stuk, dat zelfs als anti-muziek en met een sterk geloof in de „entertain niet geslaagd was daarvoor was het te ment' -waarde ervan verwerkt heeft onopvallend. Maar dan moet men „La mariee etait en Na het kwintet van Ketting hadden de I n0|r.' geïsoleerd houden en niet ^aan ver- musici kennnelijk wat moeite met de om- gelijkingen met „Jules et Jim „Tirez schakeling naar het kwintet in f, opus 99 sur le pianiste of zelfs niet met „La peau no. 2 van Beethovens tijdgenoot Anton douce gaan beginnen. Reicha. Het eerste deel klonk althans' Charles boost wat stroef. Maar in de drie volgende de len hervond het kwintet zijn vorm en I klonk dit formidabele stuk zoals het ook op de plaat klinkt die het Danzi-kwintet ervan heeft opgenomen: zeer genuan ceerd en in alle details tot op het maxi mum verzorgd. Na de pauze hoorden wij nog drie mo derne stukken. Allereerst een tweede wereldpremière, het „Woodwindquintet" van de Amerikaan Everett Helm, dat een conventioneel gedacht, in zijn soort goed gemaakt maar al te weinig belangrijk werk bleek te zijn. Vervolgens „Madrigal I" voor klarinetsoloo van Henri Pousseur, een betrekkelijk dor stuk, dat van Piet Honingh overigens een voorbeeldige uit voering kreeg. En tenslotte het „Quintetto a fiati" van Rudolf Escher. Escher schreef dit blaaskwintet vorig jaar in opdracht van de Nederlandse re gering en droeg het op aan het Danzi- kwintet. Hij maakte bij het componeren gebruik van een aantal technieken, die voor het componeren in de jaren zestig van onze eeuw typerend zijn en die hij zeer in het kort in zijn programmatoe lichting aanduidde. Technieken, die Escher in vorige werken die ik van hem ken nooit, zeker niet in vergelijkbare vorm, heeft toegepast. Niettemin is er een stuk ontstaan, dat in alle opzichten Escher is, zij het dan dat het mijns inziens verre weg zijn beste stuk tot nu toe is ge worden. Het is een lyrisch, zelfs roman tisch getinte muziek, ijzersterk in de vorm gezet en met grote klankfantasie gerealiseerd. Hoewel ik persoonlijk wei nig affiniteiten bezit met de uitgangs punten van Eschers componeren erken ik dit werk als een voortreffelijk stuk, dat het in het repertoire zeker zal kun nen houden. Het werk werd door het pu bliek zeer goed ontvangen. (Van onze kunstredacteur) HAARLEM Het was een feest gister avond in de stadsschouwburg, waar Her man van Veen zijn eerste van een se rie van acht shows weggaf. Er waren een paar lege plaatsen in de zaal. De mensen die daarop hadden moeten zitten hebben zich schromelijk vergist. Bij de reclame voor de serie wordt ge bruik gemaakt van een verklaring, die Wim Kan heeft afgelegd tegenover een verslaggever van „Tussen de Rails". Hij zei bij Herman van Veen de hele avond te hebben dubbelgelegen van het lachen. Daarmee heeft Kan weer eens bewezen een van de grootste Nederlandse cabare tiers te zijn: hij heeft in deze drie en twintigharige jongen een opvolger her kend voor de vergrijzende top van het Nederlandse cabaret". Herman van Veen heeft zodra hij op het toneel staat tegen het geraffineerde geluidsdecor dat zijn muzikanten in steeds wisselende kleuren opbouwen de zaal ademloos mee. Wij verwachten dat hij een rage wordt, wij hopen dat hij dit waanzinnige tempo kan volhouden. Een spelend kind op de planken ik zou niet weten wat hij niet kan. Floortje Klomp was een lieve gast met een lieve stem. Van Veen zou een tekst schrijver voor haar moeten zoeken. m af in het volle zonlicht, maar als de flui ten naar voren traden trokken de strijkers zich terug in het schemerdonker. Er heer ste een ademloze stilte in de St. Janskerk in Gouda, niemand durfde zich meer te bewegen uit angst om ook maar één noot te missen van het broze klankenspel. De dirigent Charles de Wolff, die zich tevoren al had laten horen in de Passa- caglia en Fuga van Bach en daarmee had bewezen, dat hij tot de beste organisten van ons land behoort, heeft ongetwijfeld het gehele ensemble geïnspireerd met de macht van zijn muzikale kunnen. Men kan natuurlijk naar voren komen met de bedenking, dat Bach dit concert heeft ge schreven voor twee blokfluiten, maar de klank van deze instrumenten is veel te zwak ten opzichte van de huidige orkest klank. Karei van Munster speelde gisteravond de kleine soli voor fluit, zo prachtig van toon en zo innig muzikaal, dat ik mij voorstellen kan dat er mensen zijn die hun blokfluit niet meer aanraken. Het enige bezwaar dat ik tegen deze uitvoe ring heb (maar ik zeg het heel zachtjes) is, dat wij niet hebben kunnen horen hoe mooi Janny van Wering op haar klave cimbel speelde. Misschien kwam het door de grote ruimte, maar helaas de klank van het edele instrument ging totaal verloren. Er bleef zoveel schoons over, dat ik er nog wel een hele kolom over vol zou kunnen schrijven. Het koor van de Bachvereniging is al tijd een goed koor geweest, maar ook dit heeft gisteravond een prestatie geleverd, die nauwelijks overtroffen kan worden, Het eerste koor van de Canate 140, „Wa- chet auf, ruft uns die Stimme" werd met 'n ongelooflijke muzikale perfectie gezongen. De lang aanhoudende noten in de so praanpartij behielden hun volle glans tot en met de laatste tel en de uiterst moei lijke snelle figuraties werden technisch volmaakt uitgevoerd. Het mannenkoor: „Zion hort die Wach ter singen", dat voor de meeste koren een hachelijke onderneming is, werd sterk en gaaf gezongen en het „Hosianna! Wir folgen all" zum Freudensaal und halten mit das Abendmahl", bracht eenvoudig een schok van ontroering teweeg, zo mooi werd het ingezet. Ook de solisten: de bas, Max van Eg mond, de sopraan Gertraut Stoklassa en de tenor Jan van Doorn hebben hun par tijen prachtig vertolkt. De slanke hobo toon van Arnold Vente sloot goed aan bij het stemmenmateriaal, zijn pianissimo was een wonder op zichzelf. In het Mag nificat van Vivaldi heeft Cora Canne Meijer een verrukkelijk duet gezongen met de sopraan en alle solisten kregen aan het slot een welverdiende bloemen hulde. Indien er in de muziekwereld een hoogste onderscheiding" bestond, dan zou deze zonder bedenken aan dirigent Charles de Wolff moeten worden uitge reikt. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.20 Socialistisch strijd lied. 7.23 Lichte gramm.muz. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Van de voorpagina. 8.15 Z.O. 135:. 10.30 Werk-geven en nemen. 10.50 Draaiorgelmuz. 11.00 Nws 11.02 Kinderkoor van de Tsjechische Omroep. 11.25 Afrikaanse kroniek. 11.45 Salonorkest. 12.10 Jonge arties ten. 12.26 Meded. voor land- en tuin bouw. 12.29 Actueel sportnieuws. 13.00 Nws. 13.11 VARA-Varia. 13.15 Tijd voor teenagers. 14.00 Uitlaat, voor twintigers. 14.40 Radio Jazz Magazine. 15.00 Een cursus muziékluisteren. 15.20 j Kroniek. 15.40 Een cursus muziekluis- i teren. 16.00 Nws. 16.02 Taal noch te ken?": discussie over Esperanto. 16.30 amusementsprogramma. 17.25 Radio- weekjournaal. 17.55 SOS-berichten. 18.00 Nws. 18.16 Commentaar op het nieuws. 18.22 Melodieën-Expres. 18.45 Opera-muziek. 19.30 Nws. 19.35 Artis tieke staalkaart. 20.15 Amusements muziek. 20.50 In marstempo (hoorspel) 21.15 Vijftig jaar Royal Air Force en 85 jaar Mastreechter Staar. 22.00 Mo derne muz. 22.30 Nws. 22.40 SOS-be- richten. 22.45 Lichte gramm.muz. 23.10 Lui luisteren. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Semi-klassieke muz. 7.30 Nws. 7.32 Actualiteiten. 7.45 Klassieke gram- mofoonmuz. 8.00 Nws. 8.11 Gewijde muz. 8.30 Nws. 8.32 Vakantietips. 8.45 Voor de huisvrouw. 9.30 Klassieke muz. 10.25 Klassieke romantische mu ziek. 10.55 Kunst. 11.00 Nws. 11.02 Le ren leven met de oekumene (lezing). 11.17 Klassieke pianomuz. 11.55 SOS- berichten. 12.00 Lichte pianomuz. 12.14 Marktberichten. 12.16 De politie nu. 12.26 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 12.50 Zonder grenzen. 13.00 Vliegende schij ven. 14.00 P.M. 16.30 Franse les. 17.00 HIRO-magazine. 17.30 6-7-6-8. 18.30 Nws. 18.46 Actualiteiten. 19.05 Man nenkoorzang 19.30 Sjook. 20.00 Ver zoekplaten. 21.30 Operaconcert. 22.30 Nws. 22.40 Overweging. 22.45 Zwoei. 23.55 Nws. ADVERTENTIE ^oud - 2,1/uer - horloges - SCelium^Pleet Gr. Houlitraal 6, Haarlam, Tal. 02500 -10616 ADVERTENTIE Herman van Veen in actie. DE F1LMSPEC1ALIST Jansstraat 51 Haarlem Telefoon 0 23 -11796 ORWOFILM 15 Din zwart-wit dub. 8 HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Djinn. 12.00 Nws. 12.03 Klein chanson. 13.00 Nws. 13.03 Millers mixture. 13.30 Zuidzee-serena- de. 14.00 Nws. 14.03 T(w)ienerama. 15.00 Nws. 15.03 Topsterren zingen. 15.30 Country and Western. 16.00 Nws. 16.03 Actualiteiten. 16.07 Licht geva rieerd muziekprogramma. 17.00 Nws. 17.02-18.00 Hier en nu: sport. Nederland II 18.50 18.56 19.00 19.03 19.06 19.32 19.56 20.00 20.16 20.20: 20.50 21.55 22.50 NTS: Barend de Beer. STER: Reclame. NTS: Journaal. STER: Reclame. KRO: Waauw. Disco-Duel. STER: Reclame. NTS: Journaal. STER: Reclame. KRO: Van toen tot nu: Frag menten uit een serie program- mas' van de BRT over 70 jaar Nederlandstalige kleinkunst. Concertgebouworkest o.l.v. Ber nard Haitink, en solisten: klas sieke en moderne muziek. Brandpunt. NTS: Journaal. Nederland II 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 NTS: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 weekjournaal voor gehoorge stoorden. 19.25 Open oogkroniek voor vrijetijdsbesteding. 20.00 Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 VARA: Zomaar een avond. 19.00 NTS: Journaal. zomer Nederland I 16.00 16.02 16.20 16.45 17.10 18.50 18.56 19.00 19.03 19.06 19.56 20.00 20.16 20.20 20.45 21.55 22.45 22.50 NTS: Nieuws. NCRV: Onder de loep. Abbot en Costello (TV-film). Berenstreken (voor kinderen). Voor de kinderen. NTS: Barend de Beer. NTS: Reclame. NTS: Journaal. STER: Reclame. NCRV: Tot aan het laatste dorp. Medische hulp in Suriname. STER: Reclame. NTS: Journaal. STER: Reclame. NCRV: Vlieg er eens uit (TV- feuilleton). Zeskamp: wedstrijd tussen drie Nederlandse en drie Belgische steden. De gevangene(TV-feuilleton). Evangelie. NTS: Journaal. incl. ontwikkelen Nederland II 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 NTS: Reclame. 1900 NTS: Journaal. 19.03 VPRO: (tekenfilm). 19.30 De avonturen van Poly en de zwarte diamant. (TV-feuilleton. 20.00 NTS: Journaal. 20.16: STER: Reclame. 20.20 Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 VPRO: Ja - Nee - geen mening. 20.55 De oude draaidoos. 21.40 KP 4 - Vrijheid in de litera tuur. 22.20 NTS: Journaal. 22.35 VPRO: Speciale berichtgeving: de jaarlijkse Algemene Leden vergadering van de VPRO.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 15