Lucebert: bekroond voor zijn gehele litteraire werk Ouderwetse potpourri's van Alvin Ailey ballet Oude Nederlanders bleken terecht vergeten Onbekende maar boeiende kleinemis van Rossini ^nvM Voor u die graag met een gerust hart met vakantie gaat: de AMRO Reispolis. AMRO BANK Koningin opende „Werkenrode" FRANS DE SMIT: De VPRO kan nooit meer terug" Televisie-vanavond Het recht in Nederland RTV-nieuwtjes Radio-woensdag TV dinsdag TV woensdag S"ortcjenó DINSDAG 25 JUNI 1968 7 Nieuw gereformeerd kerkboek in 1969 V r olijk J. H. Moolenijzer P. Zwaanswijk AMSTERDAM - ROTTERDAM BANK (Van onze correspondent) ALKMAAR De dichter-schilder Lu cebert, eens op een roerige bijeenkomst in het Stedelijk Museum in Amsterdam uitgeroepen tot „Keizer der vijftigers" overigens niet door zijn lezers maar door enkele bevriende artiesten is bekroond met de hoogste Nederlandse litteraire on derscheiding, de P. C. Hooftprijs. Hij is een veelzijdig en produktief artiest, die het liefst werkt in de stilte van zijn wo ning aan de Boendermakerhof in Bergen of reist naar Spanje, zijn tweede vader land. De titel „Keizer der vijftigers" dankt hij overigens voornamelijk aan zijn dicht werk. Daarmee heeft hij aanvankelijk meer van zich doen spreken dan met zijn schilderijen, hoewel hij al heel vroeg ta lent in beide richtingen toonde te heb ben. Hij werd in 1924 in Amsterdam ge boren en kreeg in 1938 een beurs voor de kunstnijverheidsschool in Amsterdam. Langer dan een half jaar hield de veer tienjarige Lucebert het er niet uit. Het was hem toen al allemaal te academisch, te braaf. Er zat een ommekeer in de lucht, die door de oorlog werd vertraagd, maar die zich in 1945 met des te groter heftigheid baan brak. Misschien voelde de jonge kunstenaar zich toen nog in de eerste plaats dichter. Hij bleef verzen schrijven. Lucebert hoogstpersoonlijke teksten en in zeer vrije vorm, die voor de aan klassiekere sche ma's gewende Nederlandse ogen en oren aanvankelijk maar zeer moeilijk te bena deren vielen. Daarbij zocht hij wonder lijk genoeg evenzeer aansluiting bij ro mantici als Hölderlin, Morgenstern en Rilke als bij Dada in de figuur van de dichter-schilder-beeldhouwer Hans Arp. Gerrit Kouwenaar ontdekte zijn verzen in 1948 en bracht hem in contact met an dere gelijkgezinde geesten als Jan Elburg. In 1948 sloten Lucebert, Kouwenaar en Elburg zich als dichters aan bij de Ne derlandse experimentele schildersgroep, de Nederlandse afdeling van de interna tionale groep „Cobra". Dit was het kli maat waarin Lucebert zich op zijn plaats voelde, want deze groep zocht in het beeldende vlak wat hij in de dichtkunst wilde vinden, een spontane, experimen tele stijl, waarin alle gevoelens uitgedrukt konden worden. Lucebert werd in 1950 dan ook lid van de redactie van het tijdschrift „Braak", waarin Nederlandse experimentele dich ters hun proza en poëzie publiceerden. In 1955 verbleef hij eij tijdlang op uitnodi ging van Bertolt Brecht in Oost-Berlijn, Ook na zijn terugkeer bleef Lucebert schrijven. Zijn gedichten kwamen uit in tijdschriften en in elf bundels. In 1965 verscheen het werk gebundeld bij de Be zige Bij. GROESBEEK Koningin Juliana heeft maandagmiddag in Groesbeek de nieuwe school van de Stichting Buitengewoon Nij verheidsonderwijs voor gehandicapte meisjes en jongens „Werkenrode" geopend Dit projekt, dat ongeveer tien miljoen gulden heeft gekost, omvat een lagere technische school voor gehandicapte jon gens (de enige in Nederland), vier pavil joens voor de huisvesting van de leerlin gen en een hoofdgebouw. De meisjesaf deling van de stichting is nog gehuisvest in een oud klooster in Groesbeek. „Werkenrode" heeft 160 leerlingen. Van de oud-leerlingen heeft 80 percent ondanks de vrij grote jeugdwerkloosheid, een plaats in het bedrijfsleven gekregen. Na het nieuwe gebouw bezichtigd te heb ben reikte de koningin aan 25 meisjes en jongens het einddiploma van de school uit. Deze geslaagden waren uit alle delen van het land afkomstig. UTRECHT Het nieuwe kerkboek, zo als dat door de Synode van de Gerefor meerde Kerken officieel is vastgesteld, zal In het voorjaar van 1969 kunnen verschij nen. In het boek worden onder andere de nieuwe psalmberijming en de nieuwe li turgie opgenomen. Inmiddels is de nieuwe psalmberijming reeds in tal van gerefor meerde kerken ingevoerd. ADVERTENTIE (§cud - ^ifuer - ^lforlcgefi - J^e/tuwi^p/ecf Gr. Heulilraal 6, Hurlam, T«l. 02500 -10616 (Van onze balletmedewerker) DENHAAG—AMSTERDAM Het American Dance Theater van Alvin Ailey heeft in het Holland Festival 1967 een reeks uitbundige successen geboekt. Een terugkeer kon dan ook niet uitblijven. Maar moest die nu zo nodig onmiddellijk plaats hebben? In de inleiding tot het programma staat on der meer te lezen dat deze choreograaf na een tournee door een tiental Afrikaanse landen tot de conclu sie is gekomen, dat hij zijn artistieke be leid ingrijpend diende te wijzigen door aansluiting te zoeken bij het streven van zijn westerse vakbroeders. Daarom zou den wij graag hebben willen wachten op de resultaten van die koersverandering. ZONDAG in Den Haag en maandag in Amsterdam hebben wij daar niets van kunnen waarnemen. Wij mochten met vreugde de fenomenele solisten Judith Jameson en Miguel Godreau terugzien en de nieuwelinge Consuela Atlas begroeten, maar moesten voor het overige een on miskenbare verarming van de gelederen constateren. Natuurlijk werkt de vitali teit wederom overrompelend maar daarop raakt men bij gebrek aan rijk dom van vormen toch vrij snel uitgeke ken. Met enige spanning hebben wij de ken nismaking met „Icarus" van Lucas Ho ving verbeid. Deze choreograaf is van Ne derlandse afkomst: hij werd als Lucas Hovinga door Florrie Rodrigo eerst en door Yvonne Georgi vervolgens opgeleid. Tijdens de tweede wereldoorlog sloot hij zich aan bij Kurt Jooss, die toen in Enge land werkte. Daarna schaarde hij zich bij de discipelen van Martha Graham en maakt als danser bij Doris Humphrey en José Limon een indrukwekkende carrière. (Van onze muziekrecensent) ROTTERDAM Het hoogbeschaafde musiceren van het Nederlands Kameror kest en de zeer gestileerde gebaren van de dirigent David Zinman hadden in wezen weinig te maken met de doodgewone dans muziek, die Mathjjs Mathjjszoon Mercker omstreeks 1605 heeft genoteerd. De ge maniëreerde directie, compleet met de glimlach van de chefverkoper, gaf mij het gevoel dat ik werd uitgenodigd om een gloednieuw-antiek kastje te kopen. De ge hele opzet van dit concert was trouwens een poging om ons ervan te overtuigen, dat veel vergeten muzikale kunstwerken uit de 17de, 18de en 19de eeuw ten onrech te onder het stof begraven liggen. Willem Noske houdt in zjjn programma-toelichting een warm pleidooi voor de miskende Ne derlandse componisten, die het ongeluk hadden in dezelfde tijd te leven als Bach, Handel, Haydn en Mozart. Maar noch zijn trouwhartige pleitrede, noch de gepoli toerde glans die het Kamerorkest aan bracht, heeft mij in de verleiding gebracht om te bezwijken voor het aangeprezéne. DE SONATE van Carel Rosier (om streeks 1690) voor trompet, twee hobo's en strijkorkest was wel boeiend door het prachtige trompet spel van John Floore en het fraai genuanceerde musiceren van de hoboïsten' Werner Herbers en Frank Minderaa, maar er was verder niet veel aan te beleven. Hetzelfde kan gezegd wor den van het Concerto Grosso van Pieter Hellendaal (1721-1799). hoewel er in zijn muziek kenmerken zijn waar te nemen, die wij typisch Hollands plegen te noemen hetgeen des te merkwaardiger is gezien 't feit, dat hij op 32-jarige leeftijd voor goed de wijk naar Engeland heeft ge nomen. De Symfonie van Johan Gabriël Meder mag bijzonder genoemd worden wegens de kleine solo-partijen voor altviool, uit stekend voorgedragen door Joke Vermeu len De alt-viool was in die dagen bij de meeste componisten nog een stiefkind, dat nauwelijks meetelde in het orkest. De solist van dit concert in de kleine zaal van De Doelen was Adr. v. Wouden berg. die he< Concert voor hoorn en strijk orkest in Es voordroeg van Wilhelm Gott lieb Hauff, evenals Hellendaal en Meder een tijdgenoot van Mozart. Van Wouden berg heeft het concert, dat zeer hoge eisen stelt, voortreffelijk gespeeld, maar hij heeft niet kunnen verhinderen, dat wij heimwee naar de hoornconcerten van Mozart kregen. DE VAN BREESTRAAT is bij de meeste Amsterdammers ongetwijfeld beter be kend dan Van Bree zelf, die een grote fi guur was in het Amsterdamse muziek leven omstreeks 1840. Hij was dirigent, vioolvirtuoos en componist en wij hoorden gisteravond een zeer merkwaardig stuk van hem: Het Allegro voor vier strijk kwartetten. Er waren inderdaad vier apar te kwartetten op het podium opgesteld, die afwisselend en gelijktijdig musiceerden en die de thema's als het ware aan elkaar doorgaven en elkaar om beurten begeleid den. Het was een fris en vrolijk werve lend brok muziek, dat de vraag naar meer deed ontstaan. Aan die vraag van het kleine gezelschap in de zaal werd onmid dellijk voldaan door een herhaling van Van Bree's succesnummer. Hij heeft thans Amerikaan geworden een eigen gezelschap. Om eerlijk te zijn: het is een teleur stelling geworden. Deze zoveelste para frase van een mythologisch gegeven bleef qua verbeeldingskracht verre beneden de uitdagende mogelijkheden van het hemel- bestormde motief. Al het effect moest komen van de inderdaad zeer fraaie pre sentatie. Wederom dus een ouderwets aandoend bewijs van modemisme, dat zichzelf heeft overleefd. Het eigenlijke bewegingsspel ging gebukt onder machte loosheid. Iedere opvlucht bleef in de aan zet staken. Ook „The black district" van Talley Beatty op muziek van Duke Ellington een wereldpremière moest het meer hebben van enscènering en belichting dan van dansante eigenschappen. Hier had men te doen met scènes uit het leven in een negerwijk, nogal melodramatisch met een aanranding tijdens een kerkdienst en de onvermijdelijk daarop aansluitende de monstratie van letterlijk oogverblindende discriminatie. Het geheel bleek te zijn een aaneenschakeling van allerhande folklore, ongetwijfeld evenzeer commercieel als idealistisch verantwoord. Na de pauze moest een andere potpourri, maar nu van religieuze elementen, voor doorslaggevende bijval zorgen. Deze re prise van „Revelations" bracht de zaal inderdaad tot de geestdrift, die voordien slechts sporadisch was uitgebroken. Wij hebben de moed niet opgegeven, want er komen nog twee andere vertoningen. David Koning 77 (Van onze correspondent) HILVERSUM Op de „Poolse landdag", die de VPRO zaterdag in Hilversums hal voor sporten en ande re opwindende bezigheden, de Expohal, heeft beleefd, heeft het actiecomité-De Smit geen kans gezien het zittende bestuur te wippen en daar ex-legerpre- dikant ds. H. J. Diekerhof met enkele aanhangers daarvoor in de plaats te krijgen. Een desbetreffende motie ging ten onder met 506 tegen 249 stemmen. Oppositieleider Frans de Smit, direc teur van de Commissie voor de Col lectieve Propaganda van het Neder landse Boek, vindt dat geen nederlaag. „Wel wat de stemmen betreft, maar niet wat de argumenten aangaat. Er is geen enkele duidelijke verdediging van het bestuursbeleid geweest, afge zien van enkele leden oudgedienden, die dertig jaar geleden wellicht vrij zinnig waren, maar nu alleen nog maar orthodox". HET IS veelbetekend dat de voor zitter voor de overgangsmaanden, drs K. H. Roessingh, maar 273 stemmen kreeg en dat de motie-Dulffers, die wilde dat ,de VPRO vrijzinnig prote stant zou zijn en blijven en dat het personeel beterschap diende te belo ven op straffe van ontslag, maar 89 stemmen haalde. Met andere woorden, we hebben ook steun onder de oudere aanhang van de VPRO". Frans de Smit vindt dat hij gewon nen heeft, omdat vergaderingsvoorzit ster mevrouw drs. A. E. A. Went- Van der Vring in het openbaar na drukkelijk heeft moeten toezeggen, op korte termijn met de groep-De Smit kontakt op te nemen „voor een dia loog", zoals dat in vertrouwde VPRO- termen heet. „De VPRO kan nu nooit meer terug naar haar oude stijl". Het komende gesorek met het be stuur zet Frans de Smit en de zijnen wel voor de noodzaak zich snel te ver diepen in de consequenties van wat ze eigenlijk willen. „We zijn namelijk nog geen groep. We zijn enkele individuen, die vonden dat in de eerste plaats het bestuur weg moet. We wilden alleen maar, dat het door ons voorgestelde interim-bestuur de nieuwe doelstelling van de VPRO en de nieuwe statuten zou voorbereiden. Wij wilden bijvoor beeld niet, dat het bestuur-Diekerhof personeel zou benoemen of ontslaan. Het huidige interim-bestuur, dat in het verleden zo veel fouten heeft gemaakt, heeft een advertentie gezet voor een algemeen directeur, maar naar wie moet die man luisteren en wat zijn riin programmatische richtlijnen. Het is de vraag of het wel juist is een algemeen directeur en een verenigings-directeur te hebben. De beraadsgroep heeft dat wel geadvi seerd, maar de leden hebben zich er ff (Van onze muziekrecensent) AMSTERDAM Het Omroep Dubbel- kwartet heeft maandagavond in de Thomaskerk te Amsterdam onder leiding van zijn dirigent Anton Krelage een vrij wel onbekend werk van Gioacchino Ros sini ten gehore gebracht. Het was de Pe tite messe solennelle", in tegenstelling met hetgeen deze benaming doet ver onderstellen, een compositie van bijna anderhalf uur uitvoeringsduur. ROSSINI schreef het werk in 1863, vijf jaar voor zijn dood. In een schriftelijk pe- richt voor een paar goede vriendinnen doet de bejaarde enige mededeling over zijn mis. Hij heeft haar bestemd voor huiselijk gebruik in zijn villa te Passy. „Douze chanteurs de trois sexes hom mes, femmes et cas trats" zijn voldoende voor de uitvoering, welke de begeleiding vereist van twee piano's en een harmo nium. In een bezetting die zoveel mogelijk beantwoordde aan de bedoelingen van Rossini is de mis maandagavond vertolkt, waarvoor ter completering van het be nodigde twaalftal vocalisten nog de solis tische medewerking verkregen was van de sopraan Germaine Stordiau, de alt Wil- helmine Matthès, de tenor Jan Ditmever en de bas Henk Smit. Aan de pianisten Gerard van Blerk en Maarten Bon en aan de organist Meindert Boekei was de piano- en harmoniumbegeleiding toever trouwd. De klankentaai, die Rossini in de mis gebruikt, is voor een deel karakteristiek voor zijn artistieke persoonlijkheid, in hoofdzaak echter beantwoordt zij aan de doorsnee muzikale verlangens van de Franse burgers uit het midden van de negentiende eeuw. Ik kan mij goed voor stellen hoe intens er genoten is door de invités bij de eerste uitvoering van de mis, die op 14 maart 1864 ten huize van een bankier te Parijs werd gegeven. De tekst inhoud moet wel naar het tweede plan teruggedrongen zijn geweest bij het luis teren naar de bevallige opera-achtige melodiewendingen en het te verwachten innemende intervallenverloop, tezamen met harmonische ontwikkelingen en marsritmen, die wij thans in overigens normale muziek als onduldbare gemeen plaatsen zouden ervaren. Een episode negentiende-eeuwse cul tuurgeschiedenis vertegenwoordigde deze mis, interessant om mee geconfronteerd te worden tijdens dit Holland Festival, maar toch ook om opnieuw het grote vak manschap te ontdekken van de componist inzake contrapuntische bedrevenheid. Terecht mag men grote bewondering hebben voor de uitvoering, waarvan het hoge niveau, behoudens een minder goed geslaagde tenorsolo, voortdurend gehand haafd werd. Het harmonium had (van nature) te weinig draagkracht, de pianobegeleiding voldeed uitstekend. Een hoogtepunt werd het Preludio religioso voor piano. nog niet over uitgesproken. Bij de VARA hebben ze bezoldigde bestuur ders aan de top. Mogelijk is dat be ter". Is „Hoepla" belangrijk voor uw groep? Frans de Smit': „Het is belangrijk als het, net als het geplande satirisch programma, door de directie met goedvinden van het bestuur verboden wordt uit angst voor ledenverlies. De VPRO moet een omroep zijn, die zich niet laat leiden door die angst. Als ze daardoor onder de honderdduizend le den komt en haar status van c-om- roep verliest, moet dat maar. Maar ik geloof niet dat dat zover hoeft te komen. Er zijn genoeg jongeren, die de VPRO-programma's aanspreken, maar die geen lid worden. Er is nooit een behoorlijke ledenwerfcampagne gevoerd. Wat wij willen is van de VPRO een omroep maken van jonge ren en ook ouderen, die gegroepeerd zijn rond Vrij Nederland. De Groene, de P.S.P., D'66 en de vernieuwings bewegingen in de andere partijen". De VARA wil zich ook in die rich ting verbreden in haar bestuur. Frans de Smit: „De VARA? Ik weet het niet, maar ik geloof dat die te veel kijkt naar het ledental van de AVRO-RTN en bokst om net zoveel leden te krijgen. Een grote omroep moet bovendien toch al te veel reke ning houden met de smaak van de grote massa". HILVERSUM. Een programma over rechtspleging in Nederland op Nederland I. Op het tweede net een orkestrepetitie, verslagen door de be roemde filmregisseur Clouzot. De KRO, die na Barend, het journaal en de reclame op het eerste net aan bod komt, begint met een tekenfilm pje en het jeugdprogramma Spits-uur. Hierin de laatste aflevering van Bart Boudewijn. Voorts het tweede deel van de Franse strip „de Avonturen van Christobal". Na het journaal van acht uur een documentaire van dr. J. P. A. van Alphen en Kees Boonkens onder de titel „de vrouw met de blinddoek". In vijftig minuten zal geprobeerd wor den om de activiteiten, die door de dienaren van Vrouwe Justitia worden verricht, door te lichten. De vernieu wingsdrang, die de hele maatschappij van dit ogenblik kenmerkt, strekt zich ook uit tot de rechtspraak en alles wat daarmee samenhangt. Evenals al eens is gebeurd in het programma „Inburgeren" van de NTS, zullen de samenstellers enkele veroordeelden vragen, hoe zij hebben gereageerd op hun straf. Dan de serie „De Wrekers". Tot slot van de KRO avond „Vanavond in Nieuwspoort" met Ad Langebent en Frits van der Poel. i De tijd tussen tien voor zeven en acht omvat op het tweede net: Barend reel, journaal, Internationaal Agra risch Nieuws, Gewestelijk Journaal en Holland Festival Magazine. Nu het Festival is begonnen is Merel Laseur niet meer van de partij. Haar plaats naast Jan Venema wordt ingenomen door Ageeth Scherphuis, ontslagen van de zondagse Monitor verplichtingen. Na het journaal van acht uur „Dub belspion" Het tweede deel van de NTS avond wordt gevuld door de Wiener Filharmoniker. Onder leiding van Her- bert von Karajan repeteert het orkest de Vierde Symfonie van Robert Schu mann. De Franse cineast Clouzot volg de de repetitie met de camera. De documentaire wordt besloten met een integrale uitvoering van het gerepe teerde werk. De schrijfster Andreas Burnier wordt opvolger van Adriaan van der Veen als presentator van AVRO's Litteraire Ontmoetingen. Van der Veen moest zijn rubriek vaarwel zeggen in verband met drukke werkzaamheden. De AVRO kwam in contact met Andreas Bur nier, doordat zij een televisiespel schreef in het kader van de workshop, waarmee deze omroepvereniging een aantal schrijvers en schrijfsters wil stimuleren tot het schrijven voor de televisie. EEN aantal landen gaat weer samen werken teneinde elkaar programma's aan te bieden. Het gaat om een reeks zelfportretten, die dat de verzameltitel krijgen „Wij Europeanen". Deelne mende landen zijn Nederland, Engeland, België, Frankrijk, Spanje en Roefne- nië. In Nederland begint de reeks op 9 juli. ADVERTENTIE De AMRO Reispolis is een even onmisbaar document als uw paspoort of rijbewijs. Want de AMRO Reispolis be schermt u tegen de kosten die uw vakantiegenoegen kunnen bederven: uw reisbagage, geld of kostbaarheden kunnen gestolen worden of verloren gaan; ziekte of ongevallen kunnen u tijdens verblijf in het buitenland overkomen en zéér kostbaar blijken te zijn; familie-omstandigheden kunnen een plotselinge terugkeer naar huis noodzakelijk maken. De AMRO Reispolis is ver krijgbaar op ieder kantoor van de Amsterdam-Rotterdam Bank. En u weet natuurlijk dat u daar ook uw buitenlands geld en reischeques kunt regelen. HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.20 Socialistisch strijdlied 7.23 Lichte gramm.muziek. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actualiteiten. 8.20 Lichte gramm.-muziek. 9.00 Moderne orkestwerken. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Lichte gramm.mu ziek. 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Nws. 11.02 Voor de vrouw. 11.40 Kerk orgelconcert. 12.00 Amusementsmu ziek. 12.21 Voor het platteland. 12.26 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.29 Walsorkest. 13.00 Nws. 3.10 Actualitei ten. 13.25 Orgelconcert. 13.45 Gespro ken portret. 14.00 Voor de kinderen. 15.00 Klassieke muziek. 15.30 Klassie ke en moderne liederen. 16.00 Nws. 16.02 Zestig minuten voor boven de zestig. 17.02 Oude liedjes. 17.20 Voor de jeugd. 17.55 S.O.S.-berichten. 18.00 Nws. 18.16 Actualiteiten. 18.20 Uitzen ding van de V.V.D. 18.30 Licht vocaal en instrumentaal ensemble. 18.55 VA- RA's Popshow. 19.30 Nws. 19.35 Bui tenlands week overzicht. 19.45 Amuse mentsmuziek. 20.15 Wedstrijdprogram ma. 20.45 Country en Western-muziek. 21.10 De Franse studenten en de ge dachten van de grote roerganger Mao: klankbeeld. 21.35 Interviews. 22.15 Franse chansons. 22.30 Nws. 22.40 S.O.S.-berichten. 22.45 Actualiteiten. 22.55 Moderne kamermuziek. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Klassieke gramm.muziek. 7.30 Nws. 7.32 Actualiteiten. 7.45 Klassieke muziek. 8.00 Nws. 8.11 Op Sleeptros. 9.15 Klankbeeld over het vliegtuig. 9.45 Voor de kleuters. 10.00 Klassieke en semi-klassieke orkestwerken. 10.30 Sphinx. 11.00 Nws. 11.02 Luister uit... én thuis. 11.50 Actualiteiten. 12.00 Van twaalf tot twee. 14.00 Over de band, 15.00 Voor oudere luisteraars. 16.00 Nws. 16.02 Voor de jeugd. 17.00 Meisjes koor. 17.15 Lichte gramm.muziek. 17.50 Overheidsvoorlichting. 18.00 Ge wijde muziek. 18.30 Nws. 18.46 Actuali teiten. 19.00 Openbaar Kunstbezit. 19.10 Toeristische kroniek. 20.00 De Univer- siteiteit in discussie (lezing). 20.20 Holland Festival 1968: Omroepdubbel- kwartet en solisten: klassieke gewijde muziek. 21.50 Gramm.muziek. 22.05 Spiegel van België. 22.20 Sextant, ra dioweekblad van de NVSH. 22.30 Nws. 22.40 X. een sprong in het duister. 23.55 Nws. HILVERSUM III. 9.00 Nws. 9.02 Lichte vokale muziek. 10.00 Nws. 10.03 Mengelmuze. 10.30 Ramblers Radio Reprises. 11.00 Nws. 11.03 Muziek-lezen. 13.00 Nws. 13.03 Actualiteiten. 13.06 Zet 'm op. 14.00 Nws. 14.03 Muziek-boetiek. 15.00 Nws. 15.03 Arbeidsvitaminen. 16.00 Nws. 15.03 Arbeidsvitaminen. 16.00 Nws. 16.03-18.00 Super Clean Dream Machi ne. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.40 Weerbericht. 12.48 Lichte orkestmu ziek. 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafelmuziek. Nederland I 18.50 18.56 19.00 19.03 19.06 19.12 19.56 20.00 20.16 20.20 21.10 22.00 22.30 NTS: Barend de Beer. STER: Reclame. NTS: Journaal. STER: Reclame. KRO: De museumdief (tekenfilm). Spitsuur: voor de jeugd. STER: Reclame. NTS: Journaal. STER: Reclame. KRO: De vrouw met de blinddoek: contrasten rond rechtspraak en straf, documentaire. De Wrekers (tv-feuilleton). Vanavond in Nieuwspoort. NTS: Journaal. Nederland II 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 Internationaal agrarisch nieuws. 19.15 Van gewest tot gewest. 19.35 Holland Festival Magazine. 20.00 Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NTS: De waarheid van Marisa (tv-film). 21.10 Vierde Symfonie van Robert Schumann. 22.10 Journaal. Nederland I 17.00 18.50 18.56 19.00 19.03 19.06 19.31 19.56 20.00 20.16 20.20 20.30 20.35 22.45 22.50 AVRO: Voor de kinderen. NTS: Barend de Beer. STER: Reclame. NTS: Journaal. STER: Reclame. NTS: Nieuwe avonturen van De Drie Musketiers (tv-feuilleton). Kennismaking met Tungku Abdul Rahman, eerste-minister van Maleisië. STER: Reclame. NTS: Journaal. STER: Reclame. NTS' Uitzending van de C.P.N. Stichting Socutera. De wonderen zijn de wereld nog niet uit (speelfilm). Journaal Openbaar Kunstbezit. Nederland II 18.50 NTS Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS' Journaal. 19.03 AVRO: Vaders tegen wil en dank (tv-feuilleton). 19.28 Hier Parijs - hier Jan Brusse. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER. Reclame. 20.20 AVRO: Peyton Place (tv-feuilleton). 20.45 Concert. 21.40 Jazz-programma. 22.10 NTS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 7