HAARLEMSE ORGELMAAND Dee In emers improv is a tiewedstrijd RENÉ SLEESWIJK: ,Het publiek bepaalt wat het bij ons te zien krijgt" VAN CAMPEN'S 189.- drATiMr Indesit Knokploeg tegen beat Spel over Parnell Emmy Verhey niet terug naar Moskou Frans concert in Ruïne Brederode WIJ ONTVINGEN: Televisie-vanavond Radio-vrijdag van Campen TV donderdag TV vrijdag DONDERDAG 4 JULI 1968 7 Kleur zin Bedreven Formule Stra mien KLAPPER VAN DE WEEK UITSLUITEND GELDIG OP VRIJDAG EN ZATERDAG Studentenraad van V.U boos over wegsturen van N.S.R.-bestuur (Van onze muziekrecensent) HAARLEM. Onder grote belang stelling vond woensdagavond in de Grote Kerk het gebruikelijke presentatieeoncert van de vier deelnemers aan de vrijdag te houden improvisatiewedstrijd plaats. Zo'n kennismaking met de technische en n I il 4/ artistieke kwaliteiten U \J I. L n li van de kandidaten is' u voor een geïnteres seerd publiek een f r n i V attractie van belangt j I I 1 L om straks mee te kunnen oordelen als liet op improviseren boekenboekenboekenboeken] boekenboekenboekenboeken| boekenboekenboekenboeken boekenboekenboekenboeken boekenboeken boekenboeken boekenboeken boekenboeken boekenboekenboekenboeken; boekenboekenboekenboeken boekenboekenboekenboeken; boekenboekenboekenboeken. DR, HANS HERMANS; „De strijd om het Witte Huis", uitgave Leopold, Den Haag. Een onthullende documentatie over de ontwikkeling van het Amerikaanse presi dentschap en de historische verwikkelin gen rondom de „troon", waarbij de goede en kwade kanten van de Amerikaanse de mocratie gelijkelijk onder het licht komen. Dergelijke boeken zijn in staat veel mis verstanden op te heffen en de werkelijke proporties van Amerikaanse politieke ver wikkelingen in historisch patroon te doen onderscheiden. Het boek van dr. Hermans zal veel bijdragen tot exacte kennis van de geschiedenis der V.S. en van de ten densen in de Amerikaanse samenleving, zoals die zich hebben ontwikkeld uit de veelheid van volksaarden, staatkundige eenheden en mentaliteiten, in de V.S. bij eengebracht. Het is niet overal een op wekkend beeld, dat Hermans schildert, maar aan de andere kant is de Amerikaan se politiek-maatschappelijke realiteit waardevol materiaal voor degenen die in de oppervlakkigheid van de dagelijkse fei tenkennis niet voldoende stof vinden voor een eigen oordeel. „In vreemde spiegels", uitgegeven door de n.v. Uitgeverij A. Roelofs van Goor in Amersfoort, zijn reisbrieven uit India van Paul Storm. Deze acteur en regisseur vertrok in 1961 op uitnodiging van het ministerie van O., K. en W. naar India om er lezingen te houden. Hij ver bleef er zes jaar, werd artistiek adviseur 'in een kunstcentrum in Madras en schreef brieven die nu gebundeld zijn. De Uitgeversmaatschappij W. de Haan in Hilversum verzorgt de uitgaven van Wereldakademie (een reeks boeken die informatie brengt op alle gebieden van denken en weten) en verschenen zijn: „Het tijdperk van de dinosauriërs" van Björn Kurtén (vertaling E. M. A. Kraak- De Looze), Bionicaschakel tussen bio loog en ingenieur" van I. Gérardin (ver taling J. A. Meijers), „Mimicry, valse be richtgeving in de natuur" van Wolfgang Wickler (vertaling T. Tinbergen-Frens- dorf) en „Aan de wieg van de mensheid, paleontologie van het steentijdperk" van F. Bordes (vertaling H. Meijer). In de Aula-reeks (wetenschappelijke pocketboeken onder hoofdredactie van prof. dr. F. J. J. Buytendijk) verschenen bij Het Spectrum in Utrecht Hormonen en evolutie" van E. J. W. Barrington (ver taling A. E. Groeneveld) en „Fenomeno logie en psychiatrie" van Georges Lan- teri-Laura (vertaling J. C. M. Metz). Als Zwarte Beertjes zijn bij A. W. Bru- na Zoon in Utrecht verschenen „De donkere bril" en andere verhalen van Clarissa Jacobi (een reeks verhalen over gebeurtenissen in Zuid-Afrika van een goedwillende blanke vrouw) en „Huwe lijksvolière" van Margaret Brabble (ver taling M. Vooren). aankomt. Men kan dan vooral letten op speciale eigenschappen, die men heeft me nen waar te nemen tijdens het concertpro gramma. Maar ook voor de concurrenten is het van het grootste gewicht, dat zij zich bij voorbaat vertrouwd maken met de sfeer van de omgeving waarin zij slag moeten leveren en de klankmogelijkhe den van het orgel kunnen toetsen aan de akoestiek van de ruimte. HET SPITS werd afgebeten door de Engelsman Andrew Davis, winnaar van de tweede prijs van het improvisatiecon cours in Toronto en van het eerste in St. Albans, beide in 1967. Hij speelde een der kapitale orgelwerken van Bach, de ge duchte Prelude en Fuga in b-klein. Wat het uitgebreide werk in zijn beide delen door kleurige registratie kon winnen aan verduidelijking van het contructieplan, werd rijkelijk te pas gebracht. Verder hoorden wij een technische prestatie die respect afdwong. ALS nummer twee zat aan de klavieren André Isoir, de Franse kandidaat die al twee keer achter elkaar de Haarlemse prijs in de wacht sleepte en nu voor zijn laatste proef staat om de zilveren schaal definitief in bezit te nemen. De Chacone in g van Louis Couperin bleek een kolfje naar zijn hand om met karakteristiek Franse kleurzin te goochelen en daarvoor de bijzondere eigenschappen van Müllers tongwerken en zeldzame combinaties te benutten. Dit was in niet mindere mate het geval met de vlot vertolkte tweede Fantaisie van Claude Lejeune. Tenslotte liet Isoir ons kennis maken met twee Magnificat-versetten van zijn dertigjarige landgenoot Pierre Vidal. Deze staat blijk baar met zijn éne voet op het pad der experimentelen, maar bewaart, op zijn tweede steunend, zijn evenwicht. Boven dien eist zijn muziek de techniek van het klassieke orgelspel en speculeert hij op de normale orgeltimbres. Daar iets frap pants van te maken is Isoir wel toever trouwd. Als derde trad op de Amerikaan Bren- ton Pell Crane. Deze vervulde zijn beurt met het „Alla breve" van Bach, dat hem weinig of geen kans schonk om zijn re gistratiekunst te demonstreren, hetgeen de verdienste van zijn vertolking in door lopend pleno niet hoeft uit te sluiten. Als tweede werk hoorden wij van Crane het eenvoudige variatiewerkje over een „Ser- band" van de zeventiende-eeuwse orga- (Van onze correspondent) ENSCHEDE. Needse inwoners hebben een knokploeg in het leven ge roepen om de jeugd, die zich volgens hen na afloop van de beatavonden in de Harmonie misdraagt indien nodig tot de orde te roepen. Zij hebben de oprichting van deze knokploeg medege deeld in een protestbrief aan het ge meentebestuur. Hierin vragen de be woners tevens een verbod van de beat avonden. De Needse inwoners ergeren zich al jarenlang, zo zeggen zij aan de gedra gingen van jongelui, die de beatavon den in De Harmonie bezoeken De mis dragingen bestaan volgens de inwoners uit baldadigheden en vandalisme. Maar het meest hebben zij last van de beat. Zelfs mensen aan de andere kant van het dorp zouden er hinder van onder vinden. nist Gisbert Steenwick uit Arnhem, die het inschreef in het muziekboek van zijn leerlinge Anna-Maria van Eyl. Wij laten in het midden of het bedoeld was voor klavecimbel of kabinetorgel, maar beslist niet om er mee uit te pakken op een groot orgel. Intussen gaf het de speler gelegen heid enige variatie van kleur aan zijn speelbeurt te geven. DE laatst optredende was Jan Welmers uit Zuidlaren, die in 1966 prijswinnaar was van het Nationaal Improvisatiecon cours in Bolsward. Met een bezonken ver tolking van Bach's koraalvoorspel „Lieb- ster Jesu, wir sind hier" opende hij zijn bespeling, die hij besloot met de magis trale „Phantasie" van Max Reger over het Luther-koraal „Ein fester Burg ist unser Gott". Hiermee toonde Jan Welmers zich een technisch zeer bedreven interpreet, wat door zijn gediffirentieerde, goed over wogen registratie werd bevestigd. Wie zal zeggen, in welk land de wissel- prijs na het concours van vrijdag terecht zal komen, in Frankrijk (en dan voor goed), in Engeland, Amerika of in ons eigen landje. Rekenen wij maar als steeds op verrassingen. Hedenavond presenteren zich de drie juryleden met een belang wekkend programma, waarin van ieder een improvisatie niet ontbreekt. Jos de Klerk HILVERSUM Vanavond veel se ries en een televisiespel uit Ierland. In het avondprogramma op het eerste net eerst een optreden van de Joy Strings, de beatband van het Leger des Heils, die na veel succes te hebben ge boekt de instrumenten heeft neerge legd. Tijdens een afscheidsbezoek aan ons land maakte de NCRV opnamen in Amsterdam, In het voorprogramma voorts de eerste aflevering van de serie „Liebermann en Liebermann", die eer der op hei tweede net is uitgezonden. Het gaa' om een meubelfabrikant, wiens bedrijf geweldig is gegroeid maar die zelf geen afstand kan doen van de oude tijd. Naast de fabriek knutselt hij nog altijd in het oude schuurtje op de zelfde mander als hij is begonnen. Zijn zoons, die de zaak over zullen nemen en die gestudeerd hebben, vinden dat maar een vreemde zaak en doen alles om hun vader met zijn vreemde idee- en aan de kant te krijgen. Na het journaal eerst de actualitei tenrubriek „Attentie", vijfentwintig mi nuten, dan het televisiespel „Parnells Ondergang". Dit Ierse stuk gaat over de ondergang van de nationalistische leider uit de tweede helft van de ne gentiende eeuw. Zijn carrière kwam ten einde toen hij trouwde met een ge scheiden vrouw, met wie hij al gerui me tijd een verhouding bleek te heb ben gehad Het Nederlands Kamerorkest onder leiding van David Zinman speelt ver volgens de Negende Symfonie van Mendelssohn. Na de dagsluiting door ds. J. Langstraat en het journaal wordt de avond besloten met beelden van het tennistoernooi in Wimbledon. De halve finales van het damesenkelspel. De avond op het tweede net begint met NTS-uitzendingen: Barend de Beer,* het journaal, Van Gewest tot Gewest en „Met Uw Verlof". In deze tweede uitzending van de serie van zeven over de vakantie wordt aandacht besteed aan het onderwerp „Vakantie en Ge zondheid". Aan de hand van Ageeth Scherphuis, Henk Terlingen en Joop van Zijl brengen we een bezoek aan enkele vakantiehuizen. Na het journaal twee afleveringen van Peyton Place, vijftig minuten, dan „Slattery's People". „Hoe wordt men verliefd op een stad" is de ondertitel. Aan het siot van de avond de openings- kerkdienst uit Uppsala. (Van onze correspondent) HILVERSUM. Op de kop af zes weken lang leidt René Sleeswijk (60) met zijn mouvementen- en dansregis- seur, de Australische choreograaf George Cardeau, de repetities voor een nieuwe „Snip en Snap"-revue. Dit is zijn formule. De eerste twee van de zes weken zijn voor de afzonderlijke groepjes: tekst, zang en dans. In de derde week het to neel op, dat gebeurt altijd in het Hilver- sumse theater Gooiland. Dan een week wennen aan de kostuums, de vierde week de hele revue repeteren met het orkest, als altijd onder leiding van Co van der Heide Wijma. Dat is in het begin een „chaos": het orkest speelt te vlug, of te langzaam, er zijn wat maten te veel voor het ballet, of het komt maten te kort. De laatste week voor de première in Gooi land, altijd rond de dertiende juli, maar beslist op een vrijdag, is het avond aan avond „generale repetitie". Zoon Hans Sleeswijk: we hebben dit schema in de dertig jaar dat mijn vader nu revues maakt, precies zo uitgekiend. Zolang de groene lichtjes blijven branden is het o.k., soms gaat er een rood lampje aan. Dan weten we precies wat we moe ten doen, we kennen het tempo en al die ervaring van vader zorgt ervoor dat het rood weer gauw uitgaat. Hij is de kapi tein op ons revue-schip. We kunnen het eenvoudig niet hebben, dat iedereen het hoogste of laatste woord zou hebben. René Sleeswijk is en blijft de baas. Maar iedereen weet ook, dat hij alles kan en alles weet. Dat baas spelen is voor hem en voor ons geen enkel probleem. René Sleeswijk heeft ook uitgemaakt hoe de formule moet luiden voor een „snip en snap"-revue. „Ik heb er niets aan om me aan experimenten te wagen, want ik heb voor de helft een vast pu bliek, dat elk jaar terugkomt en dat me dus precies zegt wat het wil hebben. De cijfers liggen bij Sleeswijk in zijn bureau. Een half miljoen bezoekers per seizoen. In het eerste half jaar in de grote ste den, in het tweede op tournee door het land. Dat zijn allemaal uitkopen. In de grote steden wisselt het percen tage van het bezoek sterk. In Amsterdam bijvoorbeeld had men dit seizoen tien per cent meer bezoek, in Rotterdam echter zakte het zes percent. Maar die half mil joen komen er altijd. De helft van die bezoekers is het jaar tevoren ook ge weest, een kwart is wel eens een keer komen kijken, het ander kwart is geheel nieuw. „Dat zijn de mensen die bijvoor beeld om een bruiloft te vieren met z'n allen naar de revue gaan Emmy Verhey en haar moeder. Schiphol. Woensdagavond is de twin tigjarige Nederlandse violiste Emmy Ver hey uit Moskou in ons land teruggekeerd. Zij heeft sinds september vorig jaar aan het conservatorium in Moskou gestudeerd op een beurs, die haar was toegekend door het Oscar Backfonds, nadat zij op het Oscar Back-concours de eerste prijs had behaald. Zij kreeg in Moskou twee tot drie keer per week vioolles van David Oistrach. Eerder wis haar toegezegd, dat zij ook volgend cursusjaar aan het conservato rium de lessen mocht volgen, maar vorige week trok het Russische ministerie van cultuur deze toezegging plotseling in. Em my hield het erop, dat ook „jonge talen ten van andere landen die kans moesten krijgen." Zij deelde bij haar aankomst op Schiphol mee, dat er ok nog andere mo tieven waren, maar was niet bereid te zeggen welke. „En nu redeneren we zo verder: willen we „in" blijven, dan moeten er telkens vijf mensen in de zaal naast elkaar zitten die ieder een eigen hoogtepunt (of laag- tepunt) in de show zien. Als ieder het zelfde mooi vindt, dan wordt ons publiek ADVERTENTIE 140 liter table-top koelkast met Hornltex bovenblad, gerenommeerd in kwaliteit en afwerking. Praktische indeling met o.a. een groot vriesvak. Normale prijs 248.-. KLAPPER VAN DE WEEK PRIJS 0E ZAAK WAAR U NU EENMAAL VEEL MEER VOOR VEEL MINDER KOOPT CREMERSTR A AT 69 Radio-T.V. Bandrecorders enz. en opéén minuut afstand DR. SCHAEPMANSTRA AT 23 Koelkasten HAARLEM-OOST TEL: 023-14750 Wasmachines. Stofzuigers enz. De repetities van de balletscènes zijn al weken aan de gang en veel draait om vedette Trea Dobbs. te klein. Denk maar eens goed na over die formule. En altijd: we willen preten tieloos amusement geven. Meer niet. Daar hebben we onze handen vol aan". Aan het stramien van de show zelf wordt ook dit jaar, nu de 31ste „Snip en Snap"-revue („Oost, west uit, best") op 12 juli in Hilversum in première gaat, weinig veranderd. Zo komt het oude va riété van springers of koorddanseresjes en dergelijke beslist niet terug. ,We heb ben een ander soort variété. Dat is ver tegenwoordigd in een André van Duin, met zijn tape-show. We noemen hem de „elektronische goochelaar". Hij komt met een heel nieuwe versie imitaties, ijzer- sterk, die het een jaar kunnen uithouden. Al weet ik nog niet eens precies wat allemaal. Hij is nog volop bezig met „componeren". Trea Dobbs is ditmaal onze vedette. Natuurlijk kun je nooit te voren zeggen: dat is het. We voelen in tuïtief wel aan dat het talent voor zo'n rol er in zit. Maar Garden moet het eruit zien te krijgen. Trea is een typische pla- tenzangeres. Zo kent het publiek haar. Wij willen er nu een echte vedette van maken, een zangeresje dat de scènes per sonality geeft. Twee meisjes uit het corps de ballet gaan dit seizoen solistisch optreden. De vitale, temperamentvolle en grappige Cin- da Peters danst solo, Jessica van Olden gaat meedoen in schetsjes. We gaan uit onze dans- of zangensembles talenten so listische kansen geven. Uit overtuiging, maar ook wel een beetje door omstandig heden gedwongen. Ziet u, televisie en andere showmakers trekken bij ons op geleide talenten weg, omdat ze solistische contracten krijgen aangeboden. Men kan het de meisjes en jongens niet kwalijk nemen. Nu hebben wij bijvoorbeeld de koorleden (die tegelijk ook dansen) con tracten als solisten aangeboden. Ze doen dus in groepsverband mee, maar ieder krijgt ook een persoonlijk optreden. Nu zijn we allemaal tevreden". Op het toneel van Gooiland gaan de repetities door, maar niemand ziet er ..lijn" in. Alleen René Sleeswijk kent die. En hij zegt: het gaat fantastisch. AMSTERDAM De Studentenraad van de Vrije Universiteit in Amsterdam meent dat de inhoud van de moties van afkeu ring op de vergadering van de Neder landse Studentenraad, het wegsturen van het NSR-bestuur onder leiding van E. Bomhoff, niet rechtvaardigt. Het wegstu ren zal verstrekkende negatieve gevolgen hebben voor een zinvol functioneren van de NSR ondermeer op het gebied van de ministeriële nota inzake de herstruc turering van het wetenschappelijk onder wijs, de onderwijsbegroting en de interne democratisering van de universiteit aldus de raad. Dit blijkt uit een motie die met negen stemmen vóór (8 S.V.B. en 1 onaf hankelijke), vier tegen (N.S.A.) en drie onthoudingen (N.S.A.) in een vergadering van de S.R.V.U. is aangenomen. Het vrij dagavondgrammofoonplatencon- cert in de verlichte Ruïne van Brederode in Santpoort vermeldt een tweetal werken van Franse componisten. Van Saint Saens wordt gespeeld het 2e concert voor piano en orkest en van Darius Milhaud de Suite Provengale. Het concert begint om half tien. Zaterdagavond half tien kunnen de be zoekers v-an het sprookjesachtig verlichte slot weer luisteren naar het klankbeeld „Alsof er geen tijd bestond", muziek en poëzie van vroeger en nu. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Lichte gramm.muziek. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Lichte gramm. muziek. 8.50 Vandaag de dag. 9.00 Moderne operamuziek. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvi taminen. 11.55 Beurs. 12.00 Europese integratie. 12.26 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.29 Overheidsvoorlichting: voor de landbouw. 12.39 Zigeuneror kest. 12.49 Praatje. 13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten. 13.20 Voor de midden stand. 13.25 Moderne Russische kamer muziek. 14.10 Lichte gramm.muziek. 14.30 Waar is de mooie kunst geble ven?, lezing. 15.00 Lichte gramm.mu ziek. 15.20 Interview over de World University Service. 15.30 Amateurko ren. 16.00 Nws. 16.02 Thuis. 16.45 Mo derne muziek. 17.40 Informatie. 18.00 Nws. 18.16 Berichten. 18.20 Hee, een programma voor onvolwassenen. 19.00 Jazz-rondo. 19.20 Uppsala '68: gesprek ken. 19.30 Nws. 19.35 Criterium. 20.00 Klassieke liederen. 20.05 Goudvliegen, (hoorspel). Klassieke en moderne mu ziek. 22.30 Nws. 22.40 S.O.S.-berichten. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Badinerie. 8.00 Nieuws. 8.11 Voor de kinderen. 8.30 Nws. 8.32 Toering- club. 8.45 Voor de huisvrouw. 9.40 Zoe kend geloven. 10.00 Aubade. 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken. 11.55 Meded. 12.00 Van twaalf tot twee. 14.00 De man in de hotelkamer (hoorspel). 14.40 Dansmuziek. 15.00 Moderne muziek. 15.40 Voor oudere luisteraars. 16.00 Nws. 16.02 Actualiteiten. 16.07 Lichte gramm.muziek. 16.30 Boem! 17.20 Sport. 17 50 Actualiteiten. 18.00 Konink lijke Militaire Kapel. 18.30 Nws. 18.46 Actualiteiten. 19.00 De Ronde van Frankrijk. 19.10 Wereldpanorama.19.20 Zomaar zomers. 20.00 18e Internationa le Orgelconcours Haarlem 1968 (Hol land Festival). 22.00 Film-memo. 22.30 Nws. 22.40 Veel liefs uit Loosdrecht. 23.15 Sentimental Journey. 23.45 Actua liteiten. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Klink-klaar. 11.00 Nws 11.03 Micronotities. 12.00 Nws. 12.03 Agent 000. 13.00 Nws. 13.03 Hans Kem- na. 13.30 Help. 14.00 Nws. 14.03 Actua liteiten. 14.12 Licht platenprogramma. 15.00 Nws. 15.03 Muziekkantjes. 16.00 Nws. 16.03 Operette. 17.00 Nws. Actua liteiten. 17.05-18.00 Tussen 10 en 20-: voor de tieners. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.40 Weerbericht. 12.48 Gramm. muziek. 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws. 17.00 Nws. 17.15 Volksmuziek. 17.45 Lichte muziek. 18.00 Nws. 18.03 Tophits. 18.28 Paardesport. 18.30 Gramm.muziek. 18.35 Taalwenken. 18.55 Gramm.muziek. 19.00 Nws. 19.30 Muzi kaal programma. 20.30 Gevarieerd pro gramma. 21.00 Cabaret. 22.00 Nws. 22.15 Dansmuziek. 23.40 Nws. Nederland I 10.00 Eurovisie: Openingsdienst Vierde Wereldraad-Assemblee Uppsala. 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER- Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 NCRV: The Joy Strings. 19.30 Liebermann Liebermann (tv-feuilleton). 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Hier en Nu. 20.45 Pamell's Ondergang, tv-spel van G. P Gallivan. 22.10 Klassieke muziek. 22.35 Avondsluiting. 22.40 NTS: Journaal. 22.45 Tennis: de vandaag gespeelde halve finale dames enkel te Wimbledon. Nederland II 18.50 NTS' Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS Journaal. 19.03 Van gewest tot gewest. 19.25 Vakantie en gezondheid (fiimreportage). 20.00 Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 AVRO: Peyton Place (tv-feuilleton). 21.10 Hoe wordt men verliefd op een stad? (tv-feuilleton). 22.00 IKOR/CVK: Samenvatting Openingsdienst Wereldraad van Kerken - Uppsala. 22.30 NTS: Journaal. Nederland I 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 VARA: Fenklup: tiener-programma. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 VARA: Gevarieerd programma. 22.40 NTS: Journaal. Nederland II 18.00 18.50 18.56 19.00 19.03 19.25 20.00 20.16 20.20 21.10 21.40 22.30 NTS: Tennis: samenvatting van de vandaag gespeelde finale heren enkel te Wimblelon. Barend de Beer. STER: Reclame. NTS: Journaal. Weekjournaal voor gehoor gestoorden. Open oog Journaal. STER: Reclame. KRO: Tenniskampioenschappen: JoegoslaviëEngeland. Disco-Duel. Bonanza (tv-feuilleton). NTS. Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 7