Albert Mol werkt op muziek van Pergolesie aan „Haar van boven" r 4k 1 Litho's van Ru van Rosseni in Ruine van Brederode 4: Holland Festival uit-gelachen II KLEINE MAAR GOEDE EXPOSITIE Klank en licht in Ruïne Brederode Show uit '40 Dieren van toen en Brabanders TV woensdag a Televisie-vanavond TV donderdag Radio-donderdag WOENSDAG 10 JULI 19 6 5? Enig Free Verschijnsel Fijn TIJDELIJK VOOR Methode TIJDELIJK VOOR Hein Steehouwer Vondeling dit najaar weer in parlement sas#* - - .e TIJDELIJK VOOR TIJDELIJK VOOR (Van onze correspondent) HILVERSUM Vanuit „d'Olde Molshoop" klinkt het Stabat Mater van Pergolesi ver en breed „over de velden". Dat betekent, dat Albert Mol de deur van de deel open heelt gezet en met een ruim uitzicht op kippetjes en koetjes onder de gedragen tonen van Pergolesi werkt aan iets wat beslist niet op een Stabat Mater lijkt. Nadat zijn eerste boek „Wat zien ik?" heel wat stof heeft doen opwaaien komt in de Lochemse boerderij een tweede boek dicht bij zijn voltooiing. Het gaat „Haar van boven" heten. „Je weet wel. Dat is die dame, die ook al in „Wat zien ik?" voorkomt". En dan komt er ook nog een derde en dat heet dan weer „Lien". Hè? Dat is een figuur die in het tweede boek wordt geïntroduceerd. Een intro- ducee, om zo te zeggen. Nou als dat gebeurd is, heb ik mijn trilogie af. Een Noorse trilogie van de walletjes. Nou, meneer". ALBERT MOL verwisselde ruim ander half jaar geleden zijn grote Amsterdamse huis aan de Keizersgracht voor een nog grotere boerderij in de Gelderse Achter hoek. Eergens tussen Laren en Lochem heeft Mol van een oude boerderij een knus molshoopje gemaakt, compleet met een erg stijlvolle grote kamer, heel veel aan menige stijl aan te passen kleine ka mertjes en een juweel van een deel. „KIJK ES jajaja, het is enig hier. Geen mens om je heen. Alleen een paar koeien en af en toe het hoofd van Bets, het paard van de buurman. Verder niks as de bomen en de stilte. Nou, en weet je wat het grap pige is: ik heb hier net zoveel bezoek als in Amsterdam. Iedereen weet het te vin den. Dat is het leuke van Nederland. In twee uur kun je overal komen. Nou, en er zijn ook van die mensen die bij mij ko men". „Nou ga ik daar, in het bijgebouw, een café inrichten. Met een echte bar en alles en zo. Daar kan ik dan de mensen ontvan gen. Alles van eigen erf, hoor". Als we bij Albert Mol aankomen hebben we wat gemist. „Hetty Blok was hier, en die en die en die en ook de hele boerenkapel. Nou, we hebben fijn opnamen gemaakt voor Nico Knapper en Rik Gyles, je weet wel die Belg, die samen met Nico die cabaretserie maakt. Ik zeg: als jullie me willen hebben aan moet je maar komen. Mij krijgen ze het erf niet af. Nou, toen hebben we fijn opnamen gemaakt, met die Belgen en zo, hier op de deel. Man, het is een complete studio". MOL doel meer met televisie, televisie meer met Mol. „Ja, plannen genoeg. Maar een vast uitgestippelde lijn, nee. Kijk, Mol gaat nooit iets doen dat vast ligt. Mol is free-lancer in de free-ste zin van het een showtje er in. Het zat lekker rond, maar wat denk je: bonje met Karei Prior. Heb ik gezegd: het hoeft al niet meer. Iets wat ik niet fijn meer vind, doe ik niet. Dat is free-lance". „TELEVISIE is fijn. O, stel je niks voor. Helemaal niks fijner als het toneel of het ballet of zeg maar op. Maar het geeft je zo'n enorme straal populariteit. Heel ons wereldje wordt opengebroken. Boem, daar zit je bij de mensen op schoot. En ze zeg gen: oe. wat is die lelijk, of goed of slecht of dit of dat Ik betwijfel of de artiesten daar mee meékunnen". „Ja en dan zijn er die zeggen: Ik vind het verschrikkelijk om overal herkend te worden. Nou ik Vind het eerlijk gezegd wel fijn. De mensen die dat zeggen moes ten eigenlijk geen tv doen of niet tegen beter weten in zeggen dat ze het vervelend en vooral ook vermoeiend vinden". „Natuurlijk doe ik televisie. Je gaat toch ook in een straalvliegtuig zitten, wat je dertig jaar geleden niet deed, Je moet mee. Nou ja en dan kom je in dit opge pakte land, waar iedereen iedereen kent, ook wel eens iemand tegen die jou kent. Dat is toch leuk". Albert Mol woord. Maar ik geloof wel dat ik vast mag zeggen dat de VARA in oktober met die serie komt. Nou in augustus zit ik nog in die allerlaatste aflevering, dat nakomer tje van „Ja zuster, nee zuster". En voor de rest gaan we in de herhalingen vallen". Het programma „Mol over Mol" van de TROS gaat niet door. „Ze weten niet wat ze missen. Ik had voorgesteld dat we hier in de boerderij een heel programma zouden maken. Niks geen geklets over Mol is zo en zo begonnen en is dit en dat van plan, maar gewoon een echt programma met ADVERTENTIE HET VERHAAL van de boeken is erg lang. „Ik vertel die verhaaltjes al jaren. In de kleedkamers en zo af en toe eens voor een klein publiek. Op een gegeven moment ging iedereen zeggen: schrijf het allemaal eens op. Nou, ik dat gedaan en het plotselinge succes geeft me nu wel in dat ik het als ik het allemaal geweten had veel en veel eerder gedaan had". „Met litteratuur heeft het niet zo veel te maken. Ik heb ook niet die pretentie. Stel je voor: Albert de Balzac. Het heeft gelukkig succes. Dat eerste boek loopt enorm. Ik beschouw het als een tijdver schijnsel. Hei hoort bij deze tijd, hè, net als de Beatles. Nou, verder is er geen ver klaring voor te vinden". „Het vierde boek, nee daar heb ik nog niet over gesproken, dat vierde boek wordt wel helemaal serieus. Het gaat over mijn moeder. Daar mag de officiële oritiek aan te pas komen". ALBERT MOL volgt bij zijn schrijverij een heel eenvoudige methode. Hij denkt naslaat het verhaaltje door zijn hoofd spelen, vereenzelvigt zich met „haar van boven" en „Lien" en vertelt het verhaal met alle schommelingen en (natuurlijke) haperingen door aan zijn bandrecordertje. Een secretaresse tikt het uit en het boek is het boek. Uitgeverij Bom is er blij mee en brengt in september „Haar van boven" op de markt Meneer Mol gaat weer of geen weer, roem of geen roem door. Als hij het tenminste fijn kan vinden. In de stilte die aan de zandweggetjes van de Gelderse Achterhoek schijnt te kleven, laat hij af en toe het „Stabat mater" van Pergolesi klinken. Dat wil zeggen dat de deur van de deel openstaat en dat wil ook zeggen, dat Albert Mol voor de verandering weer eens aan „Haar van boven" werkt. „Ik dóe hel gewoon. „Wat zien ik" heeft de Nederlandse taal een nieuwe zinsnede opgeleverd. Iedereen zegt het. Dat vind ik al een hele verdienste en dan, nou toe meneer, we kunnen tenslotte niet allemaal litteraire prinsen wezen". boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboeken boekenboekenboekenboeken boekenboekenboekenboeken boekenboeken boekenboeken WIJ ONTVINGEN: boekenboeken boekenboekenboekenboekenl boekenboekenboekenboeken boekenboekenboekenboeken boekenboekenboekenboeken In Amstel Literaire Vierkanten van L. J. Veen's uitgeverij in Amsterdam zijn twee jeugdverhalen uit 1848 „Een eerlijke dief" en „Een beroerde affaire" van F. M. Dostojewski opgenomen. Dezelfde uit geverij verzorgde de uitgaven „Kleuren ABC" van Carl Bondam, bevattende infor maties over fotograferen met kleurenfilms en „Handboek voor singledubbel super 8" van Han Herckenrath, bevattende tips, wenken, techniek en tabellen op het ge bied van filmen. W. Palleske schreef het boek „Sier- duiven" uitgegeven door L. J. Veen's uit geverij in Amsterdam, waarin een hand leiding gegeven wordt over het fokken en houden van sierduiven en G. A. M. Oijen het boek „Onze roofdieren", waarin onder meer aandacht wordt gevraagd voor marters, zunzings, wezels, dassen, vossen, otters enz. Beide uitgaven zijn verlucht met foto's en tekeningen. In „In het web van werkelijkheid", uitgegeven door L. J. Veen's Uitgeverij in Amsterdam beschriijft Veronica F. La- terveer een relatie tussen een Europese schilderes en een man uit Laos. Ben Dan geeft in „De spion die uit Israël kwam", uitgave van H. J. Paris, het le vensverhaal van Eli Cohen, een in Cairo geboren jood, die zich gaf voor de geheime inlichtingendienst en in de jongste oorlog aan zijn eind kwam. Carl Oglesby en Richard Shaull houden in de uitgave van Ambo, Utrecht, „Keer punt" een pleidooi voor revolutie. Eerst genoemde is een actief studentenleider en de ander een theoloog, die twintig jaar m Zuid-Afrika werkte. „Uw kind en de mammoetwet" van prof. dr. G. Th. M. Verhaak is de derde druk bij L. C. G. MALMBERG in 's-Her- togenbosch verschenen. HAARLEM In de Ruïne van Brederode exposeert de Tilburgenaar Ru van Rossem, graficus en docent grafiek aan de Tilburgse kunst academie. Het is een kleine, maar heel goede tentoonstelling lithografieën, waarmee Van Rossem zijn vele ex posities over de hele wereld en zijn biennaleprijzen waar maakt. Van Rossem is een knap graficus, die voortreffelijk drukt, gebruik maakt zowel van kleur- als relieftechnieken. Het is ech ter het belangrijkste niet. Veel meer zegt, dat hij in een persoonlijke stijl werkelijke gedrevenheden tot uitdrukking brengt. Zijn werk is geladen, bewogen door tal van emoties, die gekoppeld zijn aan het leven van de mens van vandaag. Hij tekent astronauten op zijn steen, surveyors, maar maakt eveneens een ikoon naar aanleiding van de Mauthausen-cyclus van Theodorakis. Naast de gruwelen van de gaskramer wordt hij evenzeer getroffen door een „Blauwe stad", die reminiscen ties wekt aan wat men noemt „Het nieu we Jerusalem". Een poëtische inslag is hem dus evenmin vreemd. Dat zijn vele astronauten dan voor hem een symboli sering worden van het reiken van de mens naar de oneindigheid, is alleen maar een ander in schijn technisch aspect van dezelfde poëtische en dus visionaire in slag. Van Rossem uit zich in een sterk per soonlijk „handschrift". Omdat zijn werk moeilijk in kranten-reproductie tot zijn recht komt en ik toch zijn stijl nader wil aanduiden, zou ik kunnen schrijven, dat zijn weg ergens tussen het strak gede formeerde werk van bijvoorbeeld Elen- ADVERTENTIE baas en het spontane werk van Appel ligt Het is alleen maar een aanduiding, die onder meer wil wijzen op het feit, dat bij hem de gevoelsuitbarstimg toch dui delijk in de hand wordt gehouden door overwogen hantering van zijn middelen. Het geeft aan zijn werk een tijdeloos as pect. Zijn astronauten zijn in wezen geen an dere figuren dan Icarus, zijn concentratie kampen hebben een gevoelsbinding met de catacomben. Zijn stijl is een synthese van invloeden uit een lange cultuurperio de, waarin antieke en moderne tenden sen zijn samengevloeid. Hij richt zich dan ook tot de gehele geest van de toeschou wer .met als gevolg, dat velen de impul sen die in hen leven in dit werk tot een getuigenis zien groeien. Mozart's ouverture voor de opera De Bruiloft van Figaro opent 't grammofoon- platenconcert, dat vrijdag in de verlichte Ruïne van Brederode in Santpoort wordt gegeven. Verder kan men in dit concert dat om half tien 's avonds begint, luisteren naar het Pianoconcert no. 1 van Serge Rachmaninoff en naar Richard Strauss' symphonisch gedicht Till Eulenspiegel's- Lustige Streiche. De bezoekers van de ruïne kunnen zater dagavond om dezelfde tijd luisteren naar oud-Nederlandse poëzie en muziek in het klankbeeld Zingende Stenen van Wil Bar nard, waaraan onder regie van Johan Wol der wordt meegewerkt door enkele van onze bekende voordrachtskunstenaars en musici. (Van onze correspondent) LEEUWARDEN. Prof. dr. A. Von deling zal het komende parlementaire jaar terugkeren in de Tweede Kamer. De heer Vondeling was met zijn echt genote op 1 juli van het vorige jaar be trokken bij een verkeersongeluk bij Bui tenpost. Hij werd nadien verpleegd in het St.-Bonifatius hospitaal in Leeuwarden en in de revalidatieinrichting „De Hoog straat" in Leersum. =5 AMSTERDAM. De eerste „Broad way melody" dateert uit de vroegste jaren van de geluidsfilm en werd ge lanceerd als vorm van filmamusement waarin ongezocht 'n grote hoeveelheid muziek en show verwerkt kon wor den. Het genre werd bijzonder popu lair en kreeg jaarlijkse vervolgen, die dan meestal met het jaar van ontstaan werden aangeduid. „Broadway melody of 1940" was de vierde in de reeks, dit maal met als grootste attractie de on vergetelijke danser Fred Astaire, die na in tal van films met Ginger Ro gers te zijn opgetreden, nu Eleanor Powell, de ster van „Broadway melo dy of 1936", tot partner kreeg. BIJ al deze showfilms (naast de Broadway melodies" gingen nog ande re series als „Goldliggers" en „The big broadcast") was het verhaaltje bijzaak. Fred Astaire is in de film van van avond de „stand in" voor de eerste danser van een Broadway show, King Shaw (George Murphy) die door hem getraind wordt, maar al die zorg nau welijks waard is, want King leidt een losbandig leven. Bij de première komt hij zelfs dronken binnen en dan is het Fred Astaire, die op schitterende wij ze als plaatsvervanger kan optreden. Regisseur van al het fraais, dat van avond op het scherm komt, is Nor man Taurog, een van de betere blij spel-regisseurs uit de dertiger jaren, onder andere van films met W. C. Fields, die na de oorlog Jerry Lewis ïn Elvis Presley nog onder zijn be proefde leiding heeft gehad. Charles Boost HILVERSUM. Een documentaire over dieren van vroeger die nu nog le ven op het eerste net, op Nederland twee Tom Jones en Jan Waaykens. De NTS begint om half zeven het programma op het eerste net met het filmverslag van de twaalfde etappe van de Tour de France. Aansluitend Barend, het journaal en de reclame. Voor de jeugd daarna „de Bosbriga- diers", een Canadese avonturenserie die al eerder werd uitgezonden. In de reeks „Persoonlijk" wordt vervolgens de camera gericht op de Oostenrijk se minister van Buitenlandse Zaken Bruno Kreisky. Na het nieuws van acht uur de hoofd film. De avond is daarmee nog niet vol. Er volgt nog een documentaire, die de Duitse televisie al tweemaal uit zond: een Canadese film over een ex peditie naar de Galapagos-eilanden. De eilanden ook wel Schildpadeilanden genoemd zijn vooral bekend door de bijzondere diersoorten die er nog voor komen en die elders al lang zijn uitge storven. Een filmpje van de Stichting Socu- Julie Rodgers. (Nederland II, acht uur). tera, het laatste nieuws en de vier de en laatste herhaling van de Open baar Kunstbezit-cursus over „het Gat in de Beeldhouwkunst" sluiten de avond af. Na Barend, het journaal en het nieuws op het tweede net de NCRV met „Attentie voor sport" wordt aan dacht besteed aan zeilen en hengelen. De tijd tot acht uur wordt daarna ge vuld met een van de Tom Jones-shows, die de NCRV in Engeland heeft aan gekocht. De Ierse zanger krijgt assi stentie van Londense Julie Rodgers. Op het programma staan liedjes, die te maken hebben met de begrippen dag en nacht. Na het journaal „Leer ze mij ken nen. de Brabanders". De schrijver Jan Naaykens ontvangt verscheidene provinciegenoten. In „Gezond Gezin" de tweede aflevering van de Franse serie „Ecole des Parents", die ook vo rig jaar al werd uitgezonden. In de vorm van een gedramatiseerde docu mentaire wordt een opvoedkundig pro bleem aangesneden, waarover dan in de studio wordt gedebatteerd. Aan dit gesprek nemen deel Mevr. T. Vaandra- ger-Petri, Dr. P. H. Esser, Drs. R. B. E. Roosendaal en M. Stoffels. Het on derwerp van het filmpje van vanavond is de bromfiets. Tot slot van de avond in de rubriek „Alle dingen Nieuw" een overzicht van vat in Uppsala gebeurt tijdens de vier de assemblee van de Wereldraad van Kerken. ADVERTENTIE (Van onze kunstredacteur) DEN HAAG Het Holland Festival U Q L n ft IJ heeft gisteren na drie weken zijn laat ste adem uitgebla- f C P r i k zen. Dat gebeurde u \j n het leukst in het concertje, dat het Nederlands Kameror kest onder leiding van Edo de Waard in Diligentia gaf. Eerst een geestig, met vaart gespeeld divertimento van Mozart, dan een stukje Strawinsky, dat niet het minst met de overigens voortreffelijk strijkende dames en heren de draak leek te steken. Genoemde componisten zullen volgend jaar samen het thema leveren, waarop het festival-'69 zal worden geborduurd. Na de pauze schaterde ae zaal en ook het orkest, waarin de paukenist zelfs rood aanliep om de act van Carlos Feller, slapstick-dirigent en prachtig zanger in „De Kapelmeester" van Cimarosa. De tekst stond „in het oorspronkelijk" in het programma, zodat het publiek zonder een woord te behoeven begrijpen de uitvoerders op tekstkennis kon controle ren. Nog nalachend ging iedereen naar het oude stadhuis dat door de televisie was bezet. Toen de Nederlandse beeldbuizen na geruime tijd wachten vrij waren, kreeg Paul van Vliet gelegenheid wat grappen te debiteren. Sommige waren niet eens onspiritueel, alleen. Van Vliet ontpopt zich als een soort Ferdinandusse, (rede lijke teksten bij totale afwezigheid van presentatie), waarbij dan nog komt. dat de dalen tussen de toppen vaak nergens op slaan. De grollen waren, leek ons, voor de Haagse dames en heren vrij wat ge kruid, als het echt leuk werd lachte nie mand. De belangstelling voor het Holland Fes tival was dit jaar behoorlijk Alleen de serie van Rameau's „Platee" in Carré haalde maar een zaalbezetting van vijf endertig percent. De Amsterdamse voor stellingen van de opera's „Moses und Aaron". „Macbeth" en „Salome" waren echter uitverkocht. Over het geheel ge nomen waren de zalen in Amsterdam iets minder bezet dan in de andere grote fes tivalsteden. Den Haag en Rotterdam. De Debussy-cylus was overal vrijwel uit verkocht, boven verwachting gevuld wa ren de zalen bij de Weense cyclus, en Stockhausen zorgde voor een uitverkochte zaal in Amsterdam een zaaltje overi gens, want de organisatoren hadden de belangstelling ditmaal zo schromelijk on derschat. dat zich filevorming van teleur- gestelden voordeed bij het Stedelijk Mu- ADVERTENTIE ^\S3E HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek 7.20 Lichte gramm.muz. 7.54 Deze dag 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Lichte gramm.muz. (8. 30De groente man). 8.50 Morgenwijding. 9.00 Wer ken van Amerikaanse componisten 9.35 Waterstanden. 9.40 Voor de kin deren. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. (11.00 Nws.). 11.55 Beursberichten. 12.00 Piano-recital. 12.26 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.29 Modern platteland. 12.34 Lichte gramm.muz. 13.00 Nws. 13.11 Radio journaal. 13.30 Moderne kamermuz. 14.30 Land in ontwikkeling. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.02 Hoorspel. 16.47 Klassieke liederen. 17.00 Rock and Roll. 17.30 Voor de jeugd. 17.55 SOS-berichten. 18.00 Nws. 18.16 Radio journaal. 18.30 Amateurs musiceren. 19.00 Gesproken brief. 19.05 Jazz Spec trum. 19.30 Nws. 19.35 Uppsala '68. 19.45 Strandpastoraat. 20.05 Moderne muz. 21.20 Lezing. 21.35 Operette. 22.30 Nws. 22.55 Klassieke muz. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Klassieke en moderne muz. (7.30 Nws.; 7.32 Actualiteiten: 7.50 Overwe ging). 8.00 Nws. 8.11 Voor de kinderen. 8.30 Nws. 8.32 Vakantietips. 8.45 Voor de huisvrouw. 10.00 Pedagogische le zing. 10.20 Muziek uit de Barok. 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken. 11.55 Me dedelingen. 12.00 Lichte gramm.muz 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 12.50 Gevarieerd programma. 13.30 Licht in strumentaal ensemble latijns-Ameri- kaanse muz. 13.45 Fragmenten uit een musical. 14.30 Klassieke liederen. 15.00 Middagdienst. 15.30 Programma over liefhebberijen. 15.50 Lezing. 16.00 Nws. 16.02 Klassieke en moderne kamermu ziek. 16.50 Soelen met taal. 17.00 Oude jazz. 17.45 Licht orkest. 18.00 Koor zang en fanfare-orkest. 18.30 Nws 18.46 Actualiteiten. 19.00 Nabeschou wing Ronde van Frankrijk 1968. 19.10 Muz. van het Leger des Heils. 19.30 Pianorecital. 20.00 Lezing. 20.15 Re gionaal programma. 21.55 Kerkorgel concert. 22.25 Boekbespreking. 22.30 Cithertrio. 23.00 Programma uit Oos tenrijk. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Voor de zieken. 9.30 Lichte instrumentale muz. 10.00 Nws. 10.03 Muziek. (11.00 Nws.). 12.00 Nws. 12.03 De inwoners van Langelille pra ten gewoon tussen de platen door. 13.00 Nws. 13.03 Actualiteiten. 13 08 Knalmuz. 14.00 Nws. 14.03 Popmuz. 15.00 Nws. 15.03 Licht platenprogram- ma. 16.00 Nws. 16.03 Platenshow. 17.00 Nws 17.02 Actualiteiten. 17.07 Ver- zoekplatenprogramma. (Ronde van Frankrijk 1968: Tussen 13.15 en 13.20 en 15.05 en 15.10 uur Rechtstreekse reportage 13de etappe; tussen 16.00 en 17.00 uur Verslag van de finish.). Nederland I 17.00 NCRV: Voor de kinderen. 18.30 NTS' Tour de France. 18.59 Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 1900 NTS Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 NTS De Bosbrigadiers (tv-feuilleton). 19.31 Persoonlijk (5). 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS Journaal. 20.16 STER- Reclame. 20.20 NTS: Broadway Melody 1940 (speelfilm). 22.00 De Galapagos-eilanden (film reportage). 22.25 Uitzending Stichting Socutera. 22.40 Journaal. 22.45 Openbaar Kunstbezit. Nederland II 18.50 NTS Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS Journaal. 19.03 NCRV: Attentie voor sport. 19.35 Night and Day, showprogramma me: Tom Jones. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Programma over De Brabanders. 21.05 Gezond gezin. 21.55 Nieuws van de Wereldraad van Kerken. 22.15 NTS: Journaal. Nederland I 18.50 18.56 19.00 19.03 19.06 19.56 20.00 20.16 20.20 20.55 21.40 22.30 NTS: Barend de Beer. STER: Reclame. NTS Journaal. STER: Reclame. KRO: Zonder tralies (tv-feuilleton). STER: Reclame. NTS' Journaal. STER: Reclame. KRO: Het Amsterdams Kunst- maand-orkest en zangsoliste: operaconcert. De Wrekers (tv-feuilleton). Brandpunt. NTS: Journaal. Nederland II 18.30 NTS' Tour de France. 18.50 Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 Van gewest tot gewest. 19.25 Quiz 20.00 Journaal. 20.16 STER Reclame. 20.20 VARA: Achter het nieuws. 20.45 Coronation Street (tv-feuilleton). 21.35 New Christy Minstrels. 22.00 IKOR/CVK'RKK: De kerk in de huidige wereld. 22.45 NTS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 11