Godard reisde naar de States
en liet ze achter zich
s UITGAAN IN HAARLEM
Prachtige Andriessen op
kerkconcert in Alkmaar
De mooiste modeschoenen van Haarlem bij
Grote Houtstraat 18-20
Herhalingen,
series en
Songfestival
Negen Muzen
Snip en Snap ging
weer in première
gSKKsWU ONTVINGEN:
Knokke op tv
RT V-nieuwtjes
TV vrijdag
Televisie-vanavond
mmmm
Radio-zaterdag
TV zaterdag
VRIJDAG 12 JULI 1968
13
Voor rechts te linksvoor links te zachtaardig
Leermeesters
A nti
Kloof
Ver
C^ortcjenó
(Van onze filmcriticus)
AMSTERDAM. In de vroege lente
van dit jaar ging de Franse filmer Jean
Luc Godard naar de VS om er een twin
tigtal universtiteiten te bezoeken. Hij deed
dit op uitnodiging van de firma Leacok-
Pennebaker, d ie de vertoningsrechten
van Godards jongste film „La Chinise"
had verworven en niet ten onrechte het
toekomstige publiek voor dit bizarre, pro-
Mao pamflet onder de linkse studenten
van diverse Amerikaanse universiteiten
zocht. Godard was al eerder in de States
geweest, maar hij was toen niet verder
gekomen dan New York, o.a. twee jaar
geleden, waar een verslaggever van de
„New Yorker" hem kort na aankomst in
zijn hotelkamer aantrof, gefascineerd kij
kend naar de tv en voortdurend nieuwe
stations zoekend. Ditmaal zou hij meer
van het land te zien krijgen en o a. de
westkust bezoeken, de woonplaats van zo
veel door hem bewonderde Hollywood-
prominenten. Het pakte allemaal iets an
ders uit dan men bij die vriendschapsbe-
zoek bij voorbaat zou hebben verwacht.
Claire Clouzot, die de filmer op zijn reis
vergezelde als tolk, doet er een boekje
over open in de nieuwe aflevering van
„Sight and sound" en ze geeft haar ver
slag de veelzeggende ondertitel „A diverce
in the making".
CLAIRE CLOUZOT begint haar artikel
met erop te wijzen, hoe Godard in de
loop der jaren door allerlei banden met
Amerika verbonden is. Een kleine twintig
jaar geleden kreeg de toen nauwelijks
volwassen student Godard in allerlei ciné-
clubs en tijdens voorstellingen van de Ci-
némathèque zijn filmdoop met de Holly-
woodfilms van de jaren dertig en veertig.
FRITZ LANG, Howard Hawks, Samuel
Fuller, Don Siegel werden zijn leermees
ters, later geestverwanten en zijn vrien
den, van wie hij er enkele in zijn films
zou laten optreden (Lang in „Le mépris",
Fuller in „Pierrot le Fou"). Zijn eerste
film „A bout de souffle", zo zegt Claire
Clouzot, was een poging de Amerikaanse
gangsterfilm te imiteren. „Une femme est
une femme" werd een hommage aan de
musical (Vincente Minnelli, Fred Astaire),
maar al in „Le mépris" met Jack Palan-
ce als de dictatoriale producer kan lichte
spot met Amerikaanse productie-methodes
ontdekt worden en met „Alphaville" en
zijn o nverbloemde beschrijving van de
ver-ontmenselijking in de stad van de toe
komst, zet de kritiek op Amerika in. Een
kritiek die steeds luider klinkt in de daar
op volgende films, „Pierrot le Fou",
„Made in USA", „Deux ou trois choses",
„Loin de Vietnam" en „La chinoise".
Een eerste ontmoeting met de leermee
sters van weleer verloopt dan ook alles
behalve vriendelijk. Bij zijn bezoek aan
de Universiteit van Zuid-Californië zit
Godard in een „panel" met onder anderen
King Vidor,.Roger Corman en Samuel
Fuller, dat vragen moet beantwoorden
over het onderwerp „Hollywood". De
schrijfster, die bij die gelegenheid op
treedt als tolk, constateert dat er al
gauw een stemming begint te heersen
van wederzijdse onverschilligheid, een
sfeer die zelfs vijandig gaat worden als
Godard de commer ciële regisseurs van
Hollywood voor „slaven" uitmaakt en be
schuldigend zijn forum-genoot King Vidor
toevoegt. „Mr. Vidor, ik schaam me wer
kelijk over wat er met u gebeurt, zoals
ik schaam me over wat er met Von Stern
berg en Fritz Lang is gebeurd
TIJDENS het verdere debat bleef Go
dard daarna ongeïnteresseerd en verveeld
naar het plafond staren, genegeerd dooi
de overige „paneT'-leden Zijn optreden
was niet zo verwonderlijk, want van het
ogenblik dat hij voet op Amerikaanse bo
dem zette had Godard een onwelwillen
de, anti-Amerikaanse houding aangeno
men. Aan een interviewer van „News
week" had hij direct bij aankomst op een
vraag wat hij dacht van de Amerikaanse
film van het ogenblik, geantwoord: „Ie
dere film weerspiegelt d e gemeenschap
die hem voortbrengt Daarom is de Ame
rikaanse film zo slecht, hij weerspiegelt
een ongezonde samenleving".
En op de regelmatig gestelde vraag tij
dens de tournee, wie zijn meest geliefd
Hollywood-regisseurs waren, noemde hij
lichtelijk geïrriteerd de namen van Mack
Sennett, D. W. Griffith, Chaplin en Jer-
Jean-Luc Godard
ry Lewis. Die irritatie kwam ook, zo
schrijft Claire Clouzot, voort uit het feit
dat Godard geen kwesties van esthetiek
wilde bespreken, maar over politiek wil
de praten. Hij keek gretig uit naar reac
ties op „La chinoise" ten einde tot een
politieke dialoog te komen. Het best slaag
de hij daarin op de Berkeley-Universiteit
van Californië, de roerigste universiteit
van de VS, waar de film vier dagen ach
tereen met een frequentie van drie voor
stellingen per dag voor een uitverkochte
zaal vertoond werd en warme waardering
kreeg.
DE STUDENTEN waren verbaasd over
de charme en het plezier dat de film
uitstraalde, en enthousiast over het ge
geven, dat een politiek standpunt onthul
de waarmee zij het volledig eens waren.
Zij verschilden echter op een principieel
punt met de filmer. Voor de radicale ele
menten onder de Berkeley-studenten was
de tijd voor ideeën, overtuigingen en be-
invloeding voorbij en dat gold dus ook
voor de propagandafilms die Godard
maakte. Evenals Véronique, de studente
in „La Chinoise" die tenslotte voor ge
weld kiest, verkozen zij het geweer en de
Molotov-cocktail boven de camera. En
met die voorkeur kon de meer bezadig
de Godard het niet eens ziin. Een uit
nodiging om zijn regisseursstoel te ver
laten en met hen mee te doen aan wat
zij noemden „de vernietiging van Ameri
ka, zoals we het nu kennen", moest hij
dus van de hand wijzen.
Berkeley werd zodoende uiteindelijk een
succes met een bijsmaak, maar bleef
niettemin e enlichtpunt in een tournee, die
Godard na zes van de twintig geplande
universiteiten bezocht te hebben vroegtij
dig afbrak om naar Frankrijk terug te
keren (en betrokken te raken bij de revo
luties rond de Cinémathèque en in Can
nes). Hij had zich in het algemeen geër
gerd aan de vele cliché-vragen en vragen
over voorkeuren en artistieke aangelegen
heden, waaraan hij was bloot gesteld,
evenals aan de „star"-verheerlijking die
hem op sommige universiteiten was ten
deel gevallen (met kreten als „We want
God-Ard") en die hij, bevreesd dat hij te
veel in beslag zou worden genomen en dat
hij zou worden „uitgemolken", geprikkeld
onderging.
HET resultaat van zijn reis door de VS,
zo merkt Claire Clouzot enigszins mis
moedig op bij het opmaken van de balans
is kort samengevat, dat Godard nu niet
alleen ver van Vietnam is, maar ook ver
van Amerika.
Charles Boost
HILVERSUM. Vanavond de eer
ste uitzending van het Songfestival.
Verder een aantal series en program
ma's van vroeger.
De NCRV begint de vrijdagavond op
het eerste net na de gebruikelijke
NTS-opening - met „Rodeo". Willy van
Hemert is gastjurylid. Hij zal met Phé
Wijnberg, Leo Riemens, Bert de Rijk
en Jan Rubinstein moeten uitmaken,
wie van de kandidaat-artiesten het
langst op het podium mag blijven
staan. Na het journaal en de actuali
teitenrubriek Hier en Nu gaat de NCRV
verder met „Weet je nog wel'. Dick
van Bommel dook in de t.v.-archieven
om er enkele succesvolle programma's
uit te halen, die hij een hervertoning
waard vond.
Voor de sportliefhebbers is er nog
eens de wedstrijd tussen Franse en
Nederlandse profs voor het Rampen
fonds, voor de muziekliefhebbers zingt
Caroline Kaart, verder beelden van en
kele van de grappen die Bueno de
Mesquita in de loop der jaren voor de
camera's heeft ten beste gegeven, bet
programma „Hoei" voor de schoor
steenvegers en niet te vergeten een
première: een optreden van de Ame
rikaanse country and westernzanger
Gene Autry.
Ook op deze avond een buitenland
se serie en wel „de Gevangene". Kerk
te Water sluit de vrijdagavond af: een
beeld van het werk van het kerk- en
recreatieschip „de Boei", dat in de
Friese binnenwateren opereert ten
dienste van de watersporters.
Ook vanavond het Tourverslag op
het tweede net. De NTS zet het pro
gramma voort met Barend de Beer,
het journaal, de reclame, het week-
journaal voor gehoorgestoorden en de
weekeindrubriek „Open Oog" met tips.
Na het tweede journaal de serie „Va
ders tegen wil en dank". Twee afleve-
ADVERTENTIE
oud - ZAucr - rtaqes - JKe/fuwi^P/eef
t 6. Hiarltm, Tel. 02500 -10616
Plaat. De pianist Sas Bunge heeft te Lon
den meegewerkt aan een plaatopname
van Mozart's Concert voor 3 klavieren,
K.V. 242. De andere solisten waren In-
grid Haebler en Ludwig Hoffmann. De
plaat die deel uitmaakt van een inte
grale opname van alle Mozartconcerten
door Ingrid Haebler, zal in de loop van
1969 afzonderlijk verschijnen.
ALKMAAR. Ter gelegenheid van de
Haarlemse Orgelmaand heeft het Noord
hollands Philharmonisch Orkest donder
dagavond in de Grote kerk te Alkmaar
onder leiding van de dirigent Henri
Arends een concert gegeven, waaraan
medewerking werd verleend door de orga
nist Albert de Klerk. Met dit concert,
waarop wederom door de Alkmaarse
stichting „Vrienden van het orgel" aan
dacht werd gevraagd voor het fraaie,
ruim drie eeuwen oude orgel van de
kerk, werd een goede traditie van vele
jaren voortgezet.
HET CONCERT werd begonnen met de
uitvoering van barok-muziek, een „Con
certo grosso" van Giuseppe Torelli, ge
schreven voor strijkorkest. Het werk
bleek onderhoudend van aard te zijn,
maar muzikaal gezien had het weinig
diepgang. Het was geen eenvoudige op
dracht om met deze muziek een over
tuigende indruk te maken, te meer, om
dat de akoestische omstandigheden ver
vaging van het melodisch e lijnenspel en
de beweeglijke figuraties veroorzaakten
en omdat het verfijnde karakter van de
muziek in een ongunstige verhouding
stond tot de indrukwekkend grote uitvoe
ringsruimte.
Nog duidelijker trad dit aan de dag
voor het tweede werk, dat tot uitvoering
kwam, het Orgelconcert in G. van Carl
Philipp Emanuel Bach, de oudste, be-
(Van onze correspondent)
HILVERSUM Dertien dagen lang zal
de nieuwe 31ste Snip en Snaprevue in
theater Gooiland in Hilversum warm gaan
draaien om dan zijn traditionele entree
in het Amsterdamse Carré te gaan ma
ken. „Oost west uit best" heet dit
nieuwe Sleeswijkprodukt voor het seizoen
68-69, met als rode draad de bekende
vakantielanden plus ook het onvermijde
lijke Wilde Westen.
Het patroon van deze revue wijkt niet
af van vorige jaren. Er zijn veel bal
letjes, er is veel zang, afgewisseld met
sketches van Walden en Muyselaar. De
dames Snip en Snap zijn al sinds jaren
verdwenen, maar ook nu dan weer de
verkleedpartij van dit duo. Ze komen als
de Supremes, waarbij André van Duin
derde „man" is. Zijn eigen nummer, een
collage van stemmen en geluiden, zal
een van de glanspunten moeten worden.
Trea Dobbs (21) zonder pluimen en oog
verblindende kostuums wordt niet als de
revuevedette gepresenteerd zoals een Cor-
ry Brokken. Zij is hier het lieve hippe
meisje, dat het nu ook buiten haar pla-
tengenre zoekt: zij komt met een soort
Amerikaans song-entertainment. Haar en
tree maakt ze vanuit de orkestbak.
De show doet deze keer meer Ameri
kaans aan dan andere keren. Er wordt
erg veel in gedanst en gezongen door so
listen, die uit het ensemble naar voren
komen. Zo geeft Cinda Peters, het ko
mische danseresje dat soliste is gewor
den, in een Westernsaloon een nummer
tje fop-strip-tease weg.
roemde zoon van Johann Sebastian. Het
werk representeerde in de tweede helft
van de achttiende eeuw de toen „mo
derne" muziek in zijn broze structuur en
zijn eigenlijk intieme uitdrukkingskracht.
Het handhaven van een speleenheid waar
borgend contact tussen orgel-solist en or
kest stelde zijn eigen problemen en waar
deze opgelost konden worden, heeft de
uitvoering zeker voldoening kunnen ge
ven.
De grote muzikale verrassingen kwa
men in de tweede helft van het concert
Allereerst met het fraaie en imponerende
Orgelconcert van Hendrik Andriessen. De
verheven, voortreffelijk geïnstrumenteer
de, geïnspireerde muziek klonk in het
kergebouw in de majestueuze grootheid
van het brede melos en de rijke volle
harmonische samenklanken. Het was een
verrukking de stoere, gulle klank van
het orgel, meesterlijk bespeeld door Al-
bert de Klerk, verenigd te horen met de
prachtig geschakeerde klank van het door
Henri Arends geleide orkest.
Voortreffelijk op dreef was het orkest
eveneens in de vertolking van de suite uit
het ballet „Nobilissima Visione" van Paul
Hindemith. Het komt niet vaak voor dat
functionele muziek zich zo volstrekt zelf
standig in al haar muzikale essentie kan
laten gelden als deze balletmuziek. Aan
wijzingen omtrent de ontstaans-aanlei-
ding van deze compositie zijn volmaakt
overbodig om haar in al haar schoon
heid van melodische fantasie en contra-
punctische verwerking te ervaren. De uit
nemende geladen uitvoering, uitmuntend
door een fraaie orkestklank, werd een
prachtige bekroning van dit kerkconcert.
P. Zwaanswijk
boekenboekenboekenboekenl
boekenboeken boekenboeken!
boekenboekenboekenboeken]
boekenboekenboekenboeken]
boekenboeken
boekenboeken
boekenboeken boekenboekenf
boekenboekenboekenboekenl
bo^kenboekenboekenboekenl
boe ken boekenboekenboekenl
Wernher von Braun heeft een boek ge
schreven over de interplanetaire ruimte,
dat in het Nederlands onder de titel „Op
de drempel van het heelal" bij DE BOE
KERIJ n.v. in Baarn isverschenen. Het
boek is geïllustreerd met foto's en teke
ningen.
De roman „Katie Mulholland" van Ca
therine Cookson is in de vertaling van
Trudy de Jonge bij de Boekerij versche
nen. De hoofdpersoon is de dochter van
een mijnwerker. Het verhaal gaat over
de sociale en economische veranderingen
die in de loop van een eeuw de structuur
van het Engelse leven wijzigden.
De Uitgeverij DE TOORTS te Haarlem
verzorgde de uitgave van dr. G. A. de
Wit Symboliek van man en vrouw", een
denk-psychologische studie van de symbo
liek der geslachten in ontwikkelingspsy
chologisch perspectief.
Jean van Geloven m.s.c. vertaalde het
werk „Als ik de liefde niet had" van de
Parijse priester Jean Sulivan die in de
omgeving van Place Pigalle zijn arbeids
terrein heeft gevonden. De uitgave is van
H. NELISSEN in Bilthoven.
De Belgische historicus dr. J. M. W.
van Ussels heeft de Geschiedenis van het
seksuele probleem" beschreven die bij de
uitgevers J. A. BOOM Zoon in Meppel
is verschenen. De schrijver, voorzitter
van de Belgische Vereniging voor Gezins
planning en Seksuele Opvoeding komt on
der meer tot de conclusie dat de oor
zaak van het seksuele probleem in de zes
tiende eeuw ligt.
Jacques Raymond, lid van de Belgische
Knokkeploeg. (Nederland I, 21.35 nnr).
ringen van de serie Peyton Place ver
volgens.
Vanavond begint ook het Songfestival
van Knokke, of zoals dat heet de com
petitie om de Europese beker voor
Zangvroodracht. De ploeg van Lou van
Rees komt vanavond nog niet in ac
tie. De Belgen en de Italianen bijten
het spits af. In de eerste rondes wor
den geen punten toegekend: de jury
wijst alleen een winnaar aan. Presen
tator is weer Jan Theys. AVRO's Te-
levizier krijgt nog vijfentwintig minu
ten voor het journaal en daarna
volgt nog de derde uitzending van
Jazz-O-rama met opnamen van de Gui
tar Workshop van George Benson en
Jim Hal.
HILVERSLTM Vanavond begint
het Knokke Festival. Ook dit jaar zul
len de wedstrijden door de televisie
worden uitgezonden, te weten:
Vrijdag 12 juli ItaliëBelgië (AVRO
van 21.35 tot 22.35 uur via Nederland 2;
zaterdag 13 juli Nederland-West-
Duitsland (KRO) van 22.25 tot 23.25
uur via Nederland 2;
zondag 14 juli Engeland-Frankrijk
(NCRV) van 22.20 tot 23.20 uur via
Nederland 2;
dinsdag 16 juli België-Engeland
(NCRV) van 22.45 tot 23.45 uur via
Nederland 1;
woensdag 17 juli FrankrijkNeder
land (NTS) van 22.00 tot circa 22.45
uur via Nederland 1;
donderdag 18 juli finale (AVRO) van
j 21.30 tot 22.40 uur via Nederland 1.
De samenstelling van de ploegen in
alfabetische volgorde:
België: Lily Castel, Ann Christy,
Hugo Delias, Nicole Josy en Jacques
Raymond;
Engeland: Freyday Braun, Allen Da-
vies, Wayne Fontana, Brenda Mash en
Marty Wilde;
Frankrijk: Fauvette, Jacques Ger
main, Cécile Grandin, Mario Jacques
en Jean-Claude Mario;
Italië: Pino Donaggio. Corrado Fran-
cia, Renato Pacini. Riccardo del Tur-
co en een nog aan te wijzen vijfde zan-
gerfes)^
Nederland: (ploegleider Lou van
Rees), Ben Cramer, Franky Franken,
Floortje Klomp (Fleur Colombe), San
dra (Reemer) en Sara Teixeira;
West-Duitsland: Alex Alexandra, Hei
di Franken, Peter en Ulla Wiesner.
Eind augustus vertrek, het Trio
Louis van Dijk bestaande uit piqnist
Louis van Dijk. bassist Jacques Schols
en drummer Johnny Engels voor en
kele weken naar Moskou om in Rus
land een reeks concerten te geven. Als
vocaliste gaat Liesbeth List de reis
meemaken.
TENTOONSTELLINGEN
Frans Halsmuseum (Groot Heiligland
62)Permanente tentoonstelling van wer
ken uit de Haarlemse school van de 16e
tot en met de 19e eeuw waaronder Hals'
meesterwerken. Dagelijks van 10 tot 17
uur. Bovendien in het prentenkabinet
„Een keuze uit de collectie-Van Looy".
Vleeshal en Vishal (Grote Markt):
„Werken in textiel", expositie van wand
tapijten, appliquékleden en textielplastie-
ken van 33 kunstenaars. Dagelijks 10 tot
17 uur en zondags 13 tot 17 uur. Tot en
met 21 juli.
Bisschoppelijk Museum (Jansstraat 19)
Permanente expositie van religieuze
kunst, schilderen, middeleeuwse kunstnij
verheid. Dagelijks behalve op maandag
geopend van 10 tot 12.30 uur en van
13 tot 17 uur.
Teylers Museum (Spaarne 16): Zomer-
tentoonstelling „langs de waterkant". Te
keningen van 17e-eeuwse Hollandse kun
stenaars. Bovendien permanente tentoon
stelling van schilderijen, fossielen, mine
ralen en historische natuurkundige in
strumenten. Geopend op werkdagen .be
halve op maandag van 10 tot 17 uur. De
eerste zondag van de maand van 13 tot
17 uur.
Galerie-t (Bakenessergracht)Zomerten-
toonstelling van grafiek, gouaches en
klein plastiek. Van 14 juli tot en met
25 augustus. Dagelijks van 11 tot 17 uur.
Zondag 14 tot 18 uur.
De Ark (Nw Heiligland): Zomerten-
toonstelling, dagelijks 10 tot 20 uur.
Linnaeushof (Bennebroek): Tentoon
stelling van etsen, monotypes en schilde
rijen van Jan Campfens en Karin-Camp-
fens-Meerman.
Cruquiusmuseum (Cruquiusweg, Heem
stede): Permanente tentoonstelling van
historische stoommachines en grote ma
quette van de watersnoodramp van 1953.
Maandag tot en met vrijdag van 9 tot 17
uur. Zaterdag van 9 tot 12 uur.
Gemeenschapshuis (Zandvoort): Expo
sitie Foto-internationaal-68. Van 29 juni
tot 18 augustus. Open van 11-12. 14-17
en 20-22 uur. Zondag 14-17 uur.
Stadskweektuin (Kleverlaan): Gelegen
heid tot gratis bezichtigen van de kassen
en bloemgewassen. Woensdag van 14 tot
17 uur en zaterdags en zondags van 10
tot 12 en 14 tot 17 uur.
Duysterghast (Boulevard Paulus Loot,
Zandvoort): Werken van de Nederlandse
vereniging van Zeeschilders. Tot en met
4 augustus, zaterdags en zondags van
14 tot 16 uur.
Omnigraph Wagenmakerslaan 2-4): Ex
positie van grafiek en beeldhouwwerk
van negen kunstenaars. Dagelijks van 14
tot 16 uur, behalve zondags. Tot 14 juli.
Ruïne van Brederode (Santpoort): Ten
toonstelling van grafiek van Ru van Ros-
sum. Dagelijks 9 tot 20 en 21 tot 22.30 uur.
Van 4 tot en met 28 juli.
Poppentheater
Merlijn (Hasselaersplein 35): zaterdag
13 juli: Het Torenhaantje. Dinsdag 16 tot
en met donderdag 18 juli: De fluit van Bo-
zebol. Vrijdag 19 juli: De apebroodboom.
Aanvang: 14.30 uur.
Muziek
Grote of St. Bavokerk: zaterdag 13 juli:
concert van eigentijdse muziek. Dinsdag 16
juli: 20 u.: Piet Kee-orgelconcert. Don
derdag 18 juli: 15 uur: Hans-Günther
Wauer: orgelconcert. Woensdag 17 juli:
20 uur: Interkerkelijke avondstilte.
Bakenesserkerk (Vrouwenstr.)vrijdag
19 juli, 20.30 uur: Clavecimbelconcert door
Gustav Leonhardt.
Openluchttheater Bloemendaal: zater
dag 13 juli, 20.15 uur: Optreden van de
Tsjechische dansgroep Zdenko Nejedleho.
Diversen
Prinsenhof: Zaterdag vanaf 10 uur: An
tiekmarkt.
A nVERTENTIE
HILVERSUM I
7.00 Nws en ochtendgymnastiek. 7.23
Stereo: Lichte gramm.muziek. 7.54 De
ze dag. 8.00 Nws. 8.11 gevarieerd pro
gramma. 9.35 Waterstanden. 10.30
muziek. 11.00 Nws. 11.02 Lichte orkest
muziek. 11.25 Stereo: Lichte grammo-
foonmuziek. 11.45 Klatergoud. 12.15
Stereo: Accordeon. 12.26 Meded. voor
land- en tuinbouw. 12.29 sportnieuws.
13.00 Nws. 13.11 Varia. 13.15 Tijd voor
teenagers. 14.00 Uitlaat. 14.40 Radio
Jazz Magazine. 15.00 cursus muziek-
luisteren. 15.20 lezing. 16.00 Nws. 16.02
Discussie. 16.30 Amusementsprogram
ma. 17.25 Radioweekiournaal. 17.55
S.O.S.-berichten. 18.00 Nws. 18.16 Com
mentaar op nws. 18.22 Licht instru
mentaal trio. 18.45 Klassieke gewijde
muziek. 19.30 Nws. 19.35 Artistieke
staalkaart. 20.15 Stereo: Amusements
muziek. 20.45 Hoorspel. 22.00 Stereo:
klassieke muziek. 22.30 Nws. 22.40
S.O.S.-berichten. 22.45 Een zaterdag
avondsprookje. 23.15 Stereo: licht ge
varieerd platenprogramma. 23.55 Nws.
HILVERSUM II
7.00 Nws. 7.10 Het levende woord.
7.15 Moderne kamermuziek. 7.30 Nws.
7.32 Actualiteiten. 7.45 Stereo: moderne
muziek. 8.00 Nws. 8.11 Gewijde mu
ziek. 8.30 Nws. 8.32 Vakantietips. 8.45
Lichte grammofoonmuziek. 9.00 Lichte
grammofoonmuziek. 9.30 Verzoekpla-
tenprogramma. 10.30 Amusementsmu
ziek. 11.00 Nws. 11.02 Commentaar.
11.15 Moderne muziek. 11.55 Medede
lingen. 12.00 Lichte pianomuziek. 12.14
Marktberichten. 12.16 Overheidsvoor
lichting. 12.26 Mededelingen t.b.v. land
en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Actuali
teiten. 12.50 Rubriek over missie en
zending. 13.00 Gramm.platenprogram-
ma. 14.00 Weekblad. 16.00 Nws. 16.30
Volksmuziek. 17.00 Klankbeeld. 17.20
Vrijgezellenoroblemen. 17.30 Tiener
show. 18.24 Kanjer Koning Kompetitie
1968. 18.30 Nws. 18.46 Actualiteiten.
19.05 Beschouwing Ronde van Frank
rijk 1968. 19.15 Fanfare-orkest. 19.30
Sjook. 20.00 Verzoekplatenprogramma.
21.30 Bel Canto. 22.30 Nws. 22.40 Over
weging. 22.45 Stereo: licht platenpro
gramma. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
9.00 Nws. 9.02 Gevarieerd program
ma. 12.00 Nws. 12.03 Informatie over
nieuwe langspeelplaten. 13.00 Nws.
13.03 Licht instrumentaal sextet. 13.30
T(w)ienerama. 15.00 Nws. 15.03 Top-
sterren zingen 15.30 Country and Wes
tern muziek 16.00 Nws. 16.03 Actuali
teiten. 16.07 Licht gevarieerd muziek
programma. 17.00 Nws. 17.02 Hier en
nu.
BRUSSEL 324 M
12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.40
Weerbericht. 12.55 Buitenlands pers
overzicht. 13.00 Nws. 14.00 Nws. 15.00
Nws, 15.03 Gevarieerd programma.
17.00 en 18.00 Nws. 18.20 Paardesport-
uitslagen. 18.30 Franse les.
Nederland I
18.50 NTS' Barend de Beer.
18.56 STER: Reclame.
19.00 NTS Journaal.
19.03 STER: Reclame.
19 06 NCRV: Rodeo
19.56 STER: Reclame.
20.00 NTS Journaal.
20 16 STER: Reclame.
20.20 NCRV: Hier en nu.
20.45 Weet je nog wel1
21.45 De gevangene (tv-feuilleton).
22.35 Kerk te water.
22.40 NTS' Journaal.
Nederland II
18.30 NTS: Tour de France.
18.50 Barend de Beer.
18 56 STER Reclame.
19.00 NTS: Journaal.
19.03 Weekjournaal.
19.25 Tips voor het vrije weekend
20.00 Journaal.
20.16 STER Reclame.
20.20 AVRO: Vaders tegen wil en dank
(tv-feuilleton).
20.45 Peyton Place (tv-feuilleton).
21.35 10e Europabeker voor zangvoor
dracht in Knokke.
22.35 AVRO's Televizier.
23.00 NTS' Journaal.
23.05 AVRO' Jazzmuziek.
Nederland I
16.00 NTS: Journaal.
16.02 VARA: Dagje Ouder.
17.00 Vooi de kinderen.
18.50 NTS Barend de Beer.
18.56 STER: Reclame.
19.00 NTS: Journaal.
19.03 STER: Reclame.
19.06 VARA: Ja Zuster, nee Zuster.
19.56 STER: Reclame.
20.00 NTS: Journaal.
20.16 STER: Reclame.
20.20 VARA: VARA-Dansorkest The
Ramblers.
21.00 Pierementen op de Noordermarkt.
21.25 Ironside (tv-feuilleton).
22.20 Achter het nieuws.
22.45 NTS Journaal.
Nederland II
18.50
18.56
19.00
19.03
19.54
20.00
20.16
20.20
20.50
21.50
22.20
22.25
NTS: Barend de Beer.
STER: Reclame.
NTS: Journaal.
KRO Tenniskampioenschappen
AmerikaAustralië.
Evangelie.
NTS: Journaal.
STER: Reclame.
KRO Kinderen in de reclame.
Roval Philharmonic Orchestra
o.l v Mario Bernardi, met
solisten.
De eerste eeuwen van het
Christendom
NTS Journaal.
KRO Europabeker voor Zang
voordracht te Knokke: Duitsland-
NederJand.