„De laatste trem uit Katanga" r\ M =UITGAAN IN HAARLEM m TV reclame bracht 47 miljoen op Schaduwgeld Boete en rijverbod voor burgemeester met glaasje op Chansons vol dynamiet België won Volkstuintjes en „Zomeravond" Vietnamfilm op KRO-tv Onfrisse film vol zinloos geweld S~ortgenó Televisie-vanavond Radio-zaterdag TV vrijdag TV zaterdag VRIJDAG 19 JULI 196 8 13 Slachtpartij Wegens vakantie GESLOTEN van maandag 22 juli t.m. maandag 5 aug. 1 uur WIJ ONTVINGEN •L' - Navenant Diamant Charles Boost Fanvette in Knokke: POPPENTHEATER (Van onze filmcriticus) AMSTERDAM. De onaangenaamste film die deze week in de Nederlandse bios copen is doorgedrongen (wat Amsterdam betreft in Tuschinski) heet „The merce naries", letterlijk vertaald „De huurlin gen", maar hier uitgebracht onder de meer dramatische titel „De laatste trein uit Katanga". Wat „houding" betreft, als men daarvan kan spreken bij een zo com merciële produktie als deze door Jack Cardiff gemaakte avonturenfilm, zou „The mercenaries" te vergelijken vallen met „The dirty dozen" van Robert Al- ririch. Beide films maken een overdadig gebruik van geweld, wat echter minder aanvechtbaar is dan de pogingen die zo wel Cardiff als Aldrich onderneemt om dat geweld een gezonde, natuurlijke ba sis te geven. „Natuurlijk", zo hoor je beide regisseurs (of hun scenarioschrij vers) als 't ware denken, „natuurlijk is geweld veroordelenswaardig, maar er zijn momenten dat zelfs de meest ach tenswaardige mens zijn „geduld zou ver liezen en wel gedwongen wordt zichzelf of anderen of de „eer" te verdedigen met geweld". NU ZIJN noch de twaalf mannen die Aldrich in „The dirty dozen" uitgezocht heeft om een overval op een nazi-hoofd kwartier in Frankrijk te plegen, noch de door Rod Taylor gespeelde huurling uit „The mercenaries", die in Kongo huis houdt, achtenswaardige mensen. Integen deel, zou men haast geneigd zijn te ver onderstellen, ze zijn speciaal gerecru- teerd uit de onderwereld om aan hun daden en dus aan de film de primitieve kracht en de gedachteloze wreedheid te geven, die (misschien niet zonder reden) verondersteld worden indruk op het publiek te maken. De „dirty dozen" zijn ex-gevangenen die óf ter dood óf tot levenslang veroor deeld zijn, maar door de actie hun vrij heid kunnen herwinnen, waardoor ze niets te verliezen en alles te winnen hebben als ze inge et worden tegen de door Duitsers als recreatieoord bezette villa aan de Franse kust. Die instelling garandeert enerzijds een blinde overgave aan de op gelegde taak en veroorzaakt anderzijds een koelbloedigheid en een geringschatting voor het leven, die het gewelddadig as pect van de film slechts ten goede kan komen. Het getuigt van het dragen van oogkleppen, als men niet zou willen er kennen dat geweld een aspect van onze samenleving is en het zou discriminatie zijn. als men de film verbood zich met geweld bezig te houden. Een andere zaak is echter of geweld, zuiver om de attrac tie die er voor sommigen (voor velen?) van uitgaat, in onbeperkte mate in een film gestopt mag worden. HET SLOTTAFEREEL van de „Dirty dozen", een uitvoerige beschrijving van de overval op de villa met gedetailleerde „portretjes" van de diverse manieren waarop gedood wordt, ontloopt ieder ex cuus van afgedwongen te zijn als onmis baar onderdeel van de film. Het is een nodeloos gedetailleerde slachtpartij, die in dit geval hoogstens zou moeten bewijzen dat oorlog een beestachtige bezigheid is en die op instemming van de zaal kan rekenen alleen omdat de actie zich richt tegen Duitse officieren en nog wel offi cieren die buiten het slachtveld relaxen met vrouwen. In „The mercenaries" wordt op gelijke manier bij voorbaat materiaal verzameld tegen de „tegenstander" om diens ver moord worden op het einde acceptabel te maken voor de toeschouwers en om het publiek zelfs tot een vorm van instem ming over te halen. Opnieuw is de tegen- ADVERTENTIE GEDEMPTE OUDE GRACHT 11 HAARLEM - TELEF. 19981 Onze Technische Dienst staat wel voor de volle 100°/o voor u gereed. En is telefonisch bereikbaar tel. no. 19981. „Een partijtje libre" van Hans Wiegel verscheen bij de n.v. Uitgeverij NIJGH VAN DITMAR in Den Haag; het Tweede- Kamerlid en oud-voorzitter van de libera le jongeren geeft een inzicht van de VVD in de serie boekjes die over an dere politieke partijen zijn verschenen. In de serie Aula-boeken verscheen „In formatie en interdisciplinaire studie" van prof. dr. C. A. van Peursen, drs. C. P. Bertels en drs D. Nauta. Als Marka-boek verscheen Psycholo gische aspecten van het bedrijfsleven" onder redactie van prof. mr. M. H. K. van der Graaf en drs. F. P. J. van Grunsven. Marka is een pocketboek voor organisatie en bedrijf. Bij de Uitgeverij HEIJNIS n.v. in Am sterdam verscheen van B. Roest Crollius Het alibi van Egidius". Een weg tot blijvende wereldvrede en een betere samenleving bespreekt J. Eel- kema in de bij de Uitgeverij OOSTERWEI m Gouda uitgegeven boek „Mondiale op voeding". De gewelddadige slotscène van „De laatste trein uit Katanga". stander een Duitser, een voormalig SS-of- ficier die zich heeft aangesloten bij het stelletje huurlingen dat zijn diensten ver koopt aan de een of andere toevallig op tredende Kongolese leider. Rod Taylor speelt de aanvoerder van de huurlingen met die mengeling van mannelijke hard heid en verborgen humaniteit, die hem ondefinieerbaar, maar niet onsympathiek maakt. Hij komt er eerlijk voor uit, dat hij alles om het geld doet en die eerlijk heid wint hem natuurlijk de harten van allen die er net zo over denken, maar er alleen minder openlijk voor uit durven komen. Bovendien verbiedt hij al dadelijk in het begin de Duitser, zijn meegebrachte hakenkruis openlijk op zijn uniform te dragen en als deze later om onduidelijke redenen twee negerkindertjes vermoordt, beperkt hij zich tot het tonen van zijn afkeuring over deze gruweldaad in een lange blik vol verachting, waarvan de ex- SS-er echter koud noch warm wordt. Hij heeft wel voor hetere morele vuren ge staan! DE REACTIES van de anderen die van de partij zijn blijken navenant en de reden is, dat ieder overtuigd is van de onmisbaarheid van de Duitser, die mili tair en strategisch natuurlijk eerste klas se is. Toch is dit intermezzo niet zonder bedoeling. Straks bij de grote afrekening zal iedereen zich het voorval met de twee dode negerkindertjes herinneren en van harte instemmen, als Rod Taylor, die dan als de Grote Wreker optreedt, in een tweegevecht eerst de arm van de Duitser op een rots breekt en hem daarna af slacht tot het stromend riviertje, waarin zich dit alles afspeelt, rood gekleurd wordt. Er is dan natuurlijk nog meer aan voor afgegaan, want zoals vroeger in een wild westfilm geen Indiaan gedood zou worden die zich niet eerst schuldig had gemaakt aan moord, brandstichting of enige dozij nen scalperingen, zo moet ook in de hui dige geweldfilm de finale afrekening goed voorbereid worden en op de volle instem ming van de zaal kunnen rekenen. „De laatste trein uit Katanga", die van een ondoorzichtige politieke situatie in de voormalige Belgische bezittingen gebruik maakt om er een warrig en onnodig avon turenverhaal in te situeren, zorgt ook dat er een heel dossier van ongestrafte wan daden voor de SS-er klaar ligt voor Rod Taylor - en hij doet het nu in naam van het publiek dat zich al ongerust begint te maken dat de schuldige er zonder kleer scheuren af zal komen de rekening presenteert. Hij doet dit niet eerder dan nadat zijn vriend en strijdmakker, een Kongolese opstandeling, koelbloedig ver moord is door de Duitser, waardoor zijn woede geen grenzen meer kent en we worden getracteerd op genoemde eindaf rekening en verondersteld daarbij te juichen, zoals vroeger gejuicht werd als weer een Indiaan in het zand beet. BIJ DIT ALLES wordt geen enkele goede of als goed beschouwde zaak ge diend. Rod Taylor verkoopt zijn diensten aan een Kongolese leider die een grote collectie diamanten uit het vijandelijk ge bied gesmokkeld wil hebben. F diaman ten zijn nodig om de oorlogvoering te be talen en om de expeditie een iets minder grof commercieel aspect te geven, zal DEN HAAG. De opbrengst van de reclamegelden, als gevolg van de invoe ring van televisiereclame, bedroeg in 1967 rond 47.000.000. Na aftrek van kosten voor de Stichting Ether Reclame (STER) en de Reclameraad resteert een bedrag van 45.670.000. De kosten bedroegen 1.330.000. Een en ander is de Tweede Kamer meegedeeld door minister dr. H. J. Witteveen (Financiën). TOKIO. (Reuter) De Japanner Takagi krijgt 500.000 yen schadever goeding van de Chikuho-bank, omdat deze in 1964 een kantoorgebouw in Foekoeoka zo heeft gebouwd dat Ta kagi geen zonneschijn meer in zijn woning kreeg. Dat vond hij nadelig voor zijn gezondheid. Of Takagi te vreden is met het door de rechter be paalde bedrag wordt niet vermeld, hij had vijf miljoen yen geëist. onderweg nog een groep estrande blan ken gered worden. Die opzet mislukt, maar er moet heel wat gemoord worden om de diamanten in handen te krijgen en te houden. De vermoorden behoren na tuurlijk tot de „vijand", maar wie dat moet uitmaken, wordt niet duidelijk, ten slotte zijn de vermoorden ook Kongolezen, al onderscheiden ze zich op dat ogenblik doordat ze drinken en de in hun handen gevallen blanken maltraiteren. Die overi gens niet ontzet worden, omdat alle aan dacht op dat ogenblik uitgaat naar het heroveren van de diamanten. Bleek uit de film van Jack Cardiff nu maar voor één kort moment, dat de fil mer zich met de heilloze toestand in Afrika op een of andere wijze geënga geerd voelt. Maar het is uit alles duide lijk zichtbaar dat hij de situatie slechts nodig heeft om een opwindende achter grond te hebben voor een grove avontu renfilm. die ongewild alle argumenten le vert om het geweld in de film voortaan met kritischer oog te bekijken. ADVERTENTIE (Sf oud - zülluer - ^torlogee - JCeltum^pieet Gr. Houtoü-Mt 6, HaarUm, Tel. 02500-10616 (Van onze correspondent) ZWOLLE. De 46-jarige burgemee ster van de Groningse gemeente Usquert is door de politierechter van Zwolle ver oordeeld tot 600 gulden boete en een rij verbod van negen maanden, wegens rij den onder invloed. Op 20 april was de burgemeester in Zwolle aangehouden omdat hij met zijn auto geheel links op een weg reed. Vol gens de politie wist hij niet eens dat hij in Zwolle was en sprak hij wartaal. Voor de rechtbank gaf de burgemeester toe dat hij drank gebruikt had maar hij meende dat ook oververmoeidheid een be langrijke rol heeft gespeeld bij zijn ge drag. De officier van justitie, zei dat een an dere straf dan een boete waarschijnlijk het einde van de carrière van de burge meester zou betekenen. (Van onze speciale verslaggever) KNOKKE. Fauvette is gewoon lelijk en een Frans meisje van 23 jaar. Wat meer zegt is, dat ze op weg is één van die zeldzame vertegenwoordi gers van het Franse chanson te worden, die ook ver buiten het Franse taalge- beid aan een enorm succes toekomen. Vaak staan daar een bijzonder muziek je en een zwierig en keihard poezietje achter. Nog meer geldt echter de per soonlijkheid, die van de twee-eenheid van tekst en muziek de eenheid van het chanson maakt. Fauvette is zo'n ehansonnière. Knok- ke-1968 heeft dat voor een breder pu bliek aan het licht gebracht. Ze wordt de ontdekking van dit aan ontdekking zo arme festival genoemd, en als je alles tegen elkaar afweegt is het waar: ze is de enige die overblijft. Een heel doodgewoon gek vrouwtje met niet eens zo'n prachtige stem, maar dat haar zangvoordracht geschraagd weet door vakmanschap. Fauvette maakt in het internationale gezelschap op dit punt een wat een zame indruk. Ze kwettert als een mus: „of meneer de Nederlandse journalist die veel meer op een Fransman lijkt, zijn lange benen niet zo resoluut neer wil zetten Niet om bij te houden". Fauvette, door haar platenfirma om schreven als het arme bloemenmeisje van Montmartre, dat vroeg haar ouders verloor en dientengevolge een kind van de openbare steun werd, geeft zelf niet zoveel om mooie verhaaltjes. „Dat is allemaal voorbij. Nu zing ik, de wereld begint me te kennen. Ik leef in een roes. Zingen is heerlijk. Waar om zou ik het niet doen? Succes is nog fijner, de mensen van buiten Frank rijk hebben meer belangstelling dan de Fransen tot nu toe". Toch vervolgt haar platenfirma, trouw aan de principes van de dames bladreclame, het verhaaltje: „Ze werd 23 jaar geleden geboren. Op achttien jarige leeftijd moest zij op eigen benen staan en ze ging met haar drie jaar jongere broertje op een zolderkamertje wonen. Ze verdiende voor hen beiden de kost door bloemen te verkopen in de dure restaurants en nachtclubs van Montmartre. De zaken gingen goed". De zaken gingen zelfs zo goed, dat Fauvette aan het tafeltje van lieden die al het goede van de wereld kennen af en toe een liedje mocht zingen. De prins van het sprookje heette Guv Lux, producer en presentator bij de Franse televisie. Hij hoorde het meisje zingen en riep zoiets als „die moeten we heb ben". Er is haast niemand die nagelaten heeft haar met Edith Piaf te verge lijken. Fauvette kan daar erg boos om worden: „ik heb nooit iemand geïmi teerd en zal het ook nooit doen. Ik ben mezelf en niet een tweede Piaf. Het is geen schande om vergeleken te worden met de grootste kunstenares die het Franse chanson ooit heeft opgeleverd, maar ik ben bang dat ik de vergelij king niet aan kan. Ik niet en niemand". Fauvette is helemaal niet van plan zich iets van vergelijkingen of critiek aan te trekken: „de mensen mogen zeggen wat ze willen, ik ben gewoon mezelf en daar heb ik voorlopig ge noeg aan". Ze doet dat sinds kort met de medewerking van André Tissot, hèt componeertalent van het tegenwoor dige Frankrijk. Tissot heeft meer dan achthonderd liedjes op zijn naam en is 27 jaar. Als je hem vraagt hoe dit plotselinge succes te verklaren is, zegt hij: „Fauvette is er gekomen door haar strikte eerlijkheid, en verder door alle dingen en mensen die haar heb ben geholpen". Nederland kan met dit meisje nader kennis maken tijdens het „Voor de vuist weg"-programma, dat Willem Duys zaterdag 20 juli de lucht in zal sturen. Eerder was ze al in „AVRO's muzikaal onthaal" op zondagmiddag. Als Fauvette in Knokke, één meter vijftig lang. een beetje lelijk en een beetje dik. met haar handen en benen werkt, gaat er een rilling door de zaal. Men proeft tussen al het uitzichtloze gezwijmel van de middelmaat, het beetje vakmanschap dat bij festivals als dat van Knokke werkt als een zui veringszout. (Van onze correspondent) KNOKKE. De Belgische ploeg heeft België en Europa niet teleurge steld. In een schitterende finale, al thans van Belgische zijde, heeft de ploeg van Anton Peters er geen twij fel over laten bestaan dat zij de beste is. Duitsland bleef aanzienlijk onder het Belgische niveau. De Duitsers heb ben bewezen dat ze in deze finale niet thuishoorden. De ploeg zat zo ver on der het peil van wat verscheidene an dere ploegen in de eerste ronde hebben laten zien, dat zonder meer duidelijk is dat de jury hen toen te hoog heeft aangeslagen. Friday Brown van de Engelse ploeg kreeg de persprijs. HILVERSUM. Een filmpje over volkstuintjes op Nederland één, op Ne derland twee „Zomaar een zomer avond". Barend opent het avondprogramma op het eerste net. Na het journaal en de reclame neemt de KRO de vrijdag se dienst over. Eerst de jeugdserie met avonturen van Christobal. Om half acht „Disco-discussie". Onder lei ding van Herman Stok wordt van ge dachten gewisseld over het liedje „Jij en Ik", dat Jelle en Rita op de plaat hebben gezet en over „Hey Tambouri ne girl", waarmee Patricia Paay haar roem wil vergroten. Na het journaal een filmpje van Joost Tholens. Onderwerp is het volks tuintje. De volgende vijftig minuten Ben Cartwright en zijn zoons in de se rie „Bonanza". „Brandpunt" vult de laatste drie kwartier op het eerste net. De Tour-reportage op het tweede net, vandaag de etappe van Sallanches naar Besangon. Na Barend, de recla me en het journaal eerst van de NTS het weekjournaal voor gehoorgestoor den en de rubriek met tips „Open Oog". Na het journaal brengt de VARA ui* Studio Bellevue in Amster dam en de reizende circustent, die de ze week in Oostvoorne staat, het pro gramma „Zomaar een Zondagavond". Nieuws, cabaret, muziek, voor elk wat wils. (Van onze correspondent) HILVERSUM De aktualiteitenru- briek van de KRO-televisie „Brand punt", heeft de rechten verworven van vijf uur Oostduits filmmateriaal, ge maakt in Noord-Vietnam. De Oostduit- se televisie heeft dit hele pakket in vijf uitzendingen van een uur uitge zonden onder de titel: „Helden in pyjama". Het materiaal bestaat voorna melijk uit interviews met Amerikaan se piloten, die boven Noord-Vietnam zijn neergeschoten en in Hanoi gevan gen zitten. Zelf noemen zij hun gevan genis gekscherend „Hilton Hanoi". Vanavond zal een verkorte versie in de tijd van Brandpunt worden uitge zonden. (21.50 tot 22.35 uur op Neder land een). TENTOONSTELLINGEN Frans Halsmuseum (Groot Heiligland 2)Permanente tentoonstelling van wer ken uit de Haarlemse school van de 16e tot en met de 19e eeuw waaronder Hals' meesterweken. Dagelijks van 10 tot 17 uur. Bovendien in het prentenkabinet „Een keuze uit de collectie-Van Looy". Vleeshal en Vishal (Grote Markt): „Werken in textiel", expositie van wand tapijten, appliquékleden en textic .plastie ken van 33 kunstenaars. Dagelijks 10 tot 17 uur en zondags 13 tot 17 uur. Tot en met 21 juli. Bisschoppelijk Museum (Jansstraat 19): Permanente expositie van religieuze kunst schilderen, middeleeuwse kunstnijverheid Dagelijks behalve op maandag geopend van 10 tot 12.30 uur en van 13 tot 17 uur. Teylers Museum (Spaarne 16): Zomer- tentoonstelling „langs de waterkant". Te keningen van 17e-eeuwse Hollandse kun stenaars. Bovendien permanente tentoon stelling van schilderijen, fossielen, mine ralen en historische natuurkundige instru menten. Geopend op werkdagen behalve op maandag van 10 tot 17 uur. De eer ste zondag van de maand van 13 tot 17 uur. Galerie-t (Bakenessergracht)Zomer- tentoonstelling van grafiek, gouaches en klein plastiek. Van 14 juli tot en met 25 augustus. Dagelijks van 11 tot 17 uur. Zondag 14 tot 18 uur. De Ark (Nw. Heiligland): Zomerten- toonstelling, dagelijks 10 tot 20 uur. Linnaeushof (Bennebroek)Tentoon stelling van etsen, monotypes en schilde rijen van Jan Campfens en Karin-Camp- fens-Meerman. Cruquiusmuseum (Cruquiusweg, Heem stede): Permanente tentoonstelling van historische stoommachines en grote ma quette van de watersnoodramp van 1953. Maandag tot en met vrijdag van 9 tot 17 uur. Zaterdag van 9 tot 12 uur. Gemeenschapshuis (Zandvoort): Expo sitie Foto-internationaal-68. Van 29 juni to 18 augustus. Open van 11-12, 14 Stadskweektuin (Kleverlaan): Gelegen heid tot gratis bezichtigen van de kassen en bloemgewassen. Woensdag van 14 tot 1 uur en zaterdags en zondags van 10 tot 12 en 14 tot 17 uur. Duysterghas t( Boulevard Paulus Loot, Zandvoort): Werken van de Nederlandse vereniging van Zeeschilders. Tot en met 4 augustus, zaterdags en zondags van 14 tot 16 uur. Ruïne van Brederode (Santpoort): Ten toonstelling van grafiek van Ru van Ros- sum. Dagelijks 9 tot 20 en 21 tot 22.30 uur. Van 4 tot en met 28 juli. Galerie Zij j straat (hoek Witte Herenstr.): tot en met 9 augustus. Werken van Ar- mand van der Helm, plastieken en pren ten van Sees Valg. Merlijn (Hasselaersplein 35), za. 20 juli De Anebroodboom, dinsd. 23 tot en met do. 25 juli: De Toverhoed, vr. 26 juli: De Sprookjesmolen. MUZIEK Grote of St. Bavokerk, di. 23 juli, 20 u: Orgelconcert door Cor Kee en Siegfried Reda. Donderdag 25 juli, 15 u.: Orgelbe speling door deelnemers aan de zomer- academie voor organisten. Bakenesserkerk, vrijdag 19 juli. 20.30 u. Clavecymbelconcert door Gustav Leon- hardt. Waalse kerk, maandag 22 ju'i 20 u.: Van Barok tot Biedermeier", orgelcon cert door Willem Talsma met werken van Bach, Mendelsohn, Mozart en Beethoven. Cabaret Dancing Caramella (Zand voort), za. en zo. 20 u.: Dansen m.m.v. Loosdrecht kwartet. Hotel Bouwes (Zandvoort), dagelijks het Italiaanse dansorkest Lugani Renzo met internationaal artiestenprogramma.\ Hotel Esplanade (Zandvoort), Dans en amusementsmuziek: Het Cosmos Trio. da. 20 uur. Rest. Brinkmann, zon- en feestdagen 20 uur: Dansen m.m.v. XYZ Combo. Dancing Palermo, dansen, dagelijks 20 uur. Bar Select (Raamvest), piano entertain ment da. 22 uur. Treslong (Hillegom), Diner Dansant, da gelijks. Hotel-restaurant „De Oude Geleerde Man", Bennebroek), dansen, vrijdag en zaterdag 20 uur. DIVERSEN Linnaeushof (Bennebroek;, Nederlands grootste speeltuin, Indianendorp, pony manege, spoortrein etc., dagelijks. Grote Markt, vrijdag 26 juli, 10 uur: Ambachtsmarkt. Prinsenhof (achter stadhuis), zaterdags, 10 u.: Antiekmarkt. Grote of St. Bavokerk, woensdag 24 juli, 20 u.: Interkerkelijke avondstilte. Kennemer Sporthal (Delftlaan), Stuif, stuif, vanaf maandag, 22 juli, dagelijks van 10-16 uur (behalve zaterdag en zon dag). Ook in Wijkcentrum Schalkwijk, Laan van Angers en voor „tieners" in Electric Centre, Bakenessergracht. Raadhuisnlein, Zandvoort, Haarlemse Harmonie Kapel: mars door dorp, woens dag 24 juli 20 u., za. 14 u.: Draaiorgel concert. Vijverpark. Zandvoort, donderdag 25 juli, 20 u.: Concert door Zandvoortse Muziekkapel. HILVERSUM I 7.00 Nws. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23 Lichte gramm. muziek. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Gevarieerd progr. 10.30 Werkgeven en nemen. 10.50 draai orgelmuziek. 11.00 Nws. 11.02 Lichte gramm. muziek. 11.25 Afrikaanse kro niek. 11.45 Salonorkest. 12.10 Jonge artiesten. 12.26 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.29 Actueel sportnws. 13.00 Nws. 13.11 VARA-varia. 13.15 Tijd voor teenagers. 14.00 Programma voor twin tigers. 14.40 Radio Jazz Magazine. 15.00 Tot beter begrip, een cursus mu- ziekluisteren. 16.00 Nws. 16.02 Malam Kenangan 16.30 Muzikaal amusements programma. 17.25 Radioweekjournaal. 17.55 S.O.S.-berichten. 18.00 Nws. 18.16 Commentaar op het nws. 18.22 Licht gevarieerd muziekprogramma. 18.45 Lichte gramm. muziek. 19.25 Nws. 19.30 Klassieke en moderne muziek. (In de pauze: 20.25-20.45 Artistieke staalkaart) 22.00 Lichte gramm. muziek. 22.30 nws 22.40 Oude lichte gramm. platen. 23.10 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Klassieke gramm. muziek. 7.30 Nws. 7.32 Actualiteiten. 7.45 Klassieke muziek. 8.00 Nws. 8.11 Gewijde muziek 8.30 Nws. 8.32 Vakantietips. 8.45 Lich te gramm. muziek. 9.30 Verzoekprogr. van klassieke en moderne muziek. 10.25 Moderne muziek. 11.00 Nws. 11.02 Visie op Uppsala, lezing. 11.15 Klassieke gr. muziek. 11.55 Meded. 12.00 Lichte pia nomuziek. 12.14 Marktberichten. 12.16 Overheidsvoorlichting. 12.26 Mededel. t.b.v. land-en tuinbouw 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 12.50 Zonder grenzen. 13.00 Vliegende schijven. 14.00 Een weekblad met veel plaatjes. 16.00 Nws 16.30 Reportages Waterweek 1968. 17.00 Onderwijsprojekten in Midden-Ameri- ka. 17.30 Tienershow. 18.24 Kanjer Ko ning Kompetitie 1968. 18.30 Nws. 18.46 Acutaliteiten. 19.05 Het IBM-Schaak- toernooi te Amsterdam. 19.08 Nabe schouwing Ronde van Frankrijk. 19.15 Musicerende dilettanten. 19.30 Pro gramma voor twintigers. 20.00 Ver zoekplaten. 21.30 Operamuziek. 22.30 Nws. 22.40 Overweging. 22.45 Platen- programma met praatje. 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Djinn. 10.00 en 11.00 Nws. 12.00 Nws. 12.03 Klein chanson. 13.00 Nws. 13.03 Licht instrumentaal sextet. 13.30 Zuidzee-serenade 14.00 Nws. 14.03 T(w)ienerama. 15.00 Nws 15.03 Halte. 15.30 Country and western muziek. 16.00 Nws. 16.03' Actualiteiten. 17.00 Nws. 17.02 Hier en nu. BRUSSEL 324 M. 12.00 Nws. 13.03 Gevarieerde muziek (12.40 Weerbericht). 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws. 14.00 en 16.00 Nws. 17.00 Nws. 17.10 Gevarieerd pro gramma. 18.00 Nws. 18.28 Paardesport uitslagen. 18.30 Franse les. 18.32 Lich te muziek. 18.45 Sportkroniek. 18.52 Taalwenken. 18.55 Gramm. muziek. 19.0 Nws. 19.30 Gevarieerd muziekprogr. 22.00 Nws. 22.15 Dansmuziek. 23.40 Ns. Nederland I 16.00 NTs De finish van de Vierdaagse te Nijmegen 18.50 Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 KRO: De avonturen vhi Cristobal. 19.32 Disco-Duel. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 KRO: Volkstuinen, filmreportage. 21.00 Bonanza. 21.50 Brandpunt 22.35 NTS: Journaal. Nederland II 18.30 NTS' Tour de France. 18.50 Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 Weekjournaal. 19.25 Tips voor het vrije weekend 20.00 Journaal 20.16 STER: Reclame. 20.20 VARA: Zomaar een zomeravond. 22.15 NTS: Journaal. Nederland I 16.00 NTS: Journaal. 16.02 NCRV: Onder de loep. 16.20 Voor de kinderen. 18.30 NTS. Tour de France. 18.50 Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 NCRV: Lieberman Lieberman. 19.31 Musical Medley. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NCRV: Vlieg er eens uit! 20.45 Zeskamp 21.55 De gevangene. 22.45 Evangelie. 22.50 NTS: Journaal. 22.55 NCRV: De vierde Algemene Vergadering van de Wereldraad van Kerken in Uppsala. Nederland II 18.50 NTS Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS Journaal. 19.03 AVRO: Old Man of Hoy, filmreportage. 20.00 NTS Journaal. 20.16 STF.R: Reclame. 20.20 AVRO: Voor de vuist weg. 21.40 Peyton Place. 22.30 NTS Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 13