Flink Nederlands aandeel in Festival van Vlaanderen New York Philharmonic is de grootste troef „De kat en de rat" van Ah Visser Negen Muzen „Sterren in de middag" Rechtstreeks uit Miami Televisie-vanavond Radio-donderdag TV donderdag TV woensdag WOENSDAG 7 AUGUSTUS 1968 11 In Brugge Anjers zijn er nu volop, 'n Aantrekkelijke bloem. Voor 'n bescheiden prijs. Ze wachten op u. Pronkend met hun fijne kleuren. Anjers brengen sfeer! Rens van Dorth vervangt Kraaykamp naast Kaart J. H. Moolenijzer PSYCHOLOGISCHE THRILLER VAN DE THEORETICUS VAN HET NEDERLANDSE MISDAADVERHAAL Anti held Bert Japin 1 melden het optreden van The English Opera Group, de Solisten van Praag, de Deutsche Opera am Rhein, de Glynde- bourne Festival Opera, de Opera van So fia, de Capella Antiqua uit München, de Kantorei Universitat Freiburg, het Trio Baroque de Paris en The Academy St. Martin in the Fields. HAARLEM Het Festival van Vlaan deren dat door onze zuiderburen wordt georganiseerd van 16 augustus tot 14 september is verdeeld over vier steden: Brussel, Gent, Brugge en Leuven. Op het eerste gezicht vertoont het veel overeen komst met het Holland Festival, maar bij nadere beschouwing zijn er enkele mar kante verschillen, die de moeite van het vermelden waard zijn. Het aandeel van de Belgen in de grote manifestaties is betrekkelijk klein. In Brussel en Leuven worden acht van de elf voorstellingen verzorgd door buiten landse gezelschappen. In Gent worden acht van de achttien uitvoeringen toe- ADVERTENTIES 814 (Van onze correspondent) ENSCHEDE Rens van Dorth zal de rol van Johnny Kraaykamp overnemen in het blijspel „Blaffende honden bijten niet". Kraaykamp is vorige week in ern stig overspannen toestand in een psychia trische inrichting opgenomen voor het ondergaan van een slaapkuur. Kraaykamp zou naast Johan Kaart de hoofdrol spelen in „Blaffende honden bij ten niet", een vrije produktie van Aad Greidanus en Bert van der Linden. Rens van Dorth is sinds hij producer bij de KRO televisie werd niet meer opgetreden, behoudens in een aantal kleine tv-shows. De directie van de KRO is akkoord ge gaan met het uitlenen van Van Dorth voor de tijd dat het blijspel loopt. Rens van Dort (middenmet regis seur Anton Peters (links) en Bert van der Linden na afloop van een persconferentie in het Amsterdamse theater Carré. Rozenhoedkaai te Brugge, ve-'icht tijdens het Festival van Vlaanderen. vertrouwd aan buitenlanders en in Brug ge worden acht van de veertien con certen uitgevoerd door buitenlandse ko ren en solisten. Hieruit blijkt, dat de Belgen erop uit zijn de festivalgangers het beste te bieden wat er in de muziekwe reld te koop is en tevens blijkt hun eigen bescheidenheid. DE GROOTSTE TROEF van het Festi val van Vlaanderen is het optreden van „The New-York Philharmonic Orchestra" onder leiding van Leonard Bernstein met een concert in Gent en een concert in Brussel. De tweede troefkaart is het Concertge bouworkest onder leiding van Bernard Haitink in Brussel en onder leiding van Eugen Jochum in Gent. Het Brabants- Orkest speelt tweemaal in Brussel onder leiding van Hein Jordans en Leonce Gras. Willem van Otterloo dirigeert het Re quiem van Brahms in de Kathedraal van Gent en het N.C.R.V.-koor onder leiding van Marinus Voorberg zingt in het stad huis van Leuven. Het Nederlandse aan deel in dit Vlaamse Festival is waarach tig niet gering. Voorts valt nog te ver- DE FESTIVITEITEN IN BRUGGE ver dienen een aparte vermelding omdat de ze een eigen onderwerp hebben namelijk: een clavecimbelweek met onze landge noot Gustav Leonhardt als hoofdpersoon en een week die gewijd is aan J. S. Bach en zijn tijdgenoten. De Belgen zelf komen met het Ballet van de XXe eeuw onder leiding van M. Bejart, met het Ballet van Antwerpen on der leiding van A. Leclair, het Belgisch kamerorkest, het B.R.T. symphonie-or- kest, het B.R.T.-kamerorkest en vele Bel gische solisten. Het zou te ver voeren om de vele programma's op te sommen, maar enkele opvallende uitvoeringen dienen toch vermeld te worden: De Missa Solem- nis van Beethoven en de Avonturen van de Brave Soldaat Schweik van Hacek, de Carmina Burana en II Trionfo di Afrodite van Carl Orff, gespeeld door het Brabants Symfonie-orkest. De Opera L'Ormindo van Cavalli door Glyndebourne Festival Ope ra en Boris Goudonov en Eugen Onegin door de Opera van Sofia. Opvallend is dat experimentele en hy per-moderne manifestaties niet in het stuk voorkomen. Het festival in Brugge is vergelijkbaar met het Orgelfestival in Haarlem, mede door een speciaal clavecinisten-concours, een clavecimbel-cursus en de orgelcon certen in de Bach week. Welbeschouwd kan gevoegelijk worden aangenomen dat dit Festival van Vlaanderen 1968 een groot succes zal worden. Alexander C. Hall. In San Francisco is overleden Alexander C. Hall, die ruim twintig films heeft geregisseerd. Hij werd 74 jaar oud. Tot de films die hij gemaakt heeft behoren „Little miss Marker" met Shirley Temple (1934), „Here comes mr. Jordan" met Robert Montgomery, „Down to earth" met Rita Hayworth en „Forever darling" met Lucille Ball en Desi Arnaz (1956), zijn laatste film. Zesde gouden plaat. De plaat Think" van Aretha Franklin heeft een ver koop van meer dan een miljoen exem plaren bereikt. „Think" is de zesde gou den plaat van de zangeres in achttien maanden geworden. Slechts de Beatles en de Monkees hebben op Aretha Franklin de leiding, aldus het Ameri kaanse weekblad „Variety". HILVERSUM. Een internationaal programma, zowel op het eerste als het tweede net. President Sekou Touré van Guinee in „Persoonlijk" over Neder land 1, gevolgd door de hoofdfilm „Sterren in de middag", waarna er uit Miami een rechtstreekse reportage komt van de Conventie waar de Ame rikaanse Republikeinen hun presidents kandidaat kiezen en huldigen. Op Nederland 2 een documentaire over dr. Leaky, de man die de oudste sporen van de mens in Afrika ontdekte en twee vervolgen: Cliff Richard als gospelzanger en „Gezond gezin" onder de titel „Een scheve schaats". De NTS brengt via Nederland 1 mis schien tussen de middag nog enkele nieuwtjes van de Republikeinse Conven tie in Miami. In het kinderprogramma de Kijkkast en een aflevering van de jeugdserie Berestreken. Ben de Beer treedt op als detective en betrapt twee HAARLEM ER IS AL JAREN iets gaande met het Nederlandse misdaadver haal. Sinds de dagen van Ivans leek het decenniën lang ingesluimerd, scheen het schrijven ervan hoofdzakelijk een am bacht voor amateur-auteurs, verspreidde het voornamelijk een geur van muffe ge zapigheid. Geleidelijk echter is er een kentering gekomen, worden er op het ge bied van de misdaadlitteratuur ook bij ons hier en daar werken geschreven van hoger niveau .werken die de fabel heb ben ontluisterd, dat een misdaadgeschie denis alleen maar een puzzeltje in ver haalvorm zou zijn en daarom per se nooit aanspraak zou kunnen maken op het etiket „litteratuur". ZO ER IEMAND voor die kentering me de verantwoordelijk moet worden geacht, dan is het wel Ab Visser. Als „serieus litterator" van onverdachten huize, zoals hij heeft bewezen met een omvangrijke en gedifferentieerde produktie aan ro mans, novellen, gedichten en essays, is Visser nooit moe geworden te vechten voor de erkenning en verheffing van het Nederlandse misdaadverhaal, van het mo ment af dat hij zich het bestaansrecht van de crime-story als volwaardig litte rair genre bewust was geworden. AB VISSER gelóóft in het misdaadver haal én in de toekomst van de Neder landse misdaadlitteratuur. Hij getuigt er van in zijn krantecritieken en in zijn mes scherpe „studie in onbehagen" Kain sloeg Abel, het essay over speurderslitteratuur, indertijd als Zwart Beertje bij Bruna ver schenen, dat hij schreef in opdracht van de toenmalige minister van Onderwijs, Kunsten en Wetenschappen. In dat Kain sloeg Abel met name, staat hij tot de tanden gewapend tegenover allerlei „of ficieel" misverstand, ontzenuwt hij het onbehagen van de „serieuze" litteratuur ten aanzien van het genre en legt hij de vinger op de wonde plek van de ten deze incompetente Nederlandse litteraire cri- tiek, die voor een niet gering deel ver antwoordelijk moet worden gesteld voor de lange winterslaap waarin het Neder landse misdaadverhaal verzonken is ge weest. EEN DIRECTE STIMULANS is er op dit gebied uitgegaan van Vissers werk zaamheid als redacteur van de Zodiac- detectivereeks en vooral van het aan de misdaadlitteratuur gewijde tijdschrift Dubbel-Mdat helaas na enkele nummers overleed, doch binnenkort, als Pulp, in nieuwe gedaante zal gaan verschijnen bij Bruna. Het was dit Dubbel-M dat bij di verse, ook tot dusver nog onbekende, jonge Nederlandse auteurs belangstelling wekte voor de misdaad-short storv en het laatste nummer getuigde dan ook van het vele talent dat er op dit gebied ook bij ons voorhanden is. IS DE VERDIENSTE van Ab Visser als theoreticus van de nieuwe Nederland se misdaadlitteratuur dus onmiskenbaar: de criticus met het meeste recht van spreken blijft nog altijd hij, die toont ook de praktijk van het gecritiseerde fe nomeen te beheersen. Behalve met zijn in 1952 bekroonde speurdersverhaal Uit nodiging tot moord heeft Visser dit inder tijd bewezen met De samenzwering, een mengvorm van suspense-story, psycholo gische triller en spionageverhaal. Hoofd persoon erin is een man, die, om zich zelf te bewijzen dat hij niet de nul is die hij zich voelt, zich laat betrekken in een aanslag op de dictator van een fictief staatje, ook daarbij weer faalt en een onheroïsche dood sterft. Met De sa menzwering heeft Visser, evenals bijvoor beeld een Simenon, eens te meer aan getoond dat psychologische thriller en „serieuze" psychologische roman in we zen verwante genres zijn, waartussen men op een bepaald moment eigenlijk moeilijk meer een grens kan trekken. HIJ BEVESTIGT dat opnieuw met De kat en de rat. een thriller die zojuist is verschenen in de Witte Raven Detective serie (uitg. West-Friesland, Hoorn). Dit boek heeft iets meer van een klassiek detectiveverhaal, in zoverre er een pro bleem (een moord) is, dat tegen het slot tot een ontknoping komt. Daarmee echter houdt elke overeenkomst met de klassieke „whodunit" op, want het gaat Visser in deze roman niet allereerst om het „uitwendige" probleem van die moord, maar om de „inwendige" proble matiek van zijn speurder, Ferry, die dan ook meer centraal komt te staan dan het „geval" dat hem bezighoudt. FERRY IS EEN ANTIHELD: astma tisch, uitgerangeerd als privédetective een mislukkeling die, evenals hoofdper soon Hugo Das uit De samenzwering ge bukt gaat onder een schuldbesef en een mislukt huwelijk: in het verleden is hij de oorzaak geweest van de dood van zijn zoontje en het verwijt daarover van de kant van zijn vrouw heeft hun hu welijksleven vernield. Lichamelijk en ma terieel bijna aan het eind, neemt hij een opdracht aan die hem naar Barcelona voert, waar hij bewijzen van ontrouw moet verzamelen tegen de vrouw van zijn opdrachtgever. Het is een opdracht voor de rat die hij zich voelt, en ook hier faalt hij weer: tegenover zijn op drachtgever als hij een liaison begint met diens vrouw, en zelfs tegenover die vrouw, als hij haar in bed niet kan ge ven wat ze vraagt (een op zichzelf iro nisch aspect voor wie zich de he-men uit de moderne hardboiledstory herin nert!). De volgende morgen komt de vol komen gedemoraliseerde antiheld te staan voor de ontdekking dat zijn minnares in de afgelopen nacht is gewurgd en dat de verdenking op hem dreigt te vallen. Een verdenking, die, vreest hij, misschien niet geheel ongerechtvaardigd is: hij is er nauwelijks zeker van of hij inder daad niet, gedrongen door zijn latente haat tegen zijn moeder en zijn vrouw, in een schemertoestand de daad kan hebben gepleegd. Het is voor hem een reden te meer om de waarheid aan het licht te willen brengen, maar hij wordt daarin ernstig gehinderd door de Spaanse poli tie, die hem aanvankelijk arresteert, ver volgens een opgelegde ontvluchtingskans biedt en hem daarna blijft dwarsbomen op een manier, die hem de indruk geeft dat er achter de moord een komplot zit, waaraan de officiële politie niet vreemd is. Vervuild, vertrapt en wanhopig, zijn leven voortdurend bedreigd, zwerft Ferry als een desperado door Barcelona, op zoek naar de waarheid. Het is weer een parallel met de vluchtende mislukkeling Das uit De samenzwering, maar in te genstelling tot Hugo Das vindt er in Fer ry een louteringsproces plaats en in plaats van, zoals Das als een hond in de goot te kreperen is hij aan het slot, als de waarheid aan het licht komt, tevens met zichzelf in het reine gekomen. Visser heeft dit boek gecomponeerd in twee duidelijk onderscheiden delen: het eerste, „De rat", houdt zich geheel be zig met de tekening van Ferry en diens innerlijke spanningen tot op het moment van de moord; in het tweede, „De kat", wordt dan pas het thrilleraspect geaccen tueerd. Door deze opbouw krijgt ook in dat tweede deel, waarin het verhaal snel verloopt langs de „avontuurlijke" lijn, het „psychologisch" facet een ster kere nadruk, zodat men toch, ondanks de vaart van dit zuivere thrillergedeelte, als lezer sterk betrokken blijft bij de inner lijke ontwikkeling die zich in de hoofd persoon voltrekt. DANKZIJ DEZE BOUW en de sterke sfeer die Visser rond de gebeurtenissen weet te weven, is De kat en de rat een psychologische thriller geworden, die kan mee doen op internationaal niveau en die bewijst waartoe ook een Nederlandse mis daadroman kan uitgroeien onder de pen van een begaafd schrijver. Visser heeft er in de positieve zin de karakteristiek mee bevestigd, die hij in zijn Kain sloeg Abel eens gaf. toen hij de thriller pro beerde te plaateen tegenover de klassieke deductieroman: „Een intelligente detecti veroman kan tezelfdertijd slecht ge schreven zijn en als louter deductiever- haal, of als puzzel zo men wil. goed in elkaar zitten Een thriller daarente gen. die voor een groot deel op sfeer en karaktertekening berust mag een voudig niet slecht geschreven ziin Cliff Richard met The Settler en Cindy Kent. Nederland II, 20.20-20.50. mannen op diefstal van honing. Het ligt voor de hand dat een beer zoiets een halsmisdaad vindt. Het avondpro gramma begint ook met een jeugdserie: de Bosbrigadiers. Zij gaan ditmaal op zoek naar een allerliefst persianer kat je dat is weggelopen. In de rubriek Persoonlijk de eerste president van de republiek Guinee, Sekou Touré. Deze thans 46-jarige Afrikaanse staatsman is een van de belangrijkste exponenten van het jonge Afrika. Hij heeft een ge deeltelijk Franse opleiding genoten en trad vooral in de vakbonden op de voorgrond. De hoofdfilm „Sterren in de middag" („Les étoiles de midi") is een film van de Franse regisseur Marcel Ichac, die in 1959 de „Grand Prix du Cinéma Francais" heeft verworven. Het ver haal speelt zich af in de Frans-Zwit serse Alpen. Het laat de moeilijkheden zien die overwonnen moeten worden bij de beklimming van soms loodrechte bergwanden. In een van de fragmenten wordt getoond hoe de ene groep berg beklimmers een andere groep ontdekt die in gevaar is. Op aanwijzing van een oude ervaren alpinist wordt een opzienbarende reddingsactie uitge- voerd. De eerder aangekondigde film „Tor tilla Flat" kont hiermee te vervallen. Aansluitend een Socutera-uitzending over de Stichting Nederlandse Vrijwil ligers en tot slot nieuws van de Repu blikeinse Conventie. Op Nederland 2 tussen zeven en acht een documentaire over het levenswerk van Dr. Leaky, geboren in Afrika, ken ner van dat werelddeel zonder weer ga. Als antropoloog probeert hij in Afri ka de raadselen rond de prehistorie der mensheid te ontsluieren. Hij zocht vele jaren, alvorens in 1959 te vinden wat hij zocht. Professor dr. R. van Koeningswald zal commentaar geven op de beelden van Leaky's leven en werken en op zijn vondst. Daarna een half uur met Cliff Richard, de Engelse popzanger die onlangs in de Haagse Houtrusthallen optrad tijdens een reli gieuze bijeenkomst. De NCRV maakte er opnamen, waarvan het eerste deel al werd uitgezonden. Vanavond deel twee Cliff, met als gaste Cindy Kent in een aantal geestelijke liederen. In de serie Gezond Gezin de vierde aflevering van de Franse filmreeks Ecole des Parents, waarin allerlei op voedkundige problemen en probleem pjes aan de orde worden gesteld onder de titel „Een scheve schaats". Na af loop is er weer een discussie, waar- aén deelnemen mevrouw T. Vaandra- ger-Petri, dr. P. H. Esser, drs. R. B. E. Roosendaal en M. Stoffels. De heer N. van Gelder heeft de presentatie. Het Rotterdams jeugdkoor zingt in de Grote Kerk te Maassluis enkele liederen bij wijze van muzikale dagsluiting. De NTS verzorgt in het avondpro gramma via Nederland 1. een recht streekse uitzending van de verkiezing van de Republikeinse kandidaat voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Dit hoogtepunt van de Republikeinse partijconventie te Miami (Florida) kan via de satelliet Early Bird direct in Europa worden ontvangen. De uitzen ding zal tot het einde van de zitting van die dag, waarschijnlijk tot diep in de nacht, ook voor Nederlandse kijkers te volgen zijn. Als bijzonderheid valt te vermelden, dat een zeer nauwe samenwerking tussen de Nederlandse televisie en ra dio tot stand komt, zodat woensdag avond via Hilversum 22 gelijktijdig met de overgebrachte televisiebeelden een Nederlandse vertaling van het ge sprokene in Miami te besluisteren zal zijn. HILVERSUM I. 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymnastiek. 7.20 Lichte gramm.muziek. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal 8.20 Stereo: lichte gramm.muziek. 8.30 De groenteman. 8.50 Morgenwijding. 9.00 Stereo. Klassieke en moderne muziek. 9.35 Waterstanden. 9.40 Voor de kin deren. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Ar beidsvitaminen. 11.00 Nws. 11.55 Beurs berichten. 12.00 Koninkljjke Militaire Kapel 12.26 Mededelingen voor land en tuinbouw. 12.29 Modern platteland. 12.34 Lichte gramm.muziek. 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal. 13.30 't Muzikan tenuur. 14.25 Klankbeeld. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.02 Hoorspel. 17.10 Licht ensemble en zangsoliste. 17.30 Voor de jeugd. 17.55 S.O.S.-berichten. 18.00 Nws. 18.16 Radiojournaal. 18.30 Amateurs musiceren. 19.00 Jazz Spec trum. 19.30 Nws. 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Gesprekken. 20.05 Stereo klassieke muziek. 20.30 Lezing. 20.45 Henry Wood Promenade Concert 21.35 Maske in blau, operette. 22.30 Nws. ev- tl. SOS-berichten. 22.55 Moderne ka mermuziek. 23.55 Nws. HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Klassieke gramm.muziek. 7.30 Nws 7.32 Actualiteiten. 7.50 Overweging. 8.00 Nws. 8.11 Voor de kinderen. 8.30 Nws. 8.32 Vakantietips. 8.45 Voor de huisvrouw. 10.00 Pedagogische lezing. 10.20 Stereo: Muziek uit de Barok. 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken. 11.55 Me dedelingen. 12.00 Lichte gramm.muziek 12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuin bouw. 12.30 Nws. 12.41 Actualiteiten. 12.50 Gevarieerd programma. 13.30 Stereo: Licht orkest. 13.45 Stereo musi cal Camelot. 14.30 Stereo: semi-klassie- ke muziek. 15.00 Middagdienst. 15.30 programma over hobby's en liefhebbe rijen. 15.50 lezing. 16.00 Nws. 16.03 Ste reo: klassieke kamermuziek. 16 50 Spe len met taal. 17.00 Jazz uit het histo risch archief. 17.45 Stereo: lichte gram- mofoonmuziek 18.00 Koorzang en fan fare-orkest. 18.30 Nws. 18.46 Actualitei ten. 19.00 Lichte gramm.muziek. 19.15 Leger des Heils kwartier. 19.30 Stereo: Moderne orkestmuziek. 20.10 regionaal programma. 21.55 Kerkorgelconcert. 22.25 Boekbespreking. 22.30 Nws. 22.40 Avondoverdenking. 23.00 Klankbeeld over Italië. 23.55 Nws. HILVERSUM III. 9.00 Nws. 9.02 Voor de zieken. 9.30 Lichte instrumentale muziek. 10.00 Nw 10.03 Muziek bij de koffie. 11.00 Nws. 12.00 Nws. 12.03 De inwoners van. praten gewoon tussen de platen door. 13.00 Nws. 13.03 Actualiteiten. 13.08 knalmuziek. 14.00 Nws. 14.03 Popmu ziek. 15.00 Nws .15.03 Licht platenpro- gramma. 16.00 Nws. 16.03 Tienershow. 17.00 Nws. 17.02 Actualiteiten. 17.07 verzoekpl atenprogramma. BRUSSEL 324 m 12.00 Nws. 12.03 Lichte muziek. 12.40 Weerbericht, en SOS-berichten. 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nws. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nws. 14.03 Ge varieerd muziekprogramma. 15.00 Nws. 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Hand in hand met Nederland. 17.00 Nws. 17.15 Lichte orgelmuziek. 17.30 Koormuziek. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Keurig frans. 18.32 Gramm.mu ziek. 18.35 Tips voor het verkeer. 18.40 Romantische muziek. 18.52 Taalwen- ken. 18.55 Zang. 19.30 Licht casino concert. 20.00 Openbaar kunstbezit. 20.10 Kamermuziek. 20.30 Hoorspel. 21.35 Amusementsmuziek. 22.00 Nws. 13.00 NTS: Overzicht Republikeinse Conventie. 13.30 Unilateraal met Mr. Hiltermann 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Nieuws. 19.03 STER: Reclame. 19.06 KRO: Zonder tralies, tv-feuille- ton. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 KRO: Aria's uit bekende ope ra's. 21.15 De wrekers, tv-feuilleton. 22.05 Brandpunt. 22.50 NTS: Journaal. Nederland II 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 Van gewest tot gewest. 19.25 Quiz. 20.00 Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 VARA: Achter het nieuws. 20.45 De R 101, documentaire film. 21.35 Een Binnenvetter, tv-éénakter. 22.00 CVK/IKOR: Echtscheiding, filmdocumentaire. 22.35 NTS: Journaal. Republikeinse Nederland I 13.00 NTS: Overzicht Conventie. 17.00 NCRV: Voor de kinderen. 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal 19.03 STER: Reclame. 19.06 NTS: In kleur: De Bosbriga diers, tv-feuilleton. 19.31 Persoon'iik. r-mramma rond Sekou Touré. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER """'ame. 20.20 NTS: „Sterren in de middag" 21.40 Stichting Socutera 21.50 Journaal. 21 55 Rechtstreekse reportage Repu- keinse Conventie. Nederland II 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 NCRV- Het levenswerk van Dr. Leakey. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STERReclame. 20.20 NCRV: Muzikale show rond Cliff Richard 20.50 Gezond gezin. 21.40 Hier en Nu. 22.05 Koorzang. 22 10 NTS- Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 11