Groter openhartigheid, meer plaats voor de neger-acteur George Robèr vandaag vijf enzeventig UITGAAN IN HAARLEM JEUGDBOEKENSCHOUW Als ze pas kunnen lezen GROEN Co NIEUWE TENDENS IN DE AMERIKAANSE FILM Van Overbeeke en Verkade in Amsterdam Randfiguren Anton de Beer in Teylers Museum 13 S"ortc/enp TV-vanavond Radio-zaterdag TY vrijdag TV zaterdag VRIJDAG 30 AUGUSTUS 1968 Anjers zijn er nu volop. Profiteer ervan. Vooral nu de prijs zo meevalt. Neem die fijne kleuren mee naar huis. En verras er uw kennissen mee. Anjers brengen sfeer Haarlems-Belgische schilder Dubbel Satire Slapstick Charles Boost Dappere soldaat Janos Het meisje Marleentje Het betoverde huis Miep Diekmann ADVERTENTIE Centrale Verwarming IDEAL-STANDARD Gasketels (Van onze filmcriticus) AMSTERDAM Een van de merk waardigste ontwikkelingen inde Ameri kaanse film van de laatste jaren betreft wel de rol die de neger in het scenario krijgt toegewezen. De tijd dat de neger als komische f guur in kluchten, als def tige huisknecht in Zuidelijke drama's of als ongeëvenaard musicus mee mocht spelen in de film schijnt lang voorbij. Haast onmerkbaar is hij in aanzien ge stegen, eerst nog als figurant in baantjes die vroeger slechts in blanke handen wa ren, later als bijfiguur die naast de hoofdrol een gelijkwaardige positie be kleedde (men denke slechts aan de tv.- serie „Dubbelspion"), tenslotte ook als centrale figuur van de handeling in films als „Guess who's coming to dinner" of „De nacht van inspecteur Tibbs" (In the heat of the night"). ADVERTENTIE 818 (Van een onzer verslaggevers) HAARLEM De sinds 1930 in onze stad werkende en woonachtige Belgische schilder George Robèr viert vandaag zijn vijf en zeventigste verjaardag. Deze be scheiden kunstenaar geniet ook buiten Haarlem bekendheid door zijn tekenin gen, pastels en collages, welke laatste hij in 1965 in Leiden exposeerde. (Van een onzer verslaggevers) AMSTERDAM. Bij Ina Broerse in de Nieuwe Spiegelstraat in de hoofdstad exposeren van 31 augustus tot 24 septem ber twee Haarlemse kunstenaars, de schil der-graficus Michel van Overbeeke en de beeldhouwer Kees Verkade. MEN KAN een dergelijke ontwikkeling met critische opmerkingen begeleiden en er bijvoorbeeld tegen in brengen dat, zo als in beide laatste genoemde films, de hoofdrol gespeeld wordt door een al vol ledig „geaccepteerde" negerachteur als Sidney Poitier; en ook dat in beide ge vallen een weldoordacht scenario zorgt voor een sympathieke opbouw van het betreffende karakter. Maar het kan niet ontkend worden dat, zeker in de Ame rikaanse verhoudingen, deze gang van zaken gaandeweg moet leiden tot een ver anderde waardering van de neger en in het algemeen tot effect zal hebben dat de kleurling als gelijkwaardige partner in de samenleving geaccepteerd gaat wor den. Voor een jongere generatie van film makers, die langzamerhand het gezicht van de Amerikaanse film gaat bepalen, zijn die dingen al weer zo vanzelfspre kend dat men het zelfs aandurft een ne ger een onsympathiele rol te laten spe len zonder dat daarbij ook maar in de veste verte aan racistische tendensen kan worden gedacht. De gekleurde acteur zal pas volledig als mens erkend wor den, wanneer hij alle rollen, van wel doener der mensheid tot het meest mis dadige karakter, kan spelen zonder dat de kleur van zijn huid meespeelt m de beoordeling van de uitgebeelde figuur. VOLGENS dit principe kan men in „The president's analyst" die op het ogenblik in het Amsterdamse Leidsepleintheater draait een neger (Godfery Cambridge) een topfiguur in de Amerikaanse Gehei me Dienst zien spelen, terwijl de neger acteur uit „Dutchman" in „The detecti ve" met Frank Sinatra, een ambitieuze politieinspecteur vertolkt die nazi-metho des toepast op verdachten. In laatstgenoemde film wordt tegelijk een andere tendens in de Amerikaanse film nog eens krachtig beklemtoond, na melijk de grotere openhartigheid die op het ogenblik door de jonge garde van regisseurs wordt opgeëist en die in dit geval bijvoorbeeld leidt tot een vrij uit voerige beschrijving van homofiele niüeus in New York. Een lustmoord op de zoon van een rijke zakenman, waarmee de film opent, wordt aanleiding tot onder zoekingen in die milieus en tot enige op zienbarende beelden, zoals tot voor kort niet mogelijk zou zijn geweest. Men hoeft dit soort openhartigheden niet onmiddellijk als winst te beschou wen om toch te erkennen, dat wat min der hypocrisie op het gebied van de ero tiek niet alleen het aantal waardevolle thema's, die een regisseur kan entame ren, vergroot, maar bovendien aanleiding kan worden tot een eerlijker probleem stelling dan tot nu toe mogelijk was. Zo zou een gegeven als „Fox" van D. H. Lawrence met zijn lesbische implicaties onder vroegere censuurbepalingen nooit verfilmd hebben kunnen worden, terwijl het nu aanleiding is geworden tot een fraaie en niet om het onderwerp heen- draaiende verfilming door Mark Rydell, die jammer genoeg in ons land de even weinig zeggende als ongenuanceerde titel „Ongeremde driften" heeft. Er blijken nog altijd sterke benen nodig om de „weelde" te kunnen dragen. TERUGKOMEND op de „The presi dent's analyst", kan nog geconstateerd worden, dat de progressieve opvattingen van de filmmaker niet alleen blijken uit de rol die hij neger-acteur Godfrey Cam bridge laat spelen, maar ook uit de sa tirische toon die regisseur Theodore J. Flicker een groot deel van zijn film vol houdt in verband met een onderwerp dat ongetwijfeld niet iedere Amerikaan op die manier behandeld zal willen zien. Het gaat in „The president's analyst" namelijk om een befaamde psychiater in Washington (James Coburn), die uitge nodigd wordt de psycho-analist van het Witte Huis te worden. Uiteraard neemt dr. Sidney Schaefer deze eervolle op dracht aan, niet vermoedend welke con sequenties een dergelijke functie met zich meebrengt. In eerste instantie rr.oet hij voortdurend klaar staan om op een enkel rood lichtsignaal naar het Witte Huis te snellen om de president terzijde te staan, maar erger nog is de ontdek king, dat hij door zijn kennis omtrent de vele moeilijkheden van de president, waaronder van staatsgeheimelij ke aard een druk gezocht jachtobject voor de ve le gheime agenten in binnen- en buiten land is geworden en tenslotte zelfs als staatsgevaarlijk vogelvrij wordt ver klaard door zijn directe opdrachtgevers. DIT leidt tot een soort moordzuchtige slapstick in de tweede helft van de film, maar in het eerste -gedeelte wordt er zo vrijmoedig gespot met presidentiële be slommeringen en met de meedogenloze practijken van de Secret Service, dat alleen daaruit al de winst van een meer open bestel in de Amerikaanse filmin dustrie, ook al is dat afgedwongen door de omstandigheden, overduidelijk blijkt. ADVERTENTIE Gjoud - lloer - cllorlogéó - ^eUum^Pleet Gr. Houtstraat 6. Haarlam, Tal. 02500 -10616 Uit „The president's analyst SCHOUWBURG Stadsschouwburg (Wilsonplein)dinsd. 3 en woensdag 4 september 20.15 u.: Toneelgroep Centrum: „De Smoeshaan". Donderdag 5 september 20.15 u.: Her man van Veen: „Harlekijn". TENTOONSTELLINGEN Frans Halsmuseum (Gr. Heiligland 62); Permanente tentoonstelling van werken uit de Haarlemse school van de 16de tot en met de 19de eeuw, waaronder Hals' meesterwerken. Dagelijks van 10 tot 17 u. Zondag 13 tot 17 u. Bovendien in het Prentenkabinet: „Een keuze uit de collectie-Van Looy". Zaterdagavond 20.30-22.30 u.: extra-openstelling van het met kaarsen verlichte museum. (Tot en met 7 september). Bisschoppelijke Museum (Jansstraat 79) Permanente expositie van oude religieuze kunst, schilderijen, middeleeuwse beeld houwwerken, handschriften en kunstnij verheid. Dagelijks behalve maandag ge opend van 10 tot 12.30 en van 13.30 tot 17 uur. Teylers Museum (Spaarne 16): Zomer- tentoonstelling: „Langs de waterkant". Tekeningen van 17e-teuwse Hollandse kunstenaars. Bovendien permanente ten toonstelling van schilderijen, fossielen, mineralen en historische natuurkundige instrumenten. Geopend op werkdagen be halve op maandag van 10 tot 17 uur. De eerste zondag van de maand van 13 tot 17 uur. Vleeshal (Grote Markt): „Holland Foto 68", fototentoonstelling. Tot en met 1 september; zondags van 13 tot 17 u. Vislial (Grote Markt): Sweet Life", foto's door Ed van der Elsken. Tot en met 1 september. Voor openingstijden zie Vleeshal. De Ark (Nieuw Heiligland): „Zomer- expositie. Dagelijks van 10 tot 20 u. Galerie-t (Bakenessergracht 67): 11 tot 17 uur: Zomerexpositie van grafiek, gou aches en klein plastiek. Zondags 14-18 u. Tot en met 1 september. Van 2 tot en met 15 september 11 tot 17 uur: Wer ken van hedendaagse internationale schil ders. Zondags 14-16 u. Stadskweektuin (Kleverlaan)Gelegen heid tot gratis bezichtigen van de kassen en bloemgewassen. Woensdag van 14 tot 17 uur en zaterdags en zondags van 10 tot 12 en 14 tot 17 uur. Cruquiusmuseum (Cruquiusweg, Heem stede): Permanente expositie van histo rische stoommachines en grote maquette van de watersnoodramp van 1953. Maan dag tot en met vrijdag van 9 tot 17 uur. Zaterdag van 9 tot 18 u. Duysterghast (Boulevard Paulus Loot, Zandvoort) expositie van Marlie Mencke, en André Gouw. Tot en met 31 augustus zaterdag en zondag van 14-16 uur. MUZIEK Grote of St. Bavokerk dinsdag 3 sep tember 20 u.: Orgelbespeling Albert de Klerk. Donderdag 5 september 15 u.: Or gelbespeling Klaas Bolt. Donderdag 5 september 20 u.: Concert door de King's College Chapel Choir uit Cambridge o.l.v. David Willcocks. Teylers Museum (Spaarne 16); zondag 1 september 15 u.: Bespeling van het 31-toons Fokkerorgel door Anton de Beer. Raadhuisplein (Zandvoort), zaterdag 30 augustus 14 u.: Draaiorgelconcert. Dancing Palermo, dansen dagelijks 20- 22 uur. Treslong (Hillegom), diner dansant da gelijks. Hotel Bouwes (Zandvoort) dagelijks het Italiaans dansorkest The Veneto's met internationaal artiestenprogramma. Hotel Esplanade (Zandvoort), Dans en amusementsmuziek: Het Cosmos Trio, da gelijks 20 uur. Cabaret Dancing Caramella (Zandvoort) dagelijks 20-22 u.: Dansen met Het Hol land Kwintet. Hotel-restaurant „De Oude Geleerde Man", Bennebroek, dansen, vrijdag en zaterdag 20 uur. DIVERSEN. Frans Halsherdenking, maandag 2 sep tember. Gratis toegang tot: Frans Halsmuseum, (Groot Heiligland) 10-17 en 20.30-22.30 u.: Grote of St. Bavokerk, 10-17 u.: Studio Theater, (Grote Markt) 11-21 u.: Voorstelling ieder half uur. Prinsenhof, (achter het stadhuis) zater dag v.a. 10 uur antiekmarkt. Linnaeushof (Bennebroek) Nederlands grootste speeltuin, Indianendorp, pony manege, spoortrein enz. dagelijks. kMAMMMMMMMMIIIIIflflIlilAilllA HILVERSUM. Op het eerste net een jongerenprogramma van de VARA op het tweede net twaalf „Randfigu ren" en een tv.-spel. dan de VARA-tienerrubriek van Lex de Rooi. „Puntje, puntje, puntje". Son- ja Barend, Kees van Kooten, Miep Sluys en Lex de Rooi hebben de pre sentatie uit het buitenland gehaald the Easy Beats, Status Quo, Crazy worlds of Arthur Brown en World of Oz. Uit eigen land the Shoes, Tee Set, Blues Dimension en het stads- en provinci aals Groninger levensliederenensemble de Stio's. Die hebben op hun program ma liederen als „Scheiden doet lij den", „Hallo Bandoeng" en „Ketelbin kie". De smartlappen worden gezon gen door antiquair Koos Huizinga, mu zikaal bijgestaan door makelaar Wou ter Hoogland, chemisch doctorandus Gerrit Vergonet en de sociale werkers Jan en Ria Rosenstein. En passant vordt even aandacht besteed aan een nieuwe film met Vanessa Redgrave en Rita Tushingham. Na het journaal is het verder „Zomaar een Zomeravond" de vaste vrijdagrubriek van de VARA met van alles wat voor iedereen. Nederland 2 Barend, het journaal, het weekjournaal voor gehoorgestoor den, de rubriek met tips voor de vrije tijd, dan weer het journaal. Daarna is het tijd voor de wekelijkse avond van de VPRO, die na het nieuws be gint met een bloemlezing uit Ernst van Altena's reeds vele jaren lopende litte raire programma „Randfiguren". Twaalf randfiguren in deze uitzending Christian Morgenstern, Paul Fort, Kurt Tucholsky, Sam Hugh, Joachim Ringelnatz, Louis Aragon, Erich Kast- ner, Jacques Prévert, Ogden Nash. Karl Sandburg, George Brassens en Boris Vian. Vertolkers zijn Henri Orri, Eric Schneider, Willem Nijholt, Gerard Cox en Jules Rooijaards, ook allemaal al eens eerder in deze serie opgetreden. De beatband ,,The world of Oz" te zien en te horen in „Puntje, Puntje, Puntje" (Nederland één zes over zeven). Om negen uur is het tijd voor een Amerikaanse televisiefilm met in de hoofdrollen Simone Signoret, Sem Le- vene en George Maharis. Het is een kleurenfilm die in Amerika is vertoond in de Bob Hopeserie. Een jonge schrij ver gaat met zijn stuk naar een be roemd actrice en vraagt haar zijn tekst integraal en zonder wijzigingen te spelen. Ze aarzelt, want er zitten elementen in die haar sterk herinne ren aan haar persoonlijk leven. De avond wordt besloten met een documentaire van Hans Paardekoper en Jaap Buis over de unitarische kerk in Hongarije en Roemenië. Henny Orri werkt mee aan „Rand figuren" (Nederland twee, tien voor half negen). VOOR DUIZENDEN OUDERS is de tijd aangebroken dat hun eigen lieverdje sinds kort op de „grote school" plots binnenvalt met de loodzware mededeling: „Ik kan lezen!" En je denkt als moeder: „Wat gaat het hard! Je hóórt ze groeien!" Maar van de luiers ben je tenminste af en lezen levert je als moeder geen pro blemen op. WIE er zo over denkt zit binnen de kortste tijd in de puree. Dat kind zegt niet voor niets met de nodige nadruk: „Ik kan lezen", het spelt zich niet voor niets wezenloos aan allerlei reclame teksten en voettitels op het beeldscherm. Hij kan nu iets wat de grote mensen ook kunnen! Wat de duizenden juffies op school met eindeloos geduld en groot inle vingsvermogen hebben toegedaan aan de eigenwaarde van de eersteklassertjes door hun te leren lezen verdient een standbeeld. Is voor de ouders daarmee de kous af? Voor velen helaas wel. Die snappen dat „Ik kan lezen" van hun kind niet. Die begrijpen niet welkê vraag van het kind daar achter steekt: doe je mee, nu kan ik iets wat jij ook kan. Dat meedoen be tekent: voorlezen; het kind de kans geven zelf aan de ouders te laten voorlezen, al gaat het nog zo langzaam. Het houdt in: zo nu en dan met een kind in een boek handel gaan snuffelen, in de bibliotheek. En dat legt ook de verplichting op in het vervolg niet zo-maar lukraak een boek voor het kind te kopen. Ieder nieuw boek moet een feest voor hem blijven. En een feest wordt toch niet zonder voorbre'ding en in een hurrie uit de grond gestampt? Neem er de tijd voor. Want eer het „later" is zult u nog vaak gezegd hebben: „Wat gaat het hard". Wie zijn keuze laat vallen op een van de BLOKboekjes (uitg. Ploegsma), de Gou den Boekjes (uitg. Bezige Bij), de pren tenboeken van uitgeverij Lemniscaat zit altijd goed. IN dit prachtig in kleuren uitgevoerde prentenboek heeft een opschepperige, Hongaarse soldaat het hoogste woord over zijn heldhaftige daden. Hij blaast zijn be levenissen op zoals ook een kind dat doen kan. Het is een boek om eerst voor te lezen en er dan later het kind zelf op los te laten. DIE allereerste boeken om zelf te lezen lijken soms wat saai, omdat ze steeds over de geijkte onderwerpen gaan. Maar je kunt als schrijver bij het kleine kind moeilijk aan boord komen met een exo tisch onderwerp, omdat dat het gebruik van teveel onbekende en moeilijk spel- bare woorden meebrengt. Dit eenvoudig en strak gehouden ver haal van Mariette van Halewijn heeft bin nen die beperktheid van het vertrouwde onderwerp toch originele uitschieters. Zij laat de vier jaargetijden met hun ken merken optreden, zoals zij een rol spelen in het leven van een zevenjarig meisje en haar evenoude buurjongetje. Typerend voor de schrijfster is het opnemen van een woord uit een vorige zin en op dat woord een nieuwe mededeling bouwen. Dat maakt een simpel verhaal meteen al vi- sueler, geft er grotere beweeglijkheid aan en haakt nog in op het vertrouwde begrip uit de kleutertijd van op-elkaar- stapelen. NA Annie M. G. Schmidt heeft waar schijnlijk Lea Smulders het grootste pu bliek in ons land onder de 6/7 jarigen. Bovenvermelde titels uit bekende series hebben nog steeds diezelfde ontwapenende stijl, die lichtvoetige fantasie en kleine grappigheidjes, die ook de eerste boeken vroeger al kenmerkten. Alleen hebben in de loop der jaren de hele opbouw en uit werking aan raffinement gewonnen, waar door de verhalen veel sprekender zijn ge worden en nog gemakkelijker te lezen zijn omdat het spanningselement erdoor ver hoogd is. (Van een onzer verslaggevers) HAARLEM. Zondagmiddag zal de organist Anton de Beer het 31-toons Fok ker-orgel bespelen. Voor de pauze vijf stukjes uit het Fitz-William Virginal Book (in de middentoonsstemming). Na de pauze in 31-toonsstemming een stuk van Jan van Dijk en een improvisatie. HILVERSUM I 7.00 Nws. en ochtendgymnastiek. 7.23 Gramm. muziek. 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Van de voorpagina. 8.15 Gevarieerd progr. 9.35 Waterstanden. 10.30 Democratisch congres in Chicago. 10.45 Draaiorgelklanken. 11.00 Nws. 11.02 Instrumentaal kwartet. 11.25 Afri kaanse kroniek. 11.45 Salonorkest. 12.10 Lichte muziek. 12.26 Meded. land- en tuinbouw. 12.29 Actueel sportnieuws. 13.00 Nws. 13.11 Varia. 13.15 Tijd voor teenagers. 14.00 Progr. voor twintigers 14.40 Jazz Magazine. 15.00 Cursus mu- ziekluisteren. 15.45 Lezing. 16.00 Nws. 16.02 Hoe gaan de Papoea's stemmen? 16.30 Operamuziek. 17.25 Weekjournaal 17.55 S.o.s.-berichten 18.00 Nws 18.16 Commentaar op het nws. 18.22 Geva rieerd muziekpro. 18.45 Londens Sym fonie orkest. 19.30 Nws. 19.35 Artistieke staalkaart. 20.15 Metropoleshow. 20.45 Cabaretprogr. 21.50 Lichte orkestmu ziek. 22.00 Londens Symfonie-orkest. 22.30 Nws. 22.40 S.O.S.-berichten. 22.45 Gramm. muziek. 23.10 Gevarieerd pla- tenprogramma. 23.55 Nws. HILVERSUM II 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord. 7.15 Klassieke pianomuziek. 7.30 Nws. 7.32 Actualiteiten. 7.45 Klassieke mu ziek. 8.00 Nws. 8.11 Gewijde muziek. 8.30 Nws. 8.32 Vakantietips. 8.45 Lichte gramm. muziek. 9.00 Lichte gramm. muziek. 9.30 Verziekprogr. 10.30 Weens Filharmonisch orkest. 11.00 Nws. 11.02 Mensen in de stad. 11.15 Oude mu ziek. 11.55 S.O.S.-berichten. 12.00 Licht pianospel. 12.14 Marktberichten. 12.16 Overheidsvoorlichting. 12.26 Medede lingen land- en tuinbouw. 12.30 Nws 12.41 Actualiteiten. 12.50 Zonder gren zen. 13.00 Vraaggesprek. 13.15 Gevari eerde muziek. 13.55 Wereldkampioen schappen wielrennen voor dames in Imola. 14.00 Weekblad met veel plaat jes. 16.00 Nws. 16.30 Ethnische muziek Hiro-magazine 17.30 Tienershow. 18.24 Uitslagen Kanjer Koning Kompetitie. 18.30 Nws. 18.46 Actualiteiten. 19.05 Amusementsmuziek. 19.30 Progr. voor twintigers. 20.00 Verzoekplatenprogr. 21.30 Operaconcert. 22.30 Nws. 22.40 Overweging 22.45 Muzikaal sportprogr, 23.55 Nws. HILVERSUM III 9.00 Nws. 9.02 Gevarieerd program ma (10.00, 11.00 12.00 Nws) 12.03 Klein chanson. 13.00 Nws. 13.03 Licht instru mentaal sextet. 13.30 Zuidzee-serenade. 14.00 Nws. 14.03 T(w)ienerama. 15.00 Nws. 15.03 Progr. voor twintigers. 15.30 Country and Western muziek. 16.00 Ns. 16.03 Actualiteiten. 16.07 Licht progr. 17.00 Nws. 17.02-18.00 Wekelijkse sport show. BRUSSEL 324 m. 12.00 Nws 12.03 Gevarieerde muziek. 12.40 S.O.S.-berichten voor schippers. 12.55 Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws. 14.00 Nws. 15.00 Nws. 15.03 Gevarieerd progr. 17.00 18.00 Nws 18.28 Paarde- sportuitslagen. 18.30 Franse les. 18.32 Lichte muziek. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte muziek. 19.00 Nws. 19.30 Geva rieerd progr. 22.00 Nws 22.15 Dansmu ziek. 23.40 Nws. Nederland I 13.00 NTS: Amerikaanse verkiezin gen. 18.50 Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 VARA: Tienershow. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame 20.20 VARA: Zomaar een zomer avond. 22.40 NTS: Journaal. Nederland 11 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 Weekjournaal (voor slecht horenden). 19.25 Kroniek vrijetijdsbesteding. 20.00 Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 VPRO: Literair programma. 21.10 In kleur: Film. 22.00 Godsdienstvrijheid (documen taire). 22.20 NTS: Journaal. Nederland I 16.00 NTS: Journaal. 16.02 AVRO: In kleur: The Thunder birds. 16.50 Voor de kinderen. 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 STER: Reclame. 19.06 AVRO: In kleur: Sportpano- rama. 19.56 STER: Reclame. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 AVRO: In kleur: Showpro gramma. 21.10 In kleur: De Saint (feuilleton) 22.00 One-man-show Seth Gaaikema 22.30 In kleur: De IJssel (film). 22.50 NTS: Journaal. Nederland II 18.50 NTS: Barend de Beer. 18.56 STER: Reclame. 19.00 NTS: Journaal. 19.03 NCRV: Rodeo. 20.00 NTS: Journaal. 20.16 STER: Reclame. 20.20 NCRV: De Lucy Show. 20.45 Politiemuseum. 21.55 Filmimpressie in New York. 22.10 Evangelie. 22.15 NTS: Journaal.

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

IJmuider Courant | 1968 | | pagina 13